-
Google Mail – Forviklinger/Fwd: Oppdatering/Fwd:

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Forviklinger/Fwd: Oppdatering/Fwd:
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Tue, Dec 29, 2009 at 8:43 PM
To:
bruker4@larvik.folkebibl.no
Hei,beklager forviklinger!Men jeg har tenkt mer på det her nå, og tror at det som har skjedd, er at mora mi, var flau for å oppgi navnet på barnefaren, og derfor dro til Tønsberg.For jeg tror faren til Axel, antagelig må ha vært en mora mi brukte som barnevakt, for meg og søstra mi, en kar som bodde i Josefinegata, og var 16 år vel, i 1978, og som vanka på en sånn biljard/enarma banditt-bule, i Prinsegata, hvor mora mi sendte meg som bud, sånn som jeg husker det.Han hadde lugg, og så litt ut som han i Oasis kanskje.Så jeg lurte på om dere kunne ta et forsøk til nå, i Nybrott-arkivet, siden jeg skylder han 'pjokken' noen penger for kattemat, til katta vår, Pusi, som mora vår ikke ga kattemat, da hu gikk gravid med Axel.Så jeg tok opp det her med søstra mi Pia, og jeg tok kontakt med han barnevakten, for vi var så glade i Pusi, katta vår fra Mellomhagen, på Østre Halsen, så vi ville ikke miste den.Så vi fikk låne fem kroner til en boks kattemat da, var det vel.Så jeg prøver å finne ut hvem han nabogutten nesten, som var barnevakt, var.Så på forhånd takk for all mulig hjelp.Katta pleide også å få mat av fru Landhjem, i kolonialen, på hjørnet der vi bodde.Veit dere om hvordan jeg kunne fått tak i henne eventuelt, hu husker kanskje det her, selv om hu kanskje er oppi 90-åra nå, så det er vel kanskje ikke så mye vits i å spørre etter henne?Uansett takk for eventuell hjelp!Mvh.Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2009/11/7
Subject: Oppdatering/Fwd:
To: bruker4@larvik.folkebibl.noHei,altså, det som jeg tror kan ha skjedd, er det som står i Nettavisen i dag, at har skjedd i Mexico, at legene forteller mora at ungen er dødfødt, og gir eller selger ungen til noen andre:Tre leger og en sykepleier er arrestert for å ha solgt babyer som mødrene trodde var døde.Legene skal ha sagt til mødrene at spedbarna var dødfødte og deretter solgt barna videre. Hendelsen skal ha skjedd på en privat klinikk i Mexico by.
– Politiet avslørte saken etter at en av mødrene fikk vite at barnet hennes fortsatt var i live og hadde blitt solgt til en annen kvinne for 15.000 pesos (6500 kroner), sier Mexico bys viseriksadvokat, Luis Genaro, melder nyhetsbyrået AP.
Dette tror jeg kan ha skjedd med broren min, at mora mi var i noe Illuminati e.l., og rappa ungen fra noen folk i Larvik/Tønsberg-området.Dels pga. det jeg forklarte om i den forrige e-posten, at jeg og søstra mi fikk streng beskjed, om å ikke fortelle til noen at mora vår skulle ha unge.Dels fordi at jeg husker at ei venninne av mora mi, som var på besøk hos oss, i Jegersborggate, sommeren 1978, fortalte at mora mi ikke så gravid ut, på bildene fra sommerferien vår i København, hvor vi bodde på camping, sikkert i juli da, og Axel ble jo født i November.Og dels fordi at mora mi ble sjokkert, da jeg sa at jeg hadde fortalt ei lærerinne at hu skulle ha unge, og dels fordi stefaren min Arne Thomassen, kjørte mora mi til Tønsberg, for å føde, istedet for til Larvik sykehus, som var noen få hundre meter unna.Og dels fordi at mora mi sa at jeg måtte ligg i dobbeltsenga hennes, den natta, (noe hu aldri pleide å si, så det var litt rart).Og dels fordi at faren, eller 'faren', til Axel, jobba i Oslo, da han ble født, og fortsatte med det etter at han ble født og, så jeg måtte nesten være som faren til Axel, og gå å handle masse ting i masse butikker i Larvik, for mora mi.Og dels fordi at mora mi var så opptatt av å få tak i Nybrott da.Jeg skjønner ikke hvem som satte inn den annonsen egentlig.Men men.Så om dere kunne sjekka det samtidig, om det var noen dødsannonser, for dødfødte unger, med Larvik-foreldre, omtrent på samme tida som Axel ble født, (selv om det nok også eventuelt kunne ha stått i Østlandsposten eller en Tønsberg-avis).På forhånd takk for eventuell hjelp!Mvh.Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2009/10/31
Subject: Re:
To: Larvik bibliotek <bruker4@larvik.folkebibl.no>Hei,
beklager hvis jeg sender mange e-poster, men jeg bare tenkte jeg kunne sjekke om dere hadde glemt meg bort, angående den fødselsannonsen til halvbroren min, i Nybrott, en eller to dager etter 10. november 1978.Arne Thormod Thomassen og Karen Ribsskog, het foreldrene hans.Jeg husker det stod i Nybrott, for mora vår, Karen, sendte meg til å kjøpe den avisa, da hun kom hjem fra sykehuset i Tønsberg, hvor faren hennes Johannes henta henne, og jeg og søstra mi var med.Faren til Axel, han jobba i Oslo på den her tida, så han henta ikke mora mi, men han kjørte mora mi til sykehuset.Og de dro ikke til Larvik sykehus, av en eller annen grunn, selv om vi bodde like ved, men til Tønsberg.Og jeg og søstra mi fikk ikke lov å si til noen, at mora vår var gravid, fikk vi streng beskjed om.Så glemte jeg meg, og sa det til ei lærerinne på skolen.Og da sa mora mi, at jeg skulle si det, at hu _ikke_ skulle ha unge.Men noen dager seinere, så dukka Arne Thomassen opp, og spurte om jeg skjønte hva som skjedde, og det var 10. november 1978, og så kom mora vår hjem med Axel, dagen etter, vil jeg tippe.Så jeg tipper dette her må stå i Nybrott for 11. november 1978, eller en dag før eller etter.Håper dere har tid til å lete etter dette, og beklager hvis det blir mye masing!Mvh.Erik Ribsskog2009/10/15 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Hei,
det er kjempefint!En ting jeg glemte å si, er at det kan ha vært 11. november 1978 og, eller 12. november, men ikke seinere enn 13. november, tror jeg, for jeg husker at jeg og søstra mi var hos besteforeldrene våre i Nevlunghavn, i en eller to dager, så om det var 10. november, eller 11. november, osv., det tørr jeg ikke si helt sikkert, men Axel ble ihvertfall født 10. november 1978.Men tusen takk for svar igjen, det er veldig bra service av dere i Larvik, jeg husker også at de var hyggelig på biblioteket, da jeg bodde i Larvik, da dere var ved siden av Munken kino der, så var det noen gutter som blåste nysepulver, i nesa mi, da jeg gikk ut, og da begynte jeg å blø neseblod tror jeg, så hjalp ei dame meg, som jobba på biblioteket, å tørke bort blodet, var det vel, mens søstra mi så på.Så hvis dama jobber der enda, så hils henne fra meg, og si takk for hjelpen, (dette var vel i 1978)!Mvh.Erik Ribsskog
2009/10/15 Larvik bibliotek <bruker4@larvik.folkebibl.no>Hei
Skal se om vi finner fødselsannonsen!
Med vennlig hilsen Larvik bibliotek
> Hei igjen,
> jeg kom på noe forresten, mens jeg har dere der, og dere har Nybrott fra
> 1978 og 79 der.
>
> Broren min, (eller halvbroren min), han ble født 11. november 1978.
>
> Og da sendte mora mi meg ut, for å kjøpe Nybrott.
>
> (Jeg var ni år da, men jeg fant en avis, i kiosken ovenfor busstasjonen,
> også i Nansetgata, mener jeg).
>
> Jeg bare lurte på om dere kunne sende den og, den fødselsattesten til
> broren
> min, for jeg skjønner ikke hvem som satt inn den i avisa egentlig.
>
> Og, vi bodde jo i Jegersborggate, like ved Larvik sykehus, men likevel så
> dro mora mi til Tønsberg, for å føde broren min.
>
> Jeg synes det var så rart.
>
> Jeg driver å prøver å skal selge sånne isbre-mint, på nettet, siden jeg er
> arbeidsledig i England.
>
> Og da har jeg et sånt slag her, som er ganske ny, som heter Isbremint
> Hagefrukter.
>
> Den er med Isbre-mint med eple, pære og stikkelsbær og rabarbra.
>
> Jeg kan sende noen sånne kanskje, fra England, siden jeg prøver å skal
> selge
> de her på nettet, som smaksprøve, hvis dere gidder å finne den
> fødselsannonsen til broren min og.
>
> Jeg skryter fælt av dere på bloggen jeg har, siden dere er så flinke hos
> biblioteket i Larvik.
>
> Håper dere har tid til dette, det hadde vært kjempefint.
>
> Axel Nicolai Thomassen, heter broren min, hvis dere har tid til dette en
> dag
> til neste uke, eller noe.
>
> Jeg vet jeg er storforlangende, men da skal jeg ihvertfall ikke mase mer!
>
> Og hvis dere ikke har tid, så er jeg ganske fornøyd alikevel, siden dere
> var
> snille og fant artikkelen hvor morfaren min, Johannes Ribsskog, var med!
>
> Jeg flytta til faren min, på Berger, i november 1979, var det vel, det er
> derfor jeg husker de episodene her så godt, for jeg bodde bare i
> Jegersborggate i de to årene, 1978 og 1979.
>
> Beklager bryderiet igjen, og igjen takk for hjelp isåfall!
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
>
> 2009/10/15 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
>
>> Hei,
>>
>> det høres veldig bra ut!
>>
>> Det er ikke så farlig hvis det ikke er bra kvalitet, det er mye bedre
>> enn
>> ikke noe, ihvertfall, så jeg er glad bare jeg får tak i de artiklene
>> jeg!
>>
>> Tusen takk for hjelpen igjen, jeg skal stikke innom med noe konfekt
>> eller
>> noe, hvis jeg havner i Larvik igjen, det var veldig bra service!
>>
>> Mvh.
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>>
>> 2009/10/15 Larvik bibliotek <bruker4@larvik.folkebibl.no>
>>
>> Hei igjen! Vi har funnet bildet, men utskriftene blir av veldig dårlig
>>> kvalitet. Jeg scanner artiklene og sender de til deg, men bildene er
>>> veldig dårlige.
>>>
>>> mvh Larvik bibliotek
>>> Stine Aske
>>>
>>>
>>>
>>> Husk våre nye tjenester:
>>> Du kan få påminnelse fra oss på e-post eller sms to dager før forfall.
>>> Nå kan du også få hentemeldinger ved reservering pr sms.
>>> Slå det på selv i MappaMi eller spør oss.
>>>
>>> Har du spørsmål om disse tjenestene eller noe annet? Send LBIB +
>>> melding
>>> til 1980.
>>>
>>> mvh.
>>> Larvik bibliotek
>>> tlf: 33171050
>>> larbib@larvik.folkebibl.no
>>> www.larbib.no
>>> Nansetgata 29
>>> Postboks 2001 Stubberød
>>> 3255 LARVIK
>>>
>>>
>>
>
Husk våre nye tjenester:
Du kan få påminnelse fra oss på e-post eller sms to dager før forfall.
Nå kan du også få hentemeldinger ved reservering pr sms.
Slå det på selv i MappaMi eller spør oss.
Har du spørsmål om disse tjenestene eller noe annet? Send LBIB + melding
til 1980.
mvh.
Larvik bibliotek
tlf: 33171050
Nansetgata 29
Postboks 2001 Stubberød
3255 LARVIK
-
Google Mail – Far til Axel Nicolay Thomassen, født 10. november 1978, på sykehuset i Tønsberg

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Far til Axel Nicolay Thomassen, født 10. november 1978, på sykehuset i Tønsberg
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Tue, Dec 29, 2009 at 8:05 PM
To:
firmapost@siv.no
Hei,i 1978, så bodde vi i Jegersborggate i Larvik, like ved Larvik sykehus.Likevel dro mora mi til Tønsberg, for å føde halvbroren vår.Jeg var med morfaren min, Johannes Ribsskog, å hente Axel og mora vår, fra Tønsberg sykehus, i 1978, så dette er jeg sikker på.Men jeg skylder han barnevakten, en da 16 år gammel gutt fra Josefinegata i Larvik, fem kroner, for en boks kattemat.For stefaren vår, Arne Thormod Thomassen, han var i Rauland, og ledet noe hyttebyggingarbeid, vinteren 1977/78.(Vi kjørte dit en dag jeg egentlig skulle ha vært på skolen vel.Men men).Men jeg husker ikke hva han barnevakten het, og jeg tror det var derfor mora mi sa jeg skulle kjøpe Nybrott, for at det var noe melding til han barnevakten da(?)For å sjekke at det ble riktig?Hvem vet.Men jeg vil gjerne betale tilbake de pengene for kattematen til katta vår, (siden mora vår ikke sørga for katta, mens hu gikk gravid vel).Så hvis dere har navnet som mora mi oppga som faren til Axel, som ble født på sykehuset deres 10. november 1978.På forhånd takk for eventuelt svar!Mvh.Erik Ribsskog
PS.For jeg har blitt tulla med av noe johanitterorden, e.l., helt siden 1979, så jeg lurer på om det er fordi mora mi, eller noen i slekta, var i den ordenen, og de var redde for at jeg skulle finne ut det med at faren til Axel antagelig var barnevakten?For mora mi gikk på rare besøk til politiet i Larvik og, husker jeg.Så sånn var det.Bare noe jeg kom på.
-
Han var forresten også en grei kar, sånn som jeg husker det, han barnevakten.
Vi hadde så dårlig råd, og stefaren vår, Arne Thormod Thomassen, han var jo i Rauland og bygde hytter.
(En gang så kjørte mora mi til Rauland, midt på vinteren, med meg og søstra mi, og katta vår.
Jeg lurer på om det var for å dekke over at han barnevakt-gutten egentlig var faren til Axel, ved å si seinere at det var da Axel ble unnfanget.
At mora mi da hadde skjønt at hu var gravid med barnevakten?).
Men vi hadde så dårlig råd, og Arne Thormod var og bygde i Rauland da.
Så jeg og søstra mi, vi sladra til barnevakten, at katta vår, ikke fikk kattemat engang, våren 1979, tror jeg det her må ha vært.
Og da fikk vi fem kroner, av han barnevakt-gutten, til å kjøpe en boks kattemat for.
Og da skulle jeg og søstra mi spare på kattematen da, for det var jo bare nok til en boks.
Så vi katta bare litt kattemat, og da råtna jo resten av boksen, husker jeg.
Så vi var ikke så flinke med kattemat, men det her var før jeg begynte som butikksjef i Rimi, og nå har jeg gått kurs, i mat-hygiene, her i England, så nå skjønner jeg mer om sånt 🙂
Men da var jeg bare åtte år.
Men vi skulle jo ha kjøpt tørrmat, det hadde gjort susen, til katta.
Men da skjønte nok Pusi det, at vi brøy oss om Pusi, for jeg og søstra mi fikk nesten ikke mat selv.
For mora vår må ha vært helt lost da, siden vi klagde til barnevakten.
Men da skjønte nok katta, at vi brydde oss om den, selv om den ikke fikk mat av mora vår, så katta rømte ikke fra Jegersborggate.
For jeg husker at katta så litt sånn såret ut, siden den ikke fikk mat, eller hva man skal si, den så litt skuffa ut, og var litt sånn snurt, og gikk bort fra meg, ganske fort, på kjøkkenet da, husker jeg at jeg så.
Men katta fikk også mat av Fru Landhjem, så det gikk bra på en måte, ihvertfall etter at katta så at jeg og søstra mi kjøpte en boks kattemat til den, og tok oss litt av katta da.
For den katta var liksom lyspunktet i livet vårt, for det var en fin katt, som var en villkatt fra Mellomhagen i Østre Halsen, som visstnok mora til hadde fått unger i kjelleren (merkelig nok vel), hos naboen i nr. 17 da tror jeg det var, faren til Pål Andre og de, eller hos den famillien da.
Hm.
Så det var derfor vi ville ha penger til mat til katta, når mora vår ‘loka’ for vi hadde nok ikke syntes det ville vært artig å miste katta.
Det hadde nok vært et tungt slag.
Den døde noen år seinere, men da var Arne Thomassen tilbake, hos mora mi.
Og jeg hadde flytta til faren min.
Så da var det vel enklere å takle at katta ble borte, enn hvis den hadde stikki av i 1979.
Så han var ikke en dårlig kar han barnevakten tror jeg, men han og mora mi, (hvis det var sånn jeg tror), så kunne de jo ha brukt prevansjon da, så hadde vi slippi alt tullet.
Jeg måtte flytte til faren min, antagelig fordi jeg var glad i å spille på kronespill.
Og jeg gjorde masse ærend for mora mi, i butikker i Larvik, etter at Axel ble født.
Men mora mi var kanskje redd for at jeg skulle havne i samme miljø, på den puben med enarma banditt, som han barnevakten.
Mora mi var nok litt ekstra var, siden hun hadde fått en ‘lausunge’, Axel, med barnevakten.
For jeg vet ikke om Arne Thormod visste hvordan det her egentlig var.
Hm.
Men Axel er nok glad for at de ikke tenkte seg om og brukte kondom, kan jeg tenke meg, hvis det er sånn jeg tror det er.
Dette her burde vel ha vært mora mi sitt ansvar, siden hu var nesten 30 år, nesten dobbelt så gammel som han barnevakten da, 28 år var hu kanskje og barnevakten 16 da.
Noe sånt.
Men men.
Så det er mye rart.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Google Mail – Påminnelse/Fwd: Klage til Morten Øverbø/Fwd: Påminnelse/Fwd: Krøll med Dagbladets kommentarsystem/Fwd: Utenlandsk mobil

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Påminnelse/Fwd: Klage til Morten Øverbø/Fwd: Påminnelse/Fwd: Krøll med Dagbladets kommentarsystem/Fwd: Utenlandsk mobil
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Tue, Dec 29, 2009 at 5:06 PM
To:
"Dagbladet.no Support" <support@db.no>
Hei,jeg har ikke fått testet det enda, for jeg har en blogg jeg skriver på også.Men jeg fikk en e-post fra dere om at dere hadde slettet mitt profilbilde, fordi det ikke var av et ansikt.Så jeg regner med at jeg har en konto hos dere.Vi får vente til det skrivekløen min setter inn, hvis det dukker opp en artikkel hos dere som engasjerer meg, jeg pleier å lese Dagbladet på nettet så og si hver dag, her fra England.Jeg har ikke lyst til å skrive en kommentar bare for å skrive en liksom.Da hadde det vel bare blitt kalt for spam tenker jeg.Vi får se hva som skjer.Mvh.Erik Ribsskog
2009/12/29 Dagbladet.no Support <support@db.no>Ok, da får vi avvente PFU.Men fikk du testet at alt er i orden med din bruker nå?Beste hilsener,
MagnusDagbladet.noDen 22. desember 2009 21.09 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:Hei,
det blir som trakassering for meg.Pga. at jeg bor i utenlandsk mobil, som det blir krøll med.I USA og i England, så bruker alle debatt-tjenester, som jeg har sett ihvertfall, de bruker bare en e-post adresse, som trengs å verifisere.Mens i Norge så bruker alle mobilnummer.Slikt gjør det enkelt for briter og amerikanere, og delta i samfunnsdebatten, selv om de tilfeldigvis oppholder seg i utlandet for en periode.Mens nordmenn, de blir satt munnkurv på, så fort de kommer over grensa til Sverige eller Danmark.Så hva den her fasinasjonen etter mobilnumre kommer av i Norge, det veit jeg ikke, men det fører ihvertfall til trakassering av oss utenlands-nordmenna, eller flyktningene, sånn som jeg er.(Jeg overhørte i Oslo i 2003 og 2004, at jeg var forfulgt av noe 'mafian', og har derfor flytta til England).Så jeg sender dette til PFU, for jeg har en klage liggende der fra før, på Dagbladet, Aftenposten, VG og Nettavisens debattsystemer, som han Kokkvoll sitter på.Kanskje de gjør noe hvis jeg sender en oppdatering.Vi får se.Med hilsenErik Ribsskog2009/12/22 Dagbladet.no Support <support@db.no>
Hei igjen Erik,Som jeg har prøvd å skrive før, er ikke dette et forsøk på trakassering. Som du selv skriver, er jo mobilnummeret ditt allerede verifisert. Når vi nå måtte be om ny verifisering (fordi vi er pålagt å gjøre det hvert halvår), brukte vi det samme systemet – nettopp slik at alle som tidligere har kunnet verifisere seg, også skulle kunne gå smertefritt gjennom reverifiseringen. Også utenlandske brukere, selvsagt.Men så har det skjedd en feil fra hos meldingsleverandøren, som har slått ut hos enkelte utenlandske brukere. Det beklager vi virkelig, og det var ikke på noen måte planlagt som en facsist-metode.Nå har vi manuelt opprettet en bruker til deg.Brukernavn/e-post er den addressen du sendte denne e-posten fra, og passord er kab97X. Vi oppfordrer deg til å endre til et passord du har valgt selv. Det kan du gjøre her: http://www.dagbladet.no/profil/?op=EditSettings Her kan du logge inn for å sjekke at alt fungerer som det skal: https://konto.dagbladet.no/Her kan du endre navnet ditt, hvis du ønsker det: http://www.dagbladet.no/ profil/?op=EditMe Lykke til og takk for at du kommenterer på DB.no!God jul!Beste hilsener,
Magnus Hoem Hagen
Dagbladet.noDen 19. desember 2009 18.33 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:
Hei,
men jeg har jo allerede blitt verifisert.Jeg hadde skjønt det hvis dere hadde begynt en ny rutine, med å verifisere nye brukere manuelt.Men jeg hadde jo allerede en konto, og var en gammel bruker.Kan dere begynne å trakassere gamle brukere på den måten fordi de skriver fra utlandet da?Hva slags facsist-metoder er det Dagbladet bruker?Med hilsenErik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2009/12/19
Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Klage til Morten Øverbø/Fwd: Påminnelse/Fwd: Krøll med Dagbladets kommentarsystem/Fwd: Utenlandsk mobil
To: "Dagbladet.no Support" <support@db.no>Hei,
ok, dere har begynt med manuell verifisering ja.Mobilnummeret mitt er +44 790 520 6018.Igjen takk for hjelpen!Mvh.Erik Ribsskog2009/12/18 Dagbladet.no Support <support@db.no>
Hei Erik,Vi prøver å kjøre en manuell verifisering og innlegging av utenlandske brukere nå. Hva er ditt mobilnummer i Storbritannia?Den 14. desember 2009 21.51 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:
Hei,
jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.Mvh.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2009/11/17
Subject: Klage til Morten Øverbø/Fwd: Påminnelse/Fwd: Krøll med Dagbladets kommentarsystem/Fwd: Utenlandsk mobil
To: support@db.noHei,
jeg ringte en som het Simen nå, som jobbet med Dagbladet Debatt.Han sa at du var sjef for Dagbladet Nett.Det klagen gjelder, er at jeg har skrevet på Dagbladets kommentarsystem, i et halvt års tid, så begynte dere med fem kroner i månedsavgift.Og det syntes jeg var greit nok.Men, siden jeg har britisk mobil-operatør, så får ikke jeg den SMS-en deres, så jeg blir sperret, fra å skrive på deres kommentarsystem.Så jeg sitter her i England, praktisk talt med munnkurv, som dere har gitt meg.Så det ønsker jeg å klage på, for norske statsborgere som bor i utlandet, burde også få lov å være med debatten i Norge, mener jeg.Med hilsenErik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2009/11/6
Subject: Påminnelse/Fwd: Krøll med Dagbladets kommentarsystem/Fwd: Utenlandsk mobil
To: support@db.noHei,jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten ennå, så derfor prøver jeg å sende en påminnelse.Mvh.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2009/10/23
Subject: Re: Krøll med Dagbladets kommentarsystem/Fwd: Utenlandsk mobil
To: "Dagbladet.no Support" <support@db.no>Hei,
der er e-post: eribsskog@gmail.comog mobilnr: +44 790 520 6018Jeg synes var litt rart at det plutselig ikke skulle virke, jeg har skrevet med den kontoen siden i juni, mener jeg det må ha vært.Mvh.Erik Ribsskog2009/10/23 Dagbladet.no Support <support@db.no>
Hei Erik,Mystisk. Hvilken e-post og mobilnummer er du registrert med?—
MvhDagbladet.no kundestøtte
support@dagbladet.noDen 22. oktober 2009 21.14 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:
Hei,
nå får jeg opp en melding, hvor det står at jeg ikke er registrert hos Dagbladet.Men det er ikke sant, for jeg har skrevet på Dagbladet.no, siden i sommer.Er dere kjøpt og betalt av Microsoft, eller?Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender med en skjermkopi av skjembildet jeg får opp———- Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/10/21
Subject: Re: Utenlandsk mobilTo: "Dagbladet.no Support" <support@db.no>
Hei,
ok, det høres bra ut.Jeg får ikke logget meg inn på profilen min der, på Dagbladet.no, siden jeg ikke har den SMS-koden, men da bare venter jeg litt, det er vel ikke det som haster mest i verden.Jeg var litt redd for at jeg hadde fått munnkurv, fra Dagbladet, jeg nå, vet du, jeg og de andre som kommenterer fra utlandet. Men da bare venter jeg litt til jeg eventuelt hører mer fra dere.Mvh.Erik Ribsskog2009/10/21 Dagbladet.no Support <support@db.no>
Hei Erik,Det som er helt sikkert, er at registrerte medlemmer i utlandet ikke får munnkurv. Hvis vi ikke klarer å fakturerere femmeren, så antar jeg at det ikke koster noe. Jeg kan komme tilbake når jeg vet mer om hvordan dette er tenkt gjennomført.Beste hilsener,
Magnus—
MvhDagbladet.no kundestøtte
support@dagbladet.noDen 20. oktober 2009 18.31 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:
Hei,
jeg har fått registrert meg, på Dagbladets kommentarsystem, i juni, var det kanskje.Men nå, så har det kravet om fem kroner, i måneden, dukket opp.Jeg aksepterte det, for jeg syntes ikke det var noen formue.Men jeg får ikke noe SMS, til Storbritannia.Hvordan har dere tenkt å gjøre dette, ovenfor folk som bor i utlandet, har vi fått munnkurv på Dagbladet.no?Mvh.Erik Ribsskog2009/5/15 Dagbladet.no Support <support@db.no>Hei Erik,Takk for tilbakemelding.Det er ikke meningen at det skal fungere sånn. Vi prøver å støtte de fleste utenlandske mobilnummer, men vi har dessverre fortsatt problemer med enkelte land (deriblant USA). Vi ønsker å finne en løsning for manuell verifisering. Det er ikke helt klart ennå, så foreløpig må jeg bare beklage og takke for tålmodigheten.Beste hilsener,
Magnus Hoem HagenDagbladet.noDen 15. mai 2009 14:46 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:
Hei,
jeg ble bannet ifjor, (som jeg klagde på).Jeg tenkte å prøver igjen, men det fungerte ikke å registrere seg med utenlandsk mobil.Er dette meningen, at det skal fungere sånn?Med vennlig hilsenErik Ribsskog
—
MvhDagbladet.no kundestøtte
support@dagbladet.no
—
MvhDagbladet.no kundestøtte
support@dagbladet.no
-
Google Mail – RE: restricted

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
RE: restricted
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Tue, Dec 29, 2009 at 4:58 PM
To:
CONTACT-US <CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk>
Hi,thank you very much for your answer!My name and address is:Erik RibsskogFlat 35 Leather LaneLiverpoolL2 2AEPhone: 0151 236 3298Date of birth: 25/7/70Thank you very again much for you help!Yours sincerely,Erik Ribsskog
On Tue, Dec 29, 2009 at 12:21 PM, CONTACT-US <CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk> wrote:Thank you for your email.
I will need to forward this query to your
local Jobcentre Plus District office for action.Could you please ‘reply’ to this email with
the following information – your full name, postal address, your telephone
number and your date of birth.Due to the vast amount of emails we
receive, please also attach your original email.Regards
Dane Hurst
Contact us e-mails
Jobcentre plus secretariat
—–Original Message—–
From: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 29 December 2009
10:03
To: CONTACT-US
Subject: Re:
restrictedHi,
I would normally do that, but I also have a complaint against the
Jobcenter manager, with ICE.So I thought I could take this through you, due to this, if that's
alright.Thanks in advance for your help!Yours sincerely,Erik RibsskogOn Tue, Dec 29, 2009 at 10:01 AM, CONTACT-US <CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk>
wrote:Thank
you for your email.Please contact your local Jobcentre or Jobcentre
Plus office regarding
this query.You can find the address and
telephone number for your local office at:http://www.jobcentreplus.gov.
uk/JCP/Aboutus/Ouroffices/ Search/LocalOffic eSearch.aspx?type=1&name=
Local%20Office You
may also find the following website pages useful:Jobcentre Plus
'Customers home' page:http://www.jobcentreplus.gov.
uk/cms.asp?Page=/Home/ Customers DWP
'Benefits and Services – A to Z' page:http://www.dwp.gov.uk/
lifeevent/benefits/index.asp Regards
Dane
Hurst
Contact us e-mails
Jobcentre plus
secretariat—–Original Message—–
From: eribsskog@gmail.com [mailto:eribsskog@gmail.com]Sent: 23
December 2009 15:54
To: CONTACT-US
Subject:Hi,
Mr.
Jenkinson at the Jobcenter, Williamson Sq., Liverpool, sneaked to me
some
Remploy-folders, in a meeting I thought was a reviev-meeting, but
seemed
to be a DEA-meeting.DEA means Disability Employment
Advisor.But I've never been disabled or had a medical condition, so
I think this
must be some Liverpool-mob having fun.So I don't
want to go to the meeting there, with Mr. Jenkinson, on 14/1,
discussing
a disability, since I haven't got one.This is simply just cruel
harassment, from the Jobcenter, which seems
controlled by mobsters, or
something.I have also complained to ICE, but they said they couldn't
tell the
Jobcenter to canel the meeting, so that's why I'm contacting you
about
this cancelation.Thanks in advance for your
help!Yours sincerely,
Erik Ribsskog
FullName: Erik
Ribsskog******************************
****************************** ********** This
document is strictly confidential and is intended only for use by the
addressee.If you are not the intended recipient, any disclosure,
copying, distribution or otheraction taken in reliance of the
information contained in this e-mail is strictly prohibited.Any
views expressed by the sender of this message are not necessarily those of
the Departmentfor Work and Pensions.
If you have received
this transmission in error, please use the reply function to tell
usand then permanently delete what you have received.
Please
note: Incoming and outgoing e-mail messages are routinely monitored for
compliancewith our policy on the use of electronic
communications.******************************
****************************** ********** The
original of this email was scanned for viruses by the Government Secure
Intranet virus scanning service supplied by Cable&Wireless in
partnership with MessageLabs. (CCTM Certificate Number 2009/09/0052.) On
leaving the GSi this email was certified virus free.
Communications via
the GSi may be automatically logged, monitored and/or recorded for legal
purposes.This email was received from the
INTERNET and scanned by the Government Secure Intranet anti-virus service
supplied by Cable&Wireless in partnership with MessageLabs. (CCTM
Certificate Number 2009/09/0052.) In case of problems, please call your
organisation’s IT Helpdesk.Communications via the GSi may be
automatically logged, monitored and/or recorded for legal
purposes.******************************
****************************** **********
This document is strictly confidential and is intended only for use by the addressee.
If you are not the intended recipient, any disclosure, copying, distribution or other
action taken in reliance of the information contained in this e-mail is strictly prohibited.
Any views expressed by the sender of this message are not necessarily those of the Department
for Work and Pensions.
If you have received this transmission in error, please use the reply function to tell us
and then permanently delete what you have received.
Please note: Incoming and outgoing e-mail messages are routinely monitored for compliance
with our policy on the use of electronic communications.
************************************************************ ********** The original of this email was scanned for viruses by the Government Secure Intranet virus scanning service supplied by Cable&Wireless in partnership with MessageLabs. (CCTM Certificate Number 2009/09/0052.) On leaving the GSi this email was certified virus free.
Communications via the GSi may be automatically logged, monitored and/or recorded for legal purposes.
-
Google Mail – RE: restricted

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
RE: restricted
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Tue, Dec 29, 2009 at 10:03 AM
To:
CONTACT-US <CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk>
Hi,I would normally do that, but I also have a complaint against the Jobcenter manager, with ICE.So I thought I could take this through you, due to this, if that's alright.
Thanks in advance for your help!Yours sincerely,Erik RibsskogOn Tue, Dec 29, 2009 at 10:01 AM, CONTACT-US <CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk> wrote:Thank you for your email.
Please contact your local Jobcentre or Jobcentre Plus office regarding
this query.
You can find the address and telephone number for your local office at:
http://www.jobcentreplus.gov.
uk/JCP/Aboutus/Ouroffices/ Search/LocalOffic eSearch.aspx?type=1&name=
Local%20Office You may also find the following website pages useful:
Jobcentre Plus 'Customers home' page:
http://www.jobcentreplus.gov.
uk/cms.asp?Page=/Home/ Customers DWP 'Benefits and Services – A to Z' page:
http://www.dwp.gov.uk/
lifeevent/benefits/index.asp Regards
Dane Hurst
Contact us e-mails
Jobcentre plus secretariat
—–Original Message—–
From: eribsskog@gmail.com [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 23 December 2009 15:54
To: CONTACT-US
Subject:
Hi,
Mr. Jenkinson at the Jobcenter, Williamson Sq., Liverpool, sneaked to me
some Remploy-folders, in a meeting I thought was a reviev-meeting, but
seemed to be a DEA-meeting.
DEA means Disability Employment Advisor.
But I've never been disabled or had a medical condition, so I think this
must be some Liverpool-mob having fun.
So I don't want to go to the meeting there, with Mr. Jenkinson, on 14/1,
discussing a disability, since I haven't got one.
This is simply just cruel harassment, from the Jobcenter, which seems
controlled by mobsters, or something.
I have also complained to ICE, but they said they couldn't tell the
Jobcenter to canel the meeting, so that's why I'm contacting you about
this cancelation.
Thanks in advance for your help!
Yours sincerely,
Erik Ribsskog
FullName: Erik Ribsskog
******************************
****************************** ********** This document is strictly confidential and is intended only for use by the addressee.
If you are not the intended recipient, any disclosure, copying, distribution or other
action taken in reliance of the information contained in this e-mail is strictly prohibited.
Any views expressed by the sender of this message are not necessarily those of the Department
for Work and Pensions.
If you have received this transmission in error, please use the reply function to tell us
and then permanently delete what you have received.
Please note: Incoming and outgoing e-mail messages are routinely monitored for compliance
with our policy on the use of electronic communications.
******************************
****************************** ********** The original of this email was scanned for viruses by the Government Secure Intranet virus scanning service supplied by Cable&Wireless in partnership with MessageLabs. (CCTM Certificate Number 2009/09/0052.) On leaving the GSi this email was certified virus free.
Communications via the GSi may be automatically logged, monitored and/or recorded for legal purposes.



