johncons






  • Google Mail – Tippoldebarn av Anker Heegaard er flyktning i England







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Tippoldebarn av Anker Heegaard er flyktning i England





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Dec 24, 2009 at 3:29 AM





    To:

    chefredaktionen@pol.dk



    Hei,

    jeg er barnebarn av Ingeborg Ribsskog, født Heegaard, som flyttet til Norge etter krigen.
    Faren hennes hadde jernstøperiet i Frederiksværk, før krigen, og hennes farfar eller oldefar, var den kjente industriherre Anker Heegaard.

    Hennes morfar var generalen Anders Gjedde Nyholm, så min mormor var også altså i Gjedde adelslekten.
    Hun arvet også den siste baron Adeler, siden baronessen var hennes tante, da de døde barnløse, på slutten av 70-tallet.

    Jeg selv, overhørte i 2003 og 04, at jeg var forfulgt av noe 'mafian', i Oslo.
    Jeg får ingen hjelp av norsk politi, og jeg får ikke advokat av Fylkesmannen i Oslo og Akershus, og jeg lever som en flyktning, i Liverpool, og er arbeidsledig, enda jeg har en god utdannelse, på universitetsnivå, og er medlem i ingeniør og tekniker-organisasjonen NITO, jeg er også medlem i Heimevernet.

    Likevel så tuller bare norske myndigheter med meg, og jeg eier et sølvkrus gitt i gave fra danskekongen til Lauritz Gjedde Nyholm, i 1720, det ligger hos City Self Storage, i Oslo, og jeg får ikke tak i tingene, for jeg har ikke noen penger.

    Jeg får heller ikke arven etter min mormor, Ingeborg Ribsskog, som døde i sommer.
    Alt jeg ønsker er min grunnlovsfestede rettigheter i Norge, men de er visst bare en vits.

    Så jeg tenkte kanskje dette var av interesse for dere, siden min danske mormors familie er så kjent.
    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • mange lesere

    PS.

    Jeg så også at noen i Hamar, ønska God Jul, gjennom Google.

    Da ønsker jeg God Jul tilbake, og også God Jul til alle de andre leserne på johncons-blogg, som hjelper meg å ha en viss kontroll muligens, selv om jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe ‘mafian’ og ikke får rettighetene mine fra myndighetene.

    Så igjen tusen takk til alle leserne, og jeg skal prøve å få bloggen til å bli bedre, seinere, hvis jeg får bedre kontroll osv.

    For jeg synes ikke det virker som at vanlige aviser skriver om alt som foregår, så det hadde kanskje trengtes å ha flere nettsteder, som skriver om ting mer som de er, noe som vel egentlig er pressens oppgave, men jeg tror det er en del som foregår i undergrunnen osv., som pressen ikke skriver om.

    At de blir enige med politiet og de kriminelle om å holde enkelte ting og saker hemmelige.

    Isåfall, hvis det er sånn, så er jo pressen som del av en mafia, vil jeg si.

    Men vi får se hva som skjer.

    Igjen takk til alle leserne ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • jobcenter klage diabeled

    PS.

    Her er mer om dette:







    Google Mail – chkd Thank you for your Contact Us email







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    chkd Thank you for your Contact Us email





    CONTACT-US

    <CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk>





    Wed, Dec 23, 2009 at 3:55 PM





    To:

    eribsskog@gmail.com




    This is an auto-reply. Please note that your email has been sent to a central team in Jobcentre Plus, not to your local Jobcentre or Jobcentre Plus office.

    We regret we cannot guarantee a personal response if your question has been answered on our Frequently Asked Questions page or the other parts of our website mentioned below. Please check these carefully.

    National Insurance Numbers – to apply for a National Insurance number, you should contact the National Insurance appointment booking line on 0845 6000 643. For advice on replacing lost or stolen cards, and changing personal details on your card, together with other queries about National Insurance numbers, please ring the National Insurance Registration Helpline on 0845 915 7006

    For advice about your benefit claim or benefits you may be entitled to and how to claim them, or for advice on looking for job or training opportunities, please follow the links from the Homepage of the Jobcentre Plus website.

    If you are a student, or about to leave school, college or university, please also follow the links from the Home page for advice on benefits, jobs or training.

    We will send your enquiry on to the most relevant office. They will aim to reply to you within 10 working days of receiving your enquiry. If your enquiry is urgent please see the contact advice on the benefits, jobs or employers sections of the website.

    **********************************************************************
    
    This document is strictly confidential and is intended only for use by the addressee.
    If you are not the intended recipient, any disclosure, copying, distribution or other
    action taken in reliance of the information contained in this e-mail is strictly prohibited.
    Any views expressed by the sender of this message are not necessarily those of the Department
    for Work and Pensions.
    If you have received this transmission in error, please use the reply function to tell us
    and then permanently delete what you have received.
    Please note: Incoming and outgoing e-mail messages are routinely monitored for compliance
    with our policy on the use of electronic communications.
    **********************************************************************

    The original of this email was scanned for viruses by the Government Secure Intranet virus scanning service supplied by Cable&Wireless in partnership with MessageLabs. (CCTM Certificate Number 2009/09/0052.) On leaving the GSi this email was certified virus free.

    Communications via the GSi may be automatically logged, monitored and/or recorded for legal purposes.












  • Google Mail – Kontigent







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Kontigent





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Dec 23, 2009 at 3:28 PM





    To:

    epost@nito.no



    Hei,

    jeg fikk sånn regning angående ordinært medlemskap idag.

    Men som jeg opplyste da jeg ble medlem, så er jeg arbeidsledig i England, og jeg forstod det sånn, at jeg var fritatt for kontigent så lenge jeg var arbeidsledig.
    Jeg så også at det stod noe om støtte til kurs, for de som er arbeidsledige.

    Men det gjelder vel bare de som har vært medlemmer en stund, stemmer det?
    Eller er det sånn at jeg kan få støtte til, f.eks. om et visst antall måneder?

    Se også den andre henvendelsen min til dere, angående at jeg ble tulla med av DNB/Cresco, som ikke ville gi meg NITO-kortet.
    Dessuten lurte jeg på hvorfor dere skulle ha vitnemålet mitt tilsendt, for det virka som noe ekstra greier for meg, eller må alle sende det?

    Mvh.

    Erik Ribsskog














  • Google Mail – FW: Restricted – Personal Data







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    FW: Restricted – Personal Data





    DWP ICE gateway team

    <ICE@dwp.gsi.gov.uk>





    Wed, Dec 23, 2009 at 11:35 AM





    To:

    eribsskog@gmail.com




    Sent

    by email

    Mr

    Erik Ribsskog

    23

    December 2009

    ICE

    Ref No: DWP00811/09

    Dear

    Mr Ribsskog

    With

    reference to your email dated 20 December 2009 in which you note you have not

    received a response from ICE to your earlier email dated 9 December 2009.

    We

    have registered your email dated 9 December 2009 as an internal complaint

    regarding the way in which this office is dealing with your complaint about

    Jobcentre Plus(JCP). As such we aim to provide a full response to your

    complaint regarding the service you have received from this office by 12

    January 2010. We will keep you informed if our response is likely to take

    longer.

    In

    respect of your existing complaint about JCP (ref DWP00811/09), Mr Rawlings

    advised you on 9 December 2009 that we have requested your case papers from

    JCP. We would normally expect to receive them within the six week period

    they are allowed.

    The

    issues that you raised in your email dated 4 December 2009 can not be added to

    your existing case and as Mr Rawlings advised you on 8 December 2009 these have

    been passed to our gateway team who will contact you shortly.

    As we

    have previously advised you this office cannot act for or advise you regarding

    your ongoing dealings with JCP. You should continue to deal directly with

    the office responsible for your claim.

    Yours

    sincerely

    Joe

    Valente

    Customer

    Service Officer

    **********************************************************************
    
    This document is strictly confidential and is intended only for use by the addressee.
    If you are not the intended recipient, any disclosure, copying, distribution or other
    action taken in reliance of the information contained in this e-mail is strictly prohibited.
    Any views expressed by the sender of this message are not necessarily those of the Department
    for Work and Pensions.
    If you have received this transmission in error, please use the reply function to tell us
    and then permanently delete what you have received.
    Please note: Incoming and outgoing e-mail messages are routinely monitored for compliance
    with our policy on the use of electronic communications.
    **********************************************************************

    The original of this email was scanned for viruses by the Government Secure Intranet virus scanning service supplied by Cable&Wireless in partnership with MessageLabs. (CCTM Certificate Number 2009/09/0052.) On leaving the GSi this email was certified virus free.

    Communications via the GSi may be automatically logged, monitored and/or recorded for legal purposes.






  • grøt til nissen

    http://www.dagbladet.no/2009/12/22/nyheter/jul/julenissen/9640886/

    PS.

    Det var litt uvant å flytte til Vestmarka, fra Bergeråsen.

    (Og fra faren vår der, Arne Mogan Olsen).

    Men en morgen, så så jeg og søstra mi, som var små da.

    Vi så at mora vår hadde satt masse små julenisser, til pynt, forskjellige steder i stua i første etasje.

    Så da var det litt morsomt, med sånne små nisser overalt, med rød lue og lagd av noe kongler eller nøtter, eller noe sånt.

    Ganske mange steder i stua, var det sånne.

    Så det var litt morsomt.

    Bare noe jeg kom på.

    Jula 1973, må vel det her ha vært.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen