-
Det er veldig hyggelig å få kommentarer til postene på bloggen.
Men, det er noen som bruker kommentarfunksjonen, til å ha nærmest evig-varende intervjuer med meg.
Men de kaller det kommentarer, og ikke for intervju.
Og det er også litt slitsomt for meg, å forklare om det samme, igjen og igjen, når jeg allerede har skrevet om det på bloggen.
Det er greit med intervju, hvis noen vil ha det.
Men da gjerne spørr først, så kan jeg ta det, på et tidspunkt som det passer bra.
Det hadde vært veldig hyggelig gjort isåfall!
På forhånd takk for hjelpen i forbindelse med dette!
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Her er mer om dette, fra et svar på en kommentar, som jeg skrev i dag:
kommentar
subst. m kommentar () [kumən’tɑːɾ] opplysning, merknadhttp://no.thefreedictionary.com/kommentar
PS.
Så en kommentar, det er altså en opplysning eller merknad.
Et spørsmål er vel ikke en kommentar.
Så jeg tror jeg må nesten be folk å slutte å behandle kommentarfeltet som om det var spørretimen på Stortinget.
For det er litt tidkrevende, (og også litt slitsomt), å måtte svare på de samme spørsmålene, igjen og igjen.
Så litt færre spørsmål hadde vært veldig artig.
Prøv gjerne å søk først, på det du lurer om.
Jeg har et fint Google-søk, som er kobla til bloggen.
Jeg skal finne linken til det søket, som er veldig effektivt:
http://kampenmotdensistesovjetstat.angelfire.com/soek.html
-
PS.
Jeg skriver i klagebrevet, at jeg ikke har intervjuet med vaktmester Bullen, som jeg gjorde for skoleavisa for Berger skole.
Det er fordi, at da faren min solgte Leirfaret 4B, hvor jeg bodde fra 1981 til 1989, (hvor jeg bodde helt aleine, i syv og et halvt år, men søstra mi bodde der også, det siste halve året).
Så sa ikke faren min ifra, før han tømte huset.
Så han kasta nok alt av sånt som gamle prøver og gamle skoleaviser, osv.
Og fine plakater jeg hadde på veggene osv.
Så jeg aner ikke hvor halvparten av de tinga der ble av.
Så jeg fikk nesten som et sånt arr inni meg, fra hvordan den flyttinga der foregikk, må jeg innrømme.
Så sånn var det.
Bare noe jeg kom på.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Jeg tenkte på nå, at jeg er jo ikke bare en Vestfold-kar, som har jobbet og bodd i Buskerud og Oslo.
Jeg har jo også en fetter fra Follo, som heter Ove Olsen.
Og han har vært mye på besøk hos besteforeldrene mine på Sand, på 70 og 80-tallet.
Så han har vært med meg, på fotballtrening, med Berger IL og har vært med å plukke jordbær, på Sand gård.
(Selv om det var Ove som ville det siste, og jeg hadde egentlig fått nok av jordbær.
For man kan bli lei av jordbær, hvis man spiser for mye mens man plukker, for da forbinder man det med å svette i jordbæråkeren da.
Noe sånt).
Men men.
Dette var en fotballtrening i sommerferien.
Og kun fem folk møtte opp.
Og jeg dro med Ove, for det var den siste treninga før/i sommerferien.
Så da ble vi seks folk, med Ove da.
Så da kunne vi spille tre mot tre da, på treninga.
Men Ove er et par år yngre enn meg, selv om han vel var ganske god i fotball for sin alder.
Men vi var nok bedre, vi på Berger IL, så mitt og Ove og en til sitt lag, vi tapte ganske bra ja.
Men men.
Mer da.
Jo, men så har jeg også vært med, og løpt, på idrettsbanen i Son.
Selv om det vel heller ikke var min ide.
Og Ove løp mye fortere, for dette var før jeg var i militæret, så jeg var ikke så veltrent.
(Dette var nok da jeg var og besøkte dem, en ukes tid vel, sommeren 1990, vil jeg tippe).
Jeg hadde vært student og festa mye et år vel, så Ove løp mye fortere.
(Og onkel Runar dukka opp på idrettsbanen, for å sjekke hvem av oss som løp fortest osv.
Så han hadde nok streng kontroll på Ove).
Og Ove fikk seg karriære innen aerobic og amerikansk fotball, så han satsa ikke på vanlig fotball, på Vestby, (hvor de bodde først), eller Son, såvidt jeg har forstått.
Og dette var også før Ove begynte å krasje biler i fylla, og forteller røverhistorier og hoppe over til naboen min, fra min balkong, og stjele mynter i en skuff hvor jeg hadde lommeboka mi, osv.
Men men.
Og da de bodde i Vestby, så var jeg på besøk der en sommer, sammen med søstra mi.
Og da pleide vi å gå til Hvitsten, husker jeg.
Som er en fin strand.
Og jeg pleide å pante tomflasker og kjøpe godteri, (stjerneposen vel), i kiosken der, husker jeg.
Så sånn var det.
En gang fant vi en fugl på veien, som hadde krasja med bussen, og besvimt.
Så mista Ove fuglen, var det vel, da den våkna, så fløy fuglen.
Så sånn var det.
Det var vel meg og søstra mi og Ove og Heidi, som pleide å gå på Hvitsten noen ganger, den sommeren vel.
Og jeg har også vært noen ganger i Moss, med Ove, av en eller annen grunn.
Og i Son var jeg mye, da faren min bygde huset deres, så Son husker jeg like godt som Stavern omtrent, hvis ikke bedre.
(Men så er jo Stavern en god del større en Son da, vil jeg si).
Jeg vet for eksempel hvor Kroa i Son er, for jeg var vel der og tok en halvliter en gang, med Ove kanskje.
(Eller ‘Klubben’ heter det kanskje.
Hvem vet).
Uten at jeg husker det helt sikkert.
Så jeg er vel egentlig som en sånn Oslofjord-kar, kan man vel si.
At jeg er fra Oslofjord-regionen, eller hva man skal kalle det.
Viken kalte visst vikingene det.
Så man kan si jeg er fra Viken da, for det er der jeg har bodd og vokst opp i Norge.
Men da skjønner vel kanskje ikke alle hva man mener, og man bruker et ord som ikke er så ofte i bruk.
Men det gamle tradisjonelle området Viken da.
Der er jeg vel fra, tror jeg at jeg nok kan si.
Så sånn er nok det.
Så jeg føler meg ganske hjemme i stort sett i hele Oslofjord-området, vil jeg si.
Bare noe jeg kom på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Og jeg har også vært mye hos en tremenning av meg, Øystein Andersen, (som er adopert fra Korea, av kusina til faren min og hennes ektemann da), i Lørenskog, i ferier osv.
Så jeg kjenner også en del folk på Romerike.
At jeg vet såvidt hvem noen folk fra Lørenskog-området er, som er vennene til Øystein.
Are, Tom, Psycho (som også søstra mi visste hvem var, for han var sammen med ei jente hu kjente, men han var visst ikke så snill mot henne, hva nå søstra mi mente med det), Hanne-‘panne’, og hva de het alle sammen, som Øystein har fortalt om.
(Jeg var blant annet, en uke, eller noe, på ferie, hos Øystein, i forbindelse med at vi var på språkreise, i Brighton, sommeren 1988, mener jeg.
(Hvis det ikke var da jeg dro rett hjem, da faren til Øystein kjørte meg).
Ihvertfall sommeren 1990, så var jeg på besøk/ferie hos Øystein og dem, (når han var aleine hjemme), da vi også var i Brighton, men ikke på språkreise, men som gjester hos vår tidligere språkfamilie.
(Men jeg må også ha vært der tidligere, for sommeren 1990, så hadde kusina hans, Anita, slutta å jobbe på Robsrudjordet Grill, hvor vi pleide å få gratis burgere.
Da skulle hu jobbe på cruise-skip.
Og jeg ba henne om hjelp med vaskemaskinen hos Øystein og dem, og da ble mange av klærna mine rosa.
Så jeg var nok der en uke eller to, den sommeren.
Vi pleide å spille Trivial Pursuit, se filmer, spille noe musikk-quiz, osv.
Jeg var der mye, egentlig, da jeg var sånn 18-23 år, for jeg og Øystein og en som heter Glenn Hesler, vi var nesten som en gjeng, og Kjetil Holshagen, var også delvis med i den gjengen, for jeg og Øystein og Kjetil, vi var nesten som en gjeng, på Bergeråsen, fra ca. 1985 til 1989).
Og jeg har også jobbet i Lørenskog et par år, på OBS Triaden.
Og jeg har en morfar fra Rælingen.
Så jeg er også litt som en Romerike-kar.
Og Romerike må vel sies å være i innlandet.
Og jeg har også vært et år i militæret, i Elverum.
Og jeg har en farmor fra Rollag i Numedal.
Så jeg får si jeg er østlending, må jeg vel si.
For jeg har bare bodd og jobba på Østlandet, den tida jeg bodde i Norge, fram til jeg var 34 år.
Jeg har aldri bodd på Sørlandet, Vestlandet, i Trøndelag eller i Nord-Norge, untatt i ferier eller militærøvelser, til Sørlandet, Vestlandet og Trøndelag.
(Men jeg har aldri vært i Nord-Norge, dessverre.
Men mora mi er oppvokst i Stokmarknes da.
Så jeg kan nok si at jeg er norsk og ikke bare østlending, siden jeg også har vært i ferier og militærøvelser, på Sørlandet, Vestlandet og i Trøndelag, og siden mora mi har vokst opp i Nord-Norge).
Men men.
Men jeg er vel østlending da, med en mormor som er danskfødt, men som flytta til Norge, etter krigen, og ble norsk statsborger, og bodde i Norge til hun døde i sommer, Ingeborg Ribsskog.
Så jeg må si jeg er Østlending da, som har vokst opp i Larvik og på Berger, med en danskfødt mormor, som bodde i Norge, største delen av sitt voksne liv, som norsk statsborger.
Da har jeg vel klart å forklare det ganske greit, hvor jeg er fra osv., vel.
Det får man håpe.
Vi får se.
-
Google Mail – Re: Advice regarding tenancy <<#22175-31592#>>

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Re: Advice regarding tenancy <<#22175-31592#>>
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Sun, Dec 13, 2009 at 9:37 AM
To:
david.harker@citizensadvice.org.uk
Hi,I'm sending this to you Mr. Harker, since I've been having so many problems with your organisation earlier.(That I've complained about, but which weren't resolved).Hope this is alright!Yours sincerely,Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Liverpool Direct <Liverpool.Direct@liverpool.gov.uk >Date: Sun, Dec 13, 2009 at 4:46 AM
Subject: Re: Advice regarding tenancy <<#22175-31592#>>
To: eribsskog@gmail.com
Your unique reference number is: 31592
Please include your unique reference number in all email communication.
Dear Mr Ribsskog
Thank you for your recent e-mail.
To find out the answer to these questions you would need to contact an organisation like the citizens advice bureau, their details can be found on the internet.
Please contact us if you have any further enquiries we may assist with.
Yours Sincerely
Liverpool Direct
liverpool.direct@liverpool.
gov.uk Liverpool's Year of the Environment 2009 – Our city Our planet www.ourcityourplanet.org.uk
P Please consider the environment before printing this e-mail. Thank you
Would you prefer to receive your council tax bill via e-mail? Go to www.liverpool.gov.uk and complete the easy online registration form.
— Original Message —
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Received: 12/12/09 16:27:33 o'clock GMT
To: liverpool.direct@liverpool.gov.uk Subject: Advice regarding tenancy
Hi,
I'm from Norway.I live in Liverpool, and wondered about how the rules are in the UK, about this issue:I have a flat, and the Landlord, (George. I haven't been given his last name or phone number), is supposed to go to my flat, and collect the rent, we have agreed.(Due to problems with Lorna at Imperial Properties, that she don't get fixed the stove, washing machine, boiler etc., when it gets broken.
I've been living here since 2006, so maybe once a year, something stops working, but isn't fixed, by the Landlord).
I have agreed with the Landlord, (George), due to the problems with Lorna there, the George would go to my appartment to collect the rent, once a month.But once, he didn't go, and I think something must be wrong, since he don't give receits, neighter does he give his business-card.He was supposed to be here to collect the rent, on 27/11, but hasn't been here.Now it's 12/12, and he, (George, Imperial Properties), still hasn't been here, to collect the rent.(So now I've had to use some of the rent for other bills, or food etc).But in Norway, where I'm from, we have a word 'hevd'.I wonder if you have the same here?If the landlord don't collect the rent, does this mean that I get the right to live here, without paying rent then?Is there a tenants assosiation in the UK.I thought of contacting a tenants assosiation, but I couldn't find one, so that's my question to you, that I wonder about, if you know of a tenants assosiation, who I can contact about this!Thanks in advance for any reply!Yours sincerely,Erik Ribsskog______________________________
______________________________ __________
This email has been automatically scanned for viruses and malicious content by MessageLabs for your protection______________________________
______________________________ __________ —— Please do not remove your unique tracking number ——
<<#22175-31592#>>______________________________
______________________________ __________ DISCLAIMER:
The information in this e-mail is confidential and may be read, copied or used only by the intended recipient(s). If you have received it in error please contact the sender immediately by returning the e-mail or by telephoning a number contained in the body of the e-mail then and please delete the e-mail without disclosing its contents elsewhere. No responsibility is accepted for loss or damage arising from viruses or changes made to this message after it was sent. The views contained in this email are those of the author and not necessarily those of the author’s employer or service provider.
This email has been automatically scanned for viruses and malicious content by MessageLabs for your protection
______________________________
______________________________ __________
-
Google Mail – Re: Advice regarding tenancy <<#22175-31592#>>

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Re: Advice regarding tenancy <<#22175-31592#>>
Liverpool Direct
<Liverpool.Direct@liverpool.gov.uk>
Sun, Dec 13, 2009 at 4:46 AM
To:
eribsskog@gmail.com

Your unique reference number is: 31592
Please include your unique reference number in all email communication.
Dear Mr Ribsskog
Thank you for your recent e-mail.
To find out the answer to these questions you would need to contact an organisation like the citizens advice bureau, their details can be found on the internet.
Please contact us if you have any further enquiries we may assist with.
Yours Sincerely
Liverpool Direct
liverpool.direct@liverpool.
gov.uk Liverpool's Year of the Environment 2009 – Our city Our planet www.ourcityourplanet.org.uk
P Please consider the environment before printing this e-mail. Thank you
Would you prefer to receive your council tax bill via e-mail? Go to www.liverpool.gov.uk and complete the easy online registration form.
— Original Message —
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Received: 12/12/09 16:27:33 o'clock GMT
To: liverpool.direct@liverpool.gov.uk
Subject: Advice regarding tenancyHi,
I'm from Norway.I live in Liverpool, and wondered about how the rules are in the UK, about this issue:I have a flat, and the Landlord, (George. I haven't been given his last name or phone number), is supposed to go to my flat, and collect the rent, we have agreed.(Due to problems with Lorna at Imperial Properties, that she don't get fixed the stove, washing machine, boiler etc., when it gets broken.
I've been living here since 2006, so maybe once a year, something stops working, but isn't fixed, by the Landlord).
I have agreed with the Landlord, (George), due to the problems with Lorna there, the George would go to my appartment to collect the rent, once a month.But once, he didn't go, and I think something must be wrong, since he don't give receits, neighter does he give his business-card.He was supposed to be here to collect the rent, on 27/11, but hasn't been here.Now it's 12/12, and he, (George, Imperial Properties), still hasn't been here, to collect the rent.(So now I've had to use some of the rent for other bills, or food etc).But in Norway, where I'm from, we have a word 'hevd'.I wonder if you have the same here?If the landlord don't collect the rent, does this mean that I get the right to live here, without paying rent then?Is there a tenants assosiation in the UK.I thought of contacting a tenants assosiation, but I couldn't find one, so that's my question to you, that I wonder about, if you know of a tenants assosiation, who I can contact about this!Thanks in advance for any reply!Yours sincerely,Erik Ribsskog______________________________
______________________________ __________
This email has been automatically scanned for viruses and malicious content by MessageLabs for your protection
____________________________________________________________ __________ —— Please do not remove your unique tracking number ——
<<#22175-31592#>>______________________________
______________________________ __________ DISCLAIMER:
The information in this e-mail is confidential and may be read, copied or used only by the intended recipient(s). If you have received it in error please contact the sender immediately by returning the e-mail or by telephoning a number contained in the body of the e-mail then and please delete the e-mail without disclosing its contents elsewhere. No responsibility is accepted for loss or damage arising from viruses or changes made to this message after it was sent. The views contained in this email are those of the author and not necessarily those of the author’s employer or service provider.
This email has been automatically scanned for viruses and malicious content by MessageLabs for your protection
______________________________
______________________________ __________
-
Google Mail – Advice regarding tenancy

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Advice regarding tenancy
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Sat, Dec 12, 2009 at 4:26 PM
To:
liverpool.direct@liverpool.gov.uk
Hi,I'm from Norway.I live in Liverpool, and wondered about how the rules are in the UK, about this issue:I have a flat, and the Landlord, (George. I haven't been given his last name or phone number), is supposed to go to my flat, and collect the rent, we have agreed.(Due to problems with Lorna at Imperial Properties, that she don't get fixed the stove, washing machine, boiler etc., when it gets broken.
I've been living here since 2006, so maybe once a year, something stops working, but isn't fixed, by the Landlord).
I have agreed with the Landlord, (George), due to the problems with Lorna there, the George would go to my appartment to collect the rent, once a month.But once, he didn't go, and I think something must be wrong, since he don't give receits, neighter does he give his business-card.He was supposed to be here to collect the rent, on 27/11, but hasn't been here.Now it's 12/12, and he, (George, Imperial Properties), still hasn't been here, to collect the rent.(So now I've had to use some of the rent for other bills, or food etc).
But in Norway, where I'm from, we have a word 'hevd'.I wonder if you have the same here?If the landlord don't collect the rent, does this mean that I get the right to live here, without paying rent then?Is there a tenants assosiation in the UK.I thought of contacting a tenants assosiation, but I couldn't find one, so that's my question to you, that I wonder about, if you know of a tenants assosiation, who I can contact about this!Thanks in advance for any reply!Yours sincerely,Erik Ribsskog
-
Google Mail – Oppdatering/Fwd: Påminnelse til Ingrid Killengren/Fwd: Til Ingrid Killengren/Fwd: Problemer med å sende anmeldelser fra Storbritannia

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Oppdatering/Fwd: Påminnelse til Ingrid Killengren/Fwd: Til Ingrid Killengren/Fwd: Problemer med å sende anmeldelser fra Storbritannia
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Sat, Dec 12, 2009 at 3:20 PM
To:
bente.ljoen@politiet.no
Cc:
geirboe@mil.no
Hei,altså, nå vil jeg at Killengren skal undertegne.Han dere sendte det til forrige gang, han svarte ikke.Legg merke til at nå sender jeg dette som Heimevernsmann, og ikke som vanlig borger.Jeg har prøvd siden 2005 å få mine grunnlovsfestede rettigheter fra politiet, men har ikke lyktes med å finne ut hvem den her 'mafian' er, som jeg overhørte i Oslo, i 2003 og 2004, at jeg var forfulgt av.Jeg sender kopi til Heimevernet.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/12/12
Subject: Oppdatering/Fwd: Påminnelse til Ingrid Killengren/Fwd: Til Ingrid Killengren/Fwd: Problemer med å sende anmeldelser fra Storbritannia
To: bente.ljoen@politiet.noHei,
altså, hvis dere ikke forteller meg hvem den her 'mafian' er så synes jeg dere har begått statskupp.Hvis dere har noe hemmelig system for hemmeligholdelse/samfunnskontroll, ved bruk av 'mafian'. Hvis jeg hadde vært leder for Heimevernet, (hvor jeg er vanlig soldat), så hadde jeg lurt på om jeg skulle fått skutt dere ned.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/11/27
Subject: Påminnelse til Ingrid Killengren/Fwd: Til Ingrid Killengren/Fwd: Problemer med å sende anmeldelser fra Storbritannia
To: bente.ljoen@politiet.noHei,
jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.Mvh.Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/11/10
Subject: Til Ingrid Killengren/Fwd: Problemer med å sende anmeldelser fra StorbritanniaHei,
jeg ringte Politidirektoratet nå nettopp, på 23364100, for jeg og Baard Berger, rådgiver ved Sentrum politistasjon, ble enige om at jeg skulle sende om dette problemet, (hvem er 'mafian', som jeg har overhørt at jeg er forfulgt av), til Ingrid Killengren, siden politiet i Oslo, ikke ville svare meg på dette, og siden hun er leder for Politidirektoratet.Så sånn er det.Mvh.Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Baard Berge <baard.berge@politiet.no>Date: 2009/11/10
Subject: SV: Problemer med å sende anmeldelser fra Storbritannia
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>HeiHun
er leder for Politidirektoratet. Så du får nesten undersøke med de,
ja.MvhBaard
BergeSendt: 9.november2009
18:09Til: Baard Berge
Emne: Re: Problemer med å sende
anmeldelser fra StorbritanniaHei,
det synes jeg er for dårlig, for det skal være et åpent samfunn.Er det hun Kilingren som er leder for politiet i Oslo, enda?Jeg sender det til henne da, så får jeg tenke på om jeg skal vente med de
anmeldelsene eller ikke da.Hm.Jeg får tenke litt på det.Mvh.Erik Ribsskog2009/11/9 Baard Berge <baard.berge@politiet.no>HeiDet har jeg dessverre ingen
formening om. Jeg kan ikke komme på noen som kan svare deg på det.
MvhBaard
BergeKonsulentSentrum
politistasjon
Sendt:
7.november2009 15:15
Til: Baard Berge
Emne: Re: Problemer
med å sende anmeldelser fra StorbritanniaHei,jeg kom på et vanskelig spørsmål og.Jeg overhørte i 2003, da jeg jobba på Rimi Bjørndal, og i 2004,
da jeg gikk forbi Kiwi i W. Thr. gt., så overhørte jeg at butikksjefen
der, (som jeg vet hvem er, for han er kamerat av tremenningen min, Øystein
Andersen, fra Lørenskog), sa at jeg var forfulgt av noe de kalte, (både på
Bjørndal og fra Tom), for 'mafian'.Hvem er den her 'mafian', lurte jeg, for jeg klarer ikke å finne om
det i aviser eller andre steder, så jeg vil at politiet skal svare meg
hvem de er, (som jeg har tatt kontakt med Kripos om tidligere, men de har
jeg ikke fått til å hjelpe meg).Så jeg har dratt til England, for å få litt avstand til hva det nå
enn er som foregår i Norge, (jeg fikk trynet mitt ødelagt blant annet
også, i 2003, så det var litt greit å komme seg vekk fra Norge, det var en
lang historie, hva som skjedde, jeg får ta mer om det senere).Men hvem kan svare meg om hvem den her 'mafian' er?Mvh.Erik Ribsskog
2009/11/6 Baard Berge <baard.berge@politiet.no>Det går fint å skrive
et brev og scanne det. Send det til denne adressen. Du må også
skrive de andre anmeldelsene dine på nytt.MvhBaard
BergeKonsulentSentrum
politistasjon
Sendt:
6.november2009 16:04
Til: Baard Berge
Emne: Re:
Problemer med å sende anmeldelser fra
StorbritanniaHei,ok, den er grei.Da kan jeg bare skrive et brev og scanne det, eller sende med
posten, hvis det ikke er bra nok å bare scanne, eventuelt.Men hva skal jeg gjøre med alle de anmeldelsene jeg har sendt
dere på e-post, og som jeg ikke har fått svar på da.Må jeg sende de på nytt da, mener du?Igjen takk for svar!Mvh.Erik Ribsskog
2009/11/6 Baard Berge <baard.berge@politiet.no>HeiJeg har nå snakket
med opptil flere påtalejurister på Sentrum politistasjon, og
tilbakemeldingen er at du må sende inn en anmeldelse med
signatur. Du kan ikke levere inn en anmeldelse pr mail slik du
har gjort hittil.MvhBaard
BergeKonsulentSentrum
politistasjon—–Opprinnelig melding—–
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt:
2.november2009 04:30
Til: Baard Berge
Emne:
Problemer med å sende anmeldelser fra
StorbritanniaHei,
jeg viser til korrespondanse tidligere iår, i forbindelse med
anmeldelser sendt politiet i Oslo.Jeg har problemer med at jeg ikke får svar, fra politiet i
Oslo, når jeg sender anmeldelser, angående forskjellig ting som
har foregått de siste årene.Jeg har kanskje prøvd å ta opp litt for mye på en gang, for
jeg har hørt, da jeg jobbet som leder på Rimi Bjørndal, i 2003, at
jeg var forfulgt av noe 'mafian', så jeg har vært litt stressa,
siden politiet ikke vil forklare meg hvem den her 'mafian' er, men
bare avviser og ignorerer meg.Jeg er egentlig fra Berger i Vestfold, (men har bodd i 15
år i Oslo), så jeg vet ikke helt hva Oslo-folk mener når de sier
'mafian'?Så jeg har blitt litt stressa av det her 'mafian'-greiene, så
jeg flytta til England, for å studere, i 2004.Så prøver jeg å finne ut hva som har foregått, og da blir jeg
tullet med, hvis jeg skriver på internett, f.eks. da blir jeg
trakassert, som det heter.Og jeg har også blitt tullet med av HiO og Lånekassa og
Rimi, med flere, i Oslo, som jeg har skrevet til deg om før.Problemet er at det blir tungvint, for meg, å ta fly til
Oslo, for å levere anmeldelser.Drammenspolitiet sa at det holdt å skrive en påtalebegjæring,
('Jeg ønsker gjerningsmannen tiltalt og straffet'), så kunne man
sende en anmeldelse pr. e-post.Men Oslopolitiet de svarer ikke engang, på mange av
e-postene mine, og de har ikke begynt å etterforske, i det hele
tatt.Så jeg prøver å løse denne floken.For det kan da ikke være slik, at jeg, (som er
arbeidsledig for øyeblikket, og bor i England, og ikke har mye
penger), skal være nødt til å ta fly til Oslo, for hver anmeldelse
jeg ønsker å levere til Politiet i Oslo, når jeg også har overhørt
at jeg er forfulgt av noe 'mafian', i Oslo/Norge?På forhånd takk for svar!Mvh.Erik Ribsskog






