
PS.
Her er mer om dette:


PS.
Hu ser slank ut ved siden av en kvinnelig håndbak-utøver ihvertfall:

PS 3.
Jenny Ribsskog er datter av min avdøde mors avdøde tremenning Dag Ribsskog (men Jenny Ribsskog har nok vokst opp mest i Sverige):

PS 4.
Jenny Ribsskog har visst jobbet på hotell:

PS 5.
Det her er faren (som vokste opp i Drøbak, som offiser-sønn) som ung (fra Tuntreet 4/1981):

PS 6.
Farfaren (som var kommandørkaptein) døde i 1998 (fra Akershus Amtstidende 13. oktober 1998):

PS 7.
Jeg har drevet med slektsforskning i mange år nå.
Men hu Mari (som nevnes i dødsannonsen overfor).
Hu kan jeg ikke huske å ha hørt om før.
Hm.
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
Mari nevnes i farens dødsannonse, selv om navnene er stilt opp litt rart, må man vel si (fra Aftenposten 19. november 2009):

PS 9.
Bjørn Ribsskog (som drev med et stort Ribsskog-slektsforskning-prosjekt rundt årtusenskiftet) nevner ikke noen Mari:

PS 10.
I Aftenposten så stod det: ‘Berit er født’ og ikke: ‘Mari har fått en lillesøster’ (fra Aftenposten 16. mai 1988):

PS 11.
Jenny Ribsskog sin eldre halvbror Magnus er visst satanist:

PS 12.
Jenny Ribsskog sin russiske katt, het visst Atcho Ribsskog (og ikke Mari Ribsskog) så det er nok ikke den som menes, i Asbjørn Ribsskog sin dødsannonse:

PS 13.
Både Jenny Ribsskog sin eldre halvbror Henning Feltstykket sin kone.
Og Berit Ribsskog (Ståle Ribsskog sin datter) har ei Mari Øyen, på sin Facebook-venneliste.
Så det kan muligens være sånn, at Ståle Ribsskog var utro, mot sin kone Siri (som jeg forresten møtte (skrankemannen introduserte oss) da jeg skulle ta ut noen penger, hos Kredittkassen Helsfyr (som lå et steinkast unna NHI) studieåret 1991/92).
Og så fikk han datteren Mari, samtidig med at Siri var gravid med Berit.
(Noe sånt).
Og så skilte Siri seg (på grunn av dette).
Hm.
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 14.
Og Ståle Ribsskog sin samboer Aud (som han flyttet sammen med etter skilsmissen fra Siri).
Og Aud sine sønner Ronny og Glenn.
(Som også nevnes i Ståle Ribsskog sin dødannonse).
De heter visst Skoglund, til etternavn.
(Kan det se ut som.
Fra kommentarene på Mari Øyen sin Facebook-side.
For å si det sånn).
Så sånn er visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.

PS.
Jensen er forresten ikke et eget firma lenger.
De ble for flere år siden kjøpt opp, av det svenske firmaet Hilding Anders.
Så Jensen er bare et varemerke, i våre dager.
(Må man vel si).
Så sånn er vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Selv om Jensen Møbler er kjøpt opp av Hilding Anders/svenskene, så later de fortsatt som at det er en lokal familie-bedrift (i reklamene) men dette blir som et narrespill (og at de prøver å lure forbrukerne) må man vel si (og direktør Jensen blir vel litt, som en narr eller maskot, oppi dette, selv om han sikkert tjener en haug av ‘blodpenger’):

(Samme link som overfor).
PS 3.
Her er mer om dette (fra Svelviksposten 27. mai 2004):

PS 4.
Jensen Møbler var visst eiet av Schage-familien (hvem nå det er) før svenskene overtok.
Så Jensen-familien har visst mista kontrollen, over sin fabrikk, for kjempelenge siden.
Men det virker som at direktør Jensen, ikke synes, at det er så viktig, hvem eierne er.
(Bare at de har nok penger til driften).
Så de ser kanskje på Jensen Møbler, som en slags verna bedrift (hvor de har sikre arbeidsplasser).
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Jeg vet ikke om min farfar var i slekt med Jensen-folka.
(Siden at de begynte å samarbeide, på 50/60-tallet.
Eller når det var).
Men min farfar sin morfar, var jo en svensk skomaker, fra Värmland.
Som flytta til Svelvik, og fikk en del etterkommere der.
(Og han dro emigrerte også, sammen med en slektning/kollega).
Så det er mulig, at det finnes en del folk, i sjølve Svelvik (der den ‘klyngen’ med hvite skipperhus ligger), som er i slekt, med min farfar, osv.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Det er visst ei Jebsen-dame med (som varamedlem) i styret, til Jensen Møbler/Hilding Anders Sand/Norway.
Og Jebsen er veldig knytta, til (industristedet) Berger.
Den fabrikken, som vises, i begynnelsen av videoen, i PS 2.
Den viser Jensen sin første fabrikk.
Og den lå midt i den nevnte ‘klyngen’ av hvite skipperhus, i ladestedet Svelvik.
Så man må vel si, at Jensen har flytta, fra Svelvik til Berger.
Og at det er to forskjellige steder.
(Selv om begge stedene tidligere lå, i felleskommunen Svelvik.
Men hvis man går lenger tilbake i tid (til 50-tallet).
Så lå Jensen sin første fabrikk, i Svelvik kommune.
Mens den nåværende fabrikken ligger, på noen jorder, som da lå i Strømm kommune.
(For å si det sånn).
Så å forefekte, at Jensen fortsatt holder til, i Svelvik.
Det er kanskje en overdrivelse.
(For å si det sånn).
Noen vil kanskje mene, at de nå holder til, på Berger.
(Selv om skolen der nå er lagt ned.
Men det finnes fortsatt et fotball-lag der, osv.
For å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 7.
Her er mer om dette:

PS 8.
Jensen Møbler/Hilding Anders Norway er med i en såkalt næringsklynge (Norwegian Rooms) sammen med flere andre møbelprodusenter osv.:

PS 10.
Det står også i artikkelen i PS 3.
At Jensen Møbler var Jensen-eiet fram til 1989.
Da Møller-gruppen overtok.
Så Jensen har ‘fallen from grace’ (som britene sier) kan det virke som.
(På slutten av jappetida).
Uten at jeg fikk med meg dette.
(Må jeg innrømme).
Jeg flytta jo til Oslo for å studere, høsten 1989.
Og etter det så har jeg ikke hatt så mye med min far å gjøre.
(Må jeg si).
Og hva min farmor og lillesøster Pia (som var naboer med Jensen Møbler, på den tida) forstod av dette.
Det kan man kanskje lure på.
(For å si det sånn).
Jeg kan ikke huske at min farmor (eller Pia) sa til meg (når jeg var på helge/ferie-besøk på Sand) at Jensen hadde gått konkurs/blitt overtatt.
Men Pia var mye ute og fløy, på den tida.
(Og hu var også venninne med ei Elin Jensen i Svelvik.
Som jeg seinere tilfeldigvis har funnet etternavnet til.
For å si det sånn).
Så det er mulig at Pia unngikk meg litt, på den tida.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen