-
[15:42.49] <sunburn> hvor vil du gå[15:42.49] ->> sunburn is uid554616@id-554616.tinside.irccloud.com (Atena Artemis)[15:42.49] ->> sunburn is on: #quiz-show +#Bjerkaker +#stocks #horror #physics #therapy +#spiritual +#political #marxism +#lrh #ladies +#greece +#germany #feminism #defi @#atina #Norway #FreeTherapy[15:42.49] ->> sunburn using efnet.port80.se (Moderna, Pfizer, J&J, We’ve been vaccinated!)[15:42.49] ->> sunburn is using a secure connection[15:42.49] ->> sunburn actually using host 2a03:5180:f::8:7678[15:42.49] ->> sunburn 0 secs seconds idle, signon time 00:12 17.05.2022[15:42.49] ->> sunburn :End of /WHOIS list.[15:42.53] <sunburn> UK ?[15:56.58] <john_cons> tja, si det[15:57.12] <john_cons> de pleier jo å jage meg tilbake til norge[15:57.24] <john_cons> men det er muligens bare politiet i liverpool som er problemet[15:57.30] <john_cons> så kanskje jeg drar til sunderland[15:57.43] <john_cons> eller til brighton (hvor jeg var mye på språkreise, på 80-tallet)[15:59.40] <john_cons> hvordan det[16:06.12] <john_cons> det er forresten brexit nå, så det er strengere regler for å bo i england, men jeg har jo bodd der i ti år, så kanskje jeg kan få en advokat til å se på det, sånn at jeg får oppholdstilatelse, eller noe[16:06.13] ->> sunburn is away: Auto-away[16:09.36] <sunburn> flott[16:32.01] <john_cons> og du selv er fra hellas?[16:32.05] <john_cons> eller var det kypros[16:32.37] <john_cons> (jeg har sett at du har chatta om deg selv på irc tidligere)[17:04.36] <sunburn> kypros[17:06.40] <john_cons> ok, jeg var på kypros sommeren 1998[17:06.43] <john_cons> ayia napa[17:06.45] <john_cons> heter det vel[17:08.38] <sunburn> hvor gammel var du da ?[17:12.13] <john_cons> det var den sommeren jeg fylte 28[17:12.45] <john_cons> jeg ringte ving for å høre om de hadde noen restplasser[17:12.52] <john_cons> (som en kamerat hadde anbefalt meg å gjøre)[17:13.00] <john_cons> og de sendte meg dit[17:13.48] <john_cons> jeg gjorde det samme sommeren før[17:13.58] <john_cons> og da endte jeg opp i thassos[17:14.00] <john_cons> i hellas[17:20.14] <john_cons> jeg fant deg i en logg tror jeg[17:20.14] ->> sunburn is away: Auto-away[17:20.17] <john_cons> [16:40.54] <sunseapig> the social services took my medical history so that when they assasinate me like thanasis nikolaou, they will write ”heart attack”[17:20.17] ->> sunburn is away: Auto-away[17:20.51] <john_cons> Session Start: fre. apr 16 12:01:24 2021[17:20.51] <john_cons> Session Ident: #Norway[17:20.51] ->> sunburn is away: Auto-away[17:20.51] ->> sunburn is away: Auto-away[17:23.50] <john_cons> jeg søkte på ‘ach’[17:23.50] ->> sunburn is away: Auto-away[17:24.01] <john_cons> er det ikke du som pleier å si det?[17:24.02] ->> sunburn is away: Auto-away[17:29.18] <sunburn> javel[17:35.59] <john_cons> min yngre søster pia sa engang at min danskfødte mormor (som bodde noen år i tyrol under oppveksten) pleide å si: ‘Akk’[17:36.11] <john_cons> så derfor jeg husket det[17:38.02] <john_cons> eller ‘doch’ var det kanskje at pia mente at min mormor sa[17:38.33] <john_cons> (det er mulig at pia fantaserte, for det kan ikke jeg huske, at min mormor ingeborg sa)[17:47.34] <john_cons> du bruker også ord som ‘meister’ og ‘freivilig’[17:47.34] ->> sunburn is away: Auto-away[17:47.54] <john_cons> du har lært tysk på skolen kanskje[17:47.54] ->> sunburn is away: Auto-away[17:49.02] <john_cons> eller det er kanskje ord du har lært når du bodde i norge[17:49.02] ->> sunburn is away: Auto-away[17:49.08] <john_cons> hvis det er lov å spørre[17:49.08] ->> sunburn is away: Auto-away[18:14.26] <sunburn> ja[18:14.36] <sunburn> lærte om javel i Norge[18:14.50] <sunburn> og jawohl fra tysk[18:18.42] <john_cons> hva drev du med i norge da?[18:18.51] <john_cons> var du au pair?[18:39.24] <john_cons> jamas sa på thassos forresten[18:39.28] <john_cons> hvis jeg husker det riktig[18:39.32] <john_cons> og de hadde gode gyros[18:39.34] <john_cons> noe sånt[18:43.57] <john_cons> de hadde også billig ouzo (heter det vel)[18:43.57] ->> sunburn is away: Auto-away[18:44.03] <john_cons> og folk drakk mye amstel-øl[18:44.03] ->> sunburn is away: Auto-away[18:44.08] <john_cons> eller om det var på kypros[18:44.08] ->> sunburn is away: Auto-away[19:23.05] <sunburn> jeg var hore[19:23.16] <sunburn> for nordmenn og svenske[19:26.47] <john_cons> jøss[19:27.02] <john_cons> det lurer jeg på om min lillesøster pia har vært også, i amsterdam, (sommeren 1989)[19:27.28] <sunburn> hvor mange år[19:27.32] <john_cons> og min stesøster christell jobba med å servere på en strippe-bar i australia, i 1994 vel[19:27.38] <john_cons> det med pia var bare en sommer[19:27.58] <sunburn> hvor mye penger tjente hun?[19:28.02] <john_cons> hu og cecilie hyde ville ha noen ekstra lommepenger før de dro videre til spania (torrevieja)[19:28.06] <john_cons> det vet jeg ikke[19:28.20] <john_cons> men cecilie hyde kjente noen som kunne skaffe de jobb i amsterdam, husker jeg[19:28.46] <john_cons> og så kontaktet pia min far, og ba han sende penger (når de var i spania)[19:28.52] <john_cons> men han ville bare sende 300 kroner[19:28.59] <sunburn> likte Pia å suge for penger ?[19:29.06] <john_cons> det har jeg ikke spurt henne om[19:29.16] <john_cons> hu skrek til meg, når hu kom hjem[19:29.29] <john_cons> hu var sur, fordi at min far kun sendte 300 kroner[19:29.35] <john_cons> men det var jo min feil[19:29.43] <sunburn> hvorfor[19:29.44] <john_cons> men hu skrek til meg likevel, på grunn av dette[19:30.02] <john_cons> hu var sint, fordi at min far ikke hadde sendt mer penger, og tok det ut på meg[19:30.07] <john_cons> for å si det sånn[19:30.16] <john_cons> og hu snakka om noen spanske gutter veldig mye[19:30.28] <sunburn> ja[19:30.38] <john_cons> så jeg fikk ikke nevnt ei finsk dame ved navn sari arokivi som jeg møtte i brighton den samme sommeren[19:31.23] <sunburn> vennine ?[19:31.31] <sunburn> knula henne?[19:31.33] <john_cons> vi kyssa[19:31.37] <john_cons> vi kyssa bare[19:31.39] <sunburn> knulla[19:31.47] <john_cons> nei, vi kom ikke så langt[19:31.48] <sunburn> søt[19:31.53] <john_cons> ja det var hu[19:32.09] <john_cons> jeg bodde hos en tidligere verts-familie (fra språkreisene)[19:32.22] <john_cons> så jeg hadde ikke eget hotell-rom/leilighet[19:32.54] <john_cons> men de hadde sagt at jeg kunne besøke de neste sommer, og det fortalte jeg til cecilie hyde, som da foreslo at jeg skulle dra til brighton, samme dag som de skulle til spania/amsterdam[19:33.58] <john_cons> jeg vet ikke om pia jobba på red light disctrict i amsterdam, (og stod i undertøyet i et sånt vindu)[19:34.01] <john_cons> jeg synes jeg ser det[19:34.20] <john_cons> og så brukte de opp pengene på et diskotek som het pacha[19:34.20] <sunburn> galskap[19:34.25] <sunburn> skammelig[19:34.35] <john_cons> hvorfor jobbet du som hore selv da[19:34.41] <john_cons> eller var det tull[19:34.45] <sunburn> å ha ei søstre som står i vindu[19:34.49] <sunburn> for menn[19:34.54] <john_cons> men de har ikke innrømt det[19:35.13] <john_cons> men det var isåfall hu cecilie hyde[19:35.15] <sunburn> jeg sugde for penger[19:35.31] <john_cons> som hadde ideen[19:35.36] <john_cons> ok i c[21:01.33] <sunburn> ja[21:01.50] <sunburn> jævla[21:28.02] <sunburn> de tok deg på X ray ?[21:28.17] <sunburn> for hodet ditt[21:28.32] <sunburn> jeg leste nå på bloggen din[03:44.11] ->> sunburn is away: Auto-away[03:44.11] <john_cons> nei, jeg rømte til danmark[03:49.07] <john_cons> så jeg slapp unna lobotomien (eller hva man skal kalle det)[03:49.07] ->> sunburn is away: Auto-away[03:49.33] <john_cons> og da svek min lillesøster pia[03:49.33] ->> sunburn is away: Auto-away[03:49.42] <john_cons> for da jeg kom meg til københavn, så var jeg blakk[03:49.42] ->> sunburn is away: Auto-away[03:49.53] <john_cons> og så ringte jeg pia for noen av de siste pengene mine[03:49.53] ->> sunburn is away: Auto-away[03:50.15] <john_cons> men hu var bare kald og følelsesløs, og ville ikke hjelpe meg med å etablere meg i danmark[03:50.15] ->> sunburn is away: Auto-away[03:51.15] <john_cons> så jeg måtte jobbe som flaskesamler i tre måneder (mens jeg bodde hos kirkens korshær, hvor jeg bare hadde et liggeunderlag og en sovepose, i en sovesal, som var stengt på dagtid)[03:52.01] <john_cons> før danskene sendte meg tilbake til norge, uten at jeg noen gang fikk noen av mine rettigheter der (som sosialstøtte etc)[03:52.01] ->> sunburn is away: Auto-away[03:53.32] <john_cons> https://johncons.angelfire.com/arrestertogtvangsinnlagtidanmark.html[03:53.32] ->> sunburn is away: Auto-away[03:54.05] <john_cons> https://johncons.angelfire.com/arkiv.html[03:54.05] ->> sunburn is away: Auto-away[04:03.47] <john_cons> det er mulig at pia må ha det hardt, siden at hu har jobba som hore i amsterdam, osv[04:03.47] ->> sunburn is away: Auto-away[04:04.10] <john_cons> og da jeg jobba som butikksjef, så manet de meg, til å tone meg ned, for å ikke skremme de ansatte, osv[04:04.10] ->> sunburn is away: Auto-away[04:04.27] <john_cons> så jeg klarer ikke å få pia til lystre (på noen måte) nå[04:04.27] ->> sunburn is away: Auto-away[06:01.27] <john_cons> han der applegroo, skorpion sier at han er et troll, og du sier at han har mensen[06:01.27] ->> sunburn is away: Auto-away[06:01.33] <john_cons> hva er det som er problemet hans egentlig[06:01.33] ->> sunburn is away: Auto-away[10:16.16] <sunburn> vil du ha navnet sitt ?[10:24.50] <john_cons> hm?[10:25.08] <john_cons> navnet til applegroo?[10:25.30] <john_cons> ja, kanskje jeg kunne kontakta mora hans og klagd på han[10:25.38] <john_cons> kanskje det hadde hjulpet[10:26.37] <sunburn> har ikke det akkurat nå[10:26.51] <john_cons> okey np[10:26.53] <sunburn> men jeg har navnet til en andre djevel[10:27.08] <john_cons> han er visst fra jevnaker (stod det i en logg) og så har han bodd noen år på vestlandet[10:27.14] <john_cons> (appelgroo)[10:27.15] <sunburn> ShadowDog = Espen Aleksander Strømme[10:27.20] <sunburn> han mobbet meg[10:27.22] <john_cons> det sa cxp[10:27.23] <john_cons> ok[10:27.37] <john_cons> han bannet meg (shadowdog)[10:27.45] <john_cons> og så sa cxp hva han het[10:27.51] <john_cons> på #usa eller noe[10:27.55] <sunburn> ok[10:28.11] <john_cons> jevnaker er et lite sted som nesten ingen vet hvor er[10:28.34] <sunburn> haha[10:28.36] <john_cons> så applegroo er en ‘small town-guy’ eller en hillbilly[10:28.37] <john_cons> noe sånt[10:28.45] <sunburn> shitkicker[10:28.47] <john_cons> eller en red-neck[10:28.48] <sunburn> redneck[10:28.49] <john_cons> noe sånt[10:28.59] <john_cons> nettopp[10:29.21] <sunburn> noe må gjøres om Strømme[10:32.45] <john_cons> [12:57.51] <ErikSkog> ShadowDog removed his name[10:32.45] <john_cons> [12:58.08] <ErikSkog> ShadowDog> Like greit å fjerne navnet fra whois, john_cons har jo en historie med å ringe hele slekta, arbeidsgiver, naboer og samtlige offentlige instanser hvis han blir banna[10:32.45] <john_cons> [12:58.09] <ErikSkog> 12:52:00 < ShadowDog> he he he[10:32.45] <john_cons> [12:58.09] <ErikSkog> 12:52:48 < ShadowDog> Can’t cure crazy 🙁[10:32.45] <john_cons> [12:58.27] <ErikSkog> his name is Espen Aleksander Strømme[10:32.45] <john_cons> [12:58.31] <ErikSkog> or Strøme[10:32.45] <john_cons> [12:58.37] <ErikSkog> i’m not sure[10:32.45] <john_cons> [13:23.22] <ErikSkog> he works at Marlink[10:32.45] <john_cons> [13:23.31] <ErikSkog> Skills[10:32.45] <john_cons> [13:23.33] <ErikSkog> Network Security Telecommunications Satellite Communications IT Management IP Project Management Satellite Security Information Security Troubleshooting Network Administration Technical Support WAN Networking Disaster Recovery Routers Network Design[10:32.59] <john_cons> erikskog er et av cxp sin mange alias[10:33.17] <john_cons> det er et slags ordspill på mitt navn (erik ribsskog) virker det som[10:33.37] <john_cons> jeg veit ikke hva han cxp driver med nå han bruker sånne nick[10:36.14] <sunburn> cxp er forstyrret i hodet og suisidal[10:36.38] <sunburn> stakkars cxp[10:39.06] <john_cons> stemmer, han er vel bipolar, har jeg tippet på[10:39.16] <john_cons> eller manisk depresiv som det het før[10:39.35] <john_cons> min tante ellen (rip) jobbet i romania, med veldedig arbeid, på 90-tallet[10:39.48] <john_cons> så jeg har prøvd å få en av hennes bekjente til å hjelpe cxp[10:40.02] <john_cons> eller to bekjente[10:41.46] <john_cons> volker ermuth i aesch i sveits[10:42.21] <john_cons> og ruxandra milca, fra romania[10:42.49] <john_cons> Hi,[10:42.49] <john_cons> I just met Ellen once or twice times, many years ago, we did not work together. Sorry for your loss.[10:42.49] <john_cons> Prietenia is an organization wich work with young people with mental disabilities not with mental illness (sociopats, suicidal, schizophrenic etc) in no case homeless people or without families.[10:42.49] <john_cons> This guy Kristan seems to have problems that we, as organization, can not cover with our activity.[10:42.49] <john_cons> Sorry[10:43.32] <john_cons> (ruxandra milca on facebook)[12:06.16] <sunburn> Espen Aleksander Strømme[12:06.23] <sunburn> han bør straffes[12:11.58] <john_cons> straffes?[12:12.44] <john_cons> det er så mange av de som er uhøflige[12:13.01] <john_cons> beliar, applegroo, cxp, osv., osv[12:13.18] <john_cons> og trelane[12:13.28] <john_cons> men men[12:16.14] <john_cons> basket cases[12:16.18] <john_cons> som amerikanerne sier[13:06.34] <sunburn> det betyr ?[13:12.46] <john_cons> umulig tilfelle[13:12.47] <john_cons> noe sånt[13:13.08] <john_cons> ikke mulig å få til å bli normale igjen[13:13.16] <john_cons> noe sånt[13:14.13] <john_cons> filen deres ligger nederst i en kurv/basket, og der blir den liggende[13:16.00] <john_cons> her er fasiten:[13:16.02] <john_cons> Uttrykket oppstod i Storbritannia under første verdenskrig, og kommer av at en soldat som hadde mistet både armer og bein kunne bæres rundt i en kurv (basket).[13:16.16] <john_cons> https://no.wiktionary.org/wiki/basket_case[13:17.15] <john_cons> det var en kamerat av meg, som het øystein andersen, (en kar som min fars kusine reidun adopterte fra et oppsamlingshjem i korea), som var så glad i en film som het Basket Case, (og lo av det uttrykket), på slutten av 80-tallet, (i Brighton)[13:18.21] <john_cons> jeg driver fortsatt og tar igjen han[13:18.21] ->> sunburn is away: Auto-away[13:18.47] <john_cons> basket case[13:18.47] <john_cons> Person som har mistet både armer og bein.[13:18.47] <john_cons> The campaign was a disaster! Half our our men died, and those who survived came home as basket cases![13:18.47] <john_cons> (idiomatisk) Maktesløs person, person som er så nervøs at han er ute av stand til å gjøre noe fornuftig.[13:18.47] <john_cons> Peter was a basket case at the oral examination, he was so nervous that he couldn’t answer a single question![13:19.12] <john_cons> (fra linken overfor)[13:19.43] <sunburn> du bør nevne ShadowDog sitt navn[13:19.49] <sunburn> i #Norway[13:20.11] <sunburn> folk må vite hvem han er[13:20.26] <sunburn> Espen Aleksander Strømme[13:20.53] <sunburn> også i #bjerkaker[13:29.21] <john_cons> jeg har blogget om dette[13:29.39] <john_cons> applegroo kicka meg fra #norway, og jeg henger ikke i #bjerkaker[13:30.32] <john_cons> det er en feig sørlending, er mitt intrykk, (fra cxp sin paste-ing)[13:30.37] <john_cons> (shadowdog)[13:20.53] <sunburn> også i #bjerkaker[13:29.21] <john_cons> jeg har blogget om dette[13:29.39] <john_cons> applegroo kicka meg fra #norway, og jeg henger ikke i #bjerkaker[13:30.32] <john_cons> det er en feig sørlending, er mitt intrykk, (fra cxp sin paste-ing)[13:30.37] <john_cons> (shadowdog)[13:36.48] <john_cons> hva er det egentlig han har gjort mot deg, han shadowdog?[13:37.27] <john_cons> siden at du fremhever han (før de andre trollene)[13:41.05] <john_cons> angående min tremenning øystein, så er det kanskje for sende han tilbake til oppsamlingshjemmet (i korea)[13:41.05] ->> sunburn is away: Auto-away[13:41.09] <john_cons> han er vel snart 50 år nå[13:41.09] ->> sunburn is away: Auto-away[13:41.13] <john_cons> for å fleipe litt[13:41.13] ->> sunburn is away: Auto-away[13:57.19] <sunburn> send ShadowDog til Nord Korea[14:04.31] <john_cons> han strømme ligner litt på beliar, må man vel si[14:04.35] <john_cons> begge har helskjegg osv[14:04.54] <john_cons> https://www.facebook.com/esast[14:05.05] <john_cons> de er kanskje hillbillies/rednecks de og[14:05.10] <john_cons> noe sånt[14:08.00] <john_cons> han har en rolle i et firma som heter fksl (som visst driver med verdipapirer)[14:08.03] <john_cons> Fksl AS Org nr 924 446 609[14:08.03] <john_cons> Slimestadvegen 68, 4484 Øyestranda[14:08.03] <john_cons> Sammenlign Overvåk Finn lignende[14:08.03] <john_cons> Skriv ut[14:08.03] <john_cons> Del firmaprofil[14:08.03] <john_cons> OVERSIKT[14:08.03] <john_cons> REGNSKAP[14:08.03] <john_cons> NØKKELTALL[14:08.03] <john_cons> ROLLER OG EIERE[14:08.03] <john_cons> KUNNGJØRINGER OG NYHETER[14:08.03] <john_cons> Roller[14:08.03] <john_cons> Daglig leder Robert Bauge Røynestad (f 1987)[14:08.03] <john_cons> Styrets leder Robert Bauge Røynestad (f 1987)[14:08.03] <john_cons> Nestleder Espen Alexander Strømme (f 1984)[14:08.03] <john_cons> Styremedlem Svein Erik Trælandshei (f 1975)[14:08.03] <john_cons> Styremedlem Daniel Sørdal (f 1973)[14:08.03] <john_cons> Styremedlem Arnstein Hellestøl (f 1980)[14:08.50] <john_cons> https://www.proff.no/roller/fksl-as/øyestranda/-/IFAE3KH0000/[14:17.09] <john_cons> sjefen til strømme (robert bauge røynestad) er visst sammen med ei kinesisk dame[14:17.12] <john_cons> https://www.facebook.com/photo/?fbid=10151513740000296&set=ecnf.751305295[14:19.46] <john_cons> eller, hu dama (kona) heter Linn Jeanette Bauge Røynestad[14:19.46] ->> sunburn is away: Auto-away[14:20.00] <john_cons> så hu er muligens adoptert fra korea (eller noe) hu og[14:20.00] ->> sunburn is away: Auto-away[14:20.02] <john_cons> hm[14:20.02] ->> sunburn is away: Auto-away[14:31.32] <john_cons> også har han bilde av mao (eller hvem det er) på facebook[14:31.32] ->> sunburn is away: Auto-away[14:33.32] <john_cons> https://www.facebook.com/photo/?fbid=10154700606945296&set=ecnf.751305295[14:33.32] ->> sunburn is away: Auto-away[15:27.58] <sunburn> ja[15:28.03] <sunburn> en raring[15:29.45] <sunburn> https://www.nrk.no/vestland/ei-av-fire-bedrifter-har-alvorlege-rekrutteringsproblem_-ifolge-bedriftsundersoking-fra-nav-1.15969319[15:49.51] <john_cons> og det største trollet er den greske hvalen[15:49.53] <john_cons> er det sånn[16:09.36] <sunburn> nei[16:09.57] <sunburn> Erik Ribsskog liker å trolle som faen[16:16.06] <john_cons> ja så morsomt da[16:16.20] <john_cons> du har drukket for mye av den billige bordvinen som dere har nedi de landa[16:42.30] <sunburn> du er en troll[16:44.01] <sunburn> OG en raring[16:44.14] <sunburn> Lahlum er også en raring[16:46.03] <john_cons> var det ikke på kypros at afrodite stod opp fra havet[16:46.22] <john_cons> hun var visst pen og flott og slank/smekker[16:46.28] <john_cons> med flotte kurver[16:46.30] <john_cons> tenk på det[16:46.37] <john_cons> hun var ikke som en hval liksom[16:46.40] <john_cons> for å si det sånn[16:58.16] <john_cons> og hvorfor denne bablingen om lahlum[16:58.55] <john_cons> jeg kjenner forresten en engelsk hval også[16:59.00] <john_cons> eller en skotsk hval[16:59.21] <john_cons> fra bertelsmann arvato’s microsoft scandinavian product activation[16:59.25] <john_cons> judith[16:59.50] <john_cons> godwinson[16:59.53] <john_cons> heter hu vel[17:00.02] <john_cons> selv om hu muligens har blitt litt slankere nå[17:00.16] <john_cons> hu må vel ha veid bortimot 300 kilo da vi jobba sammen[17:00.17] <john_cons> noe sånt[17:02.33] <john_cons> https://www.facebook.com/judith.c.godwin[17:14.29] <john_cons> godwin heter hu visst (og ikke godwinson)[17:14.54] <john_cons> jeg kjenner også en norsk hval-dame som jeg har jobba sammen med på rimi bjørndal, fra 1997 til 1998[17:15.05] <john_cons> hu het merethe, og var fra follo vel[17:15.56] <john_cons> hu var litt mindre enn judith, men likevel veldig svær, (og hu angrep meg en gang, med sine svære fleske-armer, som hu prøvde å kvele meg med, ved å stramme Rimi-slipset mitt, var det vel)[17:52.54] <sunburn> liker du tjukke kvinner ?[18:24.43] <john_cons> nei, det gjør jeg ikke dessverre[18:24.44] ->> sunburn is away: Auto-away[18:24.54] <john_cons> det var derfor at jeg klagde på deg med en gang[18:24.54] ->> sunburn is away: Auto-away[18:25.01] <john_cons> fordi at du har et hval-rykte på deg[18:25.01] ->> sunburn is away: Auto-away[18:25.04] <john_cons> for å si det sånn[18:25.04] ->> sunburn is away: Auto-away[18:27.43] <john_cons> du er jo både treig og innbilsk[18:27.43] ->> sunburn is away: Auto-away[18:27.45] <john_cons> må jeg si[18:27.45] ->> sunburn is away: Auto-away[18:29.27] <john_cons> det var derfor jeg hyllet afrodite litt overfor[18:29.27] ->> sunburn is away: Auto-away[18:29.33] <john_cons> du må ha veldig tungt for det, tror jeg[18:29.33] ->> sunburn is away: Auto-away[18:40.28] <john_cons> den auto-away-en din er også jævlig irriterende[18:40.28] ->> sunburn is away: Auto-away[18:40.36] <john_cons> det er bare piss med deg, må jeg si[18:40.36] ->> sunburn is away: Auto-away[18:40.59] <john_cons> du får kose deg med flesket ditt[18:40.59] ->> sunburn is away: Auto-away[18:41.15] <john_cons> hejdå[18:41.15] ->> sunburn is away: Auto-away[18:54.26] <sunburn> du er en tjukk, gammal, sliten lille mann[18:54.26] ->> sunburn is uid554616@id-554616.tinside.irccloud.com (Atena Artemis)[18:54.26] ->> sunburn is on: #atheism @#peakoi #quiz-show +#Bjerkaker +#stocks #horror #physics #therapy +#spiritual +#political #marxism +#lrh #ladies +#greece +#germany #feminism #defi @#atina #FreeTherapy[18:54.27] ->> sunburn using efnet.port80.se (The Let’s Go Brandon Network!)[18:54.27] ->> sunburn is using a secure connection[18:54.27] ->> sunburn actually using host 2a03:5180:f::8:7678[18:54.27] ->> sunburn 0 secs seconds idle, signon time 00:12 17.05.2022[18:54.27] ->> sunburn :End of /WHOIS list.[18:54.45] <sunburn> og du koser deg med mikropenisen din[18:54.52] <sunburn> du er også stygg[18:56.35] <john_cons> nå tar jeg ignore på deg, ditt helvetes fleskeberg[18:56.40] sunburn added to ignore list
-
[11:33.28] <john_cons> [11:33.18] BeLiar added to ignore list[14:56.01] BeLiar resolved to 213.236.166.114[15:43.19] * loller (uid358106@id-358106.uxbridge.irccloud.com) has joined channel #Norway[19:36.22] <applegroo> jasså[19:36.24] <applegroo> er connie her igjen[19:37.49] <loller> hei[19:38.06] <john_cons> har du mensen igjen applegroo[19:38.14] <john_cons> det er det de pleier å si om deg[19:38.15] <john_cons> er det ikke[19:38.20] <applegroo> det har jeg vel aldri hatt såvidt meg bekjent[19:38.28] <applegroo> men jeg har litt av et temperament[19:38.32] <applegroo> det gjelder året rundt[19:38.36] <john_cons> det er det de sier om deg ihvertfall[19:38.38] <applegroo> hei loller <3[19:38.50] <loller> (L)[19:39.02] <john_cons> nå har jeg nettopp sendt facebook-melding til beliar sin niese i bodø, og klagd på uhøflig oppførsel[19:39.05] <john_cons> og så begynner du og[19:39.07] <loller> ja, dette har jeg også hørt sies[19:39.09] <loller> om applegroo[19:39.14] <loller> ALLAHU AKHBAR[19:39.23] <applegroo> jeg er en sint person fanget i en liten kropp loller[19:39.32] <loller> hehe ja[19:39.34] <loller> sånn er det[19:39.37] * Outsider_ is now known as Outsider[19:39.46] * Xcopy sets mode +o Outsider for #Norway[19:39.50] <applegroo> jasså[19:40.00] <@Outsider> Nei.[19:40.08] <applegroo> Jøsså[19:40.33] <john_cons> niesa sa at beliar ikke er helt frisk, og at han oppfører seg som en drittunge, og at man bare burde ignorere det han sier[19:41.32] <applegroo> og du tok henne på ordet[19:41.40] * Outsider sets mode +o applegroo for #Norway[19:41.45] <@applegroo> oisann![19:41.47] <@applegroo> oppgradering[19:41.51] <john_cons> jeg hadde vel han på ignore fra før[19:42.04] <john_cons> men jeg forklarte henne, at noen ganger så må man restarte windows[19:42.10] <john_cons> og da begynner det samme på nytt[19:44.17] <ronnyen> har det samme problemet med deg..[19:44.54] <john_cons> [12:08.17] <sunseapig> Its unfair applegroo gets menses and i havent seen menses for months now:([19:45.15] <@applegroo> hun tok sånn covidvaksine[19:45.21] <@applegroo> og nå blør hun som et helvete og får ikke mensen[19:45.25] <@applegroo> genialt[19:45.46] <DrCoMBo> shes hopped up on pills the doc gave her yesterday[19:45.51] <loller> at selv john_cons kjenner denne sunsea[19:45.55] <loller> det er litt rart[19:47.37] <john_cons> loller: det som er rarere, er vel at du hilser på meg, selv om jeg ikke husker hvem du er[19:48.37] <john_cons> og så har noen sendt en mail, i mitt navn, hvor du blir sitert på å si ALLAHU AKHBAR[19:49.05] <john_cons> og når jeg da prøver å skjønne hvem du er, (etter at du har sagt hei til meg)[19:49.11] <john_cons> og spørr deg om dette[19:49.23] <john_cons> så begynner du å få mensen du og, (som applegroo)[19:49.38] <john_cons> og begynner å lage et nummer ut av det[19:49.41] <john_cons> for å si det sånn[19:50.22] <john_cons> enda jeg har linket til den nevnte mailen[19:50.29] <john_cons> jeg kan godt finne den igjen[19:50.36] <@applegroo> connie linker og linker[19:50.40] * FuckFauci (uid147505@id-147505.tinside.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)[19:52.28] <john_cons> https://johncons-blogg.net/2021/06/og-enda-mer-om-nettmobbing_26.html[19:52.55] * ronnyen (~ronnyen@194.187.251.91) has left #Norway ((Leaving))[19:53.50] <john_cons> applegroo: den mensen-perioden din er visst rekord-lang nå, virker det som[19:54.00] <@applegroo> er det bodø som er i niesa ?[19:54.23] <@applegroo> ja[19:54.24] <john_cons> applegroo: hvis du har mensen, skift bind
-
[12:25.20] <sunburn> har du jobb ?[12:25.20] ->> sunburn is uid554616@id-554616.tinside.irccloud.com (Atena Artemis)[12:25.20] ->> sunburn is on: #quiz-show +#Bjerkaker +#stocks #horror #physics #therapy +#spiritual +#political #marxism +#lrh #ladies +#greece +#germany #feminism #defi @#atina #Norway #FreeTherapy[12:25.20] ->> sunburn using efnet.port80.se (Moderna, Pfizer, J&J, We’ve been vaccinated!)[12:25.20] ->> sunburn is using a secure connection[12:25.20] ->> sunburn actually using host 2a03:5180:f::8:7678[12:25.20] ->> sunburn 0 secs seconds idle, signon time 00:12 17.05.2022[12:25.20] ->> sunburn :End of /WHOIS list.[12:25.25] <sunburn> eller NAV[12:32.03] <john_cons> ikke for øyeblikket[12:32.11] <john_cons> men jeg har jobbet som butikksjef osv[12:33.02] <john_cons> https://www.facebook.com/erik.ribsskog[12:34.10] <sunburn> ingen vil ha deg i Norge ?[12:34.22] <sunburn> da bør du flytte til Congo[12:34.44] <john_cons> tydeligvis ikke, med eu så er det vel mest tulle-jobber i norge[12:34.51] <john_cons> congo?[12:35.11] <sunburn> eller UK[12:35.17] <sunburn> hvor som helst[12:35.35] <john_cons> jeg har bodd ti år i england[12:35.35] <sunburn> hvorfor tuller Norge med arbeid ?[12:35.46] <john_cons> men britisk politi jager meg hele tida tilbake til norge[12:35.58] <sunburn> hvorfor ?[12:36.05] <sunburn> hadde du jobb i UK ?[12:36.28] <john_cons> norge er i utkanten av eu, så det merkes kanskje litt[12:36.38] <sunburn> 🙁[12:36.44] <sunburn> merkes hva?[12:36.48] <john_cons> jo jeg jobba for bertelsmann arvato microsoft scandinavian product activation[12:37.19] <john_cons> at det er færre ‘ordentlige’ jobber i norge, etter at vi ble med i eu, vi er liksom bare et lite tulle-land nå[12:37.41] <john_cons> mye styres fra sentral-europa, på mange områder[12:37.49] <sunburn> jeg er ikke enig[12:37.57] <john_cons> da så[12:38.10] <john_cons> se på hellas, hvor de klagde fælt på eu, for noen år tilbake[12:38.14] <sunburn> NORSK mafia’n eier jobbene i Norge[12:38.32] <sunburn> derfor ærlige folk fikk dem ikke[12:38.38] <john_cons> jeg har hørt om russisk mafia og albansk mafia[12:38.44] <sunburn> får dem*[12:38.46] <john_cons> og italiensk mafia[12:38.48] <john_cons> men norsk mafia?[12:39.04] <john_cons> det er vel noe nytt[12:39.34] <sunburn> du sa mafia’n i Norge ville drepe deg mange år tilbake[12:39.42] <john_cons> https://johncons.angelfire.com/flyktatilbaketilnorgeigjen.html[12:39.45] <sunburn> NORSK mafia ?[12:39.59] <john_cons> det var politiet i england som sa: ‘the norwegian mafia’[12:40.06] <john_cons> men det er vel noe nytt, som sagt[12:40.28] <sunburn> du flyttet fra Norge til UK på grunn av mafia[12:40.32] <sunburn> hvilken mafia ?[12:40.38] <john_cons> det vet jeg ikke[12:40.49] <sunburn> du vil ikke si[12:40.50] <john_cons> ‘mafian’ var det jeg hørte[12:40.53] <sunburn> du er redd[12:40.58] <john_cons> nei, men jeg veit ikke[12:41.17] <john_cons> det var en lang historie, og så prøvde jeg å flykte til england, og så ringe politiet i norge, fra england[12:41.26] <john_cons> men det gikk ikke som planlagt[12:41.44] <john_cons> for jeg fikk ikke egen leilighet av university of sunderland[12:41.51] <john_cons> deres accomodation office[12:42.05] <john_cons> så jeg måtte bo sammen med mange tyske utvekslingstudenter osv.[12:42.15] <john_cons> og ei tyrkisk, ei spansk og ei italiensk[12:42.25] <john_cons> og da fikk jeg meg ikke til å ringe politiet i norge, om mafian[12:42.39] <sunburn> bra[12:42.45] <john_cons> men det fikk jeg først ordet et år seinere, da jeg bodde i liverpool, (etter å ha rømt fra norge, for andre gang)[12:43.00] <john_cons> ordnet[12:43.10] <john_cons> det var sommeren 2005[12:43.19] <john_cons> jeg flykta til sunderland høsten 2004[12:43.33] <john_cons> og så endte jeg opp på min onkels gård i kvelde påsken 2005[12:43.40] <john_cons> og så rømte jeg til liverpool sommeren 2005[12:43.56] <sunburn> trist[12:43.58] <john_cons> men politiet nekter å tjene meg[12:44.04] <sunburn> du har ingen kone[12:44.10] <john_cons> de vil ikke fortelle meg hva som foregår[12:44.28] <sunburn> ingen barn[12:44.32] <sunburn> ingen hus[12:44.32] <john_cons> nei det har jeg ikke, jeg har så dårlig råd, så jeg er ikke på så mye nett-dating osv[12:44.35] <sunburn> ingenting[12:44.51] <john_cons> det er sant, men jeg har masse rettighetssaker osv.[12:45.03] <sunburn> eier du bil ?[12:45.04] <john_cons> så jeg håper at jeg får erstatning[12:45.10] <john_cons> nei, ikke siden 2003 cirka[12:45.24] <sunburn> hvor mye penger forventer du fra retten ?[12:45.33] <john_cons> men jeg tenkte jeg skulle leie en bil og besøke noen slektninger i trøndelag muligens[12:45.49] <john_cons> sånn at ikke kjøreferdighetene går i glemmeboka[12:46.00] <john_cons> https://johncons.angelfire.com/rettighetssaker.html[12:46.07] <john_cons> retten bare tuller med meg, i alle saker, må jeg si[12:46.13] <john_cons> så det er ikke så lett[12:46.43] <sunburn> ok[12:46.52] <sunburn> du fortjener et hus[12:46.52] <john_cons> det er også mange fler rettighetssaker, som jeg ikke har fått oppdatert om enda, på det nettstedet (arbeidssaker osv.)[12:47.14] <john_cons> vel jeg har tenkt å flytte til utlandet igjen, hvis jeg får råd[12:47.28] <john_cons> noe jeg har diskutert om med mine slektninger i dørumsgaard-slekten[12:47.51] <john_cons> en terje dørumsgaard som er sønn av av min morfars fetter arne dørumsgaard, som var en kjent komponist, blant annet
-

PS.
Her er mer om dette:

-
[11:20.50] * You have joined #Norway[11:20.50] Topic: Welcome to the channel of trolls and insanity -|- Behave appropriately![11:20.50] Channel Topic Set by: Commando!skyrider@jenter.skal.alltid.klage.no on 23:34 08.03.2022[11:20.50] Channel modes for #Norway are :+stn[11:20.50] Channel Created on: 19:41 23.04.2006[11:23.11] <BeLiar> connie johns den lille hora[11:23.20] <BeLiar> kom til far og få klaps[11:24.15] <sunburn> korpsmusikk[11:26.28] <john_cons> BeLiar: nå har jeg kontakta ei ragnhild hunt som bor der du bodde på 80-tallet, i bodø, (virker det som)[11:26.37] <john_cons> hu visste ikke hvem du var[11:26.41] <BeLiar> haha[11:26.58] <BeLiar> det huset er solgt mange ganger etter vi bygget det din lille snørrunge[11:28.44] <john_cons> ja, folk tror kanskje det er slektninger av deg, og så føler de seg ikke hjemme der[11:28.49] <john_cons> noe sånt[11:29.10] <BeLiar> jeg tror du må ta medisinen din[11:29.25] <BeLiar> hvorfor skal slektninger kjøpe huset vi bygget?[11:29.31] <BeLiar> there are none[11:30.09] <john_cons> jeg tror det er du som trenger medisiner, i din tilstand, med kreft i indre organer, osv[11:30.32] <john_cons> jeg skjønner at du er lei av livet[11:30.42] <john_cons> og så hetser du random folk på irc[11:30.51] <john_cons> for at de skal hjelpe deg med aktiv dødshjelp[11:30.53] <john_cons> noe sånt[11:31.03] <john_cons> det gidder ikke jeg dessverre[11:31.03] <BeLiar> jeg tar plenty medisiner men ingen mot psyken slik du burde gjøre[11:31.21] <BeLiar> husk at du er ei lita angstfyllt jente som er redd for alt, selv søppelkassene dine[11:31.39] <BeLiar> du var livredd for at de spionerte på deg, og du mener du ikke trenger medisiner di dumme ape?[11:31.43] <john_cons> jeg skjønner at du en ‘miserable cunt’, som britene sier, som lar din sykdoms-historie gå ut over andre folk, som kan bevege seg fritt rundt, uten gåstol osv[11:31.56] <BeLiar> det er du som er cunt vettu connie, jeg er cock[11:32.19] <john_cons> du leser johncons-blogg som fanden leser bibelen[11:32.30] <BeLiar> eh nei jeg har aldri lest noe du har skrevet[11:32.35] <john_cons> så jeg skjønner at du ikke er helt god i huet[11:32.41] <BeLiar> tro nå ikke at du er svå viktig at noen leser skiten din[11:33.02] <BeLiar> eneste jeg kjenner som har lest det er en annen galning, han kjæresten din skorpion[11:33.06] <john_cons> det er nok gamlinger og krøplinger i norge om man ikke skal behøve å heftes med de på irc og[11:33.13] <john_cons> dette gidder jeg ikke[11:33.18] <BeLiar> husk du er et null her på jord som har brukt livet ditt til å skrive noe ingen leser[11:33.18] BeLiar added to ignore list[11:33.28] <john_cons> [11:33.18] BeLiar added to ignore list
-
[16:52.42] <Chimera> god ettermiddag[16:57.32] <Chimera> jøss, selveste Den høye “Herr Ribsskog/Olsen” gitt[17:01.26] <Chimera> john_cons: mener det blir feil at du blogger om ting som ikke er sant[17:02.35] <Chimera> john_cons: som denne lagerbodsaken. Du er ikke nektet adgang. Tingene din er på Grønnmo fyllplass.[17:03.14] <Chimera> du kan jo google det selv så finner du e-poste fra City Selfstorage der de sier at boden er tømt og overdratt til annen kunde[17:03.26] <Chimera> på din egen blogg[17:03.39] <Chimera> ny Ubuntuversjon. Reboote[17:03.43] * Chimera (~henning@Chim3ra.users.undernet.org) Quit (Quit: …..)[17:09.33] * Chimera (~henning@Chim3ra.users.undernet.org) has joined channel #Norge[17:39.04] <Chimera> fine været gitt[17:39.12] <Chimera> shortsen er på[18:10.49] <john_cons> det må være fordi at du leser e-ene feil vei[18:10.54] <john_cons> så stokker teksten seg for deg[18:11.15] <john_cons> noe sånt[18:25.49] <john_cons> eller *burp* som du pleier å si[18:25.54] <john_cons> på din sjarm-troll-måte[18:28.09] <Chimera> så du vil ikke vedkjenne deg løgn på bloggen? 🙂[18:28.58] <john_cons> må si at dette nærmer seg stalking og[18:29.05] <john_cons> du pleier også å kontakte meg på msg[18:29.15] <john_cons> er det virkelig sånn at du er så besatt av bloggen min[18:29.18] <john_cons> eller bare troller du[18:29.23] <Chimera> btw; hvis du googler “cross word maker source code” finner du tusenvis av gratis programmer som gjør lager kryssord. Du kan jpo bare si at det er du som har koda det når du selger det til VG[18:29.36] <Chimera> nei, jeg troller ikke[18:30.05] <Chimera> skal jeg finne den aktuelle posten på din blogg som er fra City Selfstorage?[18:30.14] <Chimera> hvis så, si fra[18:30.54] <Chimera> Der sier de klart at våpen er overlevert heimevernet/politiet og resten er “borte” (dvs fyllinga)[18:31.04] <john_cons> jeg blir ærlig talt litt kvalm av deg, og den rapinga di og det[18:31.08] <john_cons> så helst ikke[18:31.11] <Chimera> ok[18:32.28] <john_cons> du får heller tilby de bjørne-tjenestene dine til noen andre tror jeg[18:32.32] <Chimera> Beklager. Mente ikke å tråkke noen på tærne[18:32.33] <john_cons> for å si det sånn[18:33.10] <Chimera> men jeg syntes en blogg skal være ærlig. Og ikke fylt opp med løgner og omskrivninger av sannheten[18:34.20] <Chimera> men ikke tenk mer på det. Sola skinner så skal poppe en AASS fatøl men sola fortsatt skinner[18:34.27] <john_cons> du driver jo å maner du[18:34.31] <john_cons> din helvetes same[18:34.36] <Chimera> err. Litt rask der[18:35.19] <john_cons> du bare leter etter ting å være negativ angående, (når det gjelder min blogg), virker det som[18:35.27] <john_cons> jeg vet ikke om jeg kjøper helt at du er oppriktig[18:35.28] <Chimera> Nei[18:35.38] <john_cons> *burp*[18:36.10] <john_cons> er du lillebroren til geir arne jørgensen[18:36.14] <john_cons> du minner om de[18:36.23] <Chimera> Men når man har lest bloggen i lang tid så mener jeg det blir feil når du pynter på sannheten. Men nå er jeg jo en vanlig mann og ikke som deg som er fra Jesus, Faroeoen og ellers alle kongelige i hele sør-europa[18:37.04] <john_cons> jeg har gått i klassen til geir arne jørgensen[18:37.22] <john_cons> så jeg husker hans åndssvake oppførsel[18:37.24] <john_cons> for å si det sånn[18:38.02] <Chimera> savner forresten skildringene fra butikken der man handler kjøttdeig og såpe, samt faser inn skume småbarn og annet “russisk” som skjer[18:38.03] <john_cons> du har også fått meg kanselert på london-kanalen[18:38.08] <john_cons> og så dukker du opp her og terger[18:38.15] <Chimera> skumle*[18:38.40] <Chimera> Har jeg fått deg banna fra #london?[18:38.43] <john_cons> du leser bloggen min som faen leser bibelen, virker det som[18:39.16] <Chimera> Neida. Det er bare en sannhet og det er den du lirer av deg[18:39.20] <john_cons> også dukker du opp på de forskjellige irc-kanalene med oppgulpet ditt[18:39.40] <Chimera> men hvordan fikk jeg banna deg fra #london? Det skjønner jeg ikke[18:39.42] <john_cons> det kan da ikke kalles konstruktivt[18:40.11] <john_cons> kanselert, sa jeg[18:40.16] <john_cons> du vrir og vrenger på det[18:40.19] <Chimera> og det betyr, i ditt hode?[18:40.28] <john_cons> i mitt hode?[18:40.33] <john_cons> wtf[18:40.50] <Chimera> Ja, “kanselert” fra #london sier du[18:40.54] <Chimera> eller, gjør du ikke det?[18:40.58] <john_cons> nå har til og med det væreste nett-trollet beliar turt å si hvem han er[18:41.01] <john_cons> vi venter bare på deg[18:41.19] <Chimera> DU er det værste netttrollet 🙂[18:41.21] <Chimera> hehe[18:42.09] <john_cons> noen er mer sjenerte enn andre[18:42.13] <john_cons> for å si det sånn[18:42.17] <Chimera> Snakka med Pia her om dagen. Virker som det kommer ca 400K til henne i arv etter Haldis[18:42.23] <john_cons> sier du det[18:42.37] <john_cons> er du en jeg kjenner da[18:42.39] <john_cons> hm[18:42.46] <john_cons> siden du snakker med søstera mi[18:42.49] <Chimera> Hennes, og din del. Men virker som familien din holder litt avstand?[18:43.02] <Chimera> Av en eller anen grunn[18:43.07] <Chimera> annen[18:43.09] <john_cons> det har jeg blogget om til den store gull-medaljen[18:43.14] <john_cons> det med slekta[18:43.30] <Chimera> Ja, de er idioter som jeg leser det[18:43.53] <john_cons> https://johncons.angelfire.com/omsorgssviktsak.html[18:44.19] <john_cons> du kan jo drikke til mot, på disse øl-boksene dine[18:44.28] <john_cons> og så tørr du kanskje å si hvem du er etterpå[18:44.33] <Chimera> ah[18:45.02] <Chimera> Du er skikkelig hengt opp i det der “hvem er du?”[18:45.58] <john_cons> kvemer og kverulerer, istedet for å svare[18:46.04] <Chimera> De fleste her inne og hele familien din har jo jobber og forpliktelser[18:46.10] <john_cons> og moraliserer[18:46.23] <Chimera> vi er ikke NAV’er på snart 20’end året lissom[18:46.38] <john_cons> dette er jeg ikke interessert i dessverre[18:46.47] Chimera added to ignore list[18:46.58] <john_cons> [18:46.47] Chimera added to ignore list
PS.
Det kan kanskje være min ste-kusine Isa, som er Chrimera/Chim3ra, (tenker jeg nå).
(Ei blondinne, (som er kvart finsk og kvart russisk), som jeg bodde på samme ødegård som, (Løvås gård i Kvelde), noen måneder, i 2005, (da hu bare var ei flatbrysta jentunge, som vel fortsatt gikk på barneskolen).
Noe sånt).Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Eller kanskje det kan være min yngre fetter Ove, (eller hans lillebror Øystein), som er Chimera.
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
https://www.nb.no/items/54c8afe6d94f970d447838a109cf0d0a?page=37&searchText=”henri%20Maatje”~5PS.
Det kan virke som at Maatje er mest interessert i, å selge kryssord-programmet sitt, i Nederland og Tyskland.
Så det kan godt være, at det er muligheter, også for mitt kryssord-program.
(Kanskje mitt kryssord-program er bedre/mer effektivt.
Hvem vet).
Men jeg blir nektet tilgang, til dette kryssord-programmet, av City Self Storage.
Det lå jo og støvet ned liksom, i mange år, (fra studieåret 1991/92, da jeg lagde det på NHI).
(Det var forresten sånn, at selv om programmet var min ide.
Så måtte jeg da (ifølge fagplanen, for kandidat-prosjekt-faget) ha en formell oppdragsgiver.
Og det måtte da bli fag-ansvarlig, som var NHI-rektor Ole Øren.
Men hverken han eller jeg hadde hørt om Maatje sitt program, (vi hadde et møte, om dette prosjektet, høsten 1991).
For å si det sånn).
Men nå som jeg har denne bloggen.
Så kunne jeg jo ha vist fram det kryssord-programmet mitt, for hele verden.
(For å si det sånn).
Men dette blir jeg nektet å gjøre.
(Siden at City Self Storage har nektet meg tilgang, til min lagerbod.
Siden jeg flytta tilbake til Norge, (fra England), i 2014).
Det var også sånn, at NHI, (muligens foreleser Geir, eller en som var litt større/eldre), manet oss, (må jeg si), til å ikke ta backup.
For man måtte levere 2-3 kopier.Og en kopi skulle NHI ha utstilt liksom, i et slags bibliotek, (et lignende ‘avsluttende oppgave-bibliotek’, som jeg husker, at University of Sunderland hadde, (i Vardy Building), da jeg studerte der, i 2004/05).
Men NHI har blitt solgt mange ganger.
De ble til Den Polytekniske Høyskole som ble til NITH.
Og NITH-kontordame Anne Sophie Abildgaard, nektet å finne fram dette programmet for meg, i 2014.
Og seinere har NITH blitt solgt til Vesterdals.
Og Vesterdals har blitt solgt, til Høyskolen Kristiania.
Så jeg får ikke tak i dette programmet nå.
Selv om det nok er sånn, at det antagelig finnes muligheter, til å tjene penger, på dette programmet.
(For eksempel så jeg kan lage kryssord hjemme, og selge til aviser/ukeblad.
Eller at jeg selger programmet til aviser/ukeblader/forlag, (som Maatje).
Eller at man bruker algoritmen, (som jeg lagde i 1991/92), i en app, som er sånn, at folk kan lage kryssord selv hjemme.
Noe sånt).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Jeg fikk dårlig karakter, på kryssord-programmet.
Men det kan ha vært på grunn, av at jeg skulka en del møter, med Ole Øren.
Jeg var mest opptatt av, å få programmet, til å virke.
Og Øren, (som vel var en helt ny rektor, som jeg ikke hadde prata med før), hadde driti seg ut noe jævlig, (som folk sier), under den formelle åpninga, av NHI Helsfyr, (da han knota fælt, med en gadget, som var til en slags ny-moderne ‘overhead’, for å si det sånn).
Og jeg fikk egentlig 3.7 i karakter, (sånn som jeg husker det).
Men da klagde jeg.
Men jeg ble forhindret i å møte, på klage-møtet, (høsten 1992), ettersom at jeg da avtjente førstegangstjenesten i infanteriet.
Og vi var den uka statister i filmen Secondløitnanten, (i Kvikne, i Østerdalen).
Og så var vi stand-in for Garden.
Vi var avgitt noen reserve-offiserer i Kongsberg-traktene, som da skulle øve, på å lede en tropp/avdeling.
Og da vi skulle hjem derfra, så spurte jeg troppsjef Frøshaug, om vi kunne stoppe på veien, (tilbake til Terningmoen).
For det hadde vært et slektstreff, på Grunerløkka, (tante Ellen som var bosatt i Sveits, dukket opp i Oslo, med sin unge datter Rahel, og min yngre søster Pia manet meg, til å dukke opp, på en fest, (pluss sosialt samvær i forkant), hos en av Ellen sin bekjente, muligens en Diderik Beichmann), helgepermen før.
Så jeg hadde ikke fått ringt NHI, og forklart om, at jeg ikke rakk klage-møtet.
(Jeg fikk heller ikke ordna med, (det er mulig at jeg ikke visste hvem man skulle snakke med), å søke om fri, fra Forsvaret.
Dette var under rekrutt-tida, (og jeg var vel da på det kaotiske reservelaget, (etter at en FRPU-politiker ved navn Paulsen, hadde søkt på min stilling, på lag 2)).
Noe sånt).
Men Frøshaug nektet å stoppe på en bensinstasjon, (på veien), sånn at jeg kunne ringe NHI.
Og da satt visst NHI karakteren ned til 4.0, (har jeg seinere sett, på karakterutskrifter derfra).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Her er mer om dette:
https://johncons.angelfire.com/vitnemaal.htmlPS 4.
Som man kan se, i avis-artikkelen overfor.
Så hadde Henri Maatje, en bekjent, (eller noe lignende), som fortalte han, at: ‘Nå har du skutt gullfuglen’.
Og i min bekjentskapskrets, så må man vel si, at dette var Magne Winnem sin jobb, å si, (noe lignende av).
Men Magne Winnem sa ikke noe sånt.
(Sånn som jeg husker det).
Men på den tida, så var Magne Winnem mest opptatt av, å ha noen slags hvetebrødsdager, på forskudd, med sin forlovede Elin fra Skarnes.
(Noe sånt).
Så Magne Winnem fikk muligens ikke med seg det, at jeg hadde funnet opp et data-program, som de nesten kunne ha skrevet om i avisa.
(For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Jeg husker at jeg forklarte, om dette mer eller mindre geniale kryssord-programmet, til Glenn og Øystein, (to ‘Beavis og Butthead-aktige’ kamerater, (må man vel si), som jeg hadde, på den tida).
Men de sa heller ikke: ‘Nå har du skutt gullfuglen’.
Men de begynte å syte og klage.
Fordi at jeg hadde kalt en av fil-typene, som jeg brukte, for: ‘.sys’.
Og det skulle man egentlig ikke gjøre, (for Microsoft/MS-DOS/Windows bruker også det fil-navnet).
Men jeg hadde hatt et friår, hvor jeg jobbet mye, på Matland/OBS Triaden, osv.
Så jeg var kanskje litt ør, (og kjente ingen), når jeg begynte igjen, på NHI.
(Dette programmet var ganske heavy greier, og det var ikke åpenbart at jeg skulle få det til å virke.
Så derfor var jeg kanskje litt fordypet i det programmet.
Og dette var snakk om variabel-programmering, som jeg drev mye med, på 80-tallet.
Og da hadde jeg Vic 20, Sharp og Commodore 128.
Dette var før PC ble vanlig å ha hjemme.For å si det sånn).
Men Øystein klarte da, (når han skulle liksom fikse Glenn sin PC, etter at jeg hadde surra litt, med de nevnte sys-filene), å slette Glenn sin config.sys-fil permanent.
(Istedet for å bruke kommandoen: ‘Undelete’, som vi hadde lært på datalinja og NHI.
Men Øystein var manisk da, (og fikk et slags anfall), hjemme hos Glenn.
Så jeg fikk ikke forklart om det med: ‘Undelete’.
Før Øystein tok kommandoen, og begynte å gjøre noe tull, (på Glenn sin PC), for å si det sånn.
Og Glenn hadde også gått på datalinja, visstnok.
Så han burde vel også ha lært om: ‘Undelete’-kommandoen, for å si det sånn.Men Øystein som hadde gått allmenn-fag, (uten å få artium vel), begynte å være sjefete, da.
Og så gikk alt til helvete.
Eller, egentlig så var det vel ikke en så stor sak.
En config.sys-fil kunne man jo få tak i her og der.
(Noe jeg også nevnte da).
Men Øystein var da en ‘drama-queen’, på toppen av at han hadde et slags manisk anfall.
Og begynte da å dramatisere/skrike, rundt det med den nevnte config.sys-fila, (og bebreidet meg, fordi at den fila ble sletta, selv om det var han som ble sjefete, og som gjorde at filen ble borte for godt, når det bare var å skrive: ‘Undelete’ egentlig).For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Det var også sånn.
At selv om jeg hadde funnet opp et mer eller mindre genialt kryssord-program.
Så måtte jeg likevel avtjente førstegangstjenesten i infanteriet.
Og da jeg var ferdig der, så var jeg den eneste gjenværende beboeren, i et Ungbo-bofellesskap.
(For de andre hadde falt for aldersgrensen.For å si det sånn).
Og da skaffa jeg rom der, for min lillesøster Pia og for nettopp Glenn (Hesler).
Ved å prate med Ungbo-dama (fra Oslo kommune).
Og etter at vi tre (pluss Hildegunn og Rune vel) hadde bodd i lag der, i et år, eller noe.
Så kom Glenn med en utgave av VG.
(Selv om han vel ikke pleide å lese aviser.
Men det er mulig at avisa var fra mora hans, (for NHI sine datasaler var stengt i påsken, så derfor lånte jeg Glenn sin PC litt mer, i den ferien).
Og da chatta jeg vel såvidt med hans mor.
Sånn som jeg husker det).Og så la han denne avisa foran meg på bordet, i Ungbo-stua.
Dette var da en gammel utgave av VG.
(Det er mulig at dette var i 1994.Og at VG-avisa var fra 1993.Noe sånt).
Og der stod det om Henri Maatje, da.
Som hadde fått ideen til kryssord-programmet sitt, på do.
(Noe sånt).Men Glenn bare la avisa der.
Og sa: ‘Se her’.
Og så gikk han vel.
Så hva han, (med sin ‘Beavis og Butthead-tankegang’, eller hva man skal si), mente om/med dette.
Det kan man kanskje lure på.
(For å si det sånn).
For han sa ikke noe mer om dette.
Og jeg jobba jo på Rimi, på den tida.
(Siden at jeg ikke kjente noen, som sa: ‘Nå har du skutt gullfuglen’.For å si det sånn).
Så det er mulig at Glenn da mente, mente å liksom forkaste, mitt kryssord-program.
Hm.Nå kan det kanskje virke som, (fra avis-artikkelen øverst i bloggposten).
At Maatje sitt kryssord-program er på nederlandsk.
Og når det gjelder andre oppfinnelser, som video-spilleren.
Så hadde jo den forskjellige utgaver, som Beta, VHS og Video 2000, osv.
Og det var vel sånn at flere fant opp telefonen, flyet og bilen omtrent samtidig.
(Noe sånt).
Så det å bare liksom forkaste mitt kryssord-program, (på ‘Beavis og Butthead-vis’), på den tida.
Det var kanskje litt forhastet.
(For å si det sånn).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 7.Glenn sin PC hadde jo MS-DOS, i 1991.
Men det Øystein gjorde.
For å forklare det, med våre dagers Windows.
Det var at han tømte ‘Papirkurv’.Istedet for å velge: ‘Angre sletting’.
(For å si det sånn).
Og dette gjorde han på manisk vis.
Mens han skreik og bar seg.
(Han brukte skriking som en slags herske-teknikk.
På ‘brat-vis’.Må man vel si.
Og det er mulig at han kødda.
Han gliste vel, mens han dreiv på med dette.
Sånn som jeg husker det).
Og ba meg om flytta meg, fra stolen foran PC-en, (til Glenn), osv.
(Eller om han bare tok fra meg tastaturet).Og etterpå, så ga han meg skylda.
(På ‘drama-queen’ vis.
Må jeg si).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 8.
Det er også noe som heter Norton Utilities, (som Kjetil Holshagen hadde, på C64, på 80-tallet).Og sånne program kan man bruke, (også på PC), for å finne en permanent slettet fil.
(Hvis jeg ikke tar helt feil.
Dette har ikke vært noe gjentagende problem.
For å si det sånn).
Og man kunne også skrive en ny config.sys-fil.På den tida, så var de fleste config.sys-filer ganske like.
(Hvis jeg ikke tar helt feil, (dette er jo mange år siden nå).
Og jeg hadde vel også lært, hvordan de config.sys-filene skulle være, på NHI.
Sånn som jeg husker det).Så det burde ha funka, å kopiere en config.sys-fil, fra en annen/lignende PC, (og så eventuelt flikka litt på den fila).
(For eksempel fra PC-ene på NHI sin datasal.
For å si det sånn).
Men det ville de visst ikke.
Glenn og Øystein, (eller om man skal si Beavis og Butthead), ble sutrete/hatske.(Sånn som jeg husker det).Så sånn var vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.PS 9.
Jeg hadde ikke PC hjemme, mens jeg gikk på NHI, (og datalinja).(PC-er var ganske dyrt på den tida.
Og NHI hadde dårlig studie-finansiering.
Noe jeg har blogget om tidligere.
Og jeg hadde vel egentlig tenkt til å gå markedsførings-linja, (som mine klassekamerater, det andre året, på handel og kontor), og så muligens BI, (i Sandvika).
Men så fikk Kristin Sola meg, (mer eller mindre), til å søke meg, til datalinja i Drammen, (på en slags samarbeids-avtale, mellom Buskerud og Vestfold).
For å si det sånn.
Så jeg hadde kun en elektronisk skrivemaskin, av merket Casio.
På den tida).
Ellers så hadde jeg kanskje huska det, at man helst ikke skulle bruke .sys-filer, (når man lager sine egne data-programmer).
(Også etter det friåret.Hvor jeg jobba på Det Norske Hageselskap og Matland/OBS Triaden.For å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 10.
En sånn skrivemaskin kjøpte jeg meg, (på Lauritzen Bokhandel i Drammen), før jeg begynte på handel og kontor, (høsten 1986), og den skrivemaskinen ligger vel nå, sammen med blant annet det nevnte kryssord-programmet, i min lagerbod hos City Self Storage, (som jeg har blitt nektet adgang til, siden 2014, da jeg flytta tilbake fra England):
Når man gikk på handel og kontor, (på 80-tallet).Så måtte man ha skrivemaskin.
C128 eller PC (med printer) ble ikke nevnt, som noe alternativ.
(Sånn som jeg husker det).Så jeg brukte to-tre tusen (av stipendet) på en sånn skrivemaskin, da.
(For å si det sånn).
Og det var kanskje lettere med margene, osv.
Hvis man hadde skrivemaskin.(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.



