johncons
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Nesten klart – bekreft at du vil motta Klingels nyhetsbrev!
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. april 2022 kl. 14:58
    Til: postkasse@datatilsynet.no
    Kopi: “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, service@klingel.de, katrin.bohnenberger@klingel.de, natalie.kuba@klingel.de, postkasse@datatilsynet.no, service@klingel.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Nyhetsbrev KLiNGEL.no <nyhetsbrev_no@news.klingel.com>
    Date: lør. 18. des. 2021 kl. 22:16
    Subject: Nesten klart – bekreft at du vil motta Klingels nyhetsbrev!
    To: <eribsskog+superhomofil@gmail.com>
    Bekreft din bestilling av Klingels nyhetsbrev!
    Ser du ikke bildene? KLIKK her.
    Klingel
     
     
    Nesten klart:
    Du har bestilt Klingels nyhetsbrev!
     
     
     
     
     
    Hei!
     
    Stemmer det at du vil abonnere på vårt nyhetsbrev? Så hyggelig! Da er du nesten klar.
    Nå trenger du bare å bekrefte at det er ok og at det virkelig er du som har bestilt nyhetsbrevet. Vi fører en streng integritetspolicy og sender ut vårt nyhetsbrev kun til personer som har valgt å ta imot e-post fra oss. Hvis du senere ønsker å avslutte abonnementet, kan du enkelt gjøre dette via lenken nederst i alle nyhetsbrev.
    Vennlig hilsen
    Klingel-teamet
     
    Bekreft her!    ›
     
     
     
    Som abonnent på
    Klingels nyhetsbrev får du:
    ✓ Gode tilbud
    ✓ Ekslusive rabatter
    ✓ Aktuelle trendtips
    ✓ Gaver
     
     
     
     
    KLiNGEL
     
    E-Mail service@klingel.no
    Telefon 815 12 032*
    Hilfe & Kontakt Vanlige spørsmål
    Kontakt
     
    Vi på KLINGEL håndterer selvfølgelig dine personopplysninger konfidensielt og i tråd med GDPR – den nye personopplysningsloven som har til hensikt å styrke den enkeltes personlige integritet ved håndtering av personopplysninger innenfor EU og EØS. Les gjerne mer om hvordan vi behandler dine personopplysninger i vår integritetspolicy. Vi sender våre nyhetsbrev naturligvis kun til personer som har valgt å motta dem.
    enne e-posten kan ikke besvares. Kontakt gjerne vårt kundesenter hvis du har noen
    spørsmål eller synspunkter.
     
    Trygg E-Handel postnord
     
    Kjøpevilkår  |  Integritetspolicy  |  Om Klingel  |   Miljø og gjenvinning
     
    *Bestillinger: hverdager 8-18, Kundeservice: hverdager 9-12 og 14-16.
     
    © 2021 KLiNGEL
     
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Svar fra Klingel
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. april 2022 kl. 14:48
    Til: service@klingel.no
    Kopi: service@klingel.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, service@klingel.de, katrin.bohnenberger@klingel.de, natalie.kuba@klingel.de, postkasse@datatilsynet.no
    Hei,
    IP-adresse holder ikke, må jeg si.
    (Jeg vil gjerne ha et navn.
    Sånn at det er mulig å forklare om hva som foregår.
    På en måte, sånn at folk forstår det).
    Jeg vet at firmaer/advokater ganske lett kan kontakte ISP-en (internett-leverandøren), og få navnet, på nett-trollet.
    Så det må jeg si, at er dårlig, at dere ikke har gjort det.
    Det må jeg klage på.
    Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 20. des. 2021 kl. 11:39 skrev <service@klingel.no>:
    Ditt kundenummer: 031983630
    Hei, Erik!
    Takk for din henvendelse.
    Viser til tidligere e-post fra 10 Desember der det informeres om at denne bekreftelsen på at forsendelsen har blitt returnert til oss sannsynligvis ville bli mottatt, men gebyret for uavhentet pakke har allerede blitt kreditert tilbake, så det kan du se bort ifra. Det er per dags dato ingen utestående beløp på denne kundekontoen.
    Videre informeres det om at det har blitt satt restriksjoner på denne kontoen, sånn at den er sperret for fremtidige bestillinger.
    Vi har dessverre ikke videre informasjon angående navn på personen som la inn bestillingene, men vi har derimot IP-adressen det ble bestillt fra: 45.81.149.1 og navnet som kundekontoen ble opprettet i: ERIK LØVENBALK RIBSSKOG RIBSSK. Denne informasjonen kan du ta videre om du vil politianmelde saken.
    Vi har prosedyrer og systemer for å unngå svindel, men det hender dessverre at svindlere klarer å unngå disse sikkerthetsprosedyrene.
     
    Vennlig hilsen
    KLINGEL kundeservice
    Cato
    Tlf: 815 12032
    www.klingel.no
    service@klingel.no
    På Facebook og på Instagram finner du masse moteinspirasjon, tips og spennende konkurranser!
    På Pinterest finner du enda mer inspirasjon!
    Klingel Norge A/S, Postadresse: Klingel, Postboks 3501, 3007 Drammen.
    Org.nr. 986 487 387. Nordea kontonr: 6021.05.05450.
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Bekreftelse på henvendelse til Talkmore kundesenter
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. april 2022 kl. 14:37
    Til: postkasse@datatilsynet.no
    Kopi: Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, firmapost@nkom.no, Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>, abuse@telia.com, post <post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, jsss@talkmore.no, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, HELP Forsikring AS <post@help.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, info@brukerklagenemnda.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>
    Date: fre. 17. des. 2021 kl. 19:36
    Subject: Bekreftelse på henvendelse til Talkmore kundesenter
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Takk for din henvendelse!
    Vi vil svare deg så snart som mulig, vanligvis innen 3-5 virkedager. I travle perioder kan svartiden dessverre være noe lengre.
    I mellomtiden anbefaler vi deg å sjekke ut de ofte stilte spørsmålene på våre nettsider. Her finner du mange gode svar og forklaringer på det du kanskje måtte lure på: https://talkmore.no/kundesenter.
    Du finner også mye informasjon om ditt abonnement i Talkmore-appen og på Mine Sider. Her får du blant annet tilgang til alle dine fakturaer samt detaljert oversikt ditt forbruk. Du kan også endre abonnement, endre eier på ditt abonnement, bestille/aktivere SIM-kort, oppdatere kontaktinformasjon og legge til ulike tilleggstjenester.
    Registrert kontaktinformasjon:
    Navn: Erik Ribsskog
    E-post: eribsskog@gmail.com
    Mobilnummer: 91587593
    Kontaktnummer: 91587593
     
    Din henvendelse:
    Har der sett hva Laila Monica skriver om meg? Dette vil jeg klage på!
    Her kan dere se:
    https://lailamonicavedumstuenhibakkennikolaisen.wordpress.com/2021/12/14/navn-pa-de-som-vil-lyver-om-meg-vil-odelegge-mitt-liv-med-mer/
    Ha en fin dag!
    Hilsen
    Talkmore Kundesenter
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Mottatt henvendelse | Received inquiry
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. april 2022 kl. 14:18
    Til: Olsen Kine Wiklund <Kine.Wiklund.Olsen@ruter.no>
    Kopi: presse@ruter.no, post@viken.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postmottak@sd.dep.no, postkasse@datatilsynet.no
    Hei,
    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
    (For jeg har ikke kontaktet dere).
    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg har også mer tro på, å ta dette skriftlig, (for da får man dokumentasjon, på det som blir sagt).
    Jeg har også gått på handel og kontor, og lært at det er kunden/borgeren sitt privilegium, å velge korrespondanse-metode.
    Så det må jeg klage på.
    Den som hvisker juger, som folk sier.
    Skjerpings!
    tor. 9. des. 2021 kl. 13:38 skrev Olsen Kine Wiklund <Kine.Wiklund.Olsen@ruter.no>:
    Hei Erik.
     
    Jeg vil gjerne komme i kontakt med deg pr. telefon, sånn at vi finner ut hva som har skjedd.
     
    Setter pris på om du kan sende meg telefonnummeret ditt, så kontakter jeg deg i løpet av morgendagen.
     
    Med vennlig hilsen
    Kine O.
    Fagansvarlig  Pris og billettering.
    Ruter As 
    Kollektivtrafikk for Oslo og deler av Viken 
    Dronningens gate 40 
    Postboks 1030 Sentrum 
    NO-0104 Oslo 
    Sentralbord +47 400 06 700 
    www.ruter.no
     
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sendt: torsdag 9. desember 2021 13:06
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: Pressekontakt Ruter <presse@ruter.no>; Viken Fylkeskommune <post@viken.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; tr@forbrukertilsynet.no; post <post@finkn.no>; sfovpost@statsforvalteren.no; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; postkasse@datatilsynet.no
    Emne: Klage/Fwd: Mottatt henvendelse | Received inquiry
     
    Hei,
     
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
     
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
     
    Vennligst rydd opp!
     
    Med hilsen
     
    Erik Ribsskog
     
    PS.
     
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
     
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Ruter Kundeservice <ikke-svar@ruter.no>
    Date: tor. 16. sep. 2021 kl. 07:35
    Subject: Mottatt henvendelse | Received inquiry
    To: <eribsskog+daare@gmail.com>
     
    Please scroll down for English version.
    Hei
    Vi har registrert henvendelsen din. Ditt saksnummer er 876420.
    Vi behandler saken din så raskt vi kan. Grunnet stor pågang kan det dessverre ta noe tid før vi får svart deg.
    Trykk her for å oppdatere saken din
    (direkte svar på denne e-posten vil ikke komme fram til oss)
     
    Med vennlig hilsen
    Ruter As
    —————————————————————————————-
    Hi
    We have registered your inquiry. Your case number is 876420.
    We will do our best to respond as quickly as possible. However, due to heavy workload it may take us some time get back to you.
    Click here to update your case
    (This is a no-reply e-mail address. Any response to this message will not reach us)
     
    Kind regards,
    Ruter As
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Viktig informasjon om din bestilling
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. april 2022 kl. 14:11
    Til: postkasse@datatilsynet.no
    Kopi: OC Support <kundeservice@onecall.no>, noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, din-henvendelse@telia.no, sfovpost@statsforvalteren.no, info@brukerklagenemnda.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: <kundeservice@onecall.no>
    Date: fre. 24. des. 2021 kl. 08:26
    Subject: Viktig informasjon om din bestilling
    To: <eribsskog+maseneger@gmail.com>
     
    Hei Erik Løvenbalk Ribsskog.
    Vi kan dessverre ikke godkjenne bestillingen din av FolkePakka FullData på nummer 46333486.
    Ta kontakt med oss på ( 47) 479 44 444 dersom du har spørsmål til avslag ved bestilling.
    Med vennlig hilsen
    Kundeservice
    OneCall
    www.onecall.no
      Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Påmelding til nyhetsbrev
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. april 2022 kl. 14:04
    Til: Outland AS <support+id7945@outlandas.zendesk.com>
    Kopi: kundeservice@outland.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Outland Nettbutikk <nettbutikk@outland.no>
    Hei,
    det høres litt tafatt ut, (og som ansvarsfraskrivelse), når dere sier, at det ikke er noe dere kan gjøre, med dette problemet.
    Det kjøper jeg ikke helt.
    Det må jeg klage på.
    Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet (som daglig leder) om dette.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har skrevet/bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 6. des. 2021 kl. 13:17 skrev Outland Kundeservice (Outland AS) <support@outlandas.zendesk.com>:
    Forespørselen din (7945) er oppdatert. Hvis du vil legge til flere kommentarer, kan du svare på denne e-posten.
    Outland Kundeservice (Outland AS)
    6. des. 2021, 13:17 CET
    Hei Erik, 
    så leit at dette har skjedd igjen!
    Som vi nevnte i en mailtråd fra september er det dessverre lite vi kan få gjort om noen har fått tak i privatinformasjonen din. 
    Vi anbefaler deg å foreta en politianmeldelse, så får politiet deretter kontakte oss om å forsøke å hente ut slik informasjon, hvis nødvendig.
    Her er en lenke til politiets egne sider, med informasjon om identitetstyveri, og hvordan du bør gå frem både for å forhindre, begrense skade hvis det først er skjedd, og saksforfølgelse: https://www.politiet.no/rad/tyveri-og-vinningskriminalitet/id-tyveri/
    Jeg anbefaler deg å følge deres råd.
    Ha en fin dag!
    Med vennlig hilsen
    Outland kundeservice
    www.outland.no
    21 68 85 26
    Erik Ribsskog
    28. nov. 2021, 05:34 CET
    This is a follow-up to your previous request #5073 “Klage/Fwd: Påmelding til ny…”
    Hei,
    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
    (For jeg har ikke kontaktet dere).
    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    tir. 7. sep. 2021 kl. 18:06 skrev Outland Kundeservice (Outland AS) <support@outlandas.zendesk.com>:
    Forespørselen din (5073) er oppdatert. Hvis du vil legge til flere kommentarer, kan du svare på denne e-posten.
    Outland Kundeservice (Outland AS)
    7. sep. 2021, 18:06 CEST
    Hei Erik,
    det er notert!
    Kunne du ha sendt oss en kopi av politiattesten din?
    Takk for at du sier ifra!
    Med vennlig hilsen
    Outland kundeservice
    www.outland.no
    21 68 85 26
    Erik Ribsskog
    6. sep. 2021, 15:43 CEST
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Outland Kundeservice <kundeservice@outland.no>
    Date: lør. 29. mai 2021 kl. 11:27
    Subject: Påmelding til nyhetsbrev
    To: <eribsskog+(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com>
    Du er nå påmeldt vårt nyhetsbrev.
    Takk for at du handlet hos Outland!
    Denne e-posten er en tjeneste fra Outland AS. Leveres av Zendesk (https://www.zendesk.com/support/?utm_campaign=text&utm_content=Outland+AS&utm_medium=poweredbyzendesk&utm_source=email-notification)
    [OLOOO0-RQVP]
    Denne e-posten er en tjeneste fra Outland AS. Leveres av Zendesk
  • dagens fremmedord

    https://naob.no/ordbok/landsmannskap

    PS.

    Dette ser jeg ikke antydning til i Norge, (må jeg si).

    Det er ingen som kommer meg i møte, og tilbyr seg, å stå til tjeneste.

    Når det gjelder min kamp mot nett-troll og ‘Sovjetstat-myndigheter’.

    Så nordmenn er veldig mislykka, som landsmenn, (må jeg si).

    Og det samme når det gjelder mine slektninger, kamerater/studiekamerater og tidligere kollegaer.

    Ingen stiller seg til tjeneste for meg, (i min kamp, mot disse problemene).

    Så dette er bånn i bøtta.

    (Må jeg si).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Fw: Re:
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. april 2022 kl. 05:28
    Til: Oda <hei@oda.com>
    Kopi: postkasse@datatilsynet.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Arild.Johannessen@coop.no, admin@ohf.no, medlemsservice@coop.no, info@coop.no, Skjalg Nakkim <skjalg.nakkim@sunkost.no>, “Knut A.G. Hauge” <kagh@kagh.no>, Chas Simmons <Chas.Simmons@co-operative.coop>, haavard.braathen@co.coop.no, company@dagligvarehandelen.com, Natalie Seale <natalie.seale@coop.co.uk>, jobs@co-operative.coop, marked@oda.com, no-press@oda.com, regnskap@oda.com, faktura@oda.com, leverandor@oda.com
    Hei,
    nå har jeg dusja, og brukt den Prima/EMV-dusjsåpa deres.
    Og den lukta ble jeg kvalm av.
    Så det må jeg klage på.
    (Jeg kjøpte EMV-dusjsåpe på Coop Extra tidligere denne måneden.
    Og den lukta helt nøytralt, sånn at menn også kan bruke den.
    Vil jeg si).
    Når det gjelder de Oda-eskene, som jeg satt ut, på onsdag.
    Så tok ikke budet med de.
    Da de hadde stått ute, i en halvtime/time.
    Så tok jeg de inn.
    (For jeg syntes at det var dumt, å ha eskene stående ute.
    Ettersom at budet bare kjørte avgårde, uten å levere varene.
    Og varene var visst istedet levert, hos en random sambygding, ifølge et bilde din kollega Nina G. sendte meg).
    Og da budet kom tilbake, (uten avtale), et par timer seinere med varene, (som Nina G. hadde sagt om, at jeg skulle få dagen etter).
    Da stakk budet igjen, før jeg rakk å se åsynet på det, (budet bare plasserte to mat-esker foran døra mi).
    (For å si det sånn).
    Nå har jeg tidligere bedt om, at dette sendes, til en overordnet.
    Så jeg ønsker derfor svar fra en overordnet, om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ons. 13. apr. 2022 kl. 15:00 skrev Oda <hei@oda.com>:
    Hei igjen.
    Du fikk dagens bestilling levert, og du vil derfor ikke få noe refusjon på de varene du allerede har mottatt. Du kan godt få utbetalt kupongene som ligger på brukeren din, men da trenger jeg fult navn og kontonummer, slik at vi får ført det over manuelt. Dette tar som regel opp mot tre uker.
    Hører fra deg.
    Beste hilsener,
    Per-Erik
    Oda – Det du trenger, levert på døra
    Hvor fornøyd var du med hjelpen du fikk? 
    Superbra   OK    Ikke fornøyd
    {#HS:1846452171-1021252#} 
    On Wed, Apr 13, 2022 at 14:37:38 CEST, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:
    Hei,
    nå har jeg jobbet, på Matland/OBS Triaden, som kassa-medarbeider, osv.
    Så jeg er veldig vant til å sette kundeservice i fokus.
    Og det synes jeg ikke at Oda gjør.
    (Hverken de på sentralbordet eller sjåførene).
    De sletter kunde-forholdet mitt, og jeg er over 50 år, og noe lignende har jeg bare opplevd på min tidligere Rimi-regionsjef Steinar Ohr sin Prix-butikk på Oslo S.
    (Og da var jeg også nærmere 50 år.
    Og det var helt hinsides da og).
    Og jeg har kontaktet sjølve Munthe Kaas, (han skjeggete ‘russeren’ som eier Oda), på Facebook.
    Men han har ikke svart.
    Og det er det samme på hans frisør-salong Cutters.
    De som jobber der har også russisk kundeservice, vil jeg si.
    De barberer bort øyenbryna min, uten å spørre, blant annet.
    Så de Munthe Kaas-firmaene nå jeg klage på.
    (Jeg er visst også i slekt med de, gjennom min dansk-fødte mormor.
    Og min avdøde mor nevnte Munthe Kaas-slekten, på 70-tallet, sånn som jeg husker det).
    Så dette må jeg klage på.
    Jeg har vært kunde hos Oda, i 3-4 måneder, (på grunn av corona/omikron), og det har bare vært tull med de, fra ende til annen.
    Så jeg håper at dere ser lyset, og slutter med dette tullet.
    For de andre nett-butikkene, (når det gjelder mat), i Norge, har ikke online lager-beholdning, (de bare finner en lignende vare, hvis de ikke har varene i butikken, (det gjelder Meny og Coop igjen).
    Så Oda har egentlig monopol, vil jeg si.
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Det var også sånn, at jeg hadde en del tilgode-lapper, på min Oda-konto.
    Så denne slettingen har ranet meg, for en del penger.
    Pluss at jeg ble forespeilet en gratis-levering, på 404 kroner, i morgen, (uten kostnad, som erstatning for tort og svie, i forbindelse med feil-levering i dag).
    Så jeg hadde egentlig 500 kroner i kreditt, som Oda skylder meg.
    Så de pengene vil jeg gjerne ha, okke som.
    Og det er også det at dere hos Oda ikke har ryddet opp, etter noen nett-troll, som har registrert en konto, i mitt navn, på denne mail-adressen.
    Og det tok ikke hu røduss-dama deres, (Nina G.), noe seriøst, virka det som.
    Og Oda sine reklamer, som dere sier er så fine.
    De var tidligere sånn, (når dere het Kolonial.no): ‘Synes du det er litt dritt, å handle i butikken’.
    Og så pirker de på mitt språk.
    Dere er bare bajaser, virker det som.
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    On Wed, Apr 13, 2022 at 14:09:20 CEST, Oda <hei@oda.com> wrote:
    Hei igjen, Erik.
    Jeg har forsøkt å hjelpe deg i timesvis, uten hell. Det ser dessverre ikke ut til at vi er i stand til å hjelpe deg, og måten du omtaler våre kolleger på er ikke greit.
    Som jeg skrev i min forrige mail, så oppfattes det rasistisk når du referer til våre sjåfører som “ape-katter” og det har vi nulltoleranse for.
    Vi velger på bakgrunn av dette å avslutte kundefoholdet med deg, og kontoen din hos oss vil bli slettet.
    Ha en fin dag.
    Beste hilsener,
    Nina
    Oda – Det du trenger, levert på døra
    On Wed, Apr 13, 2022 at 13:38:48 CEST, Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@hotmail.com> wrote:
    Hei,
    at 400 kroner blir til 50 kroner, det synes jeg er lureri.
    Og jeg har bedt om å få svar fra en overordnet, om dette.
    Så dette må jeg klage på.
    At apekatter kan oppfattes rasistisk, det er mulig.
    Men det mener her som noen som er dumme i huet, uansett hud-farge.
    (De går gjennom hagen til neger-naboen.
    De leverer varene til en random nabo.
    Og de har også ringt meg og sagt at de ikke finner fram).
    Jeg har også jobbet mye med å bestille varer, som butikksjef, osv.
    Og det er svært få ganger, at man bestiller de sammen varene, to ganger på rad.
    Det tror jeg aldri skjedde meg.
    Da er mer vettugt å bestille noen andre varer neste gang.
    Og at jeg da ikke skal få hele beløpet etter alt det tullet dere har gjort i dag.
    Du skrev først om det var greit, at jeg fikk varene i morgen.
    Og før jeg rekker å svare på det, så kommer det en apekatt, og dundrer på døra.
    Og han stikker før jeg rekker å åpne døra.
    Så det er bare hos dere, virker det som.
    Så det må jeg klage på.
    Jeg har sittet i flere timer nå, og skrevet om dette, på deres melding-system.
    Så 50 kroner blir som en vits, må jeg si.
    Jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    On Wed, Apr 13, 2022 at 13:10:22 CEST, Oda <hei@oda.com> wrote:
    Hei igjen, Erik!
    Den er grei, jeg har nå kansellert etterleveringen din til i morgen. Det er godt å høre at du bryr deg om å redusere matsvinn!
    Jeg har lagt inn en liten tilgodelapp på brukeren din som plaster på såret for feilleveringen.
    Det at du referer til sjåførene våre som “apekatt-bud” skal vi ha oss frabedt. Vi har nulltoleranse for rasisme, og hvis du skriver sånne ting igjen så blir vi nødt til å slette brukeren din.
    Dette er din første og eneste advarsel på det punktet, bare ha så du har det klart.
    Jeg skal melde dine tilbakemeldinger videre til tech avdelingen, slik at de kan ta en titt på saken.
    Ha en fin dag.
    Beste hilsener,
    Nina
    Oda – Det du trenger, levert på døra
    On Wed, Apr 13, 2022 at 12:41:49 CEST, Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@hotmail.com> wrote:
    Hei,
    jeg har jo fått varene nå.
    Og jeg har satt de inn i skuffer og skap.
    Så jeg ønsker heller en tilgode-lapp, for alt stryet i dag.
    (Jeg kan heller få de pengene tilgode.
    Så slipper det å bli mat-svinn, osv.
    For å si det sånn).
    De ‘apekatt-budene’ deres, har jeg fått nok av, for denne uka, (må jeg si).
    Som sagt så har jeg selv jobbet som bud, og hvis jeg hadde levert kina-maten til en nabo, så hadde jeg nok fått sparken, for å si det sånn.
    Så det er uhørt, må jeg si.
    Så det må jeg klage på.
    Det med nett-trollene virker det ikke som at du forstår.
    Kanskje jeg heller kan få svar fra en overordnet om det.
    Når det gjelder SMS-er som du sier.
    Så kom ikke den tekstmeldingen som jeg vanligvis får.
    Den hvor det står: ‘Du er neste kunde’.
    Så det må jeg klage på.
    Synes også at den kontaktløs levering-knappen deres, er litt lite intuitiv, på deres nettsted.
    For den er lett å overse i farta, når man prøver å finne en tidsluke, (vil jeg si).
    (Den har jeg ihvertfall oversett mange ganger før.
    Og det gjør jeg aldri når jeg bestiller fra Porterbuddy.
    For å si det sånn).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    On Wed, Apr 13, 2022 at 12:04:04 CEST, Oda <hei@oda.com> wrote:
    Hei Erik!
    Takk for svar.
    Jeg har nå satt opp en etterlevering av alle varene dine til i morgen mellom kl 09.00 og 14.00. Håper det tidspunktet passer!
    Da tar vi ingen sjanser på at fugler har tulla med varene dine.
    Vi har ikke noe å legge over eskene per dags dato, men jeg vet at det jobbes med en løsning på det. Når det vil tre i kraft vet jeg dessverre ikke.
    Vi har bedriftshelse-tjeneste, ja. Men jeg tror ikke det var synet til sjåføren som var problemet her, jeg tror han gjorde en menneskelig feil. Det kan skje den beste av oss!
    Vi bruker Google Maps sine kart-systemer, og kommer til å fortsette med det. Vi kommer ikke til å bytte ut det med kartbøker.
    Når vi ikke får tak i deg via SMS, så ringer vi for å prøve å løse problemet så fort som mulig. Jeg ser at du skriver at du ikke ønsker at vi ringer, så jeg skal legge inn det på ett notat her, slik at det ikke skjer igjen. Beklager hvis det føltes ubehagelig at jeg ringte deg i sta!
    Hvis vi er forsinket, og vi kommer til deg etter salgstiden for alkohol, så har vi dessverre ikke lov til å levere ut øl. Det vil si at varene må bli levert til kunden innen kl 20.00 i hverdager, og innen 18.00 på lørdager. Det har med andre ord ingenting å si når du puttet ølen i handlekurven. Det er norsk lov, og den må vi følge. Slik som alle andre.
    PS.
    Jeg kan ikke se noen antydning nett-troll her, så det problemet burde være i orden. Det ser jo ut til å gå helt fint å kommunisere med deg via denne e-post adressen.
    PS 2.
    Dette løste vi i forrige mail.
    PS 3.
    Vi har bare fått positive tilbakemeldinger på reklamene våre, men alle tilbakemeldinger er viktige, så jeg skal melde din mening videre til de ansvarlige!
    Håper dette var oppklarende!
    Ha en fin påske.
    Beste hilsener,
    Nina
    Oda – Det du trenger, levert på døra
    On Wed, Apr 13, 2022 at 11:45:10 CEST, Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@hotmail.com> wrote:
    Hei,
    ettersom jeg forstod det fra bildet deres, så stod varene hos en nabo, (eller noe), i X antall minutter/timer.
    Så om noen fugler har tulla med varene, eller ikke, det veit ikke jeg.
    (Da jeg jobba som butikk-leder, så hadde Bakers noen sånne ‘kjempe-donger’ som de tredde over brødkurvene, hvis de var der før butikklederen).
    Men det var ikke noe manko.
    (For å si det sånn).
    Dere har kanskje noe bedriftshelse-tjeneste, sånn at sjåføren kan få seg nye briller.
    Hvilke kart-systemer bruker dere?
    Dere burde kanskje kutte ut GPS og gå for kartbok som i gamle dager.
    Jeg har også gått på handel og kontor.
    Og der lærte jeg at det kunden som velger korrespondanse-metode.
    Så da må jeg nesten si at dere driver med noe slags apestreker, når dere plutselig begynner å ringe, når jeg har valgt meldinger som korrespondanse-metode.
    Dette må jeg klage på.
    Savner også svar på en del av tingene jeg tok i opp i den forrige meldingen.
    Og jeg burde også få litt erstatning, ikke bare for de dårlige varene fra forrige måned, men også for alt stryet i dag, synes jeg.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    On Wed, Apr 13, 2022 at 11:37:06 CEST, Oda <hei@oda.com> wrote:
    Hei igjen, Erik!
    Det var sjåføren vår som kom å leverte varene dine, så det trenger du ikke å bekymre deg over 🙂
    Var det noen av varene som ble ødelagt eller ikke holdt mål? Si ifra, så setter jeg opp en etterlevering med de aktuelle varene!
    Jeg har også lagt inn en tilgodelapp på brukeren din for brødet og kjeksen fra din forrige levering som ikke var bra. Jeg melder feilen videre!
    Hører fra deg.
    Beste hilsener,
    Nina
    Oda – Det du trenger, levert på døra
    On Wed, Apr 13, 2022 at 9:43:47 CEST, Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@hotmail.com> wrote:
    Hei,
    det er sikkert greit med levering i morgen.
    (Nå dundra det på døra).
    Nå stod de to eskene, utafor døra mi.
    Det må ha vært en nabo, eller noe lignende.
    Det var rimelig flaut, må jeg si.
    Tenk hvis jeg hadde kjøpt kondomer, eller noe.
    Og hva hvis noen fugler har vært på varene.
    (Det skjedde en vinter som jeg bodde på Ellingsrudsåsen, (på 90-tallet).
    Da kutta kommunen strømmen, (i X antall timer), og da tenkte jeg at jeg legger varene i snøen på verandaen.
    Men da jeg kom hjem fra jobb, så hadde fuglene funnet ost og skinke-pålegget, (til meg, og de hadde også spist opp maten til en kamerat av meg, som jeg hadde skaffa rom på Ungbo).
    Dere burde kanskje ha lokk på de eskene, har jeg tenkt.
    Det har også vært noe lignende før, (som jeg har sagt til dine kollegaer der), at et bud gikk gjennom hagen, til neger-naboen.
    Jeg har jobbet som bud selv, (for Chinatown Expressen Eiksmarka, en ekstrajobb), og hvis jeg hadde gjort noe sånt, så hadde jeg nok fått sparken).
    Og en fredagskveld, så var budet fem minutter forsinka.
    Og da nekta de meg å få en six-pack med Bare-øl, som jeg hadde bestilt, den helgen.
    Men jeg har jobbet som butikkleder selv, og har lært at det er tidspunktet som man legger varen i handlekurven, som teller.
    Så dette skulle jeg gjerne hatt ordentlig svar på, (jeg har sluttet å velge tidsluken 18-20 etter dette).
    Erik Ribsskog
    PS.
    Det er forresten sånn, at jeg har problemer med noen nett-troll, som lager helvete for meg.
    Og det har jeg sendt dere e-poster om.
    Men dere har ikke rydda opp.
    Så da jeg skulle bli Oda-kunde i desember, så måtte jeg bruke min gamle Hotmail-e-post-adresse, (istedet for Gmail).
    Hvorfor har dere ikke ryddet opp etter nett-trollene, lurer jeg.
    (Disse bestiller masse ‘dritt’, i mitt navn, fra firmaer med dårlige rutiner).
    PS 2.
    Marie-kjeksene jeg fikk forrige gang, (av merket Prima), har det vært produksjons-feil på de?
    De var veldig tørre/u-søte, synes jeg.
    Og det oppskårne brødet jeg fikk forrige gang, var også litt tørt, synes jeg.
    Jeg har bodd mange år i England, og der dato-merker de sånt brød.
    Kanskje det hadde vært en ide.
    PS 3.
    Jeg synes også at den nye TV-reklamen deres, med han gutten som sitter og vrir på seg, i en stol, er rimelig ekkel.
    Hvem er det som lager reklame-filmene deres, lurer jeg.
    Skjerpings!

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen