-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Klage/Fwd: Takk for din henvendelse – [Og enda enda et brev fra Bærum kommune: https://johncons]Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 13. februar 2022 kl. 23:11Til: telia-info@telia.seKopi: Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, postkasse@datatilsynet.no, noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, OC Support <kundeservice@onecall.no>, din-henvendelse@telia.no, sfovpost@statsforvalteren.no, info@brukerklagenemnda.noHei,dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.(For jeg har ikke kontaktet dere).Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.Med hilsenErik Ribsskogsøn. 10. okt. 2021 kl. 11:23 skrev telia-info@telia.se <telia-info@telia.se>:Hej!Tack för ditt meddelande!Via denna ingång besvarar vi enbart generella frågor.Ring oss gärna på 90 200 eller skriv in till oss via https://www.telia.se/privat/kontakt#/digitaltv/uppsagning så tittar vi vidare på det.Ha en fin dag!Med vänlig hälsningHanna UrbanTelia
-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Klage/Fwd: Erika – Black Friday starts NOWErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 13. februar 2022 kl. 23:02Til: support@displate.comKopi: postkasse@datatilsynet.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, metalposters@displate.comHi,in my last email, I wrote that I wanted the Managing Director to have a look at this.And since you aren’t the Managing Director I have to complain.Please send this to the Managing Director now.(I want to know the name of the internet-troll, who has written/ordered this, in my name.And I want to know what you plan to do, to avoid that something similar happens again).Erik Ribsskogfre. 29. okt. 2021 kl. 15:06 skrev Displate Client Experience Team <support@displate.com>:##- Please type your reply above this line -##Your request (562754) has been updated. To add additional comments, reply to this email.Displate Client Experience Team (Displate)Oct 29, 2021, 15:06 GMT+2Dear Erik,Thank you for your message.My name is Elisabeth Knyt and I’m Head of Client Service Department.Once the issue came to my attention I contacted our Legal Department which confirmed that Displate as a company did not breach terms of the Data Protection Policy. As per one of the coordinators’ emails, Adam, I can confirm that your email address was used accidentally due to an error and as a result of this you have received some emails from Displate. Please rest assured that your email address has been removed from our database thus you won’t receive any communication from us. Furthermore, I’m afraid that due to GDPR policy we are not able to provide you with any details of the person who has used your data unconsciously.Given above, in case of any doubts, I can kindly suggest contacting your attorney.I’m sorry for any inconvenience caused.Have a good day.Best regards,Elisabeth KnytHead of Client Servicesiconwww.displate.comErik RibsskogOct 27, 2021, 16:11 GMT+2This is a follow-up to your previous request #520680 “Re: [Displate] Re: Re: [Dis…”Hi,in my last email I wrote that I wanted the Managing Director to reply about this.I can’t see that this has happened.So that I want to complain about.Please send this to the Managing Director now.(I want to know the name of the internet-troll who has ordered/written this in my name.And I want to know, what you plan to do, to avoid that something like this happens again).Erik Ribsskogman. 5. jul. 2021 kl. 09:07 skrev Displate Client Experience Team <support@displate.com>:This email is a service from Displate. Delivered by Zendesk
-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Klage/Fwd: The Billetto Organiser ExperienceErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 13. februar 2022 kl. 22:53Til: Billetto Support <support@billetto.co.uk>Kopi: postkasse@datatilsynet.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>Hei,jeg synes det virker litt som, at dere ikke tar dette helt på alvor.Så det må jeg klage på.Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har skrevet/bestilt dette, i mitt navn.Og jeg ønsker å vite, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).Skjerpings!Erik Ribsskogman. 18. okt. 2021 kl. 15:21 skrev Billetto Support <support@billetto.co.uk>:##- Skriv svaret ditt over denne streken -##Sabrina (Billetto)18. okt. 2021, 15:21 CESTHej ErikVi en skrev en dybde gående email til dig tilbage i Juni måned og i april har min kollega også skrevet en email til dig. Sagen her er håndteret af os og behandlet og din email besvaret flere gange over de sidste 6 måneder.Sagen er lukket og håndteret og din profil er slettet.Rigtig god dag ha det godt.Sig endelig til hvis der ellers er noget jeg kan hjælpe med / Please let me know if there is anything else I can help withHa en god dag / Have a nice dayMed Venlig Hilsen/ Best Regards / Mit freundlichen GrüssenSabrinaCustomer Relations ManagerBilletto DenmarkErik Ribsskog16. okt. 2021, 15:05 CESTThis is a follow-up to your previous request #165171 “Klage/Fwd: The Billetto Org…”Hei,dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.(For jeg har ikke kontaktet dere).Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.Med hilsenErik Ribsskogons. 30. jun. 2021 kl. 11:01 skrev Billetto Support <support@billetto.co.uk>:Denne e-posten er en tjeneste fra Billetto.
-
https://www.nb.no/items/79a5cf0a895c7183727b9ae9e0b0a9a6?page=7&searchText=fallan~1PS.
Jeg husker fra da jeg jobbet, på gården Løvås, (da eiet av Grete Ingebrigtsen), i Kvelde, våren/sommeren 2005.
Da fortalte min mors yngre bror Martin, (som var Grete sin samboer og som er skogbruk-utdannet), at det fantes to typer skog.
Det var naturskog og kulturskog.
Kulturskog var skog, hvor man hadde plantefelt, osv.
Mens naturskog var urørt skog/urskog.
Og det er kanskje sånn, at hvis det blir mye skilter og ‘ræl’.
Så går naturskogen over til å bli kulturskog.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Ole Christian Fallan nevner ikke kyststiene.
(De kom muligens seinere).
De var det ingen som hadde hørt om, på den tida, som jeg bodde på Berger, (på 70/80-tallet).
Men nå er det skiltet, sånn at man kan gå her og der.
Og da kan man kanskje ikke ligge og sole seg lenger, nede ved sjøen.
Hvis det plutselig dukker opp masse fremmede folk, fra andre deler av landet/kommunen, som skal teste ut alle kyststiene.
(For å si det sånn).Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Man kan vel kanskje også lure på, hva som hadde skjedd, under krigen.
Hvis det hadde vært så bra skilta, i skogen.Tyskerne hadde kanskje klart å orientere seg mer, (også utenom veiene/byene).
Og så hadde gutta på skauen, kanskje ligget tynt an.
(For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
https://www.nb.no/items/f965d2e0b555437c476949b459dd6b40?page=3&searchText=”trine%20lise%20sørensen”~1PS.
Jeg har tidligere huska det som, (mens jeg bodde i England), at Trine Lise het Ødegård, til etternavn, (da vi gikk i samme klasse).
Men det sjekka jeg opp nå.
Og hu het visst Sørensen, som konfirmant.
Så det er riktige skal visst være Sørensen, da.
(For å si det sånn).
Så sånn er visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette, (fra DT/BB 7. mai 1985):
https://www.nb.no/items/82c65442b974525d3292f7aa2b66b34e?page=1&searchText=”trine%20lise%20sørensen”~1PS 3.
Grunnen til at Trine Lise ble kalt: ‘Bromma’.
Det var fordi, at min klassekamerat/uvenn Geir Arne Jørgensen, fikk et slags anfall.
For Trine Lise er, (som meg), ikke med, på førsteklasse-bildet, til klassen vår, (på Bergerhistorie.no).
Og det er fordi, at hu begynte i klassen vår, i fjerde eller femte klasse.
(Noe sånt).
Og da fikk Geir Arne ‘Gerry’ Jørgensen, et slags anfall.
Han begynte å kalle henne ‘Bromma’, høyt i klasse-rommet.
(Sånn som jeg husker det).
Og det var fordi at Geir Arne hadde sett et barne-TV-program, (eller hva det var), om en dukke, som het Brumme-Lise.
(Noe sånt).
Så han fiksa ikke, at hu nye jenta, het noe med Lise, da.
(For å si det sånn).Og Trine Lise/Bromma, var muligens litt sjenert.
(Den første skoledagen).
Ihvertfall så sa hu ikke noe, (hu begynte ikke å klage eller ta igjen), når Gerry fikk sitt anfall.
(For å si det sånn).
Så det var nesten som at hu var døv, (som min yngre kusine Lene).
(Må man vel nesten si).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
Som jeg har skrevet om, i Min Bok.Så var det sånn, (på begynnelsen/midten av 80-tallet).
At min søster Pia og stesøster Christell, først drev med RS og så med URK.
(I Svelvik)
Og RS det betyr Rytmisk Sportsgymnastikk.Og URK det betyr Ungdommens Røde Kors.
Og da tenker jeg nå, at det muligens var sånn, at Cecilie Hyde også drev med URK.
(Siden at hu visst var medlem, av Svelvik Røde Kors, på 90-tallet.For å si det sånn).
Så det kan muligens ha vært, på grunn av dette ‘URK-greiene’, (som jeg aldri var med på).
At Pia kjente Cecilie Hyde.
(Som Pia blant annet dro med hjem til meg, (i Leirfaret), hver dag/natt, i en periode, (på flere uker/måneder), skoleåret 1988/89.
Og som hu seinere beskyldte, for å være lesbisk, (ovenfor vår mor).
Våren/sommeren 1993.
Husker jeg).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Han ‘nissen’, med den pokalen, nederst til venstre på bildet overfor.
Det er forresten Pia og Christell sin tidligere klassekamerat Audun Kleven.
Som var i samme gjeng, som min klassekamerat/uvenn Geir Arne Jørgensen, på Sand.
(Hvor jeg pleide å spise middag, hos min farmor, hver dag etter skolen, på 80-tallet.
For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
https://www.nb.no/items/de68b49ad1cbfed7ff780a2084d71a89?page=1&searchText=”torunn%20pettersen”~1PS.
Som det står om, i den forrige blogg-posten.
(I et skjermbilde fra Min Bok 2).
Så hang jeg sammen med 11-12 Svelvik/Sande-damer, (venninner av min søster Pia), i Vahls gate, i Oslo, studieåret 1989/90.
Dette var miljøet rundt Lill-Beathe Nilsen.
(Må man vel si).
Og der fikk jeg, av en eller annen grunn, (muligens fordi at de kjente min lillesøster Pia), lov å henge.
(Dette var liksom et slags bondeungdomslag, (for Svelvik/Sande/Berger-folk), må man vel si.Pia Dahl og Lill-Beathe Nilsen, kryssa av på et stort Sporveien-kart, (som hang i stua dems), angående hvor Svelvik/Berger-folka de kjente bodde, inne i Oslo.
Så det var nok, å være fra Berger/Svelvik, (og bo i Oslo).
Så fikk man lov til, å feste sammen med disse kvinnfolka.
Kunne det virke som).
Og en gang jeg var innom der, (jeg pleide å kjede meg på søndager).
Så prata disse damene, om ex-phil.
Og jeg gikk på NHI, og lurte på hva ex-phil var.Og det var sånn, at jeg tok et friår, fra NHI.(Studieåret 1990/91).
Og så skulle jeg jobbe, (i Norsk Hageselskap og på Matland/OBS Triaden), for å tjene opp penger, til det andre året, på NHI.
Og da følte jeg meg kanskje litt dum.
(Siden at det å sitte i kassa på OBS.Kanskje ikke hørtes så ‘important’ ut, liksom.For å si det sånn).
Så jeg fant da ut, at jeg skulle ta ex-phil, (noe jeg hadde prata med ‘bondeungdomslag-damene’ om, studieåret før).
(Som privatist).
Og da hadde jeg muligens Torunn Pettersen sin ex-phil-bok liggende.
(For jeg hadde lurt på hva ex-phil var.
Og så fikk jeg låne en ex-phil-bok, for å kikke litt i.
Var det vel muligens.
Studieåret 1989/90).
Eller om det kan ha vært Elin Kjeldseth Jensen sin bok.
Hm.Men jeg måtte kjøpe en ex-phil-bok til, (husker jeg).
(Det lå en bokhandel, i universitets-byggene, i Karl Johan.
For å si det sånn).
For NHI hadde løpende opptak.
(Våren 1989).
Så jeg hadde egentlig ikke noe dokumentasjon på, at jeg hadde artium, (for jeg hadde tulla litt med vitnemålet, fra Gjerdes videregående, en gang jeg kjeda meg, mens jeg venta på at min far, skulle bli ferdig på jobb, hos Norske Vannsenger, i Drammen, (hvor vitnemålet mitt visst hadde havna, selv om jeg ba min klassekamerat Andre Willassen om å sende det, til min farmor på Sand)).
(Man fikk artium/generell studiekompetanse.
Ved å gå økonomi-linja på handel og kontor, (tre år), og så ta matte som valgfag, det siste året.
Og den vanlig måten å få artium/generell studiekompetanse på, var jo å gå tre år på allmenn.
Så jeg tenkte at det var greit, å sørge for, å bli immatrikulert, på UIO.
For da hadde jeg dokumentasjon på, at jeg hadde artium.
For å si det sånn.
Så hoved-tingen for meg, var vel egentlig, å bli immatrikulert, (på UIO).
Jeg var jo NHI-student.
Så å gjøre noe med UIO og, var jo litt artig.
(Må man vel si).
Så at jeg strøyk på sjølve eksamen, (etter å ha lest litt i leiligheten til min halvbror Axel sin stemor Mette Holter, (hvor jeg leide et rom, studieåret 1990/91)).
Det tok jeg ikke så tungt.(Må jeg si).
Hovedtingen for meg, var bare å bli immatrikulert, på UIO.
(For å si det sånn).
Og det var jo bare noe administrativt, (som det ikke dukka opp noen problemer rundt).
(Husker jeg).
Og den ex-phil-boka til Torunn, (eller om det var Elin sin bok).
Den ligger sammen med resten av mine ting, (som jeg ikke får tilbake), hos City Self-Storage.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog



