johncons
  • blablatemp

    PS.

    Nå var det jo mest liv på irc, rundt årtusenskiftet.

    Dette med å henge på irc igjen, er liksom mitt corona-prosjekt, (som jeg begynte med i våres, da alt var stengt ned).

    Og det er mulig at dette også er et slags retro-prosjekt.

    Siden at det nesten ikke er folk lenger, på irc.

    (For å si det sånn).

    Men #blablatemp er ikke for fans, og denslags.

    Det er en en kanal, (som jeg hadde på 90/00-tallet), og som var for mine kjente/spesielt inviterte.

    Så hvis noen andre enn mine kjente, skal si noe, på #blablatemp/#blablabla.

    Så forventer jeg, at de oppfører seg.

    (For å si det sånn).

    Og å dukke opp der, og bare si noe piss, for så å stikke igjen.

    Da er det snakk om mangel på både folkeskikk og nettikette, (vil jeg si).

    Dette er muligens noen som kjenner meg, (tenker jeg).

    Men så tørr dem ikke å si hvem de er.

    Så dette er antagelig noen feiginger, som mangler folkeskikk, (og er nedlatende/ovenpå).

    Da tenker jeg på Cecilie Hyde, (min søsters lesbe-venninne).

    Men det kan jo være mange andre og.

    (Nordmenn er vel ikke kjent for sin høflige oppførsel, (ihvertfall ikke i England).

    For å si det sånn).

    Jeg pleide jo å gå rundt med Rimi-uniformen min, i en Rimi-bærepose, (på 90/00-tallet).

    (På vei til å fra jobb.

    Unntatt i de periodene som jeg hadde bil, (jeg hadde en rød Toyota HiAce fra 1996 til 1997 og en svart (metallic) Ford Sierra fra 1998 til 2003).

    Noe sånt).

    Så jeg ble også litt frika ut, av han ‘skit-gubben’, (som svenskene sier).

    Hvis de går og snuser på folk, som om de er fra Säpo, så blir man jo litt satt ut.

    (Det er ikke første gang han gubben har stått der, når jeg skal sende tilbake ‘troll-post’.

    Sånn som jeg husker det).

    Og det med hu jentungen i rulletrappa, var jo fullstendig som noe slags teatralske/russiske greier, (synes jeg).

    Så jeg ble satt ut av disse ‘merksnodige’ folka.

    (Og deres mangel på oppførsel).

    Det kan være at Bærums-klyser oppfører seg grenseløst dårlig.

    Og at det er jeg som har bodd for lenge, i England, (og Danmark).

    Sånn at jeg er vant til at folk oppfører seg.

    (Noe sånt).

    Og at jeg derfor blir sjokkert over nordmenns dårlige oppførsel og mangel på folkeskikk, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Man kan se, at Pedro overfor, har et slag ‘hyene-modus’, må man vel kalle det.

    Vedkommende dukker opp på min irc-kanal.

    Og istedet for å vente, til at jeg ser at vedkommende.

    Så begynner vedkommende, å skrive masse æreskrenkelser.

    Og så stikker vedkommende, for dette er kanskje noe de gjør, i hemmelighet, (for andre som de bor sammen med).

    For i gamle dager, så pleide folk å være på irc, hele kvelden.

    Men her er det visst snakk om å være på irc, i en kaffe-pause, eller noe lignende.

    Så her er det visst snakk om folk som irc-er fra biblioteket, (eller noe i den duren).

    Og dette har det vært mye av, siden at jeg begynte å chatte på irc igjen, i våres.

    Det må vel være noe sånt som ti ‘hyene-personer’, som har fornærmet/æreskrenket meg, på det groveste.

    Og disse folka kjennetegnes av, at de er feige, (de vil ikke si hvem de er).

    Og dette er folk som egentlig ikke kjenner meg, vil jeg si.

    For de vil ha det til at jeg lyver, og det ene med det andre.

    Den neste ‘hyenen’, kalte meg homo, fordi at jeg kalte Cecilie Hyde ei lesbe.

    Men det var jo noe, som min lillesøster Pia sa til min mor, våren 1993, (i Christies gate-bohem-kollektivet), at Cecilie Hyde var lesbisk.

    (Noe jeg vel har blogget om tidligere).

    Og det at jeg kalte Cecilie Hyde lesbisk overfor, det var i en parantes.

    Så denne ‘hyenen’ henger seg opp i en parantes.

    Så det er jo som noe dårskap, (må man vel nesten si).

    Og de som kjenner meg, vet at jeg ikke er kjent for juge.

    Likevel så mener hyenen/Cile visst, at jeg bare kaller folk ting, (som lesber).

    Men det vil jeg ikke ha på meg, at jeg bare kaller folk ting, ut av lufta.

    Det blir som en æreskrenkelse, (mot meg), å si, (vil jeg si).

    Og det var også sånn, (som jeg har skrevet om i Min Bok), at Pia og Cecilie delte min ‘oppvekst-seng’, (en veldig smal ‘køyeseng-enkeltseng’), i flere titalls netter, (må det vel ha vært).

    Og en natt, som de gjorde dette, (i ‘min’ leilighet, i Leirfaret, som Pia rømte til, med Cecilie på slep).

    Så så jeg puppene til Cecilie Hyde, da jeg skulle gå å legge meg, i vannsenga, (på mitt største soverom, som egentlig var min fars soverom, men som han aldri brukte, så jeg flytta en skrivebord-plate inn dit, (som jeg gjorde lekser ved), fra mitt første soverom, og jeg hadde også datamaskinene mine der, osv.).

    Og de puppene var litt deformert/slappe/rare.

    Så Cecilie Hyde var muligens en flatbanker, (som de sier om lesber, som binder puppene mot kroppen, sånn at de skal se ut som gutter/menn).

    Og Cecilie var også veldig opptatt av tenåringsjenter, i Svelvik og Drammen, husker jeg.

    For min søster Pia dro rundt meg med på fester osv., på begynnelsen av det året jeg var russ.

    Og den første tida som Pia og Cecilie bodde i Leirfaret, (før disse tok over mitt første Leirfaret-soverom, (hvor de brukte av min Boss-deo, som Magne Winnem fikk meg til å kjøpe, på Petter Wessel, høsten 1988)).

    Så lå vi alle tre, i vannsenga ‘mi’, (egentlig min fars), om nettene.

    (Det var gjevt med vannseng på den tida.

    Og Pia og Christell hadde tidligere lånt ‘min’ vannseng, for å prøve å sove i vannseng.

    (Og Pia pissa da forresten på seg, for det var liksom vann overalt, var vel hennes unnskyldning).

    Og en gang, (på begynnelsen av 80-tallet), så lå/sov vi fem unger, (Tom Ivar Myrberg, Christell Humblen, Gry Stenberg, Pia eller Nina Monsen og meg), i min fars seng, (som han aldri brukte), husker jeg).

    Men så sa ‘plutselig’ Cecilie Hyde, (til Pia), at hu ikke ville sove i vannsenga mi mer.

    For hu pleide å våkne opp svett, (vi sov med klærna på), mens hu jokka mot enten Pia eller meg, (sa hu).

    (Noe sånt).

    Og det husker jeg faktisk, at skjedde en gang, (når jeg var i halvsøvne), at Cecilie og jeg, liksom hadde sex, med klærna på.

    (Hu liksom trykte underlivet sitt mot mitt, (mens jeg sov).

    Så det ble som noe slags penis-massasje, (eller noe lignende), da.

    Må man vel si.

    Og dette nevnte jeg vel også, for min klassekamerat Andre Willassen, (som satt ved samme ‘dobbelt-pult’ som jeg meg), og muligens Magne Winnem.

    Så Cecilie Hyde er kanskje bifil, da.

    Hu så også på jenter, (ei med røde basket-sko), i Oslo en gang, (vi satt utafor en bokhandel på Egertorget, og så på ei Oslo-jente, som satt utafor trappa som gikk ned til Stortinget t-banestasjon).

    Og Pia mente visst at Cecilie Hyde var lesbisk, (hu sa det som sagt til min mor, (og meg), i 1993).

    Og ei Lill Beater Gustavsen, mente at Cecilie hadde patter, (og ikke pupper), sånn som jeg husker det, fra studieåret 1989/90.

    Så dette om at Cecilie Hyde er lesbe, er ikke noe jeg tar ut av lufta, (selv om det står i parantes), vil jeg si.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    nettmobbing blablatemp

    PS 4.

    Nå satt jeg #blablatemp, til å være: ‘Moderated’, (+m).

    Og det betyr at da kan ingen, (unntatt op-ene osv.), skrive noe der.

    Så da slipper jeg mer av disse dritt-folka, (må man vel kalle de), på den kanalen.

    (For å si det sånn).

    Og hvis det dukker opp noen mer vettuge folk der, (på tross av at kanalen egentlig kun er for mine kjente).

    Så kan jeg bare skru av +m litt, og eventuelt høre hva de har på hjertet.

    (Hvis jeg har forstått det +m-greiene riktig, (dette er noe som jeg aldri har trengt å bruke tidligere, selv om jeg vært op på diverse irc-kanaler, i bortimot en mannsalder)).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Hvis det er noen, som skal inn på min irc-kanal, (for å chatte om noe fornuftig/viktig), fra biblioteket.

    Så har jeg også hundre andre ting, som jeg driver med.

    Det er ganske dødt på irc, for tida.

    Så det er ikke sånn at jeg sitter hele kvelden, (og halve natta), og chatter osv. der, (som jeg gjorde da jeg jobba som Rimi-leder).

    Så folk kan kanskje heller sende en Facebook-melding eller en mail.

    Hvis de har noe på hjertet, (annet enn kvalmt oppgulp).

    Istedet for å klikke, fordi at det er dødt på irc.

    Og det er også kjedelig, for folk som har vært på irc, i mange år, å ha med disse merkelig nybegynnerne å gjøre, som også er ovenpå og ekle/uforskammede, (må man vel si).

    Det ligner ikke grisen, (å oppføre seg så dårlig, (og rakke ned på meg, med åndssvake æreskrenkelser/svada)), må jeg si.

    Men det er kanskje coronaen, som viser det værste i folk.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Det er heller ikke sånn, at jeg sitter foran PC-en, hele dagen.

    Jeg har også en mye større leilighet nå, enn jeg hadde, (på St. Hanshaugen), på 90/00-tallet.

    Så jeg må bruke mer tid, på husarbeid og denslags.

    Og jeg har også lenger vei til butikkene.

    (Noe jeg skal blogge mer, i løpet av de neste dagene/ukene).

    Og jeg har heller ikke råd til å bare kjøpe fast-food, (som jeg gjorde da jeg jobba som butikksjef, (og bodde på St. Hanshaugen)), så jeg må bruke mer tid på matlaging osv. og.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    På 90/00-tallet.

    Så var det sånn, at jeg i en periode, hadde noe som het ‘highlight’, på nicket mitt.

    Så hvis noen sa nicket mitt, (på en irc-kanal), så blinka task-baren, (heter det vel), som et slags horehus, (som de sier).

    Men da hadde jeg vel Mirc, (anagelig en slags cracket versjon, som noen andre på irc sendte).

    Nå har jeg Icechat.

    Men jeg kan jo se om det finnes noe lignende der.

    Men hvis det bare skal være, for å bli skjelt ut, av noen slag feige/anonyme nazister.

    Så er det vel egentlig ikke noe særlig poeng.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • På lørdag 9. oktober, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sendte tilbake ‘troll-post’ til møkka-firmaene:

    IMG_20211009_163718_HDR

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    IMG_20211009_163741_HDR

    PS 3.

    Det var sånn, at en gammel gubbe, surra rundt der, (og glante stygt på meg), mens jeg sendte tilbake troll-post.

    Så jeg avbrøt dette, og gikk istedet bort til Bekkestua Senter, (og Meny Bekkestua).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Her er mer om dette:

    IMG_20211009_163757_HDR

    PS 5.

    Enda mer om dette:

    IMG_20211009_164347_HDR

    PS 6.

    Da jeg skulle ned i kjelleren, på Bekkestua Senter.

    Så var det sånn, at ei jente, gikk feil vei, i rulletrappa.

    Så jeg måtte late som, at jeg skulle en annen vei.

    (Og det var også sånn, at jenta sin mor, (var det vel antagelig), begynte å gi jenta, en bamse-klem, (i/ved rulletrappa).

    På teatralsk vis.

    Må man vel si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Her er mer om dette:

    IMG_20211009_164633_HDR

    PS 8.

    Enda mer om dette:

    IMG_20211009_164952_HDR rotert

    PS 9.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20211009_165000_HDR rotert

    PS 10.

    På Meny Bekkestua så lå det en label-list på gulvet, (som ingen gadd å sette på plass, kunne det virke som):

    IMG_20211009_170219_HDR

    PS 11.

    Jeg sendte tilbake mer troll-post til møkka-firmaene:

    IMG_20211009_171727_HDR

  • melissa hm 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    melissa facebook 2

  • min bok 9

    PS.

    Da jeg flykta fra mordforsøk mot meg, i Kvelde, i juli 2005.

    Så havna jeg i Liverpool, (jeg hadde egentlig tenkt meg til Sunderland igjen, hvor jeg studerte fra september 2004 til februar 2005).

    Og mot alle odds, så fikk jeg meg en jobb, (gjennom vikarbyrået Reed, (de hadde en plakat hengende, på et hostell, som jeg bodde på)), på Bertelsmann Arvato’s Microsoft Scandinavian Product Activation.

    Og ei norsk ei der, (Marianne Høksaas), visste at det var ledig plass, i et australsk/engelsk bofelleskap, i Walton.

    (Litt utafor Liverpool sentrum).

    Og da viste Melissa meg rundt da, (sånn at jeg fikk se rommet til min finske kollega Taru Ojala, som skulle flytte til Irland).

    Og så ville Melissa etterhvert på kino, (noen dager/uker seinere).

    (Vi så ‘forty year old virgin’.

    Var det vel).

    Og hu dro meg også med på en nattklubb, (Camel Club), i Liverpool sentrum, (hu hadde også med seg ei venninne).

    Før hu sa, at hu hadde blitt kjent med masse Everton-spillere, (Marcus Bent, Tim Cahill og Joseph Yobo).

    Det fant jeg ikke ut om var riktig.

    Men hu begynte å dra på masse fester, (og hu dro også med våre ‘house-mates’ Steven Norris og Janine England).

    Men jeg trakk meg da tilbake, til rommet mitt, (i Mandeville Street).

    For jeg ville liksom ikke at Melissa skulle få noe slags overtak/grep på meg, siden at hu kjente masse fotball-spillere, på det laget jeg holdt med.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • ti år i england

    https://johncons.angelfire.com/arkiv.html

    PS 2.

    Det er mulig, at denne byturen, (fra blogg-overskriften), var dagen før jeg skulle på visning.

    (Og ikke etter at jeg hadde fått hybelen).

    Jeg var litt stressa/traumatisert, fra terroren, (må jeg kalle det), i England.

    Og jeg tenkte vel, at jeg kanskje ville være mer ‘laid back’, på visningen, hvis jeg tok meg et par halvlitere, (og liksom fikk koblet av litt, (siden at jeg bodde på ti manns-rom, (var det vel), på Anker Apartment).

    (Jeg var ikke vant til å være, i den situasjonen, at jeg ikke hadde noe sted å bo, (i Oslo).

    For å si det sånn).

    Og det var vel også greit, å ikke bare henge, i resepsjons-området, på Anker Apartment, hele tida.

    (Det var greit å få litt avkobling, fra dette litt ‘svette’ stedet også.

    Må man vel si.

    Og jeg hadde jo bodd, i Oslo, fra 1989 til 2004.

    Så jeg hadde vært på hundre byturer før, liksom.

    Så å bare sitte i lobby-området, på Anker Apartment, (som en turist, fra en annen verdensdel), ville ha blitt litt rart, det og.

    Må man vel si).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Det var også sånn. 

    At en av nettene, på Anker Apartment.

    Så ble jeg vekket, av en sikkerhetsvakt.

    (Fra Asia/det fjerne Østen.

    Var han vel).

    Han mente at jeg hadde bestilt pizza.

    (Dette kan muligens ha vært noe med ‘trolle-nettverket’ Kiwi Farms.

    Som samarbeider om å trolle mot meg, (og mange andre), virker det som.

    Noe sånt).

    Og sikkerhetsvakten dro meg ut av senga, og ut på gangen.

    Og der stod det et veldig shady pizza-bud, (muligens en albaner), med noen pizza-esker.

    Så det var kanskje på grunn av dette, at jeg trengte å ta meg, et par halvlitere, (og komme litt bort, fra Anker Apartment, (som var det eneste stedet jeg hadde råd til å bo, de første dagene i Norge)).

    (Noe sånt).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Din pakke fra KLiNGEL er kommet i retur som uavhentet
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 18. desember 2021 kl. 21:01
    Til: service@klingel.no
    Kopi: service@klingel.de, katrin.bohnenberger@klingel.de, natalie.kuba@klingel.de, postkasse@datatilsynet.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    hva skal dette bety?
    Dette har jeg tatt med en Cato, hos dere, (som jeg fikk en mail fra, på 10. desember).
    (Dette er ikke noe jeg har bestilt.
    Det er noen jævler/nett-troll som bestiller masse ‘dritt’, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner).
    Så det er nok det som har skjedd her også).
    Som jeg også har skrevet til dere, så vil jeg ha svar fra en overordnet om dette.
    Så dette må jeg klage på.
    (Jeg ønsker å vite navn, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    tor. 16. des. 2021 kl. 06:02 skrev <service@klingel.no>:
    https://kcms-res.cloudinary.com/h_40/content/others/logos/KLingel_FS20_H040.jpg
    👤 Mine sider
    Kundenummer: 03 19836/30
    Du har gjort en bestilling hos oss som ikke ble hentet ut på utleveringsstedet. Pakken har nå kommet i retur til vårt lager. I henhold til våre kjøpevilkår sender vi deg derfor en faktura på 150 kr som dekker de kostnadene som har oppstått i forbindelse med denne forsendelsen.
    Fakturabeløp:
    150 kr
    Kontonummer:
    6021.05.05450
    Oppgi ditt kundenummer som referanse når du foretar betalingen.
    Forfallsdato:
    14 dager fra fakturadato
    Bruk gjerne vår fleksible betalingslink for å betale denne fakturaen. Her kan du betale med to enkle trinn med kort eller PayPal. Du finner også betalingslinken nederst på klingel.no under knappen “Betal nå”.
    Dersom du ønsker å bestille varene på nytt kan du legge inn en ny bestilling i nettbutikken, eller kontakte vår kundeservice på telefonnummer 815 12 032
    Hvis det har oppstått en feil angående leveringen eller hvis du har spørsmål om bestillingen din, vennligst kontakt vår kundeservice på service@klingel.no eller telefon 815 12 032
     
    Bestillingen fra 16.11.2021 inneholdt følgende:
    64 651/8 000 01 2 LED-kantenisser
    24 131/0 000 01 Adventsstjerne
    60 130/7 620 01 Strikkejakke, marine
    09 483/7 000 01 Flamingoblomst, rød
    56 410/4 000 01 Orkidéer
    37 163/8 000 01 Elg for oppheng, rød
    20 047/7 460 01 Herretøffel, grå
    50 547/4 000 01 Kakeboks julenisse
    71 993/8 000 01 2 telysholdere
    99 992/0 029 01 Klingel Katalog NOR
    16 980/0 000 01 1 smånisser
     
     
    Dersom du har ytterligere spørsmål er du velkommen til å kontakte oss.
    Du kan også søke etter svar på vanlige spørsmål eller logge inn på Mine sider for å spore pakken din, se din aktuelle kontosaldo, avbestille restordre eller avregistrere katalogutsendelser.
    Vennlig hilsen
    KLiNGEL kundeservice
    ——————————————————————–
    Tlf: 815 12 032
    www.klingel.no
    service@klingel.no
    På Facebook og på Instagram finner du masse moteinspirasjon, tips og spennende konkurranser!
    Klingel Norge A/S, Org.nr. 986 487 387
    Postadresse: Klingel, Postboks 3501, 3007 Drammen
    Nordea 6021.05.05450

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen