johncons
  • enda mer bestemor ingeborg

    https://www.nb.no/items/695290d23dc99470ee96909275cd28df?page=23&searchText=ribsskog~1

    PS.

    Min mormor nevner sin grandtante Fernanda de Lesseps Nyholm, i leserbrevet overfor.

    Og det var vel sånn, at min mormors oldefar L. C. Nyholm, var Lesseps sin assistent, under byggingen, av Suez-kanalen.

    (Noe sånt).

    Min tipptippoldefar L. C. Nyholm var også involvert, i å bygge, et dansk forsvarsanlegg, (Dybbøl skanser), som skulle avlaste/erstatte Danevirke.

    (Noe sånt).

    Og han var også hoffjegermester.

    (Han kjøpte Bangsbo herregård, i Frederikshavn.

    Hvor jeg var innom og kikket, vinteren 2015.

    Danskene har nå et slags museum på Bangsbo, som er kombinert, med et slags vikingskip-museum.

    Noe sånt).

    Og han var også i det danske parlamentet, for Venstre, (var det vel).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    hjalp lesseps suez

  • ingeborg mer fra

    https://www.nb.no/items/3da8c117cd7adc4a20c32b0ef200f636?page=17&searchText=ribsskog~1

    PS.

    Som jeg har blogget om tidligere.

    Så var det sånn, på andre halvdel av 80-tallet, at min lillesøster Pia og meg, pleide å besøke bestemor Ingeborg, i Stavern, om sommerne.

    Og en gang, så leide jeg filmen Youngblood, (med Rob Lowe blant annet), og en moviebox, (husker jeg), nede i Stavern sentrum.

    Og da mente bestemor Ingeborg, at også den filmen, var mer eller mindre over grensen, til å bli regnet som pornografisk.

    (Noe sånt.

    Selv om hu vel likte en annen film, som jeg leide, som het: ‘Electric Dreams’.

    Sånn som jeg husker det).

    Så bestemor Ingeborg var nok veldig gammeldags, når det gjaldt sånt, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    PS 3.

    Enda mer om dette:

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Oppdatering/Fwd: Klage
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 25. august 2021 kl. 01:16
    Til: sfovpost@statsforvalteren.no
    Kopi: “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kundeservice@hafslundstrom.no
    Hei,
    foreleden dag, så fikk jeg et nytt inkassovarsel, fra Hafslund, i posten.
    Siden høsten 2018 så har jeg som sagt leiet kommunal bolig, av Bærum kommune.
    Og siden at jeg går på sosialen, så har de betalt strøm og husleie.
    (I følge X antall skriftelige vedtak.
    Som Nav nå har begynt å tulle med).
    Jeg har da to ganger per måned, dratt ned til Sandvika, for å levere husleie-faktura og strøm-faktura, til Nav.
    Og det har funka bra.
    Helt til nå nylig, når Nav liksom har fått ‘mensen’, kan det virke som.
    Når det gjelder inkassovarselet i vedlegg-filen.
    Så var det sånn, at jeg leverte den fakturaen, i postkassa til Nav Sandvika, på 23. juli.
    (Jeg ser på nettbanken nå, at jeg kjøpte en enkeltbillett, i Sandvika, den dagen.
    Etter å ha gått ned dit, for å få litt ‘Corona-trim’.
    For å si det sånn).
    Så Nav har skulka to innbetalinger på rad, (til Hafslund), kan det virke som.
    Så om de har blitt jihadister der, eller hva det kan være.
    Dette må jeg klage på.
    Det er jeg som får smellen her, (ved at jeg får inkasso-varsler og det som verre er).
    Så dette må jeg klage på.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Det er også sånn, at Nav er innadvendte, når det gjelder å forklare om, når de trenger å motta disse regningene, i forhold til faktura-datoen.
    Man skulle kanskje tro at de ville informere om sånt.
    Men nei.
    Og de har også en konvertert forslags-postkasse der, som de, (en Nav-Steinar, med kroppsarbeider-fysikk), maner folk til å bruke, når man går for å levere bilag, på konvensjonelt vis, i resepsjonen.
    Og angående når man skal bruke denne konverterte forslags-postkassa, det er de også innadvendte angående, vli jeg si.
    (Man skulle kanskje tro at de ville informert om dette, i et møte, eller noe.
    Men nei).
    Men det er kanskje fordi at vi mer eller mindre er i union med Tyskland nå, og at de liksom har blitt nazister.
    Noe sånt.
    Dette må jeg klage på.
    Det var også sånn, at jeg for mer enn ti år siden, (da jeg bodde i England), prøvde å få utbetalt min pensjonsbeholdning, (på cirka en million).
    Men da begynte de, (hos Nav), bare å kveme, etter alle kunstens regler.
    Så det var ikke mulig å få noe klart ut av de.
    Og jeg har lest på nettet, (noen som heter Nasjonale Varslingsgruppe har skrevet om dette), at Nav reduserer sosial-støtte-satser, for varslere/høyre-folk, (som meg), fordi at denne typen varsling, ikke er i overenstemmelse, med den kommunistiske tanken, om hva som er politisk korrekt.
    Så dette kan muligens være, at Nav liksom, har blitt Nord-Koreanske.
    Noe sånt.
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 25. jul. 2021 kl. 03:16
    Subject: Klage
    To: <sfovpost@statsforvalteren.no>
    Cc: post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    siden 2018, så har jeg bodd, i en kommunal bolig, på Bekkestua.
    Og man skal da levere strøm-regninger og husleie-regninger til Nav.
    (Nav Sandvika har slutta med e-post, de tror visst at vi lever på 80/90-tallet.
    Så man kan ikke bare maile regningene.
    Og de har ikke forklart om disse kan sendes i posten.
    Men de har en ‘russisk’ postkasse, i en krok/gang der, som resepsjonistene begynner å gnåle om, hvis man prøver å levere et bilag, i den vanlige resepsjonen.
    Dette var en Steinar, som satt i resepsjonen, våren/sommeren 2018.
    Og den kundeservicen ble jeg litt paff/satt ut av, må jeg si.
    Så det må jeg klage på).
    Og Nav holder til i Løkketangen Senter, og de har også en postkasse #2 der, som står, i en av gangene, inne på senteret, (utafor Nav-lokalet).
    Dette er en postluke.
    Og den er litt trang/lang.
    Og noen ganger har Nav teip, inne i denne post-luken.
    Som om Emil i Lønneberga jobber der, og driver med sine hyss.
    Og det som skjedde, var at jeg postet en av Nav sine ‘skjema-konvolutter’, (som de sier at man skal bruke), på 22. juni.
    Og det var en strøm-regning, med forfall 24. juni.
    Og så fikk jeg juli-strøm-regninga i posten, for noen dager siden.
    Og da lå det et inkasso-varsel der.
    Nav hadde ikke betalt juni-regninga.
    De har bare kasta brevet mitt, (kan det virke som).
    Så jeg har fått inkasso-varsel.
    Og jeg har levert dem inkasso-varselet, (se vedlegg).
    (På samme måte, gjennom det hølet i veggen).
    Men jeg vet ikke om de har betalt den.
    Og jeg lurer på om de kommer til å kutte strømmen.
    Og jeg har muligens fått dårlig credit-score, på grunn av at Nav sitt tull, har ført til at Hafslund har sendt dette til et inkasso-byrå, (Lowell).
    Så jeg må klage på Nav her, og deres hyss/pøbel-streker.
    Dette er i tillegg til tidligere tull.
    ‘Nazistene’ hos Nav, nekter også å gi meg ordentlig tann-behandling.
    Så jeg har en hul tann i kjeften nå.
    Så jeg kan bare tygge på den ene sida av kjeften, (og der mangler jeg en tann, (selv om min onkel er tannlege), så det går mest i hakkemat, osv.).
    Og Nav, (ei Anita der vel), sendte meg også, til et hjem for narkomane, i 2018, (etter at Nav i Trondheim, hadde kasta meg i kulda for å dø, og jeg endte opp på Østlandet igjen, hvor Nav i Oslo sendte meg til Bærum igjen, siden at jeg var folkeregistrert her).
    Istedet for å gi meg støtte til herberge/hotell, som vel er vanlig.
    Så de er ondskapsfulle der, virker det som.
    Så det må jeg klage på.
    Jeg blir også forfulgt av noen nett-troll, som har bestilt masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), under Corona-en.
    Og jeg har tidligere fått fem timer fri rettshjelp av dere, i forbindelse med en omsorgssvikt-sak.
    Men advokaten, (ei Ida Valen Rukke), svek, (hu bytta arbeidsgiver, og den gamle arbeidsgiveren stjal omsorgssvikt-saken, uten å gi meg erstatning), og dere har etter dette nektet meg fri rettshjelp, uansett hva det gjelder.
    Og jeg har også hatt problemer med humørsyke/korrupte byråkrater i forbindelse med arve-saker, arbeids-saker, og det ene med det andre.
    Uten å få noe fri rettshelp, (når jeg har klaget til dere).
    Så det er ikke sånn, at det første jeg tenker på alltid, er å klage til dere.
    Så dere får prøve å slutte å være så gjerrige når det gjelder å gi meg fri rettshjelp, (og denslags).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    IMG_20210825_0001 paint.jpg
    638K 

    PS.

    Her er vedlegget:

    IMG_20210825_0001 paint

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Prisvarsel: Kokkejævel: Livet mellom måltidene
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. august 2021 kl. 20:41
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: post@prisguiden.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Prisguiden <post@prisguiden.no>
    Date: tir. 25. mai 2021 kl. 09:17
    Subject: Prisvarsel: Kokkejævel: Livet mellom måltidene
    To: <eribsskog@gmail.com>
     
     
    Kokkejævel: Livet mellom måltidene
    Hei!
     
    «Kokkejævel: Livet mellom måltidene» har falt i pris.
     
    Dagens pris er 139,-
     
     
    Se produkt
     
    Stopp e-postvarsling
     
     
     
    prisguiden.no
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: FW: Skjerpings
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. august 2021 kl. 20:38
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: resepsjonen@nina.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Resepsjonen Trondheim <resepsjonen@nina.no>
    Date: tir. 25. mai 2021 kl. 08:27
    Subject: FW: Skjerpings
    To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>
    Cc: Resepsjonen Trondheim <resepsjonen@nina.no>
    Hei,
     
    For å kunne forstå bedre hva du mener, må du nok skrive hva du ev har bestilt fra nettsiden vår.
     
    Mvh
     
    Hege
     
    From: NINA Host <no-reply@nina.no>
    Sent: fredag 21. mai 2021 19:49
    To: Resepsjonen Trondheim <resepsjonen@nina.no>
    Subject: Skjerpings
     
    Name:
    Erik Ribsskog
     
    Email Address:
    eribsskog@gmail.com
     
    Message:
    Hei, prøver dere å gjøre meg kvinnelig eller? Jeg har lest om i pressen, at disse parabenene, er noe slags kvinnelige kjønnshormoner. Og det er visst styggdom, for karer, som meg. (Det var vel NRK eller Dagbladet som hadde om dette. For noen år tilbake). Så hvis dere sender meg noe med parabener, så går det bare i søpla. Så da får dere heller sende penger tilbake, eller riktig vare. Jeg synes det høres rart ut, at dere ikke har på lager, det som ble bestilt. Hvorfor lar nettbutikken en da bestille? Det virker rart, synes jeg. Jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet, om dette. Og det virker som at produsenter tuller, når de stokker om på varenavnene og ingrediensene. Dette er visst noe som er populært å bruke, blant tannleger. (Jeg fikk masse rynker i trynet, når jeg var i Syden, (en restplass-reise), i 1998. Og da fant jeg noe på Vita, som funka, mot rynker. Det var en slags liten ‘kaviar-tube’ med retinol, (et fransk merke vel). Jeg hadde vel lest i FHM at retinol var et slags vidundermiddel mot rynker, og jeg jobba som butikkleder da, så jeg ville vel se representabel ut. Og den varen har Vita nå slutta med. Men så var jeg innom Life, (for noen år tilbake), og jeg så at de hadde A-creme, (og jeg hadde lest at A-vitamin og retinol var det samme, i FHM). Og den A-cremen funker, men jeg vil ha uten de parabenene. For min onkel, (som muligens har brukt for mye tannlege-krem/A-creme), han ble etterhvert glad i vin, istedet for øl og akevitt, som han tidligere like. Så de parabenene er skumle, må jeg si. Så det må jeg klage på. Jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet, om dette. Skjerpings! Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Bekreft epost – www.sdir.no
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. august 2021 kl. 20:31
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: subscription@sjofartsdir.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, info@sdir.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: <subscription@sjofartsdir.no>
    Date: man. 24. mai 2021 kl. 23:16
    Subject: Bekreft epost – www.sdir.no
    To: <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>
    Denne e-posten er en del av en brukerregistreringsprosess for Sjøfartsdirektoret nettside.
    Hvis dette er ukjent for deg setter vi pris på at du send oss et en melding til info@sdir.no.
    Din personlige informasjon vil ikke bli lagret av oss.
    Hvis du vil fortsette med registreringsprosessen, kan du gå til denne nettsiden:
    (Sensurert av johncons-blogg)
     
    Med vennlig hilsen,
    Sjøfartsdirektoratet
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Erik, your order has been cancelled
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. august 2021 kl. 20:26
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: david4_lwil4105rg@members.ebay.es, ebay@ebay.com, ebay@ebay.de, eBay Customer Support – spoof <spoof@ebay.com>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, ebay@reply5.ebay.com, billcobb@ebay.com, csme@ebay.com, exec.relations@ebay.com, government_relations@ebay.com, jcanfield@ebay.com, matthewb@ebay.com, pierre@ebay.com, ulieberman@ebay.com, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: eBay <ebay@ebay.com>
    Date: søn. 23. mai 2021 kl. 21:05
    Subject: Erik, your order has been cancelled
    To: <eribsskog+jegvilsexepia@gmail.com>
    The item wasn’t paid for within the required time frame.
    eBay
    Erik, the seller has cancelled your order because you didn’t pay
    Hi Erik,
    When an item is not paid for within four calendar days, the seller may cancel the order.
    Regularly missing payments may impact your account. Check out our Unpaid Item Policy to learn more.
    See Cancellation Details
    Cancel ID:
    5241880936
    Seller ID:
    mr-mox
    WoW Blizzcon 2008 Polar Bär – Big Blizzard Bear – Großer Blizzardbär – Loot Card
     
    WoW Blizzcon 2008 Polar Bär – Big Blizzard Bear – Großer Blizzardbär – Loot Card
    Item ID:
    224046106631
    Quantity canceled:
    1
    Email reference id: [#57a1eee2e0914e238a0e03090a914115#]
    We don’t check this mailbox, so please don’t reply to this message. If you have a question, go to Help & Contact.
    eBay sent this message to Erik Ribsskog (erribs_0). Learn more about account protection. eBay is committed to your privacy. Learn more about our privacy notice and user agreement.
    ©1995‌-2021 eBay Inc., 2025 Hamilton Avenue, San Jose, CA 95125

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen