johncons
  • På onsdag kveld, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg måtte gå gjennom parken, på vei til butikken, for det var kampdag, (i Tippeligaen), og da er veien forbi Nadderud Stadion stengt, (sånn var det ikke da jeg bodde i Keith Court, (hvor jeg bodde fra 2012 til 2014), da kunne man godt gå forbi Goodison Park, (på vei til Aldi eller McDonalds), på kampdager, sånn som jeg husker det):

    IMG_20210721_222521

    PS 2.

    Bærum kommune har nå forresten begynt å bygge, en svær/klam lekeplass, i denne parken, (Gjønnesparken), langs den mest brukte gangveien.

    Og da blir det liksom som, at ungene/russerne tar over.

    (Må man vel si).

    Voksne menn kan vel snart bare spille golf.

    Og de som ikke har råd til det, (eller som synes at golf virker kjedelig), kan vel snart ikke engang gå til butikken.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210721_222448

    PS 4.

    Bærum kommune hadde vært slappe, med å tømme søpla si, (kunne det virke som):

    IMG_20210721_224232

    PS 5.

    Ruter var heller ikke noe flinke til å tømme søpla si, (og søppelkassa trenger også en vask, kan det se ut som):

    IMG_20210721_225831

    PS 6.

    Jeg sendte tilbake ‘troll-post’ til møkka-firmaene:

    IMG_20210721_225921

    PS 7.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210721_225938

    PS 8.

    På hjemveien, så var det sånn, at en av Putins soldater, (eller hva det kan ha vært), var ute etter bråk, (kunne det virke som), ved Gjønnes t-banestasjon, (han lagde propp der, blant annet), så jeg, (som bar på masse matvarer), måtte gå en omvei, (på den andre sida av t-baneskinnene):

    IMG_20210721_231732

    PS 9.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210721_231735

    PS 10.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210721_232133

    PS 11.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20210721_232149

    PS 12.

    Og enda enda mer om dette:

    IMG_20210721_232207

    PS 13.

    Jeg vet ikke om disse lysene er for å skremme bort grevlinger, (som man noen ganger kan møte, i fotgjengerundergangene, i Bærum):

     

    IMG_20210721_232211

    PS 14.

    Hvis disse ‘disco-lysene’ er for å skremme bort grevlinger.

    Så kunne de kanskje ha informert om det, (på en plakat, eller noe lignende).

    Sånn at folk slapp å lure fælt.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 15.

    Dagen etter, så skulle jeg ned til Sandvika, for å gjøre noen ærend.

    Og på Nav, så har også russerne tulla, (virker det som).

    For den strøm-regninga, som jeg leverte, den 22. juni.

    (Med forfall 24. juni).

    Den har de bare kasta, (virker det som).

    Og så har Hafslund sendt regninga, rett til et inkasso-byrå, (Lowell), virker det som.

    Så jeg får muligens nedsatt credit-score, fordi at Nav tuller.

    (Noe sånt).

    Og jeg sitter jo nå her og lurer på, om de kommer til å skru av strømmen.

    For det kan virke som at de umodne ‘mongoene’, på Nav, har startet en krig mot meg, (eller noe lignende).

    Siden at de later som, at de ikker har fått, den nevnte regninga.

    Og jeg har levert strøm-regninger, (og husleie-regninger), til de, hver måned, mens jeg har bodd her, (siden høsten 2018).

    Og jeg har aldri levert en eneste regning for seint.

    Så jeg har aldri levert noe inkasso-varsel før, til Nav.

    Så jeg vet ikke hva de kommer til å gjøre, med det inkasso-varselet.

    (Om de kommer til å betale denne gangen, eller om de har tenkt til å kaste denne regningen også).

    Hm.

    Og det var jo sånn, at jeg gikk til Nav Sandvika sin resepsjon, for å levere et bilag, (en hotell-regning, som det var mange av, etter at jeg ble jaget tilbake fra England av britiske myndigheter, i desember 2017).

    Og da ba en Steinar der, (en som minna om Ringnes-konsulent Kjell, fra Rimi Nylænde, rundt 1993/1994).

    Han begynte å peke og gestikulere mot en ‘krok/gang-postkasse’, som Nav hadde, i sitt lokale, (litt gjemt bort).

    Men den postkassa, har ikke noe navn.

    (Såvidt meg bekjent).

    ‘Krok-postkasse’ er et navn som jeg har begynt å bruke.

    (I mangel av noe ‘ordentlig’ navn).

    Så det er noe mongo-greier, (må man vel si).

    (Bedagelig anlagte nordmenn, som har hatt masse oljepenger, i mange år.

    De vil ikke eksepedere så mange folk, i lukene.

    Så de har fått en fiks ide, om å ha en rar postkasse, i Nav sitt lokale.

    For å slippe å ta i et tak.

    Noe sånt).

    Og i sjølve senteret, (utafor Nav).

    Så har de også en postkasse, (som jeg kaller ‘senter-postkassa’).

    Og den har jeg snakka med ei nordlending-dame der om, (blant annet), på Nav.

    Men når man skal bruke ‘krok-postkassa’, og hvorfor.

    Det har de ikke informert om.

    Det kan virke som at det er en typisk ‘Bærum-ting’, å under-kommunisere.

    Hva vet jeg.

    (De har heller ikke sagt, hvor mange dager på forhånd, som de må ha husleie/strøm-regningene.

    Dette under-kommuniserer de også om.

    Så jeg må ta det litt på feelinga.

    For å si det sånn.

    Noe som jeg synes er en uting.

    Må jeg si.

    Og de har heller ikke informert angående, om man kan sende regningene i posten, (i vanlige konvolluter).

    For å si det sånn).

    Men jeg har jobba som butikksjef i Rimi.

    Og hvis vi fikk en purring.

    Så la jeg den bare sammen med den andre posten, (og sendte den til hovedkontoret).

    Og så rydda kontor-dama, (på hoved-kontoret), opp.

    (Uten å lage noe fanteri.

    For å si det sånn).

    Men jeg turte ikke å gjøre det akkurat sånn, når det gjaldt Nav.

    (Jeg skreiv en post-it-lapp, på regningen, med en forklaring.

    Noe som jeg ikke behøvde å ha gjort, hvis dette hadde vært en butikkdrift-regning, (som skulle i posten til Rimi sitt hovedkontor).

    For å si det sånn).

    Det kan jo ha vært, at de har hatt, en inkompetent ferievikar der, som har surra bort det forrige brevet mitt, (man skal levere regninger/bilag, i Nav sine ‘skjema-konvolutter’).

    Men Nav burde vel lære opp eventuelle ferie-vikarer ordentlig.

    Så det er uansett Nav-sjefen sin feil.

    (Vil jeg si).

    At de har surra med den forrige strøm-regninga.

    Jeg burde kanskje ha klaget til fylkesmannen, (eller statsforvalteren, som det vel heter nå).

    Og det skal jeg ihvertfall gjøre, hvis jeg får en purring til.

    (Det burde også ha vært sånn, at jeg kunne ha sendt en klage-mail, til Nav, om dette.

    Men Nav Bærum har slutta med e-post, (og later som at vi lever på 80/90-tallet).

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 16.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210722_104717 paint 2

  • PS.

    Valco, (som er en oppdiktet kjede), ligger visst liksom i Warrington, (mellom Liverpool og Manchester).

    Og i 2005, så måtte jeg ta en buss, til nettopp Warrington, (og Jobcenter-avdelingen der), fra Liverpool.

    (Av en eller annen grunn).

    For å få mitt National Insurance Number, (noe i samme gate som et personnummer).

    Noe jeg trengte, for å jobbe, på Arvato Liverpool.

    (Hvor jeg jobba fra høsten 2005 til høsten 2006.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Og amerikanerne har laget en TV-serie, som heter Superstore:

    PS 3.

    OBS Triaden var en lignende butikk, av Valco eller den i Superstore, da.

    OBS Triaden og Maxi Skårer, (som lå like ved), kom vel begge med, på en liste, over Norges ti største dagligvarebutikker, på den tida jeg jobba der.

    Og Triaden-senteret, var visst Norges største senter, (regnet i areal), på den tida jeg jobba der.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • tone westbye 10

    PS.

    Her er mer om dette:

    westbye facebook 11

    PS 2.

    Og enda mer om dette:

    westbye facebook 12

    PS 3.

    Og enda enda mer om dette:

    westbye facebook 13

    PS 4.

    Og enda enda enda mer om dette:

    westbye facebook 14

    PS 5.

    Og enda enda enda enda mer om dette:

    westbye facebook 15

  • På tirsdag, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog 

    PS.

    Nede i lia der.

    Så var det sånn, at et middelaldrende/eldre ‘nazi-ektepar’.

    De gikk meg ned, (må jeg si).

    Dette var i et ‘gangvei-kryss’.

    Og disse liksom treiga seg, (i/ved en undergang), uten å markere, hvilken vei de skulle gå.

    (Det var tre mulige veier, som de kunne gå.

    Til venstre, høyre eller rett fram.

    Men de ble bare stående, (og glane), må jeg si.

    Uten å liksom flyte, (i trafikken), da.

    For å si det sånn).

    Og disse, (ihvertfall dama), var i trynet på meg, (må jeg si, at det virka som).

    Så dette var en merkelig opplevelse, (må jeg si).

    Og litt rart, at man liksom skal bli gått ned, når man skal i butikken.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210720_214213

    PS 3.

    Rett over veien, så var det noe lignende, (disse kvinnfolka bare stod og hang der, mens de breia seg, (og skravla sammen på engelsk), for å si det sånn):

    IMG_20210720_213057

    PS 4.

    På Meny så hadde de gjemt handlevognene for kundene, (for å si det sånn):

    IMG_20210720_214835

    PS 5.

    På Meny så var det noe rart, da jeg skulle gå ut av butikken.

    (Dette var rett før stengetid.

    For å si det sånn).

    I selvbetjenings-avdelinga så hang det en ‘Bærums-klyse’, som fikk ei ung butikk-dame på seg.

    Butikk-dama, (som så albansk/tyrkisk ut).

    Hu sa til Bærums-klysa, at fingeravtrykk-gjenkjenninga ikke virka, i den kassa.

    (Noe sånt).

    Og mens jeg pakka varene.

    Så ropte hu butikkdama, på en kollega, (som også var farget/mørkhudet), som hu kalte: Arsan.

    (Noe sånt).

    Og det hu ville at Arsan skulle gjøre.

    Det var å hjelpe kunden.

    Hu lurte på om Arsan hadde Vipps.

    For kunden hadde glemt igjen bankkortet.

    Og han ønsket å vipse penger til butikk-folka, sånn at de kunne betale med sitt bankkort.

    (Noe sånt).

    Det virka litt lite troverdig, (må jeg si).

    At en Bærums-klyse liksom ville bli kompis, med en innvandrer/muslim.

    Og det virka også teatralsk, at butikk-folka ville bli med på dette.

    Kanskje butikksjefen kunne ha gjort noe sånt.

    Men ikke en vanlig butikkarbeider, vel.

    Det virka litt merkelig, ihvertfall.

    (Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210720_215939

    PS 7.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210720_222323

    PS 8.

    Meny hadde ikke tømt søpla si siden Ålesund brant:

    IMG_20210720_215944

    PS 9.

    Makan, (jeg vet ikke om det er Extra-butikken som menes her):

    IMG_20210720_220216

    PS 10.

    Extra hadde fortsatt ikke fiksa dør-lista si, (som har hengt og slengt, i flere uker nå):

    IMG_20210720_220257

    PS 11.

    Her var det rot:

    IMG_20210720_220725

    PS 12.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210720_220730

    PS 13.

    Når de stabler brusen sånn her, så ser det ut som at Extra holder på å gå konkurs, (og ikke har råd til å ta inn noe særlig med varer), må man vel si:

    IMG_20210720_221207

    PS 14.

    De gode sjokoladelinse-kjeksene, (som har vært på aktivitet/tilbud), var igjen utsolgt:

    IMG_20210720_221330

    PS 15.

    På veien hjem.

    Så var det sånn, at ved ‘Mars-søppelkassene’.

    Så var det en kar, med silhuett som et troll, (eller hva man skal si), som liksom stod og manet meg, på en terrasse, noen få meter unna, (og viste fram den troll-aktige silhuetten sin, akkurat da jeg dukka opp der).

    (For å si det sånn).

    Så jeg lurte nesten på, om det var samene som dreiv og kødda.

    For det ‘nazi-ekteparet’, (fra det første PS-et), drev også med noe slags maning.

    (Kunne det virke som).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen