PS.
Kan dette være adoptivsøstera til ‘Terningmoen-Qvigstad’, (fra Aftenposten 19. januar 1996):

Dette er visst hennes mest kjente sang:
PS.
Kan dette være adoptivsøstera til ‘Terningmoen-Qvigstad’, (fra Aftenposten 19. januar 1996):

Dette er visst hennes mest kjente sang:
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Etter at Coronaen dukka opp.
Og man må stå og venta, utafor frisørsalongen, (på fortauet, eller noe lignende), til det blir ens tur.
Og se dum ut.
(Ihvertfall hadde de dette systemet, i fjor vår.
Sånn som jeg husker det).
Og det synes ikke jeg, at er noe fristende.
Og Cutters har også for vane, å klippe av øyenbryna mine osv., (uten å spørre).
Så de har jeg droppa, det siste året.
(For å si det sånn).
Så jeg bestilte en time, hos en frisørsalong, som heter Relax.
(Siden at man helst ikke skal ta t-banen i våre dager.
Sånn som jeg har forstått det.
For jeg har egentlig bytta, til en frisør-kjede, som heter Lean.
Men de har ingen salonger i Bærum, (kun i Oslo).
For å si det sånn).
Og da, (når jeg bestilte time hos Relax), så måtte jeg skrive inn adresse, mobil-nummer og e-post-adresse osv.
Tidligere, (på 80-tallet osv.), så kunne man bare gå på drop-in.
Så dette at man må registrere seg med adresse og alt mulig.
(Må man vel si).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Her er mer om dette:

PS 3.
Da jeg gikk inn i frisør-salongen.
Så var det sånn, at jeg gikk rett fram.
Og da stod det, en høy plante, på resepsjons-disken, (som skjulte resepsjons-dama).
Og ei pakistansk dame, (var hu vel muligens), venta litt, (bak planten), før hu sa hei.
Og i lignende frisør-salonger, så er det frisørene, som sier hei, når man går inn i salongen.
Hu var visst bare resepsjons-dame.
Så det var kanskje litt ‘saudisk’.
Siden at hu arabiske var funksjonær, og hu norske var arbeider, liksom.
(For å si det sånn).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Frisørdama, (som visst heter Marie, ifølge min konto-side hos Relax).
Hu skravla, i et sett, i 20-30 minutter.
Det forrige klippen som jeg fikk, (rett før jul), hos Lean Nydalen.
Det var veldig bra, (må jeg si).
Så den har bare blitt til en slags hockey-sveis.
(Noe jeg ikke har hatt før.
Jeg har pleid å klippe meg hver måned, osv.
Og som jeg har blogget om tidligere.
Så sier jeg alltid det samme, når jeg klipper meg.
(Kort nederst på sidene, litt lenger midt på sidene.
En ‘crew cut’, kalles det vel).
Men hu klipte det sånn at det ble to-tre fingerlengder, (eller noe i den duren), på toppen.
Og hu lurte på om jeg var misfornøyd med det, (at det ble såpass langt oppå).
Men jeg orka ikke å høre mer på skravlinga hennes.
Så jeg sa bare at det var greit.
(For å komme meg ut av frisørsalongen.
For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Her er mer om dette:

PS 6.
Frisørdama hadde lilla hår.
(Og John Lennon-briller).
Og hu begynte til og med å skravle, om gubben sin.
Og hu hadde hatt 10-20 forskjellige biler.
(Noe sånt).
Og hu hadde pleid å parkere, ved Nadderud stadion.
Og så var det sånn, at ektemannen hennes, var så glad i å kjøre el-biler.
Så hu måtte kjøre Audi-en.
Og det var en Audi som brummet fælt.
Så når hu starta motoren, så hadde alle tilskuerne, (på Stabæk sin kamp), begynt å glane.
Og hu hadde også kjørt en av de første Tesla-ene.
Og det var når frisørene skulle på kurs, (eller noe lignende), i Sandefjord.
Og da hadde de frisørdamene som satt på med henne, begynt å skrike, når hu tråkka gassen i bånn, på motorveien.
For akkurat den Tesla-en var så sprek, da.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 7.

PS 8.
Da jeg skulle i kassa.
Så skjedde det noe lignende, av forrige gang.
Jeg hadde tre ledige selvbetjeningskasser, til høyre for meg.
Og en ung mann, (med en kort/enkel klippemaskin-frisyre), han stilte seg, i den kassa, som var, rett ved siden av min.
Selv om det var to ledige kasser, som stod lenger unna.
(På samme rad).
Og det virka besynderlig, (må jeg si).
Så jeg tenkte, at jeg tar et bilde, av denne ‘skuespilleren’, (som bare kjøpte en vare).
Men akkurat da, så dukka det opp, en slags Bærumsklyse, (en ung mann med lys design-frisyre), i Extra-uniform.
Og han liksom fredet, denne ‘elge-karen’.
Ved å plassere seg, rett bak oss.
Sånn at jeg ikke fikk tatt bilde.
(For jeg jobba i Rimi, fra 1992 til 2004.
Og da lærte vi, at det ikke var lov, for kundene, å filme/fotografere, i butikken.
For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 9.
Her er mer om dette:

PS 10.
Da jeg kom ut av butikken, så syntes jeg at jeg så ‘elge-karen’, langt borti der, (i venstre kant av bildet):

PS 11.
Grunnen til at jeg ikke tok bildet, sånn at han ‘elge-karen’ kom midt i bildet.
Det var fordi, at til venstre for meg.
Så hang det igjen, en svær bøling, med tenåringer, som liksom ‘narvet’.
(De syntes kanskje at det var spennende å se, om det kom noen fler pakkiser, fra Lørenskog, med t-banen.
Noe jeg hørte at de skrålte om, (ei tenåringsjente skulle visst på fest der), en av de forrige gangene, som jeg var nede i Bekkestua sentrum, for å handle mat.
For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 12.
På Meny, så hadde de ikke tømt søpla si, siden Ålesund brant:

De var igjen utsolgt for billige pizza-baguetter med pepperoni:

De har faktisk, en pepperoni-pizza, (av merket First Price), som er biligere, enn de baguettene, (som var utsolgt).
Men den pizzaen, (som vel er produsert i Øst-Europa), er osten ekkel på, (synes jeg).
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 15.

PS 16.
Her var det rot:

PS 17.
Billig krone-is med sjokolade, (av merket First Price), har de visst bare til 17. mai, (kan det virke som):

Her har de også vært slappe med å tømme søpla:

PS 19.
Da jeg studerte i Sunderland, (studieåret 2004/05), så hadde de en ny og helstøpt arena, (Stadium of Light), med kjempestor tilskuer-kapasitet, så Nadderud Stadion blir litt gammeldags, (men fotball-interessen er kanskje ikke like stor):

PS 20.
Kommunen hadde klippet plenen denne dagen, (noe de gjør 5-10 ganger hver sommer), og det lå igjen en grein etter dem:


PS 22.
Stemning fra Haslum:

PS 24.
Fler som er ute og sykler:

PS 25.
Jeg var innom Polet, for å kjøpe noe sprit, (for jeg tror at det er bra mot blodpropper osv.).
Og Vinmonopolet har noen slags sotede vinduer.
Og det var kanskje greit, i gamle dager.
Når man bare skulle finne seg en kø, å stille seg i, (for så å prate med noen ansatte, som stod, bak en disk).
Men i våre dager, så må man med en gang, enten holde seg, til høyre eller venstre side, når man går inn på polet.
(For de har et slags gjerde der.
Er det vel.
Rett etter inngangsdørene.
For å si det sånn).
Så sotede vinduer, blir da, som noe dumt.
(Må man vel si).
For da ser man ikke hvor man skal gå, før man ofte har gått feil, (og kræsjet med noen som skal ut).
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 26.
Her er mer om dette:
PS 27.
Det var også sånn.
Selv om jeg syntes at hu så norsk ut.
Men det er kanskje forbokstavene i navnet hennes.
Hm).
Hu var litt nazi.
Når jeg betalte, så skreik hu, til noen som gikk inn der.
Om at de måtte bruke en dæsj med Antibac.
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 28.
Her er mer om dette:

Det var også sånn, at Polet, liksom var beleiret.
Det stod en slags råne-bil, like ved inngangen, til Polet.
Og ei blondinne, (var det vel), hang utafor bilen.
Så det var nesten som at man ble overvåket, når man gikk inn på Polet.
(For å si det sånn).
Og blondinna glante på meg, når jeg gikk ut, (muligens på teatralsk måte), må jeg si.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 30.
Da jeg la Nav sin ‘skjema-konvolutt’, i senter-postkassa, så hørte jeg, at et annet brev falt ned:

PS 31.
Jeg prøvde å sjekke, om mitt brev falt ned ordentlig, og da så jeg, at det var noe teip, (som det var vanskelig å fjerne), inni sjølve post-sprekken:

PS 32.
Jeg måtte bytte fortau, på grunn av at noen somaliske drosjesjåfører, hadde okkupert det ene fortauet:

PS 33.
Disse plakatene til Coop er ekle/åndssvake, må man vel si, (det ser ut som logoen til en strippeklubb, og så er det egentlig at de har rabatt på bind):

PS 34.
Bekkestua Senter hadde ikke tømt søpla si siden Ålesund brant:

PS 35.
Her er mer om dette:

PS 36.

PS 37.


PS 39.
Her har noen gått hjem uten å rydde etter seg, (kan det virke som):

PS 40.
Det ligger også noen varer på gulvet:

PS 41.
Her var det rot:

PS 42.
Pose-esken var ikke åpnet ordentlig, så man skrapet opp hånden, når man skulle fiske fram poser:

PS 43.
Denne skjære-ungen, ville være med på bloggen, (kunne det virke som):

Etter å ha spist en eske med billig krone-is, så dro jeg ned til Extra Bekkestua, (for å gjøre ferdig pinse-handelen), og på veien, så møtte jeg, disse flotte rådyrene:

PS 45.
Her er mer om dette:

PS 46.
Enda mer om dette:

PS 47.


Vinmonopolet på Bekkestua har noen slags sotede vinduer, (sånn at det er vanskelig å få oversikten, når man går inn der), kan det virke som:

PS 50.
Når man går inn på Polet i Sandvika, så skal man holde til høyre, (for å ikke å kræsje, med de som går ut).
Men på Bekkestua så er det motsatt, (inngangen er til venstre).
Så Vinmonopolet kunne kanskje ha gjort butikkene sine litt mer oversiktlige, (når det gjelder inngangspartiet).
De kunne kanskje hatt et vindfang, (for eksempel), som man først gikk inn i.
Eller om de kunne hatt klarere vinduer, (etter bedre skilting).
(Noe sånt).
Så sånn er vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Det stod en flokk med unger, (må man vel kalle dem), og sperra veien, ved Extra, så jeg måtte gå en omvei:

PS 52.
Her var det rot:

PS 53.

PS 54.
I gamle dager, så hadde den sukkerfrie colaen, (fra Coca-Cola), hvit etikett, og den vanlige hadde rød, men nå er det visst omvendt, (kan det virke som):

Så jeg tenkte, at jeg kan vel stå, borte ved handlevognene, og legge en av bæreposene, oppi bagen min.
(Etter at jeg hadde betalt).
Men da kom det to Extra-karer gående, rett mot meg.
(Disse gikk tett i tett.
Som om de var siamesiske tvilinger nesten.
Noe sånt).
Men hva disse skulle, det var ikke lett å forstå.
Så de skulle muligens bare bølle.
Så jeg tok med meg handlevogna ut av butikken.
(Noe som er ganske vanlig å gjøre.
Har jeg inntrykk av).
Og så la jeg den ene bæreposen oppi bagen.
Og så skulle jeg sette tilbake handlevogna.
Men da stod de to Extra-karene fremdeles og ‘dassa’, ved handlevognene.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 56.
Her er mer om dette:

PS 57.
Enda mer om dette:

PS 58.
Og enda mer om dette:

PS 59.
Det var også sånn.
Så hørte jeg ei jente som skreik utafor.
Og da jeg gikk ut med handlevogna, så var det fortsatt noen få unger, utafor butikken.
(Men den nevnte flokken, (som stod der natteravnene er, på bildet overfor), hadde blitt oppløst.
For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 60.
På veien hjem, så møtte jeg en nattergal, (som min mormor var så glad i):

PS 61.
Her er mer om dette:
PS 62.
Enda mer om dette:


PS.
Etter dette, så ble de på lag 1 helt gærne.
Jeg husker, (fra våren/sommeren 1993).
At lagfører Qvigstad sa, at de pleide å fly rundt, i Oslo sentrum, i helgene, og slå ned folk.
(Jeg hørte at de på lag 1 prata om dette.
En gang jeg tok en røyk, på gangen, (på brakka).
Siden at det ikke var lov å røyke på lag 2 sitt rom, (på grunn av den humørsyke Skjellum).
Men det var lov å røyke ellers på brakka.
Sånn som jeg husker det).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Hvis jeg skulle tippe, hvem de tre som var med Thommasen, (på utestedet Alexis), var.
Så var det antagelig Qvigstad, Brisner og Bøe.
Haraldsen, (fra Bærum), var litt antisosial sånn sett, tror jeg.
(Han var visst sammen med ei fra lærerhøyskolen også.
Og de fleste syntes vel, at han var, en klyse.
Noe sånt).
Og Arvesen, (fra lag1), han var så lav.
Så ‘linselusa’, (som han ble kalt), Thomassen.
Han ville kanskje ikke ble sett sammen med Arvesen.
(For å si det sånn).
Og Pettersen fra Fredrikstad, han ble kalt Raymond, (en komiker-karakter fra Fredrikstad), av vår første tillitsmann Torp.
Så Haraldsen, Pettersen og Arvesen ble kanskje litt, som noen raringer, (sammenlignet med Qvigstad, Brisner, Thomassen og Bøe).
(For å si det sånn).
Og også den åttende soldaten på lag 1.
(Bekklund er han ‘mygg-splætteren’, fra Min Bok 3).
Han var også litt som en raring, (må man vel si).
Han så litt ut som at han var resultat av langvarig innavl, (i et slags avsidesliggende dalstrøk), må man vel nesten si.
(Noe sånt).
Lag 1 hadde vel også en soldat, som het Grønning.
Og han var judo-ekspert, (husker jeg).
Jeg så at han lå seg oppå en lokal Elverum-kar, (som hadde stjålet jakka hans), utafor diskoteket Alexis, en gang.
(Soldatene pleide å gå ut på byen, på torsdagskveldene.
Og jeg var kanskje på Alexis, en eller to ganger i måneden, da.
Noe sånt).
Men det kan kanskje ha vært sånn, at Grønning, (som mente at man skulle ta tannpasta på kviser, for å ikke få arr), dimma.
Og at Pettersen, (må det vel ha vært), ble overført, fra reservelaget til lag 1.
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
6-7 år etter dimme-dagen, (som var sommeren 1993).
Så var jeg og min yngre halvbror Axel, på utestedet Studenten, (som var Axel sitt favoritt-sted, må man vel si), en natt til søndag.
Og Axel og jeg pleide å kjøpe øl, annenhver gang.
(Det er mulig at dette var en vane, som Axel hadde lært, fra sine kokke-kolleger.
Noe sånt).
Og mens Axel var i baren, (for å kjøpe øl).
Så satt jeg og venta på ølen.
(Det var kanskje litt mindre folk der, enn vanlig.
Og så så jeg pluteselig Qvigstad, Grønning og Thomassen, (var det vel), rundt Axel.
(I baren).
Og de prøvde å starte en slåsskamp, (mot Axel), kunne det virke som.
Men de turte ikke siden at jeg satt og fulgte med.
(Var det kanskje).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Jeg tørr ikke å si sikkert om dette er Qvigstad, (Qvigstad var en kjempesvær kar fra hovedstaden vel):


PS.
Som ni-åring, (må det vel ha vært).
Så fikk min farmor Ågot meg, til å sykle, til og fra Svelvik Kroa, noen ganger, (høsten 1979 eller om det var våren 1980).
En sykkeltur på bortimot halvannen mil.
(Jeg fikk med meg fem kronestykker, til en flaske cola.
Noen penger som jeg brukte til å spille Space Invaders, (eller om det var Pac Man).
For å si det sånn).
Det var muligens på grunn av denne syklinga, at min farfar mente, at jeg burde dra, på ferie, til Rollag/Numedal, med dresin, (på den nedlagte Numedalsbanen), sommeren 1980, (den sommeren jeg fylte ti år).
Noe jeg, (som aldri hadde hørt om dresiner før engang), mente at hørtes ut, som noe slags galskap.
(En 9-10-åring på dresin-ferie aleine, oppi Numedal, (hvor jeg ikke hadde vært før).
Det veit jeg ikke hvordan hadde gått.
Og jeg hadde kanskje fått med en femtilapp, (eller noe lignende), til mat og hotell.
Og hvor lenge hadde det holdt, liksom.
Hm).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog

PS.
Dette koret, ble visst stiftet, i 1989.
(Før det så var vel Haldis i et blandet Berger-kor, (som også hadde Blix som leder/dirigent).
Noe sånt).
Så dette var en del år etter at Haldis ble sammen med min far.
(Min far flyttet ned til henne, i Havnehagen, våren 1980.
For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:

https://www.kor.no/om-oss/sør–og-østlandet/NK-Vestfold-og-Telemark/svelvik-vokalis

PS.
Det er forresten også sånn, at jeg har en engelsk vertsfamilie-bror, ved navn Richard Hudson, (fra Shoreham/Brighton), som har vært aktuell for Arsenal, i sin tid:

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen