johncons
  • I går, så gikk jeg ned til Sandvika, med en faktura, (en husleie-regning), til Nav.
    Så sånn var det.
    Bare noe jeg tenkte på.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Etter å ha kasta søpla.
    Så skulle jeg gå forbi garasjene, (for å komme opp til veien).
    Og akkurat da, så rygget en sølvfarget Toyota, (eller hva det kan ha vært), ut av en garasje.
    Og den bilen parkerte, liksom.
    (Som om de skulle skrape av vinduene.
    Eller noe lignende.
    Selv om det var en del varmegrader, (og ikke noe is på vinduene).
    For å si det sånn).
    Og den bilen parkerte sånn, at det ikke var noe plass nesten, hverken foran eller bak bilen.
    (Den stod mellom ‘gjenvinnings-igloene’ og garasjen.
    Med kun noen få desimeter glippe, foran og bak).
    Og da ble det som noe skummelt, å bare gå opp til veien.
    (Må jeg si).
    For den/de i bilen, dreiv og ruste/fomla med gassen, eller noe lignende.
    Så det var muligens ei gammel kjærring, som hadde tatt lappen i USA, (med tre kjøretimer liksom), eller noe lignende.
    (Noe sånt).
    Så det virka skummelt å gå forbi bilen.
    For man kunne forestille seg, (fra den klønete kjørringa/rusinga), at den bilen pluteselig kunne bykse litt, enten forover eller bakover.
    Så jeg måtte gå en omvei, bak igloene, (og noen parkerte biler).
    (For å si det sånn).
    Men dette var muligens noe slags gateteater, (eller noe lignende).
    (Hvis jeg skulle tippe).
    For det virka helt hinsides, da.
    (Må jeg si).
    Så sånn var det.
    Bare noe jeg tenkte på.
    Men men.
    PS 2.
    Bilen stod parkert, (med motoren igang), mellom garasjene og igloene, sånn at den sperret mest mulig:

    IMG_20210412_200837

    PS 3.

    Da jeg kom til rundkjøringa ved Haslum t-banestasjon der.

    Så måtte jeg gå en omvei, gjennom hele rundkjøringa.

    For utafor innvandrerbutikken der.

    Så stod det, ei dame, med en hund.

    Og hu stod på fortauet.

    Mens hu venta på en gubbe, som gikk ut av ‘pakkis-sjappa’.

    Men disse ‘äklade’ da, (som svenskene sier), hele veien, fra pakkis-sjappa til fortauet.

    Så det gikk ikke an å gå der.

    På grunn av disse mobsterne, (eller hva det var).

    Hu med bikkja kunne ha stått og venta, på parkeringsplassen kanskje.

    Men hu stod istedet, på fortauet.

    (Og blokkerte hele fortauet).

    Så det ble som noe veldig mongo, (må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Jeg prøvde å ta bilde av disse mongoene, men jeg er ikke så vant med den nye mobilen enda, (de gikk oppover, litt til venstre for bildet):

    IMG_20210412_180127

    PS 5.

    Etter å ha levert den nevnte fakturaen, så sendte jeg tilbake noe ‘troll-post’, til møkka-firmaene:

    IMG_20210412_184652

    PS 6.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210412_184730

    PS 7.

    Tidligere så pleide det, (av en eller annen grunn), å henge to postkasser, (ovenfor hverandre), utafor Nav.

    Men nå har visst Posten fjerna den ene.

    Og da så det litt harry ut der, (utafor Løkketangen Senter), må man vel si.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210412_184749

    PS 9.

    Nå har de visst slutta med validatorer, (eller stemplingsautomater som de kalte det, i gamle dager), av en eller annen grunn:

    IMG_20210412_185144

    PS 10.

    Jeg skulle egentlig ikke bruke validatoren/stemplingsautomaten.

    (For jeg hadde bare tre kroner på reisekortet.

    For å si det sånn).

    Jeg hadde tenkt å kjøpe en billett, i billettautomaten.

    (Ovenfor Narvesen der).

    Men der stod det så mange negre, (en hel negerlandsby, kunne man kanskje kalt det).

    Det stod en haug av negre ved billettautomaten.

    Og det var også en haug av negre inne på Narvesen.

    Og ei negerjente svirra mellom dem, som en slags snurrebass.

    Så man kunne ikke gå bort til billettautomatene.

    For negerne lagde noe lignende av en Berlin-mur der da, (med sine legemer).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 11.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210412_185324

    PS 12.

    Det var også sånn.

    At disse negerne bare hang der.

    De bare dreiv og dassa.

    (Må jeg si).

    Og to vektere dukka opp der.

    Og de stod bare, og observerte neger-klyngen, fra i bakkant der.

    Men de sa/gjorde ikke noe.

    (Virka det som).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 13.

    Jeg måtte bare stå et stykke unna, og se an situasjonen litt, (før jeg kunne kjøpe billett):

    IMG_20210412_185341

    PS 14.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210412_185357

    PS 15.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210412_185441

    PS 16.
    Før jeg møtte denne neger-flokken, (eller hva man skal kalle dem).

    Så var det sånn, at et tyrkisk par, (eller noe lignende), i 30/40-åra, (kan de vel ha vært), gikk meg ned.

    Disse gikk, med varierende avstand mellom seg, (opp til 2-3 meter), som om de var de siste menneskene på jorda, etter en atomkrig, liksom.

    (Noe sånt).

    Så jeg måtte bare gå helt inntill veggen der.

    (Det var vel derfor jeg havna borte ved den validatoren.

    I PS 9).

    Så det virka rimelig teatralskt, må jeg si.

    (Selv om disse kanskje var redd for, å få Corona, fra hverandre.

    Har jeg seinere tenkt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 17.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210412_185121

    PS 18.

    Entur anbefaler at man kjøper billetter i app.

    Men er det ikke bare cirka halvparten av befolkningen, som har smart-telefon?

    Og når disse går i stykker, så kan det ofte ta lang tid, å få en ny telefon, i posten, (på grunn av utsolgt og at nettbutikkene har fjernlager, osv.).

    Man burde kanskje si, at hvis man må ha smart-telefon, for å kjøpe billett, så må Entur/Ruter dele ut gratis smart-telefoner, til kundene sine.

    (Noe sånt).

    Og hvis det blir kontroll, (de har visst kontroller selv om det er Corona).

    Så må man vise fram sin telefon.

    Og da blir man vel ledd av, hvis man ikke har den nyeste Iphone-en til 100.000, liksom.

    (Noe sånt).

    Og man må også laste ned en app fra Google Play.

    (Istedet for å ha en app som man kan laste ned fra Ruter sitt nettsted, for eksempel.

    Eller at man kunne ha kjøpt billetter osv., via web).

    Og man må ha et dyrt abonnement, til mobilen.

    Og jeg har et sim-kort i min ‘vanlige’ mobil, (en som ikke er en smart-telefon, men en som har lang batteritid).

    Og jeg har et sim-kort bak i PC-en, (jeg bruker mobilt bredbånd fra Telia, gjennom en 4G-dongle, heter det vel).

    Så sim-kort i smart-telefonen har jeg egentlig ikke trengt å hatt.

    Hvis man har det, på Kiel-ferja for eksempel, så får man plutselig mange tusen i mobil-regning, på grunn av ‘roaming’.

    (Noe sånt).

    Og hvis man bruker Google Play.

    Så må man vel logge på.

    Og hvis man da glemmer å logge av Google Play.

    Og man så mister mobilen.

    Så kan hvem som helst, (de som finner mobilen), slette johncons-blogg, (og mailene mine), osv.

    (For å si det sånn).

    Så jeg synes det er mye, som taler imot, å bruke en sånn app.

    Så jeg har ikke kommet meg så langt enda.

    (Jeg er jo sosial-klient med dårlig råd og.

    For å si det sånn).

    Så jeg synes at det blir litt som stigmatisering, når man, ber folk om å bruke app, hele tida.

    Og som jeg har blogget om, for en del år siden.

    Så bruker man smart-telefonen som mp3-spiller og kamera, osv.

    Hva hvis den går tom for strøm?

    Da kan man jo ikke bruke den, som billett.

    Så dette med app, (som billett), er et sårbart system.

    Var det vel, at jeg kom fram til, da jeg bodde på Høvik, (hvor jeg bodde fra 2015 til 2017).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 19.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210412_190209

    PS 20.

    Jeg pleier å sette meg bakerst, på bussen.

    Men da jeg skulle gå på bussen, (til Bekkestua sentrum).

    Så var det bare en person, på bussen.

    Nemlig en utlending.

    Og han hadde satt seg, ut mot midtgangen.

    Så det ville blitt som noe ekkelt/homsete, å gå forbi han.

    (Vil jeg si).

    Så jeg måtte sitte, ovenfor rullestol-plassen, osv.

    Og ei utenlandsk dame gikk på bussen.

    Og hu også satt seg ut mot midtgangen.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 21.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210412_191557

    PS 22.

    Litt rot/kaos på Extra Bekkestua:

    IMG_20210412_193539

    PS 23.

    På veien hjem.

    Så gikk jeg via Gjønnes t-banestasjon.

    For å slippe de trange ‘katakombene’, (i forbindelse med de saudisk-aktige ‘kreftsvulst-veiarbeidene/bygningsarbeidene’), som jeg har blogget om mange ganger tidligere.

    Og på fortauet foran meg.

    Så stod det plutselig en mor og to barn, i en klynge, og eklet seg, på fortauet.

    (De studerte sine smart-telefoner.

    Som om de var de tre siste menneskene på jorda.

    Og at det derfor var de eneste, som kunne tenkes, å ville bruke fortauet.

    Noe sånt).

    Så jeg gikk ut i veien.

    (For å unngå disse ekle menneskene.

    Som alle tre var åndsfraværende, (for å si det sånn).

    Og alle tre var kledd i stramme/tettsittende klær.

    Sånn at de like gjerne kunne ha gått nakne, liksom.

    Som folk sier).

    Og så kom det en bil.

    Så jeg måtte gå i veikanten, på motsatt side, av fortauet.

    Og der har de nettopp bygget, noen slags ‘saudisk-aktige’ lelilighets-bygg.

    (Midt under coronaen.

    For å si det sånn.

    Sånn at det tidligere har vært ‘kreftsvults-veiarbeider/bygningsarbeider’ uansett hvilken vei jeg har gått hjem fra handleturene mine, (under coronaen).

    For å si det sånn).

    Og da dukka det opp, en gubbe, (muligens en pensjonist), i en nystrøket rosa skjorte, på en terrasse, (i dette nye ‘saudi-bygget’).

    Og han begynte å skrike til meg.

    Han likte ikke at jeg gikk på plassen mellom ‘saudi-bygget’ og veien.

    (Noe sånt).

    De hadde kanskje sådd gress der.

    (Hva vet jeg).

    Og dette var en som skarret, og som gjorde narr av meg, og sa at jeg var veldig intelligent.

    (Noe sånt).

    Og jeg forklarte at de tre ‘eklisene’, stod og lagde propp, på fortauet.

    (Mens de skapte seg.

    For å si det sånn).

    Og de brukte så godt som hele fortauet, en lang stund.

    (Mens de prøvde å skjønne Tom-Tom, eller hva det heter nå.

    Noe sånt).

    Og det var ikke plass for meg, til å gå forbi de, på fortauet, (vil jeg si).

    Disse var åndsfraværende.

    Så de kunne når som helst ha vært troendes til, å liksom bykse hit og dit, (som den Toyotaen, til hu skrulla, i det øverste PS-et).

    Så derfor kunne jeg ikke gå nærme de, (tenkte jeg).

    Og så kom det noen biler, som tvang meg ut, i veikanten, da.

    Og så begynte en pensjonert sørlending, (muligens en purk), å skrike noe dritt etter meg, (fra en terrasse).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 24.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210412_194933

    PS 25.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210412_194934

    PS 26.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20210412_194944

    PS 27.

    Og enda enda mer om dette:

    IMG_20210412_194953

    PS 28.

    På Extra, (på fasaden til bygget vel), så hadde de også hengt opp plakater.

    (Det var snakk om de ‘Hardanger-plakatene’, som jeg har blogget om tidligere.

    Hvor det står: ‘Gjer det billig’, (istedet for: ‘Gjør det billig’).

    For å si det sånn).

    Og de hadde tilbud, på kjøttdeig, til cirka 30 kroner.

    Og det var et nytt merke, (muligens Skjeggerød), som pleide å koste 50-60 kroner.

    (Noe sånt).

    Og da jeg kom hjem, så hadde jeg fått kundeavisa til Extra, (blant annet), i postkassa.

    Og den stod det ikke noe om kjøttdeig i.

    (For å si det sånn).

    Så dette var kanskje snakk om en dato-vare.

    Men å da henge opp plakater om dette overalt, (og liksom skryte fælt, på ‘Hardanger-vis’).

    Da er det snakk om humbug muligens, (som min tidligere kamerat Kjetil Holshagen pleide å si).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 29.

    Extra hadde forresten også tilbud, på Kongen av Danmark-drops, (Coop sin egne merkevare), osv.

    (To poser for 30 kroner.

    Og det samme når det gjaldt EMV-ostepop, osv.).

    Men når jeg kikker i deres kundeavis.

    Så ser jeg heller ikke noe om disse tilbudene.

    (Disse tilbudene hadde de liksom gjemt bort, på torg, ganske langt inne i butikken, (bak frukta osv.).

    For å si det sånn).

    Så her prøver muligens Extra, å herme, etter Meny.

    (Som Rimi Kalbakken prøvde på.

    Da jeg jobba som butikksjef der, fra høsten 2000 til våren 2001.

    Der hadde en regionsjef ved navn Jon Bekkevoll, gitt oss ordre om, at vi skulle ha lignende tilbud, av Meny, hele tida.

    Selv om ikke de andre Rimi-butikkene hadde disse tilbudene.

    For å si det sånn.

    Dette har jeg kalt: ‘Jon Bekkevoll-tilbud’, i Min Bok 5.

    Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 30.

    Det var også sånn.

    At når jeg skulle gå inn på Extra.

    Så var han ene originalen der igjen.

    Han ‘skravle-gubben’, (som jeg har blogga om tidligere).

    Han med langt, hvitt hår.

    Og han stilte seg, midt i inngangsdøra.

    Og lagde propp der.

    (Foran meg).

    Så jeg ble frika ut, (av denne oppførselen), må jeg si.

    Så jeg gikk et stykke bort fra inngangsdøra igjen.

    For å finne fram kameraet.

    Men da jeg gikk inn i butikken på nytt, så var han ‘skravle-gubben’ forsvunnet.

    (For å si det sånn).

    Han ‘skravle-gubben’ ligner forresten litt på han Lars Andreas Larssen, som en gang ledet en protest mot NRK/Åpen Post/Harald Eia & Co.

    Og de har også en annen original der.

    (På Extra Bekkestua).

    Som minner litt om en krysning, mellom julenissen og en bag-lady.

    Og disse originalene henger nesten alltid der, når jeg handler.

    (Må jeg si).

    Så det er litt merksnodig.

    (Må man vel si).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 31.

    Nå sjekka jeg nettstedet til Extra.

    Og det stod ikke noe om de nevnte tilbudene der.

    (På drops, EMV-ostepop og kjøttdeig.

    Osv.).

    Det kan være, at det er sånn.

    At butikker som ligger nærme en Meny-butikk.
    (Som Rimi Kalbakken og Extra Bekkestua).

    De har noen ganger ‘Meny-aktige’ tilbud/kampanjer.

    For da blander folk kanskje butikkene.

    Og så sier de kanskje, (om noen år), at Meny har trange butikker.

    Og så har de egentlig vært på Extra.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • far til anne helene hm

    https://www.nb.no/items/d0c02bc63299a7a7115568fc91009f82?page=327&searchText=

    PS.

    Her er mer om dette:

    mer om tipptippoldemor

    https://www.myheritage.no/site-family-tree-67419522/ribsskog?rootIndivudalID=1000040&familyTreeID=1#!profile-1501255-info

    PS 2.

    Jeg fant dette i kirkeboka, (selv om det bare stemmer sånn halvveis):

    fant dette i kirkeboka

    https://media.digitalarkivet.no/view/7562/38407/21

    PS 3.
    Det stemmer med fødselsåret:

    år 1813

    https://www.nb.no/items/fc91e3da0c7adb34ccedbb69ac6e2132?page=703&searchText=”anne%20helene%20fladeby”

    PS 4.

    Gårdsnavnet, (Ovind), stemmer også.

    Og fornavnene stemmer.

    Så man må vel gå ut i fra at det er henne.

    (For å si det sånn).

    Så da har hu kanskje blitt adoptert av Erik Larsen, (hvis jeg skulle tippe).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 5.

    Hvis man ser på det øverste skjermbildet.

    Så var visst Marthe Jacobsdatter og Amund Hansen et par, (på Lille Ovind), i 1805.

    Og så, (ifølge kirkeboka i PS 2), får Marthe Jacobsdatter en datter, (Anne Helene), i 1813, med Andreas Amundsen, (muligens Amund Hansen sin sønn fra et tidligere ekteskap), kan det virke som.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Mer om min tipptippoldemor Anne Helene Eriksdatter/Andreasdatter Fladeby f. Ovind:

    mer om tipptippoldemor bilde

    https://www.nb.no/items/31e28dbaac9ce379744b70e60ed12c0d?page=21&searchText=

    PS 7.

    Dattera, (min tippoldemor Karen Pedersdatter Dørumsgaard f. Fladeby), så ikke like norsk ut, (så min tipptippoldefar Peder Christensen var kanskje utenlandsk, selv om navnet høres norsk ut):

    dattera ikke like norsk ut

    https://www.nb.no/items/31e28dbaac9ce379744b70e60ed12c0d?page=17&searchText=”anne%20helene%20fladeby”

    PS 8.

    Her er det en, (Jan Midtskog), som mener at han har greie på det:

    en som har greie på det

    https://www.myheritage.no/site-family-tree-268873111/slekta

    PS 9.

    Jeg vet ikke om dette kan være min tipptippoldemor Anne Helene Fladeby sin far, (det står jo i kirkeboka at faren het noe med Amundsen, men ymse steder, så blir hu kalt Eriksen/Eriksdatter/Erichsdatter, osv.):

    denne erich pedersen hm

    https://www.nb.no/items/c431be242fbc98482247f65bdea27695?page=189&searchText=”erich%20pedersen”

    PS 10.

    Min tipptippoldefar Peder Christensen sine foreldre var visst Christen Pedersen og Eli Hansdatter:

    tipptippoldefars foreldre

    https://media.digitalarkivet.no/view/7563/38417/14

    PS 11.

    I den røde rammen i PS-et overfor, så står det også noe med Blindern, (to steder), som visst er en gård i Enebakk.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.

    Her er mer om dette:

    blindern i enebakk

    https://portal.styreweb.com/api/files/2620228/Tat80GSaJUW_fmgw534QHw/Skytilen-bibliografi_1983-2020.pdf?DocLinkId=12363&ref=%2Fskytilen%2Fom-skytilen%2F

    PS 13.

    Det kan virke som at min tipptippoldefar Peder Christensen noen ganger ‘fornorsket’ navnet sitt til Per Kristensen:

    per og peder

    https://www.nb.no/items/c431be242fbc98482247f65bdea27695?page=291&searchText=”per%20kristensen”

    PS 14.

    Det kan virke litt som at hu Marte Hansdatter, i PS-et overfor.

    Har kalt seg Marthe Jacobsdatter, i kirkeboka.

    Når hu fikk en unge utafor ekteskap med en Amundsen.

    (Noe sånt).

    Hm.

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 15.

    Faren til Erik Pedersen het visst Per Andersen:

    faren het andersen

    https://www.nb.no/items/c431be242fbc98482247f65bdea27695?page=339&searchText=erik

  • Screenshot_20210411-140855

    https://johncons.angelfire.com/minbok_mobil.html

    PS.

    Jeg skal også lage en nettside, (for mobil-nettstedet), som heter: ‘Bøker’.

    Og jeg skal også gjøre om menyen, (på mobil-nettstedet), sånn at ‘Bøker’ blir et eget menyvalg.

    (For å si det sånn).

    Og så skal jeg gjøre det samme, på mirror-nettstedet sitt mobil-nettsted, om noen dager.

    (Hadde jeg tenkt).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    Screenshot_20210411-145518

    https://johncons.angelfire.com/boeker_mobil.html

    PS 3.

    Enda mer om dette:

    mer om bøker menyvalg

    https://johncons.angelfire.com/mobil.html

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Complaint
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 10. april 2021 kl. 22:47
    Til: misconduct@geni.com
    Kopi: privacy@geni.com, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hi, 
    why does it say on your website, (https://www.geni.com/people/Erik-Ribsskog/6000000022700643206), that I have a husband named Åke Svensson, I was wondering.
    (I’m not gay.
    And I’ve never known any Åke Svensson).
    This I have to complain about.
    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er mer om dette:

    mer om tull geni

  • I går så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Meny Bekkestua har så dårlig økonomi, at de har solgt handlevognene sine, til de andre Meny-butikkene, (for å få råd til å betale lønn):

    IMG_20210409_215311

    PS 2.

    Russiske erter, (hva nå det er), har dem nok av, men det er nesten helt tomt for hakkede tomater, (av det vanlige/billige slaget), på den nederste hylla:

    IMG_20210409_215431

    PS 3.

    De hadde visst ikke solgt handlevognene likevel, det var nok bare det, at han homsen der, (som svirra rundt som en gal forrige gang jeg var der), var sliten, så han orka ikke å rydde handlevognene ordentlig:

    IMG_20210409_215819

    PS 4.

    Meny kunne godt ha tømt søpla si hver dag, (ved flaskeautomaten osv.):

    IMG_20210409_215823

    PS 5.

    Nesten utsolgt for rosiner hos Extra, (selv om det vel er en vare, som selger jevnt og trutt):

    IMG_20210409_220553

    PS 6.

    Mye godteri på gulvet, som ingen plukker opp, (selv om vaskerne, (som ofte kommer rett fra jungelen i Afrika liksom), kanskje legger det tilbake igjen, på riktig plass):

    IMG_20210409_221120

    PS 7.

    Det var også en scene, i selvbetjenings-jungelen.

    Det lå en mobil, i nabo-kassa.

    Og på Rema, så ligger det ofte noen slags mobiler, (og slenger), her og der.

    Som Rema visst bruker til å bestille.

    (For å si det sånn).

    Så jeg måtte tenke litt.

    Jeg så meg rundt i butikken, og jeg så bare to pakistanske Extra-ansatte, (en ung og en gammel), med munnbind.

    Så jeg fikk meg ikke til å si noe.

    Men jeg så det an litt.

    Og ei negerdame-kunde, (muligens hu samme som tidligere har oppført seg teatralskt der, (noe jeg har blogget om)).

    Hu begynte å svirre, fra den innerste selvbetjeningskassa, og så bak ryggen min, og så tilbake igjen til der hu først stod.

    (Som om hu snudde, når hu så mobilen.

    Noe sånt).

    Og så fikk hu hjelp med noe, (som forrige gang), av han yngste pakistaneren.

    Og ei ung blondine dukka opp, og tok med seg mobilen, (som hu visst hadde glemt igjen, noen minutter tidligere).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Som jeg har blogget om tidligere.

    Så har denne Extra-butikken to pose-displayer.

    En hylle under selvbetjenings-kassa.

    Og et stativ, (med poser), der man setter varene.

    Og i går, så hadde noen skjøvet, det nevnte stativet, sånn at man ikke hadde noe plass liksom, til å sette varene.

    Så før jeg scannet varene, så måtte jeg skyve dette stativet, noen desimeter til høyre.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    På Extra Pilestredet Park, så henger visst posene i bakkant, (istedet for å ha den klønete løsningen, (må man vel kalle den), som Extra Bekkestua har):

    poser henger i bakkant

  • møtte prins philip hm

    https://www.vg.no/rampelys/i/X81K7E/det-britiske-kongehuset-prins-philip-99-er-doed

    PS.

    Mens jeg var på det jobbintervjuet, så var det sånn, at en kar der, (med kulemage), fortalte meg, (mens han pekte), at dronningen bodde, på en yacht, som lå fortøyd, et steinskast unna intervju-rommet.

    (Noe sånt).

    Og etter jobbinterjuet, så tenkte jeg, at det hadde vært artig, å kikke litt, på den båten, som dronningen bodde på.

    (Min far pleide ofte å se på båter, på 70-tallet.

    Sånn som jeg husker det).

    Og da var det en gubbe, som spurte meg, om jeg visste noe om dronningen.

    (Om hvor hu befant seg.

    Var det vel antagelig, at han lurte på).

    Og da forklarte jeg bare, at jeg var fra Norge, og at jeg ikke hadde noe særlig kjennskap til sånt.

    (For å si det sånn).

    Og så gikk jeg, for å ta toget, (eller om det var en buss), tilbake igjen til Liverpool.

    Og da møtte jeg vel, en liten Rolls Royce, (mens jeg gikk til tog/buss-terminalen).

    (Noe sånt).

    Så det kan muligens ha vært dronningen, (som kjørte tilbake til den nevnte båten, fra et oppdrag, eller noe lignende).

    (Har jeg seinere tenkt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    mer om jobbintervju osv

    https://johncons-blogg.net/2012/05/jeg-var-pa-jobbintervju-i-dag-i.html

    PS 3.

    Da jeg bodde, i et bofelleskap, i Mandeville Street, (fra høsten 2005 til sommeren 2006).

    Så bodde jeg sammen med blandt annet ei Sarah, (som var fra Liverpool).

    Og hu jobba på turist-informasjonen, (Queen Square Travel Centre), i byen.

    Og jeg lurer på om det var hu som lurte meg, når jeg skulle, på dette jobbintervjuet.

    For jeg dreiv og flytta, (fra MAS), på den samme tida.

    Og husverten, (Liverpool Housing Trust), hadde ikke skrudd på strømmen, før jeg flytta inn.

    Så jeg hadde ikke internett.

    (Men jeg hadde varmtvann osv., for gassen stod på.

    For å si det sånn).

    Og derfor så spurte jeg, om veien, (til intervju-lokalet), hos turist-informasjonen.

    Men de sendte meg til ‘hutta-heita’, med en slags mjælkerute-buss.

    Så jeg måtte ta drosje, (ute i Cheshire der).

    Og selv da kom jeg for seint, til jobb-intervjuet.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen