johncons
  • fog etter odin

    PS.

    Min tipptippoldefar Ludolp Erasmi Fog, han har jeg på MyHeritage fra før:

    ludolph rasmus

    PS 2.

    Her går det videre til Jørgen Rasmussen Fog:

    jørgen rasmussen fog

    PS 3.

    Her går det videre til Rasmus Jørgensen Fog:

    rasmus jørgensen fog

    PS 4.

    Her går det videre til hans mor Magdalene Davidsdatter Foss:

    magdalene davidsdatter foss

    PS 5.

    Og hennes far, David Lauritsen Foss, han mener jeg at jeg har på MyHeritage, fra før, som en av min grandtante Unse Heegaard, sine direkte forfedere.

    Jeg skal sjekke opp detaljene.

    Jeg skal finne ut mer om han David Lauritsen Foss, for han er visst en nøkkelperson her.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.







  • Gmail – (no subject)







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    (no subject)





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Oct 11, 2010 at 2:06 AM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    ———- Forwarded message ———-
    From: Nina Monsen <vi_faar_c@hotmail.com>

    Date: Mon, Oct 11, 2010 at 1:34 AM
    Subject:
    To: ERIK RIBSSKOG <eribsskog@gmail.com>


    sondre buskerud er mafia ?












  • Gmail – Til baron Wedell-Wedellsborg







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til baron Wedell-Wedellsborg





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Oct 11, 2010 at 1:34 AM





    To:

    Henrik Wedell-Wedellsborg <ww@bruunhjejle.dk>



    Hei,

    jeg så nå, at alle i baron Adeler-slekten, ble baroner.

    (Og ikke bare eldste sønn).
    Og, min mor fikk jo arven etter Holger baron Adeler, av sine foreldre, (Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, født i Frederiksværk, og Johannes Ribsskog, fra Norge), rundt i 1980, (siden min mormors tante, var gift med baronen, og disse døde barnløse).

    Det ble satt inn i et hus til henne, i Larvik.
    Og da mener jeg at min mor også fikk baron-tittelen.
    Og min mor var enslig forsørger, så hun var både som en mor og en far for oss.

    (Jeg var der riktignok ikke så mye, men jeg fikk bl.a. noen bøker om Napoleon, som jeg tror var etter Holger baron Adeler, av min stefar da Arne Thomassen.
    For de bøkene var på dansk nemlig, og lå i garasjen der, på Tagtvedt).

    Så jeg mener at da er jeg og min bror, (Axel Thomassen), baroner.
    Og min søster Pia Ribsskog baronesse.
    Jeg sender med bilder fra MyHeritage, som viser dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog





    2 attachments

    holger baron adeler tullet med.JPG
    140K
    min mormors tante.JPG
    134K




    PS.

    Her er vedleggene:

    holger baron adeler tullet med

    min mormors tante

  • holger baron adeler tullet med

    PS.

    Morens navn, Ingeborg Ravn, var jo også fint.

    Jeg har sett på Facebook, at noen har en Facebook-gruppe, for hennes etterkommere.

    Det må jo være skadefryd, for hun har vel ingen etterkommere, siden Holger baron Adeler, døde barnløs.

    Jeg skal se om jeg finner mer om dette.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Man kan også se det, at alle Adeler, ble baroner.

    (Og ikke bare eldste sønn).

    Så jeg har et ganske sterkt krav, på at jeg er baron, mener jeg.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 3.

    Men det var vel litt rart, at ingen av de baron Adeler-ene fikk noen etterkommere.

    Hviler det en forbannelse over baron Adeler-tittelen?

    Hvem vet.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.







  • Gmail – diktanalyse







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    diktanalyse





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Oct 11, 2010 at 1:01 AM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Er det her noe for dere?

    ———- Forwarded message ———-
    From: Nina Monsen <vi_faar_c@hotmail.com>

    Date: 2010/10/11
    Subject: diktanalyse
    To: eribsskog@gmail.com


    vi får c





    mafia.gif
    20K




    PS.

    Her er vedlegget:

    mafia

  • gift i københavn

    http://www.myheritage.no/site-family-tree-380233/onetree-genealogy?familyTreeID=5&rootIndivudalID=5065787

    PS.

    Det står også det, at min morfar, var Overrettsaksfører, (i tillegg til Rådmann, som han var i Hadsel, i Vesterålen).

    Overrettsaksfører, det tror jeg var, da han jobbet for myndighetene, med å stille krigsforbrytere, for retten, i det kjente landssvikeroppgjøret, etter 2. verdenskrig.

    For det jobbet bestefar Johannes med, i en del år etter krigen, før han ble Rådmann osv., husker jeg at min mormor sa, på telefonen, for et par år siden.

    Han jobbet bl.a. i Lillehammer og muligens også i Nittedal med dette, mener jeg det var.

    Altså at han var aktor, var det vel min mormor, Ingeborg Ribsskog, sa.

    Mot landssvikerne etter krigen da.

    Så sånn var det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Kirken de giftet seg i, ligger inne i en kjent festning, i København:

    kastelskirken

    http://da.wikipedia.org/wiki/Kastelskirken

    PS 3.

    Da måtte jeg nesten sende en ‘e-postings’, til Degnen der:







    Gmail – Til Degnen







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til Degnen





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Oct 11, 2010 at 12:21 AM





    To:

    anim@km.dk



    Hei,

    min mor, Karen Ribsskog, sine foreldre, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard og Johannes Ribsskog, fra Norge, ble gift i Citadellet kirke, 22. juni 1946.
    Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av "mafia'n", i Oslo, i 2003, og ble forsøkt drept i Larvik, i 2005.

    Men jeg får ikke rettigheter fra politiet, og har flyktet til England, men får her ikke lov å være flyktning.
    Så jeg prøver å finne ut hva som foregår, for jeg vet ikke engang hvilken mafia dette er.

    Hvorfor giftet de seg i kastellkirken.

    Var det fordi at min mormors morfar, Anders Gjedde Nyholm, var Chef for generalkommandoen, dvs. øverstkommanderende general, i 1930-årene.

    Kastellet/citadellet, er vel en festning?

    Forresten, min far, Arne Mogan Olsen, som lot meg bo alene, fra jeg var ni år, sin dame, Haldis Haldis skal visst ha tullet med en degn, ifølge hennes datter Christell Humblen.
    Men hva er en Degn egentlig?

    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.
    Fint om dere kunne sendt kopi av kirkeboka, fra det bryllupet, for min mormor, Ingeborg Elisabeth Ankerita Ribsskog f. Heegaard, var veldig fin og arvet bl.a. Holger baron Adeler, og hennes morfar var den kjente L.C. Nyholm, hofjægermester og parliamentsmeldem, og hennes farfars far, var den kjente industriherre Anker Heegaard.

    Håper dere kan ordne dette!
    På forhånd takk for eventuell hjelp!












  • Gmail – Nettbutikk







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Nettbutikk





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Oct 10, 2010 at 11:50 PM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    ———- Forwarded message ———-
    From: Torwald Grensen <torwaldgrensen@hotmail.com>

    Date: 2010/10/10
    Subject: RE: Nettbutikk
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Er du på fest på en søndagskveld eller?? Eller er du helt alvorlig i dette sludderet? Hva med emailen du skrev til meg om å drepe politiet?? Er du riktig per nu??


    Date: Sun, 10 Oct 2010 22:21:35 +0100

    Subject: Re: Nettbutikk
    From: eribsskog@gmail.com
    To: torwaldgrensen@hotmail.com

    CC: post.sondre.buskerud@politiet.no

    Hei,

    nei, jeg tror politiet får se på det her, det virker som bedrageri, synes jeg.

    Jeg mener at e-post adressen din fremstår som å være fra en person med navn Torwald Grensen.

    Og du kom med et forretningsforslag, såvidt jeg kunne skjønne det.
    Så dette tror jeg at politiet får se på, så får vi la det ligge fra nå av, og la politiet se på dette.
    Det er ihvertfall det jeg kommer til å gjøre, jeg kommer ikke til å svare noe mer.

    Jeg vil kunne sende eventuelt nye e-poster til politiet, som vedlegg til anmeldelsen for bedrageri, (som jeg synes dette minner om forsøk på).
    Erik Ribsskog

    2010/10/10 Torwald Grensen <torwaldgrensen@hotmail.com>


    Vel nå er ikke min hotmailadresse det samme som mitt fornavn og etternavn. Jeg antar at Jonhscons ikke er ditt fornavn og etternavn heller? Men siden du allerede har sagt at du ikke kan hjelpe meg, så tror jeg at jeg står over å sende deg et kopi av passet mitt dersom det er greit.

    Mvh Torwald.


    Date: Sun, 10 Oct 2010 21:50:05 +0100

    Subject: Re: Nettbutikk
    From: eribsskog@gmail.com
    To: torwaldgrensen@hotmail.com

    CC: post.sondre.buskerud@politiet.no

    Hei,

    jeg finner deg ikke på nettet, så da blir jeg litt skeptisk.

    Du er ikke i skattelistene, eller på gule sider.
    Og du har Hotmail-addresse.

    Og du er ikke på Facebook.

    Og du har et rart navn.
    Nei, det her virker bare dumt, synes jeg.
    Hvis du sender meg kopi av pass, eller annen gyldig legitimasjon.

    Så kan vi ta det derfra.
    Med Godtebutikken.net-hilsen
    Erik Ribsskog
    2010/10/10 Torwald Grensen <torwaldgrensen@hotmail.com>


    Hei

    Nei, jeg er lærerstudent med en warhammer-avhengighet. Prisene er såpaass drøye i Norge at jeg lette etter en i england som kunne kjøpe et par pakker miniatyrer der til britiske priser og videresende til meg.

    Hilsen Torwald.


    Date: Sun, 10 Oct 2010 19:27:18 +0100

    Subject: Re: Nettbutikk
    From: eribsskog@gmail.com

    To: torwaldgrensen@hotmail.com

    Er du undercover politi?

    2010/10/10 Torwald Grensen <torwaldgrensen@hotmail.com>


    Hei

    Det er helt i orden. Man skal kjenne sine fagfelt.

    Mvh Torwald.


    Date: Sun, 10 Oct 2010 18:53:11 +0100
    Subject: Re: Nettbutikk
    From: eribsskog@gmail.com

    To: torwaldgrensen@hotmail.com

    Hei,

    ja, dette er ikke mitt felt, dessverre.
    Jeg er tidligere Rimi-butikksjef.

    Så miniatyrer, det skjønner jeg meg ikke på, dessverre.
    Så det måtte blitt at jeg hjalp til å sette opp en nettbutikk, eller noe, eventuelt.

    Men å drive en sånn nettbutikk, det er nok ikke mitt felt dessverre.
    Håper dette er i orden!
    Med Godtebutikken-net hilsen
    Erik Ribsskog

    2010/10/10 Torwald Grensen <torwaldgrensen@hotmail.com>


    Hei Ribsskog!

    Jeg ser at du har en nettbutikk der du selger godter til en lavere pris enn man får ferdigeksportert i Norge, alt sammen med en fornuftig profitterskel for deg selv. Kunne du tenke deg å gjøre dette med andre ting som er tilgjengelig i England, men ikke i Norge? Jeg er modellsamler av historiske miniatyrer som warhammer, battlelore og The english Civil War og ser at detaljistene i Norge tar 20-30% avanse på en del plastikkprodukter i forhold til prisen en kan få de for i England.

    La meg få høre fra deg om du er interessert i å gjøre innkjøp og videresende dem til Norge.

    Mvh Torwald






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen