Hej Erik,
tilbuddet lyder jo ret spændende. Det glæder mig at du vil donere dit
sølvkrus til museet. Du skal sende det til:
Bangsbo Museum
Dr. Margrethes Vej 6
9900 Frederikshavn
Danmark
Pas bare på emballagen, så det ikke bliver skadet under forsendelsen!
Det ville jo være synd.
Med venlig hilsen
Rudolf Bering
On 10 Oct 2010 21:23 Bangsbo Museum <bangsbo@bangsbo-museum.dk> wrote:
> hej rudolf, gider du kigge på den her henvendelse? kirsten
>
>
> ———- Forwarded message ———-
> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
> Date: 10 Oct 2010 4:31 PM
> Subject: Sølvkrus som var gave fra danskekongen, til min tipptippoldefar,
> Lauritz Christian Nyholm
> To: bangsbo@bangsbo-museum.dk
>
>
> Hei,
>
> jeg er tipptippoldebarn, av Lauritz Christian Nyholm, som eide
> Bangsbo, og var Hofjægermester der.
>
> (Jeg er barnebarn av Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, fra Danmark).
>
>
> Jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av ‘mafian’.
>
> Og ble forsøkt drept, i Kvelde utenfor Larvik, i 2005.
>
> Men jeg får ikke mine rettigheter fra politiet, så jeg vet ikke engang
> hvilken mafia dette er snakk om.
>
>
> Så jeg lever som flyktning og arbeidsledig i England.
>
> Til min 34 årsdag, i 2004, så fikk jeg L. C. Nyholm sitt sølv-ølkrus,
> i gave av min mormor.
>
> Det var visst en gave fra danskekongen til Nyholm.
>
>
> Kanskje dere vil ha det, i museet deres?
>
> Det ligger i en oppbevaringsbod, hos City Self-Storage.
>
> (En tagg på kronen til løven, ble litt skadet, for bestemor Ingeborg,
> hun bare stappet kruset oppi bagen min, i Nevlunghavn, så den taggen
> brakk, da jeg prøvde å bøye den tilbake igjen.
>
>
> Men men).
>
> For jeg er redd for at City Self-Storage, i Oslo, skal kaste tingene mine.
>
> Eller gi de bort.
>
> For jeg får ikke lov å være flyktning, i England, men får bare lov å
> være arbeidsledig.
>
>
> Så jeg har ikke råd å betale City Self-Storage-regninga.
>
> Men, jeg prøver å redde det kruset.
>
> (Som har ligget der siden 2004).
>
> Kanskje de har det kruset enda, tenker jeg.
>
>
> Er dere interessert i det kruset.
>
> Det burde vel kanskje ikke være i England?
>
> Det er vel ikke så lett å ha i en vanlig bolig.
>
> Det kan jo bli stjålet.
>
> Kanskje det kan stå på museum, tenkte jeg.
>
>
> Jeg får ikke svar fra City Self-Storage, så jeg tenkte at de kanskje
> svarer, hvis dere spørr de.
>
> For jeg blir bare tullet med av alle lands myndigheter, virker det som for meg.
>
>
> Kanskje fordi at min grandtante, i Danmark, Unse Heegaard f. Trock
> Jansen, er direkte etter Karl den Store og Odin osv?
>
> Hvem vet.
>
> Så tullet politiet med meg, pga. dette?
>
>
> Noe er det nok ihvertfall.
>
> Så jeg prøver desperat å komme meg ut av denne fellen, (må man vel
> kalle den), som alle lands myndigheter, (virker det som ihvertfall),
> driver og plasserer meg i, (virker det som).
>
>
> Noe sånt.
>
> På forhånd takk for eventuelt svar!
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>