![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Sølvkrus som var gave fra danskekongen, til min tipptippoldefar, Lauritz Christian Nyholm
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Sun, Oct 10, 2010 at 4:31 PM | |
|
To: bangsbo@bangsbo-museum.dk | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Sølvkrus som var gave fra danskekongen, til min tipptippoldefar, Lauritz Christian Nyholm
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Sun, Oct 10, 2010 at 4:31 PM | |
|
To: bangsbo@bangsbo-museum.dk | ||
| ||
PS.
Her er mer om dette:
http://www.myheritage.no/site-380233/onetree-genealogy
PS 2.
Man kan se det, at min mormor, Ingeborg Ribsskog, og min morfar, Johannes Ribsskog, og hans foreldre Helga Dørumsgaard og Johan Ribsskog, er med på det slektstreet.
Så de var nok ganske fine da.
Her er mer om dette:
http://www.myheritage.no/site-family-tree-380233/onetree-genealogy
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Angående spesialbestillinger fra Godtebutikken.net/Fwd: Spesialbestilling, godtebutikken.net
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Sun, Oct 10, 2010 at 5:15 AM | |
|
To: (Sensurert av johncons-blogg) | ||
| ||
PS.
Selv om det bare var to bestillinger idag, så tjente jeg en del penger faktisk.
Jeg skal gå gjennom begge ordrene og se hvor mye jeg tjente igjen.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her kan vi se dagens PayPal-transaksjoner:
PS 3.
Den første orderen, (som var på 4 ting vel), den var på 175.60.
Og da tok PayPal 9.65 i gebyr.
Så da var det igjen 165.95.
Og det overførte jeg til pund, (siden jeg bor i England).
Og det ble £17.39.
Så måtte jeg betale porto.
Og det var £6.60 vel.
Og da satt jeg igjen med £10.79.
Og hvor mye betalte jeg for de varene?
Da må jeg sjekke ordren.
Og det var dette:
1 x Jelly Snakes Jelly Snakes 0% 39.90Kr. 39.90Kr. 39.90Kr. 39.90Kr.
1 x Maynards Wine Gums Wine Gums 0% 38.90Kr. 38.90Kr. 38.90Kr. 38.90Kr.
1 x Haribo Trick or Treat Mini Mix Trick or Tre 0% 44.90Kr. 44.90Kr. 44.901Kr. 44.90Kr.
1 x Cadbury Santa Medium Selection Box Santa Medium 0% 51.90Kr. 51.90Kr. 51.90Kr. 51.90Kr.
Da må jeg sjekke prisene jeg betalte.
(Jeg kjøpte disse varene i budsjett-butikker og på tilbud, (two for one, (to for prisen av en)), osv.
Jelly Snakes, de kosta 71 pence, på tilbud.
(Jeg skriver ikke butikk-navnene, (som varierer ganske mye) i tilfelle de blir ‘sure’).
Maynards Wine Gums de kosta 62 pence, på tilbud.
Haribo Trick or Treat Mini Mix kosta 1 pund på en budsjett-butikk.
Og Cadbury Santa Medium, kosta £1.50 på en budsjett-butikk.
Så de varene, de kostet meg tilsammen £3.83.
Og hvor mye satt jeg igjen med igjen, etter porto?
Jo, £10.79 var det vel.
Og hvor mye er £10.79 minus £3.83?
Jo, det er £6.96.
Så sånne store leveringer, de tjener jeg penger på.
Mens hvis kundene bare kjøper en ting, så tjener jeg bare et par kroner, kanskje.
Men jeg tjente altså nesten syv pund da, på den første pakka.
Men jeg må trekke fra litt, på emballasje.
For den pakka brukte to konvolutter, a 33 pence.
Så det blir 66 pence.
Pluss litt printerblekk.
Skal vi si cirka et pund?
La oss si at jeg tjente 6 pund da, på den første pakka.
Hvor mye hadde jeg trengt å tjene hver dag, for å få nok penger til husleie og mat osv?
Ja, det hadde vel holdt lenge, med 30 pund om dagen, her i England.
Så hvis jeg kan klare å komme opp på 5-6 store pakker hver dag.
Eller 10 mellomstore.
Noe sånt.
Da ville det gått rundt.
Og jeg ville også klart meg med litt mindre, for det er noe som heter ‘Income Support’, her i England.
Og den andre pakka tjente jeg nok også penger på.
(Nå orker jeg ikke å regne på det nå vel).
Men la oss si at jeg tjente 7 pund da, på den andre pakka, (som var en litt større ordre).
Da tjente jeg tilsammen 13 pund idag da.
Det er ikke så værst.
Ihvertfall ikke for en hobby.
Og det her er jo bare i startfasen.
Så jeg får se om det er mulig å leve av den her nettbutikken.
Vi får se.
Takk til de som kjøpte varer ihvertfall!
Så det er bare å bestille varer, hvis det er noen som har lyst til det.
Men vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 4.
Men jeg merker nå.
At jeg blir litt sliten i arma, osv.
For det er mye skriving av tolldeklarasjonsskjema, osv.
Og pakking og innlegging av varer, og logge inn på PayPal og skrive ut fakturaer osv.
Så jeg tror jeg må øke påslaget litt.
Nå, så legger jeg sammen porto og innkjøpspris.
(For en vare).
Også plusser jeg på 10 kroner.
Som skal dekke avgift til PayPal, lønn til meg, og utgifter til emballasje og printerblekk, osv.
Men, jeg lurer på om det er litt lite.
For jeg merker at jeg blir sliten av bare to pakker på en dag.
(Selv om jeg har lagt inne mye varer idag og).
Nå tar jeg 10 kroner påslag for godteriet.
15 kroner påslag for sigarettene.
Og 30 kroner påslag for spriten.
(Siden sigaretter og sprit er dyrere, så selger det nok mindre i stk., pr. ordre, har jeg regnet ut).
Men jeg tror jeg må oppjustere de påslagene litt.
Sånn at man får, (rundt regna), fire godteri for 200 kroner, og ikke fem pakker.
(Dessverre).
Men men.
Så da må jeg ta 20 kroner påslag på godteriet, tenker jeg.
Og så 25 for sigarettene da.
Eller kanskje 20, for de er enkel å sende, og bruker lite emballasje.
Og kanskje 35 for spriten da.
Jeg får se litt mer på det imorgen, tror jeg, når jeg er litt mer uthvilt og litt mindre trøtt.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 5.
Nå så jeg på det igjen.
Og da fikk jeg nye påslag her.
Og det jeg kom fram til nå.
Det var 20 på godteri, (og potetgull/tortilla chips).
25 på røyk.
Og 45 på sprit.
(Siden sprit og røyk er så dyrt, så da blir det nok færre stykk, pr. forsendelse, for jeg regner med at folk vil prøve å komme under grensa for tollfri handel på 200 kroner, osv).
Men men.
Så får jeg se hvordan jeg gjør det med magasiner og sherry-en.
Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på de fotball-magasinene, som dem trykker her i Liverpool.
Et for Everton og et for Liverpool, hver uke.
Jeg får se om jeg tørr å kjøpe begge de samtidig.
Det ser sikkert litt dumt ut.
Men men.
Vi får se om jeg tørr det.
Vi får se.
PS.
Nå orker jeg ikke mer av han kommentar-skriveren Edvaldsen.
Jeg synes at han maser så fælt.
Så han har jeg nå bannet ut året, for masing.
Jeg synes at det er de samme som går igjen hele tida, som maser.
Så nå synes jeg at begeret har rent litt over her.
Så nå fikk jeg litt nok her, merka jeg.
Så sånn er det.
Men Edvalsen er velkommen tilbake, til å skrive nye kommentarer igjen, på johncons-blogg, neste år, dvs. i år 2011.
Så denne ‘bannelisten’ gjelder bare ut året.
Så sånn er det.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Jeg kan ta med prisene, siden jeg pleide å jobbe på Rimi.
To sånne gode pizzaer, koster £2.50, eller ca. 11-12 kroner stykket.
(De tyske budsjett-butikkene, som Aldi og Lidl, er ganske bra, synes jeg.
Der har de billig og god mat, vil jeg si.
Man kan si mye om tyskerne, (at de har starta kriger osv).
Men flinke med mat, vil jeg si at de er.
Så sånn er nok det.
Den marsipanen, den var på nesten 200 gram, og kosta ca. 8 kroner da.
Den er veldig god.
Det er marsipanbrød med mørk sjokolade da.
Det smaker nesten som norsk julemarsipan, som man kan kjøpe i butikkene i Norge.
(I Storbritannia, så jukser de ofte litt med maten, synes jeg det virker som.
Så det tyske godteriet smaker enda litt bedre, synes jeg.
Og jeg har jo vært i Tyskland, i noen dager, da jeg var på flukt, fra ‘mafian’.
Og de har mye god og minst like billig mat, i Tyskland og, har jeg lagt merke til.
Men her i England, så kan man faktisk få både engelsk mat, og også tysk mat da, på Lidl og Aldi.
Så jeg som er så glad i mat, har det som fisken i vannet her borte.
(Selv om jeg har litt dårlig råd).
Det er helt sikkert.
Men men.
Den Iron Brew-en og den Cola-en, det er 2. liters flasker.
Og de er også ganske/veldig gode.
(Jeg er ikke så vant med dem enda).
Mer da.
Men de er billige.
De koster 3-4 kroner, pr. flaske, som er på 2 liter.
Jeg er jo arbeidsledig.
Så jeg prøver å kjøpe billig mat.
Så jeg kjøpte ikke f.eks. Coca Cola og Irn Bru, men jeg kjøpte kopi-varene på Lidl da.
Siden jeg er på budsjett.
Men men.
Vodkaen, den er på 37.5 prosent.
(Så jeg kjøpte ikke den sterkeste, på 50% vel).
Men men.
Men den er på 0.7 liter og kosta £7.99 vel.
Dvs. ca. 70 kroner.
Så koster PayPal-avgift kanskje 10 kroner.
Emballasje kanskje 15-20 kroner.
Og porto kanskje 60(?) kroner.
Da kan jeg klare å få klemt den under 200 kroner.
Og da kanskje den selger.
Vi får se om jeg klarer det.
Jeg tenkte jeg skulle ta noe bobleplast rundt og ta den vodkaen oppi sånne rør.
Da burde vel den komme fram helskinnet til Norge, får jeg håpe på.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Den vodkaen kan kanskje være fin, for de som bor langt unna der det er butikker og pol osv., tenkte jeg på nå.
For det er vel ganske enkelt å bestille fra den nettbutikken min.
Men men.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 3.
Men den vodkaen, den så jeg nå, at den må jeg sende med vanlig bakkepost.
Hvis ikke så blir bare portoen ca. 150 kroner.
Så jeg får se mer på det her.
Kanskje jeg burde sende alt med bakkepost, så blir det litt billigere.
Men da må jeg lage tolldeklarasjonsskjemaene selv.
(For da får jeg ikke tak i de fra PayPal).
Men det klarer jeg vel.
Jeg får tenke litt mer på det her.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 4.
Her er mer om dette:
PS 5.
Jeg blingsa litt i stad, når jeg skrev om portoen på vodkaen.
Jeg så på prisene for ‘resten av verden’, (utenfor Europa).
Så jeg leste feil pris.
Den kommer ikke på ca. 150 kroner i flypost.
Men ca. 70-80 kroner vel.
Så da sender jeg nok forsatt alt med flypost, med ‘PayPal’-frimerker.
For enkelthets skyld.
Så beklager at jeg roter litt her.
Jeg har kanskje vært i for mange butikker i dag.
Vi får se om jeg klarer å skjerpe meg.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS.
Den forretningsideen her, er mest på hobbybasis foreløbig.
Jeg bare prøver å se, om den ideen her er ‘liv laga’.
Så får jeg se det an litt, om det kommer inn masse ordrer osv.
Og om hvordan typer varer som selger.
For jeg er fortsatt registrert som arbeidsledig og søker jobber osv.
Så dette er mer som en hobby, som jeg driver med ved siden av, på fritida da, må man vel si.
Og jeg har heller ikke så mye kapital, så jeg må ta det litt rolig her.
Så jeg må ta en ting av gangen, for å si det sånn.
Og jeg må nok være litt tålmodig.
Så beklager hvis det blir en del utsolgt, og sånn, i begynnelsen.
Men det kommer nok til å bli bedre, etterhvert, når jeg får mer kapital, osv.
(Hvis det her går bra da).
Men vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Jeg må også lære meg det her osCommerce-programmet.
Det ‘Open Source’-programmet, som jeg har laget webshopen i.
For det er den første ‘ordentlige’ webshopen jeg har hatt, må jeg vel si.
Så jeg får se det ann litt, og ta en ting av gangen, tror jeg.
Men takk for råd uansett, forresten!
Så vi får se om jeg klarer å få til dette.
Vi får se.
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen