PS.
Her er mer om henne.
Jeg mener det stod at Rahel var søstera hennes der, istad.
Men men.
Her er mer om dette:
Jeg skal se om jeg klarer å få lastet opp de skjermbildene, som jeg lagret om dette.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Her er mer om dette:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/Berger_kirke.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bb/Borgund_stavkirke.JPG
PS 2.
Da jeg ble konfirmert, i Berger kirke, i 1985 vel.
Så ville ikke faren min kjøre meg helt fram til kirken, (i sin ganske nye Mercedes E230 vel, som han hadde importert, (og hentet), selv, fra Tyskland).
Kanskje det var fordi at den kirken har et sånt stavkirke-aktig design?
Og at faren min ikke liker norske ting?
Men at han er f.eks. en illuminist, og bare liker tyske ting, osv?
Hvem vet.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 3.
Jeg sendte en ny e-post, om disse tingene, til Svelvik Menighet:
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Attest for konfirmasjon mm.
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Tue, Sep 21, 2010 at 7:00 PM | |
|
To: svelvik.menighet@svelvik.kirken.no | ||
| ||
PS.
Jeg tenkte, at kanskje jeg kan få hjelp av Sencia, til de tingene, som f.eks. JET og NITO, ikke vil hjelpe meg med.
Som hjelp med å få CV-en bra, og kanskje til å eventuelt komme meg på noe kurs i Web-design, eller lignende.
(Siden samarbeidet mitt med JET og Liverpool Community College, ikke går så bra.
Jeg har jo egentlig meldt meg på et kurs i web-design, neste måned, hos Liverpool Community College.
Men de har ikke kontaktet meg tilbake.
Og hun som er min kontaktperson hos JET, hun svarer meg ikke på e-poster lenger, etter at jeg klagde på CV-en som hun lagde for meg.
Og jeg har jo klagd på JET til the Council.
Og jeg synes det virker så useriøst.
Så tror kanskje det er bedre å ta sånne kurs-ting, gjennom Sencia da eventuelt.
Siden min kontaktperson hos JET, (Gillian et eller annet), ikke svarer meg, når jeg sender henne e-poster.
Det blir jo bare helt lavmål, må jeg vel nesten si.
Men men).
Og kanskje eventuelt få hjelp til å få en erklæring fra Naric, her i England, om at jeg egentlig har IT-kunnskaper som er tilsvarende en Bachelor-grad.
Vi får se om det er mulig.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Men det som var dumt, med det møtet, når jeg tenker på dette mer, i ettertid.
(Det som jeg skrev ovenfor, det var jo min umiddelbare reaksjon, da jeg nettopp hadde kommet tilbake fra dette møtet, hos Sencia).
Men det var jo sånn.
At jeg kom meg dit, akkurat presis vel, (vil jeg si), klokka 13.30.
Pluss minus et par minutter.
Og da var jeg sistemann, som dukka opp der, før kurset, eller ‘the induction’, som det kalles, begynte.
Det betyr vel innføringskurs da, eller opplysningsmøte, om hva Employment Zones er.
Og da fikk jeg en hel haug med skjemaer, (som er vanlig i England, uansett hva man prøver å ordne, nesten).
Og jeg ble bedt å fylle ut dem da.
Så fikk jeg akkurat begynt.
Og så begynte møtet.
Så jeg ble jo sittende der og fylle ut skjemaer, samtidig som møtet pågikk da.
For jeg trodde at de trengte de skjemaene raskt.
For alle de andre der var ferdige med skjemaene vel.
Så de hadde kanskje sittet der en stund, før jeg dukket opp.
Men men.
Så det var litt dumt, syntes jeg.
Men som man ser ovenfor, så tok jeg en pause, fra skjema-utfyllingen, innimellom.
Og skrev opp hva han karen, som holdt møtet, sa da.
I kalender-boka, eller i syvende sansen min, heter det vel kanskje, (ihvertfall het vel en sånn bok det, i gamle dager).
På 80-tallet het det filofax, eller ‘filofax’, eller skoledagbok.
Hva det heter på 10-tallet, det vet jeg ikke helt, skal jeg være ærlig.
(Hvis det heter 10-tallet.
Eller kanskje 2010-tallet?
Hvem vet).
Det var bare noe jeg kom på nå, noen timer etter at jeg var på det kurset.
Så da fikk jeg kanskje skrive om det og da, tenkte jeg.
Men det kan jo også ha vært sånn, at jeg det var jeg som misforstod.
Og at det egentlig ikke hasta med de skjemaene.
Det er mulig.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Complaint to LGO – case reference 10010684 email to complainant dated 21st September 2010 13:18
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Tue, Sep 21, 2010 at 3:20 PM | |
|
To: forwarder@lgo.org.uk | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Complaint about Liverpool City Council/Fwd: Complaint about JET/Fwd: CV <<#22175-69051#>>
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Tue, Sep 21, 2010 at 6:27 AM | |
|
To: advice@lgo.org.uk | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Re: Complaint about JET/Fwd: CV <<#22175-69051#>>
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Tue, Sep 21, 2010 at 6:18 AM | |
|
To: Liverpool Direct <Liverpool.Direct@liverpool.gov.uk> | ||
| ||
Forhistorien:
Pia, (søstera mi), og Christell, (stesøstera mi), var oppe hos meg, i Leirfaret 4B, hvor jeg bodde alene, en gang, da vi var ca. midt i tenårene vel.
Jeg ble sur på faren min, pga. noe de fortalte meg.
(Som jeg har glemt hva var om nå).
Så jeg sa til Christell og Pia, at jeg skulle gå ned, og kjefte på faren min, nede hos Haldis.
Og da sa Christell mange ganger, at ‘hvorfor drikker Jeppe, Erik’, (som Christell sikkert hadde lært om, på Svelvik Ungdomsskole).
For å få meg til å ikke gå ned og kjefte på faren min da.
Og da skjønte jeg ikke helt, hva Christell mente.
Men jeg skjønte at hun advarte meg mot å gå ned og kjefte på faren min da.
Så tenkte jeg på den her episoden igjen, for et par år siden.
Og da prøvde jeg å se, om jeg klarte å skjønne hva Christell mente, nå.
Så derfor prøvde jeg å tolke dette diktet til Holberg da, som jeg fant på nettet.
Og grunnen til at Jeppe drakk, det var, som Holberg skrev, fordi at ‘Degnen gjør meg hanrej’, (som Jeppe sa da, i ‘Jeppe på Bjerget’).
(Og det var også nevnt noen problemer med skatefuten da).
Og det betydde, at Degnen, (som var en slags klokker eller kirketjener vel), han gjorde Jeppe sjalu, pga. at han flørta og tulla med Jeppes kone, dvs. Mor Nille da.
Så i faren min sitt tilfelle, så var det greit det med skattefuten, eller kemneren, som vi vel også sier, i våre dager.
(For faren min, som var selvstendig næringsdrivende, han klagde ofte over myndighetene og ligningsvesenet da).
Men Haldis hadde altså også tulla med en såkalt ‘Degn’, eller klokker, et eller annet sted, (hvis man skulle tolke det Christell sa, med ‘Hvorfor drikker Jeppe’, osv).
Jeg lurte lenge på om dette kunne ha vært en som bodde på Klokkarstua, på Hurum-landet, og at Haldis pleide å ta ferja over dit, fra Svelvik.
Men nå, i de siste dagene, etter at jeg har lest mer om Berger og Jebsen-familien osv., på Wikipedia osv., så har det begynt å gå opp et lys for meg her, tror jeg.
Så sånn her tror jeg det nok må ha vært nå:
PS.
Her er del 2:
PS 2.
Her er del 3:
PS 3.
Her er del 4:
PS 4.
Her er del 5:
PS 5.
Her er, (foreløbig ihvertfall), siste del:
PS 6.
Her er mer om dette:
http://no.wikipedia.org/wiki/Berger_kirke
PS 7.
Det her, (om at Christell sa/skreik flere ganger, til meg, ordene ‘hvorfor drikker Jeppe, Erik’, i gangen, i leiligheten jeg bodde alene i, i Leirfaret 4B, på Bergeråsen, ca. midt på 80-tallet vel, i 1986, eller 87, eller noe, kanskje), det skrev jeg forresten også om, på bloggen, en av de første månedene, som jeg hadde denne bloggen, nemlig i mars 2008.
Her er mer om dette:
https://johncons-blogg.net/2008/03/det-var-en-gang-christell-og-pia-var.html
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Update/Fwd: Complaint about JET/Fwd: CV <<#22175-69051#>>
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Mon, Sep 20, 2010 at 11:08 PM | |
|
To: Liverpool Direct <Liverpool.Direct@liverpool.gov.uk> | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Re: Complaint about JET/Fwd: CV <<#22175-69051#>>
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Mon, Sep 20, 2010 at 10:49 PM | |
|
To: Liverpool Direct <Liverpool.Direct@liverpool.gov.uk> | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Arbeidsledig
PS.
Her er vedlegget:
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen