![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Registrering av bedrift
|
MittOppdrag.no <post@mittoppdrag.no> |
Fri, Jul 30, 2010 at 5:43 PM | ||||
|
To: eribsskog@gmail.com | |||||
| |||||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Registrering av bedrift
|
MittOppdrag.no <post@mittoppdrag.no> |
Fri, Jul 30, 2010 at 5:43 PM | ||||
|
To: eribsskog@gmail.com | |||||
| |||||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: REISE MED LUFTHANSA I 2005
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, Jul 30, 2010 at 7:34 AM | |
|
To: cr@sas.no Cc: post@mfa.no | ||
| ||
http://no.wikipedia.org/wiki/Berger_kirke
http://no.wikipedia.org/wiki/Ytre_Arna_kirke
PS.
Og det var jo sånn, at det bodde en gutt fra Bergen, som het Arve, men ble kalt ‘Bergen’, på Berger.
Og da lurte jeg på det, som jeg har skrevet om på bloggen tidligere, om han hadde forvillet seg inn i Ytre Arna kirke, som barn.
Hvem vet.
Men Christell sa jo også noe om dette.
Det var en gang, at jeg sa det, at jeg skulle si noen alvorsord, til faren min, om et eller annet da, (som jeg har glemt hva var nå. Men men).
Og da sa Christell, flere ganger, ‘Hvorfor drikker Jeppe, Erik’.
Og det var antagelig noe Christell hadde lært om på ungdomsskolen i Svelvik.
Så det her var vel et av de første åra jeg gikk på videregående.
Kanskje da jeg var 17 år, eller noe.
Og søstra mi, Pia, (som ikke sa noe kommentar om det her), var sånn 15-16.
Og Christell var sånn 15 da.
Noe sånt.
Og da tolka jeg jo det diktet.
Og det viste seg det, at det var sånn, at ‘Degnen’ gjorde Jeppe til ‘hann-rei’.
Og det betydde visst noe sånt, som at Mor Nille, (eller Haldis da, i dette tilfellet), stod i med kirketjeneren, eller om det var klokkeren.
Men jeg kunne ikke huske det, at det bodde noen kirketjener på Berger.
Men kanskje hu mente en som ble kalt ‘kappelan’, som vi hadde til konfirmasjons-undervisning?
Som ble sur når jeg sa jeg skulle gå på plikt-besøkene i kirken, hos mora mi i Larvik, (hvor vi pleide å leike kappe-land, oppe ved Bøkeskogen der, når vi bodde hos noen folk der en ukes tid, før vi skulle flytte inn i et nytt hus i Jegersborggate, i Larvik).
(Men det fikk jeg aldri gjort.
Det ble litt for ‘prosjekt’.
Men jeg husker at jeg var i Berger kirke, en gang, ihvertfall.
Selv om jeg dukka opp litt i seineste laget vel.
Men ihvertfall ganske på starten på gudstjenesten, vil jeg si.
Men men).
Da ble han kappelan’ litt sur, kanskje fordi han ikke likte at foreldra mine var skilt?
Hvem vet.
Konfirmert ble jeg ihvertfall til slutt.
Som de fleste andre i klassen.
(Untatt Geir Arne og Ditlev vel.
Men men.
Som kasta isklump på handleposen min, fra Prima, sånn at sitronkaka jeg hadde kjøpt, til å ha med opp til Skjellsbekk, på konfirmasjonsmøte hos dem,(hos Ole i klassen), fikk merke i seg.
(Fordi Ole sa, på skolen, at alle måtte ta med masse kake, osv., på det møte i leiligheten, eller rettere sagt huset, (på Øvre, på Bergeråsen), til foreldra hans da).
Men men).
Mer da.
Jo, så om da Haldis hadde en klokkervenn i Ytre Arna?
Og sneik seg ned til rundt der hvor Lene Andersen og dem bodde, om kvelden eller natta da.
For dem bodde vel kanskje i presteboligen, tenker jeg nå.
I den gamle presteboligen kanskje.
Det var kanskje faren til Lene Andersen, som Haldis tulla med da.
Det var vel litt rart kanskje, at han skulle dø, året etter, at Christell sa det her.
Faren til Lene Andersen, han døde, skoleåret 1987/88, mener jeg.
Og da sa søstra mi, at det gjorde ikke noe for Lene Andersen, for hu var så glad i å gå med svarte klær.
Så her kan søstra mi ha tolka dette Christell sa, om hvorfor Jeppe drikker, sammen med noe ‘mob’ hu var i.
Også har dem kommet til det samme som meg.
At Christell mente det, at Haldis tulla med faren til Lene Andersen.
Også har dem kverka han da.
Det var stygge greier.
Hvordan mob er dette?
Jeg tror at søstra mi og faren min, er med i den moben.
Og kanskje Christell og.
Det var mystisk.
Lene Andersen gikk jo i klassen min, og jeg husker det, at hu ble vel litt ugle-sett nesten da, når faren hennes døde.
For det var ikke vi 17-åringene vant til, at en av våre jevnaldrende, mistet en av foreldrene sine.
For foreldrene våre var jo da ofte bare i slutten av 30 eller begynnelsen av 40-åra.
Så han var nok i 40-åra da han døde, han faren til Lene Andersen.
Og det kan ha vært mord, tenker jeg nå.
Siden at søstra mi antagelig har sagt det her videre.
Det Christell sa til meg, om faren min, som hu kalte Jeppe da, når hu spurte hvorfor han drakk.
Så her er det noe veldig utspekulert mob/mafia, vil jeg si.
Kanskje illuminati, som søstra mi og faren min er med i.
Eller noe ku klux klan-aktige greier kanskje.
Hm.
Hvem vet.
Vi får se.
Hvis ikke så kan jo Haldis ha dratt til Klokkarstua, hvor det også var kirke, som jeg har skrevet om før.
Hvor min mors foreldre bodde, på begynnelsen av 70-tallet, i nabohuset til kirken, hvis jeg husker riktig.
Men det er kanskje ikke noe snilt, å spøke mer om dette nå.
Siden dette muligens er knyttet til at han faren til Lene Andersen, som jeg tror het Arne Andersen, døde, på 80-tallet.
Det er mulig.
Hvem vet.
Og Haldis mente kanskje at faren min var litt bøg, siden hu dro til Ytre Arna?
Faren min heter jo Arne, mener jeg.
Så det var vel kanskje litt uhøflig av Haldis, (ifølge det Christell sa).
Så nå kan jo jeg si det, (for tull), at Christell har sagt det, at faren min er litt bøg/homo.
Men men.
(Selv om jeg egentlig ikke skulle tulle mer med det her).
Men det er jo en del år siden 80-tallet nå da.
Men men.
Jeg får se om jeg klarer å skjerpe meg.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Så da må det vel bli sånn.
At det Christell sa.
At det betydde noe sånt.
At faren min drakk.
Fordi at Haldis var sur.
For hu var lesbisk.
Og dro derfor til Ytre Arna, for å signalisere det, at hu ville at faren min skulle bytte kjønn, og bli til Arna istedet for Arne, og få seg ihvertfall ytre (jeg vet ikke om jeg kan skrive det ordet).
Men men.
Så faren min drakk fordi Haldis var lesbisk og tulla med en klokker for å prøve å få faren min til å bytte kjønn.
Noe sånt.
Det var vel kanskje litt spesielt, at Christell skulle si det her.
Men sånn er det med den ungdomsskolen i Svelvik, at de lærer elevene ganske mye rart.
Men men.
Norsklærerne smiler nok fælt, (inni seg), fra øre til øre, når de (tulle-)lærer bort dette diktstykket, (om drikk og hor), til de unge elevene, som ikke skjønner noen ting sikkert.
Så sånn er nok det.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Praksisplass Norsk Hagetidend 1990/Klage
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, Jul 30, 2010 at 12:50 AM | |
|
To: bjorn.kolby@lo.no | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Oppdatering/Fwd: Påminnelse/Fwd: Til avdelingsleder Kristine Augstad/Fwd: Påminnelse/Fwd: Svar på brev fra 15.12
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Jul 29, 2010 at 10:08 PM | |
|
To: ChristinaMoller.Austad@domstol.no | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Hei Jan-Ivar/Fwd: Markedsføring, Sande Videregående
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Jul 29, 2010 at 7:26 PM | |
|
To: jil@pronorgruppen.no | ||
| ||
Nå ringte jeg min mors kusine, Rannheid Helene Bang f. Ribsskog, som er skilt og ikke har noen barn.
Og som er født i 1930, så hun var litt oppe i åra.
Hu ble litt forferdet over å høre at jeg var forfulgt av noe som het ‘mafian’ og over at jeg ble forsøkt drept, på min onkels gård, i Larvik.
(Og at politiet ikke ville forklare hva som foregikk engang).
Men hu sa det, at hu bare hadde sett mora mi, rett etter krigen.
Og hun visste at hu hadde en kusine, som het Annikken Holmsen, men hu visste ikke at hu bodde i Sverige.
Hu og broren hadde nesten ikke hatt noe med de andre i Ribsskog-familien å gjøre.
Hu nevnte broren.
Men jeg sa at jeg hadde lest det, at han var frimurer, så han var jeg litt skeptisk til.
Jeg nevnte at faren, som var lennsmann i Aurskog, Øyvin Ribsskog, var på førstesida av VG ofte, når han fakka rømlinger, ute i Aurskog der.
Jeg sa at hun Annikken hadde sagt det, at faren, (til hun jeg ringte nå, hun Rannheid Helene Bang, dvs. han het Øyvin Ribsskog), dreiv med slektsforskning.
Men det gjorde hverken hu eller broren Ola, sa hun Rannheid Helene.
Hu lurte på om jeg hadde noen søsken, og jeg fortalte at jeg hadde ei søster på Helsfyr, og en halvbror som drev restaurant på Torshov.
Hu kjente nesten ikke noe til Ribsskog-familien, og hadde ikke barn selv, så hu var ikke interessert i sine slektningers barn, som hu ikke kjente foreldra til.
Jeg sa at jeg bare lurte på om noen i slekta visste hvor mora mi var som au-pair i England.
Men det visste hu ikke.
Og hu var litt mistroisk ovenfor meg, og lurte på hvorfor jeg ringte og spurte om slekta, tilbake i tiden, osv.
(Så det er nok antagelig det Noah-greiene.
Men jeg sa ikke noe om det, siden jeg skulle spørre om det au-pair greiene).
Jeg fortalte at min danske mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, hadde fortalt at det var noe slags splid eller motsetninger, i Ribsskog-familien, (på 80-tallet var det vel at hu fortalte det).
(Men hu fortalte ikke om det i detalj da, så jeg vet ikke helt hva det gikk ut på).
Jeg fortalte at jeg hadde vært butikksjef i Rimi, på Lambertseter, Langhus og Kaldbakken.
Og at jeg tok lappen, i Frognerveien, ikke langt fra kinoen der, (i 1995 da).
(Og da sa hu at hu hadde hatt lappen siden like etter krigen, eller noe).
Siden hu bodde på Frogner.
Jeg sa de måtte kjefte på gårdeierne, siden dem ikke fjerna istapper.
For det var jo en som nesten døde der, i vinter.
Hu sa at hu hadde ikke noe med det å gjøre, og at det var takras hele tida, så hu hadde ikke hørt om den episoden.
Noe som vel kanskje var litt rart, siden det var om det i alle aviser, mener jeg.
Men men.
Bare noe jeg tenkte på.
Så vi får se om noen i hele verden vet hvor mora mi var, som au-pair i England.
(Untatt de ‘røverne’ i min nærmeste familie, som jeg har kutta ut da).
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Plutselig, så sa hu også at jeg hadde masse danske slektninger.
Og det innrømte jeg.
Men jeg forklarte at jeg hadde prøvd å kontakte alle de, for å spørre om de forstod noe av det her ‘mafian’-greiene.
Men at de danske ikke svarte, når jeg ringte, engang.
Så sånn var det.
(Altså Heegaard-familien da, som min mormor Ingeborg var fra, i Danmark.
Men men).
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Klage på Rigsarkivet/Fwd: Klage over forudbetaling
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Jul 29, 2010 at 3:11 PM | |
|
To: solvit@ebst.dk | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Problemer med Lufthansa/Star Alliance/Fwd: 20627974 – Your emails dated 11 January and 22 February 2010
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Jul 29, 2010 at 1:32 PM | |
|
To: hege.husa@sas.no Cc: post@mfa.no | ||
| ||
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen