-
Gmail – påminnelse vedrørende klage på utdanningsavdelingen

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
påminnelse vedrørende klage på utdanningsavdelingen
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Thu, Jul 22, 2010 at 1:19 PM
To:
Aarsland Margot <MAA@fmbu.no>
Hei,jeg må vel sende den til deg da.For jeg har ikke fått kvittering av deg.Kan du vennligst sende kvittering på hvor du har sendt det?Mvh.Erik Ribsskog
2010/7/22 Aarsland Margot <MAA@fmbu.no>Eventuell purring sendes direkte til Buskerud fylkeskommune.
Vi anser oss ferdige med denne saken.
Med hilsen
Margot Aarsland
Fylkesmannen i Buskerud
Oppvekst- og utdanningsavdelingen
tlf. 32 26 69 55 mobil 418 58 800
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 22. juli 2010 09:21
Til: Aarsland Margot
Emne: Re: påminnelse vedrørende klage på utdanningsavdelingen
Hei,
ja, men hvis dem ikke tar kontakt, så må jeg jo purre via
deg da, siden det er du som har sendt det til dem.Mvh.
Erik Ribsskog
2010/7/22 Aarsland Margot <MAA@fmbu.no>
For
videre kontakt vedrørende din klage, bruk adressen til Buskerud fylkeskommune,
postmottak@bfk.noMed hilsen
Margot Aarsland
Fylkesmannen i Buskerud
Oppvekst- og
utdanningsavdelingenFra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 21. juli 2010 18:21
Til: Aarsland Margot
Emne: Re: påminnelse vedrørende klage på utdanningsavdelingen
Ok,
så
jeg vil høre fra Buskerud Fylkeskommune om dette da?Mvh.
Erik Ribsskog
2010/7/21
Aarsland Margot <MAA@fmbu.no>TIl
Erik RibskogDin
melding fra mars 2010 som du sendte til Fylkesmannen i Buskerud er videresendt
til Buskerud fylkeskommune.Adresse
til Buskerud fylkeskommune som din klage er stilet til, er postmottak@bfk.noMed hilsen
Margot Aarsland
Fylkesmannen i Buskerud
Oppvekst- og utdanningsavdelingen
-
-
PS.
Og nå har jeg funnet ut mer hvordan jeg kan klage på Dagbladet, hvis de ikke fjerner kommentarer med personangrep, mot meg:
http://presse.no/Pressens_Faglige_Utvalg_PFU/Var_Varsom-plakaten/
PS 2.
Så da kan jeg sende klage på Dagbladet, til PFU, hvis de ikke fjerner trakasserende kommentarer.
Med støtte, mener jeg, i paragraf 4.17 der.
PS 3.
Men man kan også se det.
At fordi politiet ikke gjør jobben sin.
Så må jeg publisere alt jeg skriver på blogg.
Og jeg må klage til PFU, fordi Dagbladet ofte ikke gjør jobben sin.
Så jeg kan ikke skrive like mye, som jeg gjerne ville ha gjort.
På f.eks. Dagbladets kommentarsystem og VGD, (selv om VG ikke lar meg skrive engang).
Så ytringsfriheten, den gjelder ikke for meg.
For jeg må ha den jævla papirmølla oppe, fordi jeg blir utsatt for mob-angrep, fra anonyme hatere, på nettet.
Så jeg har kun en begrenset ytringsfrihet, vil jeg si.
Så det synes jeg er møkk, fra Norge.
Men men.
Den her papirmølla tar jo nesten all min tid.
Så jeg må sitte hele dagen og skrive dokumentasjon, hvis jeg finner på at jeg vil skrive et par kommentarer på Dagbladet.no.
Og det er jo helt borti natta, mener jeg.
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Innlegget er publisert
-
Gmail – påminnelse vedrørende klage på utdanningsavdelingen

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
påminnelse vedrørende klage på utdanningsavdelingen
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Thu, Jul 22, 2010 at 8:21 AM
To:
Aarsland Margot <MAA@fmbu.no>
Hei,ja, men hvis dem ikke tar kontakt, så må jeg jo purre via deg da, siden det er du som har sendt det til dem.Mvh.Erik Ribsskog
2010/7/22 Aarsland Margot <MAA@fmbu.no>For
videre kontakt vedrørende din klage, bruk adressen til Buskerud fylkeskommune, postmottak@bfk.noMed hilsen
Margot Aarsland
Fylkesmannen i Buskerud
Oppvekst- og utdanningsavdelingen
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 21. juli 2010 18:21
Til: Aarsland Margot
Emne: Re: påminnelse vedrørende klage på utdanningsavdelingen
Ok,
så jeg vil høre fra Buskerud Fylkeskommune om dette da?
Mvh.
Erik Ribsskog
2010/7/21 Aarsland Margot <MAA@fmbu.no>
TIl
Erik RibskogDin
melding fra mars 2010 som du sendte til Fylkesmannen i Buskerud er videresendt
til Buskerud fylkeskommune.Adresse
til Buskerud fylkeskommune som din klage er stilet til, er postmottak@bfk.noMed hilsen
Margot Aarsland
Fylkesmannen i Buskerud
Oppvekst- og utdanningsavdelingen
-
PS.
I punkt A, så var det skipperhuset, som Aftenposten, sa var ‘lite’, men som egentlig var på 7-8 rom pluss kjøkken og bad og toalett nede, osv.
Det var der bestemor Ingeborg Ribsskog og bestefar Johannes Ribsskog, bodde, fra ca. 1975 til året etter at Johannes døde ca., i 1985.
(Så fra ca. 1986 til 1995, så bodde bestemor Ingeborg i Stavern).
PS 2.
Ved juletider, 1995, så fikk jeg lappen, (for jeg hadde ekstrajobb i Oslo).
Så opererte jeg kneet, rundt påsketider 1996, ved Aker Sykehus.
Så begynte jeg i ny jobb, på Rimi Bjørndal, (fra jobb på Rimi Nylænde).
Men der var det masete, med lederkollegane Irene Ottesen og butikksjef Kristian Kvehaugen.
Så jeg ville dra bort i sommerferien, 1996.
Jeg hadde kjøpt en Toyota HiAce, på nyåret 1996, av Glenn Hesler og Øystein Andersen.
For 5.000, eller noe.
Så jeg innredet den som campingbil, og kjørte nedover mot Larvik og danskeferja der.
Jeg kjørte innom mora mi i Tønsberg, (Borgheim).
Og hu fortalte meg det, at bestemor Ingeborg hadde flytta tilbake til Nevlunghavn.
(Til eldreboligen i punkt B).
Og mora mi sa at bestemor Ingeborg ville at jeg skulle besøke henne.
Jeg hadde jo sommerferie, så jeg kunne vel dra innom bestemor Ingeborg, (som jeg nesten ikke hadde prata med, siden 80-tallet), et par dager.
Bestemor Ingeborg var vanskelig å være i hus med.
Så jeg gikk på stranda og sånn.
Og en av dagene traff jeg en representant fra min fars familie der faktisk.
Det var onkel Håkon (Mogan Olsen), og hans kone, (min filletante), Tone (Løff Olsen), som jeg traff ved butikken på campingplassen.
(For jeg jobba i butikk, og syntes butikker var artige).
Og de hadde base, rundt punkt C, i et telt der da.
Men ikke bare telt vel, men også fortelt.
Og onkel Håkon inviterte meg til å ta en øl, eller hva det var, sammen med dem, i forteltet der da, ved punkt C.
Så det var overraskelse, det var helt sikkert.
Håkon og Tone bor jo i Havnehagen på Bergeråsen, som er rett ved Drammensfjorden.
Så hva de skulle nede i Nevlunghavn, det veit jeg ikke, men dem pleide visst å dra dit hvert år, sa Håkon.
Jeg husker da jeg og søstra mi var i Nevlunghavn, (i punkt A), mens vi bodde på Bergeråsen, på 80-tallet.
Da syntes vi ikke stranda osv., var så gjevt, for vi hadde jo masse strender, i kort gåavstand, fra der vi bodde, på Bergeråsen.
Så sånn var det.
Så hva Håkon og Tone gjør i telt nede i Nevlunghavn hver sommer, det veit jeg ikke.
Men det var overraskelse, det er helt sikkert.
For da jeg bodde på Berger, så pleide Håkon og Tone å dra til Romania en sommer, og så til Danmark og Jylland, hver sommer, med en dansk familie, som de kjente.
Sånn virka det for meg.
Så de var omtrent de siste jeg hadde regna med at skulle dukke opp i Nevlunghavn.
Men men.
Noen ganger så kan man vel ikke skjønne alt.
Bare for å prøve å ta litt forklaring.
(Bedehuset, som jeg har skrevet om, det ligger da ovenfor punkt A der, i Blombakken.
Og det var også i punkt A, at jeg fant de russiske kameraene på loftet, enten sommeren 1983 eller 1984).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Man kan se at i Nevlunghavn, (på stranda ved punkt C der), så lå jeg en del i sola, (sommeren 1996).
Enda jeg nettopp hadde operert kneet.
(Fordi det var så mye mas på Rimi Bjørndal og hos bestemor Ingeborg.
Så det var digg å slappe av på stranda).
Men det var ikke så smart, kan man se nå.
For da helet ikke det arret ordentlig.
Så det er rødt enda.
(Selv om dette var i 1996).
Så sånn er det.
PS 3.
Her er mer om dette:








Del det



