Innlegget er publisert
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
påminnelse vedrørende klage på utdanningsavdelingen
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Jul 22, 2010 at 8:21 AM | |
|
To: Aarsland Margot <MAA@fmbu.no> | ||
| ||
PS.
I punkt A, så var det skipperhuset, som Aftenposten, sa var ‘lite’, men som egentlig var på 7-8 rom pluss kjøkken og bad og toalett nede, osv.
Det var der bestemor Ingeborg Ribsskog og bestefar Johannes Ribsskog, bodde, fra ca. 1975 til året etter at Johannes døde ca., i 1985.
(Så fra ca. 1986 til 1995, så bodde bestemor Ingeborg i Stavern).
PS 2.
Ved juletider, 1995, så fikk jeg lappen, (for jeg hadde ekstrajobb i Oslo).
Så opererte jeg kneet, rundt påsketider 1996, ved Aker Sykehus.
Så begynte jeg i ny jobb, på Rimi Bjørndal, (fra jobb på Rimi Nylænde).
Men der var det masete, med lederkollegane Irene Ottesen og butikksjef Kristian Kvehaugen.
Så jeg ville dra bort i sommerferien, 1996.
Jeg hadde kjøpt en Toyota HiAce, på nyåret 1996, av Glenn Hesler og Øystein Andersen.
For 5.000, eller noe.
Så jeg innredet den som campingbil, og kjørte nedover mot Larvik og danskeferja der.
Jeg kjørte innom mora mi i Tønsberg, (Borgheim).
Og hu fortalte meg det, at bestemor Ingeborg hadde flytta tilbake til Nevlunghavn.
(Til eldreboligen i punkt B).
Og mora mi sa at bestemor Ingeborg ville at jeg skulle besøke henne.
Jeg hadde jo sommerferie, så jeg kunne vel dra innom bestemor Ingeborg, (som jeg nesten ikke hadde prata med, siden 80-tallet), et par dager.
Bestemor Ingeborg var vanskelig å være i hus med.
Så jeg gikk på stranda og sånn.
Og en av dagene traff jeg en representant fra min fars familie der faktisk.
Det var onkel Håkon (Mogan Olsen), og hans kone, (min filletante), Tone (Løff Olsen), som jeg traff ved butikken på campingplassen.
(For jeg jobba i butikk, og syntes butikker var artige).
Og de hadde base, rundt punkt C, i et telt der da.
Men ikke bare telt vel, men også fortelt.
Og onkel Håkon inviterte meg til å ta en øl, eller hva det var, sammen med dem, i forteltet der da, ved punkt C.
Så det var overraskelse, det var helt sikkert.
Håkon og Tone bor jo i Havnehagen på Bergeråsen, som er rett ved Drammensfjorden.
Så hva de skulle nede i Nevlunghavn, det veit jeg ikke, men dem pleide visst å dra dit hvert år, sa Håkon.
Jeg husker da jeg og søstra mi var i Nevlunghavn, (i punkt A), mens vi bodde på Bergeråsen, på 80-tallet.
Da syntes vi ikke stranda osv., var så gjevt, for vi hadde jo masse strender, i kort gåavstand, fra der vi bodde, på Bergeråsen.
Så sånn var det.
Så hva Håkon og Tone gjør i telt nede i Nevlunghavn hver sommer, det veit jeg ikke.
Men det var overraskelse, det er helt sikkert.
For da jeg bodde på Berger, så pleide Håkon og Tone å dra til Romania en sommer, og så til Danmark og Jylland, hver sommer, med en dansk familie, som de kjente.
Sånn virka det for meg.
Så de var omtrent de siste jeg hadde regna med at skulle dukke opp i Nevlunghavn.
Men men.
Noen ganger så kan man vel ikke skjønne alt.
Bare for å prøve å ta litt forklaring.
(Bedehuset, som jeg har skrevet om, det ligger da ovenfor punkt A der, i Blombakken.
Og det var også i punkt A, at jeg fant de russiske kameraene på loftet, enten sommeren 1983 eller 1984).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Man kan se at i Nevlunghavn, (på stranda ved punkt C der), så lå jeg en del i sola, (sommeren 1996).
Enda jeg nettopp hadde operert kneet.
(Fordi det var så mye mas på Rimi Bjørndal og hos bestemor Ingeborg.
Så det var digg å slappe av på stranda).
Men det var ikke så smart, kan man se nå.
For da helet ikke det arret ordentlig.
Så det er rødt enda.
(Selv om dette var i 1996).
Så sånn er det.
PS 3.
Her er mer om dette:
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Klage på Aftenposten/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på mange feil i artikkel om mine besteforeldre, funnet i Aftenpostens arkiv, fra 80-tallet
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, Jul 21, 2010 at 10:57 PM | |
|
To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no> | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Klage på Romerikes Blad/Fwd: VS: Klage på sensur/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på sensur på Origo
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, Jul 21, 2010 at 5:52 PM | |
|
To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no> | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
påminnelse vedrørende klage på utdanningsavdelingen
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, Jul 21, 2010 at 5:20 PM | |
|
To: Aarsland Margot <MAA@fmbu.no> | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Oppdatering/Fwd: Klage på mange feil i artikkel om mine besteforeldre, funnet i Aftenpostens arkiv, fra 80-tallet
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, Jul 21, 2010 at 8:09 AM | |
|
To: morten.abel@aftenposten.no | ||
| ||
PS.
Her kan man se at bestemor Ingeborg sitt språk, ihvertfall ikke var vanlig norsk:
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Oppdatering, klage Kunnskapsdepartementet
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, Jul 21, 2010 at 4:48 AM | |
|
To: post@sivilombudsmannen.no | ||
| ||
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen