johncons






  • Gmail – Påminnelse/Fwd: Problemer med Ungbo







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Problemer med Ungbo





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jul 13, 2010 at 4:07 AM





    To:

    ann.bakke@sby.oslo.kommune.no



    Hei,

    jeg sendte deg en e-post, her om dagen, angående noen møtereferater.
    Men jeg sender deg også en påminnelse, på denne e-posten, fra april, som jeg ikke har fått noe svar på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/15
    Subject: Problemer med Ungbo
    To: ann.bakke@sby.oslo.kommune.no

    Hei,

    jeg bodde på Ungbo, i Skansen Terrasse 23, fra 1991 til 1996.

    (Jeg så nå at Ungbo er for de fra 17 til 23.
    Jeg bodde der visst til jeg var 25.
    Men, jeg spurte hu Ungbo-dama om det, og hu sa at det ikke var noe problem.

    For de som bodde der før meg, bodde der også til de var sånn rundt 25 osv.
    Og det virka som at Ungbo mangla folk til å bo i leilighetene der.
    Og hu dama bare smilte og sa at det ikke var noe stress, (for jeg stod på venteliste, i flere år, på Rimi-leilighet, på St. Hanshaugen, siden jeg jobba som leder i Rimi).

    I 1996, så fikk jeg meg endelig Rimi-leilighet.
    Og i 1998 så ble jeg butikksjef, på Rimi Nylænde på Lambertseter.

    Og da dukka ei av Ungbo-damene opp der, mens det var kø i kassa.

    Så jeg satt i kasse 2.
    Så satt det ei jente i slutten av tenårene, i kasse 1, og hørte på at Ungbo-dama spurte meg om hvor jeg bodde osv.
    Hu Ungbo-dama sa vel sånn at det var hyggelig at folk som hadde bodd på Ungbo gjorde det bra.

    Og hu sa at hu ikke likte at jeg leide av Rimi, for da var jeg for avhengig av Rimi, mente hu.
    (Men Rimi betalte ikke så bra, og jeg kjøpte bil da jeg ble butikksjef, så jeg hadde ikke så god råd, selv om jeg ble butikksjef.

    Og jeg fikk jo ikke spart opp noen penger, de årene jeg bodde på Ungbo heller, (for jeg var student og vernepliktig og lavt lønnet butikkmedarbeider), selv om jeg fikk tatt lappen).
    Så jeg ble boende på Rimi.

    Men det som jeg skulle klage på, det var at det som skjedde, overhørte jeg, var at hu Ingunn, fra Lambertseter/Munkelia-området, som satt i kasse 1, hu hørte jo alt som hu Ungbo-dama sa.
    Men hu skjønte ikke det her ordentlig, (hu hadde kanskje ikke hørt om Ungbo, hu bodde vel hjemme hos foreldra sine enda).

    Så hu Ingunn overhørte jeg, at hu sa til de andre, at jeg måtte ha bodd på barnehjem, eller hjem, eller noe sånt noe).
    Så jeg fikk problemer som butikksjef, på Rimi Lambertseter, fordi det oppstod falsk rykter, etter at hu Ungbo-dama deres dukka opp der, og var sleivkjefta i kassa.

    Og nedlatende og personlig mot meg da.
    Jeg mener at det er ikke hennes business, hvor jeg bor, så lenge jeg ikke bor i Ungbo lenger.
    Samtidig må jeg jo være høflig, når hu kommer i kassa på Rimi.

    Så hu burde ikke både være kunde og Ungbo-dame.
    Så hu burde ikke ha prata om Ungbo-ting i kassa, mener jeg, for det blir en dobbeltrolle, hu var der som kunde, mener jeg.
    Det ødela litt for meg, at hu Ungbo-dama oppførte seg så klønete, og patroniserende, mot meg.

    Så det vil jeg gjerne klage på.
    Desstuen så vil jeg klage på at søstra mi, hu tok med tre afrikanere hjem fra byen, en natt til søndag, uten å si fra på forhånd, og det ble dårlig luft i stua, for de to som lå der, de lufta ikke.

    Og noen stjal juice fra meg i kjøleskapet, den samme natt til søndagen.
    Og Hildegunn, hu ulte hele natta, mens typen hennes Rune, (som jeg var litt var for, for Pia og Hildegunn, sa han var homo), han og en mannlig sykepleier, var på rommet til Rune, hele natta, sammen med Hildegunn.

    Og hu ulte så fælt, så jeg lurer på om de tok ut eggene hennes, for videresalg, for hu kom med et ul, kjempehøyt, med jevne mellomrom nærmest.
    Og hu kasta også noe som lukta råttent i søppelkassa på badet.

    (Noe jeg tok opp på et ungbo-møte).
    Jeg trodde det var tamponger, men en gang, så så jeg at det lå 3-4 sånne.
    Så jeg lurer på om det var amputerte peniser, eller noe, som han sykepleieren hadde skaffa?

    Siden det lukta så råttent.
    Som en trussel mot meg, siden disse ikke likte meg, (Rune ihvertfall), og trua meg, på en 'subtil' måte, siden jeg pleide å tømme søppelbøtta på badet, så syntes nok de at det var 'homo'.

    Noe sånt, lurer jeg på.
    Men men, det var helt 'far-out', det greiene med Hildegunn og Rune.
    Men men.
    Og hu Wenche, hu tok ikke med katta si, Sara, når hu flytta.

    Så Sara pissa på en fin skinnjakke jeg hadde.
    Som var som ny, og som kosta 1400-1500 på Kaphahl vel, eller noe.
    (Som jeg hadde sett i Gøteborg, da jeg og tremenningen min Øystein, og noen andre kamerater, var der, sommerferien 1991.

    Så kjøpte jeg den samme jakka, når jeg var tilbake i Oslo.
    Og i 1992/93, så var jeg jo i militæret.
    Så da brukte jeg nesten ikke den jakka.
    Og jeg hadde også minst to andre jakker, som jeg pleide å bruke.

    Så den skinnjakka, var som ny, vil jeg si.
    Så den katta til hu Wenche, skylder meg 1400, vil jeg si.
    Men så hadde hu til slutt tatt med katta, til familien sin.
    Så hadde katta pissa på jakka til broren hennes, og da katta dem drept katta.

    Så jeg var ikke så slem.
    Selv om jeg klikka en gang jeg og, for katta pissa overalt, når Wenche dro fra katta.
    Så jeg tok sånn salmiakk der katta pissa, for å få den til å slutte å pisse.

    Så da kom det skum ut av munnen til katta osv.
    Men jeg var så sinna.
    Men, jeg tok ihvertfall ikke å drepte katta, sånn som broren til hu Wenche hadde gjort, når katta pissa.

    Jeg hjalp katta og skylte kjeften til katta, når det kom skum ut av kjeften på katta, pga. salmiakk.
    Men men.
    Så det var egentlig hu Wenche, (som var i MC-miljøet), sin feil, vil jeg si, siden hu flytta fra katta.

    Men men.
    Da fikk jeg klagd litt og.
    Og to jenter som bodde på rommet til Hildegunn seinere, ei norsk og ei afrikansk, som kjente en pakistaner, som dukka opp der, som var litt eldre enn dem.

    Dem lå og breia seg i stua, så det ikke var noen plass og sitte.

    For dem lå og sov på sofaene i stua.

    Og da sa jeg at dem kunne få den panelovnen i gangen, siden panelovnen deres hadde streika.

    Så slutta dem å okkupere hele stua.
    Men men.
    Det var også noe tull med naboen der, og buksa mi og barbermaskinen min, ble stjålet.
    Jeg trodde det var han ene gutten, men det kan ha vært naboen og.

    Men de jentene sa at han gutten stjal, så derfor jeg at det var han.
    Men naboen dro med de jentene inn til seg.
    Naboen vaska ikke gangen i sin uke, og skyldte på oss.

    Også bare dro de med de jentene inn til seg, og glemte vaske-diskusjonen.
    Men jeg ble ikke med inn til naboen.
    Så det var et eller annet rart som foregikk der, men jeg kjente ikke de jentene så bra, så jeg blanda meg ikke.

    Jeg hadde to jobber, og tok lappen, den siste tida jeg bodde på Ungbo, så jeg var litt åndsfraværende der, den siste tida.
    For den ene jobben var jo lederjobb i Rimi, og da måtte jeg lære alle bestillinene og alt mulig, den tida jeg bodde på Ungbo.

    Og jeg pleide også å dra tidligere på jobb, siden jeg nesten var i en lære-tid, i Rimi.
    Så det var liksom jobben som kom først for meg der, når jeg ble leder i Rimi, fra sommeren 1994, var det vel, og til jeg flytta inn i Rimi-leilighet, på St. Hanshaugen, på begynnelsen av 1996.

    Så den tida, så fulgte ikke jeg så mye med på hva som skjedde på Ungbo akkurat, for jeg hadde liksom en butikk jeg måtte passe på, Rimi Nylænde, på Lambertseter, for jeg fikk mye ansvar der som assistent da.

    Så sånn var det.
    Bare for å klage om noe av det jeg kom på.
    Og fordi jeg merka at hu Ungbo-dama plutselig ville at jeg skulle flytte, så jeg skjønner at det må ha foregått noe der på slutten.

    Så sånn er det.
    Selv om jeg ikke kan ha huske å ha gjort noe galt.
    Bortsett fra en gang, da hu jenta, hadde latt vinduet stå oppe.
    Da skulle jeg sjekke om det var hu som hadde stjælt barbermaskinen min, (som jeg anmeldte til politiet på Stovner), og da så jeg om hu hadde gjemt det under skittentøyet sitt og sånn, (for jeg var så sinna), men der lå det bare noen sko hu hadde rappa vel, i en skobutikk hu jobba.

    Også lå det en lapp der, fra noen utlendinger vel.
    'Vi har kjøpt', stod det.
    Men det skjønte jeg ikke helt.
    Men kanskje hu var hore?
    For jeg var med søstra mi i byen en gang, og da møtte vi hu jenta på Oslo City.

    Og da begynte søstra mi og skulle prate 'serious' med henne.
    Så om søstra mi og hu jenta er i noe gjeng?
    Jeg husker ikke hva hu jenta het, men hu hadde med ei bikkje dit en gang.

    Og hu hadde venninner fra Lindeberg-området osv., som jeg såvidt hilste på.
    Også bodde hu i rommet nærmest stua.
    Så sånn var det.
    Bare for å oppdatere.

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Påminnelse/Fwd: Anmeldelse av Tor Borgersen, Kvelde, og min onkel Martin Ribsskog, Løvås gård, Kvelde for drapsforsøk







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Anmeldelse av Tor Borgersen, Kvelde, og min onkel Martin Ribsskog, Løvås gård, Kvelde for drapsforsøk





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jul 13, 2010 at 4:03 AM





    To:

    post.vestfold@politiet.no



    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/3/20
    Subject: Anmeldelse av Tor Borgersen, Kvelde, og min onkel Martin Ribsskog, Løvås gård, Kvelde for drapsforsøk

    To: post.vestfold@politiet.no

    Hei,

    jeg ble forsøkt drept flere ganger, i 2005, men jeg var litt i sjokk, for jeg hadde overhørt at jeg var forfulgt av noe som ble kalt 'mafian', i Oslo.

    Jeg har anmeldt det siste drapsforsøket, som var veldig omfattende, med et helt jaktlag vel, eller hva man skal kalle det.

    Jeg kom meg såvidt unna, og rømte til England.
    Men, Tor Borgersen og min onkel Martin Ribsskog prøvde også å drepe meg, før dette, husker jeg, når jeg har fått roa meg ned litt etter disse sjokkene.

    En gang, så sa de at jeg skulle klatre ut på et bever-reir, og sparke unna noe kvist, for at dammen ikke skulle oversvømmes.
    (For jeg jobba for onkelen min, og han kommanderte meg mer og mer detaljert for hver dag, enda jeg har karriære som butikksjef osv., men jeg var litt i sjokk da, for jeg hadde hørt jeg var forfulgt av noe 'mafian', som jeg ikke vet hvem er, og hadde fått ødelagt tryne osv).

    Med en gang, som jeg gikk ut på det bever-reiret.
    Så tok han Tor Borgersen fram ei rive, og reiv veldig kjapt vekk greinene.
    Så jeg tror at han prøvde å få meg til å bli tatt av dragsuget, fra dammen, (som var på eiendommen til Løvås gård, en badedam, må man vel kalle det, fra en bekk, som gikk over eindommen og ned til Farrisvannet vel, som var en kilometer unna kanskje).

    Det var jo kjedelig å være i skjul der, og jeg hadde penger igjen fra studielånet mitt, for jeg studerte i Sunderland, men lånet ble fire måneder forsinket, og det gjorde at jeg fikk mye arbeid med å kontakte kreditorer i Norge, for jeg hadde et lite billån og noen andre smålån da.

    Så jeg mista kontrollen på studiene, pga. problemer fra Lånekassa og HiO.
    Så jeg fullførte ikke studiene i Sunderland, siden jeg var så forsinket.
    Så jeg prøvde heller å etablere meg, i England og Frankrike, bl.a., noe som ikke var så lett.

    Så jeg hadde mye penger igjen av studielånet, da jeg havnet på Løvås gård, rundt påsketider 2005.
    Så jeg kjøpte litt øl nå og da, for det var litt kjedelig, på Løvås gård, å være i skjul der, for meg som hadde bodd de siste 15 årene i Oslo og Sunderland og London osv.

    Så jeg svømte litt i den dammen da, for onkel Martin fikk meg til å gjøre det vel.
    (Jeg kjenner ikke han onkelen min Martin så godt, for jeg har bodd hos faren min, og han er broren til mora mi.

    Men samboeren hans, Grete Ingebrigtsen, sa han var uhygenisk, og han kjører MC og sånn, alt for fort vet jeg, for jeg og søstra mi fikk lov å sitte på en gang, vi var tenåringer, og da kjørte han i 160, i Vestfold.

    Og han Tor Borgersen, han bydde alltid på dop, og dyrka marijuana, så han var nok minst halv-kriminell).
    Og da syntes jeg, da jeg svømte i dammen, at dem luska i robåten, og hadde tenkt å slå meg i hue med en åre, eller noe.

    Så jeg vil anmelde Tor Borgersen, og min onkel Martin Ribsskog, for to tilfeller av drapsforsøk.
    Pluss da jeg ble forsøkt drept, 25. juli 2005, av et jaktlag, som jeg hørte at onkelen min prata om, med dama si, i dagen forut for dette, at det ikke var noe sjangs for at jeg ville komme meg unna.

    Så tre tilfeller av drapsforsøk vil jeg gjerne anmelde.
    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Påminnelse til Sjur Larsen/Fwd: Til Sjur Larsen, Avdelingsdirektør, Serviceavdelingen i UD/Fwd: Påminnelse til Torunn Skard/Fwd: Til Torunn Skard i UD/Fwd: Påminnelse til Torunn Skard/Fwd: Til Underdirektør Torunn Skard i UD/Fwd: Påminnelse/Fwd: Purr







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse til Sjur Larsen/Fwd: Til Sjur Larsen, Avdelingsdirektør, Serviceavdelingen i UD/Fwd: Påminnelse til Torunn Skard/Fwd: Til Torunn Skard i UD/Fwd: Påminnelse til Torunn Skard/Fwd: Til Underdirektør Torunn Skard i UD/Fwd: Påminnelse/Fwd: Purr





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jul 13, 2010 at 3:57 AM





    To:

    post@mfa.no



    Hei

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, og sender en påminnelse om dette.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/3/25
    Subject: Til Sjur Larsen, Avdelingsdirektør, Serviceavdelingen i UD/Fwd: Påminnelse til Torunn Skard/Fwd: Til Torunn Skard i UD/Fwd: Påminnelse til Torunn Skard/Fwd: Til Underdirektør Torunn Skard i UD/Fwd: Påminnelse/Fwd: Purring/Fwd: Purring/Fwd: Oppdaterin

    To: post@mfa.no

    Hei,

    jeg vil gjerne klage på at Torunn Skard ikke svarer og at ambassaden i London, ikke svarer på mine henvendelser.

    Jeg synes det er trakassering, ovenfor meg, at ambassaden svarer alle andre nordmenn, men ikke meg, så dette vil jeg gjerne klage på.

    På forhånd takk for hjelp!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/11/27
    Subject: Påminnelse til Torunn Skard/Fwd: Til Torunn Skard i UD/Fwd: Påminnelse til Torunn Skard/Fwd: Til Underdirektør Torunn Skard i UD/Fwd: Påminnelse/Fwd: Purring/Fwd: Purring/Fwd: Oppdatering/Fwd: 07/08511-15 – Erik Ribsskog – Klage på ambassaden i Londo

    To: post@mfa.no

    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2009/10/29
    Subject: Til Torunn Skard i UD/Fwd: Påminnelse til Torunn Skard/Fwd: Til Underdirektør Torunn Skard i UD/Fwd: Påminnelse/Fwd: Purring/Fwd: Purring/Fwd: Oppdatering/Fwd: 07/08511-15 – Erik Ribsskog – Klage på ambassaden i London

    To: post@mfa.no

    Hei,

    dette er en komplisert sak, som har vært innom Sivilombudsmannen mm., og jeg er kun en vanlig norsk statsborger, så jeg har nå måttet tenke mer igjennom, om dette, for å klare oppsumere bedre, om hva som har skjedd.

    Det startet med, at jeg ble mobbet og plaget veldig mye, på jobb, for Microsoft sin skandinaviske produktaktivering, her i Liverpool, som ble drevet av tyske Bertelsmanns datterselskap Arvato Services Ltd.

    Det var så mye tull der, så jeg trodde det var noe mafia, eller lignende, som hadde kontrollen der.
    Jeg kontaktet Merseyside-politiet, og de skulle ringe meg tilbake, etter at jeg ble sendt hjem fra jobb, for Managing Director der, han sa at han ikke kunne garantere for sikkerheten min, på jobb, så jeg fikk ikke lov å gå på jobb, etter at jeg hadde kontaktet politiet.

    Men politiet hørte ikke fra seg, som avtalt, så jeg tenkte at det var best å involvere ambassaden, i tilfelle Merseyside-politiet også var infisert av noe mafia, og siden det var mange andre norske og nordiske statsborgere, som også jobbet der på Microsoft-aktiveringen.

    Jeg tok med alt jeg hadde av dokumenter, fra møter på jobben osv., som viste hva som foregikk, og hvordan jeg hadde blitt tullet med der, på en organsiert måte, mener jeg, og tok med til ambassaden i London, i to omganger, i desember 2006, var det vel, og igjen, i mars 2007, mener jeg det var.

    Ambassaden, ved Øvermo, sa at jeg måtte ta det med engelske politiet og CAB, som jeg begge allerede var i kontakt med.
    Men det som skjedde, var at både Merseyside-politiet og CAB, bare begynte å tulle med meg, og trakassere meg osv.

    Så da tar jeg kontakt igjen, med ambassaden, for å si fra om det, at jeg har gjort som de sier, og tatt det med britisk politi og CAB, men at disse bare trakasserer og tuller med meg.
    Så lurer jeg på hva jeg skal gjøre da.

    Men så svarer ikke ambassaden!
    Og da måtte jeg kontakte Sivilombudsmannen.
    Og etter mye om men og fram og tilbake, så svarer UD, og beklager ovenfor meg, at ambassaden ikke svarte, og sa at det ikke er noe de kan gjøre, men at jeg må ta det med britisk politi.

    Men nå sitter jeg her, og lurer på det, hva hvis det skjer mer tull med Merseyside-politiet, f.eks.
    For jeg tror at de avlytter telefonen min.
    For jeg ble jo konstruert oppsagt, av Bertelsmann/Microsoft, etter at jeg klagde, på trakasseringen av meg der.

    Så jeg har hatt dårlig økonomi, og ikke fått noe hjelp, av noen, med den arbeidssaken, og har vært arbeidsledig, en del, etter dette, med untak av en jobb som selstendig næringsdrivende, på vegne av et firma i Norwich, innen emballasje-research, av det nordiske markedet, som var den eneste jobben jeg klarte å få, etter dette, en litt rar og dårlig betalt jobb, forresten.

    Og jeg tror politiet her må ha overvåket telefonen min, for å få meg til å gå inn i sjokk, eller noe.
    For jeg ble rådet av CCCS, til å ikke slippe inn en slags pengeinnkrever de har her, 'the bailiff'.

    Og hva skjer da, jo Merseyside-politiet dukka opp på døra mi, og sa ikke hvem de var, så jeg trodde de var the Bailiff.
    Så de stod, to politi-folk, og hamra på døra mi, i en drøy halvtime, var det vel, før de ringte meg på mobil, mens jeg trodde de var the bailiff da.

    Som for å terrorrisere meg.
    Så ringte de, og forklarte at de var fra politiet.
    Men jeg hadde jo spurt de på callinga, hvem de var, men da nekta de å svare, enda jeg spurte flere ganger, så jeg trodde at de var the Bailiff.

    Og da ringte jeg ambassaden, i tilfelle disse politi-folka, skulle dra meg med til politistasjonen, eller hva det var de skulle, siden de dreiv og terrorriserte meg på den måten.
    Men nå er jeg ikke sikker på om jeg er velkommen til å ringe ambassaden, hvis lignende ting skjer igjen.

    For ambassaden svarte meg ikke, på tross av at Sivilombudsmannen ba de om det.
    Og ambassaden har ikke beklaget til meg, at de ikke har svart, selv om UD har beklaget dette, så jeg nå, når jeg så igjenom papirene igjen.

    Men hvem skal jeg kontakte nå, hvis jeg blir tullet med av politiet her igjen, eller noe annet viktig skjer, slik at jeg trenger å kontakte ambassaden, for jeg er jo norsk statsborger.
    Jeg synes det blir litt nedlatende for meg, å kontakte ambassaden nå, som de har tullet med meg, på den måten.

    Skal jeg kontakte dere i UD da, hvis det er noe 'ambassade-ting', som jeg lurer på?
    På forhånd takk for svar, og beklager at det blir mye e-poster, men det er mye som har skjedd her, så det er ikke så lett alltid, å ha om alt det her i hue samtidig, beklageligvis.

    Så håper dere kan svare meg om dette likevel, selv om det ble mange e-poster!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2009/10/22
    Subject: Påminnelse til Torunn Skard/Fwd: Til Underdirektør Torunn Skard i UD/Fwd: Påminnelse/Fwd: Purring/Fwd: Purring/Fwd: Oppdatering/Fwd: 07/08511-15 – Erik Ribsskog – Klage på ambassaden i London

    To: post@mfa.no

    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten ennå, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2009/10/9

    Subject: Til Underdirektør Torunn Skard i UD/Fwd: Påminnelse/Fwd: Purring/Fwd: Purring/Fwd: Oppdatering/Fwd: 07/08511-15 – Erik Ribsskog – Klage på ambassaden i London

    To: post@mfa.no

    Hei,

    jeg ringte UD nå, og fikk opplyst at det var du som var Størsruds overordnede.
    Problemet mitt, er at jeg bor i England, og ambassaden i London, de nekter å svare på henvendelsene mine.

    Og dette er på tross av at Sivilombudsmannen har bedt de om å svare meg.
    Så jeg forventer nesten en unnskyldning fra ambassaden, siden de ignorerer henvendelsene mine.
    Og jeg vet nå ikke hvem jeg skal ringe, hvis det er noen 'ambassadeting' jeg lurer på.

    For selv om jeg er en vanlig borger, så har jeg jo litt ære og litt stolthet jeg og.
    Så jeg ønsker ikke å kontakte ambassaden, hvis de ikke unnskylder at de har ignorert meg, og svarer meg slik Sivilombudsmannen ber de om.

    Det er det minste man kunne forlange, synes jeg, når de ikke svarer meg, og Sivilombudsmannen sier at dette er feil fra ambassaden.
    Dessuten må jeg nesten også klage på Størsrud, som heller ikke svarer meg på e-poster, (som man kan se lenger ned i denne e-posten).

    Håper dere kan rydde opp i dette, for jeg kan jo nå komme i en knipe, hvis det skjer noe her i England, hvor jeg bor, så er jeg sannelig ikke sikker på om jeg kan kontakte ambassaden eller ikke, de må jo være forbannet på meg, når de ikke svarer selv om Sivlombudsmannen ber de.

    Jeg kan da ikke kontakte de sånn som ståa er nå?
    Her håper jeg dere kan rydde opp, hva hvis det skjer noe, tenker jeg, for som dere nok har sett i e-poster jeg har sendt dere, så blir jeg tullet med av bl.a. politiet her i England også, og da vil jeg gjerne ha det sånn, at jeg kan ringe ambassden hvis Merseyside politiet dukker opp på døra mi, og tuller med meg, og nekter å si hvem de er igjen, (for da tror jeg at de er sånne pengeinnkrevere, som de har her i England som heter bailiffs, og de skal man visst ikke slippe inn døra, hvis man er arbeidsledig, og skylder på strømregninga for eksempel.

    For jeg har hørt at jeg er forfulgt i Norge, av noe 'mafian', og ble forsøkt drept, på min onkels gård i Larvik i 2005, og jeg får ikke noe svar fra norsk politi eller Kripos om hva det er som foregår, og jeg er en vanlig person, som nå har en grad i IT, jeg har jobbet som butikksjef i tre Rimi-butikker, jeg har vært i militæret og i heimeværnet, og har studert i utlandet, og jeg har aldri vært kriminell, så hvorfor jeg blir tullet med av politiet og Kripos, og nå ambassaden i London, det skjønner jeg ikke).

    Så her håper jeg dere kan rydde opp i tullet fra ambassaden deres!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/9/24
    Subject: Påminnelse/Fwd: Purring/Fwd: Purring/Fwd: Oppdatering/Fwd: 07/08511-15 – Erik Ribsskog – Klage på ambassaden i London
    To: bernt.storsrud@mfa.no

    Hei,

    jeg sendte en purring til deg, i forrige måned, men da fikk jeg ikke noe svar, for du var på ferie, stod det, i en automatisk e-post jeg fikk tilsendt
    Så da prøver jeg igjen nå, å sende en ny påminnelse.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/8/10
    Subject: Purring/Fwd: Purring/Fwd: Oppdatering/Fwd: 07/08511-15 – Erik Ribsskog – Klage på ambassaden i London
    To: bernt.storsrud@mfa.no

    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, angående hvorfor
    ambassaden i London, ikke svarer på min korrespondanse.
    Så jeg sender derfor denne e-posten på nytt.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/7/24
    Subject: Re: Purring/Fwd: Oppdatering/Fwd: 07/08511-15 – Erik Ribsskog – Klage på ambassaden i London
    To: Størsrud Bernt <bernt.storsrud@mfa.no>

    Hei,

    men hvorfor er det sånn at ambassaden ikke svarer meg?
    Har jeg ikke rett til å få svar fra ambassaden, når jeg kontakter de?
    Hva hvis det er andre spørsmål som jeg ønsker å ta opp med de,

    jeg er jo en norsk statsborger, som bor i Storbritannia, også skal
    ikke ambassaden svare meg, enda dette jo også er en sak som
    gjelder mange norske statsborgere.
    Det var et firma, (Bertelsmann Arvato), hvor det virka som at det

    var noe 'mob', som hadde infiltrert firmaet.
    Folk ble kommandert hvor de skulle sitte og sånn, av kollegaer,
    og ikke sjefer.
    Firmaet brukte ulovlige ledelsesmetoder.

    Og jeg gjorde som ambassaden sa, jeg tok det med engelsk
    politi, og den veldedige organisasjonen CAB, som ambassaden
    anbefalte meg å ta det med.
    Men så ble jeg tulla med av engelsk politi og CAB.

    Og da var jo dette et nytt spørsmål, hva skal jeg gjøre da.
    Og da svarte ikke engang ambassaden meg.
    Hva slags behandling er dette ovenfor norske statsborgere?

    Er dette noe som UD anbefaler, at man skal behandle folk sånn, eller

    er dette noe man kan klage på?

    Er det riktig at man ikke kan få en forklaring engang, angående hvorfor

    ambassaden behandler en slik.

    Nå har jeg tatt dette med handels og næringsdepartementet og Solvit, men
    jeg synes også at dette er problemer UD burde se på, når norske statsborgere
    blir behandlet som dritt av utenlandske myndigheter.

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2009/7/24 Størsrud Bernt <bernt.storsrud@mfa.no>

    Svar ble sendt 24. juni – se nederst i denne korrespondansen.

    Vennlig hilsen

    Bernt Størsrud

    Seniorkonsulent

    Seksjon for konsulære saker og utlendingsfeltet

    s-kons@mfa.no

    —————————————————————-

    UTENRIKSDEPARTEMENTET

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: Thursday, July 23, 2009 10:59 PM

    To: Størsrud Bernt

    Subject: Purring/Fwd: Oppdatering/Fwd: 07/08511-15 – Erik Ribsskog –

    Klage på ambassaden i London

    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, og

    sender derfor denne purringen.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/6/24

    Subject: Oppdatering/Fwd: 07/08511-15 – Erik Ribsskog – Klage på ambassaden i

    London

    To: bernt.storsrud@mfa.no

    Hei,

    ambassaden ba meg først, (før de sluttet å svare på mine

    henvendelser), om å ta dette med

    politiet og CAB, i Storbritannia.

    Men disse bare tullet med meg, jeg ga kopier av dokumentene i saken, til

    politiet her, i håp

    om at de ville etterforske.

    Men det ville de ikke, jeg ble sendt til den veldedige organisasjonen CAB, som

    bare trakasserte

    meg.

    Merseyside-politiet, de også trakasserte meg, og kalte meg 'Miss Erik

    Ribsskog', i brev osv.,

    enda britene har filmer som 'Erik the Viking' osv., og Eric

    er et vanlig navn, i engelsktalende

    land.

    Så Merseyside-politiet tuller også med meg.

    Så de har nok også gjort noe galt, tror jeg.

    Kanskje ambassaden og politiet har tatt ned noe mafia, som var i firmaet, også

    har de bare

    tulla med meg etterpå, enda jeg har levd i et helvete siden

    2003, når jeg overhørte at jeg

    var forfulgt av 'mafian', da jeg bodde i Oslo.

    Noe sånt?

    Det skal jo være et åpent samfunn, mener jeg, og folk har krav på å vite hva

    som foregår.

    Og jeg har brukt mye tid på denne saken, og mistet jobben min blant annet, og

    er nå

    arbeidsledig.

    Så her blir nok jeg tullet med av ambassaden og politiet i Storbritannia.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/6/24

    Subject: Re: 07/08511-15 – Erik Ribsskog – Klage på ambassaden i London

    To: Størsrud Bernt <bernt.storsrud@mfa.no>

    Hei,

    Men hvorfor er det sånn at ambassaden ikke svarer, når jeg

    kontakter de da?

    (Jeg har jo vært i kontakt med

    ambassaden, og gitt de alle dokumentene i saken).

    Ambassaden må ha gjort noe galt, tror jeg, siden de ikke

    tørr å svare meg.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    2009/6/24 Størsrud Bernt <bernt.storsrud@mfa.no>

    Det vises til din henvendelse av 26. mai, der det bl. a. bes om

    at ambassaden sørger for å få en sak opp for retten.

    Den norske ambassaden i London kan evt. formidle kontakt med en

    advokat. Utgifter i den forbindelse vil du selv måtte dekke.

    For øvrig er det slik at utenrikstjenesten ikke kan blande seg

    inn i rettergang. Mer om dette her: http://www.landsider.no/tips/bistand/bistand.htm

    Vennlig

    hilsen,

    Bernt

    Størsrud

    Seniorkonsulent

    Seksjon

    for konsulære saker og utlendingsfeltet

    Utenriksdepartementet












  • Gmail – Påminnelse/Fwd: Industrispionasje fra Rema mot Rimi







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Industrispionasje fra Rema mot Rimi





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jul 13, 2010 at 3:53 AM





    To:

    okokrim@okokrim.no



    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/4/7
    Subject: Industrispionasje fra Rema mot Rimi
    To: okokrim@okokrim.no

    Cc: bjorn.kolby@lo.no

    Hei,

    jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe de kalte 'mafian', og har flykta til England.

    Nå lurer jeg på om det kan være fordi jeg ble vitne til noe industrispionasje, da jeg jobba som aspirant, på Rimi Nylænde, på Lambertseter i Oslo, i 1993 eller 94.

    Det var assistent Hilde, fra Haugerud-området, og som hadde vært i Jehovas vitner, som skulle begynne som assistent i Rema.
    Og da ble jeg vitne til det, at hun fikk lov av butikksjef Elisabeth Falkenberg, (som min tildligere klassekamerat fra Gjerdes VGS. i Drammen, og som ansatte meg i Rimi, mens jeg var i militæret, Magne Winnem, omtalte som 'mafia', i 1995 eller 96 vel, uten at jeg skjønte så mye da, for jeg hadde aldri hørt om mafia i Norge, og jeg vet ikke hvilken mafia han mente), til å ta med Rimi sin hemmelige varebok, fra safen.

    Så jeg blir antagelig forfulgt siden jeg var vitne til dette.
    Fordi, i den vareboka, så stod det koder, foran alle varene som var i Rimis sortement.
    Det var kode fra A til F, ettersom hvor mye Rimi tjente på den og den varen.

    Så da kunne Rema finne ut hvilke varer Rimi fikk billigere enn dem, og få et overtak på leverandørene og Rimi.
    Så dette var industrispionasje i høyeste grad, vil jeg si.
    Så jeg tenkte jeg skulle sende om dette til dere.

    Jeg sender en kopi til LO og, siden jeg har en arbeidssak mot ICA/Rimi, som er hos LO, men Falkenberg er lesbisk, og samboer med Liv Undheim i LO, så jeg sender det til Rimi/ICA og, selv om jeg har en arbeidssak mot de, siden jeg da ikke stoler helt på LO, dessverre, siden Falkenbergs samboer er ganske høyt oppe der, i et fagforbund.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.
    Erik Ribsskog






  • university of sunderland

    PS.

    Hu amerikanske med det mørke håret, skulle også ha nyttårsfest.

    Men da ble ikke jeg invitert.

    Kanskje fordi søstra mi og venninna hennes fra Norge, Siv, var på besøk?

    Hvem vet.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Jeg tror det kanskje er meg, som er i bakgrunnen der:

    er ikke det meg i bakgrunnen

    http://www.facebook.com/#!/photo.php?pid=764&o=all&op=1&view=all&subj=2412971606&aid=-1&id=500886960&fbid=17683321960

    PS 3.

    Jeg tror nok det må sies å være meg:

    Photo 0460

    PS 4.

    Jeg blir så forbanna.

    Alle i Norge sitter på fisla si og fisler.

    Jeg skriver og skriver på bloggen her til jeg får senebetennelse.

    Politiet vil ikke engang etterforske mordforsøk mot meg, i Kvelde i 2005.

    Jeg overhørte i Oslo, i 2003 at jeg var forfulgt av noe som ble kalt ‘mafian’.

    Politiet gir ingen informasjon.

    Hundretusenvis av nordmenn leser bloggen min.

    INGEN gjør noe.

    Alle lar dette bare fortsette.

    Og jeg får mitt liv ødelagt siden dette fortsetter i år etter år.

    Norge er land et land fylt av jævla kujoner og idioter.

    Jeg blir så drit forbanna at jeg driver å skriker i leiligheten her midt på natta.

    Norge og nordmenn burde skamme seg.

    Et land som ikke ha noe skam.

    Jeg blir bare så jævlig kvalm.

    Fy faen.

    Jeg gir nesten opp, for en gjeng med drittsekker, et helt land med folk som er fulle av dritt.

    Kan det bli verre?

    Erik Ribsskog







  • Gmail – To the line-manager of Mr. Lee/Fwd: FW: RESTRICTED – PERSONAL DATA Independent Case Examiner's Office







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    To the line-manager of Mr. Lee/Fwd: FW: RESTRICTED – PERSONAL DATA Independent Case Examiner’s Office





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Jul 12, 2010 at 7:25 PM





    To:

    ICE@dwp.gsi.gov.uk



    Hi,

    today I received a letter from you at ICE.
    (ICE Ref No: DWP00811/09).
    You write that you'll now investigate my complaint.
    But, this isn't my complaint.

    This is how you at ICE, defined my complaint, when you called me on my mobile, at Tesco, last year, I think it must have been.
    I've tried to get you to change the complaint, several times, but to no use.

    I've also complained about harrassment in calls from you, which you haven't replied about.
    You are just ridiculing yourself in my opinion.
    I've paid tax in the UK, before I was unemployed, so I you at ICE are a waste of tax-payers money.

    But I guess it's no use no matter what I write.
    This is ridiculus.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Fri, Jun 25, 2010 at 3:20 PM
    Subject: Re: FW: RESTRICTED – PERSONAL DATA Independent Case Examiner's Office

    To: DWP ICE gateway team <ICE@dwp.gsi.gov.uk>

    Hi,

    yes, I would like the correspondance, to be in writing.
    Since that's from Norway, then I think it's less chance for me being 'overrun', by faster speakers.

    Also, I still think Mr. Lee provoked me, by calling me ten minutes before the end of the business hours, and then ridiculed me, by saying that I couldn't speak with then, right after.
    That wasn't what this was about.
    You say you didn't know when I wanted to be called.
    But, you knew I was unemployed, so then I think you should call within the business-hours, since I think ICE-cases, are part of being unemployed, (which then is like my job).

    So this I still think, if you know someone are unemployed, then you should call them within the business-hours.
    I still don't understand why Mr. Temple didn't do this.

    Also, you call people on their mobiles, when they are at Tesco etc.

    To discuss an ICE-case.

    Do you think it's smart, to discuss an ICE-case over the mobile?
    I don't think this is smart, because people don't have their notes with them, in the shop.

    So I want you to please escalate this complaint, since I don't think you have explained this good enough.
    Best Regards,

    Erik Ribsskog


    On Fri, Jun 25, 2010 at 11:41 AM, DWP ICE gateway team <ICE@dwp.gsi.gov.uk> wrote:

    Thank

    you

    Karen Grace
    Customer

    Services Team

    **********************************************************************
    
    This document is strictly confidential and is intended only for use by the addressee.
    If you are not the intended recipient, any disclosure, copying, distribution or other
    action taken in reliance of the information contained in this e-mail is strictly prohibited.
    Any views expressed by the sender of this message are not necessarily those of the Department
    for Work and Pensions.
    If you have received this transmission in error, please use the reply function to tell us
    and then permanently delete what you have received.
    This email was scanned for viruses by the Department for Work and Pensions' anti-virus services and on leaving the Department was found to be virus free.
    Please note: Incoming and outgoing e-mail messages are routinely monitored for compliance
    with our policy on the use of electronic communications.
    **********************************************************************












  • Gmail – To Tatyana Spiers, Directors Office/Fwd: Your reply from E.ON







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    To Tatyana Spiers, Directors Office/Fwd: Your reply from E.ON





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Jul 12, 2010 at 3:06 PM





    To:

    DirectorofCustomerService@eonenergy.com



    Hi,

    thank you for your e-mail!
    Please send it to the external debt collection company then, like you write you can do.
    (Since they are able to agree on deals like the one I can afford to pay, at the moment).

    If that's alright.
    The case-number for the Energy Ombudsman case, that I mentioned, in my last e-mail to you, is 575571.
    Sorry that I forgot to write this number in the last e-mail!

    Best regards,
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: <sysresponse-do-not-reply@eonenergy.com>

    Date: Mon, Jul 12, 2010 at 11:18 AM
    Subject: Your reply from E.ON
    To: eribsskog@gmail.com

    Account number: 012373289370

    Hello Mr Ribsskog and thank you for your email.

    I am sorry that you feel we are harassing you about the balance on your account and that we are being unkind by not agreeing to your proposal of £1.00 per month.

    I understand that you have similar arrangements with debt companies and so you feel that we should also accept this proposal. Whilst a debt company may be able to agree to this amount I regret that we are not able to do so.

    We would normally only be able to spread the balance of a final account over a maximum of twelve months, although depending on your circumstances we may occasionally be able to extend this period. I do appreciate that your financial situation is difficult and understand that this situation is distressing for you.

    You have mentioned that you are dealing with Consumer Credit Counselling Service to help you manage your debt. I recommend that you contact them about your balance of £530.12 and seek their advice about this.

    There are two main options available to you: one is to pay a larger amount toward your balance which we can accept and the other option would be to let the balance go to an external debt collection agency as they would be able to accept a lower payment than we can.

    I would expect CCCS to send us an Income/ Expenditure form so that we can understand your financial situation and therefore make an informed decision about the requested payment amount.

    Any payment that you can make in the meantime will help to reduce your balance.

    I notice you have mentioned a complaint with the Energy Ombudsman. If you have raised a complaint with them I would be grateful if you would please advise me of your case number so that I can note this on your account.

    You can contact me on 0115 843 4013 extension 2345 or by email, which I understand you prefer.

    Kind regards

    Tatyana Spiers

    Directors' Office

    To find out how you could cut your energy use and reduce your bills visit http://www.eonenergy.com/saveplanet

    You will find:

    – Our Interactive House – Step inside our virtual house to save energy and money

    – Energy Saving Advice – We're committed to giving you some simple advice that can make a real difference in your home

    – Energy Efficiency Products – Reduce your energy usage with our range of energy efficiency products.

    If you'd like to email us please visit http://www.eonenergy.com/contact/. By emailing us through our website we can guarantee your information remains secure. Thanks.

    ___________________________ Disclaimer Notice ______________________

    This message and any attachments are confidential and should only be read by

    those to whom they are addressed. If you are not the intended recipient, please

    contact us, delete the message from your computer and destroy any copies. Any

    distribution or copying without our prior permission is prohibited.

    Internet communications are not always secure and therefore E.ON

    does not accept legal responsibility for this message. The recipient is

    responsible for verifying its authenticity before acting on the contents. Any

    views or opinions presented are solely those of the author and do not

    necessarily represent those of E.ON.

    Registered addresses:

    E.ON UK Plc, Westwood Way, Westwood Business Park, Coventry, CV4 8LG.

    Registered in England and Wales No. 2366970

    E.ON Energy Limited, Westwood Way, Westwood Business Park, Coventry, CV4 8LG.

    Registered in England and Wales No. 3407430

    Telephone +44 (0) 2476 192000

    Fax +44 (0) 2476 42 5432












  • Gmail – Gjedde-slekten/Fwd: Feilopplysning om slekten Adeler







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Gjedde-slekten/Fwd: Feilopplysning om slekten Adeler





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Jul 12, 2010 at 1:33 AM





    To:

    ww@bruunhjejle.dk



    Hei,

    jeg har også funnet ut, at min mormors bror, Erik Anker Heegaard.
    Han er død nå, men var gift, med Unse Marie Trock-Jansen.
    Og hun er direkte etter Gorm, Karl den Store, Pippin den Lille, Waldemar Seier, Waldemar den Store, en gresk-bysantinsk keiser, en tremenning av den norske konge Olav Håkonsson, Gange-Rolf, en konge av Portugal, en fyrste av Russland, osv., osv.

    Så jeg lurer på om dette styrker den teorien, som sier at den Gjedde-slekt, som min mormor var etter, (hennes oldemor het Maren Gjedde).
    At dette var den ekte Gjedde-slekten, etter Ove Gjedde, slik som min mormor også sa, at Gjedde var en fin, gammel dansk uradel-slekt.

    Så kanskje vi som er etter min mormor da kan få være så snille å få være med i Dansk Adelsforening, tenkte jeg, eventuelt.
    (Siden jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe som kalles 'mafian', i Oslo, i 2003, så tenkte jeg at dette kanskje kunne hjelpe, å være medlem i Dansk Adelsforening, siden politiet ikke gir noen hjelp, eller engang noe informasjon).

    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: 2010/6/25
    Subject: Gjedde-slekten/Fwd: Feilopplysning om slekten Adeler
    To: Henrik Wedell-Wedellsborg <ww@bruunhjejle.dk>

    Hei,

    nå har jeg vært i kontakt med Finn Gaunaa, som har nettstedet Roskildehistorie.dk.

    Og han sier at man ikke kan utelukke, at min tippoldefar, øverstkommanderende general, Anders Gjedde Nyholm, er i den adelige Gjedde-slekten.

    Skal jeg få lov å være medlem hos dere hos Dansk Adelsforening da, siden dette ikke kan utelukkes?
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/4/21

    Subject: Feilopplysning om slekten Adeler

    To: finn@gaunaa.com

    Hei,

    da jeg fikk min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, sitt testamente, (hun døde ifjor sommer, og var født i Danmark, som oldebarn av Anker Heegaard og Maren Gjedde, bl.a.).


    Det stod i testamentet, at hun arvet sin onkel, (min oldemors svoger), Holger baron Adeler, og satt pengene inn i et hus for min mor, (som døde i 1999, Karen Ribsskog).
    Og jeg er min mors eldste barn, så jeg prøver å rydde opp litt og følge med litt.

    Jeg har også overhørt at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian', i Oslo, i 2003, (uten at jeg vet hvorfor, jeg jobbet som butikksjef, og har aldri vært kriminell), uten at jeg får noe hjelp av politiet.

    Men, jeg ser at står feil årstall, på en i Adeler-slekten.
    Holger baron Adeler, var jo i slekt med meg gjennom inngifte, (han var gift med min oldemors søster Magna Adeler f. Nyholm).

    Så jeg har lagt inn fra deres nettsted, og inn på mitt slektstre, på MyHeritage.
    Og jeg fant ut at dere har feil fødsels og dødsdato, på en baron Adeler da.
    Jeg skal finne ut hvilken igjen.

    Det er Christian Herman, baron Adeler og godseier.
    Det står at han var født i 1777 og død i 1842, men det skal visst være datoene for hans far.
    Det riktige, (som jeg har funnet andre steder på nettet), skal visst være at han er født 14 juli 1828.

    (Dødsdato hadde jeg visst dessverre ikke).
    Jeg lurte på om dere kunne være så snille og rydde opp i litt i dette, sånn at folk ikke tror at jeg er en form for 'lurendreiere', når jeg sier dette som står i min mormors testamente, at hun arvet Holger baron Adeler, og at vår familie da er i slekt med den kjente norske sjøhelten Cort Adeler, som jeg tror regnes som veldig fint i Norge, (selv om det bare er gjennom inngifte da).

    Så ser det kanskje at datoene ikke stemmer, på deres websted, og da tror de kanskje at det er noe jeg finner på, (tenker jeg).
    Så jeg håper at dere har mulighet til å rydde opp i dette.

    Jeg er vel kanskje Cort Adelers nærmeste slektning i Norge da.

    Og kanskje også han Christian Herman, sin nærmeste slektning.
    (Ihvertfall som følger på slike ting som dette).
    Så da tenkte jeg at jeg måtte nesten si fra.

    For Holger baron Adeler, døde dessverre uten å få barn, (så min slekt burde kanskje være flaue over dette, selv om jeg ikke har hørt noenting om hva som skjedde, som forårsaket at Magna og Holger Adeler ikke fikk barn).

    Jeg er jo norsk statsborger, og i familie med Magna Adeler, så jeg holder litt med begge to, siden Adeler jo opprinnelig er en norsk familie, fra Brevik i Telemark, så må jeg nesten holde litt med Adeler og.

    Så jeg vil ikke legge skylden på noen her.
    Kanskje det var noen i Danmark som ikke likte norske adelsslekter, (for disse bodde jo i Danmark).
    Min mormor var altså oldebarn av Maren Gjedde.

    Men hun klarer jeg ikke å spore tilbake til Ove Gjedde.
    Hennes far, Anders Christensen Gjedde, skal visst ha vært 'bondesøn', ifølge årbog for Thy og Mors, som var sitert på Thisted museum sine nettsider.

    Han skulle visst hatt en tønne gull i kjelleren, ifølge min mormors tremenning, fra Klampenborg, i Danmark, (ifølge et sagn).
    Så jeg tror kanskje at min mormors Gjedde-linje, ikke var så fin.

    Det kan ha vært den Gedde-linjen, fra Sjælland og Charlotte von Geideren/Gelderen, fra 'kurlands adel', så jeg på nettet.
    Så kanskje noen i den 'falske' Gjedde-linjen, saboterte for Adeler-linjen, sånn at denne skulle dø ut, som ledd i en kamp mot de nordiske, som jeg synes jeg har sett litt konjenkutrene av, etter å ha lest mye på nettet, og pratet med en del folk her i England, hvor jeg lever som flyktning, men ikke får lov å være det offisielt.

    Noe sånt?

    Ihvertfall hadde det vært veldig fint hvis dere kunne rette opp denne feilen!
    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Brudd på EØS-avtalen, fra QXL/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med konto/Fwd: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Brudd på EØS-avtalen, fra QXL/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med konto/Fwd: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Jul 12, 2010 at 12:02 AM





    To:

    Solvit.norway@nhd.dep.no



    Hei,

    det her prøver jeg å sende til dere, hos Solvit.
    Jeg hadde QXL-konto da jeg bodde i Norge, og ønsker nå å selge ting, fra England, over QXL.
    (Engelsk godteri, som isbre-mint, som de har sluttet å selge i Norge, og engelsk brus kanskje, som de ikke har i Norge.

    Sånne ting).
    Men QXL, de sier at man må betale en sikkerhet, på så og så mange tusen, hvis man vil selge fra utlandet.
    Men jeg er arbeidsledig, og har ikke så mye penger.
    Jeg mener dessuten at dette er brudd på EØS-avtalen.
    For det skal være likt, for alle i EØS-sonen.
    Men her blir jeg forskjellsbehandlet, fordi jeg bor i England.
    Og dette er også snakk om den samme kontoen jeg hadde, som da jeg bodde i Norge.

    Så jeg er en kjent kunde, for QXL.
    Så de bare gjør seg vanskelige, av en eller annen grunn.
    Så da tenkte jeg at jeg kunne sende dette til Solvit.
    For dette er bare byråkrati, som ødelegger, sånn at jeg ikke kan få jobbet som selvstendig næringsdrivende, her i England, med å selge produkter fra England, på QXL i Norge.

    Hva skal poenget med dette være.
    Dette er bare meningsløst byråkrati og mobbing, mener jeg.
    Dette er også snakk om billige produkter, til kanskje 20-30 kroner.

    Så at jeg må stille garanti, i tusenkroners-klassen, for å selge dette på QXL.

    Det blir bare dobbelt meningsløst, mener jeg.
    Så sånn 'red tape', som det kalles i England, (som er vanligst hos myndighetene vel, så det er rart at QXL driver med det, men det er kanskje noe mobbing, siden jeg måtte flykte fra Norge, i 2003, siden jeg overhørte jeg var forfulgt av noe som ble kalt 'mafian', i Oslo), det håper jeg at dere kan rydde opp i.

    På forhånd takk for hjelp med dette!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/2/20
    Subject: Påminnelse/Fwd: Problemer med konto/Fwd: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:
    To: per.terjesen@qxl.no

    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/1/11

    Subject: Problemer med konto/Fwd: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:

    nå ringte jeg og prata med Tine på kundeservicen deres, og hun fortalte meg det, at du var både markedsleder og daglig leder.
    Så nå kontakter jeg deg, som daglig leder.

    Hun Tine, det var hun, som åpnet QXL-kontoen min igjen, i høst.
    For den kontoen hadde jeg brukt, da jeg bodde i Oslo.
    Nå bor jeg i Liverpool, og ville gjerne fortsette å bruke den kontoen.

    Og det sa hun Tine, at det fikk jeg lov til da, siden jeg hadde brukt kontoen i Oslo.
    Dette sa hun i høst, på e-post.
    Og hun synes jeg har en høflig og ordentlig tone osv., i telefonen, så dette er ikke noe klage på henne.

    Men andre folk hos dere, de nekter meg dette, å bruke denne kontoen, fra Liverpool.
    Og jeg har vært i kontakt med vel så godt som alle lederne deres, uten at noen har klart å finne ut av det.

    Så da kontakter jeg deg igjen, denne gang som daglig leder, og håper at det blir mulig å finne 'ornings' på dette.
    Kanskje hun Tine skulle ha vært daglig leder istedet, hun virker ordentlig og oppegående, men det er kanskje ikke så lett for henne, hvis resten av de som jobber i firmaet, er noen undermålere av noen sauer, for å sette det litt på spissen.

    Men nå har dette tullet foregått i en haug av måneder, så nå håper jeg at det kan bli noe 'årnings' her.
    Du har skrevet tidligere at jeg måtte være tålmodig, men hvor mange år skal man regne med å måtte vente da?

    Med irritert hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/11/18
    Subject: Re: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:
    To: Erlend Vaering <erlend.vaering@qxl.no>

    Hei,

    det var veldig bra!
    Hvem sjefen din da, hvis jeg tørr spørre?
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2009/11/18 Erlend Vaering <erlend.vaering@qxl.no>

    Hei Erik!

    Det er informert videre opp i systemet.

    Mvh

    Erlend

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 18. november 2009 18:41

    To: Erlend Vaering

    Subject: Re: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at

    Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:

    Ja,

    men du kan jo ikke behandle klager på deg selv.

    Det blir som at geita passer på havresekken.

    Du får sende det til sjefen din, hvem nå det er.

    Nå blanda han Markedsdirektøren seg inn og.

    Men det er kanskje han som er din overordnede, som du

    rapporterer til?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/11/18 Erlend Vaering <erlend.vaering@qxl.no>

    Hei Erik !

    Akkurat på dette punktet så er det jeg

    som er siste instans. Vi har nå forklart hvordan du kan autorisere deg som

    selger hos oss med utenlandsk adresse. Vi beklager at du ikke finner deg riktig

    behandlet.

    Vennlig hilsen

    Erlend Væring

    Manager of Costumer Service

    and Security

    Tlf. +4797050304

    Skype : tony_soprano8662

    Gi ting et nytt liv på QXL, -det kan

    også du tjene på!

    qxl.no

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 18. november 2009 18:31

    To: Erlend Vaering

    Subject: Re: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at

    Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:

    Hei,

    det

    holder ikke bare å beklage at dere ikke gjør som dere har sagt.

    Dere må holde ord.

    (Det

    er vanlig i samfunnet. Jeg hadde skjønt det hvis det var sånn, at bare et visst

    antall kunne selge på QXL, men det er jo ikke sånn. Så her det bare du som er

    vrang).

    Du får sende det til sjefen din da vet du, hvis du kan være så vennlig!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/11/18

    Erlend Vaering <erlend.vaering@qxl.no>

    Hei Erik !

    Vi beklager at du føler det slik.

    Vi gjorde en feil i våre prosedyrer når din konto ble åpnet. Dette

    beklager vi!

    Vennlig hilsen

    Erlend Væring

    Manager of Costumer Service

    and Security

    Tlf. +4797050304

    Skype : tony_soprano8662

    Gi ting et nytt liv på QXL, -det kan

    også du tjene på!

    qxl.no

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 18. november 2009 18:22

    To: Erlend Vaering

    Subject: Re: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at

    Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:

    Hei,

    ja

    dette frustrerer meg, for dere har så dårlig kundeservice.

    Dere har allerede sagt til meg at dette skulle være i orden:

    2009/10/12 QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>

    Hei


    Din konto er nå gjenåpnet, og sikkerhetskoden er bestilt til deg.

    Du vil motta koden i posten i løpet av noen virkedager.


    Vi ønsker deg en fin dag!

    Med vennlig hilsen

    Tine

    Og da mener jeg, at hun har sagt det, på

    vegne av QXL.

    Så da kan ikke du forrandre det nå.

    Dessuten så later du som at du ikke har lest e-posten min, du sier at pengene

    blir overført tilbake da og da, men jeg har forklart det, at jeg ikke har

    penger.

    Så du later som om du ikke har lest

    e-posten min, så det er så uhøflig, at jeg får lyst til å kalle deg ting,

    nesten.

    Dessuten så synes jeg disse reglene dine

    høres merkelige ut, om å få en lapp i posten hvert år, det har ikke E-bay

    f.eks.

    Dette er ikke noen skrøner du dikter opp da?

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2009/11/18

    Erlend Vaering <erlend.vaering@qxl.no>

    Hei Erik !

    Vi forstår at dette frustrer deg.

    QXL ønsker at auksjonen skal være et

    sikkert sted å gjøre en handel. Derfor er det gjort en del forebyggene

    tiltak . Du registrerte deg i 2004 hos oss og solgte en IPOD . Det er 5 år

    siden. Alle våre medlemmer som har vært ikke aktive i løpet av et år må

    igjennom en ny aktivering . Vi sender da ut en ny sikkerhetskopde selv om våre

    bruker har vært igjennom den prosessen før. Grunnen er at i løpet av en hvis

    tid så vil adressen og situasjon endre seg . Du begynner dermed med nye ark og

    tegnestifter . Innen for Skandinavia så er det vanlige prosedyrer . Vi sender

    ut et ny sikkerhetskode hvor våre medlemmer får sent det pr. brev .

    Alle som ligger uten for scandinavia må

    gå igjennom de prosedyrene gammel som ny som er nevnt av Anders den 22.10.09.

    Da du har valgt og bosette deg utenfor Skandinavia som kommer du inn under

    denne kategorien. Depositumet vi bli betalt tilbake når man har oppnådd 15

    positive karakterer.

    Hvorfor? Årsak-àForebyggende sikkerhetstiltak.

    Vennlig hilsen

    Erlend Væring

    Manager of Costumer Service and Security

    Tlf. +4797050304

    Skype : tony_soprano8662

    Gi ting et nytt liv på QXL, -det kan

    også du tjene på!

    qxl.no

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 18. november 2009 11:13

    To: Erlend Vaering

    Subject: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at

    Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:

    Hei,

    jeg

    fikk meg en QXL-konto, i 2004, og jeg solgte en Ipod, som jeg fant ut at jeg

    ikke trengte lenger, siden jeg ikke satt så mye på t-banen til jobben lengre,

    etter at jeg kutta litt ned på jobbing, på Rimi Bjørndal, og konsentrerte meg

    litt mer om studier, på HiO ingeniørutdanningen.

    Men da fikk jeg mindre lønn, så da solgte jeg Ipod-en min på QXL, for å spe på

    studielånet litt.



    sånn var det.

    Etter dette, så har jeg flyttet til England, og nå hadde jeg tenkt å begyne å

    selge ting fra England, på QXL.

    Men

    når jeg forrandrer adressen, så sier dere at jeg ikke har lov å opprette en

    konto fra utlandet.

    Men, kontoen ble jo opprettet fra Oslo, i 2004.

    Så dette lager krøll for meg, for jeg får ikke brukt kontoen, og jeg har ikke

    mange tusen jeg kan sette som garanti.



    jeg mener de ikke har noen forståelse for det, hos kundeservicen deres, at min

    konto ikke er opprettet fra utlandet, men den ble opprettet i Oslo, i 2004.

    Da må jeg få lov å fortsette å bruke den kontoen, selv om jeg flytter til

    England, mener jeg.

    Er du ikke enig i dette?

    Håper spent på positivt svar, for jeg klar til å begynne å selge mye rart fra England

    her, skjønner du, og er arbeidsledig, så jeg har tid til å drive med det her

    og, men har ikke noe formue og bruke som garanti, (som egentlig ikke skulle

    gjelde for meg, siden kontoen ble opprettet i Norge, mener jeg).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Vibeke Kittilsen <vibeke.kittilsen@qxl.no>

    Date: 2009/11/18

    Subject: SV: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd:

    Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:


    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei

    Det er selvsagt lov å spørre om.

    Det er Erlend Væring.

    Du når han på erlend@qxl.no

    Vibeke


    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. november 2009 10:48

    Til: Vibeke Kittilsen

    Emne: Re: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd:

    Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:

    Hei,

    ok,

    det forstår jeg.

    Men hvem er det som er sjefen for kundesenteret, da forresten, hvis det er lov

    å spørre?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/11/18

    Vibeke Kittilsen <vibeke.kittilsen@qxl.no>

    Hei

    Beklager, men dette er det vårt Kundesenter

    som håndterer og jeg får derfor ikke gjort noe.

    Ha en fin dag.

    Vibeke


    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 17. november 2009 13:23

    Til: Vibeke Kittilsen

    Emne: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd:

    Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:

    Hei,

    kan

    du som er Community Manager se på det her?

    Jeg opprettet en QXL-konto, da jeg bodde i Oslo, i 2004, og solgte en Ipod, på

    QXL.

    Nå,

    så bor jeg i England, og de nekter meg å bruke den QXL-kontoen, siden jeg bor i

    utlandet.

    Men den kontoen ble jo opprettet da jeg bodde i Norge, så da mener jeg at jeg

    har lov å ta med meg den kontoen, når jeg flytter til utlandet.

    Han markedsdirektøren deres svarer meg ikke, skjønner du.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/11/6

    Subject: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:

    To: per.terjesen@qxl.no

    Hei,

    jeg

    kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg prøver å

    sende en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/10/22

    Subject: Klage/Fwd: Re: Re:

    To: per.terjesen@qxl.no

    Hei,

    jeg

    har pratet med hun Tine hos dere, og hun hjalp meg å finne passordet mitt osv.,

    for den kontoen jeg hadde, hos QXL, som jeg brukte for å selge en Ipod osv., da

    jeg bodde i Oslo.

    Så har jeg flyttet til England, et halvt år, eller et år, etter at jeg

    opprettet QXL-kontoen min, i 2003, var vel det.

    Og

    hun Tine hos dere, hun vet det, at den kontoen min, var registrert med en

    Oslo-adresse, (for jeg bodde på St. Hanshaugen).



    jeg mener at det ikke blir det samme, som å opprette en konto fra utlandet, og

    det mente visst hun Tine og, ettersom jeg forstod det på henne.

    Men de gutta deres, de driver og rotter seg sammen vet du, og skal tulle og

    lage krøll da.

    Dette har pågått i et par uker nå, og nå begynner jeg å bli lei.

    Hvordan

    kan QXL forvente å bli tatt seriøst, når dere har en gjeng med gutter der, som

    oppfører seg som ungdomsskole-elever, og forrandrer det kollegene deres har

    avtalt, og kontoen min blir sperret flere ganger, og nye regler diktes opp i

    hytt og pine, virker det som.

    Hadde

    det ikke vært en ide, å ansatt litt mer voksne folk?

    De skal kanskje ha litt mer lønn, men de oppfører seg ihvertfall ikke som en

    mafia, vil jeg tippe på.

    Det

    her synes jeg var dårlig reklame for QXL.

    Jeg har en blogg jeg skriver på, hvor jeg har mange hundre lesere hver dag, og

    jeg skriver der om hva som foregår, så jeg tror ikke at leserene på bloggen min

    får så bra intrykk av QXL, sånn som disse gutta holder på, for å si det sånn.



    jeg håper dere kan få ryddet opp i dette, før jeg eksploderer her, for de gutta

    er virkelig irriterende.

    Det er klart for meg, at denne regelen er opprettet for å hindre dansker osv.,

    som bare er ute etter å utnytte norske QXL-brukere, fra å handle, før de er

    kjent av QXL.

    Men det sirkuset her, har jo holdt på i flere uker, og den ene sier det ene, og

    den andre sier det andre, det er dårlig behandling av kunder, fra QXL, å holde

    på sånn, mener jeg.

    Dere

    behandler nordmenn som flytter til utlandet, og vil ha med seg QXL-kontoen sin

    dårlig, mener jeg.

    Nå er det bare snakk om noe sånn isbre-mint osv., som jeg tenkte jeg kunne

    prøve å selge på QXL, så det er ikke snakk om noen store beløp.

    Og isbre-mint, har blitt sluttet å selges i Norge, så det tror jeg kanskje at

    noen av kundene deres ville ha syntes var artig, men det er jo værre enn å

    komme seg gjennom et minefelt eller en hengemyr, det å få ordnet noe med QXL,

    synes jeg.

    Så jeg vil utrykke min skuffelse over det lave nivået på kundeservicen deres,

    og håpe at dere kan rydde opp i dette.

    Jeg

    har jo også sendt deg en e-post tidligere om dette, og det er fortsatt det

    samme krøllet som foregår enda, igjen og igjen, så jeg skjønner det hvis folk

    mister motet, når de blir tulla med, av kundeservicen deres, for det er

    slitsomt når det samme skjer igjen og igjen, så jeg vil nok tro at sånne

    'guttunger', eller 'nerder', som dere har der, de kan skade ryktet deres, og

    omsetningen, siden nok mange kunder nok bare vil gi opp, før de sender en mail

    til noen av lederne, som som de ungdommene holder på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/22

    QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>

    Hei Erik Ribsskog


    Som sagt beklager jeg dette, men slik reglene er må vi gjøre det på denne

    måten. Når kontoen din ikke ble bekreftet i Norge kan vi ikke overføre dette

    til din engelske adresse/konto.


    Vi ønsker deg en fin dag!

    Med vennlig hilsen

    Anders

    Error! Filename not specified.



    Få flere besøk og oppnå bedre priser ved å promotere din auksjon!

    Les mer om promoteringspakker her!

    Viktig: Vi

    vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi

    mottar daglig en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare

    hurtigst muligt ber vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn

    evt. kundenr og gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil

    hjelpe oss med og gi deg et raskt og presist svar.

    —– Original Message —–

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    To: "QXL.no Kundesenter" auksjon@qxl.no;

    CC:


    Sent: 22-10-2009 19:10:04

    Subject: Re: Re:

    Hei,

    dere

    kan ikke bare forrandre på det nå, nå har hun Tine sagt at det var greit, og da

    snakket hun på vegne av QXL, mener jeg.

    Min

    konto ble registrert i Norge, da jeg bodde i Oslo, så det blir ikke det samme,

    som om jeg skulle ha registrert en konto, fra utlandet, mener jeg.

    Nå må dere ta dere sammen!

    Dette

    er en skandale, at jeg må driver å ta opp det samme flere ganger på denne

    måten, til en gjeng med ungdomsskole-elever, virker det som, som jobber hos

    dere.

    Nå har dere gjort meg irritert, har dere ingen sjefer der?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/22

    QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>

    Hei Erik Ribsskog


    Jeg beklager, men det har fått en feil beskjed til deg. Ettersom din konto er

    registrert i utlandet og du ikke kan vise til positive karakterer fra noen av

    vår samarbeidspartnere må du gjøre som andre med utenlandsk adresse uten

    karakterer:

    If you don't have the necessary ratings you can deposit 500 (for kjøp og

    salg) or 100 (for kun kjøp) euros in stead.

    Account number 5010.05.79844 (50100579844)

    IBAN kode: NO5050100579844 Swift/BIC:

    DNBANOKKXXX

    Your personal KID number is 59316745

    Account holder;

    QXL Auksjon Norge A/S

    Akersgata 32

    0180 Oslo

    Bank name and adress;

    DnB Nor Aker brygge

    Stranden 21

    0021 OSLO

    Please let us know when the money has been transferred so we can send your

    activation code in the mail.

    The money you deposit will be available to you for selling only untill you

    receive at least 15 positive ratings.

    If there are serious complaints from your buyers this money will be

    "frozen" untill all issues are resolved.

    After that we can transfer the money remaining to your bank account if you

    want.

    Here is a link to Payex: http://payex.com/

    I hope this is the info you need to get started.

    Please do not hesitate to ask us if you have any questions.

    Vi ønsker deg en fin dag!

    Med vennlig hilsen

    Anders

    Error! Filename not specified.



    Få flere besøk og oppnå bedre priser ved å promotere din auksjon!

    Les mer om promoteringspakker her!

    Viktig: Vi

    vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi

    mottar daglig en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare

    hurtigst muligt ber vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn

    evt. kundenr og gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil

    hjelpe oss med og gi deg et raskt og presist svar.

    —– Original Message —–

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    To: "QXL.no Kundesenter" auksjon@qxl.no;

    CC:


    Sent: 13-10-2009 20:02:16

    Subject: Re:

    Hei,



    fikk jeg en sånn blokkerings e-post igjen, enda jeg ikke har rørt kontoen siden

    jeg fikk e-posten din, for jeg venter på den lappen i posten, som du skriver

    om.

    Er

    det noe problem med systemet, hvor mange sånne blokkerings e-poster skal man få

    egentlig?

    Men

    takk for hjelpen i den forrige uansett, jeg regner med at dette går ann å ordne

    opp i?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her

    er e-posten jeg fikk nå nettopp, enda jeg ikke har rørt QXL-kontoen siden sist:

    from

    Error! Filename not specified.QXL.no <auksjon@qxl.no>

    to

    Error! Filename not specified.johncons

    <eribsskog@gmail.com>

    date

    Error! Filename not specified.Tue, Oct

    13, 2009 at 4:16 PM

    subject

    Error! Filename not specified.Your account on QXL.no has been blocked

    mailed-by

    Error! Filename not specified.qxl.no

    Images from this sender are always displayed. Don't display from now on.

    hide details 4:16

    PM (2 hours ago)

    Error! Filename not specified.

    Ditt brukernavn: johncons

    Ditt medlemsnummer: 5931674

    Hi

    Medlemmer innenfor Skandinavia;

    Denne eposten er sendt til deg for å informere deg om at din konto er blitt

    blokkert av kundesenteret.

    Du er ikke utestengt, men kan for tiden ikke delta på auksjoner eller selge

    noe selv.

    Årsaken er at din konto har mangelfull adresse, så hvis du sender oss

    brukernavn, 3 siste tegn i passord, samt korrekt adresse, kan vi fjerne

    blokkeringen umiddelbart.

    Vennligst ta kontakt med kundesenteret for gjenåpning.

    2009/10/12

    QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>

    Hei


    Din konto er nå gjenåpnet, og sikkerhetskoden er bestilt til deg.

    Du vil motta koden i posten i løpet av noen virkedager.


    Vi ønsker deg en fin dag!

    Med vennlig hilsen

    Tine

    Error! Filename not specified.

    Få flere besøk og oppnå bedre priser ved å promotere din auksjon!

    Les mer om promoteringspakker her!

    Viktig: Vi

    vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi

    mottar daglig en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare

    hurtigst muligt ber vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn

    evt. kundenr og gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil

    hjelpe oss med og gi deg et raskt og presist svar.


    This

    ticket number is very important, please don't delete it! It ensures that your

    answer gets to the right support person.

    Read more about the ticket number here: www.supportfighter.com


    [Ticket: C7AC1385-0970-4D5A-BF16-295BD7B81664]


    This

    ticket number is very important, please don't delete it! It ensures that your

    answer gets to the right support person.

    Read more about the ticket number here: www.supportfighter.com


    [Ticket: 02D3045E-BDA3-4802-94A4-645C2AE48289]


    This

    ticket number is very important, please don't delete it! It ensures that your

    answer gets to the right support person.

    Read more about the ticket number here: www.supportfighter.com


    [Ticket: 129AA6B7-8891-4C20-8A32-559B4D1311A3]






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen