johncons






  • Gmail – Angående forudbetaling







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Angående forudbetaling





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Jul 11, 2010 at 11:35 PM





    To:

    # Landsarkivet for Sjælland og Lolland Falster <mailbox@lak.sa.dk>



    Hei,

    ok, da skriver jeg denne klagen til Rigsarkivaren, i Danmark.
    Jeg får ikke lov å se testamentet, til Holger baron Adeler, som min mormor arvet, i 1980.

    Baron Adeler, arvet også min tippoldefar, øverstkommanderende general, Anders Gjedde Nyholm, da han døde, siden Adeler var gift med min mormors tante.
    Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe som kalles 'mafian', i Oslo, i 2003.

    Men jeg får ingen hjelp av politiet, hverken i Norge, eller i England, hvor jeg har flyktet til.
    Så det blir som en offentlig henrettelse.
    Jeg har ingen penger, for jeg får ikke lov å være flyktning, her i England, men må være arbeidsledig.

    Jeg har ikke råd å betale de 2-3.000 i kopiavgift, som biblioteket skal ha.
    Men siden Holger baron Adeler, døde barnløs, og arvet min tippoldefar, og min mormor arvet han.

    Så blir jo han nesten som en oldefar for meg.
    Og jeg lurer på om jeg er baron etter baronen, (siden vi arvet, og baronen døde barnløse).
    Adeler er jo et fint navn i Norge, siden han baron Adeler, var direkte etter den norske sjøhelten Cort Adeler, fra Brevik.

    Så jeg da klage på at dere dansker er som kommunister, (eller 'jøder'), og nekter å sende meg testamentet etter min slektning, pga. noen lusne kopipenger.
    Jeg mistenker at dette er noe som noe 'mob' hos dere, har skrevet på internett senere.

    For da jeg bestilte dette, så var det stod det ikke skrevet noe sted, at man måtte betale på forskudd, fra utlandet.
    Så da hever dere folks forventninger, og så tuller dere med de, når dere forrandrer på det.

    Og det er trakassering og dårlig oppførsel.
    F.eks. NRK i Norge, de sender faktura, på radioprogram, i ettertid, hvis man vil ha radioprogram, som ens slektninger er med i.
    Fordi dette er av sentimental verdi, for folk, og burde ikke bli stoppet av byråkratiet.

    Det blir nesten litt hjertesløst.
    Min mormor var også oldebarn av Anker Heegaard, industriherren, som Anker Heegaardsgate, i København, er oppkalt etter.
    Og min mor døde i 1999.

    Likevel får jeg nå ikke et øre, i arv, etter min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, enda hun jo var oldebarn av en av Danmarks rikeste personer.

    Nå får jeg heller ikke svar, av hennes brors familie, Erik Anker Heegaard.

    Han er død nå, men var gift med Unse Marie Trock-Jansen.
    Som er etter Karl den Store osv.
    Så det kan kanskje være hun som tuller med meg, og får dere dansker til å nekte å sende testamente og nekte meg å være med i dansk adelsforening osv?

    Det skulle ikke forrundre meg, hun var en veldig brysk dame, sånn som jeg husker henne, fra Nevlunghavn, i 2002.
    Det hadde hun sikkert etter Karl den Store, eller Gange-Rolf.

    Det er nok ikke umulig.

    Men dere får se om dere får ræva i gir, som vi sier i Norge.
    Ellers så sender jeg det til EU/Solvit.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/3/8 # Landsarkivet for Sjælland og Lolland Falster <mailbox@lak.sa.dk>

    Kære Erik Ribsskog

    Landsarkivet har ingen tilføjelser til det allerede

    fremsendte.

    Såfremt du ønsker det,

    kan du klage til
    Rigsarkivaren.

    Med venlig

    hilsen

    Ditte

    Wonsyld

    Landsarkivet for

    Sjælland


    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 5. marts 2010 11:07

    Til: # Landsarkivet for Sjælland

    og Lolland Falster

    Emne: Fwd: Angående

    forudbetaling

    Hei,

    altså, du kan ikke si at jeg er i utlandet, for jeg er i

    Storbritannia.

    Og Storbritannia og Danmark, det er samme land, nå for tiden, etter

    begge disse land ble med i EU, så er Storbritannia i union med Danmark.

    Så nå får dere slutte å tulle.

    Storbritannia er _ikke_ i utlandet, hvis man er i

    København.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2010/3/5
    Subject: Re: Angående forudbetaling
    To: # Landsarkivet for

    Sjælland og Lolland Falster <mailbox@lak.sa.dk>
    Cc: mid@lak.sa.dk

    Hei,

    men det må være noe dere har lagt til etter at jeg bestilte mine

    dokumenter, for det stod ikke, i de papirer som jeg signerte og sendte tilbake

    til dere, i forrige måned.

    Dere kan da ikke ha tilbakevirkende kraft på slike regler.

    Dette skulle ha vært opplyst, da jeg sendte den

    fortrolighetserklæringen.

    Er ikke dette mot EUs regler.

    Dette er da noe dere har endret på, for noen få minutter siden, etter

    at jeg sendte min forrige mail til dere?

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/3/5 # Landsarkivet for Sjælland og Lolland Falster

    <mailbox@lak.sa.dk>

    Kære Erik

    Ribsskog

    Hvis du

    benytter linket og ser nederst på siden, står der:


    Ekspeditionstid og betaling

    Arkivundersøgelser besvares inden 14 dage regnet fra den dag, hvor arkivet

    har modtaget bestillingen. Hvis denne tidsfrist ikke kan overholdes meddeles

    det rekvirenten, og der gives samtidig besked om, hvornår man kan vente at få

    svar.

    Resultatet af arkivundersøgelsen samt faktura fremsendes med posten efter

    undersøgelsens afslutning. Betalingsbetingelserne er 30 dage netto.

    Undersøgelser, der skal betales fra udlandet, betales

    på forhånd.

    Der tages forbehold

    for særlige tilfælde, hvor dokumenter ikke er bevaret, hvilket i praksis kan

    betyde, at en påbegyndt undersøgelse ikke kan gennemføres

    fuldstændigt
    .

    Statens Arkiver påtager sig ikke ansvar for, om arkivalierne rummer

    korrekte og fuldstændige oplysninger.

    Med venlig hilsen

    Ditte Wonsyld

    Landsarkivet for

    Sjælland


    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 5. marts 2010 08:47
    Til: # Landsarkivet for

    Sjælland og Lolland Falster
    Cc: Michael Dupont
    Emne: Til

    Ditte Wonsyld/Fwd: VS: Fortrolighetserklæring/Fwd: Til Michael Dupont/Fwd:

    Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd:

    Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293

    Hei,

    jeg har kikket på din link nå, og jeg kan ikke se at det står noe om at

    leveringer til utlandet skal betales på forskudd.

    Jeg har derimot lest litt om EØS, (EEA), og har der sett at alt skal

    være likt innen EEA-området.

    Er du sikker på at det du skrev var riktig?

    Er dette trakassering av meg?

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/3/3
    Subject:

    Re: VS: Fortrolighetserklæring/Fwd: Til Michael Dupont/Fwd: Skiftesags-nummer

    for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd:

    2010-000293
    To: # Landsarkivet for Sjælland og Lolland Falster <mailbox@lak.sa.dk>

    Hei,

    da tror jeg nesten at jeg må vente til jeg får arven etter min

    mormor.

    For jeg er arbeidsledig i England, skjønner du.

    Så jeg får heller kontakte dere igjen, når jeg får mer penger, selv

    om det ville vært veldig morsomt å sett de papirene.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/3/2 # Landsarkivet for Sjælland og Lolland Falster

    <mailbox@lak.sa.dk>

    Kære

    Erik Ribsskog

    Tak for

    din henvendelse. Vi beklager meget, at du føler dig uretfærdigt behandlet.

    Vi har imidlertid helt faste procedurer for bestillinger fra udlandet, som

    altid skal betales forud. Du kan læse om dette på vores hjemmeside, helt

    bestemt på linket http://www.sa.dk/content/dk/ydelser_og_produkter/servicedeklarationer/arkivundersogelser

    Det

    gælder altså at alle, som bestiller fra udlandet skal betale, før vi sætter

    deres bestilling igang.

    Hvis du

    fortsat ønsker kopierne, bedes du venligst indbetale det beløb, du har fået

    oplyst i det tilsendte tilbud. Derefter ekspederer vi straks din

    henvendelse.

    Med

    venlig hilsen

    Ditte

    Wonsyld

    Landsarkivet for Sjælland


    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 1. marts 2010 13:39
    Til: Michael

    Dupont
    Emne: Fwd: Fortrolighetserklæring/Fwd: Til Michael

    Dupont/Fwd: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd:

    Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293

    Hei,

    jeg fikk et brev fra dere i dag, hvor det opplyses at det skal betales

    på forskudd, ved bestillinger fra utlandet.

    Men, skulle dette blitt opplyst, i det brev jeg fikk fra dere, 12.

    februar?

    Er dette noe slags trakassering, lurer jeg på.

    Det brevet jeg fikk i dag, er også undertegnet med rødt blekk, så

    dette er noe tull, vil jeg si.

    I Norge så heter det at man skal undertegne med enten svart eller

    blått blekk, (også på tippekupongene til Norsk Tipping i Hamar, er det

    forbudt å bruke rødt blekk).

    Så dette vil jeg gjerne klage på, jeg venter en stor arv etter min

    danskfødte mormor, og mange problemer i vår familie, (at vi/jeg blir tullet

    med av diverse lands myndigheter), kan muligens skyldes dette slektskapet

    med Holger baron Adeler, og svaret på gåten kan kanskje ligge i nettopp

    disse dokumenter, så derfor ville jeg gjerne klage på denne trakasseringen,

    og håper det er greit at jeg betaler når jeg får min arv etter min mormor,

    Ingeborg Ribsskog født Heegaard, i Danmark, oldebarn av den kjente Anker

    Heegaard, industriherren.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2010/2/12
    Subject: Fortrolighetserklæring/Fwd: Til Michael Dupont/Fwd:

    Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd:

    Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293
    To: mid@lak.sa.dk

    Hei,

    mange takk for brev som jeg fikk i dag, angående min oldeonkel, (min

    oldemor, Karen Margrethe Nyholm, sin svoger), Holger baron Adeler, sitt

    testamente.

    Jeg synes det hørtes litt mye ut, at det skulle være på 300 sider, men

    da står det kanskje mye interessant der om slekta osv., tenkte jeg, så det

    blir veldig spennende å se hva det står der!

    Jeg sender med kopi av fortrolighetserklæring, som jeg fikk i

    posten i dag.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2010/1/25
    Subject: Til Michael Dupont/Fwd: Skiftesags-nummer for dødsbo

    etter Holger baron Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293
    To: mid@lak.sa.dk

    Hei,

    nå fikk jeg endelig tak i det riktige saksnummeret, for boet etter

    Holger baron Adeler.

    Det skal være SKS 4-537/79.

    Opplyser skifteretten i Lyngby.

    Håper dere har alle opplysningene dere trenger nå, for å eventuelt få

    kikke på kopi av testamente osv., siden min mor fikk arven etter

    Holger og Magna Adeler f. Nyholm, fra sin mor, Ingeborg Ribsskog f.

    (Nyholm) Heegaard, og jeg er min mor, Karen Ribsskog, (som døde i 1999),

    sitt eldste barn, og min mormor døde i sommer, dessverre.

    Håper dette er i orden.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Skifteretten i Lyngby <skifte.lyngby@domstol.dk>

    Date:

    2010/1/25
    Subject: SV: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron

    Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293
    To: "eribsskog@gmail.com"

    <eribsskog@gmail.com>

    Tak for Deres

    mail.

    Sagsnummeret i boet efter Holger Adeler er SKS

    4-537/79.

    Med venlig hilsen

    Retten i

    Lyngby
    Skifteretten
    Lyngby Hovedgade 96
    2800 Kgs.

    Lyngby

    Tlfnr.: 99 68 48 00
    Fax. 99 68 48

    99
    Email: skifte.lyngby@domstol.dk
    ________________________________________
    Fra:

    Retten i Lyngby
    Sendt: 20. januar 2010 14:44
    Til: Skifteretten i

    Lyngby
    Emne: VS: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron

    Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293

    ________________________________________
    Fra: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 20. januar 2010

    14:39
    Til: Retten i Lyngby
    Emne: Skiftesags-nummer for dødsbo etter

    Holger baron Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293

    Hei,

    min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, som døde i

    sommer, arvet i
    1979, ekteparet Holger baron Adeler og Magna Adeler,

    siden Magna
    Adeler var hennes tante, og baronen var enebarn, og ekteparet

    døde
    barnløse.

    Hun og hennes ektemann, Johannes Ribsskog, (min

    morfar), satt pengene
    inn i et hus, for min mor, Karen Ribsskog, i

    Larvik.

    (Jeg skal sende med kopi av en side i min mormors testamente,

    som viser dette).

    Jeg har senere forstått at Holger baron Adeler, var

    baron etter Cort
    Adeler i Norge.

    (Og jeg har overhørt i Oslo, i

    2003 og 2004, at jeg er forfulgt av noe
    de i Oslo kaller 'mafian', og

    lever derfor i landflyktighet, i
    England, uten å få noe hjelp, av hverken

    norsk eller britisk politi).

    Min mormor var også oldebarn av Maren

    Gjedde, som hun fortalte en god
    del om, så jeg har drevet med noe

    slektsforsking osv.

    Min mormor var også oldebarn av Anker Heegaard,

    industriherren.

    Så jeg prøver å finne ut hvorfor min mormor flyttet

    til Norge, og
    hvorfor hun ikke flyttet tilbake til Danmark, etter at min

    morfar
    døde, midt på 80-tallet.

    Og jeg lurte også på om det står

    noe i baronens testamente, om
    baron-titler og hvilke andre arvinger han

    hadde.

    For da kunne jeg ha kontaktet de andre arvingene, og prøvd å

    finne ut
    mer om dette.

    Og da sa Landsarkivet i København, at de

    gjerne kunne finne disse
    papirene, men de trengte helst et

    skiftesaks-nummer.

    Og da trodde jeg først at baron-paret bodde i

    København, siden jeg
    leste min mors grandtante, Magna Adeler f. Nyholm,

    var begravet i
    København, og de vel begge var født der.

    Men det

    viser seg at Holger baron Adeler, bodde i Virum, som vel er
    nabokommunen

    til København, og de sa i København skifterett, at dette
    hører inn under

    Lyngby skifterett.

    Så da lurte jeg på om jeg kunne være så snill å


    skiftesaks-nummeret, for dødsboet til Holger baron Adeler, også

    skal
    jeg sende med en kopi fra min mormors testamente, hvor man kan se

    at
    det stemmer at hun arvet disse, for å vise at det er riktig.



    håper jeg at det er i orden!

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From:

    Skifteretten i Københavns byret <skifte.kbh@domstol.dk>
    Date: 2010/1/20
    Subject:

    SV: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293
    To: "eribsskog@gmail.com"

    <eribsskog@gmail.com>

    Vi har nu undersøgt

    sagen nærmere. afdøde boede i Virum ved
    dødsfaldet. Sagen hører nok under

    Lyngby Skifteret.

    Med venlig hilsen

    Skifteretten i

    København
    Hestemøllestræde 6
    1464 København

    K.

    ________________________________
    Fra: Københavns

    Byret
    Sendt: 19. januar 2010 09:10
    Til: Skifteretten i Københavns

    byret
    Emne: VS: Skiftesags-nummer/Fwd:

    2010-000293

    ________________________________
    Fra: Erik

    Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 18. januar 2010

    20:01
    Til: Københavns Byret
    Emne: Skiftesags-nummer/Fwd:

    2010-000293

    Hei,
    jeg sendte dere en e-post 2. januar, om

    testamentet, etter Holger
    baron Adeler, siden han var ektemannen til min

    mors grandtante, og min
    mor fikk derfor en arv, videre fra sin mor,

    Ingeborg Ribsskog f.
    Heegaard, da Holger baron Adeler døde, i 1979.


    lurte jeg på om jeg kunne være så snill å få se det testamentet, om
    det

    stod noe om baron-tittelen der, osv.
    Og dere ba meg kontakte Landsarkivet

    for Sjælland.
    Noe jeg har gjort.
    Men de sier at de trenger skifte

    saksnummer, for det dødsboet da, heter det vel.
    Så jeg lurte på om jeg

    kunne være så snill å få opplyst det nummeret.
    På forhånd takk for

    eventuell hjelp!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded

    message ———-
    From: Michael Dupont <mid@lak.sa.dk>
    Date:

    2010/1/18
    Subject: 2010-000293
    To: "eribsskog@gmail.com"

    <eribsskog@gmail.com>

    Landsarkivet i

    København har ganske rigtigt skifteretssagerne fra
    1979, men vi har kun

    navneregistre til materialet til og med 1970.
    Derfor skal du kontakte

    skifteretten og bede dem sende dig
    skiftesagens nummer. Vi har i øvrigt

    set på internettet, at Holger
    baron Adeler døde 30. juni 1979, dødsstedet

    er ikke nævnt.

    Mvh.
    Michael

    Dupont

    —————————–

    Michael

    Dupont
    Overassistent og cand.mag. i Historie
    Landsarkivet i

    København
    Jagtvej 10
    2200 København N

    Telefon: 7226

    5320






  • kristin sola kid interiør

    PS.

    Det var hu Kristin Sola, som tok meg til side, i et friminutt, på Sande Videregående, og sa at hu hadde hørt rykter om at jeg hadde vokst opp aleine.

    Og det var hu som ga meg søknadsskjemaet, til VGS., i Drammen, hvor jeg gikk 3. året, (på Gjerdes VGS).

    Og det var hu som han idrettsassistenten, på Terningmoen kjente.

    Han var vel fra Bærum, eller noe.

    Kanskje de ble gift?

    Hvem vet.

    Jeg så hu Kristin Sola en gang, i russetida også, på ei russekro i Hokksund.

    Og da hadde hu fått kyssesyken, fortalte hu.

    Så det syntes jeg ikke hørtes så fint ut, husker jeg.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Gmail – Anmeldelse av 'Døperen Johannes-tilhengerne' for personforfølgelse og for å ha terrorisert og ødelagt livet mitt/Fwd: Oppdatering/Fwd: Heisann Fryden,







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmeldelse av ‘Døperen Johannes-tilhengerne’ for personforfølgelse og for å ha terrorisert og ødelagt livet mitt/Fwd: Oppdatering/Fwd: Heisann Fryden,





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Jul 11, 2010 at 4:00 PM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no


    Cc:

    post <post@spesialenheten.no>



    Hei,

    denne anmeldelsen går tilbake til jula 1975, tror jeg det må ha vært.
    Min morfar, dro med meg og mora mi og kona si Ingeborg og søstra mi, på hyttetur, i jula.

    Han fikk låne hytte av noen han kjente oppe i Telemark.
    Det var vanskelig å finne hytta, men vi kom fram til slutt, til ei hytte som var helt kald, så mora mi måtte slenge på meg tre gensere, husker jeg.

    Mora mi og spesielt mormora mi, var veldig slitsomme.
    Og min morfar, Johannes Ribsskog, skulle ha ski-konkurranse, hver dag.
    Så uansett hvor jeg gikk, så ble jeg hundset med da.

    Innendørs skrek Ingeborg, og utendørs kommanderte min morfar, under skikonkurransen da.
    Så jeg stakk på utedoen, for å få litt sjelefred, og bare satt der, i en halvtime, eller noe sånt.

    For å få litt fri fra de slitsomme foreldrene til mora mi.
    Da jeg ble ni år, så måtte jeg flytte til faren min.
    Etter bl.a. at jeg ikke ville hjelpe min morfar med min mors hagearbeid, etter en krangel med min mor, i Jegersborggate, i Larvik.

    Og det første som skjer, er at Haldis Humblen, hun stjeler faren min, på Bergeråsen.
    Så jeg må bo alene, fra jeg var ni år.
    Haldis Humblen, sin datter, Christell Humblen, sin halvbror på Vestlandet, Bjørn Humblen, var i Johanitterordenen, frem til for et par år siden, sammen med sin ekskone.

    Så Haldis Humblen, kan også ha vært sendt fra Johanitterordenen, for å ødelegge livet mitt, som hevn fra min morfar.
    (Farmora mi, Ågot Mogan Olsen, sa ihvertfall at Haldis skjenka, før glasset var tomt, så man mista oversikten over hvor mye man drakk.

    Så hu Haldis kontrollerte kanskje faren min på den måten.
    Og Ågot sa også at faren min heller burde ha valgt hu Margrethe fra Bislett, som opprinnelig var fra en eller annen dal eller bygd, på Vestlandet, eller noe sånt).

    Min morfar var tidligere rådmann i Hadsel og kontorsjef i Sætre, og kunne visst skaffe ukvalifiserte franskmenn jobb ved UIO, på 60-tallet, bl.a. ifølge min far.
    Så min morfar hadde nok et nettverk, som han kunne bruke for å tulle med meg.

    Hans onkel, Øyvin(d) Ribsskog, var lensmann i Aurskog, og hans sønn Ola Øyvin(d) Ribsskog, er i grad VII i Johannes-losjen:

    Og også i en landslosje.
    Jeg ble tulla med på NHI, og fikk dårlig karakter på kryssordprogram, (som jeg har anmeldt).
    Og da stod det i VG, at en franskmann vel, hadde funnet opp kryssordprogram, på utedoen/WC.

    Og blitt millionær.
    Så frimurerne tok kanskje hevn på vegne av min morfar, ved å stjele mitt program?
    I militæret, så ble jeg også mye tullet med.
    Og min nestlagfører der, Ketil Juhani Frydenlund, er også i en Johanneslosje:

    Han var, som man kan se i den videresendte e-posten, politibetjent i Oslo, når jeg var Rimi-butikksjef i Oslo, og politibetjent i Follo, når jeg var Rimi-butikksjef, i Follo.

    Så her lukter det for meg, som at frimurerne har ødelagt livet mitt, på mange måter.
    Og tullet med meg hele livet.
    Min morfar kalte meg 'røver' og 'din tater' og 'Rikkemann', osv., som barn.

    Min mormor begynte å prate om min øyenfarge, blå, og hårfarge, blond.
    (Som hun hadde selv).
    Men min morfar, og min mor, og min far, hadde mørkt hår.
    Min mormor hadde også en Ishtar-stjerne, i sin siste leilighet, i Nevlunghavn.

    Og Ishtar, det tror jeg er sånn at de tuller med nordiske folk/damer.
    Så her har min morfar fått sine frimurervenner til å tulle med meg, av en eller annen grunn, tror jeg.
    Jeg flyttet jo til min far, og så nesten ikke min morfar, fra 1979 til 1983.

    Men det året døde min farfar, og jeg ringte min morfar og sa fra.
    Og da ble jeg og min søster bedt til Nevlunghavn, sommeren 1983.
    Og da ble jeg sendt, av min mormor, opp på loftet, for å finne bøker.

    For det var det eneste å gjøre i Nevlunghavn for oss.
    Vi var jo fra Berger, og jeg hadde ingen til å passe katta mi, så jeg måtte vokte den katta døgnet rundt, for den var jo fra Bergeråsen, (hvor jeg bodde alene), så den hadde sikkert forsvunnet, hvis jeg ikke fulgte med på den.

    Så jeg var bare hjemme og leste bøker.
    Det samme gjorde søstra mi, men hu var bare sånn, at hu var giddalaus etc.
    Hu hadde ikke noe katte å passe på.
    Oppe på loftet, lå det 5-6 russiske(!) kamera.
    Og da fikk jeg og søstra mi et hver vårs.
    Dem kjørte til Stavern, og fikk film til kameraene, hos en fotohandler, som fant de sjeldne film-typene.

    Uka etter tok faren vår med meg og Haldis og søstra mi til Gøteborg.
    Hvor han sendte meg og søstra mi aleine med taxi til Liseberg.
    Men vi hadde ikke med de russiske kameraene da.

    Men det kan kanskje ha vært noe plott her?
    Vi var jo i Gøteborg, med Berger IL, høsten etter og.
    For trener Skjellsbekk kjente en fotballtrener i Gøteborg.
    Og da tok jeg med det kameraet, som knuste, da det falt ut av fotovesken, i en karusell.

    For fotoapparatet hørte ikke til den fotovesken, så det gikk ikke ann å feste ordentlig.
    Men men.
    Men jeg tror det må være frimurerne som tuller meg meg, gjennom min morfars fetter, Ola Øyvin(d) Ribsskog.

    Mora mi tok meg også med til Politiet i Larvik, en stund før jeg flytta til faren min.
    Og jeg måtte sitte på trammen, til politistasjonen der, mens mora mi prata, en nærmere en time vel.

    Og en i 40-50 åra, i sivil, kom ut på trammen, og inspiserte meg, og gikk inn igjen.

    Så her er det nok noe frimureri, som har tulla med meg, siden jeg var guttunge.
    Og at mora mi og morfaren min og mormora mi osv., nok har vært involvert.

    Så det her vil jeg gjerne anmelde.
    Jeg ønsker gjerningspersonene tiltalt og straffet.
    Jeg sender kopi til Spesialenheten, siden det også er politifolk involvert, av de jeg anmelder.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/12/30
    Subject: Oppdatering/Fwd: Heisann Fryden,
    To: ketil.frydenlund@politiet.no

    Hei,

    altså jeg kunne jo ha fortalt deg det om hu Annette, på Rimi Munkelia, med en gang, siden vi var i militæret.

    Men du var liksom mer på stabs-rommet, enn på lag 2.

    (Untatt en gang når vi så Basic Instinct vel, men da prata vi jo ikke).
    Så du var jo kamerat med 'Løven', og han var litt 'duste-ekkel', mot meg og Staff, og sa, (på den tida jeg var reserve), at vi sov med rompa oppe i lufta.

    Så derfor kjente jo ikke vi hverandre så godt sosialt.
    Jeg kjente jo bedre Sundheim og Schellum, f.eks., så derfor ble det ikke til at jeg sa det med at hu Annette spurte om navnet ditt.

    For jeg syntes også at det navnet var litt rart, jeg er jo fra Vestfold, og jeg har aldri kjent noen som het Ketil eller Juhanni, men Annette, det hadde jeg vel kjent folk som het.
    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.
    Sånn at jeg får forklart for meg liksom.
    Så sånn er det.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2009/12/30
    Subject: Heisann Fryden,
    To: ketil.frydenlund@politiet.no

    Hei,

    takk for telefonsamtale nå.
    Jeg ringte jo Bricen, som sagt, og han har ikke svart, om den frostskaden jeg fikk på vinterøvelse i Lillehammer.
    Jeg så jo du var i Johannes-losjen de tre lys, så jeg visste ikke om det var det samme, som Johanitter-ordenen som jeg har i slekta.

    Du sa jo at du begynte å jobbe ute i politiet i Ski, i 2001, og det var jo da jeg var butikksjef på Rimi Langhus.
    Og du jobba i Oslo-politiet på den tida jeg var butikksjef på Rimi Kalbakken og Nylænde, på Lambertseter i Oslo.

    Du kjente jo Løvenskiold i militæret, stemmer ikke det?
    Det viste seg at den danskfødte mormora mi, fra Nevlunghavn, hu var i Gjedde-adelsslekten, som hu sa var finere enn Løvenskiold fra Tyskland.

    Men men.
    Bare noe jeg kom på.
    Jeg fortalte deg at jeg jobba på Rimi Munkelia, i 1993, ved siden av militæret, på annenhver lørdag, og at ei som Annette jobba der, som kjente deg, og lurte på om du het Ketil eller Kjetil.

    Jeg forklarte at du het Ketil Johanni Frydenlund, siden det var det navnet som forsvaret opererte med, og som alle visste fordi det ble ropt opp overalt i forsvaret, at de brukte de hele navna våre.

    Men det 'tilta' hu Annette på, at du het Ketil Johanni, og ikke Kjetil, vil jeg si.

    Hu lurte ihverfall fælt på det her.
    Men men.
    Jeg sa jo at jeg skulle skrive e-post, og jeg skriver om det her på blogg og, siden jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian' som jeg fortalte, men som du ikke visste hvem var.

    Jeg fortalte også at jeg har slektninger som er i Johanitterordenen, men du visste ikke om det var det samme greiene som Johannes-losjene, som du var i, for du var ikke så inne i de greiene.
    Men men.

    Bare skreiv litt av det vi sa i samtalen.
    For jeg prøver å finne ut av hva som foregår, siden jeg blir forfulgt, skjønner du.
    Håper dette er iorden, jeg har som sagt også en blogg, og den er på www.johncons-mirror.blogspot.com

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • sendte klage hat blogg

    PS.

    Her kan man se at den såkalte ‘Erik Ribsskog Fan Club’-bloggen, (som jeg mener er mest en mobbe-blogg), bruker mitt bilde, (uten at dette er godkjent av meg, på noen som helst måte):

    stjålet mitt bilde

    http://ribsskog-fanclub.blogspot.com/

    PS 2.

    Her kan man se at det bildet, er et bilde, som jeg tok, ifjor, i Crosby/Blundellsands, (rett utenfor Liverpool), og bruker som logo, til reise-bloggen min, johncons-REISE, (som jeg ikke har oppdatert så mye i det siste, for jeg har hatt litt dårlig økonomi, som arbeidsledig. Men likevel):

    johncons reise logo







  • Gmail – Heisann Du Erik







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Heisann Du Erik





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Jul 10, 2010 at 10:31 PM





    To:

    Thomas Hodne <rev76@live.no>



    Hei,

    altså, fascismen er en -isme.
    I Norge har vi styreformen demokrati, og ikke fascisme.
    Ordet fascisme, kommer nok av det du skriver 'fasces'.

    Men fascisme betyr noe annet.

    Her er definisjonen av fascisme:
    Fascisme er en autoritær og/eller totalitær politisk ideologi som kombinerer elementer fra korporativisme, nasjonalisme, militarisme ogantikommunisme. Fascismen oppstod som en bevegelse av et skuffet småborgerskap, men utviklet seg fort til en terroristisk bevegelse med brodd mot den sosialistiske arbeiderbevegelsen.



    I Norge så har man en plikt, sånn som jeg ser det, å anmelde kriminalitet, til politiet.


    Så er det politiets plikt, å etterforske og arrestere de kriminelle.


    Sånn er det jeg ser systemet i Norge.


    Så kan det være at det finnes litt 'grufs' i systemet, og at politiet ikke gjør jobben sin.


    Men man har fortsatt en plikt, vil jeg si, til å anmelde kriminelle forhold.

    (Ihvertfall sånt som man kan se på som å være alvorlig.

    Og som begås mot en).


    Dette går også under å stå opp for sine rettigheter, mener jeg.


    Så jeg har plikt til å anmelde alvorlige kriminelle forhold, til politiet.

    Og så har jeg plikt til å klage på politiet, hvis de ikke gjør jobben sin.


    Det er sånn jeg tolker det her.

    Så kan man kalle politiet fascister, eller hva man vil.


    Det driter jeg egentlig litt i, hva de er.


    Men de får faen meg gjøre jobben sin, sånn den er ment å bli gjort.

    Det er det som er min mening i dette.


    Så kan man kan man kalle politiet fasces eller fascister, eller hva man vil.


    Men det er ihvertfall fortsatt min mening.

    Så sånn er nok det.


    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/10 Thomas Hodne <rev76@live.no>


    Hei du,jeg vill bare informere deg om dine anmeldelser til politiet om saker å ting du finner urettmessig.Det er egentlig lite vits å anmelde noe til politiet pga de er Fascister!Det er hva jeg skal demonstrere til deg gjennom denne mailen… her har du det såkallte politi emblemet de bærer på armen sin i de sorte satanist uniformene med det svarte å hvite sjakkbrett mønsteret rundt ermene > http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:Politi-_og_lensmannsetaten.gif

    Her har du informasjon ang betydningen av ordet FASCI > http://no.wikipedia.org/wiki/Fasces
    Og viss du tar og leter opp Amerika der hvor politikkerene diskuterer så finner du på hver side av podiumet 2 7 foots lange fascier på høyre og venstre side av podiet hengende på veggen…

    For og utdype de sorte hvite sjakk rutene på politi uniformene så henviser de rett til det sjakk brett farvede gulvet til frimurerlosjen…Alltså Håndtlangerene til frimurer gjengen som stort sett består mye av advokater dommere og slik søppel som vi har rundt oss i samfunnet…Ikke for å snakke styggt om alle frimurere men de fleste er faktisk fascister ja.Bortsett fra noen som har tatt det mere spirituellt seriøst.. da jeg kan nevne manley p hall eksempel.

    Håper denne informasjon kom deg litt til gode og opplysende..

    Mvh Thomas Hodne


    Nye Windows 7: PCen som passer for deg. Finn ut mer.












  • Gmail – Anmeldelse av stjeling av kryssordprogram







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmeldelse av stjeling av kryssordprogram





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Jul 10, 2010 at 3:44 PM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Hei,

    da jeg studerte data, på NHI, (Norges Høyskole for Informasjonsteknologi), nå NITH, i Oslo, i 1991-92, så lagde jeg kryssordprogram, som semester-oppgave.
    Jeg fikk dårlig karakter, 3.7.

    (Enda programmet virka helt bra).
    Så viser en kamerat, (Glenn Hesler), av en tremenning jeg hadde i Lørenskog, (Øystein Andersen), meg VG, noen måneder etter militæret, som jeg dro i, etter endt studier.

    At en kar i Hvaler har funnet opp kryssordprogram.
    (Jeg sender med utskrift fra VG's arkiv).
    Så jeg lurer på om han stjal min ide, gjennom utro tjenere, hos NHI?
    Rektor Ole Øren, som var min rådgiver, han slutta like etter på NHI.
    Så jeg mistenker at det kan ha vært 'urent spill' her, fra NHI og han karen i Hvaler, og muligens Glenn Hesler og Øystein Andersen.

    Så dette vil jeg gjerne anmelde som stjeling av åndsverk/(kryssordprogram).
    Jeg ønsker gjerningsmannen, Henri Maatje, tiltalt og straffet.
    (For det må være sånn at han stjal det programmet, sånn som jeg skjønner det.

    Jeg kan ikke skjønne at dette henger sammen på en annen måte.
    Jeg har også blitt tulla med overalt i Norge, etter dette, så det må være noe konspirasjon, eller noe).
    Mvh.


    Erik Ribsskog





    kryssordprogram stjeling.jpg
    188K




    PS.

    Her er vedlegget:

    kryssordprogram stjeling







  • Gmail – Klage på Dagbladet







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på Dagbladet





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Jul 10, 2010 at 4:29 AM





    To:

    pfu@presse.no



    Hei,

    jeg vil klage på det, at Dagbladet aldri sletter trakasserende kommentarer.
    Jeg sender et eksempel her.
    De sletter ikke, og så utarter det til ordkrig, og så sikkert vendetta og det som er.

    Dagbladet forstår rett og slett ikke nødvendigheten av, at de må respektere folks rett til å bli oppført ordentlig mot.
    Dagbladet aksepterer alt for mye av mobbing og personangrep.

    Dette vil jeg klage på.
    Mvh.
    Erik Ribsskog





    dagbladet tillater all mulig dritt.JPG
    91K




    PS.

    Her er vedlegget:

    dagbladet tillater all mulig dritt

  • Det jeg tenker på nå.

    Det er på 70-tallet, da jeg var sånn 6-7 år kanskje.

    Og søstra mi og mora mi og mormora mi og morfaren min.

    Dvs. Pia Ribsskog, Karen Ribsskog, Ingeborg Ribsskog og Johannes Ribsskog.

    De spilte noe sånn ‘mind-games’ med meg, i Nevlunghavn.

    Søstra mi fikk meg til å gni et sånt strå mot leppene, som gjorde vondt.

    Når jeg var litt nedfor, pga. press fra noen av de voksne da.

    Så var det noe sånn, at mormora mi, skulle se om jeg sladra, tror jeg.

    Alle de tre voksne, skulle se om jeg sladra.

    Jeg visste det, at hvis jeg sladra, så var det feil og.

    Og det var noe utdeling av godteri osv.

    De var veldig strenge mot meg da.

    Og min morfar rista på huet og de liksom granska meg da.

    (Mens de tre voksne satt ved spisebordet utendørs, og mens søstra mi stod på den andre sida av huset, mot vegen ned til havna da).

    Så når jeg tenker på det nå.

    Så det var det som at alle de fire, gikk sammen, bak ryggen på meg, om noe plott.

    Så det er ganske ekkelt å tenke på.

    Og det her har jeg også skrevet om på bloggen tidligere.

    Hva var det her?

    Var det noe Johannes-kult eller Ishtar-kult?

    Er de tingene noe av det samme?

    Hvem vet.

    Vi får se om det kanskje er mulig å finne ut mer om dette.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Og etter at jeg ikke sladra.

    Så sendte de meg langt vekk.

    Opp i den øverste delen av hagen.

    (Vekk fra alle de andre fire).

    Mens de da sikkert prata om hva de skulle gjøre med meg da.

    Siden de kanskje ikke turte å innvie meg i deres kult sine hemmeligheter?

    Så måtte jeg bare stå der oppe øverst i hagen da, for meg selv.

    Mens jeg så ned på de voksne, som satt i sofagruppen.

    Mens jeg ikke kunne høre hva de sa.

    Men det var egentlig helt greit.

    Å slippe å være i nærheten av de folka.

    For de var ganske slemme og slitsomme, må man vel si.

    Så jeg måtte liksom stålsette meg, hver gang jeg var på besøk hos min mors foreldre, i Nevlunghavn.

    Og det var også sånn med min mor.

    Selv om kanskje min mormor var verst og slemmest.

    Det er nok ikke umulig.

    Så her var det nok noe Ishtar-kult, eller noe, ute å gikk, det er nok ikke umulig.

    Så sånn var nok det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen