johncons



  • Hej 🙂

    Mellom Deg og Dagny Rose

    Dagny Rose 29. juni kl. 15:24

    Har flere brukere av forumet som venner, så skriver her istedet…

    hvem skriver noe om deg??
    du kan jo gott ha ett nick selv om du ikke liker heavy 🙂 behöver ju inte kommentere om man inte vill 🙂 kan jo hete nesten hva som helst trenger heller ikke hete sitt riktige navn 🙂

    Erik Ribsskog 29. juni kl. 15:32

    Hei,

    ja, jeg får også Facebook friend-requests, fra folk fra forumet der, som jeg ikke kjenner.

    (Jeg har ikke vært på det forumet, og er ikke heavy-fan).

    Jeg vet ikke hva de skriver, men jeg får stadig lesere til bloggen min, fra det nettstedet.

    Så det er tydelig at det noe som foregår der.

    Jeg er litt redd for at det skal være 'psycho-cases', som kommer til å eksplodere.

    Og dra til Liverpool og prøve å banke meg, eller noe.

    Så det hadde vært litt kult hvis noen som kjente miljøet, kunne prøve å roe det ned litt.

    Noen som kjente de interne reglene der, mener jeg.

    (Og ikke en streight/'old school'/80-talls fyr som meg, som sikkert bare blir driti ut.)

    Jeg har forklart mer om hva som foregår, i denne bloggposten:

    http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/06/jeg-fikk-en-facebook-friend-requst-fra.html

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Erik Ribsskog 29. juni kl. 15:41

    Hei,

    nå så jeg ikke hva du skrev, jeg klarte bare å se dette:

    'Hej 🙂
    Hei, ja, jeg får også Facebook friend-requests, fra folk fra forumet der, so…'.

    Jeg vet ikke hvorfor det ikke virker.

    Men det er jo ikke rart om du får friend requests fra det forumet, hvis du er i heavy-miljøet.

    Men det er altså ikke jeg, og jeg kjenner ikke de som sender friend-requests da, for å si det sånn.

    Så jeg vet ikke jeg, det er vel ikke noe poeng i å forklare det samme flere ganger heller, synes jeg.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Dagny Rose 29. juni kl. 15:44

    Hmm.. vet desverre ikke hvem han er.. men ska undersöke med noen venner i grimstadområde når de kommer hjem fra ferie..

    tror det er mere blackmetallerne som er de verste.. hardrockerne er ikke så ille som de ser ut 🙂

    hade jeg vert deg hade jeg skapt en konto som ex het olle og lest hva folk skrev..

    Erik Ribsskog 29. juni kl. 15:52

    Hei,

    ok, jeg synes det blir litt dumt, at man skal kalle seg 'Olle' osv.

    Så det gidder jeg ikke dessverre.

    Men du får si fra hvis du finner ut noe om hva de skriver.

    Hvis du gidder.

    Takk for svar ihvertfall, og beklager alle meldingene!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Du kjenner ikke hun Marianne Høksaas fra Grimstad/Risør, som var 'sjefen' min på Arvato, her i Liverpool, for et par år siden?

    Bare siden du kjente folk fra Sørlandet, tenkte jeg.

    Hun studerer vel bibliotek-kunnskap på HiO, mener jeg.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Det er nok ikke så viktig det Scream Magazine greiene.

    Bare noen ungdommer som har det morsomt sikkert.

    Jeg har ganske mange lesere på bloggen min så.

    Igjen tusen takk for svar!

    Erik Ribsskog 29. juni kl. 15:54

    Hvorfor sier du 'ex. Olle'?

    Er ikke du norsk da?

    Er det du eller den svenske mannen din som skriver egentlig?

    Hehe, bare lurte.

    Mvh.

    Erik Ribsskog








  • dagny holmsen heavy

    PS.

    Her er mer om dette:

    mer om heavy

    PS 2.

    Enda mer om dette:




    Hej 🙂

    Mellom Deg og Dagny Rose

    Dagny Rose 29. juni kl. 15:24

    Har flere brukere av forumet som venner, så skriver her istedet…

    hvem skriver noe om deg??
    du kan jo gott ha ett nick selv om du ikke liker heavy 🙂 behöver ju inte kommentere om man inte vill 🙂 kan jo hete nesten hva som helst trenger heller ikke hete sitt riktige navn 🙂

    Erik Ribsskog 29. juni kl. 15:32

    Hei,

    ja, jeg får også Facebook friend-requests, fra folk fra forumet der, som jeg ikke kjenner.

    (Jeg har ikke vært på det forumet, og er ikke heavy-fan).

    Jeg vet ikke hva de skriver, men jeg får stadig lesere til bloggen min, fra det nettstedet.

    Så det er tydelig at det noe som foregår der.

    Jeg er litt redd for at det skal være 'psycho-cases', som kommer til å eksplodere.

    Og dra til Liverpool og prøve å banke meg, eller noe.

    Så det hadde vært litt kult hvis noen som kjente miljøet, kunne prøve å roe det ned litt.

    Noen som kjente de interne reglene der, mener jeg.

    (Og ikke en streight/'old school'/80-talls fyr som meg, som sikkert bare blir driti ut.)

    Jeg har forklart mer om hva som foregår, i denne bloggposten:

    http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/06/jeg-fikk-en-facebook-friend-requst-fra.html

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Erik Ribsskog 29. juni kl. 15:41

    Hei,

    nå så jeg ikke hva du skrev, jeg klarte bare å se dette:

    'Hej 🙂
    Hei, ja, jeg får også Facebook friend-requests, fra folk fra forumet der, so…'.

    Jeg vet ikke hvorfor det ikke virker.

    Men det er jo ikke rart om du får friend requests fra det forumet, hvis du er i heavy-miljøet.

    Men det er altså ikke jeg, og jeg kjenner ikke de som sender friend-requests da, for å si det sånn.

    Så jeg vet ikke jeg, det er vel ikke noe poeng i å forklare det samme flere ganger heller, synes jeg.

    Mvh.

    Erik Ribsskog








  • stormoen

    PS.

    Han her har visst noe med Scream Magazine å gjøre, som jeg har sett på StatCounter, at forumet til, sender mange lesere, til bloggen min:

    cato stormoen scream magazine

    PS 2.

    Kanskje han kjenner hun Marianne Høksaas, som var ‘sjefern’ min, på Arvato, og som er fra nede i Grimstad-området der?

    Hvem vet.

    Hun er jo den eneste jeg kjenner, fra Sørlandet så.

    Men men.

    Jeg får ganske mange sånne tulle-friend requests, på Facebook, og det beste er nok bare å ignorere dem.

    Så sånn er nok det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Her kan man se at Scream Magazine, sender lesere til bloggen min:

    scream magasin statcounter

    PS 4.

    Men Scream Magazine-forumet, det er et lukket forum, for heavy-folk, ettersom jeg har skjønt.

    Og jeg er jo ikke heavy-fan.

    Så jeg har vel ikke noe der å gjøre, tenker jeg.

    Jeg får vel bare la de heavy-frikene skrive hva de vil der, tenker jeg nå.

    Så lenge det er på et lukka forum, for bare heavy-friker, så blir vel ikke det noen vanlig del av samfunnet, akkurat, (skulle man vel tro)?

    Dette er vel snakk om en sub-kultur.

    Må det vel bli.

    (Med sin egen kultur, og sine egne regler.

    Så jeg kommer nok bare til å bli tulla med, hvis jeg skriver der.

    Som en nybegynner der.

    Og det orker jeg ikke.

    Det høres ikke så artig ut, akkurat.

    Selv om jeg har kjent flere heavy-folk før, Øystein Andersen, og hans kamerat, Glenn Hesler.

    Men det var fordi at Øystein Andersen, var min tremenning.

    Så når vi omgikks, så var liksom vi i den virkelige verden, og ikke i noen heavy-verden.

    Selv om to av oss, var heavy fans.

    Det er ihvertfall sånn jeg så det.

    Og sånn håper jeg at Øystein og Glenn også så det.

    Jeg tror de klarte å gå inn og ut av den heavy-verdenen sin.

    Hvis de i det hele tatt var i en sånn verden.

    Det håper jeg i hvertfall.

    Det var sånn jeg regna med at det var, på den tiden, ihvertfall.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på).

    Mens jeg er gammeldags kar, som ikke er sånn, som de mer nymoderne folka, at jeg er en del av en sub-kultur.

    Neida, jeg lever i den vanlige verden, og er en ‘old school’, (eller 80-talls, heter det kanskje), generalist.

    Så sånn er det.

    Bare for å forklare om dette.

    Så hvis det er sånn, som jeg mener å huske, at dette Scream Magazine-forumet, er et lukket forum.

    Så tror jeg nok at det er best, å bare la de heavy-frikene få være i fred der.

    I sin egen heavy-verden.

    Så jeg får vel heller ta det, hvis de kryper fram, fra under steinen sin, (som folk kaller det), og begynner å skrive om meg i den vanlige/virkelige verden.

    Hvor jeg selv oppholder meg.

    Dette kan være et forsøk, fra politiet, på å få lurt meg inn i en sub-kultur.

    Og å bruke dette som unnskyldning, for å ikke gi meg rettighetene mine.

    ‘Nei, Ribsskog, han er i en sub-kultur han, så han er ikke en vanlig kar, så han kan ikke få rettighetene sine’.

    Kan man forestille seg at en politifullmektig sier dette?

    Jeg vet ikke jeg altså.

    Det politiet vi har, kjenner jeg ikke så godt.

    Men helt gode er de nok ikke, vil jeg si, fra det lille jeg kjenner de, fra jobb som butikksjef i Rimi, og fra å ha bodd i mange Oslo, som bileier, med innbrudd i bilen, osv.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • 25. juli, så fyller jeg 40 år.

    Når jeg trykker meg inn på MyHeritage, så er det ballonger, rundt mitt navn.

    Her er mer om dette:

    ballonger

    http://www.myheritage.no/site-family-tree-67419522/ribsskog

    PS.

    Men, i 2003, så var jeg student, ved ingeniørhøyskolen.

    Jeg lå ann til å få en bachelor-grad, våren 2005.

    Da var arbeidsmarkedet på topp, for ingeniører.

    Jeg hadde også 10 års erfaring fra ledelse.

    Jeg ville vel fått en jobb, med en årslønn, på kanskje 600-700.000 i året.

    Og sikkert ligget på over en million i året nå.

    Og jeg kunne ha hatt kone og barn og villa og hytte ved sjøen nå.

    Men jeg ble angrepet.

    Jeg dro til England, for jeg trodde det var smartest.

    Men siden 2005, så har jeg prøvd å få rettighetene mine, fra myndighetene.

    De nekter å gi meg de.

    Så jeg mister fler og fler år av livet mitt, på grunn av dette.

    2000-tallet, var jo da jeg skulle etablere meg.

    Dette har ikke blitt noe av.

    Jeg har ikke fått meg en jobb med en bra årslønn, jeg har ikke fått meg villa, hytte ved sjøen, eller kone og barn.

    Dette er pga. at politiet tuller med meg.

    Hvor lenge kan man regne med å leve?

    Kanskje til man blir 70 år.

    Da har jeg 30 år igjen.

    Da jeg var barn, så hadde jeg fire besteforeldre, min morfar Johannes Ribsskog, min mormor Ingeborg Ribsskog, min farfar Øivind Olsen, og min farmor Ågot Mogan Olsen.

    (Som jeg alle har skrevet om, på denne bloggen).

    Som jeg alle ble kjent med.

    Noe av de nesten bedre enn jeg ble kjent med mine egne foreldre.

    Jeg ville jo gjerne selv opplevd det å bli kjent med mine barnebarn.

    Når kan jeg få dette med villa og familie og barn?

    Kanskje tidligst når jeg er 45 nå.

    Da vil jeg få barnebarn, når jeg er 65.

    Da vil jeg nok kanskje ikke bli kjent med mine barnebarn, på samme måte, som jeg selv ble kjent med mine besteforeldre.

    Og jeg er også i en vanskelig situasjon.

    Jeg er forfulgt av noe ‘mafian’ visstnok.

    Hvilken kone vil ha en mann som er forfulgt av ‘mafian’?

    Her må jeg få hjelp av samfunnet.

    Hvis ikke så blir livet mitt ødelagt.

    Men jeg blir sviktet av samfunnet.

    Det er for dårlig synes jeg.

    Det er ikke noe morsomt å bli 40 og ha overhørt at man blir forfulgt av ‘mafian’ og bli sviktet av samfunnet.

    Hva slags verden og samfunn er det vi har, egentlig?

    Jeg kan ikke oppleve det samme som alle mine fire besteforeldre opplevde.

    Det føles ikke riktig, synes jeg.

    Alle har det vel sånn, at de vil at ens gener skal leve videre.

    Det er jo inni menneskene, som et instinkt.

    Og her ødelegger politiet for meg.

    Så de har gått til krig mot meg, vil jeg si.

    Så dette er et for dårlig politi vi har, vil jeg si.

    De er jo ikke siviliserte, hvis de går til krig.

    Norge, og England, er jo ment å være innenfor sivilisasjonen.

    Men jeg synes ikke jeg lever i en sivilisasjon.

    Så her har nok den sivilisasjonen, som mine besteforeldre levde i.

    Den sivilisasjonen har nok gått tapt, vil jeg si.

    Så sitter min generasjon, (som vel blir kalt generasjon-X), igjen med et drittpoliti, og noe makkverk av et samfunn istedet.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenker på når jeg ser de ballongene osv.

    Så sånn er nok det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog





  • Erik Ribsskog sa, 7 minutter siden:


    RE: Ser bare ut som om


    Jeg så han Terry, heter han vel, på engelsk TV, midt mellom kampene til England.


    I et intervju.


    Og han så skikkelig ut som at han hadde vært på fylla, dagen før, syntes jeg, i det intervjuet.


    Eller hadde han brukt dop?


    Så man kan lure på hva de holdt på med, mellom kampene, det engelske landslaget, synes jeg.


    Men de spiller visst mye TV-spill.


    Kanskje det var det de holdt på med.


    Hvem vet.


    Eller sneik de seg ut, på skikkelige byturer, og var nesten på 'kjøret'?


    Eller var det bare for mange fotballkamper, i løpet av en lang sesong?


    Hvem vet.


    Mvh.


    Baron Erik Ribsskog



    0

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, få sekunder siden:


    RE: Ser bare ut som om Valgt innlegg


    Jeg synes forresten at VM-dommeren virker rimelig dårlige.


    Jeg synes det er så mye filming, i dette fotball-VM-et.


    Og dommerne, de klarer nesten aldri å gjennomskue filminga.


    Jeg tror at PL-dommerne er mye flinkere til å gjennomskue filming.


    Ihvertfall sånn det virker for meg, av det jeg har sett av VM-kamper og PL-kamper.


    Kanskje FIFA burde fått hjelp av PL, (og FA), til å bli bedre til å lære dommerne å gjennomskue filming.


    Bare noe jeg tenkte på, siden jeg kommenterte om fotball-VM.


    Mvh.


    Baron Erik Ribsskog








    http://www.dagbladet.no/2010/06/29/sport/vm_i_sor-afrika/fotball/england/fabio_capello/12346046/?commentId=4817613#comment_4817613







  • Gmail – Re: [#662339058] New YouTube Copyright Complaint Submission







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Re: [#662339058] New YouTube Copyright Complaint Submission





    YouTube Support

    <ukcopyright@youtube.com>





    Tue, Jun 29, 2010 at 6:26 AM





    To:

    johncons123 <eribsskog@gmail.com>



    Hi there,

    Thank you very much for your notification. The content has been removed.

    Regards,

    Howard

    The YouTube Team

    Original Message Follows:

    ———————–

    From: johncons123 <eribsskog@gmail.com>

    Subject: New YouTube Copyright Complaint Submission

    Date: Mon, 28 Jun 2010 12:46:39 -0700 (PDT)

     You need an HTML capable email reader to view this email.






    PS.

    (Det er forresten andre gangen denne videoen blir fjernet av YouTube).

    Her er mer om dette:

    slettet fra hat blogg

    http://ribsskog-fanclub.blogspot.com/

    PS 2.

    Grunnen til at jeg klager på Copyright-brudd.

    Det er fordi at det er det eneste, som jeg synes det hjelper å klage på.

    Hvis man klager på trakassering, til politiet, eller andre.

    Så skjer det aldri noe.

    Det er ihvertfall sånn det virker for meg.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    ‘Tesco videoene’, (hvor jeg klagde på at de hadde stjålet innholdet i mine e-poster til Tesco, som vel må sies å være mitt åndsverk, selv om jeg innrømmer at dette ikke var noen åndsverk av dimensjoner, akkurat. Men det virker for meg som at slike klager som jeg sendte på dette, er den eneste typen klager som blir tatt alvorlig, i vår verden, idag.

    Det er slike klager f.eks. plateselskaper sender, på at noen legger ut musikk på YouTube, med deres artister.

    Så YouTube er nok vant til å behandle denne typen klager.

    Så den klagebehandlinga går unna som hakka møkk, virker det som.

    Eller det går på skinner, blir vel det riktige uttrykket.

    Her er mer om dette:

    tesco klager også fjernet

    PS 4.

    Man kan se at de videoene, som ble slettet av YouTube.

    De ble raskt lastet opp, et annet sted.

    Men, jeg har jo ikke tid, til å sitte hele dagen, å slette sånne klager.

    Jeg har fått noen klager selv, fra plateselskaper, for jeg trodde det var ok, å laste opp norsk musikk.

    Siden det var så mye musikk, på YouTube.

    Men, plateselskapene, virker det som, at gjør dette som en ‘batch’-jobb.

    At de tar en sjau, og sender slette-klager, en gang i mellom.

    Og jeg har jo ikke tid til å bruke all min tid på dette.

    Så det tror jeg er en fornuftig måte, å gjøre dette ekstra-arbeidet på.

    Dette blir jo noe ekstra-arbeid for meg, som jeg må gjøre i tillegg til å kjempe for rettighetene mine, og alt annet, av vanlige ting, som folk må gjøre.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    PS 5.

    Man kan også se, at selve den Blogger-bloggen, til ‘hat-bloggen’, som jeg mener dette nok er, og ikke noen reell fanclub-blogg.

    Den bruker også bilder fra min blogg, som jeg har tatt selv, og lastet opp på min Flickr-konto osv.

    Og de bruker også logoen, som jeg har laget, for johncons-blogg.

    Men til Blogger, så må man klage skriftlig, i brev.

    De har ikke slike online-klageskjema for copyright-klager, som YouTube har.

    Så å klage på slike ting, til Blogger, det synes jeg blir mer som et prosjekt.

    Å sende brev til Amerika, osv.

    Så det tror jeg at jeg får ta, seinere i uka, eller noe.

    For jeg har en del møter og annet, denne uka.

    Så da vil jeg gjerne befinne meg i den vanlige verden, og ikke med hue nede i en sånn klage, som jeg må lære om å skrive osv.

    For det er jo ikke som noe, som man vanligvis må gjøre.

    Å sende sånne copyright-klager, til Amerika.

    Så det tror jeg at er best å ta, i helga, når jeg ikke får andre brev og e-poster, men når det er litt mer rolig, enn på hverdagene.

    Ellers kan dette kanskje blir et stressende ekstraarbeid, å sende copyright-klage, til Blogger, tenker jeg.

    Dette lukter det nesten stress av, synes jeg.

    Og jeg er i jo i en situasjon, hvor jeg er forfulgt av noe ‘mafian’, eller lignende.

    Og da vil jeg jo prøve å holde meg rolig, for å prøve å beholde kontrollen.

    Så en sånn jobb som jeg mistenker kan gjøre meg stresset, den tar jeg heller i helga da.

    Når jeg har gjort unna alt det andre jeg må gjøre, og har roen og kontrollen liksom.

    Så den får jeg prøve å få tatt i helga, (tenker jeg nå), for å si det på en kortere måte.

    Så det er ikke sånn, at jeg ignorerer det, at den hat-bloggen har masse ting fra min blogg, som bakgrunnsbilde osv.

    Men det er liksom mer ‘prosjekt’, å klage på det.

    Sånne klager til Blogger, det har jeg ikke sendt før.

    Så det vil jeg gjerne ta, når jeg f.eks. har en helg fri, hvor jeg ikke har noen plikter.

    For å unngå å bli stresset av dette.

    Jeg har jo vært på en sånn ‘karusell’, (må man vel nesten kalle det), i flere år nå.

    At jeg har prøvd å få rettighetene mine.

    Advokat osv., og svar på spørsmål fra politiet.

    Så jeg tror at hvis jeg prøver å gjøre for mye, på en gang, så kommer jeg bare til å bli helt utslitt.

    Så jeg må prøve å beholde roen, og ikke bli stressa.

    For jeg hvis jeg blir helt utslitt.

    Så vil jeg nok miste helt kontrollen over regninger, og alt sånt.

    Og bli kasta ut på gata.

    Siden jeg sikkert glemmer å betale husleia.

    Og ikke orker å åpne brev, for eksempel.

    Og hvis jeg ikke har noe sted å bo, så blir jeg nok et lett offer, for hvem det nå er, som forfølger meg.

    Må man vel si at de gjør.

    Så derfor er det nok best å prøve å beholde roen, i en slik situasjon, som jeg er i.

    Og prøve å ikke bli stresset, og å gjøre alt på en gang.

    For dette har jo foregått, siden 2003, det er altså snart syv år, siden jeg overhørte, at jeg var forfulgt av noe de kalte ‘mafian’, i Oslo.

    Så dette blir jo mer som en livsstil, for meg.

    Og da må jeg jo gjøre dette på en bærekraftig måte, kan man kanskje kalle det.

    Jeg må tenke på det, at dette kommer til å dra ut, i år etter år.

    Og derfor må jeg tenke på det, at jeg også trenger litt fritid en gang i blant.

    Å dra på byen en gang i blant, og ligge en halvtime i sola, en gang i blant.

    For å prøve å beholde overskuddet, og lysten og motivasjonen oppe, til å gå videre.

    Hvis man bare sitter inne i stua si, i årevis, og stresser skikkelig, så blir man vel tilslutt så bleik og utkjørt, at man mister overskuddet og livsgnisten, vil jeg tippe på.

    Jeg tror at selv om man er i en krise-situasjon, som jeg er i.

    Så drar dette ut i flere år, ettersom jeg ikke får rettighetene mine, fra myndighetene.

    Så derfor tror jeg det er viktig, å ikke stresse alt for mye, og prøve å gjøre alt på en gang.

    For å beholde overskuddet og livsgnisten.

    Men må rett og slett se på det, å prøve å få rettighetene sine, som en jobb.

    Eller en ekstrajobb, (hvis man må ta det på fritiden).

    Men man nok også prøve å huske på, at kroppen trenger litt sol, en gang iblant, for å få vitaminer og overskudd, som man vel får gjennom sola.

    Så derfor må man ikke prøve å gjøre alt på en gang, men prøve å gjøre dette arbeidet, å kjempe for sine rettigheter, nesten som en vanlig jobb.

    For ellers så orker man nok ikke mange år med dette.

    Da hadde nok jeg vært utslitt etter et år, tror jeg.

    Eller to år.

    Men jeg må si at dette er sånn jeg ser på dette.

    Hvis andre er i samme situasjon, så vil jeg ikke si sånn, at de må gjøre sånn og sånn.

    Det får de finne ut av selv.

    Men jeg sier bare hva jeg tror fungerer best for meg selv da, sånn som jeg kjenner min egen kropp og sjel, for å si det sånn, selv om jeg ikke pleier å prate så detaljert om meg selv, for jeg pleier å være litt privat kanskje.

    Men men.

    Jeg pleier ikke ofte å dele meg selv opp i kropp og sjel, ihvertfall.

    Men for å prøve å forklare da.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 6.

    Hvis noen blir tulla med på YouTube, (sånn som jeg blir tulla med), så har YouTube et online klageskjema, på denne nett-adressen:

    http://www.youtube.com/copyright_complaint_form







  • Gmail – Oppdatering av anmeldelse sendt tidligere idag/Fwd: Publisering av e-post på blogg







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering av anmeldelse sendt tidligere idag/Fwd: Publisering av e-post på blogg





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jun 29, 2010 at 9:47 AM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    ———- Forwarded message ———-
    From: Eli Sveinung <eli.sveinung@gmail.com>

    Date: 2010/6/29
    Subject: Publisering av e-post på blogg
    To: eribsskog@gmail.com

    Hei,

    jeg ser du har lagt ut en e-post som jeg sendte på bloggen din. Den e-posten var ikke til deg. Så den må du fjerne fra bloggen med en gang. Ellers anmelder jeg deg til politiet.

    Hilsen Eli.












  • Gmail – Anmeldelse/Fwd: Vedr. Erik Ribsskog







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmeldelse/Fwd: Vedr. Erik Ribsskog





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jun 29, 2010 at 2:48 AM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Hei,

    jeg vil anmelde dette, for æreskrenkelse.
    Noen sier jeg har paranoid psykose, det er ikke riktig, jeg har aldri hatt noe psykisk diagnose.

    Jeg bare gikk til psykolog, i Larvik, for fem år siden, for å roe ned en onkel, som trodde jeg hadde diktet opp, at jeg var forfulgt av 'mafian'.

    Og jeg er ikke på flukt fra norsk helsevesen, jeg er på flukt fra noen som prøvde å drepe meg på min onkels gård, i Larvik, og er blitt skrevet ut fra Psykologien i Vestfold.
    Jeg har vært i kontakt med overleger i Sandefjord osv., og fått rettet opp journal, fra 2005, og fått bekreftet at jeg er skrevet ut fra Psykologien i Vestfold.

    Dette er kun grove æreskrenkelser, så dette må dere få ræva deres i gir for, og rydde opp for faen.
    Se å få de svina i fengsel.
    Jeg vil altså anmelde og ønsker gjerningspersonen tiltalt og straffet.

    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Eli Sveinung <eli.sveinung@gmail.com>

    Date: 2010/6/28
    Subject: Vedr. Erik Ribsskog
    To: eribsskog@gmail.com

    Hei,

    ser du sender e-poster til Erik Ribsskog.


    Erik Ribsskog har paranoid psykose. Han publiserer alt han gjør på


    Han er på flukt fra norsk psykisk helsevern i Liverpool.

    Les hans "Oppsummering av hva som foregår"
    http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/04/oppsummering-av-hva-som-foregar-in.html

    Eller noen av hans mest interessante anmeldelser og klager
    http://ribsskog-fanclub.blogspot.com/2010/06/ribsskogs-beste.html













  • Gmail – Copyright Infringement Notification Confirmation







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Copyright Infringement Notification Confirmation





    YouTube Service

    <service@youtube.com>





    Mon, Jun 28, 2010 at 8:17 PM





    To:

    eribsskog@gmail.com







    YouTube



    Help Centre

    | email options

    | report spam

    Copyright Infringement Notification Confirmation

    Thank you for taking the time to submit your copyright complaint to YouTube. We will review your submission shortly.

    Here is the information you filled in:

    Copyright Owner Name (Company Name if applicable):

    Erik Ribsskog

    Your Full Legal Name (Aliases, usernames or initials not accepted):

    Erik Ribsskog

    Your Title or Job Position (What is your authority to make this complaint?):

    Self-Employed

    Address:

    Flat 3

    5 Leather Lane

    Liverpool, Merseyside L2 2AE

    GB

    Username:

    johncons123

    Email Address:

    eribsskog@gmail.com

    Phone:

    01512363298


    URL of allegedly infringing video to be removed:

    http://www.youtube.com/watch?v=tv8KcDr8rv8

    Where is the content at issue?

    audio only

    Describe the work allegedly infringed:

    Other: The audio is from an e-mail written by me, (to Tesco), which can be found in this link, on my blog: http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/06/som-gammel-rimi-butikksjef-sa-er-det.html .



    Country where copyright applies:

    GB

    I, in good faith, state that:

    • I am the owner or an agent authorised to act on behalf of the owner of an exclusive right that has allegedly been infringed.
    • I have a good faith belief that the use of the material in the manner reported by complaint is not authorised by the copyright owner, its agent or the law; and
    • This notification is accurate.
    • I acknowledge that there may be adverse legal consequences for making false or bad-faith allegations of copyright infringement by using this process.
    • I understand that abuse of this tool will result in termination of my YouTube account.

    Authorised Signature:

    Erik Ribsskog

    Sincerely,

    — The YouTube Team


    © 2010 YouTube, LLC

    901 Cherry Ave, San Bruno, CA 94066






    PS.

    Jeg sendte enda en klage, på en annen, lignende video:







    Gmail – Copyright Infringement Notification Confirmation







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Copyright Infringement Notification Confirmation





    YouTube Service

    <service@youtube.com>





    Mon, Jun 28, 2010 at 8:38 PM





    To:

    eribsskog@gmail.com







    YouTube



    Help Centre

    | email options

    | report spam

    Copyright Infringement Notification Confirmation

    Thank you for taking the time to submit your copyright complaint to YouTube. We will review your submission shortly.

    Here is the information you filled in:

    Copyright Owner Name (Company Name if applicable):

    Erik Ribsskog

    Your Full Legal Name (Aliases, usernames or initials not accepted):

    Erik Ribsskog

    Your Title or Job Position (What is your authority to make this complaint?):

    Blog-edior, johncons-blogg.

    Address:

    Flat 3

    5 Leather Lane

    Liverpool, Merseyside L2 2AE

    GB

    Username:

    johncons123

    Email Address:

    eribsskog@gmail.com

    Phone:

    01512363298


    URL of allegedly infringing video to be removed:

    http://www.youtube.com/watch?v=tkqxa39eHKM

    Where is the content at issue?

    audio only

    Describe the work allegedly infringed:

    Other: The audio is from an e-mail written by me, (to Tesco), which can be found in this link, on my blog: http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/06/jeg-sendte-en-ny-klage-til-tesco.html



    Country where copyright applies:

    GB

    I, in good faith, state that:

    • I am the owner or an agent authorised to act on behalf of the owner of an exclusive right that has allegedly been infringed.
    • I have a good faith belief that the use of the material in the manner reported by complaint is not authorised by the copyright owner, its agent or the law; and
    • This notification is accurate.
    • I acknowledge that there may be adverse legal consequences for making false or bad-faith allegations of copyright infringement by using this process.
    • I understand that abuse of this tool will result in termination of my YouTube account.

    Authorised Signature:

    Erik Ribsskog

    Sincerely,

    — The YouTube Team


    © 2010 YouTube, LLC

    901 Cherry Ave, San Bruno, CA 94066






    PS 2.

    Og her er en klage på den videoen, hvor de har rappet alle bildene av meg.

    (Det er den andre gangen, at jeg klager på den videoen).

    Her er mer om dette:







    Gmail – Copyright Infringement Notification Confirmation







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Copyright Infringement Notification Confirmation





    YouTube Service

    <service@youtube.com>





    Mon, Jun 28, 2010 at 8:46 PM





    To:

    eribsskog@gmail.com







    YouTube



    Help Centre

    | email options

    | report spam

    Copyright Infringement Notification Confirmation

    Thank you for taking the time to submit your copyright complaint to YouTube. We will review your submission shortly.

    Here is the information you filled in:

    Copyright Owner Name (Company Name if applicable):

    Erik Ribsskog

    Your Full Legal Name (Aliases, usernames or initials not accepted):

    Erik Ribsskog

    Your Title or Job Position (What is your authority to make this complaint?):

    Blog-editor, johncons-blogg.

    Address:

    Flat 3

    5 Leather Lane

    Liverpool, Merseyside L2 2AE

    GB

    Username:

    johncons123

    Email Address:

    eribsskog@gmail.com

    Phone:

    01512363298


    URL of allegedly infringing video to be removed:

    http://www.youtube.com/watch?v=UjRs5VsKV6M

    Where is the content at issue?

    video only


    Describe the work allegedly infringed:

    Photos/video that I took: The pictures in this video is all pictures that I've taken of myself, and which can be found on my Flickr-account: http://www.flickr.com/photos/37919387@N04/



    Country where copyright applies:

    GB

    I, in good faith, state that:

    • I am the owner or an agent authorised to act on behalf of the owner of an exclusive right that has allegedly been infringed.
    • I have a good faith belief that the use of the material in the manner reported by complaint is not authorised by the copyright owner, its agent or the law; and
    • This notification is accurate.
    • I acknowledge that there may be adverse legal consequences for making false or bad-faith allegations of copyright infringement by using this process.
    • I understand that abuse of this tool will result in termination of my YouTube account.

    Authorised Signature:

    Erik Ribsskog

    Sincerely,

    — The YouTube Team


    © 2010 YouTube, LLC

    901 Cherry Ave, San Bruno, CA 94066






  • Nå fikk jeg flashback, til sommeren 1985, den første sommeren jeg var på språkreise, i England.

    Det var med STS, til Brighton.

    Jeg dro aleine, og måtte bo sammen med en svenske, på min alder vel, fra Gøteborg, som het Fredrik Axelsson, mener jeg det var.

    Og han sa det, at de som vokste opp i Gøteborg, de var så dumme, at de trodde at fiskepinner svømte rundt i havet.

    Bare noe jeg tenkte på nå, når jeg skulle lage mat her.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen