johncons
  • forsvarets sikkerhetstjeneste

    PS.

    Jeg sendte en e-post til Forsvarets sikkerhetstjeneste:







    Gmail – Til Forsvarets Sikkerhetstjeneste







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til Forsvarets Sikkerhetstjeneste





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Jun 24, 2010 at 11:12 AM





    To:

    forsvaret@mil.no



    Hei,

    jeg ser dere driver å snoker på bloggen min.
    Jeg har en klage, på ting som skjedde, da jeg var inne til Førstegangstjenesten.
    Jeg mista en datajobb, etter en dag, uten noen grunn.

    Og legen der, har ikke skrevet opp en frostskade, som jeg fikk under vinterøvelsen.
    (En lege som ble kalt Dr. Mengele, i 92/93, Geværkompaniet, Terningmoen).
    Er det ikke adgang til å ta opp klager på Forsvaret?

    Blir man bare skutt da?
    Jeg publiserer alt som foregår, iom. at jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe som kalles 'mafian', i Oslo, i 2003.
    Men politiet gir meg ingen hjelp.

    Derfor bloggen.
    Jeg er også i Heimevernet, i Oslo.
    Så jeg tar opp alle problemene som har vært i livet mitt, i et forsøk på å finne ut hvorfor jeg ikke får rettighetene mine, fra Politiet.

    Jeg sier til advokat Elden, og andre, at jeg skal fjerne ting som folk vil ha fjernet, når jeg har fått rettighetene mine.
    Norge er da et sivilisert samfunn?
    Jeg kan ikke huske å ha undertegnet noen erklæring om at jeg ikke skal ta opp ting som er råttent i forsvaret, etter førstegangstjenesten.

    Først tvinger dere folk til å gå gjennom førstegangstjenesten, innenfor felt de ikke egner seg til, (i mitt tilfelle infanteriet, jeg var veldig tynn).
    Og der blir man tullet med så det holder, av høye 'stjernegriser'.

    Og siden dette.
    Hva er det dere lurer på?
    Dere kan bare sende meg e-post tilbake, hvis det er noe spesielt.
    Med hilsen,
    Erik Ribsskog

    PS.
    Her er mer om dette:


    VISITOR ANALYSIS

    Referrer

    http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=johncons %2Bforsvaret&meta=

    Search Engine Phrase

    johncons +forsvaret

    Search Engine Name

    Google

    Search Engine Host

    www.google.co.uk

    Host Name

    islpx01p.fd.dep.no

    IP Address

    91.206.35.8 [Label IP Address]

    Country

    Norway

    Region

    Oslo

    City

    Oslo

    ISP

    Norwegian National Security Authority

    Returning Visits

    0

    Visit Length

    1 min 3 secs

    VISITOR SYSTEM SPECS

    Browser

    IE 8.0

    Operating System

    WinXP

    Resolution

    1280×1024

    Javascript

    Enabled

    Navigation Path


    Date

    Time

    Type

    WebPage

    24th June 2010

    10:14:40

    Page View

    www.google.co.uk/search?hl=en&q=johncons %2Bforsvaret&meta=

    johncons-mirror.blogspot.com/2009/05/det-er-noen-plagsomme-drittunger-som.html


    24th June 2010

    10:15:43

    Page View

    www.google.co.uk/search?hl=en&q=johncons %2Bvpv&meta=

    johncons-mirror.blogspot.com/2009/10/jeg-fikk-en-ny-e-post-fra.html









  • Er det ikke mye å sette seg inn i, når man er på Stortinget?

    Jeg synes det er greit at de får litt ekstra fritid, de trenger vel å være på topp, når de skal ta avgjørelser, som er viktige for landet.

    Det er vel ikke de millionene som går til Stortingsrepresentant-lønner, som gjør at AS Norge går i pluss eller minus.

    Det finnes nok mye større utgiftsposter, på statsbudsjettet.

    Jeg synes man skal være forsiktig med å hetse stortingsrepresentantene for mye også, for de skal jo liksom være i balanse, når de tar avgjørelser som er viktige for landet.

    Dette lukter av Jantelov, synes jeg.

    Se på lærerne som også har lang ferie.

    Se på den situasjonen som var, at en Stortingsrepresentant, (Saera Khan), måtte slutte, fordi hun brukte mobilen for mye.

    Uten at det var satt noen grense.

    Her ble noen straffet uten at de egentlig brøt noen regler, mener jeg.

    Man bør vel først lage regelen, og så passe på at den blir fulgt.

    Her surret Jagland, mener jeg.

    Stortingspresidenten klarte ikke å være saklig.

    Her var det ikke gjennomsiktighet og åpenhet, mener jeg.

    Så det er mye trangsynhet ute å går i Norge, vil jeg si.

    Men men, det er kanskje konsekvensene av mange år med innavl, høyt oppe i nord?

    Jeg skriver selv en blogg, om at jeg er flyktning, og blir tullet med:

    http://johncons-mirror.blogspot.com/

    Og det har jeg gjort i mange år.

    Og byråkratene får fritt tulle med meg, enda jeg publiserer om alt det korrupte tullet de gjør.

    Ingen løfter en finger, og ingen journalist skriver.

    Kan man kalle dette sivilisasjon da?

    Nei, ikke vet jeg.

    Trangsynthetens og jantelovens (og innavlens?) høyborg, det er Norge, vil jeg si.

    Skammekroken det er et begrep som er gått i glemmeboka eller i beste fall er i fremmedordboka.

    Så sånn er nok det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog








    http://www.nettavisen.no/nyheter/article2931546.ece







  • Gmail – Complaint about you Tesco-shops at Clayton Sq. and Liverpool One, in Liverpool







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Complaint about you Tesco-shops at Clayton Sq. and Liverpool One, in Liverpool





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Jun 24, 2010 at 3:03 AM





    To:

    customer.service@tesco.co.uk



    Hi,

    lately, your shops in Liverpool, (the two shops mentioned above), have stopped ordering enough carrier-bags.
    So I have to buy the poppy-bags, if I can find them.

    But, your representative, at Liverpool One, the other day, was harrassing the customers.
    She told me to put more food in the carriers, than I had done.
    I think you staff go to close.

    I'm from Norway, and when I studied in Sunderland, my flat-mates and fellow exchange-students, from around Europe, told me I shouldn't drink the tap-water here.

    So I buy like 4 liters perhaps, (around 8 pints), of tap-water, in the shop, or carbonated water, or 'pop', if I can afford it, since I'm unemployed, and sometimes even lager.

    So Tesco can't expect me to carry like five kilos, in one carrier-bag, because they are very thin.
    I remember once, when I was a child, and lived in Mellomhagen, in Norway, and my mother sent me to the Co-op shop, (Samvirkelaget), to buy several liters of milk etc.

    And then the carrier-bag, tore apart, from the weight of the milk, when I was half-way home.
    I was maybe six years old.
    What are one supposed to do then.
    One can put all of this in ones pocket.

    One have to stand there and look stupid.
    Like I had to, untill my mother came to find me, maybe 15 minutes later.
    The woman who I met who lived close to where this happened, didn't want to give me a carrier.

    So I don't think you can expect people to not use enough carriers, to get ones shopping home, with the carriers in one piece.
    This is harassment and patronising, that your representatives do.

    This I wanted do complain about.
    This seems like something they would do in the Soviet-union.
    I used to be a shop-manager in Norway, (in Rimi), and if we ran out of carrier-bags, I would drive to a another Rimi-shop, and borrow carrier-bags from them, untill we got more ourselves.

    This has happened to me three times, in the last week or two, in Liverpool.
    And if I complain, then I'm being harrassed by inpolite shop-workers, who tell me to put more food, in each bag.

    Next time, I'll ask them to go home with me then, and pick up everything that falls out, when the bags tear from the weight of to much food in them.
    And don't give me line that I got from the same shop-woman, about that I should save the enviroment.

    That's also to patronise your customers.
    I go to the shop to get food, not to be preached at.
    Is Tesco a food-shop or a radical environmental-organisation at war?
    Please explain this to me.

    And please get your shops to order enough carrier-bags.
    This is annoying, that you haven't got enough of them, and I think I'm going to shop a lot at Aldi, when that shop starts now this automn, in Liverpool City Center, because this never happened, when I lived in Sunderland, and shopped at Aldi there.

    Regards,
    Erik Ribsskog












  • Gmail – Customer Invoice







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Customer Invoice





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Jun 24, 2010 at 2:22 AM





    To:

    Domain Express <admin@domainexpress.co.uk>



    Hi,

    I don't use that domain-name any longer.
    Since I lost the webshell, around two years ago.
    So here it must have been a misunderstanding somewhere.
    Since I haven't used that shell at all, since 2008.
    So I don't understand why you contact me about this now.
    Please explain.
    Best Regards,

    Erik Ribsskog

    2010/6/24 Domain Express <admin@domainexpress.co.uk>

    Domain Express

    Dear Erik Ribsskog,

    This is a notice that an invoice has been generated on 24/06/2010.

    Your payment method is: Pay By Credit Card

    Invoice #10563
    Amount Due: £15.83 GBP
    Due Date: 18/07/2009

    Invoice Items

    Business Quarterly – johncons.com (18/07/2009 – 17/10/2009) £13.47 GBP

    ——————————————————

    Sub Total: £13.47 GBP

    17.50% VAT: £2.36 GBP

    Credit: £0.00 GBP

    Total: £15.83 GBP
    ——————————————————

    Payment will be taken automatically on 18/07/2009 from your credit card on record with us. To update or change the credit card details we hold for your account please login at http://www.domainexpress.co.uk/viewinvoice.php?id=10563 and click Pay Now then following the instructions on screen.

    Regards,


    Domain Express

    Siddeley House, 50 Canbury Park Rd, Kingston upon Thames, Surrey, KT2 6LX












  • Gmail – Feilopplysning om slekten Adeler







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Feilopplysning om slekten Adeler





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Jun 24, 2010 at 12:25 AM





    To:

    finn@gaunaa.com



    Hei,

    jeg tenkte litt mer på det her nå.
    Altså, hun Maren Gjedde, som var min tipp-tipp-oldemor, hennes ektemann, L.C. Nyholm, ble jo gjort til Hofjægermester, av de kongelige i Danmark.

    Og da godkjente vel kanskje de kongelige i Danmark, at også L.C. Nyholm sin kone var fin?

    Hvis ikke så ville han vel ikke fått være Hofjægermester?

    Så kanskje man kan si at de kongelige i Danmark sa at Maren Gjedde var fra den adelige slekten Gjedde da, siden de gjorde hennes ektemann til Hofjægermester?

    For da er jo vi adelige etter Ove Gjedde.
    Som det vel ikke finnes noen andre etter, tror jeg.

    Så da kanskje vi burde kalt oss Gjedde da, siden vi er direkte etterkommere.

    Og også har arvet Adeler, som har dødd ut barnløse.
    Så da kanskje (Baron) Erik Gjedde-Adeler.
    Eller Erik Gjedde (baron Adeler).
    Man må vel kanskje regne med at det er snakk om den adelige familien Gjedde, (noe min mormor også sa), siden Hofjægermesteren godkjente denne familien og også Holger baron Adeler godkjente denne familien, hans kone het Magna Nyholm, og hennes far var Anders Gjedde Nyholm, den kjente danske øverstkommanderende general, fra 1920-tallet, som var sønn av Maren Gjedde og L.C. Nyholm, og bror av bl.a. Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, som var dommer bl.a. i Egypt og i 'Verdens Høyesterett', Folkedomstolen i Haag, og som ble nominert til Nobels Fredspris, i 1931, av en professor ved Universitetet i København.

    Så vår familie er vel da antagelig de nærmeste etterkommere etter både den dansk-skånske sjøhelten Ove Gjedde og den norske sjøhelten Cort Adeler.
    Men Folkeregisteret i Norge er ganske strenge, så hvis jeg vil hete Erik Gjedde-Adeler, så må jeg ha god dokumentasjon tror jeg.

    Men det er kanskje nok å sende min mormors testamente.
    Vi får se.
    Bare noe jeg tenkte på.
    Jeg burde vel da gå ut fra det min mormor sa, at vi er direkte etterkommere, etter min tipp-tipp-oldemor, Maren Gjedde, fra den gamle danske adelige familien Gjedde.

    (Min mormor sa at Gjedde var mye finere enn 'Løvenskiold og de andre tyske som kom nordover senere', på telefon her for et par år siden, til Liverpool, hvor jeg bor, som flyktning, mens jeg prøver å finne ut av hva som foregår).

    Så da må jeg vel nesten stole på min mormor, og gå fra at Bartholdy 'skrøner' da.
    Har du noen erfaring i å finne ut av 'floker' som dette.
    Hvis det er lov å spørre?

    Beklager at det blir mange e-poster!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/6/23
    Subject: Re: Feilopplysning om slekten Adeler
    To: Finn Gaunaa <finn@gaunaa.com>

    Hei,

    mange takk for svar!

    Jeg sender også med kopi av testamente etter min mormor Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, hvor man kan se at hennes arv etter Holger baron Adeler og hans kone Magna Adeler f. Heegaard, (søster til min mormors mor), ble gitt til min mor, Karen Ribsskog.

    Så kanskje dere kan ta med det på Roskilde og Dansk Adels Årbok, for jeg tror kanskje at vår familie burde være med litt der da.
    Håper jeg ihvertfall 🙂

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg har overhørt i Oslo, at jeg er forfulgt av noe som kalles 'mafian', så jeg har måttet flykte til England.
    Jeg lurer på om dette kan ha noe med at min mormor arvet Holger baron Adeler.

    Hvem vet.
    Men jeg prøver å følge med litt på Adeler nå da, for det er vel ikke så mange etterkommere etter Cort Adeler nå, ihvertfall ikke som bor i Europa vel.
    Hvem vet.

    Igjen mange takk for svar!
    PS 2.
    Sender også en side som viser at min mormor var etter L.C. Nyholm, som han het, hofjægermester, (selv om bestemor Ingeborg skriver Lauritz Gjedde Nyholm, men han het ikke Gjedde, det var hans kone som het Maren Gjedde. Men hun fant jeg ut var datter av en Anders Christensen Gjedde, som ble kalt 'bondesøn', i Årbog fra Thy og Mors, fra 1970, så han var kanskje ikke i den adelige familien Gjedde, for den skal visst være utdødd, ifølge bl.a. Bartholdy ved det danske Rigsarkivet.

    Bare noe jeg tenkte på når jeg så igjenom min mormors testamente nå.

    2010/6/23 Finn Gaunaa <finn@gaunaa.com>

    Tak for fejlmeldingen. Og at faderens

    datoer bare er gentaget, er jo ganske evident. Jeg kan på nettet – som du

    – kun finde Christian Hermans fødselsdato (i øvrigt fra de Nygårdske

    papirer i det Danske Rigsarkiv). Da hans sidste barn er født 1867, antager jeg,

    at dødstidspunktet tidligst er dette år. Måske kan jeg med tiden se det i Dansk

    Adels Årbog årgang 1906 (som måske også kan ses på et bibliotek i Oslo). Men

    jeg har rettet det, jeg kan på hjemmesiden. M.h.t. norske (adels)slægter kender

    jeg ikke til nogen uvilje her i Danmark. Jeg har da medtaget adskillige på min

    hjemmeside! M.h.t. Gjedde/Gedde/Gädda er der jo også svenske slægter af det

    navn. Dem har jeg også kortlagt.

    Finn Gaunaa

    Møllebakken 12

    46 37 02 09

    —–Oprindelig meddelelse—–

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 21. april 2010 22:37

    Til: finn@gaunaa.com

    Emne: Feilopplysning om slekten

    Adeler

    Hei,

    da jeg fikk min mormor,

    Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, sitt testamente, (hun døde ifjor sommer, og var

    født i Danmark, som oldebarn av Anker Heegaard og Maren Gjedde, bl.a.).

    Det stod i testamentet,

    at hun arvet sin onkel, (min oldemors svoger), Holger baron Adeler, og satt

    pengene inn i et hus for min mor, (som døde i 1999, Karen Ribsskog).

    Og jeg er min mors eldste barn, så jeg prøver å rydde opp litt og følge med

    litt.

    Jeg har også overhørt at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian', i Oslo, i

    2003, (uten at jeg vet hvorfor, jeg jobbet som butikksjef, og har aldri vært

    kriminell), uten at jeg får noe hjelp av politiet.

    Men, jeg ser at står feil

    årstall, på en i Adeler-slekten.

    Holger baron Adeler, var

    jo i slekt med meg gjennom inngifte, (han var gift med min oldemors søster

    Magna Adeler f. Nyholm).

    Så jeg har lagt inn fra

    deres nettsted, og inn på mitt slektstre, på MyHeritage.

    Og jeg fant ut at dere har feil fødsels og dødsdato, på en baron Adeler da.

    Jeg skal finne ut hvilken igjen.

    Det er Christian Herman,

    baron Adeler og godseier.

    Det står at han var født i 1777 og død i 1842, men det skal visst være datoene

    for hans far.

    Det riktige, (som jeg har

    funnet andre steder på nettet), skal visst være at han er født 14 juli 1828.

    (Dødsdato hadde jeg visst

    dessverre ikke).

    Jeg lurte på om dere kunne være så snille og rydde opp i litt i dette, sånn at

    folk ikke tror at jeg er en form for 'lurendreiere', når jeg sier dette som

    står i min mormors testamente, at hun arvet Holger baron Adeler, og at vår

    familie da er i slekt med den kjente norske sjøhelten Cort Adeler, som jeg tror

    regnes som veldig fint i Norge, (selv om det bare er gjennom inngifte da).

    Så ser det kanskje at datoene ikke stemmer, på deres websted, og da tror de

    kanskje at det er noe jeg finner på, (tenker jeg).

    Så jeg håper at dere har mulighet til å rydde opp i dette.

    Jeg er vel kanskje Cort Adelers nærmeste slektning i Norge da.

    Og kanskje også han Christian Herman, sin nærmeste slektning.

    (Ihvertfall som følger på slike ting som dette).

    Så da tenkte jeg at jeg måtte nesten si fra.

    For Holger baron Adeler, døde dessverre uten å få barn, (så min slekt burde

    kanskje være flaue over dette, selv om jeg ikke har hørt noenting om hva som

    skjedde, som forårsaket at Magna og Holger Adeler ikke fikk barn).

    Jeg er jo norsk statsborger, og i familie med Magna Adeler, så jeg holder litt

    med begge to, siden Adeler jo opprinnelig er en norsk familie, fra Brevik i Telemark,

    så må jeg nesten holde litt med Adeler og.

    Så jeg vil ikke legge skylden på noen her.

    Kanskje det var noen i

    Danmark som ikke likte norske adelsslekter, (for disse bodde jo i Danmark).

    Min mormor var altså

    oldebarn av Maren Gjedde.

    Men hun klarer jeg ikke å spore tilbake til Ove Gjedde.

    Hennes far, Anders

    Christensen Gjedde, skal visst ha vært 'bondesøn', ifølge årbog for Thy og

    Mors, som var sitert på Thisted museum sine nettsider.

    Han skulle visst hatt en

    tønne gull i kjelleren, ifølge min mormors tremenning, fra Klampenborg, i

    Danmark, (ifølge et sagn).

    Så jeg tror kanskje at

    min mormors Gjedde-linje, ikke var så fin.

    Det kan ha vært den Gedde-linjen, fra Sjælland og Charlotte von

    Geideren/Gelderen, fra 'kurlands adel', så jeg på nettet.

    Så kanskje noen i den 'falske' Gjedde-linjen, saboterte for Adeler-linjen, sånn

    at denne skulle dø ut, som ledd i en kamp mot de nordiske, som jeg synes jeg

    har sett litt konjenkutrene av, etter å ha lest mye på nettet, og pratet med en

    del folk her i England, hvor jeg lever som flyktning, men ikke får lov å være

    det offisielt.

    Noe

    sånt?

    Ihvertfall hadde det vært

    veldig fint hvis dere kunne rette opp denne feilen!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Ingen virus fundet i denne indkommende meddelelse.

    Kontrolleret af AVG – www.avg.com

    Version: 9.0.814 / Virusdatabase: 271.1.1/2849 – Udgivelsesdato: 05/02/10

    08:27:00





    2 attachments

    img139.jpg
    839K
    img140.jpg
    1014K




    PS.

    Her er vedleggene:

    img139

    img140

    PS 2.

    Jeg sendte også en e-post om min morfar:







    Gmail – Followed by the mafia, rights ignored by UK and Norwegian governments. Messed with by American Government. Relativ of Norwegian composer Arne Dørumsgaard







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Followed by the mafia, rights ignored by UK and Norwegian governments. Messed with by American Government. Relativ of Norwegian composer Arne Dørumsgaard





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Jun 24, 2010 at 12:44 AM





    To:

    Finn Gaunaa <finn@gaunaa.com>



    Hei,

    bare denne korte e-post nå.
    For man kan lure på, hvordan kunne min morfar, en vanlig nordmann, få en så fin dansk kone?
    Jo, min morfar var også av fin slekt, han var fetter av komponisten Arne Dørumsgaard, blant annet.

    Og jeg lurer på om de kanskje var etter Noah, (jeg vet det høres rart ut).
    Jeg har også lurt på om Noah var Odin.
    Men men, det blir kanskje i meste laget.
    Men jeg skal finne det jeg skrev om det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.
    Her er mer om dette:
    Snorre sier at Odin hadde et skip som het «Ski-bladne». Dette skipet kunne brettes sammen som en duk og puttes i lommen. Fordi Snorre skriver om det så det antatt at det i må ha blitt oppfattet som et svært betydningsfullt skip.

    http://no.wikipedia.org/wiki/DS_%C2%ABSkibladner%C2%BB

    odin

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Wed, Jun 23, 2010 at 12:48 AM
    Subject: Followed by the mafia, rights ignored by UK and Norwegian governments. Messed with by American Government. Relativ of Norwegian composer Arne Dørumsgaard
    To: letters@guardian.co.uk

    Hi,

    in 2006, you wrote an obituary, when my mother, Karen Ribsskog's, uncle, the Norwegian composer and record-collector, Arne Dørumsgaard, died:

    In 2003, I overheard in Oslo, that I was followed by the 'mafian', and fled to the UK, in 2004.
    But I'm not allowed, to be registered as a refugee, and the Norwegian police, and the UK police, refuse to give me any help.

    I also have an employment-case against Bertelsmann Arvato's Microsoft Scandinavian Product Activation, in Liverpool, that seems to me, is being sabotaged against.
    (I discovered that they used psychology, reinforcement, to control the employees there, instead of management.

    And I was also bullied a lot there, by managers:

    I have a complaint againts the Merseyside Police, that IPCC don't answer me about.
    When I complain to the EU-commission, (since Norway are in the EEA), then nothing happens.

    In Norway it's just as bad.

    I'm being refused study-loan, even if I'm eligabel, and much more.
    I don't get my inheritance, from my grand-mother, who was from some of the finest Danish families, and the courts and the Police in Norway, don't care, it seems.

    I wonder if Dørumsgaard could have been after Noah.
    Because they found a place where the Oslo-fjord used to go to, 10.000 years ago, where some people had stranded on a boat, in Ytre Enebakk in Norway, a small municipality, where the Jehovas Witnesses, has their head-office, for Norway.

    I think Dørumsgaard signals he's after Noah.
    And my great-great-grandparents, (Karen Fladeby and a Arnt Olsen Dørumsgaard), where his grandparents, so we have the same relatives from Enebakk, (Karen Pedersdatter Fladeby).

    I think this could be the Noah-line.
    I've also overheard I've been used as a target-guy.
    Whatever that means.
    But I wasn't allowed to go to Detroit, in 2005, for some reason that is still unclear to me, and was sent back to Europe, by the US airport police in Detroit.

    So I wonder if the line after Karen Fladeby is being followed.
    Or maybe I'm being messed with, since Arne Dørumsgaard, was my relative.
    He was in conflict with Norwegian government, and lived for many years in Italy.

    Hope you can write something about this.
    I also have a blog, where I write about everything that is going on:

    Yours Sincerely,
    (Baron) Erik Ribsskog
    PS.
    I also found out that my mother got my grandmothers inheretance, after Holger baron Adeler, in Denmark, so I also think we could be barons since we inhereted the baron, since he was my great-grandmothers brother-in-law, and he didn't get any children.

    Holger baron Adeler, was in the direct line, of Cort Adeler, a Norwegian sea-hero.
    PS 2.
    Here is where I think Arne Dørumsgaard perhaps signals he's after Noah:




    Image


    Og hans farmor var jo hun Karen Pedersdatter, fra Fladeby, i Enebakk.


    Og Enebakk historielag, de har funnet noe som kan se ut litt som der Noahs ark fant land:


    Image


    http://www.enebakkhistorielag.no/kulturminne_durud.htm







  • Snorre sier at Odin hadde et skip som het «Ski-bladne». Dette skipet kunne brettes sammen som en duk og puttes i lommen. Fordi Snorre skriver om det så det antatt at det i må ha blitt oppfattet som et svært betydningsfullt skip.

    http://no.wikipedia.org/wiki/DS_%C2%ABSkibladner%C2%BB

    PS.

    Her er mer om dette:

    odin

  • PS.

    Mer musikk av Arne Dørumsgaard:

    PS 2.

    Jeg prøvde å oversette det diktet, mens jeg var i farta.

    For den som hadde lastet opp den YouTube-videoen, etterspurte en engelsk versjon av det diktet, hvis jeg forstod det riktig.

    Så da prøvde jeg bare å oversette det, i full fart, i tilfelle dem ikke skjønte diktet på norsk da.

    Her er mer om dette:

    dikt 40

    http://www.youtube.com/comment_servlet?all_comments=1&v=2NrIJnaAEqU

    PS 3.

    Enda en versjon av den sangen ovenfor, av Arne Dørumsgaard:

  • fetter av min morfar

    http://www.guardian.co.uk/news/2006/jun/06/guardianobituaries.artsobituaries

    PS.

    Jeg sendte en e-post til the Guardian, om noen av problemene som foregår:







    Gmail – Followed by the mafia, rights ignored by UK and Norwegian governments. Messed with by American Government. Relativ of Norwegian composer Arne Dørumsgaard







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Followed by the mafia, rights ignored by UK and Norwegian governments. Messed with by American Government. Relativ of Norwegian composer Arne Dørumsgaard





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jun 23, 2010 at 12:48 AM





    To:

    letters@guardian.co.uk



    Hi,

    in 2006, you wrote an obituary, when my mother, Karen Ribsskog's, uncle, the Norwegian composer and record-collector, Arne Dørumsgaard, died:

    In 2003, I overheard in Oslo, that I was followed by the 'mafian', and fled to the UK, in 2004.
    But I'm not allowed, to be registered as a refugee, and the Norwegian police, and the UK police, refuse to give me any help.

    I also have an employment-case against Bertelsmann Arvato's Microsoft Scandinavian Product Activation, in Liverpool, that seems to me, is being sabotaged against.
    (I discovered that they used psychology, reinforcement, to control the employees there, instead of management.

    And I was also bullied a lot there, by managers:

    I have a complaint againts the Merseyside Police, that IPCC don't answer me about.
    When I complain to the EU-commission, (since Norway are in the EEA), then nothing happens.

    In Norway it's just as bad.

    I'm being refused study-loan, even if I'm eligabel, and much more.
    I don't get my inheritance, from my grand-mother, who was from some of the finest Danish families, and the courts and the Police in Norway, don't care, it seems.

    I wonder if Dørumsgaard could have been after Noah.
    Because they found a place where the Oslo-fjord used to go to, 10.000 years ago, where some people had stranded on a boat, in Ytre Enebakk in Norway, a small municipality, where the Jehovas Witnesses, has their head-office, for Norway.

    I think Dørumsgaard signals he's after Noah.
    And my great-great-grandparents, (Karen Fladeby and a Arnt Olsen Dørumsgaard), where his grandparents, so we have the same relatives from Enebakk, (Karen Pedersdatter Fladeby).

    I think this could be the Noah-line.
    I've also overheard I've been used as a target-guy.
    Whatever that means.
    But I wasn't allowed to go to Detroit, in 2005, for some reason that is still unclear to me, and was sent back to Europe, by the US airport police in Detroit.

    So I wonder if the line after Karen Fladeby is being followed.
    Or maybe I'm being messed with, since Arne Dørumsgaard, was my relative.
    He was in conflict with Norwegian government, and lived for many years in Italy.

    Hope you can write something about this.
    I also have a blog, where I write about everything that is going on:

    Yours Sincerely,
    (Baron) Erik Ribsskog
    PS.
    I also found out that my mother got my grandmothers inheretance, after Holger baron Adeler, in Denmark, so I also think we could be barons since we inhereted the baron, since he was my great-grandmothers brother-in-law, and he didn't get any children.

    Holger baron Adeler, was in the direct line, of Cort Adeler, a Norwegian sea-hero.
    PS 2.
    Here is where I think Arne Dørumsgaard perhaps signals he's after Noah:




    Image


    Og hans farmor var jo hun Karen Pedersdatter, fra Fladeby, i Enebakk.


    Og Enebakk historielag, de har funnet noe som kan se ut litt som der Noahs ark fant land:


    Image


    http://www.enebakkhistorielag.no/kulturminne_durud.htm









  • Erik Ribsskog


    Erik Ribsskog Blir ikke unga dine mobba på skolen da, når de er på bilde sammen med sånne sminka mannfolk?


    I går kl. 22:41 · · · Se vegg-til-vegg


    Dagny Rose

    Dagny Rose


    Haha nej.. Tror ikke de andra barnen bryr sig 🙂
    13 timer ·


    Erik Ribsskog

    Erik Ribsskog


    Ok, jeg sier som han i den reklamen i Norge, som sier skeptisk.

    Men men, jeg skal ikke blande meg.

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    11 timer · ·


    Dagny Rose

    Dagny Rose


    Det er jo heller ikke vilken som helst sminka gubbe 🙂
    for 55 minutter siden ·


    Erik Ribsskog

    Erik Ribsskog


    Nei, jeg ser det nå.

    Det er han ene i Kiss som har fått seg en ny måte å sminke seg på?


    for 51 minutter siden · ·


    Dagny Rose

    Dagny Rose


    nej, men det er Michael Monroe, gammle Hanoi Rocks vokalisten.. 🙂

    for 40 minutter siden ·


    Erik Ribsskog

    Erik Ribsskog


    Ok,

    jeg vet ikke om alle har hørt om det bandet men.

    Folk tror kanskje det er en sånn transvesitt.

    Hvis ikke det er et veldig kjent svensk band.

    Men men.

    for 13 minutter siden · ·


    Dagny Rose

    Dagny Rose


    er ett veldigt kjemt legendariskt finsk/svenskt/amerikanskt band 🙂

    for 11 minutter siden ·


    Erik Ribsskog

    Erik Ribsskog


    Ok,

    ja men da skjønner jeg det.

    Jeg trodde det var et utenlandsk band, som bare folk som var skikkelig heavy-friker hadde hørt om.

    Da er det vel kult da, hvis alle vet hvem han er.

    Det er bare meg som ikke har peiling på svensk musikk.

    Jeg har bare hørt om Carola og Gyldene Tider.

    Og Kent ++

    Men men.








  • Jeg var på Tesco nå.

    Så står det ei dame der, i 20-åra vel, og rasjonerer bæreposene, og sier at jeg måtte putte mer varer oppi hver pose.

    Så jeg får bare to poser, enda jeg har varer nok til å gå oppi fire poser.

    Så sier hun at det er for å spare miljøet.

    Det er jo helt latterlig.

    Da jeg jobba som butikksjef i Rimi, så var det omtrent det værste som kunne skje, at man gikk tom for poser.

    Briter klager generelt mindre i matbutikkene, enn nordmenn, vil jeg si.

    Hvis det hadde vært i Oslo, så hadde nok alle bortimot alle kundene klaga skikkelig.

    Men så ikke i England.

    Jeg mener, bæreposer, det er en vare som ikke går ut på dato, så det burde ikke en butikk klare å bli utsolgt for.

    Da er de dårlige til å bestille varer.

    Da har de dårlig opplæring på det.

    Jeg pleide å ha 10-20 esker med bæreposer, stående på lageret, som et slags reservelager, i tilfeller noen glemte å bestille bæreposer.

    Så dette skjedde aldri, i en butikk hvor jeg var butikksjef, at vi gikk tom for bæreposer.

    Hun dama begynte å si at det ikke var hennes feil, osv.

    Og jeg fortalte henne at jeg pleide å jobbe som butikksjef i Norge.

    Og at hvis vi gikk tom for bæreposer, så måtte vi kjøre til en annen Rimi-butikk, og hente poser der.

    Da sa hun bare ‘aha’, eller noe sånt.

    Jeg veit ikke om det kom fram.

    Det var vel kanskje ikke hu som hadde bestilt heller.

    Men da kunne hun si fra den som bestilte da, eller sjefen sin, blir det vel da.

    Hvis hun tørr det.

    Vi får se.

    Det var andre gangen, på en drøy uke vel, at dette skjedde, på Tesco i Liverpool One.

    Så da begynte jeg å klage litt gitt.

    For det syntes jeg var dårlig ‘bestillings’.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen