PS.
Jeg sendte en e-post til Forsvarets sikkerhetstjeneste:
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Til Forsvarets Sikkerhetstjeneste
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Jun 24, 2010 at 11:12 AM | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
To: forsvaret@mil.no | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PS.
Jeg sendte en e-post til Forsvarets sikkerhetstjeneste:
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Til Forsvarets Sikkerhetstjeneste
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Jun 24, 2010 at 11:12 AM | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
To: forsvaret@mil.no | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jeg synes det er greit at de får litt ekstra fritid, de trenger vel å være på topp, når de skal ta avgjørelser, som er viktige for landet.
Det er vel ikke de millionene som går til Stortingsrepresentant-lønner, som gjør at AS Norge går i pluss eller minus.
Det finnes nok mye større utgiftsposter, på statsbudsjettet.
Jeg synes man skal være forsiktig med å hetse stortingsrepresentantene for mye også, for de skal jo liksom være i balanse, når de tar avgjørelser som er viktige for landet.
Dette lukter av Jantelov, synes jeg.
Se på lærerne som også har lang ferie.
Se på den situasjonen som var, at en Stortingsrepresentant, (Saera Khan), måtte slutte, fordi hun brukte mobilen for mye.
Uten at det var satt noen grense.
Her ble noen straffet uten at de egentlig brøt noen regler, mener jeg.
Man bør vel først lage regelen, og så passe på at den blir fulgt.
Her surret Jagland, mener jeg.
Stortingspresidenten klarte ikke å være saklig.
Her var det ikke gjennomsiktighet og åpenhet, mener jeg.
Så det er mye trangsynhet ute å går i Norge, vil jeg si.
Men men, det er kanskje konsekvensene av mange år med innavl, høyt oppe i nord?
Jeg skriver selv en blogg, om at jeg er flyktning, og blir tullet med:
http://johncons-mirror.
Og det har jeg gjort i mange år.
Og byråkratene får fritt tulle med meg, enda jeg publiserer om alt det korrupte tullet de gjør.
Ingen løfter en finger, og ingen journalist skriver.
Kan man kalle dette sivilisasjon da?
Nei, ikke vet jeg.
Trangsynthetens og jantelovens (og innavlens?) høyborg, det er Norge, vil jeg si.
Skammekroken det er et begrep som er gått i glemmeboka eller i beste fall er i fremmedordboka.
Så sånn er nok det.
Mvh.
Erik Ribsskog
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Complaint about you Tesco-shops at Clayton Sq. and Liverpool One, in Liverpool
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Jun 24, 2010 at 3:03 AM | |
|
To: customer.service@tesco.co.uk | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Customer Invoice
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Jun 24, 2010 at 2:22 AM | |
|
To: Domain Express <admin@domainexpress.co.uk> | ||
| ||
Snorre sier at Odin hadde et skip som het «Ski-bladne». Dette skipet kunne brettes sammen som en duk og puttes i lommen. Fordi Snorre skriver om det så det antatt at det i må ha blitt oppfattet som et svært betydningsfullt skip.
http://no.wikipedia.org/wiki/DS_%C2%ABSkibladner%C2%BB
PS.
Her er mer om dette:
PS.
Mer musikk av Arne Dørumsgaard:
PS 2.
Jeg prøvde å oversette det diktet, mens jeg var i farta.
For den som hadde lastet opp den YouTube-videoen, etterspurte en engelsk versjon av det diktet, hvis jeg forstod det riktig.
Så da prøvde jeg bare å oversette det, i full fart, i tilfelle dem ikke skjønte diktet på norsk da.
Her er mer om dette:
http://www.youtube.com/comment_servlet?all_comments=1&v=2NrIJnaAEqU
PS 3.
Enda en versjon av den sangen ovenfor, av Arne Dørumsgaard:
http://www.guardian.co.uk/news/2006/jun/06/guardianobituaries.artsobituaries
PS.
Jeg sendte en e-post til the Guardian, om noen av problemene som foregår:
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Followed by the mafia, rights ignored by UK and Norwegian governments. Messed with by American Government. Relativ of Norwegian composer Arne Dørumsgaard
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, Jun 23, 2010 at 12:48 AM | |
|
To: letters@guardian.co.uk | ||
| ||
Jeg var på Tesco nå.
Så står det ei dame der, i 20-åra vel, og rasjonerer bæreposene, og sier at jeg måtte putte mer varer oppi hver pose.
Så jeg får bare to poser, enda jeg har varer nok til å gå oppi fire poser.
Så sier hun at det er for å spare miljøet.
Det er jo helt latterlig.
Da jeg jobba som butikksjef i Rimi, så var det omtrent det værste som kunne skje, at man gikk tom for poser.
Briter klager generelt mindre i matbutikkene, enn nordmenn, vil jeg si.
Hvis det hadde vært i Oslo, så hadde nok alle bortimot alle kundene klaga skikkelig.
Men så ikke i England.
Jeg mener, bæreposer, det er en vare som ikke går ut på dato, så det burde ikke en butikk klare å bli utsolgt for.
Da er de dårlige til å bestille varer.
Da har de dårlig opplæring på det.
Jeg pleide å ha 10-20 esker med bæreposer, stående på lageret, som et slags reservelager, i tilfeller noen glemte å bestille bæreposer.
Så dette skjedde aldri, i en butikk hvor jeg var butikksjef, at vi gikk tom for bæreposer.
Hun dama begynte å si at det ikke var hennes feil, osv.
Og jeg fortalte henne at jeg pleide å jobbe som butikksjef i Norge.
Og at hvis vi gikk tom for bæreposer, så måtte vi kjøre til en annen Rimi-butikk, og hente poser der.
Da sa hun bare ‘aha’, eller noe sånt.
Jeg veit ikke om det kom fram.
Det var vel kanskje ikke hu som hadde bestilt heller.
Men da kunne hun si fra den som bestilte da, eller sjefen sin, blir det vel da.
Hvis hun tørr det.
Vi får se.
Det var andre gangen, på en drøy uke vel, at dette skjedde, på Tesco i Liverpool One.
Så da begynte jeg å klage litt gitt.
For det syntes jeg var dårlig ‘bestillings’.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen