![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Complaint about you Tesco-shops at Clayton Sq. and Liverpool One, in Liverpool
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Jun 24, 2010 at 3:03 AM | |
|
To: customer.service@tesco.co.uk | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Complaint about you Tesco-shops at Clayton Sq. and Liverpool One, in Liverpool
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Jun 24, 2010 at 3:03 AM | |
|
To: customer.service@tesco.co.uk | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Customer Invoice
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Jun 24, 2010 at 2:22 AM | |
|
To: Domain Express <admin@domainexpress.co.uk> | ||
| ||
Snorre sier at Odin hadde et skip som het «Ski-bladne». Dette skipet kunne brettes sammen som en duk og puttes i lommen. Fordi Snorre skriver om det så det antatt at det i må ha blitt oppfattet som et svært betydningsfullt skip.
http://no.wikipedia.org/wiki/DS_%C2%ABSkibladner%C2%BB
PS.
Her er mer om dette:
PS.
Mer musikk av Arne Dørumsgaard:
PS 2.
Jeg prøvde å oversette det diktet, mens jeg var i farta.
For den som hadde lastet opp den YouTube-videoen, etterspurte en engelsk versjon av det diktet, hvis jeg forstod det riktig.
Så da prøvde jeg bare å oversette det, i full fart, i tilfelle dem ikke skjønte diktet på norsk da.
Her er mer om dette:
http://www.youtube.com/comment_servlet?all_comments=1&v=2NrIJnaAEqU
PS 3.
Enda en versjon av den sangen ovenfor, av Arne Dørumsgaard:
http://www.guardian.co.uk/news/2006/jun/06/guardianobituaries.artsobituaries
PS.
Jeg sendte en e-post til the Guardian, om noen av problemene som foregår:
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Followed by the mafia, rights ignored by UK and Norwegian governments. Messed with by American Government. Relativ of Norwegian composer Arne Dørumsgaard
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, Jun 23, 2010 at 12:48 AM | |
|
To: letters@guardian.co.uk | ||
| ||
Jeg var på Tesco nå.
Så står det ei dame der, i 20-åra vel, og rasjonerer bæreposene, og sier at jeg måtte putte mer varer oppi hver pose.
Så jeg får bare to poser, enda jeg har varer nok til å gå oppi fire poser.
Så sier hun at det er for å spare miljøet.
Det er jo helt latterlig.
Da jeg jobba som butikksjef i Rimi, så var det omtrent det værste som kunne skje, at man gikk tom for poser.
Briter klager generelt mindre i matbutikkene, enn nordmenn, vil jeg si.
Hvis det hadde vært i Oslo, så hadde nok alle bortimot alle kundene klaga skikkelig.
Men så ikke i England.
Jeg mener, bæreposer, det er en vare som ikke går ut på dato, så det burde ikke en butikk klare å bli utsolgt for.
Da er de dårlige til å bestille varer.
Da har de dårlig opplæring på det.
Jeg pleide å ha 10-20 esker med bæreposer, stående på lageret, som et slags reservelager, i tilfeller noen glemte å bestille bæreposer.
Så dette skjedde aldri, i en butikk hvor jeg var butikksjef, at vi gikk tom for bæreposer.
Hun dama begynte å si at det ikke var hennes feil, osv.
Og jeg fortalte henne at jeg pleide å jobbe som butikksjef i Norge.
Og at hvis vi gikk tom for bæreposer, så måtte vi kjøre til en annen Rimi-butikk, og hente poser der.
Da sa hun bare ‘aha’, eller noe sånt.
Jeg veit ikke om det kom fram.
Det var vel kanskje ikke hu som hadde bestilt heller.
Men da kunne hun si fra den som bestilte da, eller sjefen sin, blir det vel da.
Hvis hun tørr det.
Vi får se.
Det var andre gangen, på en drøy uke vel, at dette skjedde, på Tesco i Liverpool One.
Så da begynte jeg å klage litt gitt.
For det syntes jeg var dårlig ‘bestillings’.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
http://www.facebook.com/#!/Dagny.Rose
PS.
Jeg mener, farmora mi hadde et skap, med portrettbilder, av alle barnebarna sine på.
Og det var ikke noen sminka mannfolk, på den hylla, såvidt jeg kan huske det.
Men det var kanskje litt rart, at det ikke var bilde av familien samlet.
Det mener jeg mora mi fikk tatt hos fotograf i Larvik, bilde av meg og søstra mi og Axel og mora vår.
Men ingen Arne Thormod Thomassen.
Så han var vel kanskje ikke helt med i familien.
Han var jo stefaren våres kanskje.
Men han var ikke som noen far.
Det var mora vår som bestemte over oppdragelsen vår, sånn som jeg husker det ihvertfall.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen