johncons






  • Gmail – RE: 15202125







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    RE: 15202125





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Jun 11, 2010 at 3:56 PM





    To:

    Lindorff Kundesenter <Kundesenter@lindorff.com>



    Hei,

    altså, jeg synes det blir litt latterlig, at dere skal ha fullstendig kreditorliste med oversikt over foreslått dividende.
    Når dette er ting som man vanligvis får hjelp av gjeldsrådgiver med.

    Gjelden til dere er jo bare noen hundrelapper.
    Altså, jeg har ikke noen slik liste på nåværende tidspunkt.
    Det må bli senere.
    Derfor steiler jeg litt ved denne lista deres over dokumentasjon som dere ønsker.

    Jeg bor jo også i utlandet, og har ikke levert norske selvangivelser, de siste årene.
    Så derfor syntes jeg at dere fikk nøye dere med den kontoutskriften min, som viser at jeg er arbeidsledig i England.

    Siden jeg ikke har mye av den andre dokumentasjonen.
    Er det greit da, eller vil dere at jeg skal forklare dette liksom punkt for punkt, under den listen over punkter, som dere sendte i en av de tidligere e-postene.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/6/11 Lindorff Kundesenter <Kundesenter@lindorff.com>

    Takk for epost.

    For at vi skal vurdere å sette saken i bero ber vi deg om å sende etterspurt

    dokumentasjon.

    Dette til din orientering.

    Med vennlig hilsen

    Kundesenter

    102315

    Tel: 31 27 98 10 Fax: 31 27 93 01

    Sendt: 09.06.2010

    Til: kundesenter@lindorff.com

    Emne: Re: 15202125

    Hei,

    nå er vel dere et skritt foran her?

    Dette er vel slikt som er relevant etter at jeg har fått meg en fast jobb?

    Larvik kommune sier at jeg skal få gjeldsrådgiver av de, etter at jeg har

    fått meg en fast jobb.

    Jeg sender med kontoutskrift, som viser at jeg er arbeidsledig, og kun får

    130 pund hver fjortende dag, i 'jobseekers alowance'.

    (Som jeg vel også har sendt om til dere tidligere).

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/6/7 Lindorff Kundesenter

    >

    >

    >

    >


    > Hei,

    >

    > Lindorff ønsker i utgangspunktet å bidra til å finne utenrettslige

    > løsninger. I disse sakene beklager vi at vi ikke har et godt nok

    > beslutningsgrunnlag til å kunne ta stilling til forslaget, og vi ber om

    > konkret forslag til løsning med følgende informasjon:

    >

    >

    >

    > – Bakgrunn for deres gjeldsproblemer og litt om deres fremtidsutsikter.

    > – Informasjon om husstandens sivilstand, antall barn og alder på disse.

    > – Budsjett over husholdningens totale inntekter og utgifter,

    > dokumentert med selvangivelse og siste 3 måneders lønnslipper.

    > – Opplysninger om eventuelle eiendeler, slik som fast eiendom, bil, båt

    > og lignende, dokumentert med verdi og heftelser.

    > – Opplysninger om eventuelle næringsinteresser.

    > – Fullstendig kreditorliste eventuelt med oversikt over foreslått

    > dividende.

    >

    >

    >

    > Vi anbefaler at du tar kontakt med din kommunes gjeldsrådgiver for hjelp

    > til dette.

    >

    >

    >

    > Vi ber om dokumentasjon for å vurdere forslaget. Dokumentasjonen er

    > nødvendig da våre oppdragsgivere krever dette ved en eventuell

    innstilling.

    >

    >

    >

    > Vi foretar ingen endring i saksgangen på bakgrunn av deres henvendelse,

    men

    > imøteser nødvendig informasjon slik at vi kan vurdere forslaget på best

    > mulig måte.

    >

    > * *

    >

    > *Med vennlig hilsen*

    >

    > *Lindorff Kundeservice**

    > *kundesenter@lindorff.com

    > *Tel:* (+47) 31 27 90 00

    >

    > *Faks: *(+47) 31 27 93 01

    >

    > * * – 101346-

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    > ————-

    > Fra:

    > Sendt:

    > Til:

    > Emne:

    >

    > Takk for epost.

    >

    > Hvis vi skal vurdere å sette saken i bero ber vi deg sende oss

    > dokumentasjon som etterspurt.

    > Dette til orientering.

    >

    >

    > Med vennlig hilsen

    >

    > Kundesenter

    >

    > 102315

    >

    > Tel: 31 27 98 10 Fax: 31 27 93 01

    >

    > E-post: kundesenter@lindorff.com

    > ————-

    > Fra: eribsskog@gmail.com

    > Sendt: 13.05.2010

    > Til: kundesenter@lindorff.com

    > Emne: Re: Klage/Fwd: Saksnummer: 15202125.

    >

    > Hei,

    > jeg bor i England og er arbeidsledig, men jeg har kommet med på et sted

    som

    >

    > heter the Ladders, hvor de bare har toppjobber med topplønn over en halv

    > million norske kroner i året, så jeg burde ha gode fremtidsutsikter.

    > Nå derimot så får jeg bare noe som heter JSA, (Job Seekers Allowance), som

    > er på ca. 130 pund hver fjortende dag.

    > Og det går til mat, strøm, vann, council-tax, telefon/internett, mm.

    > Så jeg har ikke noe penger igjen fra det, det er bare ca. 2500 norske

    > kroner

    > i måneden.

    > Men jeg har en avtale med Larvik kommune, at jeg skal få gjeldsrådgiver

    hos

    >

    > de, når jeg har fått meg fast jobb.

    > Jeg sender med kopi av kontoutskrift, (fra mars riktignok, men situasjonen

    > er den samme enda), hvor man ser at jeg får JSA, dvs. Job Seekers

    > Allowance.

    > Mvh.

    > Erik Ribsskog

    > 2010/5/13 kundesenter@lindorff.com

    > >

    > >

    > > Takk for din henvendelse.

    > > Lindorff ønsker i utgangspunktet å bidra til å finne utenrettslige

    > > løsninger. I dine saker beklager vi at vi ikke har et godt nok

    > > beslutningsgrunnlag til å kunne ta stilling til forslaget, og vi ber

    om

    > > konkret forslag til løsning med følgende informasjon:

    > > Bakgrunn for deres gjeldsproblemer og litt om deres fremtidsutsikter.

    > > Informasjon om husstandens sivilstand, antall barn og alder på disse.

    > > Budsjett over husholdningens totale inntekter og utgifter,

    dokumentert

    > med

    > > selvangivelse og siste 3 måneders lønnslipper.

    > > Opplysninger om eventuelle eiendeler, slik som fast eiendom, bil, båt

    og

    > > lignende, dokumentert med verdi og heftelser.

    > > Opplysninger om eventuelle næringsinteresser.

    > > Fullstendig kreditorliste med oversikt over foreslått dividende.

    > > Vi ber om dokumentasjon for å vurdere forslaget. Dokumentasjonen er

    > > nødvendig da våre oppdragsgivere krever dette ved en eventuell

    > innstilling.

    > > Vi foretar ingen endring i saksgangen på bakgrunn av deres

    henvendelse,

    > men

    > > imøteser nødvendig informasjon slik at vi kan vurdere forslaget på

    best

    > > mulig måte.

    > > Dette til orientering.

    > > Med vennlig hilsen,

    > > Lindorff Kundesenter

    > > kundesenter@lindorff.com

    > > Tel: (+47) 31 27 90 00

    > > – 100167-

    > > —–Original Message—–

    > > From: Lindorff Kundesenter

    > > Sent: 1. mai 2010 11:58

    > > To: Kundesenterst

    > > Subject: Klage/Fwd: Saksnummer: 15202125.

    > > Hei,

    > > dere har ikke svart på min e-post, fra 15. mars, (som jeg

    videresender

    > med

    > > denne e-posten), men sender meg istedet en ny betalingspåminnelse,

    med

    > > beskjed om at jeg må betale innen 11. mai.

    > > Jeg synes det virker som at dere ikke bryr dere om hva jeg skriver

    til

    > > dere.

    > > Jeg synes det blir som at jeg blir trakassert.

    > > Dette vil jeg gjerne klage på.

    > > Er dette noe med at jeg kjenner noen 'røvere' fra Røyken, nemlig

    Magne

    > > Winnem, (som har noen tøffe kamerater, som er som yakuzaen eller

    russisk

    > > mafia, synes jeg, og Monica Lyngstad, som kanskje er sur på meg,

    siden

    > jeg

    > > husker hun solgte hasj, for søstra mi, var det kanskje, eller for seg

    > selv,

    > > i Oslo, på begynnelsen av 90-tallet.

    > > Hun var også fra Røyken, hun hadde en egen liten vekt, husker jeg,

    til å

    > > veie hasjen med, som hun viste til broren sin, husker jeg, da jeg

    hjalp

    > > søstra mi å flytte fra Christies gate, i 1993, for de var i samme

    > > bofelleskap.

    > > Er det pga. noe av dette, at dere tuller med meg?

    > > eg kjenner også Siv fra Røyken, datter av en oppfinner, og som dreiv

    og

    > > lurte gutter i feller osv., husker jeg at hu prata om, i Christies

    gate.

    > > Seinere lurte hu visst en svær ghaneser i en felle, tror jeg, for hu

    > hadde

    > > seg med han, en gang mora mi og jeg var og besøkte søstra mi, i

    Christies

    >

    > > gate, der søstra mi bodde sammen med Siv og Monica da.

    > > De pleide å gå på Jollys, hvor det bare var afrikanere.

    > > Jeg ble med noen ganger, for han Magne Winnem, ble sammen med sin

    Elin,

    > og

    > > da hadde jeg ikke noen å gå på byen med, som avkobling fra militæret.

    > > Og der var det sånn, at noen splasha vann, eller hva det var, på meg,

    > hvis

    > > jeg gikk på do.

    > > Fordi de ikke hadde respekt for folk som gikk der, for de var visst

    ikke

    > > noe

    > > snille mot landet, ble det sagt på engelsk.

    > > Men det var vel ikke noe offisielt det da, og søstra mi og venninnene

    > > hennes

    > > fra Røyken gikk jo dit, så jeg vet ikke hvorfor de gikk dit, hvis det

    > ikke

    > > var snille folk der?

    > > Men det er det kanskje noen andre som skjønner.

    > > Det jeg egentlig ville var å klage, på at dere trakasserer meg, når

    dere

    > > ikke svarer på e-postene mine, og bare sender nye krav og nye krav.

    > > Så jeg ser frem til å motta et svar på denne klagen, av en person hos

    > dere,

    > > som er ansvarlig for kundeservice-avdelingen.

    > > Med hilsen

    > > Erik Ribsskog

    > > ———- Forwarded message ———-

    > > From: Erik Ribsskog

    > > Date: Mon, Mar 15, 2010 at 1:27 PM

    > > Subject: Re: Saksnummer: 15202125.

    > > To: Lindorff Kundesenter

    > > Hei,

    > > ja, men Larvik kommune vil ikke gjøre det før jeg får meg jobb.

    > > For man må ha fast inntekt, og jeg er arbeidsledig i England.

    > > Men så fort jeg får meg jobb, så skal jeg ordne med gjeldsordning,

    > gjennom

    > > gjeldsrådgiver hos Larvik kommune.

    > > Mvh.

    > > Erik Ribsskog

    > > On Mon, Mar 15, 2010 at 9:50 AM, Lindorff Kundesenter <

    > > Kundesenter@lindorff.com> wrote:

    > > > Viser til mottatt mail.

    > > >

    > > > Dersom du søker gjeldsordning via Larvik Kommune eller på andre

    måter

    > vil

    > > > vi behandle ditt gjeldsordningsforslag.

    > > >

    > > > Inntil dette er mottatt vil vanlig saksgang fortsette hos oss.

    > > >

    > > >

    > > >

    > > > Med vennlig hilsen

    > > >

    > > > *Kundesenter*

    > > >

    > > > *Tel:* 31 27 92 80 *Fax:* 31 27 93 01

    > > >

    > > > *E-post:* kundesenter@lindorff.com

    > > >

    > > > *LINDORFF **- Confidence in Commerce and Credit*

    > > >

    > > > Postboks 283 Skøyen, N-0213 Oslo

    > > >

    > > > *Tel:*(+47) 23 21 10 00 *Fax:*(+47) 23 21 11 00

    > > >

    > > > www.lindorff.no / www.lindorff.com

    > > >

    > > > ** This message including any attachments may

    > > >

    > > > contain confidential and/or privileged information

    > > >

    > > > intended only for the person or entity to which it is

    > > >

    > > > addressed. If you are not the intended recipient

    > > >

    > > > you should delete this message. Any printing, copying,

    > > >

    > > > distribution or other use of this message is strictly

    > > >

    > > > prohibited. If you have received this message in

    > > >

    > > > error, please notify the sender immediately by telephone,

    > > >

    > > > fax or e-mail and delete all copies of this message and

    > > >

    > > > any attachments from your system. Thank you.

    > > >

    > > > Please consider the environment before printing this e-mail

    > > >

    > >

    > >

    > >

    > >

    > >

    > >

    > >

    > >

    > >

    > >

    > >

    > >

    >

    >

    >

    > Med vennlig hilsen

    >

    > Kundesenter

    >

    > Tel: Fax: 31279301

    >

    > E-post: kundesenter@lindorff.com

    >

    > LINDORFF – Confidence in Commerce and Credit

    >

    > Postboks 283 Skøyen, N-0213 Oslo

    >

    > Tel:(+47) 23 21 10 00 Fax:(+47) 23 21 11 00

    >

    > www.lindorff.no / www.lindorff.com

    >

    > ** This message including any attachments may

    >

    > contain confidential and/or privileged information

    >

    > intended only for the person or entity to which it is

    >

    > addressed. If you are not the intended recipient

    >

    > you should delete this message. Any printing, copying,

    >

    > distribution or other use of this message is strictly

    >

    > prohibited. If you have received this message in

    >

    > error, please notify the sender immediately by telephone,

    >

    > fax or e-mail and delete all copies of this message and

    >

    > any attachments from your system. Thank you.

    >

    > Please consider the environment before printing this e-mail

    >

    >

    >

    > Med vennlig hilsen

    >

    > *Kundesenter*

    >

    > *Tel:* *Fax:* 31279301

    >

    > *E-post:* kundesenter@lindorff.com

    >

    > *LINDORFF **- Confidence in Commerce and Credit*

    >

    > Postboks 283 Skøyen, N-0213 Oslo

    >

    > *Tel:*(+47) 23 21 10 00 *Fax:*(+47) 23 21 11 00

    >

    > www.lindorff.no / www.lindorff.com

    >

    > ** This message including any attachments may

    >

    > contain confidential and/or privileged information

    >

    > intended only for the person or entity to which it is

    >

    > addressed. If you are not the intended recipient

    >

    > you should delete this message. Any printing, copying,

    >

    > distribution or other use of this message is strictly

    >

    > prohibited. If you have received this message in

    >

    > error, please notify the sender immediately by telephone,

    >

    > fax or e-mail and delete all copies of this message and

    >

    > any attachments from your system. Thank you.

    >

    > Please consider the environment before printing this e-mail

    >

    Med vennlig hilsen

    Kundesenter

    Tel: Fax: 31279301

    E-post: kundesenter@lindorff.com

    LINDORFF



    Confidence in Commerce and Credit

    Postboks

    283 Skøyen, N-0213 Oslo

    Tel:(+47) 23 21 10 00 Fax:(+47) 23 21 11

    00

    www.lindorff.no / www.lindorff.com

    ** This message including any attachments may

    contain confidential and/or privileged information

    intended only for the person or entity to which it is

    addressed. If you are not the intended recipient

    you should delete this message. Any printing, copying,

    distribution or other use of this message is strictly

    prohibited. If you have received this message in

    error, please notify the sender immediately by telephone,

    fax or e-mail and delete all copies of this message and

    any attachments from your system. Thank you.

    Please consider the environment before printing this e-mail






  • Jeg kan jo tenke meg det nå, at min morfar Johannes Ribsskog, og min mormor Ingeborg Ribsskog.

    Og min mor Karen Ribsskog.

    Og min stemor Haldis Humblen, og hennes datter Christell Humblen.

    At disse er brødre og søstre i Johanitterordenen.

    (Christells halvbror Bjørn Humblen var jo ridder av Johanitterordenen.

    Og under der kommer kanskje brødre og søstre.

    Og de skrives det kanskje ikke om, i avisene, hvem som er brødre og søstre.

    Det er mulig).

    Så har Johanitterordenen mislikt noe greier med meg, da jeg som gutt bodde i Larvik.

    Også måtte jeg flytte til faren min.

    Men så har Johanitterordenen antagelig straffet meg, for noe greier, og fått min far, til å flytte fra meg, som ni-åring.

    Og ned til søster Haldis Humblen da.

    Noe sånt.

    Og det finnes jo også frimurer-losjer, dedikert til døperen Johannes, (som Johanitterordenen også har tatt navnet sitt etter).

    Så har folk fra disse Johannes-losjene da, som min nestlagfører fra militæret, Ketil Johanni Frydenlund f.eks. var med i.

    Da har nok de tullet med meg, i militæret og senere.

    Frydenlund, han jobbet jo i Politiet i Oslo, på den tiden som jeg var Rimi-butikksjef i Oslo.

    Og han jobbet i Politiet i Ski, på den tiden som jeg var Rimi-butikksjef i Ski.

    (Jeg jobbet på Rimi Langhus, i Ski kommune).

    Så jeg tror nok at jeg blir forfulgt av denne Johanitterordenen.

    Sånn som jeg synes det ser ut som.

    Enda ingen av disse i min familie, noengang har fortalt meg det, at de er medlemmer i Johanitterordenen.

    Men, jeg fant jo ut at han Bjørn Humblen, var ridder der, i Aftenpostens tekstarkiv.

    Så jeg lurer på om resten av min familie, er brødre og søstre der.

    For det stod i den artikkelen, fra bloggen igår, om da Bjørn Humblen ble ridder, av Johanitterordenen.

    At da satt det et sekstitall ‘brødre og søstre’ i salen.

    Så der satt kanskje søster Haldis Humblen og søster Christell Humblen, og kanksje søster Ingeborg Ribsskog, tenker jeg nå.

    Noe sånt.

    Vi får se om det er mulig å finne ut mer om dette.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er den artikkelen om Johanitterordenen igjen:

    bjørn humblen og hans ekskone

  • johannes ribsskog 70 år

    PS.

    Dette var fra 1983, forresten.

    PS 2.

    Man kan se noe av grunnen til at jeg ikke hadde så mye med morfaren min å gjøre, etter at jeg flytta til faren min, i 1979.

    Det var fordi at han trivdes godt på sørlige breddegrader, og han og mormoren min, pleide å bo i Syden, ihvertfall et par vintre, på begynnelsen av 80-tallet.

    Han døde i Spania, vinteren etter, mener jeg det var.

    Så om han er i Noah-slekten, (som jeg har skrevet om på bloggen tidligere, etter Karen Pedersdatter Fladeby), det lurer ihvertfall jeg på.

    Vi får se om dette er mulig å finne ut mer om.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Her er det hotellet, som morfaren, (og mormoren), min bodde på, da han fylte 70 år:

    a_montechoro

    http://algarvegallery.homestead.com/

    PS 4.

    Min morfar var også på radioen i 1967.

    Det visste jeg ikke.

    Det må jeg prøve å få tak i.

    Vi får se.

    Her er mer om dette:

    johannes på radio i 1967

    PS 5.

    Og også i november 1967:

    og også i november 1967

    PS 6.

    Her er min morfar som 50-åring, i 1963.

    Det var artig.

    Jeg har ikke sett min morfar så ung før, som jeg kan huske.

    (Jeg ble jo født i 1970).

    Her er mer om dette:

    johannes ribsskog 1963

    PS 7.

    Min morfar søkte på jobben som sjef for Statens ungdoms og idrettskontor.

    Det var nok fordi at han var veldig aktiv når det gjaldt mosjon og idrett selv.

    Han gikk veldig mye på langrenn om vinterne og gikk mye turer osv., om sommerne.

    (Og jeg husker godt skikonkurranse hver dag, under en hyttetur, på midten av 70-tallet.

    Hvor jeg en dag stakk og gjemte meg på utedoen, midt under konkurransen, (mot søstra mi).

    (For det var så mange slitsomme folk, (dvs. min mor, min mormor og delvis min morfar), med på den hytteturen.

    Så det eneste stedet man kunne få litt ro, for sjelen, det var på utedoen).

    For jeg syntes det ble litt for mye av det gode, med ski-konkurranse hver dag.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på).

    Her er mer om dette:

    statens ungdoms og idrettskontor

    PS 8.

    Det var det jeg sa til NRK, at jeg husket.

    At min morfar hadde vært på radio, i 1978.

    (Selv om jeg egentlig trodde det var før jeg gikk på skolen en dag.

    Og dette kåseriet, var på nyttårsaften, så da hadde jeg jo fri fra skolen).

    Men NRK kunne ikke finne det.

    De fant bare det kåseriet hans, som het ‘hav og fjell farvell’.

    Var det noe mafia-tulling, mot meg, fra NRK eller?

    Siden jeg er flyktning i England, og har sagt farvell til hav og fjell i Norge.

    Fy faen for et drittland som Norge egentlig er.

    Gjennomsyra av mafia og annen dritt virker et som.

    Her er mer om dette:

    min morfar på radio i 1978

    PS 9.

    Her kan man se at min morfar tok idrettsmerkestatuetten, for Lofoten og Vesterålen Idrettskrets, i 1964:

    idrettsmerkestatuetten

    PS 10.

    Her kan man se at min morfar virkelig var sportslig.

    Han kom på 2. plass, i Romerikesmesterskapet for juniorer, på 400 meter, i 1933.

    Han løp for Minerva, som kanskje er noen slags studentklubb(?)

    Det må jeg prøve å finne ut.

    Man kan også se det, at Berger, (hvor jeg er fra), var et av de beste fotballagene i Vestfold, på den her tiden.

    (Sikkert fordi at så mange folk jobbet på Berger-fabrikkene.

    Blant annet var det mange med slekt fra England, som jobba der.

    Bullen-familien osv.

    Siden de hadde kompetanse på å drive tekstilfabrikk, (fra fabrikker i England).

    Så Jebsen fikk tak i folk fra England, for å jobbe ved Berger-fabrikkene.

    Og Bullen-familien, lever i Berger-distriktet fremdeles, hundre år senere, eller noe vel.

    Noe sånt).

    Her er mer om dette:

    romeriksmesterskapet for juniorer

  • Sånn som jeg tenker nå.

    Så lurer jeg på om det finnes en hemmelig, norsk mafia.

    Med f.eks. min stesøster Christell Humblen, sin nå avdøde far, Oddbjørn Humblen.

    Og min onkel Runar Mogan Olsen, og hans sønn Ove Christian Olsen, f.eks.

    Og jeg tror at disse må ha forårsaket Scandinavian Star-ulykken.

    Begge disse er linket til den ulykken.

    Oddbjørn Humblen kjente Solveig, fra Holmen, (en venninne av min stemor Haldis Humblen), som var telegrafist ombord på Scandinavian Star.

    Og min onkel Runar Mogan Olsen, han er tannlege i Ås, i Follo.

    Og han var jeg på tannlegebesøk hos, på begynnelsen av 90-tallet, var det vel.

    Og da satt jeg på med han tilbake til Oslo.

    Og da skulle han på møte i tannlegeforeningen, hvor de skulle lære om hvordan de indentifiserte ofrene etter Scandinavian Star-ulykken.

    Jeg var der også en sommerferie, muligens sommeren 1990.

    Og da stod det en vits på Sonsveien jernbanestasjon, den dagen jeg skulle dra tilbake til Oslo.

    (Fetteren min Ove, fulgte meg til stasjonen, på sykkel, men venta ikke på toget sammen med meg).

    Den gikk sånn:

    ‘Alle barna kom lykkelige hjem fra ferien, untatt Gerda og far, for de var ombord på Scandinavian Star’.

    Tilfeldig?

    Ikke vet jeg.

    Jeg har dette her litt i bakhodet, ihvertfall.

    Christell kunne også være litt sånn ‘mafia-aktig’ i oppførselen, synes jeg.

    F.eks. da jeg var ferdig med militæret.

    Så dro søstra mi meg ned på visning, der hvor Christell hadde bodd, i Oslo sentrum.

    Enda jeg fortalte søstra mi at jeg bare hadde dimme-pengene fra militæret.

    (Som var kanskje 5-6000).

    Så da hadde jo ikke jeg råd til depositumet for den gamle leiligheten til Christell, som husverten der skulle ha 9000, eller noe for.

    Så hva søstra mi dreiv med der, det veit jeg ikke.

    For hu ville at jeg skulle være med på visning der, enda jeg fortalte henne at jeg ikke hadde så mye penger, som depositumet var på.

    Og søstra mi hadde ikke noen penger.

    (Søstra mi ville at jeg og henne skulle ta over den gamle leiligheten til Christell.

    Men jeg, jeg hadde jo rom på Ungbo-leilighet, på Ellingsrudåsen, mens jeg var i militæret og etter.

    Så jeg trengte jo egentlig ikke den leiligheten.

    Men søstra mi ville at jeg skulle være med på visninga som noe sosialt nærmest, virka det som for meg.

    (Siden Christell var der, og siden vi ikke trengte å leie den, sa hun.

    Men hun ville at jeg skulle bli med likevel da).

    Men det var jo bare dumt, for da måtte jeg forklare igjen, at jeg ikke hadde så mye penger, for husverten.

    Så dette var noe idiotisk spill av søstra mi, vil jeg si.

    Det endte med at hu flytta inn på rommet mitt på Ungbo, siden hu ikke hadde noe sted og bo, og siden jeg hadde hele Ungbo-leiligheten for meg selv, siden alle de andre der flytta ut, mens jeg var i militæret.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Jeg hadde jo studert i 2-3 år og, før militæret.

    Og fikk ingen penger da jeg ble 18, som noen får, dvs. en konto med barnetrygd, f.eks.

    Så jeg hadde jo aldri noen formue, da jeg bodde i Oslo, og har ikke hatt det senere heller.

    Og da ble jeg bedt av Christell, sa søstra mi.

    Til å se en fransk film, sammen med søstra mi, hos Christell.

    (En helg Christell ikke var hjemme selv).

    De elskende på Peunt Nueff, eller noe.

    Så det var kanskje noe sånn mafia-greier fra Christell.

    For det var to uteliggere da, som var et par.

    Så jeg lurer på om Christell også er noe mafia.

    Hvem vet.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Så hvis Christell dør før meg.

    (Jeg har jo skrevet om før, hva jeg skal gjøre hvis andre folk dør før meg).

    Så skal jeg sende den filmen, ‘De elskende på Peunt Nueff’, på VHS, hvis jeg får tak i den.

    Så kanskje de kan legge den i kista hennes.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Det er ikke sikkert de vil det men.

    Vi får se.

  • vendetta eller sharia

    http://www.dagbladet.no/2010/06/10/nyheter/krekar/innenriks/erna_solberg/12084555/

    PS.

    Her kan man se at Siv Jensen leser på johncons-blogg:

    siv jensen leser på johncons blogg

    http://www.dagbladet.no/2010/06/10/nyheter/krekar/innenriks/siv_jensen/frp/12086403/

    PS 2.

    Siv Jensen er kanskje ikke den jeg ville stemt på, hvis jeg skulle stemt ved et valg idag.

    Men, jeg må si jeg er enig i at Mulla Krekar gikk for langt her.

    Så den anmeldelsen er vel kanskje på sin plass, vil jeg si.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • plattformsjef oddbjørn humblen

    PS.

    Det blir kanskje litt mye ulykker, rundt han Oddbjørn Humblen?

    Kona hans, (min fars senere samboer), Haldis Humblen, løp jo gjennom en glassdør, (sa Oddbjørn Humblens sønn, Bjørn Humblen, (Christells halvbror, og tidligere medlem i Johanitterordenen), til meg, på telefon, for noen uker siden, da han forklarte hvordan Haldis ble lam i den ene armen).

    Og han Oddbjørn Humblen, kjente også Solveig, fra Holmen i Oslo, (som jeg visste hvem var, gjennom Haldis og faren min), som var telegrafist på Scandinavian Star.

    Så det blir kanskje litt mye ulykker?

    Hva vet jeg.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Men man kan kanskje tenke seg det, at sånne plattformsjefer får godt betalt.

    Så det var et slags apartheid, i min fars to familier.

    Christell fikk dobbelt så mange julegaver og hadde dobbelt så mye klær osv., enn f.eks. søstra mi, som var på ca. samme alder.

    Og jeg fikk ikke engang lov å bo i samme hus som resten av de i familien min.

    Det kan kanskje ha vært fordi at han Oddbjørn Humblen, (som bodde på Vestlandet), ikke likte meg, (selv om jeg aldri hadde møtt han).

    Hva vet jeg.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.







  • Gmail – Oppdatering/Fwd: Offentlig skifte etter Karen Margrethe Ribsskog, død 13.09.1999







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering/Fwd: Offentlig skifte etter Karen Margrethe Ribsskog, død 13.09.1999





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Jun 10, 2010 at 12:40 PM





    To:

    follpost@domstol.no


    Cc:

    borgadm@domstol.no



    Hei,

    altså, man kan kanskje stole på det dem sier.
    Men dem kan være litt sånn sleipe og lure og utspekulerte uti der, synes jeg.
    F.eks. så var den butikken, Rimi Langhus, så dårlig drevet, når jeg begynte som butikksjef der.

    (Det var den mest bomba Rimi-en jeg noen gang har sett.
    Med masse restvarer, som bare lå spred ut på en stygg pall, med en gang man kom inn i butikken, som det første man fikk se, som kunde.

    Og hyllene var helt bomba, og standarden på butikken var også dårlig, når det gjaldt plakatering og fruktavdelinga osv.).
    Så hvis dere driver retten like dårlig, uti der.
    Så stoler jeg ikke mye på dere, for å si det sånn.

    Så derfor sender jeg det her videre.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/6/10
    Subject: Fwd: Offentlig skifte etter Karen Margrethe Ribsskog, død 13.09.1999
    To: follpost@domstol.no
    Cc: borgadm@domstol.no

    Hei,

    nå var det med svart skrift igjen ja.
    Jeg har jobba som butikksjef ute i Langhus, så jeg vet det at det ikke er sånn at man stole 100% på alt folk sier ute i Follo der.

    Så jeg har sendt om det her til Borgarting.

    Så får vi ta det derfra.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-

    From: Follo tingrett (postmottak) <follpost@domstol.no>

    Date: 2010/6/10
    Subject: SV: Offentlig skifte etter Karen Margrethe Ribsskog, død 13.09.1999
    To: eribsskog@gmail.com

    Det svar jeg har gitt er endelig,

    fristen for mottak av sikkerhetsstillelsen er fortsatt 18. juni

    2010.


    Med vennlig hilsen
    Britt Bergman Johansen
    Follo

    tingrett

    telf. 64 00 30 00

    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 10. juni 2010

    11:14

    Til: Follo tingrett (postmottak)
    Emne: Re: Offentlig

    skifte etter Karen Margrethe Ribsskog, død 13.09.1999

    Hei,

    dere får vel penger av staten til driften, tenker jeg.

    Jeg får sjekke det videre.

    Hvorfor bruker du plutselig blå bokstaver nå, når du brukte svarte

    tidligere idag?

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/6/10 Follo tingrett (postmottak) <follpost@domstol.no>

    Ja, et av kriteriene er at

    sikkerhetsstillelsen må foreligge. Tingretten har ingen midler som kan

    benyttes til dette formål.


    Med vennlig hilsen
    Britt Bergman Johansen
    Follo

    tingrett

    telf. 64 00 30 00


    —–Opprinnelig

    melding—–
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 10. juni 2010

    10:49
    Til: Follo tingrett (postmottak)
    Emne: Re:

    Offentlig skifte etter Karen Margrethe Ribsskog, død

    13.09.1999

    Ok,

    jeg synes det er feil at dere blander sånn.

    Offentlig skifte er en ting, mener jeg.

    Så kunne man heller fått gjeld til Tingretten, som man kunne

    betalt senere.

    Det er for ille at man ikke skal få rettferdighet fordi man er

    arbeidsledig.

    Er dere sikre på at dere gjør dette riktig?

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/6/10 Follo tingrett (postmottak) <follpost@domstol.no>

    Kr.

    21.500,- er ikke mottatt. Du gjøres oppmerksom på at beløpet

    må være betalt innen fredag 18. juni 2010. Hvis ikke beløpet er

    registrert innbetalt innen denne dato, vil begjæringen om offentlig

    skifte anses som ikke innkommet.

    Med vennlig hilsen
    Britt

    Bergman Johansen
    Follo tingrett
    telf. 64 00 30

    00






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen