Og hun Helga Dørumsgaard, ble visst dobbelt så gammel, som han.
Kjenner dere noe til disse Dørumsgaard-familien eller?
Er deres gren av slekten i indremisjonen, eller noe, eller?
Du får igjen si tusen takk til din mor, for den fine slektsforskinga!
Jeg har jobbet på vegne av Microsoft, i England, og jeg har en arbeidssak, fra den jobben.
Så jeg sliter litt med å få meg nye jobber.
Men jeg vurdere å studere fra høsten, jeg og, det er snakk om Historie, i såfall, (jeg har en grad i IT fra før, fra HiO, og har jobbet som butikksjef, i Rimi, i Oslo).
Men jeg tenkte at jeg må finne på noe nytt nå, siden firmaene innen butikk og data tydeligvis er redde for meg nå, eller hva det kan være, siden jeg har den arbeidssaken.
Kanskje Bertelsmann eller Microsoft sprer dritt om meg.
Hvem vet.
Jeg har et websted, hvor jeg har skrevet mer om en del rare ting, i familien, mm.:
Igjen tusen takk for e-post, det var hyggelig å høre fra en tremenning, som jeg for noen tid siden ikke engang visste jeg hadde.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Du som er fra Færøyene.
Jeg studerte i Sunderland, i 2004, etter å ha overhørt at jeg var forfulgt av noe 'mafian' i Oslo.
Lånekassa tulla med studielånet mitt.
Så det fikk jeg fire måneder forsinket.
Så da hadde det gått ut over konsentrasjonen om studiene mine.
Så da bestemte jeg meg, når jeg endelig fikk studielånet, å prøve å etablere meg i utlandet.
(Som jeg fikk til, høsten 2005, i Liverpool).
Men det funka ikke i London, og ikke hos onkel Martin Ribsskog, i Larvik, der ble jeg forsøkt drept, på gården hans, så jeg snakker ikke så mye med min gren av Ribsskog-familien.
Men jeg bodde noen uker i Paris, etter London.
Og der møtte jeg en pen ung dame fra Færøyene, på puben O'Sullivans, i Grand Boulevard, våren 2005 vel.
En pen dame, med langt lyst hår, som forstod norsk.
Hun satt stille resten av kvelden, sammen med noen dansker, (jeg bare veksla noen ord med henne i baren).
Hun studerte kunst i Paris.
Hun var vel i begynnelsen av 20-årene vel, (så kanskje i slutten av 20-årene nå).
Kanskje du visste hvem det var, tenkte jeg, siden du var fra Færøyene?
Takk for hyggelig mail. Göy å vite att jeg har en tremenning, eftersom vi ikke har så stor familie 🙂
Vet desverre ikke vem Öystein er, men bra musikksmak har han da.. haha.. höres ut som en person som ikke er helt ok i hodet, men men…
Har 666 på grund av Iron maiden's Number of the beast, ikke djeveldyrker nei.. tror mer på det som er bevist enn det som står i en bok..
Kjenner ikke så mange i Oslo/akershusområdet lenger desverre..
Er du Jehova?? ikke for att det spiller noen rolle men göy å vite..
Litt om meg, leser siste år på videregående nå, eftersom jeg ikke var så skoleglad da jeg skulle ha gått der, må jeg ta det igjen nå. Sökt in på universitet og högskole fra hösten av, beteendevetenskap, rettssociologi, kriminologi og jura. Drömmen er å bli dommer i höyesterett 🙂
2 barn, Freya snart 8 og Nicklas snart 6. Sambo med Herman, bodd i Sverige i 4.5 år nå ettersom att jeg ikke trivdes på Färöyene.
Alltid hyggeligt med lange mail, selv om jeg ikke er så bra å skrive så langt tillbake..
Har också hört om att Östby hadde no med svenskekongen å göre men vet ikke helt om jeg husker hvordan det var..
Jeg vet at det høres dumt ut, men jeg er kanskje ikke så smart da, det er mulig.
Du får takke din mor, mange ganger, for brevet med slektsforskning, osv., som hun sendte.
Min mor døde i 1999, og jeg har kuttet ut min far og min mors familie, så det var artig at det dukka opp en fadder i Sverige, (som jeg fant ut av, da jeg bestilte dåpsattest, fra Svelvik kirke).
Hadde vært artig å høre om du kjente Øystein.
De har sommerhus på Sand/Bergeråsen, i Svelvik, hvor jeg vokste opp.
Så Øystein var ofte oppe hos meg, (min far lot meg bo alene, fra jeg var ni år).
Og vi pleide å dra på språkreise og ferie, til England, om sommerne, da vi var i tenårene.
Men, jeg bodde på Ellingsrudåsen, på Ungbo, og tok meg av min søster Pia, som var hjemløs, da jeg var ferdig med militæret, i 1993.
Og plutselig en dag senere i 1993, så dukka Øystein opp på Ungbo, og sa at han ikke ville være kameraten min lengre.
Uten at han sa noe grunn.
Så det var veldig spesielt.
Så har han ønsket å møte meg seinere, men da har jeg vært skeptisk gitt.
Som ungdom så sneipa også Øystein en sigarett, i hånda mi, så jeg har arr enda.
Så han går jeg ikke helt god for, for å være ærlig.
Jeg kjenner også hans kamerat Glenn Hesler, fra Skjetten.
Men han er liksom en sånn som heller går med fjoner i trynet, istedet for å barbere seg.
Så han er kanskje ikke helt ordentlig, han heller.
Men han er også heavy-fan da.
Jeg har også jobba 2-3 år på OBS Triaden, i Lørenskog, og bodd hos min halvbrors familie, på Furuset/Høybråten, så jeg er litt kjent uti der og.
Øystein hadde ei kusine, som het Anita, som jobba på Robsrudjordet Grill, (og vi pleide å få gratis burgere der, noen ganger jeg besøkte Øystein, når jeg var på Oslo-tur, fra Berger, f.eks.).
Du veit kanskje hvem hu Anita er?
Hu spilte fotball for Kurland, tror jeg det var.
Men hu er vel født i 1970 kanskje, så hu er nok litt eldre enn deg.
Men men.
En ting til kom jeg på.
Østbye gård, (gården moren din ble oppvokst på vel), i Fjellhamar, der var det visst en stod opp mot svenskekongen, som bodde.
Leste jeg på nettet, det var litt artig.
Jeg spilte forresten bedriftsfotball, for mange lag i Oslo-området, da kneet mitt var bedre, for rundt ti år siden.
Og jeg trente også med et lag, i Fjellhamar-hallen.
Og spilte en omgang som keeper, på en av treningsbanene ved Åråsen vel, for det laget.
Men jeg husker ikke hva det laget heter, det var noen som Glenn Hesler kjente.
(Jeg jobba som butikksjef i Rimi, og kjente en som jobba på IT-akademiet, så jeg spilte på to Rimi-lag og for IT-akademiet også, så jeg husker ikke hva det Fjellhamar-laget het, for de spilte jeg bare en omgang for, og trente 2-3 ganger med, i Fjellhamar-hallen).
Jeg fikk e-post adressen din av moren din, som skrev et brev om slektsforskning osv., som jeg mottok idag.
Beklager at jeg skriver mye.
Jeg kjenner jo ikke deg, så jeg skriver kanskje i feil tone her.
Men jeg prøver ihvertfall å skrive noe jeg kom på her.
Håper dette er iorden!
Mvh.
Erik Ribsskog
Chatta från inkorgen. Se möjligheterna med Hotmail! Klicka här!
Nå ringte en som het Michael Lee, fra ICE, (the Independent Case Examiner, for Jobcentre-klager).
Han forklarte at deres ‘business hours’, var fra 8 til 17.
Jeg sa at det var det jeg trodde.
Han sa noe om at de trodde jeg hadde fått meg jobb, og at det var derfor de ringte meg kl. 17.30 på fredag.
Jeg sa noe om, at om han kunne sende dette skriftlig, hvordan de gjorde det med telefonsamtaler osv.
Han sa at jeg hadde sagt det var greit at de ringte meg klokken 17.30, i den forrige samtalen.
Og at dette forvirret han, etter å ha sett på e-posten jeg sendte.
Men jeg sa det, at når de ringer folk etter ‘business hours’, så må de regne med at folk ikke gir så skjerpede og gjennomtenkte svar heller.
Men det var jo ikke det som var hovedpoenget.
Hovedpoenget var at jeg lurte på hvorfor han på fredag, ringte så seint.
Det er liksom helg, klokken 17.30 på en fredag, må man vel si.
(Og klokka var egentlig mer og, (den var vel nærmere klokken 18, mener jeg at jeg fant ut, når jeg så på klokka på mobilen, etter at jeg sendte ICE den klage e-posten, på fredag), men Windows XP-klokka, den sakker hele tida.
Så klokka på PC-en går for sakte.
Så jeg har enda en klage mot Microsoft).
Men da fikk jeg ihvertfall bekreftet det, at de har ‘business hours’, fra 8 til 17.
De sender heller ikke e-poster, men kun brev.
Så dette setter vel the Financial Ombudsman i et heller merkelig lys, vil jeg si.
Som sender e-poster klokken 7.30, på en søndag morgen.
Ombudsmennenes svar på Nigeria-brevene, har jeg sagt om the Financial Ombudsman tidligere.
Gmail – Complaint about the Local Goverment Ombudsman/Fwd: Complaint against Liverpool City Council
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Complaint about the Local Goverment Ombudsman/Fwd: Complaint against Liverpool City Council
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Mon, Jun 7, 2010 at 3:49 PM
To:
SG-PLAINTES@ec.europa.eu
Hi,
I'm from Norway, but live in the UK.
Here one can see how some people treats Norwegians in the UK.
They bully me and call me 'Ms', like mobsters, and they suggest to meet foreigners at a sweaty Gym, instead of replying in writing, like I wanted.
I think that some mobsters attacked me at the Liverpool City Council Gym and that some mobsters in the Council and at the Local Government Ombudsman covered it up.
I guess this could be, since I'm Norway.
And according to the EEA-agreement, I have the same rights as EU-citizens, in the UK.
So I think you should make the Liverpool City Counil and the Local Government Ombudsman, pay me a lot of money in compensation, for all their crap, that I have to take, since I'm from Norway, or why they do this.
Date: Mon, Jun 7, 2010 at 3:36 PM Subject: Re: Complaint against Liverpool City Council To: LGOAT Mailbox <L.Mailbox@lgo.org.uk>
Hi,
ok, I guess it's nothing to do about that case then.
I thought you let the Coucil get away to easy.
I mean, I send them a written complaint, and the offer to meet me in a sweaty gym.
I go to the gym to work-out, not to have meetings.
Meetings I think should be held somewhere with less sweat, endorfines and hormones in the air.
So I thought it was just riddiculus, that you let the Council get away.
All I wanted was a reply in writing from them.
Which I think is the norm, if one send a written complaint.
But all this non-sense with the Council suggesting meetings at the Gym, and you at the Ombudsman letting Liverpool City Council getting away with that.
I think that this reminds me of another smell than the one at the gym.
I had a complaint against Liverpool City Council, (Lifestyles Gym), that I
wanted them to reply to in writing, (back in 2006!).
You
at the Ombudsman said they didn't have to, since they offered to meet me at the
gym.
On
28/5, Lifestyles called me, wanting me to reply to a customer survey.
I tried to explain, that I had a complaint against them, and because of this,
didn't want to be part of the survey.
But the person calling didn't speak that good English, I think I have to say.
So
it ended with me having to hang up.
Can't
you please tell the Council to reply to my complaint in writing, so that we get
this case over with?
Best
Regards,
Erik Ribsskog
NOTICE - This message contains information intended only for the use of the addressee named above. If you have received this message in error please advise us at once and do not make any use of the information.
NOTICE - This message contains information intended only for the use of the addressee named above. If you have received this message in error please advise us at once and do not make any use of the information.
ok, I guess it's nothing to do about that case then.
I thought you let the Coucil get away to easy.
I mean, I send them a written complaint, and the offer to meet me in a sweaty gym.
I go to the gym to work-out, not to have meetings.
Meetings I think should be held somewhere with less sweat, endorfines and hormones in the air.
So I thought it was just riddiculus, that you let the Council get away.
All I wanted was a reply in writing from them.
Which I think is the norm, if one send a written complaint.
But all this non-sense with the Council suggesting meetings at the Gym, and you at the Ombudsman letting Liverpool City Council getting away with that.
I think that this reminds me of another smell than the one at the gym.
I had a complaint against Liverpool City Council, (Lifestyles Gym), that I
wanted them to reply to in writing, (back in 2006!).
You
at the Ombudsman said they didn't have to, since they offered to meet me at the
gym.
On
28/5, Lifestyles called me, wanting me to reply to a customer survey.
I tried to explain, that I had a complaint against them, and because of this,
didn't want to be part of the survey.
But the person calling didn't speak that good English, I think I have to say.
So
it ended with me having to hang up.
Can't
you please tell the Council to reply to my complaint in writing, so that we get
this case over with?
Best
Regards,
Erik Ribsskog
NOTICE - This message contains information intended only for the use of the addressee named above. If you have received this message in error please advise us at once and do not make any use of the information.
NOTICE - This message contains information intended only for the use of the addressee named above. If you have received this message in error please advise us at once and do not make any use of the information.
jeg har jobbet i utlandet, (for Bertelsmann Arvatos Microsoft
Scandinavian Product Activation, i Liverpool).
Det fikk jeg opplyst av en team-leader at de ble lært opp til å bruke
'forsterkning' eller 'reinforcement',
som hun sa, som ledelsesmetode.
Jeg kikket tilfeldigvis på ukeavisen ledelse, for jeg tenkte jeg kunne
sende de et spørsmål.
Så så jeg at du skrev der, og jeg så også at du er utdannet innen psykologi.
Såvidt jeg forstår, så er forsterkning, en del av det faget.
Og siden det virker som for meg, at både ledelse og psykologi, er dine
felt, så tenkte jeg, at jeg kunne
prøve å sende en e-post for å høre om du hadde noen synspunkter, på
bruken av forsterkning, som
ledelsesmetode.
Jeg mener at dette er en tvilsom (har også fått beskrev det de gjorde
som ulovlig) metode. (Etter å ha
jobbet ti år med ledelse, i Rimi, i Norge, og hatt org. og ledelse som
fag, på vgs. og høyskole).
Det som foregikk, var at hvis medarbeideren ventet mer enn 5 sekunder
mellom samtalene,
så skrek team-leader gjennom rommet, at 'navn, your on wrap-up'.
Altså en slags psykologisk straff, som ble skreket gjennom rommet,
etter 5-15 sekunder.
Noe slikt.
Og lederne ble lært opp til å bruke 'reinforcement', som
ledelsesmetode, på lederopplæringen.
Jeg bare lurte på om du tilfeldigvis hadde mulighet til å gi noen
kommentarer til dette, ettersom
jeg driver og skriver om det som foregikk i firmaet på nettet, og også
prøver å få en arbeidssak
i gang, siden det var mye annen mobbing osv., i firmaet, i tillegg.
Med forbehold om at dette er en korrekt gjengivelse, så er «forsterkning» som prinsipp noe av det mest effektive og samtidig det mest humane som kan brukes som metode for å endre atferd, og det finnes en hel vitenskap rundt dette, med filosofisk grunnlag, forskningsmetodikk, resultater og metoder.
Dette som beskrives her virker, hvis det er korrekt gjengitt, som noe helt annet, hvor ordet forsterkning brukes helt annerledes enn det vanligvis gjør. Dette virker direkte sanseløst og uten støtte verken i teori eller metode.
Jeg har kanskje ikke vært så flink til å beskrive denne negative forsterkningen, når jeg har skrevet om forholdene på Bertelsmann/Microsoft, på bloggen, og andre steder.
Men dette med forsterkning, kan være litt komplisert, mener jeg.
Og, dette med forsterkning, er egentlig en del av psykologien.
Det er ikke egentlig en del av ledelse-faget.
Så dette er ikke mitt felt, i det hele tatt.
For jeg har ikke lært noe om psykologi, på NHI, som var en skole som underviste i datafag, med et næringslivsperspektiv, så vi lærte økonomi, markedsføring og organisasjon/ledelse også.
Og fra tre år handel og kontor, lærte vi heller ikke noe om forsterkning, eller psykologi som metode for å styre organisasjonen da.
Så hovedpoenget her, (etter at jeg hatt fordøyd den YouTube-videoen øverst i denne bloggposten), må vel bli det, at Bertelsmann/Microsoft, ikke bruker ledelse, som metode, for å styre organisasjonen, (i dette tilfellet Microsofts skandinaviske produktaktivering), men de bruker heller psykologi.
Og heller ikke på butikksjefkurs i Rimi, snakket de om dette, å bruke forsterkning, eller psykologi, for å kontrollere bedriften.
De snakket om motivasjon.
Selv om Rimi kanskje også lærte oss butikksjefene å bruke psykologiske metoder, under kurser og personalmøter osv.
Rimi lærte oss butikksjefene ihvertfall å bruke metoder, som jeg ikke lærte om på videregående eller høyskole, (dvs. NHI).
Men dette med Microsoft sin produktaktivering, det må vel sies å være ekstremt, sett i et nordisk eller europeisk perspektiv vel.
I Norge, så blir Microsoft kåret til beste arbeidsgiver, har jeg lest i Nettavisen, var det vel.
Mens på Microsoft sin norske produktaktiveringen, i Storbritannia og i Tyskland, så prøver de ikke engang, å motivere de ansatte, men tar tida på de, når de går på do osv.
(Men Bertelsmann og Microsoft bruker heller en metode, (negativ forsterkning), som gjør hunder, (og vel da også mennesker), passive og nervøse, og viser ingen tillit til sine medarbeidere da).
Så her er det noe slags klasseskille nesten, vil jeg si, som Microsoft opererer med, kan man nesten mistenke.
Kjempebra arbeidsmiljø, for de i eliten, som jobber hos dem, i Norge.
Og kjempedårlig arbeidsmiljø, for de fra lavere samfunnslag, som jobber på vegne av dem, (Microsoft har outsourcet disse jobbene til det tyske firmaet Bertelsmann), i Storbritannia, (og muligens også i Tyskland, for alt jeg vet).
Så dette blir rarere og rarere dess mer jeg tenkte på det, vil jeg nesten si.
Så her er det på tide å rope et varsko igjen, synes jeg.
Liker måten han smiler på hele tiden, kunne ikke huske at han smilte så mye de gangene jeg har forfulgt han og tatt snikbilder. Lurer meg på om han har merket mannen i den svarte bilen som til stadighet kjører forbi med sota ruter. Isåfall har jeg sviktet på spaninga, mine kjære mafia kollegaer.
__________________
Sitat:
Opprinnelig skrevet av TG Gonzales
Rolfsen: Du virker forresten som du tror du eier forumet og er kongen her inne. Forventer du at jeg skal forgude deg? Skjer ikke!
Hmm… regner med folk vet at det å sende trusler faktisk er ulovlig, uansett om de er seriøse eller ikke? Antar politiet har Ribsskog sine anmeldelser på ignoreringslista for lengst, men likevel…
Herr Johncons, jeg forvillet meg inn på et innlegg på bloggen din der du hadde skrivd at du hadde Hitler-sveis, så du trenger ikke anmelde meg, lol. Toppen av underholdning.
__________________ Load up on guns and bring your friends. It's fun to lose and to pretend. She's over-bored and self-assured. Oh no, I know a dirty word
Sist endret av Circus : 52 minutter siden kl 23:55.
^ Tror ikke han bedriver tiden med mye annet enn å sende klager og anmelde. I dag var det vi som fikk svi.
Jeg lurer egentlig på hvordan han i det hele tatt fant mote.no, jeg. Han får vel varsel hver gang bloggen hans blir linka eller noe, du veit, i tilfelle det er mafian..
For de som ikke vet hvem han er, er denne egenpresentasjonen stedet å starte: YouTube – You Can Help Erik (hanprøver å samle inn penger til smør på brødet)
Hei, folkens. Leser mye på forumet her, men måtte nesten bare registrere meg for å poste her nå, etter at dere begynte å skrive om denne johncons-bloggen.
Det første jeg så da jeg gikk inn på bloggen var at han faktisk hadde politianmeldt en bruker her for å si at han har Hitler-sveis, og det må være noe av det latterligste jeg noensinne har hørt. Lo ihvertfall godt av det. Ikke helt greit å si hvordan man skal tolke det, men etter å ha lest mer på bloggen går det klart fram at fyren må ha store psykiske problemer som jeg håper han kan få hjelp med. Han kan umulig ha det godt.
Sist endret av Cipriani : 23 minutter siden kl 00:27.
Hei, folkens. Leser mye på forumet her, men måtte nesten bare registrere meg for å poste her nå, etter at dere begynte å skrive om denne johncons-bloggen.
Det første jeg så da jeg gikk inn på bloggen var at han faktisk hadde politianmeldt en bruker her for å si at han har Hitler-sveis, og det må være noe av det latterligste jeg noensinne har hørt. Lo ihvertfall godt av det. Ikke helt greit å si hvordan man skal tolke det, men etter å ha lest mer på bloggen går det klart fram at fyren må ha store psykiske problemer som jeg håper han kan få hjelp med. Han kan umulig ha det godt.
Har har paranoid psykose i følge journalen han la ut på bloggen sin (men det var onkelen som lurte ham til å gå til psykolog, for å tulle med ham, og psykologen var uansett noe 'mafian' og ikke til å stole på).
^ Tror ikke han bedriver tiden med mye annet enn å sende klager og anmelde. I dag var det vi som fikk svi.
Jeg lurer egentlig på hvordan han i det hele tatt fant mote.no, jeg. Han får vel varsel hver gang bloggen hans blir linka eller noe, du veit, i tilfelle det er mafian..
Det er ikke første gang Erik og folk herfra har vært i kontakt, for å si det sånn
Han prøver å lese bloggen min på norsk, og tar noe ut av sammenhengen, siden jeg gikk til psykolog, i 2005, noe onkelen min, Martin Ribsskog, lurte meg til.
Men jeg er ikke sinnsyk, og har aldri vært det.
Så derfor vil jeg gjerne anmelde denne personen for æreskrenkelse.
Jeg har prøvd å sende lignende klager til statene før, men de svarer ikke over der, så jeg sender det til Oslo istedet.
Håper dette er i orden!
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Jeg vedlegger skjermbildeutskrift, fra det stedet på nettet, hvor dette ble skrevet
jeg sender med en anmeldelse av min onkel Martin Ribsskog og min tante Ellen Savoldelli, for underslag av dødsbo etter min mormor Ingeborg Ribsskog, som døde i sommer.
jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar fra Justissekretariatene her.
(Selv om jeg blir tulla mye med, og har mange saker som pågår).
Så jeg lurte på om jeg kunne være så snill å få en oppdatering her.
Det er nå et år siden min mormor, (som var fra noen av Danmarks fineste familier), døde, og jeg har ikke fått noe arv, enda min mor døde i 1999, så jeg skulle ha fått en del av hennes arv.
Og dette er også arv etter min morfar Johannes Ribsskog, som var nesten som en far for meg, de årene jeg bodde hos mora mi i Larvik.
Så jeg lurer på hvordan det går med tullinga med arven min i Vestfold.