johncons






  • Gmail – RE: Klage/Fwd: Saksnummer: 15202125.







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    RE: Klage/Fwd: Saksnummer: 15202125.





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, May 13, 2010 at 7:01 PM





    To:

    kundesenter@lindorff.com



    Hei,

    jeg bor i England og er arbeidsledig, men jeg har kommet med på et sted som heter the Ladders, hvor de bare har toppjobber med topplønn over en halv million norske kroner i året, så jeg burde ha gode fremtidsutsikter.

    Nå derimot så får jeg bare noe som heter JSA, (Job Seekers Allowance), som er på ca. 130 pund hver fjortende dag.
    Og det går til mat, strøm, vann, council-tax, telefon/internett, mm.

    Så jeg har ikke noe penger igjen fra det, det er bare ca. 2500 norske kroner i måneden.
    Men jeg har en avtale med Larvik kommune, at jeg skal få gjeldsrådgiver hos de, når jeg har fått meg fast jobb.

    Jeg sender med kopi av kontoutskrift, (fra mars riktignok, men situasjonen er den samme enda), hvor man ser at jeg får JSA, dvs. Job Seekers Allowance.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/5/13 kundesenter@lindorff.com <kundesenter@lindorff.com>

    Takk for din henvendelse.

    Lindorff ønsker i utgangspunktet å bidra til å finne utenrettslige løsninger. I dine saker beklager vi at vi ikke har et godt nok beslutningsgrunnlag til å kunne ta stilling til forslaget, og vi ber om konkret forslag til løsning med følgende informasjon:

    Bakgrunn for deres gjeldsproblemer og litt om deres fremtidsutsikter.

    Informasjon om husstandens sivilstand, antall barn og alder på disse.

    Budsjett over husholdningens totale inntekter og utgifter, dokumentert med selvangivelse og siste 3 måneders lønnslipper.

    Opplysninger om eventuelle eiendeler, slik som fast eiendom, bil, båt og lignende, dokumentert med verdi og heftelser.

    Opplysninger om eventuelle næringsinteresser.

    Fullstendig kreditorliste med oversikt over foreslått dividende.

    Vi ber om dokumentasjon for å vurdere forslaget. Dokumentasjonen er nødvendig da våre oppdragsgivere krever dette ved en eventuell innstilling.

    Vi foretar ingen endring i saksgangen på bakgrunn av deres henvendelse, men imøteser nødvendig informasjon slik at vi kan vurdere forslaget på best mulig måte.

    Dette til orientering.

    Med vennlig hilsen,

    Lindorff Kundesenter

    kundesenter@lindorff.com

    Tel: (+47) 31 27 90 00

    – 100167-

    —–Original Message—–

    From: Lindorff Kundesenter

    Sent: 1. mai 2010 11:58

    To: Kundesenterst

    Subject: Klage/Fwd: Saksnummer: 15202125.

    Hei,

    dere har ikke svart på min e-post, fra 15. mars, (som jeg videresender med

    denne e-posten), men sender meg istedet en ny betalingspåminnelse, med

    beskjed om at jeg må betale innen 11. mai.

    Jeg synes det virker som at dere ikke bryr dere om hva jeg skriver til dere.

    Jeg synes det blir som at jeg blir trakassert.

    Dette vil jeg gjerne klage på.

    Er dette noe med at jeg kjenner noen 'røvere' fra Røyken, nemlig Magne

    Winnem, (som har noen tøffe kamerater, som er som yakuzaen eller russisk

    mafia, synes jeg, og Monica Lyngstad, som kanskje er sur på meg, siden jeg

    husker hun solgte hasj, for søstra mi, var det kanskje, eller for seg selv,

    i Oslo, på begynnelsen av 90-tallet.

    Hun var også fra Røyken, hun hadde en egen liten vekt, husker jeg, til å

    veie hasjen med, som hun viste til broren sin, husker jeg, da jeg hjalp

    søstra mi å flytte fra Christies gate, i 1993, for de var i samme

    bofelleskap.

    Er det pga. noe av dette, at dere tuller med meg?

    eg kjenner også Siv fra Røyken, datter av en oppfinner, og som dreiv og

    lurte gutter i feller osv., husker jeg at hu prata om, i Christies gate.

    Seinere lurte hu visst en svær ghaneser i en felle, tror jeg, for hu hadde

    seg med han, en gang mora mi og jeg var og besøkte søstra mi, i Christies

    gate, der søstra mi bodde sammen med Siv og Monica da.

    De pleide å gå på Jollys, hvor det bare var afrikanere.

    Jeg ble med noen ganger, for han Magne Winnem, ble sammen med sin Elin, og

    da hadde jeg ikke noen å gå på byen med, som avkobling fra militæret.

    Og der var det sånn, at noen splasha vann, eller hva det var, på meg, hvis

    jeg gikk på do.

    Fordi de ikke hadde respekt for folk som gikk der, for de var visst ikke noe

    snille mot landet, ble det sagt på engelsk.

    Men det var vel ikke noe offisielt det da, og søstra mi og venninnene hennes

    fra Røyken gikk jo dit, så jeg vet ikke hvorfor de gikk dit, hvis det ikke

    var snille folk der?

    Men det er det kanskje noen andre som skjønner.

    Det jeg egentlig ville var å klage, på at dere trakasserer meg, når dere

    ikke svarer på e-postene mine, og bare sender nye krav og nye krav.

    Så jeg ser frem til å motta et svar på denne klagen, av en person hos dere,

    som er ansvarlig for kundeservice-avdelingen.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Mon, Mar 15, 2010 at 1:27 PM

    Subject: Re: Saksnummer: 15202125.

    To: Lindorff Kundesenter <Kundesenter@lindorff.com>

    Hei,

    ja, men Larvik kommune vil ikke gjøre det før jeg får meg jobb.

    For man må ha fast inntekt, og jeg er arbeidsledig i England.

    Men så fort jeg får meg jobb, så skal jeg ordne med gjeldsordning, gjennom

    gjeldsrådgiver hos Larvik kommune.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    On Mon, Mar 15, 2010 at 9:50 AM, Lindorff Kundesenter <

    Kundesenter@lindorff.com> wrote:

    > Viser til mottatt mail.

    >

    > Dersom du søker gjeldsordning via Larvik Kommune eller på andre måter vil

    > vi behandle ditt gjeldsordningsforslag.

    >

    > Inntil dette er mottatt vil vanlig saksgang fortsette hos oss.

    >

    >

    >

    > Med vennlig hilsen

    >

    > *Kundesenter*

    >

    > *Tel:* 31 27 92 80 *Fax:* 31 27 93 01

    >

    > *E-post:* kundesenter@lindorff.com

    >

    > *LINDORFF **- Confidence in Commerce and Credit*

    >

    > Postboks 283 Skøyen, N-0213 Oslo

    >

    > *Tel:*(+47) 23 21 10 00 *Fax:*(+47) 23 21 11 00

    >

    > www.lindorff.no / www.lindorff.com

    >

    > ** This message including any attachments may

    >

    > contain confidential and/or privileged information

    >

    > intended only for the person or entity to which it is

    >

    > addressed. If you are not the intended recipient

    >

    > you should delete this message. Any printing, copying,

    >

    > distribution or other use of this message is strictly

    >

    > prohibited. If you have received this message in

    >

    > error, please notify the sender immediately by telephone,

    >

    > fax or e-mail and delete all copies of this message and

    >

    > any attachments from your system. Thank you.

    >

    > Please consider the environment before printing this e-mail

    >





    img056.jpg
    724K




    PS.

    Her er vedlegget:

    img056 paint



  • [21:37] <autoPass> brb katteslÃ¥sskamp ute
    01[21:38] <@john_cons> åkey
    [21:42] <autoPass> katta mi slåss hele tiden på kvelden/natta og får stygge sår og infeksjoner. prøver å holde den inne pm natta pga det

    [21:43] <autoPass> enig med deg i at det er litt ekkelt med andres møkk i tastaturet
    [21:43] <autoPass> jeg liker heller ikke når folk peker på skjermen og setter fingermerker der
    [21:43] <autoPass> vet ikke hvorfor de gjør det. jeg kan jo se

    [21:47] <autoPass> uansett så synes jeg 512 mb minne høres litt lite ut for dagens krevende programmer. jeg kan som sagt sjekke om jeg har noe liggende jeg kan sende, men det bestemmer du
    03[21:56] * Grusenberger (Grusenberg@98.164.34.95.customer.cdi.no) has joined #johncons

    03[22:18] * Allah (~ahmed@cm-84.210.23.37.getinternet.no) has joined #johncons
    [22:19] <Allah> Hva skjer her da? Ingen som sier noe?

    01[22:53] <@john_cons> autopass: nei jeg vet ikke hvem du er, så jeg vil ikke ha noe fra deg
    [22:54] <autoPass> ikke noe problem det
    [22:55] <Grusenberger> yo wuzzap in da hood

    01[22:55] Allah is ~ahmed@cm-84.210.23.37.getinternet.no * Ahmed
    01[22:55] Allah on #mafian @#mfian #Norge #johncons
    01[22:55] Allah using punch.va.us.dal.net You are on the other side! Nasrudin shouted back

    01[22:55] Allah End of /WHOIS list.
    03[22:57] * johncons-bot sets mode: +b *!~ahmed@cm-84.210.23.37.getinternet.no
    03[22:57] * Allah was kicked by john_cons (john_cons )

    01[22:57] Grusenberger is Grusenberg@98.164.34.95.customer.cdi.no * Mødrene Deres
    01[22:57] Grusenberger on #mafian #johncons #Norge

    01[22:57] Grusenberger using mozilla.se.eu.dal.net Mozilla.
    01[22:57] Grusenberger End of /WHOIS list.
    03[22:59] * johncons-bot sets mode: +b *!Grusenberg@98.164.34.95.customer.cdi.no

    03[22:59] * Grusenberger was kicked by johncons-bot (Banned: 3 )
    03[23:02] * snadrik (hihi@79.161.174.3) has joined #johncons
    03[23:02] * johncons-bot sets mode: +b *!*@79.161.174.3

    03[23:02] * snadrik was kicked by johncons-bot (Banned: 3 )
    [23:03] <autoPass> hva betyr det når det står (Banned: 3) etter at bot-en kicker noen. jeg er ganske noob på irc som sagt
    03[23:09] * OtherSide (~tj@cm-84.215.161.94.getinternet.no) has joined #johncons

    02[23:14] * OtherSide (~tj@cm-84.215.161.94.getinternet.no) Quit (Quit: )
    01[23:24] <@john_cons> nei det husker jeg ikke helt i huet

    01[23:25] <@john_cons> søk på eggdrop på google og se på ban
    01[23:26] <@john_cons> dette er ikke noe vanlig chatte-kanal egentlig, dette er om bloggen for det meste
    01[23:27] <@john_cons> ihvertfall foreløbig

    [23:27] <autoPass> ok
    01[23:27] <@john_cons> hva med #Norge, har du prøvd deg der?
    [23:27] <autoPass> men paypal knappen din tror jeg ble borte
    01[23:27] <@john_cons> der chatter de om alt mulig

    [23:28] <autoPass> synes det er mye rot på #Norge
    01[23:28] <@john_cons> ok, jeg får se på det siden
    01[23:28] <@john_cons> det er som sagt ikke noe tvang å betale for å lese bloggen

    [23:28] <autoPass> neida, men tenkte det kunne være greit å bidra litt siden jeg leser den daglig
    01[23:29] <@john_cons> du burde ta deg en ferie eller noe tror jeg
    01[23:29] <@john_cons> hva med å dra en tur til syden

    01[23:29] <@john_cons> du virker litt sånn nedtrykt nesten
    [23:29] <autoPass> lmå bli ferdig med studiene først
    [23:29] <autoPass> men jeg er ikke nedtrykt tror jeg da

    01[23:30] <@john_cons> ja, det er jo eksamenstid da
    01[23:30] <@john_cons> okey, du virker litt sånn tafatt da
    01[23:30] <@john_cons> at du spørr om alt mulig
    [23:30] <autoPass> grunnen til at jeg sitter oppe så sent er at jeg leser til eksamen ja

    01[23:30] <@john_cons> ja, da skjønner jeg det
    01[23:30] <@john_cons> du har sikkert mye å konsentrere om
    01[23:30] <@john_cons> kanskje det er bedre å lære irc når du har ferie

    01[23:31] <@john_cons> så kan du lese om det på nettet, istedet for å mase så mye
    01[23:31] <@john_cons> det er liksom bare å bruke google
    01[23:31] <@john_cons> men men

    01[23:31] <@john_cons> jeg skjønner at folk kan ha for mye å gjøre
    01[23:31] <@john_cons> da er det enklere å spørre
    03[23:33] * autoPass (~autoPass@53.89-10-27.nextgentel.com) has left #johncons

    Session Time: Thu May 13 00:00:00 2010
    03[00:03] * lovenskiold (~lovenskio@76.73.16.26) has joined #johncons
    02[00:14] * lovenskiold (~lovenskio@76.73.16.26) Quit (Quit: CGI:IRC (Ping timeout) )






  • bernhof ribsskog ingen etterkommere

    https://johncons-blogg.net/2010/05/en-oversikt-over-slekten-ribsskog.html

    PS.

    Hvis ikke Rune Gerhardsen er hans sønn da?

    For han ligner vel ikke så mye på faren, landsfader Einar Gerhardsen(?)

    Og Rune Gerhardsen sa til meg, på e-post, for noen måneder siden, at moren hans hadde vært så begeistret for en Ribsskog.

    Kanskje vår familie blir tullet med, pga. av dette, for å dekke over at en Ribsskog er far til Rune Gerhardsen?

    Hm.

    Hvem vet.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Jeg er jo egentlig en Olsen jeg da.

    Siden faren min heter Arne Mogan Olsen, og farfaren min het Øivind Olsen.

    Men mora mi bytta navn på seg selv, søstra mi og meg, til hennes pikenavn, Ribsskog, i 1976.

    Så derfor kjenner ikke jeg Ribsskog-familien så nøye.

    Siden det navnet egentlig er fra mora mi.

    Så jeg visste ikke det før nå, at han Bernhof Ribsskog, ikke hadde noen etterkommere.

    Min mormor fortalte meg en gang, at det var masse konflikter mellom min morfars gren, av Ribsskog-familien, og noen viktige folk i Ribsskog-familien.

    Noe sånt var det vel min mormor sa, for mange år siden.

    Så jeg trodde at vår gren av Ribsskog-familien, var uvenn med noen etterkommere av han kjente Bernhof Ribsskog.

    Og at det et eller annet sted, satt en sånn nesten ‘super Ribsskog-familie’ og hata vår del av familien.

    Sånn virka det nesten på meg, fra min mormor, må jeg innrømme.

    Men nå ser jeg at han Bernhof Ribsskog ikke hadde noen etterkommere.

    Så da var det nesten litt beroligende å se, må jeg innrømme.

    Siden jeg husker min mormor sa at det var visst noen alvorlige konflikter og vel omtrent fiendeskap, innen Ribsskog-familien visstnok.

    Men etter å ha tatt masse telefoner osv., så kan ikke jeg akkurat skjønne hvem det kan ha vært da.

    Jeg trodde det måtte være den kjente Ribsskog-grenen, etter Bernhof Ribsskog.

    Men det kan det ikke ha vært da, siden han ikke fikk noen etterkommere, som vokste opp.

    Men men.

    Men det kan kanskje ha vært noen andre?

    Bare noe jeg tenkte på.

    Vi får se hva som skjer.

    PS 3.

    Her kan man se den e-posten jeg nevnte, fra Rune Gerhardsen, hvor han skriver at hans foreldre, (spesielt hans mor), ofte nevnte en Ribsskog, ihvertfall:

    https://johncons-blogg.net/2009/03/ikke-ondt-blod.html



  • 03[20:50] * autoPass (~autoPass@53.89-10-27.nextgentel.com) has joined #johncons
    03[20:53] * johncons-bot sets mode: +b *!*@*.bredband.comhem.se

    03[20:53] * STYCKA was kicked by johncons-bot (Banned: requested )
    [20:54] <autoPass> Hei cons. den paypal knappen ble jeg litt usikker på
    [20:54] <autoPass> når jeg trykket på den så kom det på en måte ikke informasjon spesifikt adressert til deg

    [20:55] <autoPass> tenkte jeg kunne donere noen hundrelapper siden jeg leser bloggen som oftest hver eneste dag
    [20:55] <autoPass> er det slik den skal fungere, at det ikke er personlig informasjon rettet til deg når man går inn på den?

    01[20:56] <@john_cons> det skal stå johncons.org
    [20:57] <autoPass> ok. skal gi det et nytt forsøk senere i kveld
    [20:58] <autoPass> jeg så at du slapp inn han olsentech før i dag. det var vel han som truet med gaffelen

    [20:59] <autoPass> hvorfor slapp du egentlig inn en som truer med gaffel i øyet
    [20:59] <autoPass> det betyr vel at dere ikke har så mye å diskutere når det har kommet til fysiske trusler etc.

    01[21:01] <@john_cons> ja, det er jo ikke sånn at jeg kontrollerer alle som går inn i kanalen
    01[21:01] <@john_cons> det er ikke noe sånn dørvakt-ordning her liksom
    01[21:02] <@john_cons> det har vært problemer med de botene som jeg har skrevet om på bloggen

    01[21:02] <@john_cons> men nå har jeg bestilt ny bot fra indonesia faktisk
    01[21:02] <@john_cons> hvor de har billige boter
    01[21:02] <@john_cons> (kanskje 100 kroner i året)

    [21:02] <autoPass> hva koster sånne boter?
    01[21:02] <@john_cons> for de tyske, de går ned hele tiden
    01[21:02] <@john_cons> men hvis jeg har en fra indonesia og en fra tyskland

    01[21:02] <@john_cons> da tror jeg at det burde være sikkert
    [21:03] <autoPass> hvor er egentlig botens oppgave
    01[21:03] <@john_cons> for jeg er jo også logget på en del fra england

    01[21:03] <@john_cons> det er for å hindre at noen tar 'take-over'
    01[21:03] <@john_cons> og sperrer kanalen f.eks.
    [21:04] <autoPass> så det er noe programvare som er logget på din kanal hele tiden på en måte

    01[21:04] <@john_cons> ja stemmer, helt riktig
    01[21:04] <@john_cons> jeg leier plass på en pc i tyskland, som jeg har et såkalt eggdrop-program på
    01[21:04] <@john_cons> og det er johncons-bot

    01[21:05] <@john_cons> som skal liksom passe på kanalen da
    [21:05] <autoPass> har aldri satt meg godt inn i irc, men om din PC hadde stått på hele tiden hadde det gjort samme nytten?

    01[21:05] <@john_cons> men de pc-ene i tyskland er litt ustabile
    01[21:05] <@john_cons> så det har vært litt mye krøll med de
    01[21:05] <@john_cons> men hvis jeg har to boter, fra to forskjellige leverandører

    01[21:05] <@john_cons> så burde det bli stabilt, tror jeg
    01[21:06] <@john_cons> hvis boten i tyskland går ned
    01[21:06] <@john_cons> så burde boten i indonesia fungere

    01[21:06] <@john_cons> og omvendt
    01[21:06] <@john_cons> sånn at disse botene tilsammen klarer å beholde kontrollen over kanalen
    01[21:06] <@john_cons> ville jeg tippe ihvertfall

    01[21:06] <@john_cons> vi får se
    [21:07] <autoPass> høres jo fornuftig ut. Hva er dette med at laptopen din må ha en ekstra vifte? det skjønte jeg ikke helt
    01[21:07] <@john_cons> det er fordi den er ikke har så mye minne og prosessor og sånn

    01[21:07] <@john_cons> så den blir fort overopphetet
    01[21:08] <@john_cons> pga. at programmer og slikt, nå for tiden, er mer krevende, enn da pc-en var ny
    01[21:08] <@john_cons> i 2005

    01[21:08] <@john_cons> så den trenger en ekstra vifte, for å bli like stabil som nyere maskiner, med mer minne og prosessorkraft
    [21:09] <autoPass> minne er vel ganske greit å oppgradere. jeg gjorde det på min bærbare til 2 GB minne.

    [21:09] <autoPass> den ble merkbart raskere etter det ja
    [21:09] <autoPass> føles i hvert fall sånn
    01[21:09] <@john_cons> ja, det har jeg ikke tenkt på engang
    01[21:09] <@john_cons> jeg er vant til å bygge stasjonære pc-er

    01[21:09] <@john_cons> men laptoper har jeg ikke drevet så mye med
    01[21:09] <@john_cons> men det er vel kanskje prosessoren som blir varm
    01[21:09] <@john_cons> når jeg tenker nøyere etter

    01[21:10] <@john_cons> det er jo den som er selve hjernen i maskinen
    [21:10] <autoPass> det er vel ikke så mye man kan gjøre med laptop som med stasjonære, men minne og disk kan man ofte bytte

    [21:10] <autoPass> ikke prosessor da
    01[21:10] <@john_cons> ja, jeg har bytter vifte på den her laptopen
    [21:10] <autoPass> men det skal jo være en vifte inne i selve maskinen

    01[21:10] <@john_cons> ja, jeg kjøpte en ny vifte på ebay
    01[21:10] <@john_cons> og den virker
    [21:10] <autoPass> som noen ganger blir tett av støv
    [21:10] <autoPass> min var det

    01[21:10] <@john_cons> neida den er ikke tett av støv
    [21:10] <autoPass> helt tett
    01[21:11] <@john_cons> men den gamle hadde kortsluttet, eller noe
    01[21:11] <@john_cons> så jeg kjøpte en ny vifte på e-bay

    01[21:11] <@john_cons> for det var det eneste stedet man får tak i det omtrent
    01[21:11] <@john_cons> og da var det i en del dager, som jeg måtte bruke såkalt 'idiot-vifter'

    01[21:11] <@john_cons> og det var firkanta flasker med vann
    01[21:11] <@john_cons> som jeg la i frysern
    01[21:11] <@john_cons> så funka det til å kjøle ned laptopen
    01[21:12] <@john_cons> et sec

    [21:12] <autoPass> ha ha. hva er det du sier?
    [21:12] <autoPass> du måtte fryse hver dag da?
    01[21:13] <@john_cons> her er mer om dette:

    01[21:14] <@john_cons> ja, når to flasker tinte, så la jeg de i frysern og tok ut to fryste da
    [21:14] <autoPass> jeg trodde jeg hadde lest det meste pÃ¥ bloggen din, men denne oppfinnelsen har jeg gÃ¥tt glipp av 🙂

    [21:15] <autoPass> hva heter maskinen din?
    [21:15] <autoPass> kanskje jeg har noe minne som kunne passe til den. jeg har ofte reservedeler og slikt fordi jeg bytter deler i pc for familie og venner

    [21:15] <autoPass> kanskje jeg har noe som kunne passe
    [21:15] <autoPass> mer minne kan være veldig bra i forhold til ytelse
    01[21:15] <@john_cons> den virker den vifta til pc-en altså

    01[21:15] <@john_cons> jeg måtte bare bestille en ny vifte
    01[21:16] <@john_cons> så virka det
    [21:16] <autoPass> min laptop er fra 2003, men etter at jeg hadde oppgradert minne på den så ble den om ikke som ny så ganske bra

    01[21:17] <@john_cons> min laptop er sånn, at hvis jeg kjører youtube-videoer f.eks. så restarter en, pga. overoppheting, hvis jeg bare bruker en vifte
    [21:18] <autoPass> ok. tror ikke mer minne vil fungere for deg der.

    01[21:18] <@john_cons> nei, det er vel kanskje prosessoren eller skjermkortet
    01[21:18] <@john_cons> noe sånt
    [21:18] <autoPass> men i forhold til andre ting kan det være bra muligens

    [21:18] <autoPass> hva koster en bra refurbished maskin i england?
    01[21:18] <@john_cons> jeg har vel 512 kb ram
    [21:19] <autoPass> nei, det må være 512 MB tror jeg

    01[21:19] <@john_cons> jeg bruker ikke maskinen til å spille med, så har ikke tenkt på det som noe problem med minne
    01[21:19] <@john_cons> ja stemmer 512 mb
    [21:19] <autoPass> bare hente meg en øl. brb

    01[21:19] <@john_cons> jeg vet ikke hva en bra refurbished maskin ville koste
    01[21:19] <@john_cons> ei jente fra bulgeria, som studerte ved university of sunderland
    01[21:20] <@john_cons> gabriella vel

    01[21:20] <@john_cons> hun spurte meg om det, og jeg bare rådet henne til å kjøpe den billigste dell laptop-en, eller noe
    01[21:20] <@john_cons> jeg synes det virker litt dumt å kjøpe en brukt laptop, fra forhandler

    01[21:21] <@john_cons> det bedre å ha ny, for deler og porter og alt mulig, blir ofte gammeldags, på en gammel laptop
    [21:21] <autoPass> jeg vet bare at i england og usa er det ganske vanlig om man da sparer mye i forhold til ny da

    01[21:22] <@john_cons> ja, jeg vet ikke noe om det
    01[21:22] <@john_cons> en ny laptop kan man få fra 2000 kroner nå så
    01[21:22] <@john_cons> noe sånt
    01[21:22] <@john_cons> så jeg synes det nesten virker meningsløst å kjøpe en brukt en

    01[21:22] <@john_cons> ihvertfall hvis man skal bruke laptopen mye, og til varierte oppgaver
    [21:23] <autoPass> av og til så får man veldig gode bruktkjøp hos forhandler fordi det kan være en kunde som har fått en ny maskin fordi den han hadde ikke virket

    01[21:23] <@john_cons> ja det er kan nok stemme
    [21:23] <autoPass> og så fikser de denne og selger den som refurbished
    [21:23] <autoPass> kanskje bare brukt noen måneder

    01[21:23] <@john_cons> åkey, jeg vet ikke hvor de har det i england, dessverre
    01[21:24] <@john_cons> kan ikke huske å ha sett noe om det
    01[21:24] <@john_cons> men jeg har jo bare bodd her siden 2004

    [21:24] <autoPass> i norge er det ikke vanlig, hvorfor vet jeg ikke
    01[21:24] <@john_cons> okey, nei godt spørsmål
    [21:24] <autoPass> kanskje noe med norsk kjøpslov å gjøre

    01[21:24] <@john_cons> har ikek du jobbet med å bygge pc-er?
    01[21:24] <@john_cons> ja, det er mulig
    [21:24] <autoPass> jo, men det var i 95 ca
    01[21:25] <@john_cons> åkey, men da kjenner du til dette bedre enn meg

    [21:25] <autoPass> egentlig stod jeg bare på et slags samlebånd for luselønn
    01[21:25] <@john_cons> åja
    01[21:25] <@john_cons> hva har du drevet med siden 1995 da

    [21:25] <autoPass> men jeg jobbet en stund i Infocare og reparerte bærbare maskiner
    [21:25] <autoPass> og noen stasjonære
    01[21:25] <@john_cons> ja, da kjenner du nok til dette bedre enn meg

    01[21:25] <@john_cons> ok
    01[21:26] <@john_cons> jeg kjøpte en laptop på elkjøp, i 2002
    01[21:26] <@john_cons> fordi jeg gikk på hio iu, og det var mange som hadde med seg laptop på forelesningene

    01[21:26] <@john_cons> og rimi spurte om jeg kunne jobbe heltid i sommerferien, sommeren før, som butikksjef
    01[21:26] <@john_cons> så jeg hadde en god del penger
    01[21:26] <@john_cons> og da kjøpte jeg en hitachi laptop, tror jeg det var

    01[21:27] <@john_cons> og trådløst nettverk
    01[21:27] <@john_cons> på elkjøp, carl berner
    01[21:27] <@john_cons> så var det sånn på skjermen, at noen pixler ikke virket

    01[21:27] <@john_cons> hva kan det ha kommet av da?
    [21:27] <autoPass> dead pixels var vanligere før enn nå
    [21:28] <autoPass> om det hadde vært mange samlet kunne du ha returnert maskinen

    [21:28] <autoPass> om det hadde gått under et år
    01[21:28] <@john_cons> ja, de sa det, at hvis det bare var noen få, så fikk man ikke ny laptop
    01[21:28] <@john_cons> men det ble noe annet galt med den laptop-en

    01[21:28] <@john_cons> så jeg måtte bytte den, og få den på reperasjon
    01[21:28] <@john_cons> det tok mange uker
    01[21:28] <@john_cons> og jeg brukte den laptopen til linux

    01[21:29] <@john_cons> så jeg kom på etterskudd, med linux-oppgavene
    01[21:29] <@john_cons> og ei jente fra vestlandet, som var på gruppa vår
    01[21:29] <@john_cons> hu dro tilbake til vestlandet, før 3. semester

    01[21:29] <@john_cons> så vi kom på etterskudd på alt
    01[21:29] <@john_cons> så 3. semester fikk jeg ikke tatt en eneste eksamen
    01[21:29] <@john_cons> for alt skar seg

    01[21:30] <@john_cons> men jeg tok det rolig, for jeg hadde så mange eksamener fra nhi fra før
    01[21:30] <@john_cons> som jeg kunne få godkjent på hio iu
    01[21:30] <@john_cons> men men

    01[21:30] <@john_cons> bare noe jeg kom på
    01[21:30] <@john_cons> men jeg tok en eller to ekstra eksamener, i 4. semester da
    01[21:30] <@john_cons> så jeg lå ajour med studielånet, så jeg kom meg til sunderland

    [21:31] <autoPass> hvordan var sunderland?
    [21:31] <autoPass> er det en liten by i engelsk målestokk?
    01[21:31] <@john_cons> jeg hadde jo mye penger i begynnelsen
    01[21:31] <@john_cons> for jeg hadde jobba som butikksjef, sommeren 2004

    01[21:32] <@john_cons> så jeg kjøpte mye klær og pc-ting og mye sånt
    01[21:32] <@john_cons> men så kom ikke studielånet
    01[21:32] <@john_cons> så jeg ble ganske fattig der etterhvert

    01[21:32] <@john_cons> for det var fire måneder forsinket
    01[21:33] <@john_cons> nei det var ikke en liten by
    01[21:33] <@john_cons> det finnes mange små byer i england, men sunderland er en stor by, vil jeg si

    01[21:33] <@john_cons> med t-bane og alt mulig
    01[21:33] <@john_cons> eller trikk, eller hva man skal si
    [21:35] <autoPass> var akkurat inne på http://www.pcworld.co.uk/ det er ikke så mye å spare på å kjøpe refurbished på de billige maskinene nei

    [21:36] <autoPass> på de dyre var det en del å spare så det ut som
    [21:36] <autoPass> og på apple
    [21:36] <autoPass> men de er jo veldig dyre
    01[21:36] <@john_cons> nei, jeg synes laptop liksom er noe personlig jeg

    01[21:36] <@john_cons> ok
    01[21:36] <@john_cons> laptop det blir liksom som å kjøpe brukt seng, eller noe, nesten, synes jeg
    01[21:36] <@john_cons> så laptop er liksom best å kjøpe ny, synes jeg

    01[21:36] <@john_cons> men men
    [21:37] <autoPass> når det gjelder seng er jeg i hvert fall enig
    01[21:37] <@john_cons> folk sitter jo med hendene på laptop-en hele dagen

    01[21:37] <@john_cons> og peller seg i nesa og gud vet hva
    01[21:37] <@john_cons> det blir som på hio iu
    01[21:37] <@john_cons> alle tastaturene var fulle av møkk
    01[21:37] <@john_cons> de ble ikke vaska, så det ut som

    [21:37] <autoPass> brb katteslåsskamp ute
    01[21:38] <@john_cons> åkey












  • Gmail – Trakassering på internett







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Trakassering på internett





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, May 12, 2010 at 8:45 PM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Hei,

    jeg har jo overhørt, da jeg bodde i Oslo, at jeg var forfulgt av noe de kalte 'mafian' der.
    Dette har jeg skrevet om på blogg, i forsøk på å få rettighetene mine, som jeg blir nektet av politiet i Norge.

    (Jeg lurer bl.a. på hvem denne 'mafian' er, som jeg har overhørt at jeg er forfulgt av da).
    Noen folk, som kaller seg 'Pervoen fra Skedsmokorset', (Helge M. Olsen), og en som kaller seg 'Snadrik' og 'STYCKAN'.

    De terroriserer meg på meg på internett, når jeg prøver å koble av litt, fra det her 'mafian'-greiene, ved å chatte på nettet, på norske irc-kanaler, (siden jeg bor i England, (som flyktning)).
    De har bl.a. laget en irc-kanal kalt 'mafian', for å trakassere meg.
    Og Helge M. Olsen, pleier å skrive at han skal stikke en gaffel i øyet på meg, mm.
    (Som jeg har anmeldt til politiet i Oslo, var det vel, fra før.

    Det er mye som skjer så det blir mange anmeldelser.
    Men politiet i Oslo, de aksepterer ikke e-post anmeldelser, så det er litt kronglete å sende anmeldelser til de, så jeg sender heller til Drammen nå).

    Jeg vedlegger skjermbilde, fra irc-kanalen 'mafian', hvor jeg dukket opp for å se hvem mine plageånder er, (mitt nick er john_cons).
    Mvh.

    Erik Ribsskog





    irc mafian.JPG
    124K




    PS.

    Her er vedlegget:

    irc mafian

  • code partner

    PS.

    Her er noe av det jeg kan innen data:

    ferdigheter i data mm

    PS 2.

    Her er min arbeidserfaring innen data og ledelse:

    relevant arbeidserfaring

    PS 3.

    Her er om et kurs jeg tok, i 1998:

    litt låst fast

    PS 4.

    Andre opplysninger:

    annet 2

  • johncons bot klonet

    PS.

    Her kan man se at johncons-bot og Einstein2 er kloner, (og johncons-bot har faktisk sluttet å virke, den vil ikke ta imot kommandoer lenger):

    kloner

    PS 2.

    Her er mer om dette:



    Session Start: Wed May 12 17:09:11 2010
    Session Ident: B4Y|Franz
    01[17:09] <john_cons> hi there
    01[17:09] <john_cons> you there?
    01[17:09] <john_cons> i've been speaking with herbert

    01[17:09] <john_cons> about some problems with a bot
    [17:30] <B4Y|Franz> hi
    [17:30] <B4Y|Franz> whats not working?
    01[17:41] <john_cons> hi
    01[17:41] <john_cons> i rent an eggdrop shell with you

    01[17:41] <john_cons> one process
    01[17:41] <john_cons> but now there are two processes
    01[17:41] <john_cons> and only one of them are receiving commands
    01[17:41] <john_cons> one sec

    01[17:41] <john_cons> Einstein2 is 15262@server7.bouncer4you.de * 15262
    01[17:41] <john_cons> Einstein2 on @#johncons
    01[17:41] <john_cons> Einstein2 using rapport.ix.us.dal.net Waking the dead in Palo Alto all night long

    01[17:41] <john_cons> Einstein2 End of /WHOIS list.
    01[17:41] <john_cons> –
    01[17:41] <john_cons> johncons-bot is 15262@server7.bouncer4you.de * 15262

    01[17:41] <john_cons> johncons-bot on #johncons
    01[17:41] <john_cons> johncons-bot using rapport.ix.us.dal.net Waking the dead in Palo Alto all night long

    01[17:41] <john_cons> johncons-bot End of /WHOIS list.
    01[17:41] <john_cons> –
    01[17:42] <john_cons> johncons-bot isn't working now
    01[17:42] <john_cons> and it should only be one bot

    01[17:42] <john_cons> only johncons-bot
    01[17:42] <john_cons> it should be johncons-bot _or_ Einstein2
    01[17:42] <john_cons> not johncons-bot _and_ Einstein2
    01[17:43] <john_cons> it has been like this for several days

    01[17:43] <john_cons> i've tried to reinstall the server
    01[17:43] <john_cons> and to restart the server
    01[17:43] <john_cons> but nothing helps
    [17:45] <B4Y|Franz> ok

    [17:45] <B4Y|Franz> 15262 is your customerid?
    01[17:45] <john_cons> yes, thats right
    [17:46] <B4Y|Franz> ok, i'll kill both eggdrops
    [17:46] <B4Y|Franz> ok?

    01[17:47] <john_cons> yes, that's very fine
    01[17:47] <john_cons> then i'll reinstall later
    01[17:47] <john_cons> i just wait here a bit, untill it's working

    01[17:47] <john_cons> if that's alright
    [17:48] <B4Y|Franz> done. just reinstall or restart it
    [17:48] <B4Y|Franz> if you restart/stop/start it
    01[17:48] <john_cons> ok, i'll try that

    [17:48] <B4Y|Franz> make sure only one instance is running
    01[17:48] <john_cons> one sec
    [17:48] <B4Y|Franz> whiile restarting its possible to start the eggdrop twice, so after pressing "start" it may take up to 5 mins

    [17:48] <B4Y|Franz> just wait some minutes then
    01[17:48] <john_cons> okok
    01[17:48] <john_cons> i see
    01[17:48] <john_cons> now it says 'the server is running'

    01[17:49] <john_cons> should i reinstall then?
    [17:49] <B4Y|Franz> yep
    [17:49] <B4Y|Franz> ehy?
    [17:49] <B4Y|Franz> *why?
    01[17:49] <john_cons> it says 'the server is running'

    [17:49] <B4Y|Franz> i think everything is working now
    01[17:49] <john_cons> ok, sorry i didn't see
    01[17:49] <john_cons> that the johncons-bot was back
    01[17:49] <john_cons> hehe

    [17:49] <B4Y|Franz> 😉
    01[17:49] <john_cons> sorry my mistake
    [17:49] <B4Y|Franz> np
    01[17:49] <john_cons> i'll remember to wait for five minutes

    01[17:50] <john_cons> next time, if i restart
    [17:50] <B4Y|Franz> so have a good evening – if you have any problems feel free to come back 😉
    01[17:50] <john_cons> thanks very much for the help!

    01[17:50] <john_cons> ok thanks very much
    01[17:50] <john_cons> bye!
    Session Close: Wed May 12 17:50:24 2010












  • Gmail – Skatteliste for 1990







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Skatteliste for 1990





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, May 12, 2010 at 4:03 PM





    To:

    "Nordby, Lise Pernille" <lise.nordby@skatteetaten.no>



    Hei,

    ok, er det sånn det fungerer.
    Jeg har ingen papirer på at jeg har jobbet på Rimi, for de vil ikke sende.
    Så hvis du har mulighet, mens du holder på med det her, så kan du kanskje sende selvangivelsene fra år 1999 til 2005?

    For da får jeg noen papirer som viser hvor mye jeg jobba i Rimi osv., som jeg evt. kan bruke i en arbeidssak, som jeg har hos LO, mot Rimi.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/5/12 Nordby, Lise Pernille <lise.nordby@skatteetaten.no>

    Hei

    Selvangivelsene for 1990 er makulert. Vi

    har kun de 10 siste år av selangivelsen liggenes i henhold til loven.

    Med hilsen

    Lise Nordby

    Førstekonsulent

    – publikumsservice

    Gruppe 4, avd. Oslo

    Skatt Øst

    Telefon: +47 22 66 18 41




    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 11. mai 2010 17:51

    Til: Nordby,

    Lise Pernille

    Emne: Re: Skatteliste for 1990

    Hei,

    men kanskje dere har kopi av selvangivelse da.

    For det står jo på selvangivelsen hvilke firma man jobbet i.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Fødselsnummeret mitt er 250770 30568.

    2010/5/11 Nordby, Lise

    Pernille <lise.nordby@skatteetaten.no>

    Hei

    Beklager det sene svaret.

    Når det gjelder utskrift fra protukollen for inntektsåret 1990 må

    vi ha fødselsnummeret ditt for å vite at vi gir det riktige opplysninger.

    Vedrørende hva som kan forventes å få ut at protukollene så vil det

    kun være skatteklasse, brutto formue, brutto inntekt, netto inntekt, skatter

    med noe mer. Det står ikke i våre protukoller hvor du jobbet hen eller navnet

    på firmaet.

    Med hilsen

    Lise Nordby

    Førstekonsulent – publikumsservice

    Gruppe 4, avd. Oslo

    Skatt Øst

    Telefon: +47 22 66 18 41




    Fra: Bautz, Wenche

    Sendt: 25. mars 2010 08:18

    Til: Nordby,

    Lise Pernille

    Emne: VS: må eventuelt tas av

    skattelister i OSLO Ligningsattest for 1990




    Fra: Hansen, May Britt

    Sendt: 25. mars 2010 08:16

    Til: Skatt øst – fellespost

    Sentralarkiv

    Emne: VS: må eventuelt tas av

    skattelister i OSLO Ligningsattest for 1990




    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 24. mars 2010 01:06

    Til: Skatt øst – fellespost

    Emne: må eventuelt tas av

    skattelister i OSLO Ligningsattest for 1990

    Hei,

    jeg jobba på OBS

    Triaden, i Lørenskog, men bodde i Oslo, i 1990, for jeg leide et rom, hos min

    tidligere stefar, fra da jeg bodde i Larvik, Arne Thomassen, og hans samboer

    Mette Holter, på Furuset, (men året før bodde jeg på Abildsø, og

    kontormulighetene mine var ikke så bra på Furuset, så jeg fikk vel ikke skifta

    adresse, de var vel ikke så blide, hvis jeg brukte telefonen mye, f.eks. Men

    men).

    En fredag, som jeg

    kom hjem fra jobben på OBS, og skulle ha helgefri, så ble jeg mer eller mindre

    mot min vilje, dratt med, av min stefar, Arne Thormod Thomassen, for å rydde et

    lager hos Forsvarets overkommando, som sjauer, ved St. Olavs plass vel.

    For han jobba innen sjauing, som leder, og mangla folk.

    Så da hadde jeg

    ikke noe valg, fikk jeg høre, 'jo da, du skal bli med å jobbe', fikk jeg høre.

    Og jeg var vel litt redde for dem, siden hu Mette Holter hadde vært i den

    italienske mafiaen, og hadde tre barn med en i Ancona-familien, i USA.

    Jeg måtte

    sikkerhetsklareres, sa min tidligere stefar, da vi kom til Forsvarets

    overkommando der.

    Og det gikk greit, jeg ble sikkerhetsklarert.

    Men jeg husker

    ikke hva det firma het.

    Vi jobba fredag, hele lørdag utover kvelden, og også lenge på søndagen, med å

    tømme det lageret da.

    De andre syntes at jeg var morsom, siden jeg var ny, og jeg var nesten som en

    maskott der, og de lot meg kjøre en truck inne i gangene hos Forsvarets

    overkommando, og jeg var så trøtt og sliten, for jeg hadde hatt full

    arbeidsuke, allerede på fredagen, så jeg sovna nesten og kræsja i en dørkarm,

    helt til slutt på søndagen.

    Men han tidligere

    stefaren min døde nesten, for jeg og han måtte stå oppå trucken, og holde fast

    noe greier, og da kom det en stålbjelke, som hverken sjåføren eller Arne

    Thormod så, så jeg måtte klappe han på hue, og da så han bjelken og dukka.

    Hvis ikke så hadde han nok blitt alvorlig skada eller død, er jeg redd, for å

    få en sånn bjelke rett i hue, i 10-20 km/timen, eller hva det var, det er nok

    ikke så artig.

    Så jeg lurer på om

    de folka i det firma var lugubre, for jeg synes at de foreldra til halvbroren

    min kunne være litt lugubre da.

    Jeg var jo bare 20 år, og prøvde å oppføre meg høflig, siden jeg fikk leie et

    rom for 1000 i måneden, hos dem, men det var jo ikke så bra da, synes jeg, at

    de omtrent tvang meg til å jobbe.

    Det likte jeg egnetlig ikke, men jeg var litt sånn fastlåst, siden jeg leide av

    dem.

    Men hadde det vært mulig å fått tak i en ligningsattest, fra 1990, hvor det

    burde stå hva det firmaet heter, hvor jeg jobbet som sjauer, hos Forsvarets

    overkommando.

    På forhånd takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Adresse:

    Flat 3

    5 Leather Lane

    Liverpool

    GB-L2 2AE

    Storbritannia






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen