johncons






  • Gmail – Til Jan Egil Presthus/Fwd: Klage på Spesialenheten//Fwd: Påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Anmeldelse av drapstrussel på Dagbladet-journalist Astrid Melands blogg







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til Jan Egil Presthus/Fwd: Klage på Spesialenheten//Fwd: Påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Anmeldelse av drapstrussel på Dagbladet-journalist Astrid Melands blogg





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, May 6, 2010 at 4:47 PM





    To:

    post <post@spesialenheten.no>



    Hei,

    Sivilombudsmannen ville visst ikke gjøre noe med den her.
    Men jeg har ikke fått svar fra dere på den.
    Så jeg tenkte jeg kunne prøve å sende den til deg, siden du har flere av de andre klagene jeg har sendt Spesialenheten.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/28
    Subject: Klage på Spesialenheten//Fwd: Påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Anmeldelse av drapstrussel på Dagbladet-journalist Astrid Melands blogg
    To: postmottak@sivilombudsmannen.no

    Hei,

    Spesialenheten har ikke svart på denne e-posten, enda jeg har sendt påminnelse.
    Så dette ville jeg gjerne klage på.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/2/20

    Subject: Påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Anmeldelse av drapstrussel på Dagbladet-journalist Astrid Melands blogg
    To: post@spesialenheten.no

    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/1/5

    Subject: Fwd: Påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Anmeldelse av drapstrussel på Dagbladet-journalist Astrid Melands blogg

    To: post@spesialenheten.no

    Hei,

    denne her har jeg fortsatt ikke hørt noe fra politiet i Drammen om.
    Dessuten synes jeg det er rart, at politifolk sender meg e-post, fra sin personlie jobb e-post, (som Bodilsen der).

    Men så klager de, hvis man sender svar til den politifullmektige man har fått e-post fra.
    Det er jo latterlig.
    For, de oppgir jo ikke noe referansenummer heller.
    Det er jo helt latterlig, vil jeg si.

    Så det vil jeg gjerne klage på.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: 2009/12/14
    Subject: Påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Anmeldelse av drapstrussel på Dagbladet-journalist Astrid Melands blogg
    To: Maria.Arnes.Bodilsen@politiet.no

    Hei,

    jeg har fortsatt ikke hørt noe om denne anmeldelsen.
    Jeg sender fortsatt til denne e-post adressen, siden jeg ikke kan se at jeg har fått noe referansenummer.


    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/11/30
    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Anmeldelse av drapstrussel på Dagbladet-journalist Astrid Melands blogg
    To: Maria Årnes Bodilsen <Maria.Arnes.Bodilsen@politiet.no>

    Hei,

    jeg synes nå at det virker naturlig å sende e-post til den som har sendt meg e-post.
    Jeg skjønner ikke hva som er galt med dette, når det gjelder en sak som du har kontaktet meg om.

    Det er vel vanlig det.
    Da får dere sende e-postene fra en generell e-post adresse da, og ikke fra en personlig e-post adresse.
    Det er vel ikke rart om man sender forespørsel om en sak til den som har behandlet den første henvendelsen.

    Jeg tror det egentlig er ganske vanlig.
    Kanskje dere burde kikke på rutinene deres?
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2009/11/30 Maria Årnes Bodilsen <Maria.Arnes.Bodilsen@politiet.no>

    Din e-post er mottatt og videresendt til rette vedkommende for

    arbeid

    Setter pris på om du bruker

    postmottaket-adressen når du kontakter politiet.

    Med vennlig hilsen
    Postmottaket
    Søndre Buskerud

    politidistrikt

    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 27.november2009

    15:26
    Til: Maria Årnes Bodilsen
    Emne: Re: Påminnelse/Fwd:

    Oppdatering/Fwd: Anmeldelse av drapstrussel på Dagbladet-journalist Astrid

    Melands blogg

    Hei,

    jeg har ikke hørt noe mer fra dere, angående dette.

    Dere har vel ikke latt dette gå helt i glemmeboka?

    Er det sånn at man må passe på dere hele tida?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/11/6 Maria Årnes Bodilsen <Maria.Arnes.Bodilsen@politiet.no>

    Din e-post er mottatt og

    videresendt rette vedkommende for arbeid.

    Med vennlig hilsen

    Postmottaket

    Søndre Buskerud

    politidistrikt

    —–Opprinnelig

    melding—–
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Lagt inn: 6.november2009 10:54
    Lagt inn i: Postmottak

    PDI Søndre Buskerud
    Diskusjon: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd:

    Anmeldelse av drapstrussel på Dagbladet-journalist Astrid Melands

    blogg
    Emne: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Anmeldelse av

    drapstrussel på Dagbladet-journalist Astrid Melands

    blogg

    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg

    prøver å sende en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2009/11/3
    Subject: Oppdatering/Fwd: Anmeldelse av drapstrussel på

    Dagbladet-journalist Astrid Melands blogg
    To: post.sondre.buskerud@politiet.no

    Hei,

    jeg vil også anmelde Dagbladet-journalisten Astrid Meland, siden hun

    tillater all denne trakasseringen om meg, å skrives i kommentarer, på

    bloggen hennes.

    Jeg ønsker gjerningskvinnen tiltalt og straffet!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er mer om hva hun tillater skrives om meg, på bloggen

    sin:


    • Jeg

      har intet behov for å erklære krig mot deg, Erik. Å diskutere med en gal

      mann kommer man ingen vei med, man risikerer bare å bli dratt inn i

      vedkommenes galskap.

      Rømte

      du virkelig landet fordi du OVERHØRTE at du ble forfulgt av ‘noe

      mafian’? Og du innser ikke at det høres ganske sinnsykt ut selv? Du må

      virkelig få deg litt selvinnsikt og begynne å se virkeligheten for hva

      den faktisk er og ikke tro alt og alle er ute etter å ta deg.

      Verden

      revolverer ikke rundt deg. Det må du snart innse, Erik.

    • Espen,



      gikk du over grensen for en kriminell handling.

      Du

      kan ikke bare si at noen er gale.

      Det

      er kriminell trakassering, og du kan bli straffet for det, av

      domstoler.



      jeg ser helst at folk diskuterer sak, og ikke kommer med

      personangrep.

      Dette

      er et velkjent tema, det har flere navn.

      Blant

      annet ‘å diskutere sak og ikke person’, og ‘å ta ballen og ikke

      mannen’.

      Men

      jeg skjønner det, at i vår moderne tid, når Gud og hvermann er på

      internett, så er det mange som ikke har lært seg spillereglene, i

      debatter.

      Men

      da kan jeg komme med en liten oppfordring om det.

      Da

      jeg fikk meg internett i 1996, så leste jeg om ‘nettiquette’, altså

      oppføsel på nettet, men dette virker det som at har gått i glemmeboka,

      hos den oppvoksende generasjon.



      jeg oppfordrer de som leser dette, til å huske å oppføre seg ordenltig

      og høflig mot folk, også på internett.

      Mvh.

      Erik

      Ribsskog

    • Men

      Erik, du oppfører deg jo ikke høflig mot folk. Jeg har lest litt i

      bloggen din og der kaller du folk hurper[1], du sier du skal drepe

      folk[2], og du legger ut folks fulle navn og logger uten at de ønsker

      det[3]. Føler du at du følger norsk lov eller nettiquetten du så varmt

      omtaler/omfavner? Jeg syntes ikke det.

      Du

      må gå litt i deg selv også, Erik. Du skriver på bloggen nå at jeg har

      kommet med drapstrusler? Det er virkelig heller ikke sant.

      Er

      det ikke fint at vi kan diskutere på et forum som dette uten at du kan

      moderere kommentarer bare fordi de går litt imot DIN mening om alt? Jeg

      prøver virkelig ikke å være trakaserende eller nedlatende, men heller

      objektiv og se ting som det faktisk er.

      Jeg

      ser forøvrig frem til å høre hva du mener om mitt første spørsmål over

      om nettiquett. Du følger den jo tydeligvis ikke, men forventer at alle

      andre gjør det.

      [1]: http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/10/det-er-en-sann-hurpe-som-driver-tuller.html


      [2]: http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/02/patetisk.html


      [3]: http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/05/edison.html

    • Djisess,

      hva skal man med søkeordoptimalisering og puppesjokk når man har dette?

      Det går jo av seg selv, folkens!

    • Dette

      er årets beste kommentarfelt!

    • Å

      herre jemini. Jeg har nå lest litt på bloggen til denne Ribsskog og det

      er bare helt hinsides.

      For

      det første har han anmeldt Espen her. Han tolket setningen “verden

      revolverer ikke rundt deg” som en drapstrussel fordi den inneholdt ordet

      “revolver”. Den eneste måten å tolke dette på er at vi her har med en

      svært paranoid person å gjøre, og det er åpenbart at han har et sterkt

      behov for hjelp.

      Ironisk

      nok klarer han ikke å innse dette selv, og hver gang noen prøver å

      snakke litt fornuft til han, oppfatter han det som trakasserig,

      æreskrenkelse og drapstrusler. Og for å toppe det hele så sier han

      alltid at de som ikke deler hans virkelighetsoppfatning er gale.

      Det

      går også igjen at han alltid sier folk ikke bare kan kalle han for gal,

      mens han legger ut om hvordan alt og alle han kjenner er enten gærne,

      medlemmer av mafiaen, Illuminati eller hva det nå måtte være.

      Selv

      om dette er veldig underholdende lesning, må jeg også si jeg synes synd

      på fyren. Han kan umulig ha det bra der han sitter og tror at alt og

      alle er ute etter’n. Men til tross for dette har han ingen problemer med

      å legge ut hele adressen sin på bloggen, slik at alle som tilsynelatende

      er ute etter’n fint kan plukke han ned når de måtte ønske. Hadde han

      virkelig hatt mafiaen etter seg, hadde han vært borte for lengst.

      Nei,

      vi får bare håpe at denne fyren får kommet seg til psykolog så fort som

      mulig og får hjelp til å overkomme disse

      vrangforestillingene.

    • Kan

      det være noen sammenheng mellom endetiden og likekjønnet

      ekteskap?

    • For

      å være føre var, har jeg allerede politianmeldt meg selv for å skrive

      denne kommentaren.

      Hva

      jeg egentlig skulle skulle skrive, har jeg glemt. Jeg tror det var noe

      trakasserende og personangripende. Jeg kommer nok på det.

      Forøvrig

      misunnelig (og ergo litt sur) på Meland: En selvdrivende blogg må være

      rene drømmen!

    • Jeg

      er forvirret. Er Ribsskog seriøs?? Jeg har ledd meg gjennom hele

      kommentarfeltet i den tro at Espen ikke forstod spøken, men nå lurer jeg

      på om spøken er på meg eller Espen. :-/

    • Jeg

      tror han er seriøs. Har fått et par mailer i dag som tyder på

      det.

    • Jeg

      må si bloggen hans er ganske fornøyelig lesning, det skal han

      ha :)

    • Det

      er trolig noe krig fra vestlendinger, mot østlendingene da.

      Og

      Astrid Meland er jo vestlending.

      Stesøstra

      mi, Christell, er også vestlending og har familie som er i

      Malteserordenen og Illuminati.

      Bestemor

      Ingeborg var jo også i Illuminati.



      kanskje har Illuminati erklært krig mot østlendingene?

      Vi

      få se.

      Med

      vennlig hilsen

      Eirik

      Ripsskog

    • Hjelp.

      Hilsen østlending.

    • Jeg

      har observert Erik en tid nå og han må være splitter pine gal.
      Blant

      annet mener han at det er brukt menneskekjøtt på Grandiosa, og lurer på

      hvorfor lik av gamle mennesker er så lette.
      Han

      har spekulert i det meste og konklusjonen er alltid at mafiaen står bak

      og den er ute etter ham.
      Men

      en lurer hele tiden på hvordan samfunnet er blitt og om det et sted

      finnes hjelp for Erik.
      Hilsen

      observatør som også har husket på å politimelde seg i forkant slik at

      Erik slipper det bryderiet.

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2009/11/1
    Subject: Anmeldelse av drapstrussel på Dagbladet-journalist

    Astrid Melands blogg
    To: post.sondre.buskerud@politiet.no

    Hei,

    jeg tenkte jeg kunne sende til Drammenspolitiet, siden jeg er fra

    Berger.

    Det er en kar, som har kommet med trakassering, og drapstrussel mot

    meg, på Dagbladet-journalisten Astrid Melands blogg:

    Her er det han skriver:


    • Jeg

      har intet behov for å erklære krig mot deg, Erik. Å diskutere med en gal

      mann kommer man ingen vei med, man risikerer bare å bli dratt inn i

      vedkommenes galskap.

      Rømte

      du virkelig landet fordi du OVERHØRTE at du ble forfulgt av ‘noe

      mafian’? Og du innser ikke at det høres ganske sinnsykt ut selv? Du må

      virkelig få deg litt selvinnsikt og begynne å se virkeligheten for hva

      den faktisk er og ikke tro alt og alle er ute etter å ta deg.

      Verden

      revolverer ikke rundt deg. Det må du snart innse, Erik.

      http://astridmeland.wordpress.com/2009/10/29/meland-star-fram-som-medlem-i-bilderberggruppen/#comment-2207

      Han

      skriver at jeg er gal, og det er jo ikke sant, han kan jo ikke bare

      skrive sånn om folk, så det mener jeg er kriminelt.

      Og,

      til drapstrusselen, han skriver: Verden revolverer ikke rundt deg'.

      Da

      mener jeg at han skriver noe med 'revolver' der, er ment som en

      drapstrussel, så det vil jeg gjerne anmelde, for sånt synes jeg ikke er

      noe trivelig.

      Det

      er en ting, å ha forskjellige meninger i en diskusjon, men å komme med

      skjulte drapstrusler, det synes jeg er å gå alt for langt, i en

      diskusjon på nettet.

      Jeg

      ønsker gjerningsmannen tiltalt og straffet.

      Mvh.

      Erik

      Ribsskog






  • (For jeg har sendt tekstmelding til en av naboene hennes, igår, (som jeg fant på lokaldelen.se).

    Og de var sammen, på danskebåten, mellom Sverige og Danmark).

    Hun visste ikke det, at moren min, (som var hennes kusine), var død.

    (Enda hun har jo vært død siden 1999).

    Hun fortalte meg at det var hun som var fadder, og hun lurte på hvordan jeg hadde funnet ut det.

    Jeg sa at jeg hadde fått dåpsattesten, fra Svelvik kirke.

    Og at en som het Bjørn Ribsskog, hadde drevet med noe slektsforskning.

    Og at jeg hadde fått vite at hun bodde i Sverige, av Ola Øyvin Ribsskog.

    Og at jeg skulle hilse fra hu Jorunn Ribsskog Nagelsett, på Vestlandet, som trodde at hu bodde i Skedsmo.

    (Men hun Annikken sa, at hu hadde bodd i Skedsmo og).

    Jeg spurte hva hun syntes om Johannes.

    Og da sa hun bare at han var død.

    Og da sa jeg at han døde jo i Spania.

    Også begynte hun å forklare at det var dårlig kontakt, siden de var på danskebåten, mellom Sverige og Danmark.

    Og så ble det brutt.

    Jeg syntes hu virka litt som mora mi nesten, at hu var vanskelig å komme inn på.

    Og at hun prata litt sånn snobbete, nesten som tante Ellen.

    Men hun var vel ikke så ille.

    Jeg prøvde å spørre henne hvem som spurte henne, om hun kunne være fadder.

    Men det var kanskje mora mi, hva vet jeg.

    Det ble brutt da.

    Men det var kanskje ikke så hyggelig for henne, å høre det, at mora mi døde i 1999.

    Siden mora mi var kusina hennes.

    Jeg prøvde å spørre henne hva hun syntes om mora mi, siden han Ola hadde sagt at mora mi hadde nerveproblemer, men det fikk jeg ikke noe ordentlig svar på.

    Men jeg får se hva som skjer, om jeg ringer de tilbake seinere.

    Så kanskje det er bedre linje da, så kanskje hu kan si noe om slekta mi.

    Jeg lurte på hvor mora mi var i England for eksempel.

    Men det virker som at folk i slekta mi, de er mer sånn at de sier minst mulig, enn at de sier mye, eller noe i det hele tatt.

    Men men.

    Bare noe jeg kom på.

    Vi får se hva som skjer.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg lurer på om det var sånn, at hu oldemora mi, Helga Ribsskog f. Dørumsgaard, og hennes mor, Karen Pedersdatter, fra Fladeby, virkelig var etter Noah?

    Det virker litt som at Noah-linjen, blir tullet med av Johanitterordenen, synes jeg.

    Noe sånt.

    Hm.

    Vi får se.

    For hu der Annikken virker det også som at blir tullet med, synes jeg.

    Hun var mistenksom og lurte på hvordan jeg visste, at hu var fadderen min, osv.

    Så sånn var det.

    PS 2.

    Men faddere, de er vel kanskje ment å følge med på hva som foregår, med den de er fadder for.

    Men det var ikke sånn, at hu unnskyldte seg, siden hu ikke hadde hørt fra seg.

    Men hu fortalte at hu sendte postkort, (altså julekort), til han Ola Øyvin Ribsskog.

    Så hu har vel antagelig kutta ut Ribsskog-familien da, hvis jeg skulle gjette.

    Men hu ringte tilbake ihvertfall da.

    Så det var ikke så ille, må man si.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • Sånn som jeg tenker nå.

    Så var dette noe idioti, fra noe ‘pakistaner-mafia’.

    For han pakistaneren hos Brødrene London, (han oppkjøperen, eller hva han var), han har sikkert kjøpt den HiAc-en, som jeg vraka.

    Også har han blitt sur på meg, siden det var mye galt på bilen.

    (Enda jeg ikke har snakka med han, og ikke visste hvem han var).

    Så har dem tulla med meg, når jeg ble butikksjef.

    (Gjennom Magne Winnem, bl.a., som spurte hvordan bil jeg så etter).

    Så har dem satt inn en annonse, i Aftenposten, på en bil, i den prisklassen jeg så etter, (ca. 16-18.000).

    Også lurte de meg til å kjøpe en bil med mye feil på.

    Sånn at han pakistaneren, som ‘vanka’ hos Brødrene London, skulle få ‘hevn’, eller ‘idiot-hevn’, vil jeg kalle det.

    Og merkelig nok, så het de som solgte meg den andre bilen, en svart metallic Ford Sierra.

    De het Özgyr, det samme som Hava Özgyr, som begynte på Rimi Bjørndal, like etter at jeg vraka HiAce-en.

    Og hennes søstre, Sema og Songül, begynte også på Rimi Bjørndal, i 1997 og Songül, like før 2002 vel, (da jeg begynte å jobbe på Rimi Bjørndal igjen, som låseansvarlig, ved siden av studier på Ingeniørhøyskolen).

    Så nå begynner det å lukte av en pakistaner/Brødrene London/Magne Winnem og Özgyr-mafia, vil jeg si.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    En som jobba på Rimi Bjørndal seinere, (i 2002 og 2003, en pakistaner), han var jo bror av en bruktbilselger, på Ensjø.

    Hva het han da.

    Jeg får se om jeg klarer å huske det.

    Vi får se.







  • Gmail – Ad: Vs: Problemer med Toyota HiAce i 1997







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Ad: Vs: Problemer med Toyota HiAce i 1997





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, May 6, 2010 at 1:57 PM





    To:

    teknisk@oslo.toyota.no



    Hei,



    jeg sjekka med Gjensidige nå, og dem mente at registreringsnummeret var DE 95309.

    Det er en bil som har vært eiet av tremenningen min Øystein Andersen, som drev automatfirma, og han fikk kjøpt den brukt, (og billig tror jeg), av firmaet faren hans jobba i, Tetra Pak, i Oslo Vest eller Bærum vel.

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/5/6
    Subject: Re: Ad: Vs: Problemer med Toyota HiAce i 1997
    To: Alna Teknisk <teknisk@oslo.toyota.no>

    Hei,

    ja, den var jo gammel den HiAce-en, så jeg vraka den seinere i 1997, var det vel.

    Men jeg kan kontakte dem jeg vraka bilen hos.
    Det var vel brødrene London, kanskje(?)

    Jeg husker ikke helt hvor jeg kjørte da, men det var nok i Groruddalen.
    Kanskje biltilsynet vet dette.
    Evt. forsikringsselskapet.
    Jeg får sjekke det opp, så får jeg kontakte dere tilbake eventuelt.

    Takk for svar!.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/5/6 Alna Teknisk <teknisk@oslo.toyota.no>

    Først og fremst må jeg få registeringsnummeret

    på din Hi Ace.

    Og om det var sabotasje eller ei, har

    ikke vi noen forutsetning for å uttale oss om. Men har du reg.nr, så kan

    jeg finne frem kopi av fakturaen.

    Post Økern/Oslo/ToyotaNO

    Sendt av: Rita L. Haarstad/Alnabru/Oslo/ToyotaNO

    06.05.2010 08:48

    Til

    Alna Teknisk/Alnabru/Oslo/ToyotaNO@ToyotaNO

    cc

    Emne

    Vs: Problemer med Toyota HiAce i 1997

    —– Videresendt av Rita

    L. Haarstad/Alnabru/Oslo/ToyotaNO den 06.05.2010 08:48 —–

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    06.05.2010 03:58

    Til

    post.okern@toyota.no

    cc

    Emne

    Problemer med Toyota HiAce i 1997

    Hei,

    jeg var hos Toyota Ensjø, eller noe, angående noe problemer

    med en Toyota HiAce jeg hadde.

    En reperasjon, som kosta 1000 kroner, eller noe.

    Det var en del som hadde falt av motoren, eller noe.

    Har dere meg på dataen?

    Kan det ha vært noe sabotasje, fra noen i familien min?

    Jeg var på familieselskap hos onkelen min Runar Mogan Olsen, i Son, helga

    før den mandagen, som jeg ikke fikk bilen til å virke.

    På forhånd takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Sv:(Saksnummer: 1344773) Forsikring på en Toyota HiAce, i 1996 og 1997







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Sv:(Saksnummer: 1344773) Forsikring på en Toyota HiAce, i 1996 og 1997





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, May 6, 2010 at 1:50 PM





    To:

    kundeservice@gjensidige.no



    Hei,

    nei han sa bare 'Kjetil'.
    Mener jeg å huske ihvertfall.
    Det var jo tidligere idag så.
    DE kan være riktig det, for den bilen kjøpte jeg av tremenningen min Øystein Andersen og hans kompanjong Glenn Hesler, som drev automatfirma.

    Så den bilen var ganske slitt.

    Og det var en bil de hadde kjøpt brukt, av Tetra Pak, for faren til Øystein jobba der.
    Og de holder jo til ute i Bærum, eller vest for Oslo Vest da, (hvis jeg husker riktig).

    Og DE det er vel kanskje Oslo eller Bærum.

    (Jeg får tenke litt mer på det her, jeg har bodd i England siden 2004/2005 nå, så det går litt i glemmeboka).
    Men jeg kontakter Toyota med det registreringsnummeret.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/5/6 <kundeservice@gjensidige.no>


    (Please keep the subject when replying to this mail)

    Hei,

    Jeg viser til din melding,

    Da 1997 er såpass lenge siden, kan jeg ikke se detaljene rundt ditt kundeforhold da. Registreringsnr DE 95309 kan være det rette nummeret på denne.

    Husker du fulle navnet på den du snakket med hos oss som ga deg denne epostadressen?

    Vennlig Hilsen,

    Petter Svanevik

    Senior Kunderådgiver

    Gjensidige

    Tlf: 03100






  • img052

    PS.

    Ja, det Pasient- og brukerombudet.

    De sier at Sykehuset Østfold gjør det feil.

    De må undersøke hva som har foregått selv.

    Og hvis de ikke vil det nå, så kan det påklages til Helsetilsynet.

    Så de prøvde kanskje å lure meg litt, når de henviste til Pasient- og brukerombudet.

    Så det var bra at de fulgte med i timen da.

    Som jeg synes at det virker som at de har gjort.

    Så det var ikke dårlig.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Gmail – Forsikring på en Toyota HiAce, i 1996 og 1997







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Forsikring på en Toyota HiAce, i 1996 og 1997





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, May 6, 2010 at 12:30 PM





    To:

    kundeservice@gjensidige.no



    Hei,

    jeg ringte og prata med Kjetil hos dere nå, og fikk e-post adressen deres.
    Jeg hadde en Toyota HiAce, i 1996 og 1997, som jeg mener å huske, at var forsikra hos dere.

    Så har jeg noe slekt som er i Johanitterordenen, min far Arne Mogan Olsen, sin nye dame, siden 1980, Haldis Humblen, har slekt i Johanitterordenen.

    Og jeg lurer på om noen tulla med noe på motoren på den HiAce-en, da jeg var på slektstreff, hos onkelen min i Son, Runar Mogan Olsen, i 1997.

    For da virka ikke bilen, når jeg skulle på jobb på mandagen, og min fars stedatter Christell og min søster Pia, var så opptatt av bilen min, hvor jeg parkerte og søstra mi ville gjerne ta toget hjem til Oslo, heller enn å sitte på med meg, siden jeg ikke hadde barnesete i bilen, men da mente onkelen min Runar, at det ville få folk gjort, tatt toget, fordi ens sønn ikke fikk sitte i barnesete, siden søstra mi hadde en sønn, men jeg hadde ikke noen unger, så jeg tenkte ikke på noe barnesete akkurat.

    Det hadde sett dumt ut, mener jeg, å hatt barnesete i den bilen, når jeg ikke hadde unger.
    Men men.
    Så jeg lurer på om de ødela en del på bilen, og at søstra mi har visst om det, siden hu var så nervøs for å sitte på.

    Så jeg har kontakta Toyota, om det her, (for jeg reparerte bilen hos Toyota).
    Men de ville ha registreringsnummeret på den bilen.
    Og det husker ikke jeg.
    Så om dere har det registrert på meg, siden jeg var kunde hos dere, i 1997.

    Med en forsikring på en Toyota HiAce.
    På forhånd takk for hjelp isåfall!
    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Toyota HiAce vraka i 1997







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Toyota HiAce vraka i 1997





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, May 6, 2010 at 11:12 AM





    To:

    blb@blb.no



    Hei,

    jeg mener det var dere jeg var hos, med en Toyota HiAce, som jeg vraka i 1997.
    Jeg hadde vel litt feber den dagen, så jeg husker ikke helt hvor jeg kjørte.
    Men den bilen var det en feil på, noen måneder før, da jeg var i familieselskap, hos onkelen min Runar Mogan Olsen i Son.

    Og jeg har funnet ut at slekta til samboeren til faren min Arne Mogan Olsen, Haldis Humblen, dem er i Johanitterorden.
    Og jeg tror de har tulla med bilen.
    Og da var jeg på Toyota og reparerte bilen.

    Og da prøver jeg å få tak i fakturaen.
    Men da må jeg ha registrerningsnummeret.
    Så lurte jeg på om dere hadde det.
    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    Mvh.

    Erik Ribsskog






    PS.

    Da var det en pakistaner, mener jeg å huske, som fløy rundt bilen min, da jeg kom til høgger’n, og ville kjøpe bilen, (av høgger’n da).

    Og som prata om bilen, til noen andre, og ikke brydde seg om at jeg hørte hva han sa.

    Han sa vel noe sånt som at den bilen var for fin til å vrakes, eller noe.

    Men jeg tror ikke han sa det til meg.

    Men jeg hadde litt feber da.

    Han var vel ikke ansatt hos Brødrene London, tror jeg.

    Hva vet jeg, jeg hadde ikke vært der før.

    Men jeg må si at jeg opplevde han pakistaneren som litt nærgående.

    Men men.

    Det var så mye feil på bilen, så jeg gadd ikke å få den fiksa, på verkstedet.

    For det ville nok blitt ganske dyrt.

    Blant annet så var bakdøra i vranglås, og den måtte da ha blitt bytta.

    Det var tremenningen min, Øystein Andersen, og kameraten hans, Glenn Hesler, som brukte den bilen, til automatfirma sitt.

    Så den var vrak omtrent.

    Så de lurte jo meg da, må jeg si, til å kjøpe den, for 5.000.

    Men jeg syntes det var greit å ha bil.

    Jeg brukte den til å flytte, fra Ellingsrudåsen, til St. Hanshaugen, i 1996.

    Og jeg brukte den bilen, da jeg jobba på Chinatown-expressen, i 1996.

    Pluss at jeg kjørte til Danmark, sommeren 1996, på ferie.

    Og jeg kjørte til og fra jobb og sånn da.

    Så 5.000, for en bil som varte i et og halvt år, det var pytt-pytt liksom, syntes jeg.

    For da fikk jeg kjørt litt aleine og.

    Det ville jeg nok ikke fått gjort, hvis jeg ikke hadde kjøpt den bilen.

    Det er litt kjedelig å få seg lappen, og ikke fått kjørt bil noe aleine.

    Så det var derfor jeg syntes det var artig å kjøpe den bilen.

    For da kunne jeg også kjøre uten kjørelærer.

    Det hadde jeg vel vanskelig fått til ellers.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Jeg hadde jo også kneoperasjon, våren 1996, og da var det greit å ha bil.

    Mens jeg var på Aker Sykehus, så lot jeg Glenn Hesler og Øystein Andersen, låne bilen.

    For bilen deres var på reperasjon.

    Uten å ta betalt.

    Så de skylder meg egentlig en tjeneste for det.

    Men hvordan betalte tremenningen min Øystein meg tilbake?

    Jo, han eller noen han kjenner, sletta alle mp3-ene mine, et år eller to seinere.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så sånn var det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det var noe feil med bakdøra, som jeg prøvde å få fiksa hos Toyota.

    Men det lot seg ikke gjøre.

    Siden det var noe med håndtaket, eller noe.

    Og jeg hadde ikke garasje, på St. Hanshaugen.

    Så jeg ville ikke la den bilen stå, med ulåst og åpen bakdør, midt i Oslo Sentrum, med fulle folk, og tyver og kjeltringer, og det som er.

    Så jeg sa at de på Toyota, bare skulle la den døra gå i vranglås.

    For det var en skyvedør også.

    Ellers så hadde det blitt problemer og kosta veldig mye og tatt mye tid, å få fiksa den døra.

    (Og jeg trengte den bilen raskt, fra Toyota, for jeg skulle flytte fra Ellingsrudåsen til St. Hanshaugen, til Rimi-leilighetene der, samme dagen, eller noe).

    Jeg fikk vel ikke opplyst at det var noe galt med den døra heller, mener jeg.

    Og jeg skulle jo ikke bruke den bilen til å transportere ting.

    Jeg brukte jo bare den bilen som en vanlig personbil, til og fra jobb.

    (Og som campingbil i Danmark en sommer).

    Så det holdt at en dør virka for meg, bak på bilen.

    Men jeg visste jo ikke det da, da jeg nettopp hadde fått lappen.

    Jeg visste ikke at EU-reglene, gikk på ting som at alle dørene måtte virke.

    For jeg skjønte ikke at det hadde noe med sikkerhet å gjøre, som jeg hadde hørt at EU-reglene skulle være om.

    EU-godkjenning.

    Men jeg var på Toyota igjen, i 1997 vel, og da fortalte de meg det, (et drøyt år seinere), at døra også måtte virke.

    Og det var også mye annet feil.

    Og jeg hadde ikke så god råd, jeg fikk 160.000 i året, og jeg hadde internett, som var ganske dyrt, de første åra, med modem, som slukte tellerskritt.

    Så jeg fant ut at jeg måtte droppe bilen.

    For jeg hadde ikke nok penger til å betale for EU-reperasjon heller.

    Og grunnen til at jeg kjøpte bilen, var for å ha en bil å fått kjørt litt med liksom.

    Ikke noe annen grunn egentlig.

    Jeg bodde jo i Oslo kommune, så jeg klarte meg fint med månedskort egentlig, som jeg hadde hatt i mange år før jeg fikk lappen da.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    PS 3.

    Og Øystein og Glenn, de er ikke så voksne.

    Så det lå et hav av søppel, i den bilen.

    Tomflasker, burger-esker og gudene vet hva.

    Mange søppelsekker med søppel.

    Så jeg måtte rydde den bilen, i over en time vel, og renske den for søppel og sånn.

    Så Øystein og Glenn, de skylder meg egentlig en tjenste, siden jeg kjøpte den bilen.

    Men jeg skjønte det sånn, som at automatfirmaet deres, gikk dårlig.

    Så jeg syntes det var greit å kjøpe den bilen.

    For jeg huska tilbake til 1993.

    Da jeg lagde et dataprogram for firmaet deres, da jeg hadde påskeperm fra militæret.

    Da så ble Øystein og Glenn litt sure, for de hadde ikke egentlig tenkt å betale meg pengene med en gang.

    (Ble det vel forrandra til, mener jeg.

    Det ble ihvertfall ikke opplyst med en gang).

    Så jeg fikk 3.000 kroner i mynter, i noen sånne plastkopper, eller noe.

    Så da tenkte jeg at da hjalp jeg dem tilbake, hvis jeg kjøpte bilen.

    For jeg trengte penger, da jeg var i miliæret.

    For jeg pleide å kjøpe masse varmeposer og sjokolade og røyk, osv., for å ha med på øvelser.

    For jeg sleit litt da.

    For kommanderinga på øvelser, var hele døgnet.

    Og det var litt slitsomt for meg, som var en selvstendig person, som hadde bodd aleine siden jeg var ni år.

    For jeg var vant til å være veldig selvstendig, og også ganske bortskjemt på penger og godteri osv.

    Så jeg måtte virkelig kjempe med meg selv, for å klare å komme meg gjennom infanteriet.

    Men det var også en veldig tøff tjeneste.

    Kanskje en av de tøffeste vernepliktstjenestene i verden.

    Det er mulig.

    Noe sånt.

    Hvem vet.

    Bare noe jeg kom på.

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen