johncons
  • Jeg her tenkt mye på, om jeg er fra Larvik eller Berger.

    Men jeg får si at jeg var fra Vestfold da.

    Men, så kom jeg inn på samarbeidsavtalen, mellom Vestfold og Buskerud, og fikk en av ti plasser, som Vestfold hadde på videregående skoler i Buskerud, i 1988/89.

    Så da var jeg ikke bare fra Vestfold lengre, men også fra Buskerud.

    Og hva har Buskerud og Vestfold til felles?

    Jo, de er på Østlandet.

    Så jeg får si at jeg er fra Østlandet da.

    Men så har jo mora mi vokst opp i Vesterålen, i Nord-Norge.

    Og Ribsskog-navnet, det er fra Trøndelag.

    Så jeg kan kanskje si at jeg er fra Norge da.

    Enten Norge eller Østlandet.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Google Mail – To the superior of Senior Enquiry Officer Kevin Gleave/Fwd: Message from EnSO – Case 551841, Ribsskog







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    To the superior of Senior Enquiry Officer Kevin Gleave/Fwd: Message from EnSO – Case 551841, Ribsskog





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Apr 3, 2010 at 5:54 PM





    To:

    enquiries@energy-ombudsman.org.uk



    Hi,

    I can't see that I've recieved an answer to this e-mail, so I'm sending you a reminder about this.
    I recieved a letter from you, dated 25. March 2010, with the case reference 551841, from Lesley Morrison, Enquiry Officer.

    But I can't see that the e-mail I'm forwarding now, has been dealt with by you, in the your letter from 25. March.
    So that's why I'm sending this e-mail, I'm trying to escalate this to the superior of Senior Enquiry Officer Kevin Gleave.

    Thank you very much in advance for helping me with this!
    Yours sincerely,
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Thu, Mar 18, 2010 at 3:14 PM
    Subject: Re: Message from EnSO – Case 551841, Ribsskog

    To: The Ombudsman <enquiries@energy-ombudsman.org.uk>

    Hi,

    I'm refering to your letter that was with the e-mail I'm replying to.

    I think it sounds strange that you jam all the complaints into one.
    Are you sure that this is right?

    Could you please send this to your superior so that I can get a second opinion?
    Yours sincerely,
    Erik Ribsskog

    On Thu, Mar 18, 2010 at 2:43 PM, The Ombudsman <enquiries@energy-ombudsman.org.uk> wrote:

    Please find attached a letter from The Energy Ombudsman.












  • Google Mail – Spørsmål om medlemskap i organisasjoner/Fwd: VS: Referanse fra OBS Triaden







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Spørsmål om medlemskap i organisasjoner/Fwd: VS: Referanse fra OBS Triaden





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Apr 3, 2010 at 4:08 PM





    To:

    Arild.Johannessen@coop.no


    Cc:

    Register Høyre <Register.Hoyre@hoyre.no>


    Bcc:

    bjorn.kolby@lo.no



    Hei,

    men hvorfor er det at dere absolutt skal vite det?
    Jeg syntes at jeg måtte skrive noe, for ellers så jeg dum ut.
    Det er var liksom navn, adresse og medlemskap i organisasjoner.

    Jeg husker jo da jeg bodde i Larvik, som guttunge, at hvis man panta tomflasker på Domus, så måtte man skrive opp navn og adresse i en bok.
    Jeg sier som i reklamen, 'skeptisk'.

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/4/3 <Arild.Johannessen@coop.no>

    Coop er en partipolitisk uavhengig medlemsorganisasjon. Her er

    både høyrefolk og kommunister, i den grad slike ennå fins, medlemmer.

    At du har vært aktiv i Unge Høyre, spiller selvsagt ingen rolle

    for ansettelses- eller medlemskapsforhold.

    Med

    vennlig hilsen

    Coop Norge Handel AS

    Arild

    Johannessen

    Fagredaktør

    Informasjon og samfunnskontakt

    Tlf +47 22 89 95 00

    Mob +47 909 54370

    E-post: arild.johannessen@coop.no

    Besøksadresse: Kirkegaten 4 – Oslo

    www.coop.no

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 3. april 2010 05:15

    Til: Johannessen, Arild

    Kopi: register@hoyre.no

    Emne: Spørsmål om medlemskap i organisasjoner/Fwd: VS: Referanse fra OBS

    Triaden

    Hei igjen,

    jeg kom på et punkt til.

    Da jeg begynte å jobbe hos dere i 1990, så het dere jo først

    Matland.

    (Men Coop var vel eier).

    Så ble det OBS Triaden, fra 1991.

    Og så, et halvt år senere kanskje, så ble det tatt over av OBS Lillestrøm.

    Og da, så fikk jeg en ny kontrakt av butikksjef John Ellingsen.

    Og da skulle man skrive på, hvilke organisasjoner man var medlem i.

    Og da skrev jeg Unge Høyre, siden jeg hadde vært på noe kurs, og vært

    spesialrådgiver, må jeg si, for de, for valgkampprogrammet deres, før valget i

    1991.

    Og seinere, så har jeg merka at jeg blir tulla med på steder

    som arbeidsformidlingen på Stovner, (hvor jeg måtte gå etter militæret),

    Lånekassa, HiO, Fylkesmannen i Oslo og Akershus, osv., osv.

    Er denne informasjonen om min forbindelse til Unge Høyre

    spredd videre i noe kommunist mafia-nettverk, som kooperasjonen er en del av?

    Hva bruker dere denne informasjonen om medlemskap i

    organisasjoner til?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message

    ———-

    From: <Arild.Johannessen@coop.no>

    Date: 2010/1/11

    Subject: VS: Referanse fra OBS Triaden

    To: haavard.braathen@co.coop.no

    Cc: eribsskog@gmail.com

    Haavard Bratahen/personaldirektør Coop Øst

    Oversender purringen under.

    Arild Johannessen

    Coop Norge Informasjon og samfunnskontakt


    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 11. januar 2010 17:24

    Til: Johannessen, Arild

    Emne: Re: Referanse fra OBS Triaden

    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar fra dere om disse

    tingene jeg tar opp i e-posten min.

    Hvordan er det f.eks. hvis jeg lurer på navnene til mine

    kolleger, fra 1991 for referanse osv., er det noe jeg kan få fra Coop, eller er

    det konfedensielt?

    (Beklager at det ble mye spørsmål osv., i den forrige e-posten jeg sendte).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/12/8 <Arild.Johannessen@coop.no>

    Erik Ribskog

    Dette var en svært sammensatt og utfordrende fortelling.

    Jeg oversender den internt i Coop.

    Arild Johannessen

    Coop Norge Informasjon og samfunnskontakt


    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 8. desember 2009 15:57

    Til: _Alle i Informasjonsavdelingen

    Emne: Referanse fra OBS Triaden

    Hei,

    jeg jobba på OBS Triaden, på begynnelsen av 90-tallet, fra

    høsten 1990 til høsten 1992, først heltid, vikariat, (ansatt av Klara), og jeg

    jobbet der med John Ellingsen, som butikksjef, (han som ble sammen med hu Brit

    fra Trøndelag, som satt i kassa, som kollega av meg, men som senere ble

    kassaleder der vel).

    Jeg fikk jobben, for jeg hadde jobba på CC Storkjøp, i Drammen, ved siden av

    videregående, i skoleåret 1988/89.

    Så sånn var det.

    Så slutta kassaleder Helene, og begynte på Rema Furuset,

    (hos en som het Paulsen vel).

    Så begynte det ei ny kassaleder der, fra OBS Lillestrøm vel,

    da de kjøpte opp OBS Triaden.

    Men hu nye kassalederen der, hu tulla med meg, da jeg var i

    militæret, og ville knapt gi meg vakter, når jeg hadde høstperm, enda vi hadde

    en avtale om dette.

    Så da begynte jeg i Rimi, hvor jeg jobba i 12 år, blant annet fire år som

    butikksjef, (for jeg kjente en fra skolen i Drammen, da jeg jobba på CC,

    som var butikksjef i Rimi, Magne Winnem, som var sjef på Rimi Munkelia).

    For jeg var i infanteriet, i militæret, og da gikk det mye penger, til

    myggservietter, og sjokolade og røyk og varmeposer og det som var, på øvelsene.

    For jeg var så tynn, for jeg bodde alene fra jeg var ni år nemlig, for faren

    min Arne M. Olsen, tulla med meg, så det var slitsomt for meg i infanteriet,

    siden jeg var så tynn.

    Så da trengte jeg penger, sånn at jeg skulle holde humøret oppe, med sjokolade

    og røyk og varmeposer osv., på øvelser.

    For militæret betalte ikke så mye, så derfor ville jeg gjerne jobbe når jeg

    hadde ferie fra militæret.

    Og det hadde jeg en muntlig avtalte med hu kassalederen der om.

    Men når jeg kom for å få vakter, så avviste hun meg.

    Så ringte ei og sa hu var syk, mens jeg stod der.

    Så da fikk jeg jobbe likevel.

    Men det var jo egentlig et løftebrudd, sånn som jeg så det, for det var jo bare

    fordi ei ringte og var syk det, ellers måtte jeg gått hjem, uten å få jobbe.

    Så etter den høstferien, så fikk jeg jobb på Rimi Munkelia, i Oslo, hvor jeg

    begynte å jobbe, juleferien 1992.

    Jeg sendte brev fra militæret, i Elverum, til John

    Ellingsen, butikksjef, OBS Triaden, om referanse, men han skrev ikke noe

    ordentlig brev til meg, enda jeg purret, jeg fikk bare et enkelt skjema.

    Og en gang, noen år seinere på 90-tallet, så var jeg innom

    OBS Triaden, og da var hu Brit, som ble dama til Ellingsen, mens jeg jobba der,

    da var hu noe slags sjef der.

    Så klagde jeg, på at jeg ikke fikk ordentlig referanse, fra Ellingsen, og da sa

    hu Brit, at jeg kunne gå inn og 'ta'n', hvis jeg ville.

    Men det syntes jeg ble for dumt, at kona sendte meg inn på kontoret for å ta

    nærmest 'ektemannen', så det droppa jeg.

    Så dere burde ikke ha ektefolk som ledere, eller samboere, det blir tull på

    arbeidsplassen, mener jeg!

    Men men.

    Og hu Helene, fra Finland vel, hu var ikke hyggelig mot meg, når jeg handla på

    REMA Furuset, da jeg var i militæret og seinere, kanskje fordi hu satt i kassa.

    Hu mobba meg fordi jeg alltid spiste det samme, (pizza grandiosa, cola og

    tortilla chips).

    Men militæret var jo tøft for meg, så jeg trøstespiste litt da, og ble mobbet

    av hu Helene i kassa, på REMA Furuset.

    (For jeg bodde i Skansen Terrasse, på Ellingsrudåsen, så jeg bare gikk i ti

    minutter, fra Furuset, langs Gamle Strømsveien vel, så var jeg på

    Ellingsrudåsen, for jeg bodde helt Øst på Ellingsrudåsen, mot grensa til

    Furuset nesten).

    Så sånn var det.

    Men kanskje hu Liss, som var kassaleder, deltid, kunne vært referanse, lurte

    jeg.

    For jeg har en arbeidssak mot Rimi, i Norge, og mot

    Bertelsmann/Microsoft i England, så jeg må gå langt tilbake.

    Og Ellingsen og hu Helene har jeg ikke så bra inntrykk av

    lengre.

    Men jeg kan ikke huske at hu Liss gjorde noe galt vel.

    Og hu fra Østen, hu begynte også å jobbe på Rema Furuset, så hu blir som å ha

    Helene som referanse nesten, synes jeg.

    Men men.

    Men kanskje han høye fra Spesialvaren, hva het han da,

    Lars-Erik(?), for jeg jobba i de fleste avdelingene, og hadde ansvaret for

    sommer-spesialvareavdelingen, på noen vakter, sommeren 91 eller 92.

    Kanskje han kunne vært referanse?

    Enten han, eller hu Liss, vil jeg si.

    Noe sånt.

    Men ikke Claus, for han var litt sånn useriøs, og bare ga konfektesker til

    kunder, uten å føre de opp som svinn osv., noe som sikkert kundene var glad

    for, hvis de klagde, så kundene ble jo fornøyde da.

    Men jeg vet ikke om det var riktig å gjøre det sånn.

    Vi får se.

    Jeg har prøvd å kontakte Knut Hauge, som også jobba i kassa heltid, på OBS

    Triaden, det året jeg jobba heltid.

    Det er fordi at han var sammen med hu Lene fra Rælingen, som også jobba heltid

    der.

    Så det var mye par, vil jeg klage på, på OBS Triaden.

    Det var Knut Hauge og hu Lene, i kassa.

    Det var søstrene Britt og Elin, fra Trøndelag, i kassa.

    Det var John Ellingsen og hu Britt, som ble et par, og jobba der i mange år,

    vel som et par, tror jeg.

    Og til og med han som var disponent der, før OBS Lillestrøm tok over, han fant

    seg ei kassadame, på knapt 20 år vel, og de hadde visst hatt hete omfavnelser

    på spiserommet, noe personalet prata om.

    Så det var ikke helt bra det som foregikk på OBS Triaden.

    Men men.

    Jeg prøver å få tak i hu Lene fra Rælingen, (som seinere begynte i Se og Hør),

    for han Knut Hauge, ville ikke si hva hu het til etternavn, (de er ikke sammen

    lengre nå), enda de var samboere, i Groruddalen, på Ammerud, eller noe sånt.

    Det husker jeg, for jeg pleide å sitte på med de hjem fra

    jobben, og noen ganger ble jeg med på omveier da.

    Men men.

    Mer da.

    Jo, så dro hu Lene oss andre i kassa, med til LO, i Oslo, av

    en eller annen grunn, i 1991 eller 92.

    I Storgata, i Oslo, var vel det.

    Og nå har jeg en sak, som jeg nevnte, mot Rimi og Bertelsmann/Microsoft, som

    jeg tar bl.a. med LO.

    Og da skulle jeg likt å visst hva det LO-møte var igjen som hu Lene dro oss med

    på.

    For jeg husker ikke hva det var om, for jeg var ikke sånn da, som 20-22 åring,

    at jeg var veldig engasjert i sånne LO-saker og sånn.

    Dette var bare en jobb jeg hadde, til jeg fikk utdannelsen min ferdig, jobben

    min på OBS, for jeg tok meg et friår, etter at jeg hadde gått et år på NHI, en

    datahøyskole, for å spare opp litt penger, og få pause fra kjedelige studier,

    siden jeg hadde gått på skole i 13 år, og det var en privat høyskole, så

    vanlig studielån strakk ikke til, så jeg kunne ikke ha tatt det på to år, uten

    jobb.

    Jeg måtte bedre økonomien min, for jeg helt på bånn

    økonomisk, så derfor hadde jeg et jobbeår, i skoleåret 1990/91, og fikk et

    halvt års vikariat av Klara, på OBS Triaden, (som het Matland de første

    månedene jeg jobba der).

    Så jobba jeg også mye det neste et og et halvt året, etter at vikariatet utløp,

    også etter at jeg begynte å studere heltid, høsten 1991.

    Så jeg prøver å få tak i referanse, og jeg prøver å finne ut om det LO-greiene,

    så jeg håper dere kan hjelpe meg med ihverfall etternavna på Liss og Lene, og

    han høye, som var leder for Spesialvareavdelinga, på OBS Triaden, i 1991 og 92,

    ihvertfall.

    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    Coop tar ansvar for miljøet – tenk deg om før du skriver ut denne

    e-posten






    PS.

    Her er mer om dette:

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen