johncons
  • tuller bestemor ingeborg

    http://www.facebook.com/pages/Ingeborg-Ankerita-Ribsskog/289395593431?ref=search&sid=1059338080.930945982..1

    PS.

    Det her må det vel bli tante Ellen (Savoldelli) og onkel Martin (Ribsskog), som må ordne opp i, siden de er min mormors nærmeste slektninger.

    Dvs. hennes barn.

    Siden det er de som fikk boet etter henne, så er det vel de som eier rettighetene til navnet hennes også.

    Og kan kreve å få denne siden fjernet.

    Det vil jeg regne med, at det er sånn.

    Så sånn er nok det.

    Så disse ‘kødderne’ her, de holder nok ingenting hellig.

    Kan det være russisk mafia, som disse er?

    Hvem vet.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • sex på stuebordet

    PS.

    Da stesøstra mi fortalte det her.

    (Det var like etter at jeg var ferdig med militæret, sommeren 1993, da hu var 20 år, og bodde ved Terningen matcafe, i Oslo, nederst i Maridalsveien).

    Da sa jeg bare, ‘har du hørt om seng, eller’, når jeg hørte hu fortalte det, at hu hadde hatt sex på salongbordet, sånn at glassplata oppå bordet knuste.

    Så hadde det vært masse blod i senga, for han gutten hadde skjært seg da, på det knuste glasset.

    Men han ville ikke gå på legevakta, han ville fortsette på soverommet.

    Jeg ville ikke gå for mye i detalj om det her, siden Christell var nesten som stesøstra mi, og vi pleide ikke å omgås så mye, på den her tida.

    Så det bare smalt fra meg, om hu hadde hørt om ‘seng’.

    Men men.

    Så jeg veit ikke hvor ofte hu gjorde sånne ting.

    Eller hvorfor hu fortalte om det her, foran en hel gjeng med venner og meg og søstra mi da.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Jeg syntes også det var litt rart, at ingen syntes det var fælt at hu Christell hadde jobba på strippebar i Australia.

    Det syntes jeg var litt fælt egentlig.

    Men men.

    PS 3.

    Det virker kanskje litt slemt å ha sånne her avstemninger.

    Men jeg prøver å finne ut hva som foregår, siden jeg blir tullet med.

    Så jeg prøver å finne ut hvem jeg kan stole på.

    Og sånne her ting, det skjer kanskje en ting et år, og en annen ting neste år.

    Så det er ikke så lett for meg, å huske hvem som oppfører seg bra og dårlig.

    Men hvis jeg samler det sånn her da, så er det lettere for meg, å få oversikten.

    Fordi, da kan jeg finne argumenter, for hvorfor jeg gjør og sånn og sånn, så har jeg mer handlefrihet.

    Og dette er jo også som mine memoarer.

    Og Christell var jo en av hovedpersonene i livet mitt, på 80-tallet.

    Og hun er et slags mysterium.

    For er hun søsteren min, eller stesøsteren min eller er hun bare en uvanlig jente fra Bergeråsen.

    For hun er rar.

    En gang fikk hun en småjente, må jeg si, til å ta av seg buksa, på Bergeråsen, på en lekeplass, i Havnehagen, nesten oppe ved der Havnehagen møter Olleveien, (i svingen før de veiene møtes, så lå det en lekeplass, ihvertfall på 80-tallet).

    En gang jeg tilfeldigvis gikk forbi.

    Og jeg prøvde å skjønne hva som skjedde.

    Og jeg hadde jo Christell i slekta, så jeg gikk jo bort til de.

    Og da fikk Christell ei veldig ung, lyshåra jente vel, til å ta av seg bentøyet.

    Så hva det var om, det veit jeg ikke.

    Men jeg prøvde å skjønne hva Christell dreiv med.

    Jeg var ikke så gammel selv, jeg var kanskje 12 år eller noe.

    Og Christell 10 år da.

    Og hu jenta kanskje 8 år.

    Hvem vet.

    Men jeg ba henne ta på seg buksa igjen, for jeg hadde jo mye slekt på Bergeråsen, og besteforeldre på Sand, like ved, så jeg kunne jo ikke hjelpe Christell, med å drive å tulle sånn.

    (Selv om jeg kanskje var litt betatt av Christell noen ganger, siden hun var en av de peneste jentene på Bergeråsen vel.

    Så skjønte jeg det, at det greiene til Christell gikk for langt).

    For hele slekta kunne jo få dårlig rykte av de greiene, som Christell holdt på med.

    Så jeg ba hu jenta ta på seg buksa igjen.

    Og jeg gikk aldri opp dit igjen, for jeg var redd at hu jenta og lillebroren hennes.

    De ville nok blitt redd hvis jeg hadde gått opp dit igjen.

    Så jeg holdt meg vekk derfra, for jeg skjønte at det som Christell dreiv på med der, det kunne det blitt skandale ut av.

    Så jeg holdt meg mest i leiligheten i Leirfaret, og Havnehagen nedafor S-svingen, pluss veien bort til besteforeldrene mine på Sand da.

    Og det var egentlig et ganske stort området, så jeg holdt meg litt unna den øvre delen av Bergeråsen etter det her.

    Så sånn var det.

    Men hvorfor Christell gjorde det her, og om hu plagde hu jenta noe mer, det veit jeg ikke.

    Men Hans Martin klagde på at jeg bare satt hjemme.

    Så kanskje Christell hjalp Hans Martin Fallan, med å prøve å få kontroll på hu jenta.

    Også ville de skremme henne med meg.

    Og så skulle Hans Martin trøste kanskje?

    Hvem vet.

    Man må nesten spørre Christell.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg kom på.

    PS 4.

    Det var selvfølgelig en del, som jeg glemte å ta med om, i den avstemningen om hva det værste Christell har gjort er, så jeg får prøve å lage en avstemning til, og så en finale.

    Vi får se.

    PS 5.

    Christell ville jo ikke prate med meg om gamle dager.

    Så jeg må nesten prøve å vrenge bevistheten min, og prøve å analysere alt som har foregått selv.

    Så derfor finner jeg på noen ting som ser litt slemme ut da.

    Men jeg har altså overhørt at jeg er forfulgt av noe ‘mafian’, og jeg vet at Christell har korsfarere i slekten, den såkalt johanitterordenen.

    Så Christell er ikke en vanlig jente, vil jeg si.

    Så sånn er nok det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.







  • Google Mail – Interpreter – Norwegian, Swedish, Danish







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Interpreter – Norwegian, Swedish, Danish





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Mar 17, 2010 at 8:43 PM





    To:

    sc@prestigenetwork.com



    Hi,

    I'm a Norwegian native, who has been living in the UK, since 2004.
    I've been working, as self-employed, in the UK, on behalf of a company in Norwich, Packaging Europe, with contacting companies in Scandinavia, on behalf of them.

    I've also been working on behalf of Microsoft, answering calls, in English, Norwegian, Swedish and Danish.
    I used to have good grades in both Norwegian and English at school and Upper Secondary school, and I speak fluent English and native Norwegian, and I also speak fluent Swedish and almost fluent Danish.

    I attach my CV and hope to hear back from you!
    Yours sincerely,
    Erik Ribsskog





    CV – Erik Ribsskog.rtf
    12K










  • Google Mail – Anmerkning i kredittregister







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmerkning i kredittregister





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Mar 17, 2010 at 5:02 PM





    To:

    aktivkapital@aktivkapital.no



    Hei,

    jeg fikk et brev fra Lindorff Inkasso idag, med en kopi av kredittforespørsel.
    Der står det en anmerkning fra Aktiv Kapital, fra 23.11.2009, på 10.155.
    Men jeg har vel gitt beskjed til alle mine kreditorer at jeg skal ordne med gjelden, gjennom gjeldsrådgiver i Larvik kommune, når jeg får meg en fast jobb, (jeg er arbeidsledig i England), som jeg har avtalt med Larvik kommune, at da skal jeg få gjeldsrådgiver hos dem.

    I mellomtiden, så er det ikke noe jeg kan gjøre, for jeg lever på engelsk arbeidsledighetstrygd, og jeg har ikke noe formue, og har nok med å betale med å betale mine vanlige regninger, (jeg er på budsjett i samarbeid med CCCS, her i England).

    Så jeg mener at dere skal ha fått beskjed om dette, så jeg synes det er rart at dere gir meg anmerkning i kredittregisteret, så jeg ønsker gjerne å klage litt på dette.
    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Google Mail – Sak nr: 15887079







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Sak nr: 15887079





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Mar 17, 2010 at 4:53 PM





    To:

    international@lindorff.com



    Hei,

    jeg er arbeidsledig, og uten formue, i England nå, og har ikke mulighet til å betale noen inkasso.
    Jeg har en avtale, med Larvik kommune, om at jeg skal få gjeldsrådgivning, av gjeldsrådgiver, hos dem, når jeg får meg en fast jobb.

    Så jeg sier til alle, at de må bare vente til jeg får meg en jobb, og tar dette gjennom Larvik kommunes gjeldsrådgivning.
    For jeg har dessverre ikke råd til å betale noen inkasso nå, men klarer bare å betale mine vanlige regniner her i England.

    Mvh.
    Erik Ribsskog






  • img014

    PS.

    De pengene jeg skylder de, de er fra skatten ifjor, hvor skattemyndighetene rota.

    Så den er hos the Adjudicator.

    Så den gjelden der, den regner jeg med at blir sletta.

    Vi får se.

    Bare noe jeg kom på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • frossenpizza ras

    http://www.aftenposten.no/okonomi/innland/article3568982.ece

    PS.

    Jeg leste jo tilfeldigvis et gratismagasin, på McDonalds, i Østbanehallen, i Oslo, rundt år 2000, hvor det stod noe som indikerte at det kanskje var noe galt med kjøttet på Pizza Grandiosa.

    Så jeg har prøvd å søke om dette på nettet.

    Og jeg fant en del merkverdige ting.

    Blant annet så lages Big One og Grandiosa, på to forskjellige fabrikker, som begge ligger i Stranda, og eies av Orkla Stabburet.

    Men begge fabrikkene har eget pizzabunnbakeri.

    Så de to fabrikkene kunne like gjerne ha ligget den ene i Bergen og den andre i Oslo.

    For de samarbeider ikke om noen ting, virker det som.

    De tar ikke ut noen synergieffekter, som det heter i næringslivet.

    Det virker det ikke som at de gjør, av det jeg har lest på nettet.

    Og det vil jeg si er rart, for bedrifter prøver jo å drive mest mulig lønnsomt, og få mest mulig overskudd.

    Men det gjør de ikke på Orklas pizzafabrikker i Stranda, vil jeg si.

    Dessuten, Big One selges i Sverige, men ikke Grandiosa.

    Mens i Norge, så selger Grandiosa kanskje 5 eller 10 ganger så mye som Big One.

    Tilfeldig, eller er det noe galt med kjøttblandingen på Pizza Grandiosa, (fra Stranda), som svenskene har funnet ut av, men holder tett om?

    (For Grandiosa, fra Stranda, ble tidligere solgt i Sverige nemlig).

    Så det er her er litt mystisk, vil jeg si.

    Hva er svaret på gåten, hvorfor blir ikke Grandiosa fra Stranda solgt i Sverige, når Big One fra Stranda blir det.

    Hm.

    Vi får se om det er mulig å finne ut.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen