johncons
  • Jeg skrev om at Svelvik-ordfører Lippert, var med i strippekonkurransen til RUSS 88, på Sande VGS.

    Og han skryter på Facebook-sida til Sande VGS., om at RUSS 88 var så stort.

    Så da skreiv jeg om at han var med i strippekonkurransen, på Facebook-sida til Sande VGS.

    Og de RUSS 88, de var noen gærninger.

    De to største festdagene i Svelvik.

    (Kanskje bortsett fra nyttårsaften, jeg har vel aldri vært på noe nyttårsaften i Svelvik).

    Det er 16. mai og Svelvikdagene.

    Så da samler alle ungdommene seg, utafor samfunnshuset, i Svelvik.

    Og jeg også var med, for de andre i klassen min, fortalte meg det, at det var stor fest da, på 16. mai, i Svelvik.

    Så jeg pleide å dra til Svelvik hver 16. mai, og feste hele kvelden og halve natta, når jeg gikk på ungdomsskolen.

    Som de fleste i klassen min gjorde vel.

    Jeg fikk lett tak i drikkevarer, for faren min var mer eller mindre alkoholiker, og de låste aldri garasjen, hvor ølen stod, og heller ikke inngangsdøra, til huset til Haldis, hvor de hadde barskap.

    Men men.

    Og en gang lagde jeg 25 liter vin selv, selv om den ble sånn, at vinen fortsatte å gjære, i magan, og man ble sjuk av vinen, som jeg solgte en del av.

    Men men.

    En som het Halvor, tror jeg, fortalte meg, at russen kidnappa masse jenter, som dem kjørte til en øde vei, også måtte dem gå nakne tilbake til Svelvik sentrum.

    Det var jeg ikke helt sikker på om jeg trodde på.

    Men jo, det var visst sant.

    Og jeg hadde ikke noe å prate med der, for det var mest klikker og gjenger, og de i klassen var kanskje fulle da, og jeg passa ikke inn i sånne gjenger og klikker da.

    Så jeg gikk ofte ganske aleine rundt på Svelvikdagene og 16. mai.

    Men det året jeg gikk i Drammen, da var jeg ganske gæern, og smalt en sånn nødrakett, som jeg hadde kjøpt på Tybring-Gjedde, ut mot Krokstadelva vel, hvor onkelen min, Håkon, dro meg med.

    Så da hadde jeg flaks at jeg ikke fikk lensmannen etter meg.

    Men men.

    Mer da.

    Jo, så jeg hadde ikke noen å stå sammen med, så jeg gikk bort til to russebiler, som stod der, rødrussbiler, fra Sande vgs.

    Så kom plutselig fire-fem russ, gutter og jenter, fra Berger vel.

    Og dro på Christell, som da må ha vært 15-16 år vel.

    Jeg var russ året etter, så jeg var 17, snart 18 da.

    Da var Christell 15 og et halvt da.

    Og Halvor hadde jo sagt det til meg, at de kjørte jenter langt bort, opp mot der Svein Hellum bodde ca. vel, tror jeg.

    Og kledde dem nakne.

    Også måtte dem gå hjem.

    Og det syntes han var så morsomt.

    Det var orangeruss-jenter, som de kledde nakne, sa han.

    Altså 9. klasse jenter.

    Så det stemmer, for det året må Christell ha gått i 9. klasse.

    Det var 16. mai 1988 da, ved ungdomsskolen i Svelvik, på parkeringsplassen der, som to russebiler fra Sande hadde parkert da.

    Og det var jo hundrevis av ungdommer der.

    Og plutselig ser jeg dem kommer med ei jente.

    Som jeg regna med dem skulle kle naken da.

    Så var det Christell.

    Det var fire russ, som holdt henne, en i hver arm og bein.

    Og Christell var jo aggressiv til å være jente, og sprelte jo, og vrei på seg, som en orm, mens de russefolka holdt henne, en i hver arm og hvert bein da.

    Christell var sporty og smidig osv., og de hadde jo skrevet, mora hennes osv., i konfirmasjonssangen hennes, året før, at hu hadde ‘sex-appeal’.

    Så hu var vel sikkert en av de mest smekre 9. klassingene, så det var sikkert derfor rødrussen fra Sande kidnappa henne.

    Men dem hadde nok ikke regna med at hu skulle være så aggressiv.

    Men det var ikke så mye jeg kunne gjøre, mot fire-fem-seks rødruss.

    Jeg var et år yngre enn dem, og spinkel for alderen, siden jeg bodde alene og ikke spiste nok mat osv. da.

    Men men.

    Så kanskje Christell har fått noe slags hat mot meg, siden jeg ikke gjorde noe annet enn å stå der, og se på det, at Christell vrei seg, mens alle russene holdt henne, en i hver arm og hvert bein da.

    Jeg vet ikke helt hva jeg skulle ha gjort.

    Men dem lot henne ihvertfall gå igjen.

    Dem tok ikke med henne til noe gårdsvei oppe ved Hellum, og kledde henne naken der, som han Halvor sa at de gjorde med andre orange-russ jenter.

    Så det gikk vel ganske greit.

    Jeg vet ikke hva jeg skulle ha gjort, hvis dem hadde kjørt avgårde med Christell.

    Da måtte jeg nesten ha gjort noe, siden hu var stedatteren til faren min.

    Men hva liksom?

    Ikke godt å si.

    Hm.

    Så dem var ihvertfall noen gæeringer, russ 88, det er helt sikkert.

    Selv om jeg ikke kan huske at han ordføreren, Knut Erik Lippert, var med på å prøve å kidnappe Christell.

    Han var nok med på en annen russebil.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Så Christell hadde også nesten et slags strippeshow, selv om hu hadde klær på da.

    Og det tror jeg egentlig var bra for meg, å se på at hu hadde noe som minnet om spasmer, hu og, etter å ha sett han ordføreren fra Svelvik, Knut Erik Lippert, strippe til underbuksa, med CP-spasmer, på taket til Sande VGS., en dag jeg kom for seint på skolen, i 1988, på Sande VGS.

    Jeg syntes at Christell tok seg bedre ut, med spasmer, eller hva man skal kalle det, enn han Svelvik-ordføreren.

    Selv om hu bare var orangeruss.

    Men hu var sånn at hu fikk tidlig pupper og sånn da, så hu kunne nok ha passert for å gått på videregående, i det minste.

    Det kan man vel si vel.

    Selv om hu ikke var så høy og tjukk akkurat, mer ganske lav og slank osv.

    Men men.

    Jeg bare kom på det, siden hu Christell også hadde noe lignende av spasmer, når de russefolka holdt henne en i hver arm og hvert bein, og skulle ha henne inn i russebilen, og kjøre henne opp til Hellum gård, og kle av henne klærna og la henne gå hjem da.

    Jeg lurer på om dem bare nøyde seg med å kle av dem klærna.

    Det var jenteruss med på det her og, så det er mulig at dem nøyde seg med det.

    Det var nok ikke sånn som i Oslo, at jenter og gutter, var på hver sine biler og busser.

    Jeg tror det var blanda russebiler, med gutter og jenter, på Sande VGS., på 80-tallet, hvis jeg husker riktig.

    Så det hadde kanskje vært litt artig å vært russ der, og ikke i Drammen som jeg var.

    Men men.

    Uten at jeg vet om de hadde det noe kult som russ, den markedsføringsklassen jeg gikk i, på Sande vgs., det skoleåret.

    Hvem vet.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Google Mail – Angående Løvås







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Angående Løvås





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Mar 14, 2010 at 5:26 PM





    To:

    Fredrik Cho <fredrikcho@gmail.com>



    Okey,

    da skjønner jeg det.
    Jeg vet hvem han Kjetil er som du nevnte, han var naboen.
    Og dem hadde ei hytte, onkelen min og samboeren hans, Grete Ingebrigtsen.

    Og den leide dem ut til en som er kriminell, Tor Borgersen vel, han dyrka marijuana der sa Martin, og Martin dro meg med til han, hele tida, for å røyke da, så det var sånn dop-press der liksom.
    (Det var jo ikke så mye å gjøre der, så vi kjøpte litt øl og sånn, greit nok).
    Men jeg var jo liksom i skjul der da, for jeg hadde overhørt i Oslo at jeg var forfulgt av noe kalt 'mafian'.

    Mer da.
    En som het Trond, som var dørvakt ved Fritz på Fritzøe brygge i Larvik, han hang også oppe hos han Tor Borgesen.
    Og de var litt sånn halv-kriminelle ihvertfall, de to der.

    Og onkelen min også, er sånn han kalte ei sosionom-dame og psykolog-dame, som han lurte meg til å gå til, for horer.
    Og da jeg og søstra mi var ungdommer, så kjørte han i 160 km. på motorsykkel, med oss bakpå.

    Og de som hadde hatt gården før, det var visst noen kriminelle.
    Han som hadde gården, bodde nærmere Larvik nå, med ei kone han henta i Thailand, når de fikk penga for gården visstnok.

    Så sånn var det.
    Dagens Kvelde-sladder.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    2010/3/14 Fredrik Cho <fredrikcho@gmail.com>

    Jeg fant ikke navnet ditt på telefonkatalogen online, skriver du med pseudonym eller?

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    Nei, jeg studerer i Sør-Korea, har gjort det en del år nå 🙂
    Hilsen
    Fredrik Cho












  • Google Mail – Angående Løvås







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Angående Løvås





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Mar 14, 2010 at 5:01 PM





    To:

    Fredrik Cho <fredrikcho@gmail.com>



    Hei,

    ja jeg bodde i Kvelde.
    Jeg tror det het Farrisveien.
    Man kjører fra Larvik mot Kvelde, og tar av til venste, like før Kvelde sentrum, opp noen svingete gårdsveier.

    Det er bare ca. en kilometer fra Farris, ved skytebanen der.
    Jeg fant ikke navnet ditt på telefonkatalogen online, skriver du med pseudonym eller?
    Med hilsen

    Erik Ribsskog
    2010/3/14 Fredrik Cho <fredrikcho@gmail.com>


    Hei. Jeg har lest bloggen din og syns den er spennende. Jeg lurer også litt på hva som foregår. Men jeg lurer også litt på om du husker helt omstendighetene rundt det jaktlaget, som forsøkte å ta livet av deg. For jeg kommer fra Kvelde … og når jeg har søkt etter onkelen din på Løvas … og han som visstnok også bor der, Kjetil Granstøl (som definitivt er et Kvelde-navn) … så står det Løvas 3282 Kvelde på 180. Men på kartet (vedlagt som JPG), så er denne gården markert som et sted mellom Verningen og Tjølling. Jeg skjønner ikke helt dette. Jeg tror IKKE at du lyver, jeg bare lurer på om du husker litt feil, eller om det bare er noe merkelig med det kartet på 180. Du sier du kunne løpe til Farris. Greit nok. Da kan det jo ikke være i Tjølling eller på Verningen. Så jeg er i det hele tatt litt forvirra.

    Bodde du i Kvelde (den lille bygda med Esso-stasjon og Spar-senter), eller bodde du på Verningen/i Tjølling?
    Og hvis du bodde i Kvelde, og 180 tar feil – hvor ligger denne gården egentlig – for eksempel i forhold til sentrum/Holmfoss/Skjærsjø/Farris/Hvarnes?

    Hilsen
    Fredrik Cho












  • Google Mail – Re: Cathrine Gran fra Stavern? (eribsskog@gmail.com)







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Re: Cathrine Gran fra Stavern? (eribsskog@gmail.com)





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Mar 14, 2010 at 3:21 PM





    To:

    Helle Cathrine Gran <hellecath@yahoo.com>



    Hei,

    det går bra!
    Jeg så at noen søkte på Google, på navnet hennes, fra Spania faktisk, for noen dager siden, så det kan være at hun har emigrert dit.
    Jeg har et sånn tracking-cookie program på bloggen, og da kan man noen ganger se hva folk søker etter, i Google osv.

    Sånne 'elektroniske spor', som det heter.
    Men mange takk for svar uansett, og lykke til med hestene! 🙂
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/3/14 Helle Cathrine Gran <hellecath@yahoo.com>

    Hei!

    Jeg bor i Horten kommune. Flyttet hit fra Ålesund. Kjenner ingen Karen Ribsskog, så du blander meg nok med noen andre. Beklager!

    Mvh.
    Helle C. Gran

    — On Sat, 3/13/10, eribsskog(at)gmail.com via finn.no <noreply@finn.no> wrote:

    From: eribsskog(at)gmail.com via finn.no <noreply@finn.no>

    Subject: Cathrine Gran fra Stavern? (eribsskog@gmail.com)
    To: hellecath@yahoo.com
    Date: Saturday, March 13, 2010, 4:47 PM

    FINN

    Hei!


    FINN.no har sendt deg en melding på vegne av eribsskog@gmail.com


    Hei,

    er det Cathrine Gran som bodde i et stor, hvitt hus i Stavern, på 70-tallet?

    Og som har en mor som var venninne med min mor, Karen Ribsskog?

    Moren min døde i 1999, og jeg prøver å finne ut mer om hvorfor hun flytta så mye rundt på Østlandet, og var så opprørt, da hun kom hjem fra ferie i London, og søstra mi og meg, var på besøk hos dere i Stavern mens mora vår var på ferie da.

    På forhånd takk for eventuelt svar ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    Hilsen
    Erik Ribsskog


    Henvendelsen gjelder annonsen 20799556.

    Advarsel: Det har blitt sendt ut falske e-poster i FINNs navn, hvor du blir bedt om å oppgi kontoinformasjon, kredittkortopplysninger eller passord. FINN vil aldri be deg oppgi denne typen informasjon via e-post, og vi anbefaler at du ikke klikker pý lenker i slike e-poster. Se eksempler på falske e-poster her.


    Med vennlig hilsen

    FINN.no AS

    www.finn.no


    Avsenders IP-adresse:86.136.130.23
    sø 14. mar 2010 01:47:04

    (eribsskog@gmail.com)












  • Google Mail – Cathrine Gran fra Stavern? (eribsskog@gmail.com)







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Cathrine Gran fra Stavern? (eribsskog@gmail.com)





    eribsskog(at)gmail.com via finn.no

    <noreply@finn.no>





    Sun, Mar 14, 2010 at 12:47 AM





    Reply-To:

    eribsskog@gmail.com


    To:

    eribsskog@gmail.com




    FINN

    Hei!

    Dette er en kopi av en melding FINN.no har sendt til selger i annonsen 20799556.


    Hei,

    er det Cathrine Gran som bodde i et stor, hvitt hus i Stavern, på 70-tallet?

    Og som har en mor som var venninne med min mor, Karen Ribsskog?

    Moren min døde i 1999, og jeg prøver å finne ut mer om hvorfor hun flytta så mye rundt på Østlandet, og var så opprørt, da hun kom hjem fra ferie i London, og søstra mi og meg, var på besøk hos dere i Stavern mens mora vår var på ferie da.

    På forhånd takk for eventuelt svar ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    Hilsen
    Erik Ribsskog

    Du mottar denne kopien fordi din epost eribsskog@gmail.com er oppgitt som avsender av meldingen.

    Advarsel: Det har blitt sendt ut falske e-poster i FINNs navn, hvor du blir bedt om å oppgi kontoinformasjon, kredittkortopplysninger eller passord. FINN vil aldri be deg oppgi denne typen informasjon via e-post, og vi anbefaler at du ikke klikker pý lenker i slike e-poster. Se eksempler på falske e-poster her.


    Med vennlig hilsen

    FINN.no AS

    www.finn.no


    Avsenders IP-adresse:86.136.130.23
    sø 14. mar 2010 01:47:04

    (eribsskog@gmail.com)




    PS.

    Da jeg og Magne Winnem og Glenn Hesler og Øystein Andersen og Kjetil Holshagen, var på campingferie, i Gøteborg, sommeren 1991 vel.

    Da kjørte Øystein feil hele tida.

    (Jeg fikk ikke lappen før i 1995).

    Men men.

    Så da sa jeg det utrykket, ‘tok en spansk en ja’.

    Når han tok en ulovlig U-sving.

    Som skjedde ganske ofte.

    Men da retta Glenn meg, og sa ‘han tok en afrikansk en’.

    Og det betyr nå skjønner jeg, å ta noen i rompa.

    Å ikke gjøre det ordentlig, men liksom gjøre det litt brutalt.

    Så språket vårt er litt, hva heter det.

    Det heter, tja, samme det.

    Språket vårt er litt sånn at noen kan bli støtt av det, hvis folk tenker etter hva språket egentlig betyr.

    Så sånn er nok det.

    ‘Obscene’, hva heter det på norsk da.

    Hm.

    Ja, det er litt sånn vulgært eller smakløst da.

    Usømmelig, heter det kanskje.

    Men uansett, så er det nok det, som det betyr.

    Og da er ‘å ta en spansk en’, et tradisjonelt norsk utrykk, som brukes av norske.

    For norske var vanligvis blonde, og da skulle kona være blond, og hvis dem skulle ha ei hore, (som dem fant på vikingetokt osv.), så skulle vel hu være mørkhåra.

    Som i ‘spansk’ en.

    En spansk dame, hu tok man bare i rompa da, de norske.

    Men det likte ikke Glenn.

    For han har mørkt hår.

    Glenn Hesler altså, (opprinnelig det tyske Hessler, det samme som en tysk fotballspiller).

    Så han sa, ‘ta en afrikansk en’.

    Og da mener at horer, det kan man bruke de afrikanske damene som.

    Han var _ikke_ enig i at spanske damer var horer.

    Men skjønte jeg noe av det her, i 1990?

    Nope, det var et lys som gikk opp for meg nå.

    Så sånn er det.

    Så Glenn han er nok mer i underverdenen, enn meg.

    Jeg er en sånn treiging, som bare skjønner det jeg har lært på skolen og har lest i avisene.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg kom på.

    Så dette passer med at Glenn er i illuminati/’jødedommen’.

    De bruker alle som ikke har lys/grå hud og mørkt hår, som horer og slaver.

    Så egentlig var ikke Glenn uhøflig mot meg.

    Han kunne ha sagt, at Øystein tok en nordisk en, eller svensk en, eller norsk en.

    Og jeg ville fortsatt ikke skjønt noe.

    Men faren til Øystein tok jo afrikanske, (en gutt som han hadde med til Bergeråsen, i 1988, husker jeg).

    Og søstra mi hadde jo tre afrikanske, på en gang, i 1994 var det vel, på Ungbo, i Skansen terrasse, hvor både meg og søstra mi Pia og Glenn Hesler bodde.

    Det vet vi, at ku klux klan, de var slemme mot de afrikanske.

    Og ku klux klan, var religiøse.

    Så at søstra mi og Øystein Andersen, og faren hans Kai Andersen, at de er i noe kristen mafia, som johanitterordenen, altså korsfarere.

    Mens Glenn Hesler var i illuminati.

    Og jeg er en vanlig nordmann.

    Det kan stemme.

    En vanlig nordmann, som alle de andre tulla med.

    Det kan være derfor at Øystein Andersen, tremenningen min, ikke ville kamerat med meg lengre, da søstra mi flytta inn på Ungbo, hvor jeg hadde bodd i et par år da.

    Fordi da var Pia den nye korsfarer-spionen, og de trengte ikke to, så da sa Øystein formelt takk for seg, og slo opp som kamerat med meg, uten å gi noen grunn.

    Så sånn var det.

    Så det er også verdt å merke seg, at illuminati og johannitterordenen/ku klux klan/korsfarerne, de samarbeider om å tulle med de vanlige, norske folka, sånn som meg.

    Sånn som Glenn kontrollerer søstra si og mora si, i Nordbyveien, i Skjetten, som begge er blonde.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på nå.

    Dette er hva mainstream media ikke forteller.

    Det er helt sikkert.

    Så sånn er det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det var ikke helt riktig, det skrev ovenfor.

    Men jeg var inne på det.

    Det var noe annet stygt, (se nedenfor).

    Så mye av det jeg skrev ovenfor, er nok antagelig riktig likevel, selv om jeg bomma litt, vil jeg si.

    Her er mer om dette:

    Hva kommer uttrykket “å ta en spansk en” fra? Hvordan har dette oppstått?

    Spørsmålet ble stilt av en 55 år gammel mann fra Våler.

    Svar

    Obs!

    Dette svaret er mer enn 3 måneder gammelt, og kan derfor inneholde feilaktig informasjon. Redaksjonen er i ferd med å gjennomgå alle gamle svar, men har ikke rukket å validere dette svaret ennå.

    Orakelet har vært i kontakt med Norsk språkråd som forteller at i S. Evensberget og D. Gundersens bok “Bevingede ord” fra 1995 refereres det til den danske Politikens slangordbok fra 1982 om at “”ta en spansk en” blir brukt i prostituertes sjagong om utløsning mellom brystene”.

    På det norske folkemunn betyr uttrykket , kort fortalt, en hvit løgn. Opphavet er ukjent men siden uttrykket er lite kjent i utlandet har det nok oppstått i skandinavia.

    I Spania (på Kanariøyene) har de et uttrykk som betyr “jeg later som jeg er svensk”. Dette uttrykket betyr at man later som om man er litt dum for å slippe unna noe enkelt.

    Besvart: 18.11.2002

    http://orakelet.info/3080

  • tulla med faren min i son

    http://skattelister.no/skatt/profil/erik-thorhallsson-17952774/

    PS.

    I såfall så er det en link mellom faren min og Jon Bekkevoll i Rimi, som nå jobber i Binders vel.

    Og Binders het tidligere Tybring-Gjedde, så da er det en link til Gjedde-familien, i Danmark, som min mormor var fra.

    Men akkurat hvordan det her henger sammen, det er vanskelig å si.

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Jeg lurer på om det her er samme Erik Thorhallsson?

    Jeg husker første året jeg bodde i Oslo, og studerte på NHI.

    Skoleåret 1989/90.

    Da kom ‘Erik the Viking’, på kino, så dro jeg på Eldorado, og så på den.

    Og der var Erik Thorhallsson også, og en kar som var i 50-åra vel, og som jeg innbilte meg var faren hans.

    Så han har kontakter i Oslo, så kanskje det er han som er adm. dir.

    Hvem vet.

    Vi får se.

    Her er mer om dette:

    thorhallsson gjedde

    https://www.stocktalk.no/Msg.asp?GroupID=1&Group=in+the+pit+-+oslo+b%F8rs&TopicID=20200&Topic=Bedre+tider+for+CTG%3F&Keyword=CTG&Pos=25

    PS 3.

    Erik Thorhallsson har kanskje lagt meg for hat, siden jeg intervjua han, for skoleavisa, på Berger skole, da han hadde vært med i Donald Duck-lekene, i kulestøt.

    Det er mulig.

    Hvem vet.

    Vi får se.

    PS 4.

    Når Tybring-ene kan bli Tybring-Gjedde, pga. inngifte av en etter Ove Gjedde.

    Da kan jeg kanskje bli Ribsskog-Adeler, pga. inngifte av en etter Cort Adeler.

    Det vil jeg si er logisk, og jeg har lest litt til forberedende ved UIO.

    Så sånn er nok det.

    Vi får se.

    PS 5.

    Nå jobber visst Erik Thorhallsson, som adm. dir. i Kontorspar:

    erik thorhallsson kontorspar

    http://www.kontorspar.no/innhold/kontakt-kontorspar/cKS_CONTENT-cKS_CONTACT-p1.html

    PS 6.

    Jeg får sende en e-post da:







    Google Mail – Erik Thorhallsson fra Berger?







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Erik Thorhallsson fra Berger?





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Mar 14, 2010 at 6:00 AM





    To:

    erik.thorhallsson@kontorspar.no



    Hei,

    jeg vet ikke om du husker meg, sønn til Arne Mogan Olsen, som du jobba for, på Strømm Trevare, på 80-tallet.
    Vi var på dansketur en gang, med Strømm Trevare, når ei jente fra Svelvik, møtte noen gutter og hoppa ut av bilen til faren min, i Oslo, og du var vel med når Viggo vant bodybuildermesterskap i København, og dere henta meg på Barnas gård, i 6. klasse.

    Du spilte 'Arne Belinda' for faren min, i Son, hvorfor gjorde du det da, Prima Vera-sangen?
    Du sa du fikk nøkkelen til Hege Rønjom, da begge vi lå over hos Jan Snoghøj på Gulskogen, etter en russekro, det året jeg var russ i Drammen, og Hege Rønjom spanderte en halvliter på meg, av en eller annen grunn.

    Du sa til Jan, det samme skoleåret, 1988/89, at når han skulle på lang juleferie, så kunne det hende at en av dere, deg, Tom Bråten vel, og en fra Drammen med lyst hår, tok jomruhinna til Christell Humblen, stedatteren til faren min.

    (Uten at jeg vet hva som skjedde, jeg mistenker at faren min tok den, i Jugoslavia, sommeren 1980, da hu var 7-8 år, ettersom hva jeg har skjønt litt mer av, de siste par åra, når jeg har tenkt så det knaker).

    Kameraten din Tom Bråten tulla med meg, i bryllupet til Jan og Hege Snoghøj, og råflørta med søstra mi, og trua meg, da jeg påpekte flørtinga, bare sånn ganske jovialt.
    Men men.

    Mer da.
    Jo, husker du da vi møttes på Eldorado kino, det første året jeg bodde i Oslo, skoleåret 1989/90?
    Var det faren din du var på kino med, han i 50-åra forresten?
    Bare nysgjerrig, siden jeg så du har vært adm. dir. i Binders osv.

    Kjenner du Jon Bekkevoll da, som har vært regionsjef i Rimi, som forskjellsbehandla meg osv., og var brysk og aggressiv, vil jeg si, han ble vel distriktsjef i Binders.
    Mormora mi sa da hu levde, (hu døde ifjor sommer), at hu var fra Gjedde-familien i Danmark, etter en Anders Christensen Gjedde og hans datter Maren Gjedde, men jeg klarer ikke å spore de tilbake til Ove Gjedde, og Rigsarkivet i Danmark sier at den slekten er utdødd.

    Så min mormor var kanskje etter noen falske Gjedder?
    Kanskje Tybring-Gjedde har tulla med meg, pga. noe med dette?
    Du fabla jo om å dra til Las Vegas med faren min, og dere skulle ha hvite dresser, sa du.

    Er dette Svelvik-mafian, med hvite hus og kristen mafia/ku klux klan/korsfarere/johanitterordenen?
    Hvem vet.
    Mer da.
    Jo, på den russekroa, i Drammen, hvor du sa du hadde fått nøkkelen til Hege Rønjom, så satt alle Svelvik-folka inne på et rom, og jeg ble bedt inn der.

    Line Nilsen osv. satt der.
    Hvorfor ble jeg bedt inn der da, ingen sa noe der mener jeg.
    Men men.
    Mer da.
    Jo, hu dama di da, Monika Nebel, hu fikk jo livmorsbetennelse, samtidig som du fikk vridning i pungen, sa du i bilen til faren min.

    Hu gikk jo på samme skole som meg, og jeg så henne sittende på en pute, på Cafe Risto, og jeg spurte hva som var galt.
    Hva dreiv dere med egentlig da?
    Det her var skoleåret 1988/89.

    Men men.
    Det var sikkert mer og.
    Jo, jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe dem kaller 'mafian', i Oslo, er det noe med deg eller?
    Hm.

    Mer da.
    Jo, du får unnskylde at det blir mye spørsmål.
    Jeg har en blogg jeg skriver noe lignende av memarer på, for å prøve å finne ut hva som foregår.
    Dere hadde ei jente i Sande som dere pulte i rompa, sa søstra mi, skoleåret 1988/89.
    Hvem var det da?
    Mer da.
    Jo, dere var ikke noe snille mot henne sa søstra mi.

    Du kjøpte six-pack med øl, for søstra mi, som var 17 det skoleåret vel.
    Haldis har noe johanitterorden i slekta, er Pia det og, er dere i noe korsfarer-mafia?
    Hm.

    Jeg mener, er min mormor noe lignende, vet du noe om det.
    Og søstra mi?
    Men men.
    Du ble kanskje sur, siden jeg intervjua deg for skoleavisa, da jeg gikk i 3. eller 4. klasse vel?

    Om Donald Duck-lekene, som du var med i.
    Kula i kulestøt veide 3 kg, var det ikke det?
    Men men.
    Så du tuller kanskje med meg, pga. det intervjuet?

    Er det noe sånt som foregår, lurte jeg.
    Gratulerer med direktør-karriære uansett.
    Beklager at det ble mye spørsmål
    Mvh.
    Erik Ribsskog






  • PS.

    Det minner meg om da jeg jobba som aspirant og assisterende butikksjef, på Rimi Nylænde, fra 1994 til 1996 vel.

    Da var det ei i kassa, som het Solveig, som ble mobba av assistent Hilde og butikksjef Elisabeth.

    Så hu Solveig slutta tilslutt i jobben, og flytta tilbake til Sogndal vel.

    Eller der hvor Jostein Flo var fra.

    Så sånn var det.

    Men Solveig hadde ei ung datter, ved navn Belinda da, som i Prima Vera-sangen.

    Men Elisabeth, (Falkenberg), kalte henne for ‘Bellona’.

    Så Elisabeth avskydde eller likte ikke den unge tenåringsdatteren til hu Solveig da.

    Av en eller annen grunn.

    Bare noe jeg tilfeldigvis kom på.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Han Eirik Thorhaldsson, eller Thoraldsson, han er visst død, han klarer jeg ikke å finne noen steder på nettet.

    Kanskje faren min tok hevn?

    Hvem vet.

    Vi får se.

    Det kan jo være at jeg staver navnet hans feil, eller noe, det er nok mulig.

    Vi får se.

    PS 3.

    Denne sangen får jeg dedikere til familien min i Drammen, (selv om Drammen ikke er så ille da. Jeg likte egentlig Drammen bedre enn Oslo. Familien min derimot. Men men):

    PS 4.

    Jeg glemte at jeg er født i Drammen selv.

    Så nå var jeg litt dum.

    Men men.

  • Jeg skrev om Svelvik-ordføreren, Knut Erik Lippert, som var Sande-russ 88 og med i strippekonkurranse.

    Jeg var Gjerde, (i Drammen), russ-89.

    Og jeg var overalt, vil jeg si.

    Jeg var i Holmestrand, jeg var i Kongsberg, jeg var i Drammen selvfølgelig, Hokksund, Oslo.

    Ja, det var kanskje alle stedene.

    Hvem vet.

    Det var russekroer det her da.

    Og på en av russetilstelningenen, som var langt uti mai.

    Så møtte jeg tilfeldigvis min fars stesønn, Jan Snoghøj, Christell Humblen sin halvbror.

    Og han ga meg tyn, for at russedressen min var så rein.

    Og det var enda at jeg hadde vært på så godt som alle russetilstelningene.

    Og jeg prøvde å ta kassa, et døgn også, men det ble 4-5 flasker for mange.

    Jan var jo åtte år eldre enn meg, eller noe, men han var vel på noe russegreier fordet vel.

    Mulig at det var på russedåpen vår, for den var ute i Sande der, mot Berger, av en eller annen grunn.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Og det sa mora mi, eller om det var mormora mi.

    At mora mi trengte nesten ikke bytte klær på meg, for jeg grisa aldri til tøyet.

    Mens Pia måtte få nye klær hele tida.

    Fra da vi var unger da.

    Bare noe jeg kom på.

    Så sånn var det.

    Det er ikke sånn nå da, for nå røyter jeg litt hår fra huet, og spiser litt mer mat og sånn, så må jeg nesten ha reine klær hver dag.

    Hvis jeg ikke er fattig flyktning da, som jeg har vært de siste årene.

    Da har jeg ikke alltid klart å få til det.

    Men men.

    Bare noe jeg kom på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog



  • Mellom Helle Gran og Deg

    Erik Ribsskog 12. mars kl. 18:57

    Hei,

    du heter ikke også Cathrine du, gjør du det?

    Jeg leter en Cathrine Gran som var datter av min mor, Karen Ribsskog, sin venninne, fra Stavern, på 70-tallet.

    Beklager hvis jeg sender til feil person!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Helle Gran 13. mars kl. 23:30 Rapporter

    Det er ikke meg nei, men det er jo ei som heter Helle Cathrine Gran, kanskje ikke Gran lengre nå men….

    Erik Ribsskog 14. mars kl. 00:23

    Ok,

    hun som driver med hesteoppdrett på den bondegården i Nykirke ja.

    Jeg trodde det var deg, sorry at jeg blander her.

    Det er litt lenge siden 70-tallet nå merker jeg, men hu hadde mørkt hår hu og, mener jeg å huske.

    Men takk for svar ihvertfall, jeg mener å ha sett at hun har en e-post adresse på nettet.

    Mora mi døde i 1999, skjønner du, og noe var nok galt, siden hu flytta rundt så mange steder på Østlandet, så jeg tenkte jeg skulle prøve å prate med hennes venninner fra Larvik osv., så det er derfor jeg prøver å finne riktig person.

    Mange takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Erik Ribsskog 14. mars kl. 00:35

    Hei igjen,

    jeg prøvde å sende en e-post til henne på: hellecath@grette-gard.com.

    (Som lå på nettet).

    Men den e-post adressen virka ikke lenger.

    Jeg får prøve å sende en sms da, men da er det kanskje best å vente til i morgen.

    Vi får se.

    Igjen mange takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog








'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen