johncons






  • Google Mail – Søster som var venninne av Karen Ribsskog?







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Søster som var venninne av Karen Ribsskog?





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Mar 7, 2010 at 8:01 PM





    To:

    morten@grans.no



    Hei,

    jeg er sønn av Karen Ribsskog, som flyttet til Larvik, i 1973, var det vel.
    Og hun hadde ei venninne, i Stavern, som het Gran.
    Og hu hadde en datter, på min alder, (jeg er født i 1970), som het Katrine.

    Min søster Pia, (som jeg ikke har noe mer med å gjøre nå), og jeg, vi bodde hos hun Gran i Stavern, når mora vår var på ferie i London.
    Det var vel to ganger vi bodde i Stavern, tror jeg, ihvertfall en gang, på ca. en uke.

    Men jeg skulle ha spurt noe spørsmål, for mora mi var liksom opprørt, når hu kom tilbake fra London, husker jeg.
    Og mora mi havna jo på sinnsykehus osv., og jeg var jo bare 5-6 år, på den her tida, så jeg fikk ikke helt med meg hva som skjedde.

    Og hun skal visst ha vært søstra di, hu Gran, i Stavern.
    Så jeg lurte på om du veit hva hu heter igjen, og om hu har noe e-post adresse eventuelt?
    På forhånd takk for eventuell hjelp.

    Mvh.
    Erik Ribsskog












  • Google Mail – Al Jazeera on Iceland's plan for a press safe haven







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Al Jazeera on Iceland’s plan for a press safe haven





    Julian Assange)

    <editor@wikileaks.org>





    Sun, Mar 7, 2010 at 6:16 PM





    To:

    eribsskog@gmail.com



    FYI: Al-Jazeera’s take on Iceland’s proposed media safe haven http://www.youtube.com/watch?v=ZbGiPjIE1pE

    More info http://immi.is/

    Julian Assange

    Editor

    WikiLeaks

    http://wikileaks.org/






    PS.

    Her er videoen som fulgte med:

  • Men nå, så kan jeg se det, på StatCounter, (et tracking cookie-program, som jeg har på bloggen), at noen har søkt på adressen til Elisabeth Falkenberg, på Google:

    adresse elisabeth falkenberg

    PS.

    Og da var det ikke så vanskelig å finne ut hva Elisabeth Falkenbergs Liv, heter til etternavn, det var bare å søke på ‘Liv Åssiden’, på telefonkatalogen online, på gulesider.no:

    liv undheim gule sider

    http://www.gulesider.no/telefonkatalogen/Liv_Undheim/0000371820300000000/?q=liv+%e5ssiden+

    PS 2.

    Og hun Elisabeth Falkenbergs Liv, hun har faktisk vært statssekretær, for Torbjørn Jagland:

    liv undheim minister

    http://en.wikipedia.org/wiki/Jagland’s_Cabinet

    PS 3.

    Her ser vi at Liv Undheim jobber i LO, og at hun gir millioner av LO’s kroner, til Arbeiderpartiet:

    liv undheim gir penger til ap

    http://www.klassekampen.no/38942/article/item/null

    PS 4.

    Jeg må også ta med det, at en gang, rundt 1996 vel, før han sluttet som butikksjef i Rimi, så var min klassekamerat, fra Gjerdes vgs. i Drammen, Magne Winnem, han var innom Rimi Nylænde, hvor jeg jobbet som assistent.

    Så forklarte jeg det, at jeg likte ikke det, at hun butikksjefen min, Elisabeth Falkenberg, liksom beskyttet hun kollegaen sin, Betina, fra Rimi Ringen, på Carl Berner, mot saklig kritikk.

    For jeg sa til Falkenberg, at den butikken til Betina så ‘bomba’ ut, med fullt av varer, spredd på gulvet, da jeg tilfeldigvis dro innom der, en gang jeg besøkte søstra mi, som bodde i Tromsøgata, like ved.

    Og da ble Elisabeth Falkenberg sinna, og sa noe sånt som at jeg ikke fikk lov å si noe negativt om hu Betina.

    (Begge disse butikksjef-damene, var med i MC-klubben til Rimi, ‘Hakon-raiders’, forresten).

    Og da sa jeg at jeg likte ikke det kameraderiet, som de to hadde, Falkenberg og Betina, akkurat som om de var i noe miljø, eller noe.

    Noe sånt sa jeg.

    ‘Åja mafiaen’, sa Winnem da.

    ‘Mafiaen’, sa jeg, ‘hva mener du?’.

    Men da svarte ikke Winnem, han ble bare helt taus.

    For jeg hadde ikke hørt om noe ‘mafiaen’ i Norge, mafia for meg, det var noe greier som var i USA og i Italia det.

    Så da skjønte jeg ikke så mye.

    Jeg trodde kanskje bare at Winnem brukte et tullenavn.

    Og jeg skjønner vel fortsatt ikke hvem den her ‘mafian’, eller ‘mafiaen’, egentlig er.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 5.

    Her ser vi at hun Liv Undheim, (samboer med min tidligere butikksjef, fra da jeg jobbet på Rimi Nylænde, på Lambertseter, fra 1993 til 1996, Elisabeth Falkenberg), er varamedlem i styrer innen presse og bank, mm:

    varamedlem liv undheim

    http://www.proff.no/proff/search/roleDetails.c;jsessionid=bZO3EnbvRIl_BNXf5C?id=301830&freeText=Roar+Flaathen

    PS 6.

    Hvis jeg skal linke denne ‘mafian’, til familien.

    Så, hvis det er noe kommunist-mafia, i Arbeiderpartiet dette.

    Så kan kandidater være min onkel Runar Mogan Olsen, tannlege i Ås, som er sosialist.

    Søstra mi, Pia Ribsskog, er sosialist.

    Og slekta til morfaren min, med Bernhof Ribsskog og de, (han som lagde normalplanen for grunnskolen, mm., etter krigen), de var vel omtrent alle i Arbeiderpartiet.

    Så her kan man lure hvem av de som tuller, eller om det er alle av de.

    Vi får se.

    Hm.

    PS 7.

    Her er hun Liv Undheim da, fra LO-forbundet Industri Energi sine nettsider:

    liv undheim bilde

    http://organisasjon.industrienergi.no/employees.aspx?CatId=27#ScrollAnchor

    PS 8.

    Jeg skrev også en e-post til hun Liv Undheim:







    Google Mail – Samboer Elisabeth Falkenberg







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Samboer Elisabeth Falkenberg





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Mar 7, 2010 at 3:52 PM





    To:

    liv.undheim@industrienergi.no



    Hei,

    er det ikke du som er samboer med Elisabeth Falkenberg, tidligere butikksjef, Rimi Nylænde, hvor jeg var assistent, fra 1994 til 1996.
    Jeg var på personalmøte og personalfest hjemme hos dere, og dere viste oss kolonihagen deres, osv.

    Jeg har overhørt i Oslo, i 2003 og 2004, at jeg er forfulgt av noe 'mafian', så jeg har flykta til England.
    Politiet vil ikke forklare meg hva som foregår engang.

    Jeg har arbeidssaker mot Rimi, Forsvaret, Coop og Bertelsmann/Microsoft, som jeg har sendt om til Kolberg, tror jeg han heter, i LO, men ikke noe skjer.
    Jeg får heller ikke fri rettshjelp, enda jeg kunne trengt advokat.

    En kamerat av meg fra skole i Drammen, og som var butikksjef på Rimi Karlsrud, Magne Winnem, omtalte Elisabeth og Betina, (som var butikksjef på Rimi Ringen og Rimi Askergata), som 'mafian'.

    Er du og Elisabeth medlem i noe kommunist-mafia, e.l.?

    På forhånd takk for svar!
    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • jensen møbler

    http://www.jensen.no/viewpage.asp?node=1&ID=7&edition=eu

    PS.

    Da jeg flytta til faren min, i 1979, så lå Jensen Møbler i Svelvik, som man kan se på det bildet øverst til venstre, ovenfor.

    Men så kan se på det bildet, miderst på raden under.

    Og da ser man at Jensen Møbler har flytta.

    Og de flytta til Sand, på Berger, (også i Svelvik kommune), og ble naboer til fabrikken til farfaren min, Strømm Trevare(industri).

    Jensen Møbler har utvida og utvida.

    Så hvis farfaren min hadde fått kontrakt på de elementene, så hadde kanskje Strømm Trevare vokst like mye og.

    Det er mulig.

    Men det er vel mye som er mulig.

    Så sånn er det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her kan man se at nå er Jensen Møbler mye større enn Strømm Trevare var:

    gikk på ski

    Det lå en kiosk der før, som Jensen Møbler holder til nå, som solgte godteri til hytteturistene, fra Drammen og Oslo, og som ble drevet av ei som het Liv, husker jeg, fra feriebesøk på Sand, på 70-tallet.

    PS 3.

    Jeg sendte en e-post til Jensen Møbler:







    Google Mail – Bygging på jordet til Lersbryggen







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Bygging på jordet til Lersbryggen





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Mar 7, 2010 at 7:11 AM





    To:

    jensen@jensen.no



    Hei,

    jeg heter Erik Ribsskog, etter mora mi, for hu het Ribsskog, og skifta navn på meg etter at hu skilte seg fra faren min, Arne Mogan Olsen.
    Så jeg er altså barnebarn, til Øivind Olsen, som starta Strømm Trevare, og som solgte elementer til Jensen Møbler på 70-tallet, husker jeg at han prata om.

    Nå har jeg overhørt i Oslo, at jeg er forfulgt av noe 'mafian', i 2003 og 2004, så nå har jeg flykta til England.
    Jeg så på Google Maps, at det ser ut som at dere har bygget på jordet til Lersbryggen.

    Så jeg lurte på om dere eier den tomta nå, og har kjøpt den av etterkommerne til Lersbryggen?
    (For jeg lurer på om ikke farfaren min egentlig hadde hevd på den tomta da, og at jeg kanskje jeg har hevd på den nå, for jeg er eldste sønn, av eldste sønn til farfaren min, Øivind Olsen).

    For jeg vet ikke hvordan det hang sammen, men Leirsbryggen eide tomta, som min farfar bygde fabrikk og hus på, og jeg husker at en gang jeg var der, så var Lersbryggen og inspiserte jordet sitt, som lå mellom Strømm Trevare og den gamle saga, som det ble kalt.

    Jeg har ikke noe kontakt med familien min, for faren min lot meg bo alene på Bergeråsen, fra jeg var ni år, og flytta ned til Haldis Humblen der.
    Men jeg har hevd på det huset etter besteforeldrene mine, for farmora mi, Ågot Mogan Olsen, var nesten som ei mor for meg, og jeg hadde to skuffer i en reol der.

    Så jeg mener at jeg har bruksrett til det huset.
    Og nå ser jeg på Google Maps, at dere har bygd helt bort til det huset.
    Jeg synes det ser ut som at det skjemmer litt, og har blitt mer trafikk.

    Så jeg lurte på om kanskje dere skulle flytte tilbake til Svelvik igjen, ved Svelvik-kroa der, hvor jeg husker at dere holdt til, da jeg flytta tilbake til Berger i 1979.
    Bare et forslag!

    Håper dette er i orden!

    Mvh.
    Erik Ribsskog












  • Google Mail – Klage på at politiet i Oslo bruker tullenavn/Fwd: Tullenavn?/Fwd: Påminnelse/Fwd: Påminnelse til Ingrid Killengren/Fwd: Til Ingrid Killengren/Fwd: Problemer med å sende anmeldelser fra Storbritannia







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på at politiet i Oslo bruker tullenavn/Fwd: Tullenavn?/Fwd: Påminnelse/Fwd: Påminnelse til Ingrid Killengren/Fwd: Til Ingrid Killengren/Fwd: Problemer med å sende anmeldelser fra Storbritannia





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Mar 6, 2010 at 8:00 PM





    To:

    post@spesialenheten.no



    Hei,

    jeg ringte Oslospolitiet, på mandag, og spurte etter Sture Martin Vang hos dem, som har sendt meg e-poster.
    Så sier damen hos politiet i Oslo, på 22 66 90 50, at de ikke har noen politibetjenter, med det navnet ansatt der.

    Så da skjønner jeg, at politiet i Oslo, opererer med lurenavn.
    Antagelig som del av noe mobbing av meg, på noe slags mafia-måte antagelig, vil jeg si.
    Jeg vil ihvertfall anmelde dette, og råde dere til å etterforske dette, for noe er råttent hos politiet i Oslo, det kan jeg helt sikkert si, bare tenkt på den tidligere anmeldelsen min av dem, da de prøvde å påvirke meg, når jeg skulle vitne om et ran i den Rimi-butikken, jeg var butikksjef i, Rimi Nylænde, i 1999.

    Så sånn er det.

    Lykke til med eventuell etterforsking.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/3/1
    Subject: Tullenavn?/Fwd: Påminnelse/Fwd: Påminnelse til Ingrid Killengren/Fwd: Til Ingrid Killengren/Fwd: Problemer med å sende anmeldelser fra Storbritannia
    To: post.oslo@politiet.no

    Hei,

    jeg ringte politiet i Oslo, på 22 66 90 50 nå, for å finne ut hvem som var sjefen til Sture Martin Vang, som ikke har svart på e-post.
    Men damen som svarte, kunne ikke finne noen Sture Vang eller Sture Martin Vang, på systemet deres.

    Så jeg sa at kanskje politiet har funnet på noen tullenavn.
    Er det mulig for dere å finne ut om Sture Martin Vang er et tullenavn, eller ikke?
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.
    Jeg får ikke opp noen treff på det navnet på telefonkatalogen online, på gulesider.no heller, så det er kanskje noe 'lurings'?
    Er det så farlig tema at man holde meg for narr her da, når det gjelder navna, eller er det bare noen som har det morsomt?

    Dette var merkelig.
    Håper dere kan finne ut mer om dette!
    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/1/11
    Subject: Påminnelse/Fwd: Påminnelse til Ingrid Killengren/Fwd: Til Ingrid Killengren/Fwd: Problemer med å sende anmeldelser fra Storbritannia

    To: sture.vang@politiet.no

    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2009/11/30
    Subject: Re: Påminnelse til Ingrid Killengren/Fwd: Til Ingrid Killengren/Fwd: Problemer med å sende anmeldelser fra Storbritannia

    To: Sture Martin Vang <sture.vang@politiet.no>

    Hei,

    det her var et spørsmål til politiet.
    Det kan vel ikke være sånn at man ikke har lov å stille et enkelt spørsmål til politiet?

    Først vil jeg vite hvem den her 'mafian' er, så kan jeg ta det derfra.

    Så sånn er det.
    Jeg har allerede anmeldt det her, uten å få noe respons, så det er en annen sak.
    Er e-post adressen til Anstein Gjengdal, anstein.gjengedal@politiet.no?

    Mvh.

    Erik Ribsskog
    2009/11/30 Sture Martin Vang <sture.vang@politiet.no>

    Lederen for Oslo politidistrikt er politimester Anstein Gjengedal. Vanlig

    praksis er at anmeldelser leveres politiet enten ved personlig oppmøte på en

    politistajson eller at den sendes pr.brev.

    Politidirektoratet kan ikke ta stilling til hva du har overhørt i

    samtaler med andre. Dersom du føler deg truet eller forfulgt må du ta

    kontkat med lokalt politi og event. levere en anmeldelse.

    Mvh.

    Sture M. Vang
    Politiinspektør
    Seksjon for politiberedskap og

    krisehåndtering

    Politidirektoratet
    E-post: sture.vang@politiet.no

    Telefon: 23 36 41 78/Mob. 99 20 77

    35

    —–Opprinnelig melding—–

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 30.november2009

    08:45

    Til: Sture Martin Vang
    Emne: Re: Påminnelse til

    Ingrid Killengren/Fwd: Til Ingrid Killengren/Fwd: Problemer med å sende

    anmeldelser fra Storbritannia

    Hei,

    dette dreier seg om at jeg lurer på hvem denne 'mafian' er, som jeg har

    overhørt at jeg er forfulgt av.

    Dette dreier seg om at jeg som medlem av publikum spørr deg om hvem

    lederen for Oslo-politiet er.

    Jeg har som du sikkert så allerede tatt dette med en vanlig rådgiver hos

    Oslo-politiet.

    Er det ikke mulig å spørre deg om hvem lederen for Oslo-politiet er,

    skal det ikke være åpenhet i samfunnet?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/11/30 Sture Martin Vang <sture.vang@politiet.no>

    Dette dreier seg om hvordan

    du skal levere en anmeldelse. Derfor må du forholde deg til Oslo

    politidistrikt. Politidirektoratet etterforsker ikke straffbare

    forhold.

    Mvh


    Sture M.

    Vang

    Politiinspektør
    Seksjon for politiberedskap og

    krisehåndtering

    Politidirektoratet
    E-post: sture.vang@politiet.no

    Telefon: 23 36 41 78/Mob. 99

    20 77 35

    P
    Please take care of the

    environment, print only if
    Ønecessary


    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt:

    30.november2009 08:24
    Til: Sture Martin Vang
    Emne: Re:

    Påminnelse til Ingrid Killengren/Fwd: Til Ingrid Killengren/Fwd: Problemer

    med å sende anmeldelser fra Storbritannia

    Hei,

    nå sa jo han ved Oslo politiet at jeg burde sende det til

    Politidirektoratet.

    At han var enig i at jeg kunne sende det til

    Killengren.

    Så sier at jeg skal sende det tilbake til

    Oslo-politiet.

    Det er greit nok det, men hvem er det som er leder for

    Oslo-politiet egentlig, for jeg trodde nemlig det var Killengren først,

    det var derfor jeg ville sende det til henne først.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/11/30 Sture Martin Vang <sture.vang@politiet.no>

    jeg viser til din

    tidligere henvendelse til Politidirektoratet og henvendelse til Oslo

    politidistrikt, jf. mail nedenfor.

    Politidirektoratet er

    ikke riktig adressat i denne saken. Du må forholde deg til Oslo

    politidistrikt og følge de ansvisninger du får fra

    dem.

    Med

    hilsen

    Sture M. Vang
    Politiinspektør

    Seksjon for politiberedskap og

    krisehåndtering

    Politidirektoratet
    E-post: sture.vang@politiet.no

    Telefon: 23 36 41 78/Mob.

    99 20 77 35


          —–Opprinnelig melding—–
          Fra: Erik Ribsskog

          [mailto:eribsskog@gmail.com]

          Sendt:

          27.november2009 15:13
          Til: Bente Ljøen
          Emne:

          Påminnelse til Ingrid Killengren/Fwd: Til Ingrid Killengren/Fwd:

          Problemer med å sende anmeldelser fra Storbritannia


    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så

    jeg sender en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message

    ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date:

    2009/11/10
    Subject: Til Ingrid Killengren/Fwd: Problemer med å

    sende anmeldelser fra Storbritannia
    To: bente.ljoen@politiet.no

    Hei,

    jeg ringte Politidirektoratet nå nettopp, på 23364100, for jeg og

    Baard Berger, rådgiver ved Sentrum politistasjon, ble enige om at jeg

    skulle sende om dette problemet, (hvem er 'mafian', som jeg har

    overhørt at jeg er forfulgt av), til Ingrid Killengren, siden politiet

    i Oslo, ikke ville svare meg på dette, og siden hun er leder for

    Politidirektoratet.

    Så sånn er det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message

    ———-
    From: Baard Berge <baard.berge@politiet.no>
    Date:

    2009/11/10
    Subject: SV: Problemer med å sende anmeldelser fra

    Storbritannia
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei

    Hun er leder for

    Politidirektoratet. Så du får nesten undersøke med de,

    ja.

    Mvh

    Baard

    Berge


    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt:

    9.november2009 18:09

    Til: Baard Berge
    Emne: Re: Problemer med å

    sende anmeldelser fra Storbritannia

    Hei,

    det synes jeg er for dårlig, for det skal være et åpent

    samfunn.

    Er det hun Kilingren som er leder for politiet i Oslo,

    enda?

    Jeg sender det til henne da, så får jeg tenke på om jeg skal

    vente med de anmeldelsene eller ikke da.

    Hm.

    Jeg får tenke litt på det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/11/9 Baard Berge <baard.berge@politiet.no>

    Hei

    Det har jeg

    dessverre ingen formening om. Jeg kan ikke komme på noen som kan

    svare deg på det.

    Mvh

    Baard

    Berge

    Konsulent

    Sentrum

    politistasjon


    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt:

    7.november2009 15:15

    Til: Baard Berge
    Emne: Re: Problemer

    med å sende anmeldelser fra

    Storbritannia

    Hei,

    jeg kom på et vanskelig spørsmål og.

    Jeg overhørte i 2003, da jeg jobba på Rimi Bjørndal, og

    i 2004, da jeg gikk forbi Kiwi i W. Thr. gt., så overhørte jeg

    at butikksjefen der, (som jeg vet hvem er, for han er kamerat av

    tremenningen min, Øystein Andersen, fra Lørenskog), sa at jeg

    var forfulgt av noe de kalte, (både på Bjørndal og fra Tom), for

    'mafian'.

    Hvem er den her 'mafian', lurte jeg, for jeg klarer ikke å

    finne om det i aviser eller andre steder, så jeg vil at politiet

    skal svare meg hvem de er, (som jeg har tatt kontakt med Kripos

    om tidligere, men de har jeg ikke fått til å hjelpe meg).

    Så jeg har dratt til England, for å få litt avstand til hva

    det nå enn er som foregår i Norge, (jeg fikk trynet mitt ødelagt

    blant annet også, i 2003, så det var litt greit å komme seg vekk

    fra Norge, det var en lang historie, hva som skjedde, jeg får ta

    mer om det senere).

    Men hvem kan svare meg om hvem den her 'mafian' er?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/11/6 Baard Berge <baard.berge@politiet.no>

    Det går fint

    å skrive et brev og scanne det. Send det til denne

    adressen. Du må også skrive de andre anmeldelsene dine på

    nytt.

    Mvh

    Baard

    Berge

    Konsulent

    Sentrum

    politistasjon


    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 6.november2009 16:04
    Til:

    Baard Berge
    Emne: Re: Problemer med å sende

    anmeldelser fra Storbritannia

    Hei,

    ok, den er grei.

    Da kan jeg bare skrive et brev og scanne det, eller

    sende med posten, hvis det ikke er bra nok å bare scanne,

    eventuelt.

    Men hva skal jeg gjøre med alle de anmeldelsene jeg

    har sendt dere på e-post, og som jeg ikke har fått svar på

    da.

    Må jeg sende de på nytt da, mener du?

    Igjen takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/11/6 Baard Berge <baard.berge@politiet.no>

    Hei

    Jeg har

    nå snakket med opptil flere påtalejurister på Sentrum

    politistasjon, og tilbakemeldingen er at du må sende inn

    en anmeldelse med signatur. Du kan ikke levere inn

    en anmeldelse pr mail slik du har gjort

    hittil.

    Mvh

    Baard

    Berge

    Konsulent

    Sentrum

    politistasjon

    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt:

    2.november2009 04:30
    Til: Baard

    Berge
    Emne: Problemer med å sende anmeldelser

    fra Storbritannia

    Hei,

    jeg viser til korrespondanse tidligere iår, i

    forbindelse med anmeldelser sendt politiet i Oslo.

    Jeg har problemer med at jeg ikke får svar, fra

    politiet i Oslo, når jeg sender anmeldelser, angående

    forskjellig ting som har foregått de siste årene.

    Jeg har kanskje prøvd å ta opp litt for mye på en

    gang, for jeg har hørt, da jeg jobbet som leder på Rimi

    Bjørndal, i 2003, at jeg var forfulgt av noe 'mafian',

    så jeg har vært litt stressa, siden politiet ikke vil

    forklare meg hvem den her 'mafian' er, men bare avviser

    og ignorerer meg.

    Jeg er egentlig fra Berger i Vestfold, (men har

    bodd i 15 år i Oslo), så jeg vet ikke helt hva Oslo-folk

    mener når de sier 'mafian'?

    Så jeg har blitt litt stressa av det her

    'mafian'-greiene, så jeg flytta til England, for å

    studere, i 2004.

    Så prøver jeg å finne ut hva som har foregått, og

    da blir jeg tullet med, hvis jeg skriver på internett,

    f.eks. da blir jeg trakassert, som det heter.

    Og jeg har også blitt tullet med av HiO og

    Lånekassa og Rimi, med flere, i Oslo, som jeg har

    skrevet til deg om før.

    Problemet er at det blir tungvint, for meg, å

    ta fly til Oslo, for å levere anmeldelser.

    Drammenspolitiet sa at det holdt å skrive en

    påtalebegjæring, ('Jeg ønsker gjerningsmannen tiltalt og

    straffet'), så kunne man sende en anmeldelse pr.

    e-post.

    Men Oslopolitiet de svarer ikke engang, på

    mange av e-postene mine, og de har ikke begynt å

    etterforske, i det hele tatt.

    Så jeg prøver å løse denne floken.

    For det kan da ikke være slik, at jeg, (som er

    arbeidsledig for øyeblikket, og bor i England, og ikke

    har mye penger), skal være nødt til å ta fly til Oslo,

    for hver anmeldelse jeg ønsker å levere til Politiet i

    Oslo, når jeg også har overhørt at jeg er forfulgt av

    noe 'mafian', i Oslo/Norge?

    På forhånd takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Google Mail – Problemer med Landsarkivet i Sjælland/Fwd: Angående forudbetaling







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Problemer med Landsarkivet i Sjælland/Fwd: Angående forudbetaling





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Mar 6, 2010 at 3:59 AM





    To:

    solvit-norway@nhd.dep.no



    Hei,

    jeg sender dette til Solvit-Norway, siden jeg er norsk statsborger.
    Jeg er enten nærmeste slektning, (eller en av de nærmeste), etter Holger baron Adeler, som var etter Cort Adeler.

    Jeg er som sagt norsk statsborger, men jeg hadde en danskfødt mormor, som døde i fjor sommer, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard.
    Og hennes mormor, dvs. min oldemor, sin søster giftet seg med Holger baron Adeler, Magna Adeler f. Nyholm, het hun.

    Så Holger baron Adeler, var min oldemors svoger.
    (Min oldemor het Karen Margrethe Nyholm, som min mor Karen Margrethe Ribsskog var oppkalt etter).
    Min mor fikk min mormors arv etter Magna og Holger Adeler, og det ble satt inn i et hus i Larvik, står det i min mormors testamente.

    Og jeg er min mor eldste barn.
    Og jeg skulle få papirene etter Holger baron Adeler, sa opprinnelig Landsarkivet i København.
    Ettersom jeg forklarte at jeg var i slekt, og at jeg ønsket å drive slektsforskning.

    Og det var mange hundre dokumenter, viste det seg, som var etter Holger baron Adeler, som døde barnløs da, en slekt etter Cort Adeler, som sagt.
    Men så har noen folk hos Landsarkivet i København, begynt å innføre særregler for meg.

    De sier at siden jeg bor i England, så må jeg betale på forskudd.
    (Og jeg har litt dårlig råd nå, for jeg venter på en arv etter min mormor som døde i sommer, hvor mine slektninger i Norge lager krøll.

    Og jeg er også arbeidsledig i England, så jeg har ikke råd til å betale 2-3.000 danske kroner, for de papirene, for øyeblikket.
    Men det at jeg måtte betale på forskudd, det stod ikke i papirene de sendte meg.

    Det er noe de har funnet på senere.
    Så dette er bare trakassering av meg, er jeg sikker på.
    Sikkert fordi danskene ikke vil miste adelstittelen baron Adeler, tilbake til Norge igjen, hvor jo slekten etter Cort Adeler var fra opprinnelig.

    Så jeg blir mobbet av noe dansk mob, vil jeg si.
    For det skal jo være likt i EØS-området.
    Hvis de tillater betaling på etterskudd i Danmark, så må de tillate det i England og mener jeg, siden både Danmark og England er i EØS-området.

    Jeg syntes det så ut som at de forrandra web-sida si, etter at jeg kontakta de.
    Og de skulle jo ha sagt fra, når de sendte meg betingelsene, i såfall, hvis det var sånn at man måtte betale på forskudd.

    Men det var noe de fant på, etter at jeg sendte dem de ferdige undertegnede 'fortrolighetserklæringer' og bestillinger osv.
    Så her blir jeg tullet med av noe dansk mob, i en sak som er norsk også, vil jeg si, siden det handler om papirer etter den siste etterkommer av Cort Adeler, som brukte navnet Adeler, mener jeg, og som døde i 1979 vel, i København, hvor han jobbet med data tror jeg.

    Og han var altså gift med min oldemors søster, som jobbet med kontorarbeid, men de fikk ingen barn, så min mormor og hennes to danske brødre arvet, og vel ingen flere, såvidt jeg har forstått.

    Så jeg vil klage på at de krever forskuddsbetaling for levering til Storbritannia.

    De må gjøre det likt, for alle land i EØS, mener jeg.
    (Dette er antagelig bare noe, som noe dansk mob gjør, for å lage krøll for meg, sånn at jeg ikke skal få lese hva som står i de papirene, om Adeler-familien da, for danskene unner vel ikke Norge å ha noen fine slekter og titler osv., de vil vel ha alt selv.

    Så sånn er nok det).
    På forhånd takk for hjelp!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/3/5
    Subject: Fwd: Angående forudbetaling
    To: mailbox@lak.sa.dk

    Hei,

    altså, du kan ikke si at jeg er i utlandet, for jeg er i Storbritannia.
    Og Storbritannia og Danmark, det er samme land, nå for tiden, etter begge disse land ble med i EU, så er Storbritannia i union med Danmark.

    Så nå får dere slutte å tulle.
    Storbritannia er _ikke_ i utlandet, hvis man er i København.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/3/5
    Subject: Re: Angående forudbetaling

    To: # Landsarkivet for Sjælland og Lolland Falster <mailbox@lak.sa.dk>


    Cc: mid@lak.sa.dk

    Hei,

    men det må være noe dere har lagt til etter at jeg bestilte mine dokumenter, for det stod ikke, i de papirer som jeg signerte og sendte tilbake til dere, i forrige måned.

    Dere kan da ikke ha tilbakevirkende kraft på slike regler.

    Dette skulle ha vært opplyst, da jeg sendte den fortrolighetserklæringen.

    Er ikke dette mot EUs regler.

    Dette er da noe dere har endret på, for noen få minutter siden, etter at jeg sendte min forrige mail til dere?

    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    2010/3/5 # Landsarkivet for Sjælland og Lolland Falster <mailbox@lak.sa.dk>

    Kære Erik Ribsskog

    Hvis du benytter linket og ser nederst på siden, står

    der:


    Ekspeditionstid og betaling

    Arkivundersøgelser besvares inden 14 dage regnet fra den dag, hvor arkivet

    har modtaget bestillingen. Hvis denne tidsfrist ikke kan overholdes meddeles det

    rekvirenten, og der gives samtidig besked om, hvornår man kan vente at få svar.

    Resultatet af arkivundersøgelsen samt faktura fremsendes med posten efter

    undersøgelsens afslutning. Betalingsbetingelserne er 30 dage netto.

    Undersøgelser, der skal betales fra udlandet, betales på

    forhånd.

    Der tages forbehold for

    særlige tilfælde, hvor dokumenter ikke er bevaret, hvilket i praksis kan betyde,

    at en påbegyndt undersøgelse ikke kan gennemføres fuldstændigt
    .

    Statens Arkiver påtager sig ikke ansvar for, om arkivalierne rummer

    korrekte og fuldstændige oplysninger.

    Med venlig hilsen

    Ditte

    Wonsyld

    Landsarkivet for Sjælland


    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 5. marts 2010 08:47
    Til: # Landsarkivet for Sjælland

    og Lolland Falster
    Cc: Michael Dupont
    Emne: Til Ditte

    Wonsyld/Fwd: VS: Fortrolighetserklæring/Fwd: Til Michael Dupont/Fwd:

    Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd:

    Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293

    Hei,

    jeg har kikket på din link nå, og jeg kan ikke se at det står noe om at

    leveringer til utlandet skal betales på forskudd.

    Jeg har derimot lest litt om EØS, (EEA), og har der sett at alt skal

    være likt innen EEA-området.

    Er du sikker på at det du skrev var riktig?

    Er dette trakassering av meg?

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/3/3
    Subject:

    Re: VS: Fortrolighetserklæring/Fwd: Til Michael Dupont/Fwd: Skiftesags-nummer

    for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd:

    2010-000293
    To: # Landsarkivet for Sjælland og Lolland Falster <mailbox@lak.sa.dk>

    Hei,

    da tror jeg nesten at jeg må vente til jeg får arven etter min

    mormor.

    For jeg er arbeidsledig i England, skjønner du.

    Så jeg får heller kontakte dere igjen, når jeg får mer penger, selv om

    det ville vært veldig morsomt å sett de papirene.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/3/2 # Landsarkivet for Sjælland og Lolland Falster

    <mailbox@lak.sa.dk>

    Kære Erik

    Ribsskog

    Tak for

    din henvendelse. Vi beklager meget, at du føler dig uretfærdigt behandlet. Vi

    har imidlertid helt faste procedurer for bestillinger fra udlandet, som altid

    skal betales forud. Du kan læse om dette på vores hjemmeside, helt bestemt på

    linket http://www.sa.dk/content/dk/ydelser_og_produkter/servicedeklarationer/arkivundersogelser

    Det gælder

    altså at alle, som bestiller fra udlandet skal betale, før vi sætter deres

    bestilling igang.

    Hvis du

    fortsat ønsker kopierne, bedes du venligst indbetale det beløb, du har fået

    oplyst i det tilsendte tilbud. Derefter ekspederer vi straks din

    henvendelse.

    Med venlig

    hilsen

    Ditte

    Wonsyld

    Landsarkivet for Sjælland


    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 1. marts 2010 13:39
    Til: Michael

    Dupont
    Emne: Fwd: Fortrolighetserklæring/Fwd: Til Michael

    Dupont/Fwd: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd:

    Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293

    Hei,

    jeg fikk et brev fra dere i dag, hvor det opplyses at det skal betales på

    forskudd, ved bestillinger fra utlandet.

    Men, skulle dette blitt opplyst, i det brev jeg fikk fra dere, 12.

    februar?

    Er dette noe slags trakassering, lurer jeg på.

    Det brevet jeg fikk i dag, er også undertegnet med rødt blekk, så

    dette er noe tull, vil jeg si.

    I Norge så heter det at man skal undertegne med enten svart eller

    blått blekk, (også på tippekupongene til Norsk Tipping i Hamar, er det forbudt

    å bruke rødt blekk).

    Så dette vil jeg gjerne klage på, jeg venter en stor arv etter min

    danskfødte mormor, og mange problemer i vår familie, (at vi/jeg blir tullet

    med av diverse lands myndigheter), kan muligens skyldes dette slektskapet med

    Holger baron Adeler, og svaret på gåten kan kanskje ligge i nettopp disse

    dokumenter, så derfor ville jeg gjerne klage på denne trakasseringen, og håper

    det er greit at jeg betaler når jeg får min arv etter min mormor, Ingeborg

    Ribsskog født Heegaard, i Danmark, oldebarn av den kjente Anker Heegaard,

    industriherren.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2010/2/12
    Subject: Fortrolighetserklæring/Fwd: Til Michael Dupont/Fwd:

    Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd:

    Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293
    To: mid@lak.sa.dk

    Hei,

    mange takk for brev som jeg fikk i dag, angående min oldeonkel, (min

    oldemor, Karen Margrethe Nyholm, sin svoger), Holger baron Adeler, sitt

    testamente.

    Jeg synes det hørtes litt mye ut, at det skulle være på 300 sider, men da

    står det kanskje mye interessant der om slekta osv., tenkte jeg, så det blir

    veldig spennende å se hva det står der!

    Jeg sender med kopi av fortrolighetserklæring, som jeg fikk i posten

    i dag.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2010/1/25
    Subject: Til Michael Dupont/Fwd: Skiftesags-nummer for dødsbo

    etter Holger baron Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293
    To: mid@lak.sa.dk

    Hei,

    nå fikk jeg endelig tak i det riktige saksnummeret, for boet etter Holger

    baron Adeler.

    Det skal være SKS 4-537/79.

    Opplyser skifteretten i Lyngby.

    Håper dere har alle opplysningene dere trenger nå, for å eventuelt få

    kikke på kopi av testamente osv., siden min mor fikk arven etter Holger

    og Magna Adeler f. Nyholm, fra sin mor, Ingeborg Ribsskog f. (Nyholm)

    Heegaard, og jeg er min mor, Karen Ribsskog, (som døde i 1999), sitt eldste

    barn, og min mormor døde i sommer, dessverre.

    Håper dette er i orden.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Skifteretten i Lyngby <skifte.lyngby@domstol.dk>

    Date:

    2010/1/25
    Subject: SV: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron

    Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293
    To: "eribsskog@gmail.com"

    <eribsskog@gmail.com>

    Tak for Deres

    mail.

    Sagsnummeret i boet efter Holger Adeler er SKS

    4-537/79.

    Med venlig hilsen

    Retten i

    Lyngby
    Skifteretten
    Lyngby Hovedgade 96
    2800 Kgs.

    Lyngby

    Tlfnr.: 99 68 48 00
    Fax. 99 68 48 99
    Email:

    skifte.lyngby@domstol.dk
    ________________________________________
    Fra:

    Retten i Lyngby
    Sendt: 20. januar 2010 14:44
    Til: Skifteretten i

    Lyngby
    Emne: VS: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron

    Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293

    ________________________________________
    Fra: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 20. januar 2010

    14:39
    Til: Retten i Lyngby
    Emne: Skiftesags-nummer for dødsbo etter

    Holger baron Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293

    Hei,

    min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, som døde i

    sommer, arvet i
    1979, ekteparet Holger baron Adeler og Magna Adeler, siden

    Magna
    Adeler var hennes tante, og baronen var enebarn, og ekteparet

    døde
    barnløse.

    Hun og hennes ektemann, Johannes Ribsskog, (min

    morfar), satt pengene
    inn i et hus, for min mor, Karen Ribsskog, i

    Larvik.

    (Jeg skal sende med kopi av en side i min mormors testamente,

    som viser dette).

    Jeg har senere forstått at Holger baron Adeler, var

    baron etter Cort
    Adeler i Norge.

    (Og jeg har overhørt i Oslo, i 2003

    og 2004, at jeg er forfulgt av noe
    de i Oslo kaller 'mafian', og lever

    derfor i landflyktighet, i
    England, uten å få noe hjelp, av hverken norsk

    eller britisk politi).

    Min mormor var også oldebarn av Maren Gjedde,

    som hun fortalte en god
    del om, så jeg har drevet med noe slektsforsking

    osv.

    Min mormor var også oldebarn av Anker Heegaard,

    industriherren.

    Så jeg prøver å finne ut hvorfor min mormor flyttet til

    Norge, og
    hvorfor hun ikke flyttet tilbake til Danmark, etter at min

    morfar
    døde, midt på 80-tallet.

    Og jeg lurte også på om det står noe

    i baronens testamente, om
    baron-titler og hvilke andre arvinger han

    hadde.

    For da kunne jeg ha kontaktet de andre arvingene, og prøvd å

    finne ut
    mer om dette.

    Og da sa Landsarkivet i København, at de

    gjerne kunne finne disse
    papirene, men de trengte helst et

    skiftesaks-nummer.

    Og da trodde jeg først at baron-paret bodde i

    København, siden jeg
    leste min mors grandtante, Magna Adeler f. Nyholm, var

    begravet i
    København, og de vel begge var født der.

    Men det viser

    seg at Holger baron Adeler, bodde i Virum, som vel er
    nabokommunen til

    København, og de sa i København skifterett, at dette
    hører inn under Lyngby

    skifterett.

    Så da lurte jeg på om jeg kunne være så snill å


    skiftesaks-nummeret, for dødsboet til Holger baron Adeler, også

    skal
    jeg sende med en kopi fra min mormors testamente, hvor man kan se

    at
    det stemmer at hun arvet disse, for å vise at det er riktig.



    håper jeg at det er i orden!

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From:

    Skifteretten i Københavns byret <skifte.kbh@domstol.dk>
    Date: 2010/1/20
    Subject: SV:

    Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293
    To: "eribsskog@gmail.com"

    <eribsskog@gmail.com>

    Vi har nu undersøgt sagen

    nærmere. afdøde boede i Virum ved
    dødsfaldet. Sagen hører nok under Lyngby

    Skifteret.

    Med venlig hilsen

    Skifteretten i

    København
    Hestemøllestræde 6
    1464 København

    K.

    ________________________________
    Fra: Københavns Byret
    Sendt:

    19. januar 2010 09:10
    Til: Skifteretten i Københavns byret
    Emne: VS:

    Skiftesags-nummer/Fwd:

    2010-000293

    ________________________________
    Fra: Erik Ribsskog

    [eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 18. januar 2010 20:01
    Til:

    Københavns Byret
    Emne: Skiftesags-nummer/Fwd:

    2010-000293

    Hei,
    jeg sendte dere en e-post 2. januar, om

    testamentet, etter Holger
    baron Adeler, siden han var ektemannen til min

    mors grandtante, og min
    mor fikk derfor en arv, videre fra sin mor,

    Ingeborg Ribsskog f.
    Heegaard, da Holger baron Adeler døde, i 1979.


    lurte jeg på om jeg kunne være så snill å få se det testamentet, om
    det

    stod noe om baron-tittelen der, osv.
    Og dere ba meg kontakte Landsarkivet

    for Sjælland.
    Noe jeg har gjort.
    Men de sier at de trenger skifte

    saksnummer, for det dødsboet da, heter det vel.
    Så jeg lurte på om jeg

    kunne være så snill å få opplyst det nummeret.
    På forhånd takk for

    eventuell hjelp!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded

    message ———-
    From: Michael Dupont <mid@lak.sa.dk>
    Date: 2010/1/18
    Subject:

    2010-000293
    To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>

    Landsarkivet i København

    har ganske rigtigt skifteretssagerne fra
    1979, men vi har kun navneregistre

    til materialet til og med 1970.
    Derfor skal du kontakte skifteretten og

    bede dem sende dig
    skiftesagens nummer. Vi har i øvrigt set på internettet,

    at Holger
    baron Adeler døde 30. juni 1979, dødsstedet er ikke

    nævnt.

    Mvh.
    Michael

    Dupont

    —————————–

    Michael

    Dupont
    Overassistent og cand.mag. i Historie
    Landsarkivet i

    København
    Jagtvej 10
    2200 København N

    Telefon: 7226

    5320






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen