-
-
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=593959
PS.
Noen som skriver kommentarer på bloggen, tror jeg mener fyllekjøring.
Men nei, jeg mener han unggutten på Sørlandet, (med flere), som har mista lappen, for å sitte hjemme i sin egen stue, en lørdagskveld, og drikke.
Det ser jeg på som ren mobbing og trakassering fra politiet.
Jeg har skrevet om det sånn tidligere, at politiet oppfører seg, som om de var bestemora di, et slags ‘bestemor-politi’ eller moral-politi.
Jeg skal se om jeg finner en link til mer om dette.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:
https://johncons-blogg.net/2010/01/jeg-skrev-om-bestemor-politiet-pa.html
PS 3.
Og her er en link til en artikkel om dette, hos Dagbladet.no:
PS 4.
Det virker fra kommentarene på bloggen, som at han som kjørte på politimannen, kom ut av en sving, og ikke hadde noe særlig sjangs til å bremse, siden han kjørte i 150 km. i timen.
Hvis det var sånn, så skjønner jeg jo det, at han antagelig ikke kjørte på politimannen med vilje.
Så da kan man jo ikke tenke sånn, som jeg gjorde, og si at hvis politiet ikke hadde mobba tilfeldige unge folk, som drakk hjemme i helgene, og straffa de, uforståelig nok, (vil jeg si ihvertfall, som er fra Østlandet, hvor omtrent alle drikker i helgene), med å ta fra de lappen, så ville gjerningsmannen kanskje ha bremset.
Det blir jo ikke så fornuftig i dette tilfelle da, og skrive det sånn.
Hvis gjerningsmannen ikke hadde mulighet til å bremse, siden han kom ut av en sving, og dette kanskje må sies å være en ren ulykke.
Så da beklager jeg det, hvis jeg har misforstått dette, for sånn som jeg skjønte det først, så var dette en forbryter som med vilje hadde kjørt ned en politimann.
Men det er mulig at dette egentlig var en ulykke pga. høy fart, når man kom ut av en sving da.
Det er mulig.
Vi får se.
Beklager isåfall!
PS 5.
Hvorfor la politiet spikkermattene rett etter en sving, i en tunnel?
Prøvde de å drepe vedkommende råkjører?
Burde de ikke ha lagt spikkermattene på ei slette?
Hvem vet, jeg er ikke akkurat noe ekspert på dette, men kanskje noen andre kan forklare dette bedre.
Vi får se.
PS 6.
Her kan man se at politiet muligens var litt dumme.
De skulle nok ha lagt spikkermattene et sted der det var bedre sikt, sånn at de kunne ha sett det i tide, når han råkjøreren dukket opp.
Men disse politifolka var kanskje litt klønete, og ikke vant til sånne her biljakter i 150 km/t osv., det er mulig.
Vi får se.
Her er mer om dette:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=593959
PS 7.
Ja, det virker som at det er litt uklart, hva som har skjedd.
Kjørte råkjøreren ned politimannen med vilje, eller ikke?
Så jeg konkluderte kanskje litt raskt ja, jeg syntes det så ut som, fra nettsidene til VG, som at råkjøreren hadde kjørt ned politimannen med vilje.
Men jeg tror vi får avvente etterforskningen og rettsaken mm., for å finne ut mer nøyaktig hva som har skjedd her.
Så får jeg heller oppdatere mer, etterhvert, når det kommer mer informasjon om denne saken, i forbindelse med politiets etterforskning og den rettsaken, som jeg regner md at det nok vil bli en del publisitet om.
Vi får se.
Takk til alle som har skrevet kommentar ihvertfall, og beklager hvis jeg kom med litt forhastede konklusjoner.
Beklager dette igjen, og igjen takk til de som har kommet med kommentarer og oppdateringer om dette!
-
Google Mail – Skifteattest/Fwd: Testamente/skifteattest etter Helga Dørumsgaard og Johan Ribsskog

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Skifteattest/Fwd: Testamente/skifteattest etter Helga Dørumsgaard og Johan Ribsskog
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Thu, Mar 4, 2010 at 8:54 AM
To:
statsarkivet.oslo@arkivverket.no
Hei,jeg driver med noe slektsforskning, så jeg lurte på om det var mulig å få se på skiftepapirer/testamente, etter mine oldeforeldre, Helga Dørumsgaard og Johan Ribsskog, fra Asak, i Skedsmo.Jeg sender med papirer som viser at jeg er barnebarn av deres sønn Johannes Ribsskog, samt en side fra en bygdebok, e.l., fra Asak, hvor det står mer informasjon om fødselsår osv., for mine oldeforeldre, Helga og Johan Ribsskog.Håper dette er i orden!Mvh.Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Ødgren, Synnøve <Synnove.Odgren@domstol.no>Date: 2010/3/4
Subject: SV: Testamente/skifteattest etter Helga Dørumsgaard og Johan Ribsskog
To: eribsskog@gmail.comJeg
forstår det slik at du ønsker skiftepapirer etter Helga og Johan Ribsskog. Idet
de døde for så lang tid tilbake, er alle dokumenter vedrørende skifte etter de
oversendt Statsarkivet i Oslo. Adressen dit er Postboks 4015 Ullevål stadion,
0806 Oslo. Tlf. 22022600.MvhSynnøve Ødgren—–Opprinnelig melding—–
Fra: Karlsen, May Britt På
vegne av Nedre Romerike tingrett (postmottak)
Sendt: 1. mars
2010 07:52
Til: nero_skifte
Emne: VS:
Testamente/skifteattest etter Helga Dørumsgaard og Johan
Ribsskog—–Opprinnelig melding—–
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 27. februar 2010
23:56
Til: Nedre Romerike tingrett (postmottak)
Emne:
Testamente/skifteattest etter Helga Dørumsgaard og Johan
RibsskogHei,
min morfar, Johannes Ribsskog, var sønn av Helga Ribsskog f. Dørumsgaard
og Johan Ribsskog, som begge var lærere på Asak skole i Skedsmo.Min morfar var også bror av Øivin Ribsskog, som var lensmann og forfatter
mm., og grandnevø av Bernhard Ribsskog, som var en pioneer innen pedagogikken
og som stod bak normalplanen for grunnskolen etter krigen blant annet, og min
morfar var nevø av den kjente forfatteren, redaktøren og ordføreren i Fet og
Rælingen, Asbjørn Dørumsgaard, som var bror av Helga, og min morfar var også
fetter av den kjente komponisten Arne Dørumsgaard, som bodde i Italia.Min morfar var også gift med Ingeborg Heegaard, fra Danmark, som bl.a.
arvet Holger baron Adeler, og var oldebarn etter Maren Gjedde, (fra den kjente
adelsslekten), og barnebarn etter den kjente danske øverskommanderende
generalen, i mellomkrigstiden, Anders Gjedde Nyholm, og grandniese av den
kjente danske dommer, i Kairo og som skulle dømme i striden mellom Norge og
Danmark, om Grønland, i Haag, før krigen, men døde noen dager før, og ble
erstatet av en annen dansk dommer, sa min mormor.Han Arne Dørumsgaard, så jo også ut som Noah, og de har funnet et gammel
funn, fra 10.000 år tilbake, i Ytre Enebakk, hvor min oldemors mor, Karen
Pedersdatter, var fra, (i Fladeby), og min grandonkel Øivin Ribsskog, han kom
på ideen om å starte Enebakk historielag, da han var formann for Romerike
historielag, leste jeg på nettet. Det er Enebakk historielag, som skriver om
dette funnet, som jeg lurer på om kan ha vært av Noahs ark, siden han Arne
Dørumsgaard, så akkurat ut som Noah.(Men det siste er bare en teori da, og ikke noe sikkert, for å
understreke det.Men hvorfor Jehovas Vitner hovedkvarter for Norge, i Ytre
Enebakk?Det er kanskje noe man kan lure på, hva vet jeg).Det har vært en feide, innen Ribsskog-familien, eller ihvertfall noe
motsetninger.Så min morfar, Johannes Ribsskog, hadde visst ikke så mye med de
andre å gjøre.Han var rådmann i Hadsel, i Vesterålen, og kontorsjef i Hurum kommune, og
bodde så som pensjonist i Nevlunghavn, ved Larvik, hvor min mor flyttet til,
etter at hun ble separert fra min far.Min mor var streng, og gikk for å være sinnsyk, og ville nesten aldri
vaske opp selv, men jeg og min søster måtte gjøre det, fra vi var 4-5
år.Og hun var veldig streng og gæern da, for å si det sånn.Så jeg vil si at vi ble utsatt for omsorgssvikt der.Og min mor sendte meg til min far, da jeg var ni år, og da flyttet
min far ned til en dame han fant seg, Haldis Humblen, et halvt år senere, så
jeg måtte bo alene fra jeg var ni og et halvt år.Så jeg har blitt utsatt for omsorgssvikt, både fra min mor og min far,
vil jeg si.Min mor døde i 1999, men jeg har anmeldt min far for dette.Jeg lurer på om denne omsorgssvikten, kan skyldes denne feiden i
Ribsskog-familien.Som den første av mine faddere, så nevner Svelvik kirke, i min
dåpsattest, en Anna Holmsen, som jeg ikke kan huske å ha møtt.En som het Holmsen var også med å starte Enebakk historielag.Jeg lurer på om det er noe rundt Øivin Ribsskog, som var lensmann, og
hun Anna Holmsen og de da, fra Skedsmo, antagelig, som har tullet med
meg.For dette er jo maktpersoner, vil jeg si, Ribsskog-familien er kjent
med stortingsrepresentanter og ordførere her og der, for Arbeiderpartiet, og
jeg har alltid hatt mest sympatier for Høyre.Så jeg lurer på om noen av Helga Dørumsgaard og Johan Ribsskog sine
etterkommere, tuller meg meg.Jeg driver ihvertfall en del med slektsforskning da.Så jeg prøver å på en sivilisert måte får kontroll på livet mitt, og
skriver om hva som foregår, på en blogg jeg har.Og jeg har overthørt, i Oslo, i 2003 og 2004, at jeg er forfulgt av
'mafian', men politiet nekter å hjelpe.Kan dette være noe i forbindelse med noe strid, mellom min morfar
Johannes Ribsskog, og hans bror, Øivin Ribsskog, som var lensmann?Så tuller politietatene med meg, som del av en slik feide, enda min
morfar døde på 80-tallet.Min mor gikk til politiet i Larvik, husker jeg, og hadde langt møte
der, mens jeg måtte sitte på trappa, da jeg var guttunge, dvs. åtte-ni år
gammel.Her er det noe lurifaks ute å går, i forbindelse med Ribsskog-familien og
politietatene/staten/Arbeiderpartiet, mistenker jeg. Så jeg lurer på om jeg kunne være så snill, å få se
testamentet/skiftebrevet, etter Helga og Johan Ribsskog, for å lære mer om
hvem denne min fadder, Anna Holmsen er, og min slekt i Skedsmo da, som min
morfar aldri tok oss med, for å hilse på, hverken da vi bodde i Larvik eller
da jeg bodde på Berger og min morfar bodde på Klokkarstua, da han var
kontorsjef i Hurum, før han flyttet til Nevlunghavn, såvidt jeg kan
huske.Jeg sender med kopi av skifteattest etter min mormor, Ingeborg
Ribsskog, (en side fra den skifteattesten), hvor det går fram at jeg er
barnebarn av Johannes Ribsskog, som var sønn av Helga og Johan Ribsskog, fra
Asak.Det står at jeg har adresse i Kvelde, på en gård min onkel Martin
Ribsskog driver.Men det er feil, jeg ble forsøkt drept der, i 2005, så jeg har måttet
flykte til England.Og jeg har ikke noe mer kontakt med min onkel Martin, eller noen andre i
hverken min mor eller fars familie, for jeg skjønner at det er noe slags
alvorlig feide som foregår, som ingen har sagt noe om til meg, så jeg blir
tullet med av både min mor og min fars familie.Min adresse i England er:Erik RibsskogFlat 35 Leather LaneLiverpoolGB-L2 2AEStorbritanniaJeg håper dere kan hjelpe med dette, og på forhånd takk for hjelp!Mvh.Erik Ribsskog
PS.Jeg har ringt Kjell Asak, i Leirsund, siden min morfar var derfra, og
spurt mer om mine oldeforeldre, og Johan Ribsskog døde visst i 1922, (bare 47
år gammel, eller noe), og Helga Ribsskog f. Dørumsgaard, hun døde vel rundt
1973, (ihverfall på begynnelsen av 70-tallet), mener jeg at min far, (Arne
Mogan Olsen, fra Sand i Svelvik), fortalte meg en gang, da jeg var guttunge,
at oldemora mi døde da jeg var tre år, og da lurer jeg på om han mente hu
Helga Ribsskog.Så sånn var det.Jeg sender også med en side fra en bok, som jeg fikk tilsendt fra
Kjell Asak, (som nok er fra en bygdebok for Asak, eller lignende), hvor det
står mer om hvem mine oldeforeldre Helga og Johan Ribsskog var.Så håper jeg at det er mulig å finne de i deres arkiver!Håper dette er i orden, og bare kontakt meg hvis det trengs mer
informasjon!
2 attachments img158.jpg
1056Kimg262.jpg
780K
PS.
Her er vedleggene:
-
Google Mail – Til Astrid Bogen/Fwd: Dåpsattest/Fwd: Påminnelse/Fwd: Dåpsattest/Fwd: Melder mer ut av statskirka

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Til Astrid Bogen/Fwd: Dåpsattest/Fwd: Påminnelse/Fwd: Dåpsattest/Fwd: Melder mer ut av statskirka
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Thu, Mar 4, 2010 at 7:41 AM
To:
svelvik.menighet@svelvik.kirken.no
Hei,takk for ny dåpsattest, som jeg fikk i posten igår.Jeg syntes den så fin ut med en gang, for jeg ble glad for å få noe det stod Svelvik på, her i England.Men når jeg våkna nå, så tenkte jeg på det, at du visste nok ikke det, at jeg var gammel mester i maskinskriving nærmest, fra Sande Videregående, i 1986/87, da jeg fikk karakter 6 i maskinskriving.Så da reagerte jeg på at du skrev 'RIBSSKOG', på en annen marg enn resten av teksten, pluss at det var snodig at du skrev det med bare store bokstaver.Jeg fikk også S i kristendom, en termin, på Svelvik ungdomsskole, enda jeg ikke var kristen.Og da var vi på omvisning, et av årene, i Svelvik kirke. Og da spurte presten, om hva den dua og det lammet betydde, og da kunne jeg svare den hellige ånd og Jesus da, for det stod i kristendomsboka.Så kanskje han presten husker meg?Men men.Står det bra til med min farmor og min farfar sine graver hos dere? Ågot Mogan Olsen og Øivind Olsen. Blir gravene stelt?Du sier at han som skrev i kirkeboka, i 1970, skrev feil.Jeg har drevet en del med slektsforskning, og sett i digitale kirkebøkene på nettet.Jeg lurte på, hadde vært mulig, (siden jeg fikk 'S' i kristendom en termin i hvertfall), å fått en sånn artig utskrift av kirkeboka, for å se hva dere skreiv der osv.Håper dette er mulig og på forhånd takk i såfall!Mvh.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2010/2/24
Subject: Dåpsattest/Fwd: Påminnelse/Fwd: Dåpsattest/Fwd: Melder mer ut av statskirka
To: svelvik.menighet@svelvik.kirken.no Hei,
takk for dåpsattest, som jeg mottok i dag!Det står at faren min er født Ribsskog, men det er vel ganske lett å skjønne at det er feil, at det er moren min som var født Ribsskog(?)Men kanskje de som skrev i kirkeboka hadde drukket litt av altervinen, for å tulle litt? 🙂Det er også vanskelig å se om jeg er døpt på 15. november, eller 5. november, for det står 'femte', med bokstaver.Hun Anna Holmsen, som står først av fadderne, er hun 'hoved-fadder' da?Jeg kan aldri huske å ha møtt henne nemlig.Det er vel ikke noe Svelvik-navn det?Jeg lurer på om det kan være søstra til morfaren min, Johannes Ribsskog, som var kontorsjef i Hurum kommune, på den her tida, ute i Skedsmo?Uansett, tusen takk for dåpsattesten, selv om jeg skjønner at det kan være vanskelig å holde seg unna altervinen noen ganger, for å tulle litt?'Foreldra mine', uti der, Arne Mogan Olsen, og Haldis Humblen, på Bergeråsen, (som lot meg bo alene i en annen leilighet på Bergeråsen), de var også fæle til å sippe av sånn pappvin, så da skjønner man det at det er fort gjort å bli misunnelige på de, når man sitter for lange vakter på bedehuset osv.Bare tuller!Men jeg håper jeg kan få en ny dåpsattest, med riktig foreldre som er født Ribsskog, for det så litt dumt ut, at faren min skulle være født Ribsskog.På forhånd takk for eventuell hjelp!Mvh.Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2010/2/20
Subject: Påminnelse/Fwd: Dåpsattest/Fwd: Melder mer ut av statskirka
To: svelvik.menighet@svelvik.kirken.no Hei,
jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.Håper dette er i orden!Mvh.Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2010/1/22
Subject: Fwd: Dåpsattest/Fwd: Melder mer ut av statskirka
To: svelvik.menighet@svelvik.kirken.no Hei,
jeg måtte sende e-posten to ganger, for den e-postadressen, som dukker opp, når man trykker 'e-post' på nettsidene deres, den er uten punktum, mellom 'Svelvik' og 'menighet', foran alfakrøllen.Så her trengs det nok litt 'oppryddings'.God helg etterhvert, selv om dere kanskje jobber mest i helga hos dere i kirken!Mvh.Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2010/1/22Subject: Fwd: Dåpsattest/Fwd: Melder mer ut av statskirka
To: "svelvikmenighet@svelvik.kirken.no " <svelvikmenighet@svelvik.kirken.no >Hei,jeg er fra Berger, men faren min, (Arne Mogan Olsen), gikk konkurs på slutten av 80-tallet, så jeg har ikke vært så mye ute på Berger etter den tida, for han solgte mitt barndomshjem, på Bergeråsen, etter først å ha flyttet fra meg, da jeg var ni år, og ned til Haldis Humblen, som han har vært sammen med, siden 1980.Hennes datter Christell, sa at 'hvorfor drikker Jeppe', om faren min.Og da viste det seg at det var fordi kona tulla med klokkeren, eller kirketjeneren, (degnen).Så jeg håper ikke at kirken i Svelvik er inhabile pga. noe sånt her tull, som Christell driver og sier(?)Men men.Men jeg overhørte ihvertfall, i Oslo, i 2003 og 2004, at jeg var forfulgt av noe 'mafian' de har der, (hvem nå de er).Men politiet vil ikke hjelpe, ei heller med å etterforske et drapsforsøk på meg, på en gård i Larvik, Løvås gård, som min onkel Martin Ribsskog, (oppvokst på Hurumlandet), drev i 2005.Jeg mener at mine foreldre er borgelige gifte i Drammen, hvis jeg ikke tar feil, for mora mi bodde på Holmsbu, på slutten av 60-tallet, og faren min bodde på Sand da.Men jeg mener de gifta seg borgelig i Drammen, hvis jeg ikke tar helt feil.Men jeg ble født i Drammen, 25. juli 1970, og ble døpt i Svelvik kirke, (ble jeg fortalt av farmora mi Ågot Mogan Olsen), vel antagelig i 1971 da, vil jeg tippe på.Ihvertfall ikke seinere enn 1972.Da ville jeg nok ha huska det.Jeg prøver å få hjelp mot den her 'mafian', og jeg er i slekt med en avdød Holger baron Adeler, (etter Cort Adeler), som døde i 1979, da jeg ble sendt fra mora mi, Karen Ribsskog, i Larvik, og inn til faren min på Berger.Dette med at en baron var gift med min oldemors søster, det har slekta mi holdt skjult for meg.Også at min fars dame Haldis Humblen har slekt som er i Johanitterordenen.Også at min farmor Ågot, (som var nesten som en mor for meg, siden jeg bodde hos faren min), sin mor, Bergit Tovsdatter Mogan, fra Rollag, var vokst opp i USA, hos sin mors bror og hans kone.Så det har vært mye hemmelighold i min familie.Nå lurte jeg på om jeg skulle prøve å kontakte slekta mi i Danmark, for jeg er også direkte etterkommer etter Anders Christensen Gjedde, som var dansk/nordisk uradel, og som hadde et slott på Jylland, på Mors, Højriis.For jeg er en arbeidsledig flyktning i England nå, og alle mine viktige papirer, ligger på gården Løvås i Larvik, og hos City Self Storage, i Oslo.Og jeg har ikke fem øre, og jeg har måttet kutte ut familien min, som har tulla med meg hele livet.Så jeg lurte på hvem som var fadderne mine, når jeg ble døpt, for kanskje det er mer ordentlige folk, enn min nærmeste familie.Jeg prøver også å få tak i testamentet etter Holger baron Adeler, som var gift med min oldemors søster, men døde barnløs og var enebarn, så min mors familie, arvet baron-paret.Og da har Landsarkivet i København, først spurt etter dåpsattest.Så jeg tenkte at det kanskje hadde vært greit å hatt sin egen dåpsattest.Så jeg lurte på om dere kunne være så snille å sende meg min dåpsattest, fra begynnelsen av 70-tallet.På forhånd takk for eventuell hjelp.Mvh.Erik Ribsskog
PS.Hvem var det som var prest i min farfar, Øivind Olsen, sin begravelse rundt 1983 vel?Han uttalte Øivind Olsen, som 'Eivind Olsen', synes jeg.Det var vel kanskje litt rart.Det vil jeg ihvertfall gjerne minne om, at det er bra hvis prester sier navna riktig, i begravelser osv.Han jobba for Jebsen, farfaren min, på Berger fabrikker, så det var kanskje derfor at han ikke ville bli begravd på Berger.Farmora mi ble også begravd i Svelvik.Og da hadde ikke familien min sagt fra til meg, på forhånd, at jeg skulle bære båra.For jeg kutte ut faren min, i 1989, siden søstra mi, Pia Ribsskog, og hennes stesøster, Christell Humblen, fortalte meg, da vi var på bryllup i slekta til Haldis, i Kristiansand, at faren min hadde misbrukt søstra mi, da hu var lita jente.Så jeg hadde ingen kontakt med faren min, så sa de plutselig at jeg skulle gå foran, og bære båra.Og faren min også foran.Og henne to andre sønner bak.Hva betyr det at man går foran å bærer båra, er det noe dere kan forklare?Jeg lurer på om de ville begraves i Svelvik, fordi fabrikkeier Jebsen, han bestilte en flaske sprit, fra Drammen, under krigen, på farmora mi sitt rasjoneringskort, og i hennes navn da.Farmora mi drakk aldri, men da, så egla postmann henne, så hu tok flaska, og dro til 'n Ola, og drakk opp flaska.
Så det er mulig at faren min er Jebsen-sønn, kanskje, eller noe.Han vil ihvertfall ikke ha arv, etter brødrene til faren sin, på Bergstø, i Holmsbu, men gir det direkte til meg og søstra mi.Det er etter Hans Olsen, som var faren til farfaren min osv.
Og hans sønner da, som het/heter Olsen, Sandersen og Bergstø.Så det er ikke så lett å skjønne alt med arving osv., i slekta mi, det er helt sikkert.Men jeg håper jeg kan få en dåpsattest ihvertfall.Adressen min i England er:Erik RibsskogFlat 35 Leather LaneLiverpoolGB-L2 2AEStorbritannia(Hvis man sender det til folkeregister-adressen min, nemlig, i Larvik, på gården som onkelen min bor på, Løvås, så får ikke jeg posten videresendt nemlig.Ei heller en koffert med papirer og klær osv., som jeg måtte rømme fra, i juli 2005, for et slags jaktlag kom og jeg hørte de prata om å skyte meg både her og der.Så send det gjerne helst til England)På forhånd takk for hjelp!———- Forwarded message ———-From: John Magnar Ørnes <john.magnar.ornes@larvik.
kommune.no >Date: 2010/1/22
Subject: SV: Dåpsattest/Fwd: Melder mer ut av statskirka
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Da må du kontakte svelvik menighet for å få dette, disse kirkebøker har jeg ikke tilgang til.John magnar
Fra: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
Sendt: 22. januar 2010 06:44
Til: John Magnar Ørnes
Emne: Dåpsattest/Fwd: Melder mer ut av statskirka
Hei,
før jeg melder meg helt ut, forresten.Hadde det vært mulig for meg å fått tak i dåpsattesten min?
Jeg bare lurte på hvem i slekta det var, som var fadderne mine igjen.
Jeg ble døpt i Svelvik kirke, mener jeg at jeg har blitt fortalt.
Mvh.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/1/20
Subject: Re: Melder mer ut av statskirka
To: John Magnar Ørnes <john.magnar.ornes@larvik.
kommune.no >Ok,
han der Thor forresten, som er naboen til Martin Ribsskog, ute i Løvås.
Han er kirkegraver hos dere, (ihvertfall var han det, i 2005).
Og han er sånn at han dyrker masse marijuana, på hytta han leier av
dama til onkelen min, eller onkelen min, og selger til kriminelle fra
Larviksdistriktet, som dukker opp på hytta hans.
Og en gang skulle han ta med en sånn gravemaskin, fra en av kirkene
han jobba på, i 2005, husker jeg.
For onkelen min dro meg med bort til han Thor hele tida da.
Men jeg så aldri at han henta gravemaskin, men han pleide å dukke opp
med en del annet mulig rart, som han fikk tak i da.
Jeg trodde at det å bry seg om sine sognebarn, var kirkens oppgave.
Hva skal vi med den her statskirka, hvis de ikke engang kan gå mellom
to folk som ikke er på talefot.
Det synes jeg ikke var noe morsomt, det syntes jeg var dumt.
Mvh.
Erik Ribsskog
2010/1/20 John Magnar Ørnes <john.magnar.ornes@larvik.
kommune.no >:> Hei> Nei dette er noe vi ikke kan gjøre:-)
>
>
> John Magnar Ørnes
> Larvik kirkekontor
> Tlf:33 17 30 00
>
>
> ______________________________
__ > Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 19. januar 2010 16:05
> Til: John Magnar Ørnes
> Emne: Re: Melder mer ut av statskirka
>
> Hei,
> her kunne jo kirken spilt en rolle, forresten.
> Du kunne ha ringt ditt sognebarn, onkel Martin, og hørt hvorfor han ikke
> sendte meg kofferten min og posten min, og arven etter min mormor.
> Men dere har vel kanskje ikke tid.
> Jeg vil ikke ringe nemlig, for jeg ble utsatt for et drapsforsøk der, som
> politiet ikke vil etterforske, i 2005.
> Hvorfor skriver du navnet med rødt forresten, hvis det er lov å spørre om
> det?
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
> 2010/1/19 John Magnar Ørnes <john.magnar.ornes@larvik.
kommune.no >>>
>> OK
>>
>>
>> John Magnar Ørnes
>> Larvik kirkekontor
>> Tlf:33 17 30 00
>>
>>
>> ______________________________
__ >> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>> Sendt: 19. januar 2010 14:51
>> Til: John Magnar Ørnes
>> Emne: Re: Melder mer ut av statskirka
>>
>> Hei,
>> da må jeg be dere å sende den attesten til den engelske adressen.
>> For min familie i Larvik, de sender ikke videre den posten som kommer til
>> min norske adresse, dessverre.
>> Mvh.
>> Erik Ribsskog
>>
>> 2010/1/19 John Magnar Ørnes <john.magnar.ornes@larvik.
kommune.no >>>>
>>> Hei igjen
>>>
>>> Askespredningen er noe de nærmeste pårørende har ansvaret for så det vet
>>> jeg ikke noe om.
>>> Utmeldingsatesten kommer i posten – den norske adressen.
>>>
>>>
>>> John Magnar Ørnes
>>> Larvik kirkekontor
>>> Tlf:33 17 30 00
>>>
>>>
>>> ______________________________
__ >>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>>> Sendt: 18. januar 2010 20:19
>>> Til: John Magnar Ørnes
>>> Emne: Re: Melder mer ut av statskirka
>>>
>>> Hei,
>>> ok, det er i orden.
>>> Har dere gjort noe mer i forbindelse med askespredning for min mormor
>>> Ingeborg Ribsskog, som døde i sommer, forresten?
>>> Jeg synes hun burde ha fått en grav i sitt kjære Nevlunghavn, jeg da men.
>>> Men men.
>>> Jeg har forresten ikke fått et rødt øre, i arv, fra min onkel Martin
>>> Ribsskog eller tante Ellen Savoldelli f. Ribsskog, som holder til i
>>> Larviksdistriktet nå.
>>> Jeg har Larvik-adressen enda.
>>> Og det er fordi jeg ble forsøkt drept, på min onkels gård, i Larvik,
>>> sommeren 2005.
>>> Og jeg har måttet flykte til England.
>>> Hvor jeg bor, etter å ha overthørt, i Oslo, i 2003 og 2004 også, at jeg
>>> er forfulgt av noe 'mafian'.
>>> Så her er det noe som foregår.
>>> Men politiet løfter ikke en finger for å hjelpe, når jeg kontakter de.
>>> Men men.
>>> Min adresse er den samme som min onkel Martin har, i Norge.
>>> Det er fordi at jeg er flyktning, så jeg har ikke meldt
>>> adresseforrandring, til utlandet.
>>> Adressen er Løvås Gård, Kvelde, Larvik.
>>> Og personnummer er 25 07 70 30 560
>>> Adresse i England, hvis du trenger det er:
>>> Erik Ribsskog
>>> Flat 3
>>> 5 Leather Lane
>>> Liverpool
>>> GB-L2 2AE
>>> Storbritannia
>>> Med hilsen
>>> Erik Ribsskog
>>>
>>> 2010/1/18 John Magnar Ørnes <john.magnar.ornes@larvik.
kommune.no >>>>>
>>>> Hei
>>>> Det er ikke kirken som gir innsyn i kirkebøkene, det er den Norske lov
>>>> som gjør det.
>>>>
>>>> Men i forhold til å melde deg ut må jeg ha ditt personnummer og din
>>>> adresse.
>>>>
>>>>
>>>> John Magnar Ørnes
>>>> Larvik kirkekontor
>>>> Tlf:33 17 30 00
>>>> www.larvik.kirken.no
>>>>
>>>>
>>>> ______________________________
__ >>>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>>>> Sendt: 17. januar 2010 12:20
>>>> Til: KIR Larvik kirkelige fellesråd
>>>> Emne: Melder mer ut av statskirka
>>>>
>>>> Hei,
>>>> jeg fant ut at en tipptippoldefar fra Holmsbu, hadde gjort ei budeie fra
>>>> Eggedal gravid, da han var sånn 14-15 år.
>>>> Og de hadde fått et uekte barn da.
>>>> Som het Ole Sandersen.
>>>> Så har farfaren min og brødrene kalt seg Olsen, Sandersen og Bergstø,
>>>> etter plassen.
>>>> Farfaren min kalte seg Øivind Olsen, så han var oppkalt etter et uekte
>>>> født barn.
>>>> Og jeg ble født som Erik Olsen, men mora mi skifta navn på meg, til Erik
>>>> Ribsskog, da jeg var fem år, etter at hu skilte seg fra faren min.
>>>> Jeg lurer på om 'hyper-kristne', f.eks. farmora mi Ågot Mogan Olsen, og
>>>> min fars samboer Haldis Humblen og stedatter Christell Humblen, som er i
>>>> Johanitterordenen, og min fars bror Runar sin kone Inger Olsen, fra Sande,
>>>> som er i Jehovas Vitner.
>>>> Jeg lurer på om de straffer, fordi jeg jeg bla kalt Olsen, etter en
>>>> uekte født gutt fra Holmsbu?
>>>> Dette kan jeg ikke støtte, at folk graver i kirkebøker og tuller, så nå
>>>> vil jeg melde meg ut av det sinnsyke opplegget dere driver med i statskirka.
>>>> Og når dere legger de bøkene ut på nettet, så kan jo folk finne ut av
>>>> det, at folk i ens slekt er uekte født.
>>>> Jeg vet ikke om det er en bra eller dårlig ting, det har jeg ikke tenkt
>>>> godt nok gjennom.
>>>> Men hvis det er sånn at noen på bedehus osv., blar gjennom kirkebøker,
>>>> for å finne ut hvem de skal tulle med, så kan jeg ikke støtte det.
>>>> Og sånn virker det nesten litt for meg, at det er slik det foregår, så
>>>> nå vil jeg gjerne melde meg ut av statskirken.
>>>> Jeg har hørt jeg står i Kvelde menighet.
>>>> Så jeg håper dere kan ordne dette i Larvik, eller sende det videre til
>>>> Kvelde, hvis de har en egen e-post adresse, som dette skulle vært sendt til.
>>>> På forhånd takk for hjelp!
>>>> Med hilsen
>>>> Erik Ribsskog
>>
>
>
-
Jeg vil også minne om det, at jeg var i infanteriet, i militæret, som geværsoldat.
Og jeg var så god til å skyte med AG 3, at jeg fikk skarpskyttermerke i bronse og sølv, og begge på det første forsøket.
Jeg fikk bronse på første gjennomføring og sølv på andre gjennomføring, den dagen.
Og det var vel bare to gjennomføringer, den dagen.
Og dette var første gang vi prøvde å ta det merket, som vi prøvde på to ganger, i løpet av førstegangstjenesten vel.
Og dette tror jeg var allerede under rekrutten, (altså i løpet av de tre første månedene), hvis jeg ikke tar helt feil.
Det var ihvertfall med fenrik Brødreskift, som sluttet etter et halvt år vel.
Så sånn var det.
Jeg var også blant de fem beste skytterne i troppen, (av kanskje 50 soldater).
Så jeg fikk være med som en av fem da, fra tropp 1, på bataljonsmesterskapet, i AG 3-skyting, på Terningmoen leir, høsten 1992, like etter at vi hadde vært på filminnspilling i Kvikne vel, for filmen Sekondløytnanten.
Nå skal det sies det, at jeg var rimelig spinkel, da jeg var i militæret, og veide kanskje noe sånt som 62-63 kg.
Og i bataljonsmesterskapet, så fikk vi ikke lov å bruke støtte.
Så da skøyt ikke jeg noe bra, for jeg hadde så tynne armer, å støtte geværet på.
Men Frisell, fra troppen, han hadde så tjukke armer, husker jeg, og han vant nesten hele greia, tror jeg.
Han skøyt ihvertfall dritbra, i det mesterskapet.
Så sånn var det.
Jeg var helt døsig, så jeg glemte å ta på meg hørselvern, på det første skuddet.
Så da hørte jeg en veldig rar lyd, som jeg aldri har hørt hverken før eller siden.
Som om det var noe krystaller eller noe sånt, som klirra liksom, inni øret.
Men men.
Så AG 3-gevær, de bråker litt, det er helt sikkert.
Så sånn er det.
Bare noe jeg kom på.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
-
PS.
Jeg husker at Ove Grønvold, pleide å prate om at han kjente ‘pakkisene som stod utafor Oslo City’, osv., da vi var i militæret.
Så det var kanskje noe slags trussel?
Uten at jeg kan skjønne at jeg noen gang har gjort han noe men.
Kanskje han har drømt?
Hvem vet.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Jeg måtte nesten sende en melding til han Ove Grønvold, siden jeg skreiv om han på bloggen:
-
Google Mail – Problem med å handle som selvstendig næringsdrivende på QXL fra Storbritannia/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med konto/Fwd: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Problem med å handle som selvstendig næringsdrivende på QXL fra Storbritannia/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med konto/Fwd: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Wed, Mar 3, 2010 at 4:12 PM
To:
Solvit.norway@nhd.dep.no
Hei,jeg har vært i kontakt med Jostein Røynesdal hos dere tidligere, angående noen klager på britiske myndigheter, som nå ligger hos EU-kommisjonen.Men nå er det snudd opp-ned her nesten, nå er det en klage på et norsk firma, QXL, som jeg henvender meg til dere om.Dette burde vel ikke være noe å sende om til EU-kommisjonen, så jeg håper at Solvit kan hjelpe.Jeg jobber som selvstendig næringsdrivende, til vanlig, i Storbritannia, men er nå arbeidsledig.Jeg har en forretningside, å selge isbre-mint, på QXL, fra England, siden man har sluttet å selge isbre-mint, i Norge, og jeg har jobbet som butikksjef, i Rimi, så jeg vet at det var et ganske bra produkt vel, så jeg mistenker at det kan finnes isbre-mint fan i Norge fremdeles, (noe jeg også har lest på nettet, det er mange som etterlyser produkter som går ut av produksjon, som isbre-mint).Og de er også billige i England, og jeg kan også selge andre matvarer, fra England, som ikke finnes i Norge, så lenge prisen er under 200 kroner, så er det tollfritt, ettersom jeg har skjønt.Men QXL setter seg på bakbena.
De sier at jeg må betale depositum, siden jeg bor i utlandet.Men jeg mener at sålenge jeg bor innenfor EØS-området, så skal jeg behandles likt, med norske folk.(Og jeg hadde også en QXL-konto, da jeg bodde i Norge, som jeg solgt en ipod og en laptop på, i 2004, men den kontoen sperret QXL da, siden jeg byttet adresse).Så jeg lurer på om dere på en smidig kan kutte gjennom byråkratiet som råder hos QXL, sånn at jeg kan få satt min forretningside ut i livet, og slipper å være arbeidsledig, når jeg har kommet på en ide som jeg synes er god da.Det virker så meningsløst, synes jeg.Så derfor håper jeg at dere kan være så snille å hjelpe meg med dette problemet, hos QXL.På forhånd takk for eventuell hjelp!Mvh.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2010/3/3
Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Problemer med konto/Fwd: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:
To: Per Øivind Terjesen <per.terjesen@qxl.no>Hei,
ja jeg vet at dere har svart meg flere ganger, men jeg tok det med deg igjen, siden du var daglig leder.Du står kun oppført som markedsdirektør, på nettsidene deres.Jeg har jobbet som 'Company Researcher', så jeg vet at det er forskjell på administrerende direktør og markedsleder.
For hun Tine sa at du også var administrerende direktør, da jeg ringte for noen uker siden.Hvis dere skriver på nettsidene, at det er du som er adm. dir., (for det er vel riktig at du er det?), så kanskje folk skjønner lettere hvem som er sjefen hos dere, for det synes jeg ikke går så bra fram av nettsidene deres, sånn som det står der nå.Men det er en annen sak.Det at jeg må ha depostium, for å handle hos dere, siden jeg bor i Storbritannia, (noe jeg ikke har råd til, siden jeg er arbeidsledig), det ser jeg på som et brudd på EØS-avtalen, hvor det står at det skal være likt for alle, innenfor EØS-området.Så jeg sender dette nå til Solvit, som en EØS-klage.Så får vi se hva de sier da.Igjen takk for svar!Mvh.Erik Ribsskog
2010/3/3 Per Øivind Terjesen <per.terjesen@qxl.no>Vi har vel svart deg mange mange ganger nå Erik – og jeg vet at
du ikke liker svaret, men uansett, så er vårt svar svært tydelig (dvs depositum
på din konto, så kan den åpnes igjen)From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 22. februar 2010 16:52
To: Per Øivind Terjesen
Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Problemer med konto/Fwd: QXL-konto
opprettet i Norge/Fwd: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på
e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:Hei,
hvorfor sender du e-post til Tine til meg igjen?
Har du vennligst muligheten til å svare ordentlig på
e-posten jeg sendte på lørdag?Mvh.
Erik Ribsskog
2010/2/22 Per Øivind Terjesen <per.terjesen@qxl.no>
Hei Tine,
Har denne konto fått lagt inn et
Depositum?Var det ellers noe jeg kanskje hadde
glemt?Vennlig hilsen,
Per
From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 20. februar 2010 02:34
To: Per Øivind Terjesen
Subject: Påminnelse/Fwd: Problemer med konto/Fwd: QXL-konto opprettet i
Norge/Fwd: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd:
Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:Hei,
jeg
kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en
påminnelse om dette.Håper dette er i orden!
Mvh.
Erik Ribsskog
———-
Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/1/11
Subject: Problemer med konto/Fwd: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med
at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re:
Re:Hei,
nå
ringte jeg og prata med Tine på kundeservicen deres, og hun fortalte meg det,
at du var både markedsleder og daglig leder.Så
nå kontakter jeg deg, som daglig leder.Hun Tine, det var hun, som åpnet QXL-kontoen min igjen, i høst.
For den kontoen hadde jeg brukt, da jeg bodde i Oslo.
Nå bor jeg i Liverpool, og ville gjerne fortsette å bruke den kontoen.
Og det sa hun Tine, at det fikk jeg lov til da, siden jeg hadde brukt kontoen i
Oslo.Dette sa hun i høst, på e-post.
Og hun synes jeg har en høflig og ordentlig tone osv., i telefonen, så dette er
ikke noe klage på henne.Men
andre folk hos dere, de nekter meg dette, å bruke denne kontoen, fra Liverpool.Og jeg har vært i kontakt med vel så godt som alle lederne deres, uten at noen
har klart å finne ut av det.Så da kontakter jeg deg igjen, denne gang som daglig leder, og håper at det
blir mulig å finne 'ornings' på dette.Kanskje hun Tine skulle ha vært daglig leder istedet, hun virker ordentlig og
oppegående, men det er kanskje ikke så lett for henne, hvis resten av de som
jobber i firmaet, er noen undermålere av noen sauer, for å sette det litt på
spissen.Men nå har dette tullet foregått i en haug av måneder, så nå håper jeg at det
kan bli noe 'årnings' her.Du
har skrevet tidligere at jeg måtte være tålmodig, men hvor mange år skal man
regne med å måtte vente da?Med
irritert hilsenErik Ribsskog
———-
Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/11/18
Subject: Re: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at Maredsdirektøren
ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:To: Erlend Vaering <erlend.vaering@qxl.no>
Hei,
det
var veldig bra!Hvem
sjefen din da, hvis jeg tørr spørre?Mvh.
Erik Ribsskog
2009/11/18
Erlend Vaering <erlend.vaering@qxl.no>Hei Erik!
Det er informert videre opp i systemet.
Mvh
Erlend
From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 18. november 2009 18:41
To: Erlend Vaering
Subject: Re: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at
Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:Ja,
men
du kan jo ikke behandle klager på deg selv.Det blir som at geita passer på havresekken.
Du får sende det til sjefen din, hvem nå det er.
Nå blanda han Markedsdirektøren seg inn og.
Men
det er kanskje han som er din overordnede, som du rapporterer til?Mvh.
Erik Ribsskog
2009/11/18
Erlend Vaering <erlend.vaering@qxl.no>Hei Erik !
Akkurat på dette punktet så er det jeg
som er siste instans. Vi har nå forklart hvordan du kan autorisere deg som
selger hos oss med utenlandsk adresse. Vi beklager at du ikke finner deg riktig
behandlet.Vennlig hilsen
Erlend Væring
Manager of Costumer Service
and SecurityTlf. +4797050304
Skype : tony_soprano8662
Gi ting et nytt liv på QXL, -det kan
også du tjene på!From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 18. november 2009 18:31
To: Erlend Vaering
Subject: Re: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at Maredsdirektøren
ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:Hei,
det
holder ikke bare å beklage at dere ikke gjør som dere har sagt.Dere må holde ord.
(Det
er vanlig i samfunnet. Jeg hadde skjønt det hvis det var sånn, at bare et visst
antall kunne selge på QXL, men det er jo ikke sånn. Så her det bare du som er
vrang).Du får sende det til sjefen din da vet du, hvis du kan være så vennlig!
Mvh.
Erik Ribsskog
2009/11/18
Erlend Vaering <erlend.vaering@qxl.no>Hei Erik !
Vi beklager at du føler det slik.
Vi gjorde en feil i våre prosedyrer når din konto ble åpnet. Dette
beklager vi!Vennlig hilsen
Erlend Væring
Manager of Costumer Service
and SecurityTlf. +4797050304
Skype : tony_soprano8662
Gi ting et nytt liv på QXL, -det kan
også du tjene på!From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 18. november 2009 18:22
To: Erlend Vaering
Subject: Re: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at
Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:Hei,
ja
dette frustrerer meg, for dere har så dårlig kundeservice.Dere har allerede sagt til meg at dette skulle være i orden:
2009/10/12 QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>
Hei
Din konto er nå gjenåpnet, og sikkerhetskoden er bestilt til deg.
Du vil motta koden i posten i løpet av noen virkedager.
Vi ønsker deg en fin dag!
Med vennlig hilsen
Tine
Og da mener jeg, at hun har sagt det, på
vegne av QXL.Så da kan ikke du forrandre det nå.
Dessuten så later du som at du ikke har lest e-posten min, du sier at pengene
blir overført tilbake da og da, men jeg har forklart det, at jeg ikke har
penger.Så du later som om du ikke har lest
e-posten min, så det er så uhøflig, at jeg får lyst til å kalle deg ting,
nesten.Dessuten så synes jeg disse reglene dine høres
merkelige ut, om å få en lapp i posten hvert år, det har ikke E-bay f.eks.Dette er ikke noen skrøner du dikter opp da?
Med hilsen
Erik Ribsskog
2009/11/18
Erlend Vaering <erlend.vaering@qxl.no>Hei Erik !
Vi forstår at dette frustrer deg.
QXL ønsker at auksjonen skal være et
sikkert sted å gjøre en handel. Derfor er det gjort en del forebyggene
tiltak . Du registrerte deg i 2004 hos oss og solgte en IPOD . Det er 5 år siden.
Alle våre medlemmer som har vært ikke aktive i løpet av et år må igjennom en ny
aktivering . Vi sender da ut en ny sikkerhetskopde selv om våre bruker har vært
igjennom den prosessen før. Grunnen er at i løpet av en hvis tid så vil
adressen og situasjon endre seg . Du begynner dermed med nye ark og
tegnestifter . Innen for Skandinavia så er det vanlige prosedyrer . Vi sender
ut et ny sikkerhetskode hvor våre medlemmer får sent det pr. brev .Alle som ligger uten for scandinavia må
gå igjennom de prosedyrene gammel som ny som er nevnt av Anders den 22.10.09.
Da du har valgt og bosette deg utenfor Skandinavia som kommer du inn under
denne kategorien. Depositumet vi bli betalt tilbake når man har oppnådd 15
positive karakterer.Hvorfor? Årsak-àForebyggende sikkerhetstiltak.
Vennlig hilsen
Erlend Væring
Manager of Costumer Service and Security
Tlf. +4797050304
Skype : tony_soprano8662
Gi ting et nytt liv på QXL, -det kan
også du tjene på!From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 18. november 2009 11:13
To: Erlend Vaering
Subject: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at
Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:Hei,
jeg
fikk meg en QXL-konto, i 2004, og jeg solgte en Ipod, som jeg fant ut at jeg
ikke trengte lenger, siden jeg ikke satt så mye på t-banen til jobben lengre,
etter at jeg kutta litt ned på jobbing, på Rimi Bjørndal, og konsentrerte meg
litt mer om studier, på HiO ingeniørutdanningen.Men da fikk jeg mindre lønn, så da solgte jeg Ipod-en min på QXL, for å spe på
studielånet litt.Så
sånn var det.Etter dette, så har jeg flyttet til England, og nå hadde jeg tenkt å begyne å selge
ting fra England, på QXL.Men
når jeg forrandrer adressen, så sier dere at jeg ikke har lov å opprette en
konto fra utlandet.Men, kontoen ble jo opprettet fra Oslo, i 2004.
Så dette lager krøll for meg, for jeg får ikke brukt kontoen, og jeg har ikke
mange tusen jeg kan sette som garanti.Så
jeg mener de ikke har noen forståelse for det, hos kundeservicen deres, at min
konto ikke er opprettet fra utlandet, men den ble opprettet i Oslo, i 2004.Da må jeg få lov å fortsette å bruke den kontoen, selv om jeg flytter til
England, mener jeg.Er du ikke enig i dette?
Håper spent på positivt svar, for jeg klar til å begynne å selge mye rart fra
England her, skjønner du, og er arbeidsledig, så jeg har tid til å drive med
det her og, men har ikke noe formue og bruke som garanti, (som egentlig ikke
skulle gjelde for meg, siden kontoen ble opprettet i Norge, mener jeg).Mvh.
Erik Ribsskog
———-
Forwarded message ———-From: Vibeke Kittilsen <vibeke.kittilsen@qxl.no>
Date: 2009/11/18
Subject: SV: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd:
Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Hei
Det er selvsagt lov å spørre om.
Det er Erlend Væring.
Du når han på erlend@qxl.no
Vibeke
Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 18. november 2009 10:48
Til: Vibeke Kittilsen
Emne: Re: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd:
Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:Hei,
ok,
det forstår jeg.Men hvem er det som er sjefen for kundesenteret, da forresten, hvis det er lov
å spørre?Mvh.
Erik Ribsskog
2009/11/18
Vibeke Kittilsen <vibeke.kittilsen@qxl.no>Hei
Beklager, men dette er det vårt
Kundesenter som håndterer og jeg får derfor ikke gjort noe.Ha en fin dag.
Vibeke
Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 17. november 2009 13:23
Til: Vibeke Kittilsen
Emne: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd:
Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:Hei,
kan
du som er Community Manager se på det her?Jeg opprettet en QXL-konto, da jeg bodde i Oslo, i 2004, og solgte en Ipod, på
QXL.Nå,
så bor jeg i England, og de nekter meg å bruke den QXL-kontoen, siden jeg bor i
utlandet.Men den kontoen ble jo opprettet da jeg bodde i Norge, så da mener jeg at jeg har
lov å ta med meg den kontoen, når jeg flytter til utlandet.Han markedsdirektøren deres svarer meg ikke, skjønner du.
Mvh.
Erik Ribsskog
———-
Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/11/6
Subject: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:
Hei,
jeg
kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg prøver å sende
en påminnelse om dette.Mvh.
Erik Ribsskog
———-
Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/10/22
Subject: Klage/Fwd: Re: Re:
Hei,
jeg
har pratet med hun Tine hos dere, og hun hjalp meg å finne passordet mitt osv.,
for den kontoen jeg hadde, hos QXL, som jeg brukte for å selge en Ipod osv., da
jeg bodde i Oslo.Så har jeg flyttet til England, et halvt år, eller et år, etter at jeg
opprettet QXL-kontoen min, i 2003, var vel det.Og
hun Tine hos dere, hun vet det, at den kontoen min, var registrert med en
Oslo-adresse, (for jeg bodde på St. Hanshaugen).Så
jeg mener at det ikke blir det samme, som å opprette en konto fra utlandet, og
det mente visst hun Tine og, ettersom jeg forstod det på henne.Men de gutta deres, de driver og rotter seg sammen vet du, og skal tulle og
lage krøll da.Dette har pågått i et par uker nå, og nå begynner jeg å bli lei.
Hvordan
kan QXL forvente å bli tatt seriøst, når dere har en gjeng med gutter der, som
oppfører seg som ungdomsskole-elever, og forrandrer det kollegene deres har
avtalt, og kontoen min blir sperret flere ganger, og nye regler diktes opp i
hytt og pine, virker det som.Hadde
det ikke vært en ide, å ansatt litt mer voksne folk?De skal kanskje ha litt mer lønn, men de oppfører seg ihvertfall ikke som en
mafia, vil jeg tippe på.Det
her synes jeg var dårlig reklame for QXL.Jeg har en blogg jeg skriver på, hvor jeg har mange hundre lesere hver dag, og
jeg skriver der om hva som foregår, så jeg tror ikke at leserene på bloggen min
får så bra intrykk av QXL, sånn som disse gutta holder på, for å si det sånn.Så
jeg håper dere kan få ryddet opp i dette, før jeg eksploderer her, for de gutta
er virkelig irriterende.Det er klart for meg, at denne regelen er opprettet for å hindre dansker osv.,
som bare er ute etter å utnytte norske QXL-brukere, fra å handle, før de er
kjent av QXL.Men det sirkuset her, har jo holdt på i flere uker, og den ene sier det ene, og
den andre sier det andre, det er dårlig behandling av kunder, fra QXL, å holde
på sånn, mener jeg.Dere
behandler nordmenn som flytter til utlandet, og vil ha med seg QXL-kontoen sin
dårlig, mener jeg.Nå er det bare snakk om noe sånn isbre-mint osv., som jeg tenkte jeg kunne
prøve å selge på QXL, så det er ikke snakk om noen store beløp.Og isbre-mint, har blitt sluttet å selges i Norge, så det tror jeg kanskje at
noen av kundene deres ville ha syntes var artig, men det er jo værre enn å
komme seg gjennom et minefelt eller en hengemyr, det å få ordnet noe med QXL,
synes jeg.Så jeg vil utrykke min skuffelse over det lave nivået på kundeservicen deres,
og håpe at dere kan rydde opp i dette.Jeg
har jo også sendt deg en e-post tidligere om dette, og det er fortsatt det
samme krøllet som foregår enda, igjen og igjen, så jeg skjønner det hvis folk
mister motet, når de blir tulla med, av kundeservicen deres, for det er
slitsomt når det samme skjer igjen og igjen, så jeg vil nok tro at sånne
'guttunger', eller 'nerder', som dere har der, de kan skade ryktet deres, og
omsetningen, siden nok mange kunder nok bare vil gi opp, før de sender en mail
til noen av lederne, som som de ungdommene holder på.Mvh.
Erik Ribsskog
2009/10/22
QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>Hei Erik Ribsskog
Som sagt beklager jeg dette, men slik reglene er må vi gjøre det på denne
måten. Når kontoen din ikke ble bekreftet i Norge kan vi ikke overføre dette
til din engelske adresse/konto.Vi ønsker deg en fin dag!
Med vennlig hilsen
Anders
Error! Filename not specified.
Få flere besøk og oppnå bedre priser ved å promotere din auksjon!
Les mer om promoteringspakker her!
Viktig: Vi
vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi mottar daglig
en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare hurtigst muligt ber
vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn evt. kundenr og
gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil hjelpe oss med og
gi deg et raskt og presist svar.—– Original Message —–
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
To: "QXL.no Kundesenter" auksjon@qxl.no;
CC:
Sent: 22-10-2009 19:10:04
Subject: Re: Re:
Hei,
dere
kan ikke bare forrandre på det nå, nå har hun Tine sagt at det var greit, og da
snakket hun på vegne av QXL, mener jeg.Min
konto ble registrert i Norge, da jeg bodde i Oslo, så det blir ikke det samme,
som om jeg skulle ha registrert en konto, fra utlandet, mener jeg.Nå må dere ta dere sammen!
Dette
er en skandale, at jeg må driver å ta opp det samme flere ganger på denne
måten, til en gjeng med ungdomsskole-elever, virker det som, som jobber hos
dere.Nå har dere gjort meg irritert, har dere ingen sjefer der?
Mvh.
Erik Ribsskog
2009/10/22
QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>Hei Erik Ribsskog
Jeg beklager, men det har fått en feil beskjed til deg. Ettersom din konto er
registrert i utlandet og du ikke kan vise til positive karakterer fra noen av
vår samarbeidspartnere må du gjøre som andre med utenlandsk adresse uten
karakterer:If you don't have the necessary ratings you can deposit 500 (for kjøp og
salg) or 100 (for kun kjøp) euros in stead.Account number 5010.05.79844 (50100579844)
IBAN kode: NO5050100579844 Swift/BIC:
DNBANOKKXXXYour personal KID number is 59316745
Account holder;
QXL Auksjon Norge A/S
Akersgata 32
0180 Oslo
Bank name and adress;
DnB Nor Aker brygge
Stranden 21
0021 OSLO
Please let us know when the money has been transferred so we can send your
activation code in the mail.The money you deposit will be available to you for selling only untill you
receive at least 15 positive ratings.If there are serious complaints from your buyers this money will be
"frozen" untill all issues are resolved.After that we can transfer the money remaining to your bank account if you
want.Here is a link to Payex: http://payex.com/
I hope this is the info you need to get started.
Please do not hesitate to ask us if you have any questions.
Vi ønsker deg en fin dag!
Med vennlig hilsen
Anders
Error! Filename not specified.
Få flere besøk og oppnå bedre priser ved å promotere din auksjon!
Les mer om promoteringspakker her!
Viktig: Vi
vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi mottar daglig
en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare hurtigst muligt ber
vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn evt. kundenr og
gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil hjelpe oss
med og gi deg et raskt og presist svar.—– Original Message —–
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
To: "QXL.no Kundesenter" auksjon@qxl.no;
CC:
Sent: 13-10-2009 20:02:16
Subject: Re:
Hei,
nå
fikk jeg en sånn blokkerings e-post igjen, enda jeg ikke har rørt kontoen siden
jeg fikk e-posten din, for jeg venter på den lappen i posten, som du skriver
om.Er
det noe problem med systemet, hvor mange sånne blokkerings e-poster skal man få
egentlig?Men
takk for hjelpen i den forrige uansett, jeg regner med at dette går ann å ordne
opp i?Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Her
er e-posten jeg fikk nå nettopp, enda jeg ikke har rørt QXL-kontoen siden sist:from
Error! Filename not specified.QXL.no <auksjon@qxl.
no >to
Error! Filename not specified.johncons
<eribsskog@gmail.com>date
Error! Filename not specified.Tue, Oct
13, 2009 at 4:16 PMsubject
Error! Filename not specified.Your account on QXL.no has been blocked
mailed-by
Error! Filename not specified.qxl.no
Images from this sender are always displayed. Don't display from now on.
hide details 4:16
PM (2 hours ago)Ditt brukernavn: johncons
Ditt medlemsnummer: 5931674
Hi
Medlemmer innenfor Skandinavia;
Denne eposten er sendt til deg for å informere deg om at din konto er blitt
blokkert av kundesenteret.Du er ikke utestengt, men kan for tiden ikke delta på auksjoner eller selge
noe selv.Årsaken er at din konto har mangelfull adresse, så hvis du sender oss
brukernavn, 3 siste tegn i passord, samt korrekt adresse, kan vi fjerne
blokkeringen umiddelbart.Vennligst ta kontakt med kundesenteret for gjenåpning.
2009/10/12
QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>Hei
Din konto er nå gjenåpnet, og sikkerhetskoden er bestilt til deg.
Du vil motta koden i posten i løpet av noen virkedager.
Vi ønsker deg en fin dag!
Med vennlig hilsen
Tine
Error! Filename not specified.
Få flere besøk og oppnå bedre priser ved å promotere din auksjon!
Les mer om promoteringspakker her!
Viktig: Vi
vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi
mottar daglig en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare
hurtigst muligt ber vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn
evt. kundenr og gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil
hjelpe oss med og gi deg et raskt og presist svar.
This
ticket number is very important, please don't delete it! It ensures that your
answer gets to the right support person.Read more about the ticket number here: www.supportfighter.com
[Ticket: C7AC1385-0970-4D5A-BF16-
295BD7B81664]
This
ticket number is very important, please don't delete it! It ensures that your
answer gets to the right support person.Read more about the ticket number here: www.supportfighter.com
[Ticket: 02D3045E-BDA3-4802-94A4-
645C2AE48289]
This
ticket number is very important, please don't delete it! It ensures that your
answer gets to the right support person.Read more about the ticket number here: www.supportfighter.com
[Ticket: 129AA6B7-8891-4C20-8A32-
559B4D1311A3]
-
Google Mail – Påminnelse/Fwd: Problemer med konto/Fwd: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Påminnelse/Fwd: Problemer med konto/Fwd: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Wed, Mar 3, 2010 at 3:59 PM
To:
Per Øivind Terjesen <per.terjesen@qxl.no>
Hei,ja jeg vet at dere har svart meg flere ganger, men jeg tok det med deg igjen, siden du var daglig leder.Du står kun oppført som markedsdirektør, på nettsidene deres.Jeg har jobbet som 'Company Researcher', så jeg vet at det er forskjell på administrerende direktør og markedsleder.For hun Tine sa at du også var administrerende direktør, da jeg ringte for noen uker siden.Hvis dere skriver på nettsidene, at det er du som er adm. dir., (for det er vel riktig at du er det?), så kanskje folk skjønner lettere hvem som er sjefen hos dere, for det synes jeg ikke går så bra fram av nettsidene deres, sånn som det står der nå.Men det er en annen sak.Det at jeg må ha depostium, for å handle hos dere, siden jeg bor i Storbritannia, (noe jeg ikke har råd til, siden jeg er arbeidsledig), det ser jeg på som et brudd på EØS-avtalen, hvor det står at det skal være likt for alle, innenfor EØS-området.Så jeg sender dette nå til Solvit, som en EØS-klage.Så får vi se hva de sier da.Igjen takk for svar!Mvh.Erik Ribsskog
2010/3/3 Per Øivind Terjesen <per.terjesen@qxl.no>Vi har vel svart deg mange mange ganger nå Erik – og jeg vet at
du ikke liker svaret, men uansett, så er vårt svar svært tydelig (dvs depositum
på din konto, så kan den åpnes igjen)From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 22. februar 2010 16:52
To: Per Øivind Terjesen
Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Problemer med konto/Fwd: QXL-konto
opprettet i Norge/Fwd: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på
e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:Hei,
hvorfor sender du e-post til Tine til meg igjen?
Har du vennligst muligheten til å svare ordentlig på
e-posten jeg sendte på lørdag?Mvh.
Erik Ribsskog
2010/2/22 Per Øivind Terjesen <per.terjesen@qxl.no>
Hei Tine,
Har denne konto fått lagt inn et
Depositum?Var det ellers noe jeg kanskje hadde
glemt?Vennlig hilsen,
Per
From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 20. februar 2010 02:34
To: Per Øivind Terjesen
Subject: Påminnelse/Fwd: Problemer med konto/Fwd: QXL-konto opprettet i
Norge/Fwd: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd:
Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:Hei,
jeg
kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en
påminnelse om dette.Håper dette er i orden!
Mvh.
Erik Ribsskog
———-
Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/1/11
Subject: Problemer med konto/Fwd: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med
at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re:
Re:Hei,
nå
ringte jeg og prata med Tine på kundeservicen deres, og hun fortalte meg det,
at du var både markedsleder og daglig leder.Så
nå kontakter jeg deg, som daglig leder.Hun Tine, det var hun, som åpnet QXL-kontoen min igjen, i høst.
For den kontoen hadde jeg brukt, da jeg bodde i Oslo.
Nå bor jeg i Liverpool, og ville gjerne fortsette å bruke den kontoen.
Og det sa hun Tine, at det fikk jeg lov til da, siden jeg hadde brukt kontoen i
Oslo.Dette sa hun i høst, på e-post.
Og hun synes jeg har en høflig og ordentlig tone osv., i telefonen, så dette er
ikke noe klage på henne.Men
andre folk hos dere, de nekter meg dette, å bruke denne kontoen, fra Liverpool.Og jeg har vært i kontakt med vel så godt som alle lederne deres, uten at noen
har klart å finne ut av det.Så da kontakter jeg deg igjen, denne gang som daglig leder, og håper at det
blir mulig å finne 'ornings' på dette.Kanskje hun Tine skulle ha vært daglig leder istedet, hun virker ordentlig og
oppegående, men det er kanskje ikke så lett for henne, hvis resten av de som
jobber i firmaet, er noen undermålere av noen sauer, for å sette det litt på
spissen.Men nå har dette tullet foregått i en haug av måneder, så nå håper jeg at det
kan bli noe 'årnings' her.Du
har skrevet tidligere at jeg måtte være tålmodig, men hvor mange år skal man
regne med å måtte vente da?Med
irritert hilsenErik Ribsskog
———-
Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/11/18
Subject: Re: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at Maredsdirektøren
ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:To: Erlend Vaering <erlend.vaering@qxl.no>
Hei,
det
var veldig bra!Hvem
sjefen din da, hvis jeg tørr spørre?Mvh.
Erik Ribsskog
2009/11/18
Erlend Vaering <erlend.vaering@qxl.no>Hei Erik!
Det er informert videre opp i systemet.
Mvh
Erlend
From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 18. november 2009 18:41
To: Erlend Vaering
Subject: Re: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at
Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:Ja,
men
du kan jo ikke behandle klager på deg selv.Det blir som at geita passer på havresekken.
Du får sende det til sjefen din, hvem nå det er.
Nå blanda han Markedsdirektøren seg inn og.
Men
det er kanskje han som er din overordnede, som du rapporterer til?Mvh.
Erik Ribsskog
2009/11/18
Erlend Vaering <erlend.vaering@qxl.no>Hei Erik !
Akkurat på dette punktet så er det jeg
som er siste instans. Vi har nå forklart hvordan du kan autorisere deg som
selger hos oss med utenlandsk adresse. Vi beklager at du ikke finner deg riktig
behandlet.Vennlig hilsen
Erlend Væring
Manager of Costumer Service
and SecurityTlf. +4797050304
Skype : tony_soprano8662
Gi ting et nytt liv på QXL, -det kan
også du tjene på!From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 18. november 2009 18:31
To: Erlend Vaering
Subject: Re: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at Maredsdirektøren
ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:Hei,
det
holder ikke bare å beklage at dere ikke gjør som dere har sagt.Dere må holde ord.
(Det
er vanlig i samfunnet. Jeg hadde skjønt det hvis det var sånn, at bare et visst
antall kunne selge på QXL, men det er jo ikke sånn. Så her det bare du som er
vrang).Du får sende det til sjefen din da vet du, hvis du kan være så vennlig!
Mvh.
Erik Ribsskog
2009/11/18
Erlend Vaering <erlend.vaering@qxl.no>Hei Erik !
Vi beklager at du føler det slik.
Vi gjorde en feil i våre prosedyrer når din konto ble åpnet. Dette
beklager vi!Vennlig hilsen
Erlend Væring
Manager of Costumer Service
and SecurityTlf. +4797050304
Skype : tony_soprano8662
Gi ting et nytt liv på QXL, -det kan
også du tjene på!From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 18. november 2009 18:22
To: Erlend Vaering
Subject: Re: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at
Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:Hei,
ja
dette frustrerer meg, for dere har så dårlig kundeservice.Dere har allerede sagt til meg at dette skulle være i orden:
2009/10/12 QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>
Hei
Din konto er nå gjenåpnet, og sikkerhetskoden er bestilt til deg.
Du vil motta koden i posten i løpet av noen virkedager.
Vi ønsker deg en fin dag!
Med vennlig hilsen
Tine
Og da mener jeg, at hun har sagt det, på
vegne av QXL.Så da kan ikke du forrandre det nå.
Dessuten så later du som at du ikke har lest e-posten min, du sier at pengene
blir overført tilbake da og da, men jeg har forklart det, at jeg ikke har
penger.Så du later som om du ikke har lest
e-posten min, så det er så uhøflig, at jeg får lyst til å kalle deg ting,
nesten.Dessuten så synes jeg disse reglene dine høres
merkelige ut, om å få en lapp i posten hvert år, det har ikke E-bay f.eks.Dette er ikke noen skrøner du dikter opp da?
Med hilsen
Erik Ribsskog
2009/11/18
Erlend Vaering <erlend.vaering@qxl.no>Hei Erik !
Vi forstår at dette frustrer deg.
QXL ønsker at auksjonen skal være et
sikkert sted å gjøre en handel. Derfor er det gjort en del forebyggene
tiltak . Du registrerte deg i 2004 hos oss og solgte en IPOD . Det er 5 år siden.
Alle våre medlemmer som har vært ikke aktive i løpet av et år må igjennom en ny
aktivering . Vi sender da ut en ny sikkerhetskopde selv om våre bruker har vært
igjennom den prosessen før. Grunnen er at i løpet av en hvis tid så vil
adressen og situasjon endre seg . Du begynner dermed med nye ark og
tegnestifter . Innen for Skandinavia så er det vanlige prosedyrer . Vi sender
ut et ny sikkerhetskode hvor våre medlemmer får sent det pr. brev .Alle som ligger uten for scandinavia må
gå igjennom de prosedyrene gammel som ny som er nevnt av Anders den 22.10.09.
Da du har valgt og bosette deg utenfor Skandinavia som kommer du inn under
denne kategorien. Depositumet vi bli betalt tilbake når man har oppnådd 15
positive karakterer.Hvorfor? Årsak-àForebyggende sikkerhetstiltak.
Vennlig hilsen
Erlend Væring
Manager of Costumer Service and Security
Tlf. +4797050304
Skype : tony_soprano8662
Gi ting et nytt liv på QXL, -det kan
også du tjene på!From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 18. november 2009 11:13
To: Erlend Vaering
Subject: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at
Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:Hei,
jeg
fikk meg en QXL-konto, i 2004, og jeg solgte en Ipod, som jeg fant ut at jeg
ikke trengte lenger, siden jeg ikke satt så mye på t-banen til jobben lengre,
etter at jeg kutta litt ned på jobbing, på Rimi Bjørndal, og konsentrerte meg
litt mer om studier, på HiO ingeniørutdanningen.Men da fikk jeg mindre lønn, så da solgte jeg Ipod-en min på QXL, for å spe på
studielånet litt.Så
sånn var det.Etter dette, så har jeg flyttet til England, og nå hadde jeg tenkt å begyne å selge
ting fra England, på QXL.Men
når jeg forrandrer adressen, så sier dere at jeg ikke har lov å opprette en
konto fra utlandet.Men, kontoen ble jo opprettet fra Oslo, i 2004.
Så dette lager krøll for meg, for jeg får ikke brukt kontoen, og jeg har ikke
mange tusen jeg kan sette som garanti.Så
jeg mener de ikke har noen forståelse for det, hos kundeservicen deres, at min
konto ikke er opprettet fra utlandet, men den ble opprettet i Oslo, i 2004.Da må jeg få lov å fortsette å bruke den kontoen, selv om jeg flytter til
England, mener jeg.Er du ikke enig i dette?
Håper spent på positivt svar, for jeg klar til å begynne å selge mye rart fra
England her, skjønner du, og er arbeidsledig, så jeg har tid til å drive med
det her og, men har ikke noe formue og bruke som garanti, (som egentlig ikke
skulle gjelde for meg, siden kontoen ble opprettet i Norge, mener jeg).Mvh.
Erik Ribsskog
———-
Forwarded message ———-From: Vibeke Kittilsen <vibeke.kittilsen@qxl.no>
Date: 2009/11/18
Subject: SV: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd:
Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Hei
Det er selvsagt lov å spørre om.
Det er Erlend Væring.
Du når han på erlend@qxl.no
Vibeke
Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 18. november 2009 10:48
Til: Vibeke Kittilsen
Emne: Re: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd:
Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:Hei,
ok,
det forstår jeg.Men hvem er det som er sjefen for kundesenteret, da forresten, hvis det er lov
å spørre?Mvh.
Erik Ribsskog
2009/11/18
Vibeke Kittilsen <vibeke.kittilsen@qxl.no>Hei
Beklager, men dette er det vårt
Kundesenter som håndterer og jeg får derfor ikke gjort noe.Ha en fin dag.
Vibeke
Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 17. november 2009 13:23
Til: Vibeke Kittilsen
Emne: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd:
Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:Hei,
kan
du som er Community Manager se på det her?Jeg opprettet en QXL-konto, da jeg bodde i Oslo, i 2004, og solgte en Ipod, på
QXL.Nå,
så bor jeg i England, og de nekter meg å bruke den QXL-kontoen, siden jeg bor i
utlandet.Men den kontoen ble jo opprettet da jeg bodde i Norge, så da mener jeg at jeg har
lov å ta med meg den kontoen, når jeg flytter til utlandet.Han markedsdirektøren deres svarer meg ikke, skjønner du.
Mvh.
Erik Ribsskog
———-
Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/11/6
Subject: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:
Hei,
jeg
kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg prøver å sende
en påminnelse om dette.Mvh.
Erik Ribsskog
———-
Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/10/22
Subject: Klage/Fwd: Re: Re:
Hei,
jeg
har pratet med hun Tine hos dere, og hun hjalp meg å finne passordet mitt osv.,
for den kontoen jeg hadde, hos QXL, som jeg brukte for å selge en Ipod osv., da
jeg bodde i Oslo.Så har jeg flyttet til England, et halvt år, eller et år, etter at jeg
opprettet QXL-kontoen min, i 2003, var vel det.Og
hun Tine hos dere, hun vet det, at den kontoen min, var registrert med en
Oslo-adresse, (for jeg bodde på St. Hanshaugen).Så
jeg mener at det ikke blir det samme, som å opprette en konto fra utlandet, og
det mente visst hun Tine og, ettersom jeg forstod det på henne.Men de gutta deres, de driver og rotter seg sammen vet du, og skal tulle og
lage krøll da.Dette har pågått i et par uker nå, og nå begynner jeg å bli lei.
Hvordan
kan QXL forvente å bli tatt seriøst, når dere har en gjeng med gutter der, som
oppfører seg som ungdomsskole-elever, og forrandrer det kollegene deres har
avtalt, og kontoen min blir sperret flere ganger, og nye regler diktes opp i
hytt og pine, virker det som.Hadde
det ikke vært en ide, å ansatt litt mer voksne folk?De skal kanskje ha litt mer lønn, men de oppfører seg ihvertfall ikke som en
mafia, vil jeg tippe på.Det
her synes jeg var dårlig reklame for QXL.Jeg har en blogg jeg skriver på, hvor jeg har mange hundre lesere hver dag, og
jeg skriver der om hva som foregår, så jeg tror ikke at leserene på bloggen min
får så bra intrykk av QXL, sånn som disse gutta holder på, for å si det sånn.Så
jeg håper dere kan få ryddet opp i dette, før jeg eksploderer her, for de gutta
er virkelig irriterende.Det er klart for meg, at denne regelen er opprettet for å hindre dansker osv.,
som bare er ute etter å utnytte norske QXL-brukere, fra å handle, før de er
kjent av QXL.Men det sirkuset her, har jo holdt på i flere uker, og den ene sier det ene, og
den andre sier det andre, det er dårlig behandling av kunder, fra QXL, å holde
på sånn, mener jeg.Dere
behandler nordmenn som flytter til utlandet, og vil ha med seg QXL-kontoen sin
dårlig, mener jeg.Nå er det bare snakk om noe sånn isbre-mint osv., som jeg tenkte jeg kunne
prøve å selge på QXL, så det er ikke snakk om noen store beløp.Og isbre-mint, har blitt sluttet å selges i Norge, så det tror jeg kanskje at
noen av kundene deres ville ha syntes var artig, men det er jo værre enn å
komme seg gjennom et minefelt eller en hengemyr, det å få ordnet noe med QXL,
synes jeg.Så jeg vil utrykke min skuffelse over det lave nivået på kundeservicen deres,
og håpe at dere kan rydde opp i dette.Jeg
har jo også sendt deg en e-post tidligere om dette, og det er fortsatt det
samme krøllet som foregår enda, igjen og igjen, så jeg skjønner det hvis folk
mister motet, når de blir tulla med, av kundeservicen deres, for det er
slitsomt når det samme skjer igjen og igjen, så jeg vil nok tro at sånne
'guttunger', eller 'nerder', som dere har der, de kan skade ryktet deres, og
omsetningen, siden nok mange kunder nok bare vil gi opp, før de sender en mail
til noen av lederne, som som de ungdommene holder på.Mvh.
Erik Ribsskog
2009/10/22
QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>Hei Erik Ribsskog
Som sagt beklager jeg dette, men slik reglene er må vi gjøre det på denne
måten. Når kontoen din ikke ble bekreftet i Norge kan vi ikke overføre dette
til din engelske adresse/konto.Vi ønsker deg en fin dag!
Med vennlig hilsen
Anders
Error! Filename not specified.
Få flere besøk og oppnå bedre priser ved å promotere din auksjon!
Les mer om promoteringspakker her!
Viktig: Vi
vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi mottar daglig
en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare hurtigst muligt ber
vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn evt. kundenr og
gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil hjelpe oss med og
gi deg et raskt og presist svar.—– Original Message —–
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
To: "QXL.no Kundesenter" auksjon@qxl.no;
CC:
Sent: 22-10-2009 19:10:04
Subject: Re: Re:
Hei,
dere
kan ikke bare forrandre på det nå, nå har hun Tine sagt at det var greit, og da
snakket hun på vegne av QXL, mener jeg.Min
konto ble registrert i Norge, da jeg bodde i Oslo, så det blir ikke det samme,
som om jeg skulle ha registrert en konto, fra utlandet, mener jeg.Nå må dere ta dere sammen!
Dette
er en skandale, at jeg må driver å ta opp det samme flere ganger på denne
måten, til en gjeng med ungdomsskole-elever, virker det som, som jobber hos
dere.Nå har dere gjort meg irritert, har dere ingen sjefer der?
Mvh.
Erik Ribsskog
2009/10/22
QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>Hei Erik Ribsskog
Jeg beklager, men det har fått en feil beskjed til deg. Ettersom din konto er
registrert i utlandet og du ikke kan vise til positive karakterer fra noen av
vår samarbeidspartnere må du gjøre som andre med utenlandsk adresse uten
karakterer:If you don't have the necessary ratings you can deposit 500 (for kjøp og
salg) or 100 (for kun kjøp) euros in stead.Account number 5010.05.79844 (50100579844)
IBAN kode: NO5050100579844 Swift/BIC:
DNBANOKKXXXYour personal KID number is 59316745
Account holder;
QXL Auksjon Norge A/S
Akersgata 32
0180 Oslo
Bank name and adress;
DnB Nor Aker brygge
Stranden 21
0021 OSLO
Please let us know when the money has been transferred so we can send your
activation code in the mail.The money you deposit will be available to you for selling only untill you
receive at least 15 positive ratings.If there are serious complaints from your buyers this money will be
"frozen" untill all issues are resolved.After that we can transfer the money remaining to your bank account if you
want.Here is a link to Payex: http://payex.com/
I hope this is the info you need to get started.
Please do not hesitate to ask us if you have any questions.
Vi ønsker deg en fin dag!
Med vennlig hilsen
Anders
Error! Filename not specified.
Få flere besøk og oppnå bedre priser ved å promotere din auksjon!
Les mer om promoteringspakker her!
Viktig: Vi
vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi mottar daglig
en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare hurtigst muligt ber
vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn evt. kundenr og
gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil hjelpe oss
med og gi deg et raskt og presist svar.—– Original Message —–
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
To: "QXL.no Kundesenter" auksjon@qxl.no;
CC:
Sent: 13-10-2009 20:02:16
Subject: Re:
Hei,
nå
fikk jeg en sånn blokkerings e-post igjen, enda jeg ikke har rørt kontoen siden
jeg fikk e-posten din, for jeg venter på den lappen i posten, som du skriver
om.Er
det noe problem med systemet, hvor mange sånne blokkerings e-poster skal man få
egentlig?Men
takk for hjelpen i den forrige uansett, jeg regner med at dette går ann å ordne
opp i?Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Her
er e-posten jeg fikk nå nettopp, enda jeg ikke har rørt QXL-kontoen siden sist:from
Error! Filename not specified.QXL.no <auksjon@qxl.
no >to
Error! Filename not specified.johncons
<eribsskog@gmail.com>date
Error! Filename not specified.Tue, Oct
13, 2009 at 4:16 PMsubject
Error! Filename not specified.Your account on QXL.no has been blocked
mailed-by
Error! Filename not specified.qxl.no
Images from this sender are always displayed. Don't display from now on.
hide details 4:16
PM (2 hours ago)Ditt brukernavn: johncons
Ditt medlemsnummer: 5931674
Hi
Medlemmer innenfor Skandinavia;
Denne eposten er sendt til deg for å informere deg om at din konto er blitt
blokkert av kundesenteret.Du er ikke utestengt, men kan for tiden ikke delta på auksjoner eller selge
noe selv.Årsaken er at din konto har mangelfull adresse, så hvis du sender oss
brukernavn, 3 siste tegn i passord, samt korrekt adresse, kan vi fjerne
blokkeringen umiddelbart.Vennligst ta kontakt med kundesenteret for gjenåpning.
2009/10/12
QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>Hei
Din konto er nå gjenåpnet, og sikkerhetskoden er bestilt til deg.
Du vil motta koden i posten i løpet av noen virkedager.
Vi ønsker deg en fin dag!
Med vennlig hilsen
Tine
Error! Filename not specified.
Få flere besøk og oppnå bedre priser ved å promotere din auksjon!
Les mer om promoteringspakker her!
Viktig: Vi
vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi
mottar daglig en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare
hurtigst muligt ber vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn
evt. kundenr og gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil
hjelpe oss med og gi deg et raskt og presist svar.
This
ticket number is very important, please don't delete it! It ensures that your
answer gets to the right support person.Read more about the ticket number here: www.supportfighter.com
[Ticket: C7AC1385-0970-4D5A-BF16-
295BD7B81664]
This
ticket number is very important, please don't delete it! It ensures that your
answer gets to the right support person.Read more about the ticket number here: www.supportfighter.com
[Ticket: 02D3045E-BDA3-4802-94A4-
645C2AE48289]
This
ticket number is very important, please don't delete it! It ensures that your
answer gets to the right support person.Read more about the ticket number here: www.supportfighter.com
[Ticket: 129AA6B7-8891-4C20-8A32-
559B4D1311A3]








