johncons
  • img312 paint

    PS.

    Der står det at leilighetene nær Dale St., koster £90 i uka.

    Men jeg har betalt £120 i uka.

    (Selv om jeg skylder på husleia, siden jeg har vært arbeidsledig, osv.).

    Jeg lurer på om jeg har blitt lurt?

    Eller er det de som er ut mot Dale St., som koster den prisen?

    Men da hadde det vel stått ‘Dale St.’, og ikke ‘Dale St. area’, i annonsen, i Liverpool Echo.

    Dette var litt ‘lurings’, dette må jeg fundere litt på.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • personal profile 4

    PS.

    Jeg var på møte på the Jobcenter idag, og da var de plutselig veldig ordentlige og vennlige, og fant masse jobber til meg, på PC-en.

    Og de spurte om jeg ville at de skulle gå over CV-en min, i overetasjen der.

    (Altså der hvor hun bestyrerinnen sitter, eller lederen da).

    Så det var liksom en helt annen holdning fra de nå.

    Men det kan jo ha vært for at de har fått tilbakemeldinger fra noen av de jeg søkte jobb hos, Website Manager for Liverpool Museums, eller Project Manager-jobben, innen systemutvikling, kanskje, ute i Skelmersdale, var det vel.

    Det er mulig.

    Hvem vet.

    Det er mye rart ihvertfall, det er helt sikkert.

    Jeg er ikke så begeistret for sånn forskjellsbehandlig.

    Det virker litt som om det er sånn i samfunnet, synes jeg, at hvis man er f.eks. butikksjef, så blir man behandlet med respekt.

    Mens hvis man slutter som butikksjef, for å studere, så blir man behandlet som dritt.

    Enda man er jo den samme personen, uansett.

    Det er liksom at alt går på status.

    At det er umulig å få sine rettigheter, bortsett fra muligens hvis man er kjent eller har høy status.

    Jeg synes det er for jævlig, sånn som samfunnet er, sånn som det virker for meg.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg kom på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Google Mail – Nyhetsbrev fra NITO Lederforum, nr 1 2010







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Nyhetsbrev fra NITO Lederforum, nr 1 2010





    NITO Fagavdeling

    <noreply.kurs@nito.no>





    Thu, Feb 11, 2010 at 8:41 AM





    To:

    eribsskog@gmail.com




    >> Startsiden

    Nyhetsbrev fra NITO Lederforum, nr 1

    2010

    Styret i NITO Lederforum ønsker alle i forumet et fremgangsrikt og godt

    nytt år 2010. Vi kan informerer om at vi nå nærmer oss 300 medlemmer i forumet.

    NITO Lederforum vil ha et bredt og variert kurstilbud innenfor

    ledelsesfaget våren 2010. Spesielt er vi spent på hvordan våre frokostmøter

    blir mottatt.

    VÅRENS FROKOSTMØTER:

    Lederrollen og samarbeidet med

    medarbeidere
    Tirsdag 16. februar, kl 0900 –

    1200
    Bli med på NITO Lederforums første frokostmøte! Få noen timer

    med faglig påfyll sammen med Tore Holtskog.
    Det er fortsatt noen ledige

    plasser når dette nyhetsbrevet sendes ut.

    Tore har bred erfaring fra næringslivet innen salg og

    markedsføring. Fra 1984 har han vært kursleder og foredragsholder innen

    salg, ledelse, motivasjon og

    kompetanseutvikling.

    Frokostmøtet vil

    favne ledelsesprinsipper og menneskesyn, lederen som idèskaper,

    planlegger, gjennomfører og miljøskaper. Videre vil Tore komme inn på en

    leders relasjoner og ledelsesstil, teamutvikling og samarbeid og hvordan gi

    tilbakemeldinger (ros, ris og ”konstruktiv kritikk”).

    For påmelding og mer informasjon se: www.nito.no/lederrollen


    Hva motiverer og hvordan får du det til?
    Mandag 15. mars, kl

    0900 – 1200

    Stikkord:

    • hvordan får du til mer glød og engasjement i gruppen?

    • hvordan oppfordrer du til mer effektivitet og offensivitet (initiativ)?

    • intern kommunikasjon

    • effektiv styring mot et mål (mål som drivkraft)

    • arbeidstakere vil ha sterke ledere med klare mål!

    Kursleder: Tore Holtskog

    For påmelding og mer informasjon se www.nito.no/motivasjon

    Coachende lederstil – Tirsdag 13. april, kl 0900 –

    1200
    Laila Stange er foredragsholder på det tredje frokostmøtet

    vårt. Laila har lang erfaring med veiledning og coaching av ledere,

    ledergrupper og nøkkelmedarbeidere.
    For påmelding og mer informasjon se: www.nito.no/coachende

    Lokale

    arrangementer
    NITO Vestfold Lederforum arrangerer 3. mars

    et et kveldskurs fokusert på Lean. En lokal ekspert på Lean fra industrien

    vil foredra. Arrangementet tilbys for medlemmer fra Telemark, Vestfold og

    Buskerud. Kontakt vestfold@Nito.no for nærmere informasjon om

    kurskvelden.


    Lokale Lederforum
    NITO Lederforum har som mål på

    sikt å kunne tilby aktiviterer til medlemmer som er ledere rundt om i hele

    landet. NITO Vestfold Lederforum er allerede aktivt og andre avdelinger i

    NITO har meldt at de vil starte opp lokale lederforum.


    Andre kurs og arrangementer

    Følg med på

    hjemmesidene og se i kurskatalogen for tilbud: www.nito.no/lederkurs
    NITO Lederforum sitt

    eget kursmagasin, OPPOVER 2010, er nå å finne på vår

    nettside. Magasinet kan også lastes ned i pdf-format her

    Ledertips – Å øke læringen i bedriften: Et

    tillitsprosjekt
    Læring skjer hele tiden ved at vi praktiserer jobben

    vår. Ta kontroll med den. Det er bare en måte å gjøre det på: Skap tillit.

    Rådet kommer fra førsteamanuensis ved Handelshøyskolen BI, Cathrine Filstad.

    Hun forsker på hvordan organisasjoner kan tilrettelegge for og utvikle en sterk

    læringskultur. Les mer om dette i artikkelen fra

    Ukeavisen Ledelse

    Med vennlig hilsen
    Styret i NITO

    Lederforum






  • Det jeg lurer på om foregår nå.

    Det er at myndighetene har brukt meg som en ‘drone’, mot kriminelle, eller gudene vet.

    Og nå prøver etterettning, å få noen andre kriminelle til å drepe meg.

    Dette er de neo-konservative i Amerika sin strategi.

    De sier på folks rettigheter slik, at ‘man kan ikke lage en omelett, uten å knuse noen egg’, har jeg lest i the Times, mener jeg det var, eller en annen engelsk avis.

    Også ser de på meg som et egg de kan knuse.

    (Etter problemer på flyplassen i Detroit i 2005, med muligens mer).

    Så sånn er nok det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Google Mail – Problemer med indentitestyveri på irc







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Problemer med indentitestyveri på irc





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Feb 10, 2010 at 3:22 PM





    To:

    NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>


    Cc:

    ris-ros@nextgentel.no


    Bcc:

    post.oslo@politiet.no



    Hei,

    jeg bare konstaterer at dere hos Nextgentel Abuse tolererer alt av sjikane, og ser på sjikane som 'vanlig bruk'.
    Dere slår ikke ned på noe som helst, men sender bare folk videre til politiet.

    Dere gjør altså ingen jobb, men like gjerne hatt et e-post program der, som sendte folk som klagde, en e-post om å kontakte politiet.
    Dette synes jeg kaster et merkelig skjær over firmaet Nextgentel, så det skal jeg klage videre på.

    Folk som klager til dere, havner som en kasteball, mellom dere og politiet.
    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/2/10 NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>

    Hei,

    Vi ser selvfølgelig alvorlig på rapportering av mulig

    sjikanering enten det er utført av våre kunde eller mot våre kunder,

    Men vi står fortsatt ved våre uttalelser i tidligere

    korrespondanse.

    Vi mener at ved å henvise til politiet for videre saksgang viser

    at vi tar slike saker på alvor, da de er den instansen som kan etterforske og

    finne ut av om det foreligger grunn til å

    reagere ovenfor, i dette tilfellet, en av våre kunder.

    Når det gjelder din retur av ditt ’ADSL-modem’ så skulle

    det i utgangspunktet returneres til oss, modemene våre er ikke til odel og eie.

    De er på utlån til våre kunder så lenge de har ett aktivt kundeforhold hos oss,

    ved opphør av kundeforholdet skal det returneres.

    Vi ser denne saken som avsluttet hos oss, og henviser deg igjen

    til politiet og de juridiske klageinstanser som finnes.

    Vennlig hilsen

    Abuse Response Team

    NextGenTel

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 10. februar 2010 15:46

    Til: NextGenTel Abuse Response Team

    Emne: Re: Problemer med indentitestyveri på irc

    Hei,

    ja, jeg blir ihvertfall 'abused'.

    Jeg mener dette må være identitetstyveri.

    Når jeg har hatt et nick i 13 år, så blir det som del av min

    identitet, vil jeg si.

    Jeg har jo johncons-blogg og, så det er kjent at Erik Ribsskog og

    john_cons/johncons, er samme person.

    Jeg har kolleger fra Oslo, som jeg har fortalt at nicket

    mitt på irc er john_cons.

    Ventelo skrev forresten til meg angående en lignende sak, at

    'Sjikane i enhver form ser vi selvfølgelig på som svært uheldig'.

    Så de ser negativt på

    sjikane/trakassering/identitetstyveri.

    Jeg kan ikke se det på annen

    måte enn at deres kunde prøvde å ødelegge mitt rykte, altså at det var både

    identitetstyveri og æreskrenking.

    Politiet i Norge gjør jo aldri noe, så derfor

    sendte jeg det til dere.

    Dere lar åpenbart sjikane passere, noe som ikke

    deres konkurrent Ventelo gjør.

    Så det er kanskje andre lover i Bergen?

    Folk fra fra Bergen sier jo at, 'Eg ekkje fra

    Norge, eg e fra Bergen', eller noe.

    Er det sånn dette henger sammen?

    Holder ikke dere til i Bergen da?

    Jeg sendte dere faktisk ADSL-modemet mitt tilbake, før jeg

    flyttet til England.

    Det synes jeg var litt rart, var ikke det

    ADSL-modemet mitt til odel og eie?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/2/10 NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>

    Hei,

    Hvordan en leverandør av en tredjeparts

    tjeneste behandler klager på de tjenestene som de leverer ligger utenfor vårt

    ansvarsområde og er ikke noe vi kan ta stilling til.

    Når det gjelder din opprinnelige

    henvendelse så gjaldt det ett mulig identitetstyveri. Og vårt svar til den

    henvendelsen står vi fortsatt ved.

    Når det gjelder ’ online trakassering’ så er dette

    ikke noe vi vil ta stilling til om har forekommet, dette er etter vårt syn en

    sak du da må ta videre med politiet. Dersom de finner grunnlag for at slikt har

    skjedd vil de så henvende seg til oss og få utlevert relevante opplysninger for

    en videre etterforskning. Dette gjelder også det du beskriver som forsøk på å

    ødelegge ’kredibiliteten på nicket’ ditt.

    Vi finner fortsatt intet grunnlag på å

    foreta oss noe ovenfor vår kunde i forhold til saken som du har beskrevet.

    Vennlig hilsen

    Abuse Response Team

    NextGenTel

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 10. februar 2010 13:58

    Til: NextGenTel Abuse Response Team

    Kopi: post.oslo@politiet.no

    Emne: Re: Problemer med indentitestyveri på irc

    Hei,

    jeg

    har kontaktet #efnet.org, men de

    bare fleipet det bort.

    Jeg sendte også en kopi av e-posten til politiet.

    Jeg

    mener dere tar feil, på begge punkter.

    1)

    Jeg

    har vært på irc, og brukt nicket john_cons, i 13 år.

    Så det er mange som kjenner meg under dette nicket.

    Og her er det folk som med vilje vil ødelegge kredibiliteten til nicket mitt,

    og ikke snakk om en 'nick-kollisjon'.

    2)

    Det du skriver der, vil gjelde for all form for 'online trakassering'.

    Så det du skriver der, er såkalt GPP, som vi lærte om på NHI, da jeg gikk der,

    'generelt pisspreik'.



    jeg at jeg som gammel Nextgentel-kunde er skuffet over holdningen dere har til

    online trakassering.

    Du ser jo at han kunden deres prater om noe 'mafian' osv, og antagelig er med

    på mafia-aktivitet mot meg.

    Hvor

    kommer denne vennskapeligheten deres overfor kriminelle fra?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    On

    Wed, Feb 10, 2010 at 12:09 PM, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>

    wrote:

    Hei,

    Vi kan dessverre ikke foreta oss noe i

    denne saken på dine vegne, dette av flere årsaker:

    1) Å bruke ett ’nick’ på IRC

    som gjerne kan assosieres med en annen person enn den som benytter det i ’gjerningsøyeblikket’

    vil slik vi oppfatter personvernlovgivningen ikke være å regne som

    identitetstyveri. Spesielt siden dette er ett åpent forum hvor det ikke er

    knyttet noen persondata opp mot ett ’nick’ (med dette mener vi; personnummer,

    post adresse, telefonnummer med mer.)

    2) Denne saken gjelder bruk av en tjeneste

    som ikke ligger under NextGenTel sin kontroll og er således styrt av egne

    retningslinjer for bruk av den aktuelle tjenesten.

    Ønsker du å ta denne saken videre vil vi

    henvise deg til de som da drifter det IRC-nettverket du benyttet av i dette

    tilfellet (for eksempel efnet, ircnet eller dalnet) eller til Politiet.

    Med vennlig hilsen

    Abuse Response Team

    NextGenTel

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 10. februar 2010 08:49

    Til: NextGenTel Abuse Response Team

    Emne: Problemer med indentitestyveri på irc

    Hei,

    en

    av deres kunder, later som at han er meg, på irc.

    Dette må gå under identitetstyveri, som er et stort problem i samfunnet.

    Jeg

    håper dere kan be deres abonnent slutte med dette, og gi en advarsel, for

    trakassering av folk på nettet.



    forhånd takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er loggen, fra #London, deres abonnent er merket med uthevet skrift. Jeg

    kaller meg john_cons på irc, men kalte meg jc_away, en kort stund, når jeg ikke

    satt foran pc-en, og brukte deres abonnent mitt nick, og skrev noe, som liksom

    skulle være skrevet av meg da, om 'mafian', for jeg har overhørt i Oslo, før

    jeg flyttet til England, at jeg var forfulgt av noe slags hemmelig 'mafian',

    som dem hadde der:

    Session Start: Tue Feb 09 18:31:38 2010

    Session Ident: #england


    02[18:31]

    * Disconnected


    02[18:37]

    * Attempting to rejoin channel #england


    03[18:37]

    * Rejoined channel #england


    03[18:37]

    * Topic is 'IT'S NOT LIKE THE OLD DAYS'


    03[18:37]

    * Set by Lambie!~Simon@212.21.110.210

    on Sun Feb 07 21:27:52

    [18:42] <Ophiax> i just cant do it, i try to

    sleep early, but my body wont shut down

    [18:42] <Ophiax> but when i need to get up, then

    my body has the bright idea that "oh my, maybe i need to sleep after

    all!"


    02[18:48]

    * zaid (~sd@221.120.240.138)

    Quit


    03[18:52]

    * zaid (~sd@221.120.240.138)

    has joined #england


    03[19:05]

    * ReYza (~reyza_666@125.164.146.12)

    has joined #england

    [19:05] <ReYza> huy…….


    03[19:07]

    * ReYza is now known as Rea

    [19:07] <Rea> huy…


    03[19:20]

    * Sockibear (TheBears@cpc1-ando2-0-0-cust609.sotn.cable.ntl.com) has

    joined #england


    02[19:35]

    * Rea (~reyza_666@125.164.146.12)

    Quit (Read error: Connection reset by peer)

    [20:01] <OiVey> ok, gotta go


    03[20:01]

    * dracls (drac@host240-10-130-83.adsl-symcentus.net) has joined

    #england


    03[20:05]

    * uk-guy (~dd_dd.com@ip91350698.speed.planet.nl)

    has joined #england


    02[20:13]

    * zaid (~sd@221.120.240.138)

    Quit


    03[20:16]

    * dracls (drac@host240-10-130-83.adsl-symcentus.net) has left

    #england


    03[20:44]

    * club_gay (~ce_bispak@125.208.150.50)

    has joined #england


    03[20:51]

    * lyness (lyness@79-74-198-221.dynamic.dsl.as9105.com) has joined

    #england


    02[21:02]

    * club_gay (~ce_bispak@125.208.150.50)

    Quit (Ping timeout: 480 seconds)


    03[21:24]

    * Tancredi (~chatzilla@BSN-61-57-34.dial-up.dsl.siol.net) has joined

    #england


    02[21:27]

    * Tancredi (~chatzilla@BSN-61-57-34.dial-up.dsl.siol.net) Quit (Quit:

    ChatZilla 0.9.85 [SeaMonkey 2.0.2/20100104163003])


    03[21:41]

    * shockyboy (~shockyboy@78.133.63.132)

    has joined #england


    03[21:41]

    * shockyboy (~shockyboy@78.133.63.132)

    has left #england


    03[21:50]

    * richyy (unknown@2001:888:20d4:7::) has joined #england


    03[22:05]

    * richyy (unknown@2001:888:20d4:7::) has left #england


    03[22:10]

    * laroz (~d_retalor@125.167.179.20)

    has joined #england


    03[22:10]

    * laroz (~d_retalor@125.167.179.20)

    has left #england


    02[23:10]

    * uk-guy (~dd_dd.com@ip91350698.speed.planet.nl)

    Quit


    03[23:20]

    * Lewis sets mode: +o Lambie


    03[23:20]

    * Lambie changes topic to 'Global Warming Impacts Senate Committee Cancelled

    Due To Snow. Move Along Please, Nothing To See.'

    [23:24] <@Lambie> oh man

    [23:25] <@Lambie> this election is not going to

    be pleasant at all


    03[23:38]

    * tidalwave (unknown@2001:888:20d4:7::) has joined #england


    03[23:47]

    * tidalwave (unknown@2001:888:20d4:7::) has left #england


    03[23:54]

    * bojana_ba (~vesnakiro@77.28.222.31)

    has joined #england


    02[23:54]

    * bojana_ba (~vesnakiro@77.28.222.31)

    Quit (Client Quit)

    Session Time: Wed Feb 10 00:00:00 2010


    03[00:26]

    * redz (~redz@ti0163a340-0318.bb.online.no)

    has joined #england


    03[00:26]

    * redz (~redz@ti0163a340-0318.bb.online.no)

    has left #england


    03[00:26]

    * Keita (~cesaire@cpe-71-65-67-23.woh.res.rr.com) has joined #england


    03[00:27]

    * gIrL_Phan (~mymen_pea@222.124.3.10)

    has joined #england

    [00:50] <john_cons> Hello, everyone! I'm happy

    to tell you that I finally realized I'm not really being followed by the mafia.

    I will live a normal life from now on.




    02[00:50]

    * john_cons (~a@104.80-202-190.nextgentel.com)

    Quit (Happy life!)


    03[02:08]

    * lastpak (unknown@2001:888:20d4:7::) has joined #england

    [02:11] <gIrL_Phan> hi…..


    03[02:25]

    * lastpak (unknown@2001:888:20d4:7::) has left #england


    03[02:37]

    * Rxj is now known as Omnasciou


    03[02:37]

    * Omnasciou is now known as fau


    02[02:44]

    * Keita (~cesaire@cpe-71-65-67-23.woh.res.rr.com) Quit (Quit: When

    you have them by the throat, their hearts and minds will follow)


    03[03:27]

    * loopie (coco@host241-150-1-58.bc-centralplus.com) has joined

    #england


    03[03:40]

    * loopie (coco@host241-150-1-58.bc-centralplus.com) has left #england


    03[04:14]

    * _JVC (~indri_19@125.160.36.116)

    has joined #england


    03[04:20]

    * JVC_M (~indri_19@125.160.36.24)

    has joined #england


    02[04:24]

    * _JVC (~indri_19@125.160.36.116)

    Quit (Read error: Operation timed out)


    02[04:33]

    * JVC_M (~indri_19@125.160.36.24)

    Quit (Ping timeout: 380 seconds)


    03[04:42]

    * fau (~Utopia@c-67-164-117-80.hsd1.ca.comcast.net) has left

    #england


    02[04:47]

    * gIrL_Phan (~mymen_pea@222.124.3.10)

    Quit


    03[04:51]

    * BaTMANpl (~podan@2001:888:20d4:7::) has joined #england


    03[05:04]

    * BaTMANpl (~podan@2001:888:20d4:7::) has left #england


    03[05:29]

    * Judey (~Judey@pool-71-178-231-177.washdc.east.verizon.net) has

    joined #england


    03[06:23]

    * cracked (cracked@cpe-238-108-31-26.nyc.res.rr.com) has joined

    #england


    02[06:26]

    * JohnCons (~jfhdssvl@157.247.251.212.customer.cdi.no) Quit (Ping

    timeout: 483 seconds)


    03[06:30]

    * cracked (cracked@cpe-238-108-31-26.nyc.res.rr.com) has left #england


    03[06:32]

    * jc_away is now known as john_cons


    01[07:02]

    <john_cons> that wasn't me above, someone stole my nick while i was away


    01[07:02]

    <john_cons> im in the uk, i don't use nextgentel, that's a scandinavian

    company, i use bt


    03[07:05]

    * liam_ is now known as liam












  • Google Mail – Problemer med indentitestyveri på irc







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Problemer med indentitestyveri på irc





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Feb 10, 2010 at 2:46 PM





    To:

    NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>



    Hei,

    ja, jeg blir ihvertfall 'abused'.
    Jeg mener dette må være identitetstyveri.
    Når jeg har hatt et nick i 13 år, så blir det som del av min identitet, vil jeg si.

    Jeg har jo johncons-blogg og, så det er kjent at Erik Ribsskog og john_cons/johncons, er samme person.
    Jeg har kolleger fra Oslo, som jeg har fortalt at nicket mitt på irc er john_cons.

    Ventelo skrev forresten til meg angående en lignende sak, at 'Sjikane i enhver form ser vi selvfølgelig på som svært uheldig'.


    Så de ser negativt på sjikane/trakassering/identitetstyveri.


    Jeg kan ikke se det på annen måte enn at deres kunde prøvde å ødelegge mitt rykte, altså at det var både identitetstyveri og æreskrenking.


    Politiet i Norge gjør jo aldri noe, så derfor sendte jeg det til dere.


    Dere lar åpenbart sjikane passere, noe som ikke deres konkurrent Ventelo gjør.


    Så det er kanskje andre lover i Bergen?

    Folk fra fra Bergen sier jo at, 'Eg ekkje fra Norge, eg e fra Bergen', eller noe.

    Er det sånn dette henger sammen?


    Holder ikke dere til i Bergen da?


    Jeg sendte dere faktisk ADSL-modemet mitt tilbake, før jeg flyttet til England.


    Det synes jeg var litt rart, var ikke det ADSL-modemet mitt til odel og eie?


    Mvh.

    Erik Ribsskog


    2010/2/10 NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>

    Hei,

    Hvordan en leverandør av en tredjeparts tjeneste behandler

    klager på de tjenestene som de leverer ligger utenfor vårt ansvarsområde og er

    ikke noe vi kan ta stilling til.

    Når det gjelder din opprinnelige henvendelse så gjaldt det ett

    mulig identitetstyveri. Og vårt svar til den henvendelsen står vi fortsatt ved.

    Når det gjelder ’ online trakassering’ så

    er dette ikke noe vi vil ta stilling til om har forekommet, dette er etter vårt

    syn en sak du da må ta videre med politiet. Dersom de finner grunnlag for at

    slikt har skjedd vil de så henvende seg til oss og få utlevert relevante

    opplysninger for en videre etterforskning. Dette gjelder også det du beskriver

    som forsøk på å ødelegge ’kredibiliteten på nicket’ ditt.

    Vi finner fortsatt intet grunnlag på å foreta oss noe ovenfor

    vår kunde i forhold til saken som du har beskrevet.

    Vennlig hilsen

    Abuse Response Team

    NextGenTel

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 10. februar 2010 13:58

    Til: NextGenTel Abuse Response Team

    Kopi: post.oslo@politiet.no

    Emne: Re: Problemer med indentitestyveri på irc

    Hei,

    jeg har kontaktet #efnet.org,

    men de bare fleipet det bort.

    Jeg sendte også en kopi av e-posten til politiet.

    Jeg mener dere tar feil, på begge punkter.

    1)

    Jeg har vært på irc, og brukt nicket john_cons, i 13 år.

    Så det er mange som kjenner meg under dette nicket.

    Og her er det folk som med vilje vil ødelegge kredibiliteten til nicket mitt,

    og ikke snakk om en 'nick-kollisjon'.

    2)

    Det du skriver der, vil gjelde for all form for 'online trakassering'.

    Så det du skriver der, er såkalt GPP, som vi lærte om på NHI, da jeg gikk der,

    'generelt pisspreik'.

    Så jeg at jeg som gammel Nextgentel-kunde er skuffet over

    holdningen dere har til online trakassering.

    Du ser jo at han kunden deres prater om noe 'mafian' osv, og antagelig er med

    på mafia-aktivitet mot meg.

    Hvor kommer denne vennskapeligheten deres overfor kriminelle

    fra?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    On Wed, Feb 10, 2010 at 12:09 PM, NextGenTel Abuse Response

    Team <abuse@nextgentel.com>

    wrote:

    Hei,

    Vi kan dessverre ikke foreta oss noe i

    denne saken på dine vegne, dette av flere årsaker:

    1) Å bruke ett ’nick’ på IRC

    som gjerne kan assosieres med en annen person enn den som benytter det i

    ’gjerningsøyeblikket’ vil slik vi oppfatter personvernlovgivningen

    ikke være å regne som identitetstyveri. Spesielt siden dette er ett åpent forum

    hvor det ikke er knyttet noen persondata opp mot ett ’nick’ (med

    dette mener vi; personnummer, post adresse, telefonnummer med mer.)

    2) Denne saken gjelder bruk av en tjeneste

    som ikke ligger under NextGenTel sin kontroll og er således styrt av egne

    retningslinjer for bruk av den aktuelle tjenesten.

    Ønsker du å ta denne saken videre vil vi

    henvise deg til de som da drifter det IRC-nettverket du benyttet av i dette

    tilfellet (for eksempel efnet, ircnet eller dalnet) eller til Politiet.

    Med vennlig hilsen

    Abuse Response Team

    NextGenTel

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 10. februar 2010 08:49

    Til: NextGenTel Abuse Response Team

    Emne: Problemer med indentitestyveri på irc

    Hei,

    en

    av deres kunder, later som at han er meg, på irc.

    Dette må gå under identitetstyveri, som er et stort problem i samfunnet.

    Jeg

    håper dere kan be deres abonnent slutte med dette, og gi en advarsel, for

    trakassering av folk på nettet.



    forhånd takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er loggen, fra #London, deres abonnent er merket med uthevet skrift. Jeg

    kaller meg john_cons på irc, men kalte meg jc_away, en kort stund, når jeg ikke

    satt foran pc-en, og brukte deres abonnent mitt nick, og skrev noe, som liksom

    skulle være skrevet av meg da, om 'mafian', for jeg har overhørt i Oslo, før

    jeg flyttet til England, at jeg var forfulgt av noe slags hemmelig 'mafian',

    som dem hadde der:

    Session Start: Tue Feb 09 18:31:38 2010

    Session Ident: #england


    02[18:31] * Disconnected


    02[18:37] * Attempting to rejoin channel #england


    03[18:37] * Rejoined channel #england


    03[18:37] * Topic is 'IT'S NOT LIKE THE OLD DAYS'


    03[18:37] * Set by Lambie!~Simon@212.21.110.210 on

    Sun Feb 07 21:27:52

    [18:42] <Ophiax> i just cant do it, i try to

    sleep early, but my body wont shut down

    [18:42] <Ophiax> but when i need to get up, then

    my body has the bright idea that "oh my, maybe i need to sleep after

    all!"


    02[18:48] * zaid (~sd@221.120.240.138) Quit


    03[18:52] * zaid (~sd@221.120.240.138) has joined #england


    03[19:05] * ReYza (~reyza_666@125.164.146.12) has joined #england

    [19:05] <ReYza> huy…….


    03[19:07] * ReYza is now known as Rea

    [19:07] <Rea> huy…


    03[19:20] * Sockibear (TheBears@cpc1-ando2-0-0-cust609.sotn.cable.ntl.com)

    has joined #england


    02[19:35] * Rea (~reyza_666@125.164.146.12) Quit (Read error: Connection

    reset by peer)

    [20:01] <OiVey> ok, gotta go


    03[20:01] * dracls (drac@host240-10-130-83.adsl-symcentus.net)

    has joined #england


    03[20:05] * uk-guy (~dd_dd.com@ip91350698.speed.planet.nl) has joined #england


    02[20:13] * zaid (~sd@221.120.240.138) Quit


    03[20:16] * dracls (drac@host240-10-130-83.adsl-symcentus.net)

    has left #england


    03[20:44] * club_gay (~ce_bispak@125.208.150.50)

    has joined #england


    03[20:51] * lyness (lyness@79-74-198-221.dynamic.dsl.as9105.com)

    has joined #england


    02[21:02] * club_gay (~ce_bispak@125.208.150.50)

    Quit (Ping timeout: 480 seconds)


    03[21:24] * Tancredi (~chatzilla@BSN-61-57-34.dial-up.dsl.siol.net)

    has joined #england


    02[21:27] * Tancredi (~chatzilla@BSN-61-57-34.dial-up.dsl.siol.net)

    Quit (Quit: ChatZilla 0.9.85 [SeaMonkey 2.0.2/20100104163003])


    03[21:41] * shockyboy (~shockyboy@78.133.63.132)

    has joined #england


    03[21:41] * shockyboy (~shockyboy@78.133.63.132)

    has left #england


    03[21:50] * richyy (unknown@2001:888:20d4:7::) has joined

    #england


    03[22:05] * richyy (unknown@2001:888:20d4:7::) has left

    #england


    03[22:10] * laroz (~d_retalor@125.167.179.20) has joined #england


    03[22:10] * laroz (~d_retalor@125.167.179.20) has left #england


    02[23:10] * uk-guy (~dd_dd.com@ip91350698.speed.planet.nl) Quit


    03[23:20] * Lewis sets mode: +o Lambie


    03[23:20] * Lambie changes topic to 'Global Warming Impacts

    Senate Committee Cancelled Due To Snow. Move Along Please, Nothing To See.'

    [23:24] <@Lambie> oh man

    [23:25] <@Lambie> this election is not going to

    be pleasant at all


    03[23:38] * tidalwave (unknown@2001:888:20d4:7::) has joined

    #england


    03[23:47] * tidalwave (unknown@2001:888:20d4:7::) has left

    #england


    03[23:54] * bojana_ba (~vesnakiro@77.28.222.31)

    has joined #england


    02[23:54] * bojana_ba (~vesnakiro@77.28.222.31)

    Quit (Client Quit)

    Session Time: Wed Feb 10 00:00:00 2010


    03[00:26] * redz (~redz@ti0163a340-0318.bb.online.no)

    has joined #england


    03[00:26] * redz (~redz@ti0163a340-0318.bb.online.no)

    has left #england


    03[00:26] * Keita (~cesaire@cpe-71-65-67-23.woh.res.rr.com)

    has joined #england


    03[00:27] * gIrL_Phan (~mymen_pea@222.124.3.10)

    has joined #england

    [00:50] <john_cons> Hello, everyone! I'm happy

    to tell you that I finally realized I'm not really being followed by the mafia.

    I will live a normal life from now on.




    02[00:50] * john_cons (~a@104.80-202-190.nextgentel.com)

    Quit (Happy life!)


    03[02:08] * lastpak (unknown@2001:888:20d4:7::) has joined

    #england

    [02:11] <gIrL_Phan> hi…..


    03[02:25] * lastpak (unknown@2001:888:20d4:7::) has left

    #england


    03[02:37] * Rxj is now known as Omnasciou


    03[02:37] * Omnasciou is now known as fau


    02[02:44] * Keita (~cesaire@cpe-71-65-67-23.woh.res.rr.com)

    Quit (Quit: When you have them by the throat, their hearts and minds will

    follow)


    03[03:27] * loopie (coco@host241-150-1-58.bc-centralplus.com)

    has joined #england


    03[03:40] * loopie (coco@host241-150-1-58.bc-centralplus.com)

    has left #england


    03[04:14] * _JVC (~indri_19@125.160.36.116) has joined #england


    03[04:20] * JVC_M (~indri_19@125.160.36.24) has joined #england


    02[04:24] * _JVC (~indri_19@125.160.36.116) Quit (Read error: Operation timed

    out)


    02[04:33] * JVC_M (~indri_19@125.160.36.24) Quit (Ping timeout: 380 seconds)


    03[04:42] * fau (~Utopia@c-67-164-117-80.hsd1.ca.comcast.net)

    has left #england


    02[04:47] * gIrL_Phan (~mymen_pea@222.124.3.10)

    Quit


    03[04:51] * BaTMANpl (~podan@2001:888:20d4:7::) has joined

    #england


    03[05:04] * BaTMANpl (~podan@2001:888:20d4:7::) has left

    #england


    03[05:29] * Judey (~Judey@pool-71-178-231-177.washdc.east.verizon.net)

    has joined #england


    03[06:23] * cracked (cracked@cpe-238-108-31-26.nyc.res.rr.com)

    has joined #england


    02[06:26] * JohnCons (~jfhdssvl@157.247.251.212.customer.cdi.no)

    Quit (Ping timeout: 483 seconds)


    03[06:30] * cracked (cracked@cpe-238-108-31-26.nyc.res.rr.com)

    has left #england


    03[06:32] * jc_away is now known as john_cons


    01[07:02] <john_cons> that wasn't me above, someone

    stole my nick while i was away


    01[07:02] <john_cons> im in the uk, i don't use

    nextgentel, that's a scandinavian company, i use bt


    03[07:05] * liam_ is now known as liam












  • Google Mail – Problemer med indentitestyveri på irc







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Problemer med indentitestyveri på irc





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Feb 10, 2010 at 12:57 PM





    To:

    NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>


    Cc:

    post.oslo@politiet.no



    Hei,

    jeg har kontaktet #efnet.org, men de bare fleipet det bort.
    Jeg sendte også en kopi av e-posten til politiet.
    Jeg mener dere tar feil, på begge punkter.

    1)
    Jeg har vært på irc, og brukt nicket john_cons, i 13 år.
    Så det er mange som kjenner meg under dette nicket.
    Og her er det folk som med vilje vil ødelegge kredibiliteten til nicket mitt, og ikke snakk om en 'nick-kollisjon'.

    2)
    Det du skriver der, vil gjelde for all form for 'online trakassering'.
    Så det du skriver der, er såkalt GPP, som vi lærte om på NHI, da jeg gikk der, 'generelt pisspreik'.

    Så jeg at jeg som gammel Nextgentel-kunde er skuffet over holdningen dere har til online trakassering.
    Du ser jo at han kunden deres prater om noe 'mafian' osv, og antagelig er med på mafia-aktivitet mot meg.

    Hvor kommer denne vennskapeligheten deres overfor kriminelle fra?
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    On Wed, Feb 10, 2010 at 12:09 PM, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com> wrote:

    Hei,

    Vi kan dessverre ikke foreta oss noe i denne saken på dine

    vegne, dette av flere årsaker:

    1)

    Å bruke ett ’nick’ på IRC som gjerne kan assosieres

    med en annen person enn den som benytter det i ’gjerningsøyeblikket’

    vil slik vi oppfatter personvernlovgivningen ikke være å regne som

    identitetstyveri. Spesielt siden dette er ett åpent forum hvor det ikke er

    knyttet noen persondata opp mot ett ’nick’ (med dette mener vi;

    personnummer, post adresse, telefonnummer med mer.)

    2)

    Denne saken gjelder bruk av en tjeneste som ikke ligger under

    NextGenTel sin kontroll og er således styrt av egne retningslinjer for bruk av

    den aktuelle tjenesten.

    Ønsker du å ta denne saken videre vil vi henvise deg til de som

    da drifter det IRC-nettverket du benyttet av i dette tilfellet (for eksempel

    efnet, ircnet eller dalnet) eller til Politiet.

    Med vennlig hilsen

    Abuse Response Team

    NextGenTel

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 10. februar 2010 08:49

    Til: NextGenTel Abuse Response Team

    Emne: Problemer med indentitestyveri på irc

    Hei,

    en av deres kunder, later som at han er meg, på irc.

    Dette må gå under identitetstyveri, som er et stort problem i samfunnet.

    Jeg håper dere kan be deres abonnent slutte med dette, og gi

    en advarsel, for trakassering av folk på nettet.

    På forhånd takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er loggen, fra #London, deres abonnent er merket med uthevet skrift. Jeg

    kaller meg john_cons på irc, men kalte meg jc_away, en kort stund, når jeg ikke

    satt foran pc-en, og brukte deres abonnent mitt nick, og skrev noe, som liksom

    skulle være skrevet av meg da, om 'mafian', for jeg har overhørt i Oslo, før

    jeg flyttet til England, at jeg var forfulgt av noe slags hemmelig 'mafian',

    som dem hadde der:

    Session

    Start: Tue Feb 09 18:31:38 2010

    Session

    Ident: #england





    02[18:31] * Disconnected





    02[18:37] * Attempting to rejoin channel #england





    03[18:37] * Rejoined channel #england





    03[18:37] * Topic is 'IT'S NOT LIKE THE OLD DAYS'





    03[18:37] * Set by Lambie!~Simon@212.21.110.210

    on Sun Feb 07 21:27:52

    [18:42]

    <Ophiax> i just cant do it, i try to sleep early, but my body wont shut

    down

    [18:42]

    <Ophiax> but when i need to get up, then my body has the bright idea that

    "oh my, maybe i need to sleep after all!"





    02[18:48] * zaid (~sd@221.120.240.138)

    Quit





    03[18:52] * zaid (~sd@221.120.240.138)

    has joined #england





    03[19:05] * ReYza (~reyza_666@125.164.146.12)

    has joined #england

    [19:05]

    <ReYza> huy…….





    03[19:07] * ReYza is now known as Rea

    [19:07]

    <Rea> huy…





    03[19:20] * Sockibear (TheBears@cpc1-ando2-0-0-cust609.sotn.cable.ntl.com)

    has joined #england





    02[19:35] * Rea (~reyza_666@125.164.146.12)

    Quit (Read error: Connection reset by peer)

    [20:01]

    <OiVey> ok, gotta go





    03[20:01] * dracls (drac@host240-10-130-83.adsl-symcentus.net)

    has joined #england





    03[20:05] * uk-guy (~dd_dd.com@ip91350698.speed.planet.nl) has

    joined #england





    02[20:13] * zaid (~sd@221.120.240.138)

    Quit





    03[20:16] * dracls (drac@host240-10-130-83.adsl-symcentus.net)

    has left #england





    03[20:44] * club_gay (~ce_bispak@125.208.150.50)

    has joined #england





    03[20:51] * lyness (lyness@79-74-198-221.dynamic.dsl.as9105.com)

    has joined #england





    02[21:02] * club_gay (~ce_bispak@125.208.150.50)

    Quit (Ping timeout: 480 seconds)





    03[21:24] * Tancredi (~chatzilla@BSN-61-57-34.dial-up.dsl.siol.net)

    has joined #england





    02[21:27] * Tancredi (~chatzilla@BSN-61-57-34.dial-up.dsl.siol.net)

    Quit (Quit: ChatZilla 0.9.85 [SeaMonkey 2.0.2/20100104163003])





    03[21:41] * shockyboy (~shockyboy@78.133.63.132)

    has joined #england





    03[21:41] * shockyboy (~shockyboy@78.133.63.132)

    has left #england





    03[21:50] * richyy (unknown@2001:888:20d4:7::) has joined #england





    03[22:05] * richyy (unknown@2001:888:20d4:7::) has left #england





    03[22:10] * laroz (~d_retalor@125.167.179.20)

    has joined #england





    03[22:10] * laroz (~d_retalor@125.167.179.20)

    has left #england





    02[23:10] * uk-guy (~dd_dd.com@ip91350698.speed.planet.nl) Quit





    03[23:20] * Lewis sets mode: +o Lambie





    03[23:20] * Lambie changes topic to 'Global Warming Impacts Senate Committee

    Cancelled Due To Snow. Move Along Please, Nothing To See.'

    [23:24]

    <@Lambie> oh man

    [23:25]

    <@Lambie> this election is not going to be pleasant at all





    03[23:38] * tidalwave (unknown@2001:888:20d4:7::) has joined #england





    03[23:47] * tidalwave (unknown@2001:888:20d4:7::) has left #england





    03[23:54] * bojana_ba (~vesnakiro@77.28.222.31)

    has joined #england





    02[23:54] * bojana_ba (~vesnakiro@77.28.222.31)

    Quit (Client Quit)

    Session

    Time: Wed Feb 10 00:00:00 2010





    03[00:26] * redz (~redz@ti0163a340-0318.bb.online.no)

    has joined #england





    03[00:26] * redz (~redz@ti0163a340-0318.bb.online.no)

    has left #england





    03[00:26] * Keita (~cesaire@cpe-71-65-67-23.woh.res.rr.com)

    has joined #england





    03[00:27] * gIrL_Phan (~mymen_pea@222.124.3.10)

    has joined #england

    [00:50]

    <john_cons> Hello, everyone! I'm happy to tell you that I finally

    realized I'm not really being followed by the mafia. I will live a normal life

    from now on.





    02[00:50] * john_cons (~a@104.80-202-190.nextgentel.com)

    Quit (Happy life!)





    03[02:08] * lastpak (unknown@2001:888:20d4:7::) has joined #england

    [02:11]

    <gIrL_Phan> hi…..





    03[02:25] * lastpak (unknown@2001:888:20d4:7::) has left #england





    03[02:37] * Rxj is now known as Omnasciou





    03[02:37] * Omnasciou is now known as fau





    02[02:44] * Keita (~cesaire@cpe-71-65-67-23.woh.res.rr.com)

    Quit (Quit: When you have them by the throat, their hearts and minds will

    follow)





    03[03:27] * loopie (coco@host241-150-1-58.bc-centralplus.com)

    has joined #england





    03[03:40] * loopie (coco@host241-150-1-58.bc-centralplus.com)

    has left #england





    03[04:14] * _JVC (~indri_19@125.160.36.116)

    has joined #england





    03[04:20] * JVC_M (~indri_19@125.160.36.24)

    has joined #england





    02[04:24] * _JVC (~indri_19@125.160.36.116)

    Quit (Read error: Operation timed out)





    02[04:33] * JVC_M (~indri_19@125.160.36.24)

    Quit (Ping timeout: 380 seconds)





    03[04:42] * fau (~Utopia@c-67-164-117-80.hsd1.ca.comcast.net)

    has left #england





    02[04:47] * gIrL_Phan (~mymen_pea@222.124.3.10)

    Quit





    03[04:51] * BaTMANpl (~podan@2001:888:20d4:7::) has joined #england





    03[05:04] * BaTMANpl (~podan@2001:888:20d4:7::) has left #england





    03[05:29] * Judey (~Judey@pool-71-178-231-177.washdc.east.verizon.net)

    has joined #england





    03[06:23] * cracked (cracked@cpe-238-108-31-26.nyc.res.rr.com)

    has joined #england





    02[06:26] * JohnCons (~jfhdssvl@157.247.251.212.customer.cdi.no)

    Quit (Ping timeout: 483 seconds)





    03[06:30] * cracked (cracked@cpe-238-108-31-26.nyc.res.rr.com)

    has left #england





    03[06:32] * jc_away is now known as john_cons





    01[07:02] <john_cons> that wasn't me above, someone stole my nick while i

    was away





    01[07:02] <john_cons> im in the uk, i don't use nextgentel, that's a

    scandinavian company, i use bt





    03[07:05] * liam_ is now known as liam






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen