johncons
  • Som jeg skrev i den forrige posten, så stod jeg på parade, i Karl Johan, under åpningen av Stortinget, i 92.

    Men ingen familie eller venner, kom for å kikke på, enda jeg bodde i Oslo da.

    Men det var vel fordi, at ingen visste det da.

    Jeg var forresten en av de, som ikke fikk et eneste brev, utdelt i militæret, på oppstillingsplassen.

    Men sånn er det vel.

    Det var sånn når jeg jobbet som butikksjef på Rimi Kalbakken og Rimi Langhus også.

    Jeg fikk aldri en eneste gang besøk fra familie og venner.

    På Nylænde fikk jeg besøk av Magne Winnem, og broren min Axel da.

    Så jeg kan vel egentlig ikke klage.

    Men samme det.

    Jeg jobba forresten 12 år i Rimi, og 15 år i butikk.

    Men søstra mi, kom aldri å besøkte meg på jobb, en eneste gang.

    Så det var vel litt rart.

    Fattern kom å henta meg noen ganger, når jeg jobba på CC i Drammen.

    Og broren min dukka opp noen ganger på Rimi Nylænde, på Lambertseter, som sagt.

    Så sånn er det.

    Men samme det.

    Jo, det var det med passgangen ja.

    Noen i troppen jeg var i, det var vel tropp 1.

    Dem var flaue, i ettertid, etter åpninga av Stortinget, i 92.

    Fordi vårt kompani, Geværkompaniet, fra Terningmoen, vi hadde gått passgang, altså marsjert i utakt.

    Stort sett hele kompaniet.

    Vi skulle egentlig marsjert på samme måte, som kompaniet foran oss.

    Som må ha vært fra en annen del av landet da.

    Vi gikk vel fra Akershus festning, eller noe, mener jeg å huske.

    Vi stod i Karl Johan der, like ved Spikersuppa der.

    Jeg stod vel utafor Grand Hotell ca., mener jeg å huske.

    Litt nærmere slottet, enn der Lille Grensen, møter Karl Johan da.

    Rundt der et sted, mener jeg det var.

    Ovenfor Sara’s telt ca., hvis jeg husker riktig.

    Men noen av de i troppen som var fra Oslo, de var flaue da.

    Fordi familien dems, hadde sett alle soldatene, det må vel ha vært 500 kanskje?

    Noe sånt.

    Dem hadde sett på alle soldatene marsjere gjennom Karl Johan da.

    Og vårt kompani, marsjerte helt i utakt.

    Noen marsjerte riktig da.

    Men de fleste marsjerte i passgang, gjennom den delen av Karl Johan, som er ned mot Østbanehallen, og de gatene fra Akershus festning, til Karl Johan da.

    Og det som ble fremhevet, husker jeg, fra disse soldatene, som var flaue, fordi familien dems, hadde sett kompaniet vårt marsjere i passgang gjennom Karl Johan da.

    De soldatene da.

    De husker jeg, at det fremhevet, at passgangen, hadde startet med en av offiserene, som gikk foran.

    De fremhevet dette at en av befalet eller offiserene, som gikk foran til venstre, eller høyre, hadde startet denne utakten.

    Og jeg husker det selv, at det var helt rart.

    Jeg så forover i kompaniet, og da så jeg, at det var noen som marsjerte på høyrebeinet, mens andre samtidig tråkket med venstrebeinet da.

    Det var sånn ca. 50% som marsjerte på en måte, og resten på en annen måte.

    Og det var problemer, mer eller mindre, hele tida mens vi marsjerte gjennom gatene i Oslo.

    Og fra det jeg kunne se av de andre kompaniene, så så det ut, som at de marsjerte i takt.

    Så dette var nok kompaniet vårt, som skilte seg ut.

    Og jeg husker at jeg så på de befala som gikk foran, og de marsjerte ikke likt de heller.

    Så det stemmer nok det, som ble sagt, at denne utakten, startet foran i kompaniet, blandt de offiserne/befalene, som hadde ansvaret, for å holde takten.

    Så det var faktisk mange som var flaue, på kompaniets vegne, og var misfornøyde, med befalene, som hadde ansvaret for å holde takten da, siden denne passgangen da hadde startet foran, som det kunne virke som.

    Men jeg hadde egentlig ikke så mye kontakt med familie og venner på den tiden.

    Untatt søstra mi, og venninnene hennes, som bodde i Christies gate, på nordre Grünerløkka.

    Men der var det sånn, at dem klagde på hvordan jeg lukta, i perm-uniformen min, for dem dreiv vårs så hardt i rekrutt-tida, så lukta var ikke så bra alltid.

    Og hun Monica, eller Monika, Lyngstad, heter hun vel, som bodde i Christies gate, sammen med søstra mi.

    Hu skulle tenne på beret-en min, mens jeg skulle dusje da, husker jeg, for jeg lukta så vondt.

    Så det var ikke sånn, at jeg trodde at dem syntes det var artig å se på åpninga av Stortinget.

    Så det var vel ingen som visste om det, at jeg stod der, og kikka på Kongen og Kronprinsen, når dem kjørte forbi.

    Kongen likte ikke at jeg så inn i bilen da.

    Så han kikka sint og surt og kaldt tilbake.

    Men sånn er det.

    Så ved stengiga av Stortinget, i 93, da spurte sersjant Dybvig, om jeg heller hadde lyst til å være med å skyte med Miles (det er at man kobler lasersensorer og laserstråler til AG-en, sånn at når man skyter rødfis, så sendes det av gårde en laserstråle fra våpenet, som man starter et pipesignal, hos en fiende-soldat, hvis man treffer laser-sensorene, som denne har på seg).

    Og da når sersjant Dybvig sa det, så tenkte jeg, at det var sikkert greit det, så slapp jeg mer problemer med Kongen.

    Og jeg hadde heller ikke fått sydd på det birkebeiner-merket på skuldra, som vårt kompani hadde, siden vi var i Hedmark, så hadde den landsdelen/regimentet, en Birkebeiner-soldat, på skuldern.

    Og jeg måtte bytte perm-uniform skjorte, før paraden, ved stenginga av Stortinget, for det var noen små flekker på skjorta, siden jeg røyka da, og hadde vel fått en liten glo på skjorta, når jeg skulle ta toget hjem til Oslo en fredag da.

    Noe sånt.

    Også begynte dem å mase om at jeg måtte stryke uniform-buksa mi og.

    Og det fikk jeg ikke til å bli bra.

    Så jeg var litt skeptisk, til den paraden, siden jeg ikke hadde fått buksa støket ordenlig, og ikke hadde fått sydd på Birkebeinermerket, og siden jeg tippa at Kongen sannsynligvis var sur på meg enda.

    Og jeg hadde i mellomtida også hørt, om hvordan Dronning Sonja var, at hun hadde skjelt ut en vaktsoldat på Skaugum, bare fordi han hilste blidt.

    At det var sånn hun var da.

    Dette her var mot slutten av vernepliktsåret vårt.

    Så det gikk mest på rutinen da.

    Men jeg var bare litt sløv egentlig.

    For da, var jo vinterøvelsen ferdig, og vinteren var også ferdig.

    Siden jeg ikke var så flink til å gå på ski, siden jeg bare hadde hatt et par dårlige glassfiberski, siden jeg var ni år, så jeg hadde tapt litt av skiferdighetene mine.

    Men men.

    Og lagfører Bricen, som er broren til hun, Silvany Bricen, eller hva hun heter, fra TV.

    Han hadde ikke Birkebeinermerket, på perm-skjorta, og han var det ingen som kjefta på.

    Men det var fordi han var neger, sa nestlagfører Frydenlund da.

    Hvis det ikke var Schellum da.

    Schellum var det nok.

    Jeg synes kanskje det var litt urettferdig, at Bricen skulle slippe å sy på Birkebeinermerke, fordi han var neger, men sånn var det vel.

    Det ble til at jeg ikke sydde på det merket, før paraden, jeg var så opptatt med den strykinga av buksa, så jeg fikk egentlig ikke tid.

    Dessuten, så synes jeg egentlig ikke, at skjorta og buksa, så så ille ut.

    Så jeg mistenker, at det var mest for å mobbe eller plage meg, at de befala, ville at jeg skulle ha ny uniform.

    Det samme med beretten.

    Dem mobba alltid meg for beretten, at det var ikke bra nok form, på beretten osv.

    Det er noe sånn tull, at beretten, måtte svinges ned, på høyresida av hue.

    Så man måtte ta vann på beretten og sånn da, for å få den til å se ut sånn dem maste om.

    Men dem ble aldri fornøyde.

    Og det er jo sånne ting, som dem bare kunne pirke på i evigheter, uten at det egentlig var noe galt.

    Så siste dagen, så fikk vi beholde beretten da, minus Haraldsmerket.

    Men jeg bare ga beretten til Haraldsen, var det vel, han var den eneste som ville ha beretten.

    Det var bare plaging fra befalet, forbundet med den beretten, for meg, så den beretten, ville ikke jeg ha.

    Så sånn var det.

    Men Dybvig, forslo, at jeg heller skulle være med på Militærets Dag i Elverum.

    Så da ble jeg heller med på det.

    Istedet for å stå i Karl Johan igjen, for avslutningen av Stortinget da.

    Vi hadde jo vært med på åpninga, så det var ikke så viktig egentlig.

    Og da slapp jeg mer tull med Kongen eller noen andre, pga. det manglende Birkebeinermerket osv., som jeg antagelig hadde fått, med min flaks med befal og offiserer osv.

    Så det var kanskje like greit.

    Så sånn var det.

  • Mary-Jo Jones

    11:22pm May 4th

    Report Message

    Nei, det er IKKE iorden,det som er en privat samtale er privat.. Du vet du kan ikke be om lov ETTER du har publisert det på loggen din Erik .. Det er ikke slik man oppfører seg.

    DU var den som beg. å stille spørsmål – derfor skrev jeg til deg. Ingen som skjønner alt som foregår i Martine saken, derfor man venter på hva politiet finner ut..

    Men du skjønner kanskje ikke hypoteser.. en hypotese er en tanke rundt et senario – ikke noe som nødvendigvis er en sannhet ..

    Henvendelsen MIN er litt rar ? Vil du jeg skal publisere det du har skrevet til meg uten å spørre om lov ? Men klart er ikke overasket over at du legger ut det jeg skriver når du legger ut alle andres ..

    Hvilke navn sikter du til ? De som omkom igår ? Det er egen gruppe på facebook for de, så du trenger kun lese en avis og søke på nett for å finne ut det.

    Lykke til med å ikke forstå:)

    MJ

  • Nå har jo jeg et ganske stille år bak meg nå, hvor jeg har jobba hjemmefra osv. som selvstendig næringsdrivende, som Company Researcher, her i Liverpool.

    Jeg har altså jobbet med å finne kontaktinformasjon og informasjon om hvordan varegrupper forskjellige firma leverer osv.

    Men da har jeg jo fått tid til å tenke på forskjellige ting som har skjedd tilbake i tida.

    Og nå kom jeg nettopp på julemiddagen i 1990.

    Det var det året, som jeg leide et rom hos familien til halvbroren min, Axel.

    Det var altså hos faren hans, Arne Thormod, og stemora hans Mette Ancona Holter, i Høybråtenveien, i Oslo.

    Hun Mette, hadde jo vært over i USA, og vært hos en mafia-familie der, og gått i hot pants osv., sammen med hun amerikanske Victoria fra Trondheim, husker jeg hun sa.

    Ved julemiddagen der da.

    Søstra mi var også der, enda hun bodde vel hos Ågot da, på Sand, på Berger, nord i Vestfold(?)

    Hun må vel ha gått tredje året på Drammen Gym.

    For hun må vel ha vært russ i 91.

    Men hun var der da.

    Så begynte jeg å fortelle en historie da.

    Jeg kunne to historier da, som passa seg å fortelle på julebord og julemiddager osv.

    Den ene er jo ganske kjent.

    Det er den om linje-aquaviten.

    Hvorfor den heter linje-aquavite.

    Og det er fordi, at den var med noen norske skip, som kjørte sør for ekvator, og tilbake.

    Og da merket de, at den aquavitaen, som var igjen, når skipet var tilbake i Norge, den var ekstra god, fordi den hadde opplevd gradvis oppvarming, og nedkjøling igjen, etterhvert som skipet gitt tur retur ekvator.

    Så jeg fortalte om det da.

    Men da ble hun Mette sur, og sa noe om at det var bare noe tull.

    Så det var ikke meninga at jeg skulle fortelle historier ved julemiddagsbordet, skjønte jeg.

    Ved bordet, satt også Lars, het han vel, som var sammen med Kirsten, datra til Mette.

    Lars hadde visst vært med i noe Karihaugens Krigere osv., mener jeg Axel sa.

    Alstå noe krimnell gjeng osv. da.

    Jeg vet ikke om dem finns enda, det var kanskje bare noe Axel prata om på slutten av 80-tallet.

    Jeg har ikke lest noe om dem i avisa.

    Men da prata Mette, om at jeg og Pia gjorde det jo bra, så om ikke Lars kunne se på vårs som forbilder da.

    Og da bare latterliggjorde han Lars ideen, om at jeg, eller vi, hadde gjort det bra da.

    Greit at jeg jobba på OBS Triaden, men jeg hadde i hvertfall studert et år på høyskole, og jobba i Drammen og Oslo og Lørenskog i en alder av 20 år da.

    Så jeg hadde vel fått med meg noe.

    Men jeg hadde visst ikke gjort det noe bra, skjønte jeg på Lars.

    Så jeg var ikke i så godt humør etter den julemiddagen husker jeg, etter å ha fått kjeft av både Mette og Lars.

    Arne og Mette og Axel, stakk på noe juleferie, eller noe, etter dette.

    Så jeg og søstra mi, bodde i den leiligheten i romjula aleine.

    Det fikk vi lov til, husker jeg, så det var jo greit gjort.

    Jeg lurer på om det kan ha vært jula 1989 det her.

    For jeg husker at da dro jeg på nyttårsaften-party 1990, sammen med Magne Winnem, og at Pia dro hjem til Drammen, på nyttårsaften.

    Så traff jeg ei dame som het Laila fra Skøyen, på det nyttårsaften-partyet, som jeg var på, på Radio 1 klubb, i Storgata i 1990.

    Og da forsvant Magne til Kringsjå, der han hadde lånt leilighet av fettern sin Colin, fra Swindon eller Swansea, eller noe vel.

    Og jeg var litt blakk da, for jeg venta på studielånet, så jeg kom meg ikke til leiligheten min på Abildsø.

    Men jeg fikk være med hun Laila, til Skøyen da.

    Og så skjedde det vel litt av hvert der osv, men ikke noe veldig alvorlig.

    Men hun hadde sett UFO hun.

    Og hun hadde en venninne, som det virka som kontrollerte henne, eller noe.

    Så hun møtte jeg en par ganger seinere.

    Mora hennes var sammen med en av sjefene i Gullfunn-kjeden.

    Og vi spiste middag der en gang, husker jeg.

    Og vi gikk også tur i Frognerparken, første nyttårsdag, med en bikkje en hu kjente hadde, husker jeg.

    Så det var skikkelig sightseeing på Majorstua, husker jeg.

    Og vi dro på kino og på byen og sånn.

    Men hu var venninna hennes var litt rar.

    Det var som at hu kontrollerte henne.

    Men mora var grei husker jeg.

    Men samme det.

    En gang, noen år etter, så gikk jeg forbi dem i Karl Johan, og da hørte jeg venninna sa, der er han og han, lat som at du ikke ser’n.

    Og jeg ringte mora, sommeren etter, eller noe, og da var hu i England, hørte jeg.

    Laila Johnasen, het vel hu.

    Hu virka grei, selv om hu hadde sett UFO, og hadde ei veldig rar og dominerende venninne, og oppførte seg litt rart på byen.

    Så de siste tingene, trakk litt ned, med ellers var hun grei.

    Men samme det.

    Jeg kom på den andre historia.

    Og det var, en historie jeg lærte, da jeg jobba på Norsk Hagetidend, i Det Norske Hageselskap.

    Og det var hvis man skulle anlegge torv-tak.

    Så er det to måter man kan gå frem på da.

    Enten, så kan du legge jord på taket, var det vel, og så så frø, oppå taket.

    Men da burde du passe på, å ha sånn frøblanding, at det er en del forskjellige slags gress-slag frø, i den blandingen, sånn at du får med de slaga, som trives i det distriktet du holder til da.

    Ellers, så er det også en annen metode.

    Og det er at du kan bare spa opp jord, med gress på da.

    Fra et område i nærheten av hytta.

    Og da vet du jo det, at du har en type gress, som trives i området, så da trenger du ikke tenke noe på det, om det er riktig type frø osv., for da vet du jo det, at det her gress-slaget, vokser og trives i området.

    Men samme det.

    Årsaken til at jeg skriver nå.

    Er fordi at, faren til han her Lars, som vel må ha vært en gangster.

    Jeg kan ikke skjønne annet jeg.

    Ettersom hvordan han oppførte seg ved bordet, om at jeg og søstra mi hadde klart vårs så dårlig, og ettersom hva Axel sa om Karihaugens Krigere osv.

    Men det som var spesiellt ved det her da.

    Det var at faren til han her Lars.

    Han hadde jobba som hoff-sjef, hos Kongen, i mange herrens år.

    Sa Mette, var det vel da.

    Så da lurte jeg på.

    Om dette her kunne ha være noe av forklaringa, til at tilstanden var så dårlig i Kongehuset.

    At han kan ha vært noe mafia eller noe da.

    Og dette er grunnen til denne ytterst spesielle, dårlige tilstanden, som vel Kongehuset befinner seg i.

    Med en veldig sur Konge. (Jeg husker han kikka surt og strengt på meg, da jeg kikka inn i bilen til han og kronprinsen, da jeg stod på parade/vakt, i Karl Johan, ved åpninga av Stortinget, i 1992).

    Med en veldig sur Dronning. (Jeg husker medsoldater i militæret, fortalte det, at en soldat, på Skaugum, som hadde hilst blidt på henne, hadde blitt skjelt ut etter noter og det som var osv).

    Med en Kronprins, som pleide å rappe vinflasker i kjellern til Kongen på Skaugum. (Tremenningen min, Øystein Andersen, fra Lørenskog, fortalte meg dette, på 80-tallet en gang, i leiligheten min på Bergeråsen, i Vestfold).

    Med en kommende Dronning som har spillt i pornofilm. (Kjent fra media).

    Med en prinsesse, som har solgt prinsesse-tittelen sin, sånn at hun kunne fortelle erotiske eventyr på danskebåten, og drive engle-skole, og fortelle om Keiserens nye klær en del, håper jeg. (Kjent fra media).

    Jeg gidder ikke å skrive om Ari Behn.

    Det får være nok.

    Så det er vel kanskje ikke så rart at tingene står til, som de gjør, i Kongehuset.

    Uten at jeg skal skylde på han faren til Lars.

    For alt hva jeg vet, så kan vel han ha vært en kjernekar, og at hvis det ikke hadde vært for han, så hadde det kanskje vært enda værre.

    Det er mulig, det skal jeg ikke si for sikkert.

    Dette er bare noe jeg kom på, når jeg tenkte tilbake her.

    Så da får man håpe at det er i orden.

    Vi får se.

  • Mary-Jo Jones

    Add as Friend

    Today at 9:00pm

    Report Message

    Jeg er halvt amerikansk:) Tror grunnen til at de ikke skriver det er at da er det ikke så spennende… engelskmenn liker jo highclas.. og alt som er glamour..

    men har vært stille etter begravelsen, men han de arresterte i england var han fra yemen ? eller var han engelsk – jeg hadde ikke tid til å lese så mye om det.

    men hun går jo fort i glemmeboken, nå er alle opptatt av ulykken på bygdøy der han Ole Thomas Feet kjørte seg i hjel sammen med de to søstrene Skullerud, Martine og Camilla – tragedie det der.

    Ellers for mye jobb her, nå skal jeg legge meg TIDLIG idag:)

    Håper du har det bra og nyter våren, og når det gjelder Flatland var han nok bare en nabo. Neppe noe med dette å gjøre.

    MJ

    Mary-Jo Jones

    Add as Friend

    Today at 9:01pm

    Report Message

    jeg mener grunnen til at de ikke skriver at han Magnussen trolig er arbeidsløs.. er osv.. ikke at jeg er halvt amerikaner:) hehe.. men det skjønte du vel:)

    Erik Ribsskog

    Today at 9:21pm

    Hei,

    takk for svar!

    Men hvorfor var det du begynte å skrive om det her til meg?

    Og hvordan vet du alt dette om navnene osv.

    Er du interessert i å finne ut mer om dette, eller er det bare for å skravle?

    Jeg blåser egentlig om andre er mer opptatt av andre ting.

    Du skriver at engelskmennene er så opptatt av glamour, så derfor skriver de at hun var en sositet, og de skriver ikke at faren er arbeidsløs, eller trolig arbeidsløs, som du skriver.

    Men jeg har da studert på Universitet i England, og da vet jeg jo det, at man i Storbritannia, er vel nøye på research osv.

    Og avisene i England er vel oftest etterettelige.

    Så jeg må si at jeg synes dette er bemerkelsesverdig, at de er opptatt av glamour, og bare sier at noen er en sositet.

    Det synes jeg var snodig.

    Mitt inntrykk er i allefall at briter er opptatt av å være etterettelige.

    Her har jo en samlet britisk presse bare klistret på en vanlig norsk jente merkelappen sositet.

    Noe jeg synes virker litt uforklarlig.

    Så jeg må innrømme at jeg ikke forstår helt alt som foregår i denne saken.

    Men takk for svar i hvertfall!

    Jeg må vel også si fra, at jeg skriver om noe av dette på blogg og, siden jeg synes den henvendelsen din, var litt rar.

    At jeg ikke helt skjønner hvorfor du kontaktet meg om dette.

    Håper dette er i orden!

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

  • Jeg dreiv å tenkte litt tilbake her i går.

    I halvsøvne osv.

    Og da tenkte jeg på en episode, da jeg bodde i Mandeville St., i 2005.

    På høsten 2005, det må vel ha vært i noe sånt som oktober eller november 2005.

    Noe sånt.

    Når jeg da ringte Kripos, fra Mandeville St. på en fridag.

    Så fikk jeg prate med en dame.

    Jeg lurer på om det kan ha vært hun Solveig Skaret, eller noe.

    Så prata hun med en kar, som var i samme rommet/kontoret da.

    Og jeg lurer på om det kan ha vært han jeg prata med, i begynnelsen av august 2005, da jeg ringte fra mobilen, når jeg bodde på hostellet der.

    Og som presenterte seg som sjefen for organisert kriminalitet.

    Og som sa at han skulle få noen til å ringe meg tilbake.

    Men ingen ringte.

    Jeg lurer på om det kan ha vært han som jeg hørte hun Skaret, eller hvem dame der det var igjen, prate med.

    Og da sa dem noe sånt, som at han ringer nå.

    At dem altså visste hvem jeg var.

    Jeg hørte dem viske seg i mellom, mens jeg venta på å få prate med noen der om det som hadde skjedd osv. da.

    Så det kom jeg på nå.

    At det var sånn, at dem visste godt hvem jeg var der.

    Siden dem bare sa han.

    Og så visste han karen der hvem jeg var.

    Så at dem må ha visst hva som foregikk.

    Det er jo ganske klart.

    For når jeg ringte i fjor.

    Så lot dem som at dem ikke visste noenting.

    Men det er klart, at dette må ha vært sånn dem må ha prata om, seg i mellom.

    Som jeg skjønte det, når jeg ringte dem i 2005.

    Så det dem sier nå, i fjor da, at jeg må ringe til arkivet osv., for å se om dem har fått e-postene jeg sendte i 2006.

    Det må bare være noe lureri fra dem.

    Dem driver å juger om at dem ikke skjønner hvilke e-poster jeg prater om osv.

    Så det er tydelig at dem folka her ikke er til å stole på.

    Så det vil jeg gjerne advare litt mot, at de her Kripos-folka, dem er nok ikke så pålitelige at det gjør noe.

    Så det er kanskje like greit å ikke ha noe med dem å gjøre.

  • Fattern ringte i går, så rakk jeg ikke ta telefon med en gang, så la han igjen voicemail.

    Så ringte jeg tilbake nå da.

    Så sa fattern at han skulle bare skravle.

    Han sa at Christell var der.

    Så spurte han Christell om hu skulle prate med meg.

    Men hu ville visst ikke prate med meg.

    Det var jo synd, for da kunne jeg jo ha spurt mer om det greiene i Kristiansand osv.

    Når hu sa at fattern hadde misbrukt Pia.

    Og det hu sa i Oslo, rundt år 2000, når hu sa at jeg hadde misbrukt Pia.

    Da ble jeg rimelig sjokka, så da fikk jeg ikke tatt det opp ordentlig.

    Men sånn er det, det er vel ikke alltid man har lyst til å prate i telefon.

    Det skjønner man vel.

    Det er vel bare sånn det er.

    Så det får man regne med.

  • JA, her gikk venstresidens wonderboy rett til HELVETE!

    Skrevet av Amadeus 03.05.2008 kl. 10:13

    Etter 8 år med venstreradikalt vanstyre, så fikk Livingstone sparken av folket.

    Labour fikk nå det dårligste resultatet på 40 år.

    Bare vent, om ikke lenge så gjør folket det samme med vår udugelige regjering.

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    4

    anbefalinger

    Bra!

    RE: JA, her gikk venstresidens wonderboy rett til HELVETE!

    Skrevet av God Save The Queen! 03.05.2008 kl. 10:23

    Folket?

    Hahahahaha!

    Whatever you’re having i want some!

    Folket (the commons) har aldri hatt en DRITT å si i den

    skjulte politistaten som er England!

    Han gikk nok av fordi høyere skjulte makter ønsket det

    så ellers hadde han ennå sittet.

    Og folket i Norge?

    De har aldri hatt baller nok til å gjøre annet enn å

    gå i udugelige fakkeltog!

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    11

    anbefalinger

    Bra!

    RE: JA, her gikk venstresidens wonderboy rett til HELVETE!

    Skrevet av Amadeus 03.05.2008 kl. 10:32

    Å joda, det var folket som avsatte ham, ikke noen høyere makt.

    Vanlige folk ble dritt lei av hans vanstyre.

    Det er forøvrig ikke "vanlige" folk som går i fakkeltog i Norge.

    Det er vanligvis raddissene og dagdriverne som gjør det.

    Folket, dvs folk flest. De arbeider og skaper de verdiene som gjør at landet er beboelig.

    Raddissene og dagdriverne har ikke satt seg som mål å skape verdier akkurat.

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    4

    anbefalinger

    Bra!

    RE: JA, her gikk venstresidens wonderboy rett til HELVETE!

    Skrevet av Mannen 03.05.2008 kl. 11:47

    Folket flest jobber for de gjeldslaver til de internasjonale bankfamiliene som har infiltrert hver JÆVLA regjering som finnes din fucking idiot!

    Get the bigger picture!

    Eller lev vidre med at "arbeid til folket skaper verdier"!

    Bitch, whatever!!

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

    0

    anbefalinger

    Bra!

    RE: JA, her gikk venstresidens wonderboy rett til HELVETE!

    Skrevet av cons 03.05.2008 kl. 21:59

    Jeg tror du kan ha rett i, at det, mer eller mindre, er en skjult politistat, i England.

    Jeg prøvde å rapportere firma jeg jobbet i, Arvato Services Ltd., som drev den skandinaviske Microsoft produkt-aktiveringen i Liverpool, til politiet, for organsiert vedvarende trakassering fra flere ledere og avdelinger i firma, ulovlige ledelsesmetoder (straff, negativ forsterkning/negative reinforcement), og mistanke om misbruk av de nordiske damene som jobbet der.

    Det var omtrent som slaveri å jobbe der.

    Man måtte sitte hele dagen å svare telefoner, og fikk fem sekunder mellom hver telefon, for å logge den forrige telefonen.

    Jeg, som nordmann, måtte svare danske samtaler, på like kort tid, og med høy kvalitet, som f.eks. finner svarte finske samtaler.

    Så det var helt høl i hue, for å si det på godt norsk.

    Og, hvis man brukte mer enn fem sekunder, mellom samtalene, så ble man kjefta på og herja med.

    Også når det gjaldt alt mulig annet.

    Man ble herja med av lederne (team-leaderne) der, og også høyere ledelse, og andre avdelinger i bedriften.

    Og jeg lurer på om noen av de nordiske damene som jobbet der, kom under kontroll av noe lokal mob, som var i f.eks. de andre kampanjene, i dette store firma, som har flere hundre ansatte, i et veldig stort kontorlandskap, i the Cunard Building, som vel må være en av de største kontorbygningene i Nord-Europa, i allefall i Nord-England.

    Men fikk man noe hjelp av poltiiet?

    Neida, de sender en brev, hvor man blir kallt ‘miss’ osv.

    Når man gir dem masse referater fra møter, og kopier av e-poster osv., som viser hva som har foregått.

    Så jeg tror heller poitiet er med på å beskytte den her slavedriften, av nordiske og andre ansatte, både før og etter jobb.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er link til en side hvor jeg har skrevet litt mer om dette, og man kan se det brevet fra politiet mm.:

    http://nb.xiandos.info/Politiet_i_England

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/03/534279.html#comments_container

  • New Order – True Faith. (In Norwegian).










    Julegave fra søstra mi Pia (som jeg ikke har så mye å gjøre med lengre), julen 1988, omtrent på den tiden, som hun, og mer eller mindre, venninna hennes Cecilie, flytta opp i leiligheten jeg hadde bodd aleine i, fra 1981. (Jeg bodde aleine i Hellinga, fra 1980).

    Enda, det var vel ikke sånn, at New Order var favoritt-bandet mitt eller noe.

    Selv om tremenningen min fra Lørenskog, Øystein Andersen, var stor fan av videoen til denne sangen, for den hadde vunnet en pris.

    Søstra mi sa, at hun trodde det var LP.

    Men det var Maxi.

    Jeg jobba på CC Storkjøp, og bodde jo gratis, må jeg innrømme, så jeg tjente ganske bra.

    Altså, det var fattern sin leilighet, så jeg slapp å betale husleie. Så jeg kunne bruke pengene jeg tjente på CC, som jeg ville.

    Så, jeg satt på med en kamerat, Espen, inn til Oslo, høsten før, og kjøpte ny video-spiller.

    Og så satt jeg på med broren til Kjetil, Arild, eller noe, inn til Oslo et par måneder senere, og kjøpte nytt stereo-anlegg, ved Rådhusplassen der.

    Så jeg spilte den her Maxien på det anlegget da.

    Som ei jente som het Monica Nebell, og som gikk på samme skole som meg, Gjerde, plutselig dukka opp, og sa, at dem hadde samme type stereo-anlegg.

    Men så spurte jeg søstra mi, hvorfor hu hadde dukka opp i leiligheten, men da svarte hu ikke.

    Og jeg fikk ikke så god råd, utover i 1989.

    For da var det russetid for alle penga, husker jeg.

    Og det var ikke sånn, at jeg fikk fortsatte å få penger til mat osv., av fattern, etter at søstra mi flytta dit.

    Så da var det nok meg, som måtte kjøpe Trønder-sodd, på CC, til middag osv.

    Eller kveldsmat da.

    For jeg jobba seint ca. annenhver dag.

    Bussen min til Drammen, gikk rundt kl 7, eller noe.

    Og når jeg jobba, så var jeg vel hjemme rundt kl. 22, eller noe.

    Søstra mi jobba ikke.

    Hu bare bodde der.

    Men det var ikke sånn at hu gadd å lage mat, sånn at jeg fikk middag, når jeg kom hjem med bussen fra Drammen, i 22-23 tida.

    Enda det var jeg som kjøpte det meste av maten vel.

    Ikke det at søstra mi spiste så mye da.

    Hu må vel ha fått noen penger av fattern(?)

    Og hu var mye hos Cecilie og, så hu fikk vel noe mat der.

    Og kanskje av Haldis.

    Haldis hadde jo en fryser stående oppe hos vårs.

    Med masse rar mat, som ikke jeg skjønte hvordan jeg skulle lage i hvertfall.

    Og som hadde gått ut på dato, noen år før.

    Så det var vel litt rart.

    For hu hadde en fryser, på kjøkkenet sitt.

    Og to frysere vel, i garasjen.

    Og så hadde hu en eller to frysere oppe hos meg.

    En på det gamle rommet mitt, og en i boden.

    Hvis ikke vi flytta den frysern inn i boden da, det er mulig.

    Men samme det.

    Men det var vel litt for komplisert mat til at jeg skjønte hvordan man skulle lage mye av det.

    Grytekjøtt og sånt, mener jeg å huske.

    Ofte uten merking.

    Da var det vel enklere med trønder-sodd og Grandiosa fra CC da ja, mener jeg å huske.

    Så det gikk vel mye av det, pluss potetgull osv.

    Det pleide å være ganske kaldt der om vinteren.

    Men det hendte vifteovnene ble ødelagt.

    Da stakk jeg ned i garasjen til Haldis.

    For dem trodde vifteovnene var ødelagt, hvis en sånn sikring, som satt mellom glødetrådene, hadde blitt slått av, fordi ovnen hadde blitt for varm da.

    Men den var bare å klikke på plass, med en kulepenn, eller noe, da.

    Men det året jeg jobba på CC, da begynte jeg å bli litt mer voksen da.

    Så da kjøpte jeg faktisk heller en ovn, husker jeg, i en butikk i Drammen, for pengene jeg tjente på CC.

    Istedet for å gå å prøve å finne en som sikringen hadde slått ut på, nede hos Haldis.

    Så jeg prøvde vel å oppføre meg litt bedre da.

    Men jeg husker jeg var litt ego, for jeg satt vel med den ovnen foran beina mine da.

    Det var ikke sånn at jeg lot søstra mi ha den ovnen.

    Men jeg hadde jo bodd der aleine siden 1981 da, så det var vel gammel vane jeg hadde, å ha den ovnen sjæl.

    Men det var jo elektriske ovner i huset der og.

    Og på 80-tallet, så var jo strøm nesten gratis.

    Så det var vel sånn at termostater og sånnt, det var det vel nesten ingen som brydde seg så mye om, hva de stod på.

    I hvertfall ikke i huset der jeg bodde.

    For strøm var jo så billig uansett.

    Da er det forskjell her i England, merker jeg, hvor strømmen gjerne kan komme opp i 30 kroner dagen osv.

    Og enda mer, hvis man har på varmen i alle rom osv.

    Så da lærer man vel å skru av lyspærene osv.

    Selv om det nok sikkert er smartere å bo i en oppvarmet leilighet, i forhold til å spare på strømmen hele tiden.

    For man blir vel litt mer aktiv osv., hvis det er varmt i huset.

    Og får gjort mer jobb osv.

    Så da er vel det kanskje like smart, selv om det koster noen pence mer i døgnet.

    Det er mulig.

    Vi får se.

  • her to linker som er litt intr:

    Between You and Mary-Jo Jones

    Mary-Jo Jones

    Add as Friend

    11:46pm Apr 10th

    Report Message

    http://www.ebslondon.ac.uk/courses/financial_info/course_fees.aspx og http://www.maddoxclub.com/

    Priser på skolen hun gikk og så er det den klubben. Må ha medlemskap og i tillegg betale for bord etc. Vanlig på slike steder. Du er flink til å undersøke ting så sender til deg jeg)

    Erik Ribsskog

    12:25am Apr 11th

    Hei du,

    skolen blir vel dekket av lånekassa, såvidt jeg kan skjønne.

    Bare at hun måtte da få dekket skolepengene som studielån da, sånn at hun nok måtte betale mer enn halvpartene av skolepengene tilbake senere.

    Fordi litt av skolepengene, ville bli gitt som stipend, men den største delen ville nok blitt gitt som vanlig studielån.

    Så jeg tror ikke skolepengene skulle ha så mye å si, for hvor mye penger hun hadde å disponere osv., siden dette ble dekket av staten uansett, såvidt jeg husker selv i hvertfall.

    Men jeg kan godt prøve å finne ut mer om dette alikevel seinere.

    Men hva nøyaktig, er det som er ‘stridens kjerne’ nå, så og si.

    Det er litt seint for meg nå.

    Men er det om hun villa ha hatt råd til å være på medlem på klubben?

    Jeg skal lese gjennom facebook-postene litt nøyere nå, sånn så at jeg blir litt mer oppdatert.

    Så skal jeg se mer på det etterpå.

    Men bare si fra hvis det er noe spesiellt som trenges å ses etter, for jeg har drevet med en del jobb osv, og skrevet om noe andre greier på blog osv. de siste dagene, så jeg er ikke helt oppdatert om helt nøyaktig hva som det prøves å finne ut om nå.

    Så bare forklar mer i såfall, så skal jeg prøve så godt jeg kan å finne ut av det.

    Så skal jeg lese av de postene og på Facebook da.

    Sånn, nå får jeg se om jeg klarer å få gjort noe annet her.

    Vi får se.

    Mary-Jo Jones

    Add as Friend

    12:50pm Apr 11th

    Report Message

    Heisann:)

    Nei du kan ha rett i det med skolepengene, og medlemskap på klubben tipper jeg er max 5 lapper i året – men det er livstilen som avisene maler frem og at hun kun gikk med rike arabere etc, ikke at det er noe galt i det. Det jeg ikke skjønner er hvorfor avisene skriver familien er rike – http://www.purehelp.no/vis.asp?t_page=2&company_name=O+P+MAGNUSSEN+AS&ftknr=5B404E444616434346
    Greit at det er en " fin " adresse, men jeg kjenner mange i nabolaget som er rikere og enkelte som er fattigere for å si det slik. Det koster med klær, reiser og fester. Det som også blir skrevet og dysset på er at at han var kjæresten hennes og at det var slutt HVEM er da en nye, og kan det han noe å si ? Og om menn betaler og betaler når man er ute så er det rart de ikke vil ha " noe " igjen..du skjønner hva jeg mener. Jeg har sagt flere ganger at dette er en " askepott gone bad " Skjønner jo at vennene ikke vil snakke om det osv, for når mennesker dør så blir de automatisk helgner. Hun er vel som de fleste jenter snill datter hjemme og litt villere ute. Synes bare det er dumt at aviser i england ikke får inn i hodet sitt at familien ikke er kjent, rik eller noe annet – de er en vanlig familie som er rammet av en tragedie. Og har ikke Farouk A gjort dette så synes jeg synd på han også. Men hva med de to andre som bodde i leiligheten, ble jo sagt de var forsvunnet også – det også er merkelig. Og at hun var lagt i søplerommet, og ikke i leiligheten om de skulle stikke av..noe skurrer skikkelig. Og eiendelene hennes.. skulle tro det var gaver som var tatt tilbake? Arabiske menn tar ikke pent på om dama går til sengs med andre eller med nye.. osv. Så mange spørsmål og nytter ikke der inne når folk som denne " Erika " ikke tørr tenke tanker helt ut. Jeg håper de finner morderen, og at alle får " fred " men at de er redde for å stille spørsmål og snakke sant skjønner jeg ikke. Men klart – familien ser jo den lille jenta si – og ikke kvinnen som kanskje tok feil valg og var blendet av penger og makt.. hva tror du ? ..

    Erik Ribsskog

    5:09pm Apr 11th

    Hei,

    ja jeg har ikke lest alt som har vært i avisene om dette de siste ukene.

    Men du har mange bra poenger her.

    Kanskje det var de to andre som bor i leiligheten som drepte henne.

    Og de lot han yngste ta skylda f.eks.

    Som del av en plan.

    Det kan vel være mulig.

    Hva med de hun norske dama bodde sammen med i England da.

    Bodde hun i en leilighet som var leid ut av universitetet?

    Og bodde hun sammen med venner fra universitetet?

    Eller var det venner fra jobben hennes, hvor hun jobbet noen måneder før hun begynte på universitetet?

    Hvordan folk var det hun hang sammen med da hun jobbet i London?

    Hang hun på Maddox allerede da hun flyttet til byen, eller begynte dette, etter at hun startet på universitetet og fikk venner der?

    Du sier det kosta fem lapper å være medlem på Maddox, det vil si 5000 norske da, ca. 500 pund i året?

    Det er vel sånn, hvis man går ut i Oslo, f.eks. så er det et utested i Grensen der, er det vel, som jeg ikke husker navnet på.

    Hvis det er rike folk, så betaler aldri damene drinker så og si.

    Ikke som på Møllers, f.eks., hvor arbeidersklasse folk går, og damene drikker øl, som dem betaler selv.

    Hvis det er der de rikeste går, så betaler vel ikke damene alle drinkene hele tiden?

    Men de får vel ikke dårlig rykte likevel?

    Det er vel bare sånn det er, er det ikke det?

    Eller forventer de folka der, kanskje å få noe igjen da.

    Søstra mi, husker jeg sa, at menn er dumme, venninne hennes kunne drikke på deres regning hele kvelden, men de gjorde visst ikke noe tilbake.

    Men dette er tema som andre vet mer om enn meg.

    Det var en dame som kontaktet meg, etter at jeg oversatte den teksten fra Dagbladet, og postet den første gangen.

    Hun hadde et østeuropeisk navn eller noe.

    Kanskje hun vet mer om de her tingene.

    Skal jeg se om jeg finner noe link eller noe her, jeg får bare lete litt.

    Erik Ribsskog

    5:40pm Apr 11th

    Jeg måtte visst lete litt her.

    Her fant jeg det jeg tenkte på:

    Marina Ousitsenko (London) wrote
    at 3:03pm on March 22nd, 2008
    Erik, i’ve read the article you’ve translated, and i must say it’s very true. UK papers have really painted a totally different Martine to the girl we knew. I suppose they just try to add more scandal to the story. This is so cynical. In the article you’ve translated i can recognise the Martine i knew.
    Report

    Kanksje hun vet noe?

    Mary-Jo Jones

    Add as Friend

    6:37pm Apr 11th

    Report Message

    Ja, det er akkurat det Finnes medlemsklubber over hele verden det er ikke det. Jeg er en del ute både her hjemme og i utlandet – og vanligvis er det menn som betaler. Selv om jeg også betaler selv. Men det er litt annet når alle er på samme " nivå " og ikke for å være stygg – men OM hun kun datet rike arabere for pengenes skyld så er det jo ikke så bra Hun bodde sammen med to norske jenter jeg husker ikke hva de het – sto i en eller annen avis det også. Jeg regner med at hun har venninner som har vært mye på klubber og så blitt med, og da møtt bla Farouk og hatt et forhold til han. Så slik jeg forstår det har hun nok vært på det utestedet fra hun startet på Regent. Går jo ekstremt mange rike mennesker der – og da mener jeg ekstremt rike, det er ikke som om de tjener en million eller to i året. Nyrike russerbarn og arbabere. Det er pengesterke mennesker. Jeg tror også at britiske aviser har smurt godt på for å legge et glamorøst preg på det hele. Jeg vet ikke hvorfor men jeg tror pengesporet er viktig. Og HVEM er den nye kjæresten, tenk om det var en av de andre som bodde med Farouk ? Jeg synes det er rart ingen snakker om de lenger.. det er merkelig. 10000 spørsmål er det i allefall..;)

    Erik Ribsskog

    7:20pm Apr 11th

    Hei,

    ja jeg tror du kan være inne på det her.

    Jeg fulgte med i begynnelsen på denne saken, da det var i nyhetene rundt påsketider.

    Det er klart at når det er såpass rike og inflytelsesrike folk, så skal man ikke se bort fra, at de for eksempel også kan kontrollere politiet.

    At det er noe mafia som kontrollerer London nå f.eks.

    Jeg var i London sist i fjor, og da var det sånn, at folk gikk i burka og ‘Allahs warrior’ t-skjorte, i Oxford St.

    Så London har nok forrandret seg litt, siden f.eks. 80-tallet.

    Så det kunne jo f.eks. vært derfor politiet ikke ville gå ut med bildet.

    Bare for å ta ett eksempel.

    Tilbake til det utestedet.

    Møtte hun ikke han karen på universitetet da?

    Siden hun gikk der, så fikk hun kanskje masse billonær-venner, og ville være med i miljøet?

    Jeg husker jeg studerte jo i Sunderland, og da måtte man jo dukke opp på studentklubben, når alle de andre på campus dro ut.

    I hvertfall måtte man være med når de spurte, ellers så fikk man jo ingen student-venner og sånn da.

    Men hvordan er det på Regents da.

    Er det flere miljøer der?

    Er det mange ‘vanlige folk’, som går på Regents, eller er alle nyrike billionærbarn, bortsett fra hun norske som ble drept/myrdet?

    Mary-Jo Jones

    Add as Friend

    7:52pm Apr 11th

    Report Message

    Virker som de fleste har meget god økonomi for å si det pent. Jeg tror nok det er flere miljøer der, ikke alle som liker å gå ut og feste hele tiden etc, så er vel der som på andre skoler, men når det er såpass dyrt og såpass mange fra andre land blir det nok et spesielt miljø – søk opp skolen på facebook – og se på de som er med i gruppen, det er en del. Joda hun møtte han nok på skolen, men ingen som VET VET… men tror hun ble blendet og kanskje behandlet han som vi norske behandler norske menn gå arabere som tolerer det selv om de bor i vesten.;) Nå skal denne damen faktisk ut – men ikke i millionærklubben, bursdagselskap:) Ha en fin kveld:)

    Erik Ribsskog

    7:58pm Apr 11th

    Ja,

    i lige måde du.

    Ha det kult på byen!

    Kanskje man kunne spørre noen av de hun bodde sammen med, eller hadde jobbet sammen med før, eller kamerater i klassen/på samme studiet.

    Jeg så en som hun hadde jobbet med, som skrev på veggen i den Facebook-gruppen.

    Kanskje hun vet noe?

    Med vennlig hilsen

    Erik

    Erik Ribsskog

    8:07pm Apr 11th

    Hei,

    jeg skriver det her mens jeg har det i hue.

    Jeg tenkte meg ikke godt nok om når jeg skrev det forrige.

    Fordi du skriver at hun behandlet han, sånn som vestlige damer behandler menn, her i vesten.

    Men jeg er ikke vant til å tenke sånn, hvordan damer behandler menn.

    Men betyr det, at du tror, at hun brukte han for sex.

    Men hun synes det ble kjedelig etter en stund, for hun synes ikke det var nok å bare ha en mann, for hun var fortsatt ikke helt tilfreds, så hun ville gjerne ha fler.

    Så fikk hun en ny mann.

    Og slo opp med han andre.

    Og da han andre hevn, og drepte henne.

    Jeg er ikke vant til å tenke sånn her, for jeg må nesten prøve å tolke det du skriver om hvordan damer behandler menn i vesten.

    For hvordan damer tenker når det gjelder å behandle menn, det er ikke så lett for meg å sette meg inn i.

    Så derfor må jeg skrive det her veldig direkte, fordi jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønner helt hva du mener da.

    Så jeg hvis jeg har skjønt det helt feil, så bare skriv det.

    For det her er ikke sånne ting jeg er så god på egentlig.

    Så beklager hvis det ble helt feil.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Mary-Jo Jones

    Add as Friend

    4:29pm Apr 12th

    Report Message

    Hei)

    Jeg tenkte slik at hun var sammen med han datet han, var ute med han, han betalte, kjøpte gaver og vartet opp. Hun dumper han og finner en ny, og mener han er venn allikevel – og han ser på henne som en sviker og om hun da blir sammen med en kompis av han ville han neppe like det. Eller om kopisen fant ut hun fortsatt dro hjem med farouk – og det at hun var funnet halvnaken sier jo at noe har skjedd.

    Om man er sammen med en norsk en og det blir slutt så er man liksom " venner " etterpå. Det er andre kodekser

    Så du er inne på det der – tror hun var litt for naiv, og kanskje trodde at milliardær sønner fra Jemen er som halvrike bortskjemte vestkant gutter..;) og det er de ikke…

    🙂

    Håper de finner sannheten om dette – slik at familiene kan få fred, er tragisk uansett, men kanskje unge jenter lærer at det er ikke trygt å bli med " fremmede " hjem – og man kan aldri stole blindt på noen:)

    Ha en fin lørdag 🙂

    MJ

    Erik Ribsskog

    6:11pm Apr 12th

    Hei,

    ja jeg skrev jo en teori der.

    At hun kunne kanskje ha blitt kjent med han karen, når hun jobbet i klesforretningen f.eks. da.

    Ok, men vennene hennes, sa i den Dagbladet-artikkelen, at de var visst bare gode venner.

    Altså, at de var bare studie-kamerater, eller omgangsvenner, men ikke noe mer.

    Jeg har ikke lest noe annet, som bekrefter hvordan forhold de hadde.

    Og jeg har ikke lest, at hun traff en annen araber, f.eks.

    Men jeg har ikke fulgt den saken her så nøye, i de siste ukene.

    Jeg har mest svart på personangrep inne på den Facebook-gruppen der, siden det virker som at noen ikke liker at man diskuterer åpent der.

    Men det hadde kanskje vært en ide, å prøve å få kontakt med noen som kjente henne, f.eks. studie eller arbeidskamerater fra London da, og høre de eventuellt visste noe mer om disse tingene.

    Jeg vet ikke om man har lov å gjøre det som vanlig privatperson.

    Men det virker som at det kan være noen ugler i mosen, ute å går noen steder, siden jo den britiske pressen, jo sa at hun var en ‘socialete’, når hun var en vanlig jente fra Nesøya.

    Jeg leste i den Dagbladet-artikkelen, at de var naboer til Hallvard Flatland.

    Og at hun var venninne med dattern til Flatland.

    Jeg er ikke så sikker på han Flatland.

    Han gikk vel mye på travbanen, og jeg vet at Casino, eller hva det programmet hans het.

    Det var sponset at en som heter Svein Martinsen, som eide/eier en klesforretning i Lillestrøm/Strømmen, som heter Harda klær.

    Og de tror jeg sikkert kjente hverandre fra travbanen.

    Og like etter at jeg flytta inn til Oslo for å studere i 89, så bodde jeg et år, hos den yngre halvbroren min, og den gamle stefaren min, på Furuset.

    Og da pleide han Martinsen å være gjest der, sammen med kona, og de hadde en datter som het Angelica blant annet.

    Og han var sånn, at når han gikk på Matland, for å kjøpe mat, så sa han at han skulle ha noen hekto roastbiff til katta.

    Da lillebroren min var 7-8 år, og var med på travbanen, og de satt i rest. der, så ga han masse tips, og noen ganger bare ga han broren min en hundrelapp, for å få’n til å forsvinne da kanskje.

    Forts.

    Erik Ribsskog

    6:16pm Apr 12th

    Og han fortalte hvordan dem gjorde det i forbrukersamvirke.

    Dem hadde hatt et kjøttlager.

    Med masse dyreskrotter hengende i.

    Så hadde de som skulle passe på lageret slutta.

    Så hadde det gått mark i de skrottene.

    Så sa han ene sjefen, til de andre forbr.samvirke sjefene.

    At overlat dette til meg, ikke tenk på det, jeg skal ordne det.

    Og uka etter, så hadde de strekt krydret grillsteik på tilbud, i alle forbr.samvirke butikkene.

    Det var også Martinsen som fortalte meg at dem hadde ledig jobb på OBS Triaden.

    Jeg jobba i Norsk Hagetidend, praksisplass.

    Men fikk bare 4000 i mnd. der, det var i et hvileår mellom studier på NHI.

    Så hørte jeg at de trengte folk der, og da fikk jeg jo tre ganger så mye i lønn, så selv om det var mye kjedeligere jobb, så hadde jeg jo planlagt å spare opp penger osv., så derfor slo jeg til på den.

    Men nok om det.

    Du får ha god helg osv. ja.

    Og takk for svar!

    Med vennlig hilsen

    Erik

    Mary-Jo Jones

    Add as Friend

    1:28am Apr 14th

    Report Message

    Hei, ser det tar helt av på den veggen å gruppen, folk er ikke helt gode – de vil bare ha slike " hvil i fred " meldinger. Nesten så en ikke gidder å skrive for det jo bare tull der nå. Ikke bry deg om det de skriver – lett å skrive når man er anonym. Likte den forbrukersamvirke historien din – smilte litt da – såg det for meg. Er nok mye som skjer man ikke vet noe om hehe:)

    Håper helgen har vært fin og du er klar for en ny uke – jeg reiser bort denne uken, er vel innom her om jeg har muligheten:)

    god natt fra meg

    Erik Ribsskog

    1:43am Apr 14th

    Hei du,

    joda jeg har vel måttet flykte fra Norge, må jeg vel si, for noen år siden.

    Og siden det, så har jeg prøvd å få hjelp/råd/informasjon, av myndighetene i Norge, i og med, at jeg har overhørt, at jeg er forfulgt av noe mafia-greier i Norge.

    I forbindelse med at jeg kontaktet Kripos og oppover, så har jeg ikke fått noe svar da, fra myndighetene, og nå er det hos SMK og sivilombudsmannen.

    Og jeg har også tatt kontakt med menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg mm.

    Det står mer på bloggen og, hvis du har linken til den.

    Men i forbindelse, med at jeg ikke fikk noe svar/hjelp fra Kripos, Politidirektoratet, Justisdepartementet, SMK, UD, osv. osv.

    Så synes jeg det kunne virke som at noe var galt i Norge.

    Så jeg prøvde å tenke ut hva som kunne være galt da.

    Så tok jeg sånn brainstorming, som det ble kallt, da jeg studerte markedsføring, på VGS, på 80-tallet.

    Og da begynte jeg å tenke på en artikkel jeg hadde lest, angående hva kjøttet på Grandiosa egentlig inneholdt.

    Som jeg hadde lest om i en gratisavis, rundt år 2000 vel, i Oslo.

    Så det var en av tingene jeg tenkte på da.

    Jeg fant også mye ut om Stoltenberg og Giske osv.

    Men det virker som at det er noe galt med inneholdet i kjøttet i Grandiosa.

    Og også med Stoltenberg og Giske da.

    Og jeg blir trakassert, på alle debattforum jeg er på omtrent, ala her på den Facebook-gruppen.

    Så det virker som at det er en organisert kampanje ute og går.

    Du kan få noen linker hvis du er interessert:

    http://nb.xiandos.info/12._september_%28Var_det_noe_galt_med_11._september%3F%29

    http://nb.xiandos.info/Pizza_Grandiosa

    http://nb.xiandos.info/Politiet_i_England

    http://nb.xiandos.info/Microsoft

    Jeg har ikke helt fått med meg hvem du er osv., men jeg så da hadde noe fra TV-nyhetene osv. på sida di, så jeg regner med du er opptatt av det som er i nyhetene osv.

    Og det ser jeg jo, fra at du er på den Facebook-siden også.

    Så jeg tok med de linkene i samme slengen.

    Så da får du ha mange takk for svar da, og god ferie i neste uke!

    Med vennlig hilsen

    Erik

    Erik Ribsskog

    1:59am Apr 14th

    Og hva er det her for noe igjen?

    Mary-Jo Jones wrote
    at 11:42am

    Del 2: Erik Ribsskog: Hvor mener du at du står i forhold til andre her inne. Folk har ikke lyst til å skrive her fordi du har påtatt deg den rollen. Ville bare si det fordi jeg synes du ødelegger mye av det folk skriver ved å få istand usakelige diskusjoner. Hvorfor du indirekte dømmer mennesker som ikke er engang er tiltalt ? Alle ønsker at mordere skal bli tatt, alle ønsker at verden ikke var et sted hvor kvinner og menn blir drept fordi de tar ukloke valg og sjebnen er imot de – men ingen ønsker en verden der man blir sensurert – av deg.
    Report

    Mary-Jo Jones wrote
    at 11:41am
    Del 1: Erik Ribsskog: På meg virker det som du har bestemt deg for å leke moderator for hva andre mennesker skriver, tenker og tror her inne. Om man ikke lar tvilen komme deg tilgode skulle man tro du hadde rassistiske tendenser i tillegg. Du er et irritasjonsmoment for mange her – ikke fordi det du skriver er så smart, eller fordi du " setter folk på plass " men fordi du er frekk, svarer folk på en relativt ufin måte. Så det jeg lurer på er – hvorfor gjør du det ?
    Report

    ..

    Rassistiske tendenser ja.

    Og at jeg setter folk på plass, jeg har bare tatt igjen, når folk har trakassert meg.

    Man må få lov å si fra, hvis noen tråkker en på tærne synes jeg.

    Man burde ha lov å få diskutere på Facebook, uten å bli trakassert.

    Og så skal man få høre, at dette er det er en selv som er ufin.

    Det passer ikke helt hjemme med virkeligheten spørr du meg men.

    Men sånn er det.

    Bare prøvde å google deg, fordi det stod ikke så mye om deg der.

    Og fant jeg det her, som stod på bloggen min fra før.

    Men sånn er det.

    Så jeg synes du har litt forskjellige toner som du bruker, når du skriver de forskjellige postene.

    Med vennlig hilsen

    Erik

    Mary-Jo Jones

    Add as Friend

    10:26pm Apr 14th

    Report Message

    Kommer alt ann på hvem jeg skriver til og hva det gjelder:) Men klart slik det er på den gruppa nå så vil de ha en " minnegruppe" og det blir litt feil – jeg er ikke for at man skal TA noen – her eller der – men jeg vil at man skal kunne diskutere teorier – og jeg synes de tar litt av når det gjelder å ta deg også. Det jeg skrev til deg – skrev jeg til deg og du svarte, så da var det vel ikke mer å rive seg i håret over.;) Men synes det er dumt at slik som Erika sitter med falskt navn, og sier hun er venninne av MVM – det virker rart på meg – ok at man kan være uenig osv, men det er noe annet enn å hogge hodet av folk:) Nå skal jeg finne sengen, opp igjen imorgen grytidlig:) god natt:)

    Erik Ribsskog

    10:33pm Apr 14th

    Hei,

    jo det kan jeg vel være enig i, at hvis de ønsker en minnegruppe, så burde de kanskje heller opprette en egen slik gruppe.

    Og hun Erika sier at hun er hennes venninne ja, ok, det hadde jeg ikke fått med meg.

    Jeg ser de skriver der nå, at hun drepte dama og han som er ettersøkt av politiet, kun hadde et vennskapsforhold.

    Men av det du skrev tidligere, så virker det kanskje som at de hadde et nærmere forhold, stemmer det eller, jeg har ikke fulgt med så mye på denne saken de siste ukene, som når jeg oversatte den artikkelen, en av de første dagene.

    Jo, jeg er enig, i at man burde kunne klare å oppføre seg på en sivilisert måte der, selv om man har forskjellige meninger.

    Jeg synes flere der virker mer opptatt, av å dysse ned saken, det er min mening i hvertfall.

    Men det var hyggelig å gøre fra deg igjen, selv om kanskje ikke tema er like artig.

    Men god natt ja, så får du svare hvis du eventuelt har tid osv.

    Erik

    Erik Ribsskog

    12:09pm Apr 21st

    Hei,

    jeg fant en link nå, hvor det stod at vedkommende jobber som markedsjef i WM-data (nå Logiga

    Hei, jeg fant en link, hvor det står at vedkommende har jobbet i WM-data. (Nå Logica vel).

    ‘Artikkelforfatteren Odd Petter Magnussen er markedssjef i dokumentdivisjonen i WM-data’.

    http://www.wmdata.no/wmwebb/media/inblno0199.pdf

    Men den linken var visst fra 1999, så jeg nå.

    Men det stod i en britisk link at han var it-konsulent også vel, skal jeg se om jeg finner den:

    ‘Odd Petter Magnussen, an information technology consultant’.

    www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/crime/article3565402.ece

    Men du har kanskje bedre oversikt?

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Mary-Jo Jones

    Add as Friend

    4:32pm Apr 21st

    Report Message

    Heisann,

    kjapt innom:) Jeg vet bare at de alle bor i bestemorens hus, han hadde et lite firma han la ned nå i desember og det med VM data er jo årevis siden, så tror ikke han har gjort så mye mer enn å jobbe i det firmaet han la ned.

    Ellers alt bra med deg ?

    Erik Ribsskog

    5:43pm Apr 21st

    Joda stort sett,

    jeg får noe hat-kampanjer mot meg osv for tida skjønner jeg.

    Du selv da?

    Og hvem er du forresten, hvis det er lov å spørre om det?

    Dessuten, tilbake til den mordsaken, tror du hun som ble myrdet, var så forsinket med studiene, fra Polen, eller hvor det var, sånn at hun ikke var berettiget til å få studielån lengre, for studiene i England?

    Takk for svar!

    Med vennlig hilsen

    Erik

    Erik Ribsskog

    10:59am Apr 25th

    Hei du,

    er det noe liv i deg for tiden?

    Jeg får en del henvendelser her, på message, som jeg gjerne skulle ha tatt opp med deg, siden det virker som om du har en rimelig bra kjennskap til noen av disse temaene.

    Så håper du har tid å se på dette en dag.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Mary-Jo Jones

    Add as Friend

    10:22pm Apr 26th

    Report Message

    jobb og kaos – men nå ENDELIG hjemme:) Ser at det er full fart på den gruppen ? Hva er den loggen dette Lena vesenet har laget – ser ut som falsk profil – ingen venner osv.

    🙂

    Loading…

    Erik Ribsskog

    10:56pm Apr 26th

    Ja,

    jeg har klaget på henne.

    Jeg aner ikke hvem det er, og den dritten hun skriver, er ikke sant i det hele tatt.

    Jeg har hatt noe problemer, med at jeg blitt forfulgt, av noe mafia, eller noe, i Norge, og også hatt problemer i England, som jeg har skrivd mer om her:

    https://johncons-blogg.net/2008/02/lack-of-openness-from-government.html

    Så jeg lurer på om det kan være noe i forbindelse med det.

    Hun har falskt navn, og jeg har alltid prøvd å ha det i bakhodet, å oppføre meg ordentlig, siden at jeg f.eks. ikke ønsker, at folk skal drive å prate dritt om meg, siden jeg ikke vil at venner og familie osv., skal få høre sånt.

    Men men.

    Erik Ribsskog

    11:04pm Apr 26th

    Det virker som jeg har blitt sperret på den gruppen nå.

    Jeg har opprettet en annen gruppe, siden det var så mye trakkasering, på den første gruppen.

    http://www.facebook.com/group.php?gid=11372532766&ref=mf

    Men det er kanskje ikke så smart av deg, å eventuelt melde deg på der, hvis du ikke vil, at folk skal skjønne, at du skriver meldinger til meg, om det her.

    Det virker som at det som har foregått, på den internasjonale gruppen, er såkalt ‘street theater’ og ‘group stalking’, altså at det er organisert trakassering.

    At det er noen der, som ikke har ønsket, at folk skal grave for mye, i det som har skjedd.

    Og at dette er organisert.

    Så det er kanskje ikke så smart hvis folk får vite at du skiver meldinger, hvis du vil unngå sånt.

    Selv om du kanskje ikke skriver under ditt eget navn, vel?

    Men men.

    Jeg har fått 2-3-4 henvendelser, fra folk, som sier de er venner/familie til hun dama som ble myrdet.

    De sier noen ting som motstrider litt, noe av det du sa.

    Men, jeg synes jo det, at noe er ‘muffens’, i denne mordsaken, på grunn, av at den britiske pressen, har kallt henne, en ‘socialite’, noe som helt klart, er løgn, hun var en vanlig norsk jente, like the girl next door, så og si.

    Jeg vet ikke om jeg skal poste de meldingene, sånn så du får se dem, så kan vi diskutere det.

    Det er om familieforhold osv.

    En, som sa at hun dama var venninna hans, sa, at det, at de bodde hos bestemoren, ikke var pga. dårlig økonomi.

    Jeg skal se om jeg finner den posten.

    Erik Ribsskog

    11:06pm Apr 26th

    at familien magnussen eventuelt har hatt økonomiske problemer er ikke noe som angår allmennheten og det har heller ingenting med denne drapssaken. som en nær venn av familien kan jeg forresten informere om at dette er noe som har gått meg hus forbi. og at de bor med bestemoren er av helt andre årsaker enn de økonomiske. det synes jeg var ufint å poste opp på wallen der erik.

    forøvrig synes jeg gruppen er et fint lite tiltak, og har ingenting i mot den og hva den står for.

    Erik Ribsskog

    11:13pm Apr 26th

    Det ovenfor, ble sendt, av en som skrev han var en nær venn av familien osv.

    Jeg forklarte, at du hadde sendt meg meldinger, om det her med økonomien osv.

    Men jeg sa ikke navnet ditt.

    Men jeg spurte, om han ville, at jeg skulle be deg, om å kontakte han.

    Siden dere var uenige, om det her med økonomien.

    Men han hadde ikke lyst til å diskutere det.

    Jeg bare tenkte jeg kunne foreslå det for han, siden han virka litt trist osv.

    Det er jo ikke så artig, å drive å ta opp sånne her ting på nettet, som går på folks økonomi osv.

    Jeg har fått flere meldinger og.

    Men vi kan kanskje ta en ting av gangen.

    Jeg vet ikke hva som kan stemme, du skrev at han hadde dårlig økonomi.

    Jeg sjekka om det firma hans, det produserte kjelker, til å ha etter snøscotere.

    Og som ble solgt til militæret.

    Men det firmaet, er vel så godt som nedlagt nå?

    I en britisk avis, så stod det at han jobbet som it-konsulent.

    Men, du sa, at det var flere år siden, at han jobbet i WM-data.

    Men jobbet han som selvstendig næringsdrivende, som it-konsulent da?

    Flyttet de til bestemoren, siden moren beholdt huset, etter skillsmissen?

    Var Hallvard Flatland nabo til bestemoren, og han er jo kjent for å vanke i ttravbanemiljøet, med mye kjeltringer vel.

    Og har vært dømt til fengselstraff for hvitvasking etc.

    Kan familien ha vært i klørne på noen kjetringer, i forbindelse med travbane miljøet, som har folk som Flatland, og Hamre, og sikkert enda værre folk?

    Sorry hvis det blir mye poster og spørsmål.

    Med vennliig hilsen

    Erik

    Mary-Jo Jones

    Add as Friend

    1:32am Apr 28th

    Report Message

    Heisann,

    Tror ikke folk tenker på det med penger om de selv har mye penger – men jeg tror penge sakten er at hun ville ha venner med mye penger for å nye godt av det – og det er sikkert litt ufint å si 🙂 Ja jeg såg at det ble problemer med den gruppa – kanskje like greit å glemme hele Martine saken, synes det er dumt hele greia – etter begravelsen er alt i media over, og jeg tror ikke morderen blir tatt om han er i Yemen. Du må ikke bry deg om alt de skriver – mennesker er slik, men grunnen er at du er åpen om ALT på den bloggen din, og på nett gjemmer folk seg – derfor blir det lettere å såre deg. Det er feil, men slik er verden noen ganger – rett og slett ond. Mange som melder seg av den gruppa der nå – det blir vel ukoselig for alle når det er slik der – de vil ikke diskutere sak – de vil ha en MINNE gruppe – men da var det det de skulle laget. Håper ellers du har det bra. Jeg sovnet på sofan ikveld og våknet nå – så blir en kort natt.. før opp igjen:) Håper du får en god natt:)

    MJ.

    Erik Ribsskog

    10:11am Apr 28th

    Hei du,

    ja det er mulig du har mye rett i det du skriver der.

    Grunnen til at jeg skriver om alt mulig på bloggen, er fordi det virker for meg, som at et eller annet er litt galt i Norge, siden man ikke får noe hjelp, når man blir forfulgt osv., og jagd av folk som skal skyte en osv.

    Så da prøver jeg å finne hva det er som gjør, at ikke politi og myndigheter, svarer på e-post og telefoner en gang.

    Kanskje de har misforstått, og tror jeg er kriminell, eller noe.

    Ikke vet jeg, men jeg prøver i hvertfall å gjøre min del, til å finne ut hva det er som foregår.

    Fordi, for meg, så virker det som at det muligens er noe alvorlig noe sted, i samfunnet, som er galt.

    Men nok om det.

    Jeg trodde du var interessert i den saken om hun som ble drept.

    Kjenner du familien osv. personlig eller?

    Jeg synes jo det var artig, å prøve å finne ut noe om hva som foregikk.

    Siden du kjente til, en del mer, enn det som stod i aviser osv.

    Og en venn, av hun som ble drept, sa jo også at de bodde hos bestemoren, så du har jo helt rett i det, at de bodde der.

    Og hun var i hvertfall ikke noen ‘sociallite’, som avisene skriver enda.

    Det er mulig du kan ha rett i det du skriver, om at hun villle leve et god liv osv., og at det gikk galt.

    Hvis du vil, så kan vi jo godt prøve å finne ut mer, så kan jeg skrive det på blogg, eller den gruppen, du behøver jo ikke å si ditt navn, for å si det sånn.

    Jeg vet jo ikke så mye om deg uansett så, og selv om jeg hadde visst det, så er det jo ikke sånn, at jeg trenger å skrive det, for å si det sånn.

    Men jeg må innrømme, at jeg lurer på litt hvem du er, osv.

    Og hvordan du kjenner til denne saken osv.

    Men du trenger ikke å gå i detaljer osv., jeg skjønner det er mye som foregår, og at det ikke alltid er så artig, hvis folk vet hvem man er, hvis kan kommenterer om slike saker, som dette mordet osv.

    Og jeg tror du har rett i det, at de sier de vil ha en diskusjonsgruppe, men de vil egentlig ha en minnegruppe, og det kræsjer litt ja.

    Samt, at jeg mistenker at hun advokaten og kanskje noen andre, kan ha vært organiserte der, og samarbeidet om trakasseringen, i en såkalt ‘street theater’ og ‘group stalking’ aksjon da.

    Men mange takk for svar i hvertfall, og lykke til med jobb osv., jeg skjønner det virker som det er mye som skjer der.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    Mary-Jo Jones

    Add as Friend

    1:55pm Apr 28th

    Report Message

    Det som irriterer meg er at avisene skriver som om hun var rik osv – og det skulle forklare livsstilen hennes. Så går venninner her ut og sier at hun ikke er rik men jobbet i klesbutikker osv – helt vanlig jente. Jeg har i årevis jobbet med stor firmaer i hele norge og kjenner de fleste – jeg hadde ALDRI hørt navnet engang.. derfor syns jeg at det med pengene kunne være en vinkling, og kanskje et spor. Men det er som om den gjengen hennes ikke har hjernekapasitet til å tenke utenfor boksen.. det er liksom fy fy det. Så derfor blir jeg litt matt – det er ikke en krig som er verdt å kjempe, men sannheten kommer for en dag før eller siden – men ser jo her også at det skrives mindre og mindre om livsstilen hennes sikkert fordi jpurnalister har skjønt at de kan lese skattelistene – og sjekke i brønnøysundsregisteret. Firmaet til faren ble oppløst i desember. Nå vet jeg ikke hva han jobber med.. trolig ingenting. Leste på bloggen din han som skrev " familien Magnussens økonomiske problemer hadde ingenting i her å gjøre " eller noe i den duren har jo ikke skjønt poenget. Når venninner i London sier – hun brukte å gå ut med rike arabere så sier det meg at hun er litt " golddigger " men klart det vil de ikke høre nå – for man skal kun rosemale de døde.
    Men synes du ikke det er ekkelt å ha personnummeret ditt og alt på nett ? Jeg hadde fått hjerteinfarkt av det tror jeg:)

    Men tror denne Martinesaken kommer til å bli dysset ned, er ikke så spennede lenger for pressen når hun ikke er rik osv.. og golddigger kan de ikke kalle henne for det er jo slemt.

    🙂

    MJ

    Erik Ribsskog

    2:05pm Apr 28th

    Hei,

    har jeg personnummeret mitt på nett og da?

    Jeg bor jo i England, så jeg bruker det ikke så mye egentlig.

    Er du egentlig engelsk eller amerikansk selv, pga. navnet mener jeg?

    Det jeg tenkte på, i forbindelse med den mordsaken, var f.eks. dette.

    1. Fikk hun dama studielån i London, eller var hun så forsinka, med utdannelsen fra Polen, at hun ikke fikk mer lån fra lånekassa?

    2. Hallvard Flatland, står det i avisene, at er naboen dems.

    Han er mest kjent for å være TV-program-leder, men er også en kriminell, som er dømt for hvitvasking, og falsk forklaring.

    Han, vanker i travbanemiljøet, hvor det vel er mange kjeltringer/gangstere.

    Så om det kan være et kriminellt nettverk, rundt Flatland, sånn at han kontrollerer familien.

    Siden hun jenta, var venninne med datra til Flatland, husker jeg å ha lest.

    3. Han er arbeidsledig antagelig ja.

    Og hvorfor skriver ikke avisene dette?

    De britiske avisene, skriver fortsatt ting, som at ‘socialite’, ble kvalt.

    4. De britiske avisene, sier at han faren, er it-konsulent.

    De sier ikke noe, om at firmaet, er blitt lagt ned.

    Hvorfor skriver de at han er it-konsulent, hvis firmaer er lagt ned.

    5. Var det firmaet, som lagde kjelker, til miliæret, som ble lagt ned?

    Jeg skrev det med tall nå jeg, for da er det enkere å skjønne det mer for meg, som er litt treig noen ganger.

    Håper dette er i orden!

    Og igjen takk for svar, ha en fortsatt fin dag/uke, på jobb osv.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen