


PS.
Det er forresten mulig, at Christell og Pia, ikke er verdt mer, enn en dromedar eller et esel.
(For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Nå begynner jo forresten både Pia og Christell, å dra på åra.
(Pia fylte 50 i fjor.
Og Christell fyller 50 i år).
Så det er kanskje vanskelig, å få noe mer, enn en geit, to høner eller et egg, for de.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.

PS.
Her er mer om dette:

PS 2.
Enda mer om dette:

Og ikke nok med at de liksom skin-leverte.
(De stoppet foran leiligheten til en av naboene.
For å si det sånn).
Men budet gikk også gjennom hagen, til neger-naboen, med de første eskene.
(Istedet for å gå på den kommunale veien).
Så det var jo som ny verdensrekord, i molbo, (må jeg si).
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.

Enda mer om dette:

Oda var forresten utsolgt for Coca-Cola, i de mest solgte/økonomiske variantene, (fire-pakning halvannen-litere og ti-pakning med bokser):


PS 5.
Forrige gang, så kjøpte jeg to-liter med krokan-is, (fra Diplom-is), av Oda.
Den kosta bare 30-40 kroner.
Men den varen var tilgriset, i bunnen, av iskrem, (fra en pakke som det hadde gått hull på, (så Rema/Oda har antagelig vært uforsiktige med iskrem-varene)).
(Noe jeg blogget om).
Og den Royal-iskremen, (0.9 liter), som var på tilbud, til en snau femtilapp, i jula.
Den koster nå 69.90.
Men Oda har noe som heter: ‘Mathall’, (som jeg lurte på hva var).
Og da kjøpte jeg en liter italiensk tiramisu-iskrem, (jeg måtte søke på nettet, for å finne ut hva det var).
For krokan-isen smakte ikke som i gamle dager, (jeg vet ikke om det var skummet-melken jeg smakte).
Men Royal-isen smakte kjempegodt.
Og det samme gjorde tiramisu-isen, (selv om den også er laget av skummet-melk).
Og den tiramus-isen kosta bare, en drøy femtilapp, (for en liter).
Så det er jo bakvendt-land, at den norske kvalitets-isen, (Royal), skal være dyrere, enn den italienske.
(For å si det sånn).
Så sånn er vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Her er mer om dette:

PS 7.
Enda mer om dette:

PS 8.
Og enda mer om dette:

PS 9.
Royal-isen er 15-20 kroner dyrere, selv om den er norsk-produsert, og har mindre pakning:


PS.

PS.
Og en gang den øverste Meat Loaf-sangen, (I’d Do Anything For Love), dukka opp.
Så sa Pia, at hu syntes, at han Meat Loaf var ekkel, (husker jeg).
(Noe sånt).
Så jeg vet ikke om Pia er fornøyd nå, som Meat Loaf er død.
(Hvis jeg skulle tippe).
Siden at det vel var den artisten som hu likte minst.
(For å si det sånn).
Så sånn var vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog

Dette var mens jeg bodde, hos min mor, i Larvik sentrum.
Og min mor ga min lillesøster Pia og meg, en slags ‘viking/hippie-oppdragelse’.
(Kan man vel kanskje si).
Vi ble alltid sendt ut for å leke, (selv om det var midt på vinteren, og selv om det for eksempel regnet/snødde litt).
Og jeg hadde lært å samle tomflasker.
(Min mor ville at min stefar Arne Thomassen skulle ta meg med, på travbanen.
Og etter dette, (dette var vel våren 1978), så var det ofte hobbyen min, å samle tomflasker, (i Larvik sentrum og på travbanene)).
Så det er mulig at jeg hang sammen med noen kamerater, (i Rønningen/Larvik sentrum), eller at jeg leita etter tomflasker, (på nyttårsaften i 1978).
Og så var jeg hjemom en tur, (i Jegersborggate 16).
Og så sa hu: ‘Det er bestefar Johannes’.
(Noe sånt).
Så hu hørte på min morfars kåseri, da.
Og jeg hørte også litt på.
Men min mor forklarte ikke, om dette var på radio eller kassett.
Men jeg gjenkjente min morfars stemme.
(Husker jeg).
Og så var det ut igjen, for å finne på noe, (sammen med kamerater, (eller om de hadde gått hjem tidlig, siden at var nyttårsaften)), da.
Og min morfar var kanskje noe sånt som ti ganger, på radio, (fra 40-tallet til 70-tallet).
(Kan det virke som fra ‘Bokhylla’).
Men NRK finner visst bare et av disse kåseriene/radio-programmene.
(Kan det virke som).
Jeg har vært i kontakt med NRK, om dette, mens jeg bodde, i Liverpool sentrum.
(Hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:
PS 3.
Enda mer om dette:
PS 4.
Min mor, (og stefar), pleide å ha lignende stereo-anlegg av dette, i stua, (pluss platespiller, (i Mellomhagen), som muligens kan ha hatt egen forsterker):

PS 5.
Da vi bodde i Mellomhagen, (hvor vi bodde fra 1976 til 1978), på Østre Halsen.
Så hendte det, (ihvertfall to ganger), at vi plutselig hadde fått ‘nytt’ stereo-anlegg.
(Disse stereo-anleggene fra PS 4, (transistor-radio/kassett-spillere med delt forsterker/kabinett), fantes i mange forskjellige merker/modeller.
For å si det sånn).
Og en gang, så viste min mor, (til min lillesøster Pia og meg), at hu, (og min stefar), hadde flere tusen kroner, i sedler, (av forskjellige slag), under en pute, i sofaen.
(Disse pengene skulle brukes til en eller annen ferie-reise.
Var det vel, at min mor sa).
Og jeg lurer på om dette kan ha vært på grunn av noe slags poker-spilling, (eller noe lignende).
(Min lillesøster Pia og jeg, måtte alltid legge oss veldig tidlig.
For å si det sånn).
Og at de noen ganger, brukte stereo-anlegget, som innsats, (når de var blakke).
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Den platespilleren som jeg nevnte i PS 4.
Den så liksom ut, som om den var fra HIFI-klubben, (sånn som jeg husker det).
Og den stod vel, i en annen del av stua, enn ‘transistor-radio/kassett-spilleren’.
Så det er mulig, at min far, kan ha vært der, med en gave.
Et HIFI-anlegg.
(Og som vi spilte, på denne nevnte platespilleren).
Pia fikk en ABBA-plate og jeg fikk en Elvis-plate.
(Husker jeg).
Men vi hadde også platespiller, da vi bodde, i Hvattum/Brunlanes, (hvor vi bodde fra 1975 til 1976).
Det husker jeg.
For jeg pleide å spille en Robin Hood-plate, (fra Disney), hele tida der.
(Og jeg spilte også en Knutsen og Ludvigsen-plate.
Mener jeg å huske.
Den om at de hadde en grevling i taket.
For å si det sånn).
For platespilleren stod på lekerommet, (eller om det heter lekestua), til Pia og meg.
(Husker jeg).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 7.
Her er mer om dette:
PS 8.
Jeg tror at det må ha vært denne plata, som jeg hørte på hele tida, i Hvattum/Brunlanes:

PS 9.
Da jeg hadde platen fra PS-et overfor.
Så hadde jeg vel ikke sett Robin Hood-filmen.
(Jeg visste vel ikke hva kino var.
Så jeg visste ikke at det stod noe om en film, på plate-coveret.
(Ellers så hadde jeg kanskje klaget om, at jeg ønsket å se den filmen.
Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 10.
Her er mer om dette:
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen