johncons
  • klikk for å bekrefte

    PS.

    Jeg har lest et eller annet sted, at Corona-tester ikke tåler kulde.

    Men det var lille julaften, at jeg kjøpte Corona-test.

    Men likevel måtte jeg bekrefte mottak, i dag.

    Og hvorfor skal man bekrefte mottak?

    Havner man på en slags svarteliste, hvis man ikke bekrefter mottak?

    Hm.

    Dette virker merkelig, (for meg som har gått på handel og kontor og lært om personvern osv.), må jeg si.

    Og budet tok også et bilde, av pakken.

    Men bildet stod nesten på hodet.

    (Det var vridd 90 grader til venstre.

    For å si det sånn).

    Og dessuten, hvis man tar inn varene, i samme sekund nærmest, som budet har gått.

    Så vil det vel fremdeles være, en del ‘Omikron-basilusker’, i lufta, (hvis budet har Corona).

    Så det lønner seg vel, å vente litt.

    Og så skal Porterbuddy absolutt vite, på sekundet, når man tar inn hydrokortison-krem og fotvorte-penn.

    Det virker veldig rart, (må jeg si).

    Er virkelig hydrokortison-salve sånn, at den blir ødelagt, av å stå utafor døra, i fem minutter?

    Nei, det tror jeg må være noe tull.

    Porterbuddy har kanskje prøvd å lage denne funksjonaliteten, (å bekrefte mottak), for Corona-tester.

    (Selv om det også virker rart/fjernt.
    Må man vel si.

    Ringer de da fastlegen ens, hvis man venter to minutter med å ta inn Corona-testen, (for å varsle om at du bruker en Corona-test som ikke virker).

    Hva skal dette bety, liksom.

    Eller, hva skal dette være godt for.

    Og hva bruker de denne informasjonene, (angående når man tar inn pakken), til.

    Hm).

    Og så har ingeniørene deres, gjort en feil.

    Sånn at alle _alle_ må svare på, angående når de tar inn pakker.

    (Selv om man for eksempel kjøper samme type medisin, som Amundsen hadde med seg til Sydpolen, (hvis han hadde med noe).

    Kan det virke som).

    Så her tuller Porterbuddy/Farmasiet.

    (Må man vel si).

    Og jeg stod og venta, i 5-10 minutter, på budet.

    (Kart-sporinga til Porterbuddy virka ikke.

    Og budet kjørte en omvei.

    Kunne det virke som.

    Selv om man ikke kunne se ordentlig, at budbilen kjørte bortover.

    Sånn som man kunne i fjor.

    For å si det sånn).

    Og så venta jeg fem minutter, (eller noe), på å ta inn varen.

    (I tilfelle budet hadde Corona, og det fortsatt var ‘basilusker’ fra budet, i lufta rundt pakken.

    For å si det sånn).

    Og da stod det et par, (muligens en datter og far eller to venninner), som plutselig skravla, (i den stille kvelden), på en gangvei like ved.

    Så det var nesten som at de luska, eller noe.

    Så man må være nybarbert, bare for å ta inn en pakke, (som står utafor døra ens), i Bærum, (kan det virke som).

    (Jeg vet ikke om dette paret kan ha vært nysgjerrige på hvem Porterbuddy-budet var.

    Eller om de bare gikk en kveldstur, og liksom tilfeldigvis dukka opp i åsynet på meg.

    (Eller jeg hørte bare stemmene deres, for de stod på en ubelyst gangvei, mens jeg selv hadde satt på utelampa, for budet.

    Så da følte jeg meg litt beglodd.

    Må jeg si.

    For det var liksom som at de stod og manet meg, (på samisk vis).

    Som min lillesøster Pia pleide å si, på 70/80-tallet).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det er også sånn.

    At Porterbuddy spør på forhånd, om de skal banke på døra, (eller ikke).

    Når de leverer kontaktløst, (noe de nå gjør som standard).

    Og dette er snakk om apotekvarer, (som hydrokortison-krem), som man må være myndig, for å kjøpe.

    Men likevel så kan Porterbuddy levere sånn.

    Men når jeg bestiller noen ølbokser fra Oda.

    Så sier Oda at de ikke kan levere kontaktløst.

    Så her henger ikke ting på greip, (må jeg si).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    porterbuddy eksempel banker ikke på paint

    PS 4.

    Det står også, (i PS-et overfor).

    At man kan legge til varere, fra andre firma.

    Men dette prøvde jeg, på lille julaften, (var det kanskje).

    Og det fikk jeg ikke til å funke.

    Så det er kanskje en overdrivelse, å si, at det går an.

    Det var ikke sånn at det kom opp spørsmål, om jeg ville samlevere Clas Ohlsson-varene, (eller hva det var), med Farmasiet-varene.

    (Jeg lurer på om det var en elektrisk tannbørste, som jeg prøvde å få samlevert.

    Men den samme varen, var på tilbud, på Extra.

    Så det ble nesten dobbelt så dyrt, (å kjøpe fra Clas Ohlsson), når det ble surr med frakten, (som vel da skulle ha vært gratis, siden at det var snakk om en samlevering)).

    Så det endte med at jeg droppa å bestille flere varer, (fra andre firma).

    Siden at jeg da måtte ha betalt ekstra frakt, (selv om de varene ble levert med det samme budet).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    I England så sier man, (sånn som jeg husker det), at ting som man må opplyse om, til firmaer/organisasjoner, skal være på en ‘need to know-basis’.

    Og trenger virkelig Porterbuddy å vite, på sekundet, angående når folk tar inn pakkene sine, lurer jeg.

    Hm.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Det står også i PS 3.

    At man skal få SMS-melding, før og etter, at pakken er levert.

    Men jeg fikk ikke en eneste tekstmelding, (i dag), fra Porterbuddy.

    Så det går litt på halv tolv hos dem, (kan det virke som).

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Det kan forresten virke som, at Porterbuddy nå, har fjerna Clas Ohlsson, fra sin samlevering-nettside.

    Men jeg mener å huske, at Clas Ohlsson stod på den listen, i desember.

    (Noe sånt).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Telenor står forresten oppført to ganger, på samlevering-listen, (så de surrer fælt der, hos Porterbuddy, må jeg si):

    telenor 1

    PS 9.

    Her er mer om dette:

    telenor 2

    PS 10.

    Og disse varene tålte liksom ikke kulde, (det er vel heller sånn, at Farmasiet/Porterbuddy sine ingeniører, har gjort en dårlig jobb, (og så later de som, at alle varer, er Covid-tester)):

    IMG_20220120_222108_HDR

    PS 11.

    Det er visst sånn, at det er det gamle mobilnummeret mitt, som står, på min Farmasiet-profil.

    Men de burde kanskje ha sjekka, at det nummeret er riktig, når man bestiller.

    (Eller eventuelt latt folk bestille som gjest.

    Som det vel heter, nå for tida.

    Hvis man ikke har profil/konto).

    For det er jo noen som har portert, det gamle nummeret.

    Så jeg måtte kjøpe et nytt sim-kort, (i fjor), fra Telenor.

    (Noe jeg har blogget om).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.

    Her er mer om dette:

    gammelt nummer

    PS 13.

    Jeg har forresten klagd, på den nevnte porteringen, (og flere titalls tulle-bestillinger, av mobil-abonnement, i mitt navn), til Brukerklagenemnda og NKOM, (som det vel heter).

    Men det virker som at disse myndighetene, er i noe slags ‘Sovjetstat-modus’, (som Datatilsynet og Sivilombudsmannen og resten av byråkratiet), og aldri gjør jobben sin.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 14.

    Da min lillesøster Pia sa det om maning, (i Larvik).

    (Hu sa at vår mor hadde sagt:

    ‘Ikke gå forbi det huset i Øvre Jegersborggate.

    For der bor tante Ellen og hun maner dere’.

    Noe sånt.

    Dette var en gang skoleåret 1979/80, (eller noe i den duren).

    Og Ellen hadde da bodd i Sveits, i noe sånt som ti år.

    Og hu flytta ikke tilbake til Norge, før i 2007.

    For å si det sånn).

    Så var det vel sånn, at min lillesøster Pia manet meg.

    For hu stod liksom og venta på meg, på fortauet.

    Og når jeg kom forbi, (jeg hadde kanskje vært hos min kamerat Frode Kølner).

    (Dette var vel en gang som jeg var på helgebesøk hos min mor, (og Pia og Axel).

    Etter at jeg hadde flytta til min far, (og de), på Berger.

    Noe jeg gjorde høsten 1979).

    Og jeg mener også, at jeg så, (en gang før jeg flytta til min far), at min lillesøster Pia, ga en gutt noen mynter, for å stå rett opp og ned, (og se dum ut), i hagen vår, (i Jegersborggate, i Larvik).

    (Muligens for å få naboene, (Gundersen-famillien), til å tro, at det var meg.

    Og at det var noe gæernt med meg.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 15.

    Det står forresten på fotvorte-pennen.

    At den skal oppbevares, mellom 15 og 25 grader.

    Men at man av den grunn skal rapportere til Porterbuddy, angående når man åpner døra.

    Det høres litt rart ut.
    Da kunne de kanskje heller bare sendt en tekstmelding, (eller en mail), om dette.

    Istedet for å at de skal lage en slags ‘Stasi-database’, angående når folk går ut døra.

    Og hvorfor forklarer de ikke, angående hvilke varer, som ‘trigger’ denne mottaks-bekreftelses-boksen.

    Da er det sånn, at kundene blir fremmedgjort.

    Når de ikke informerer om dette.

    (Vil jeg si).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 16.

    Det finnes forresten en vorte-medisin, som heter Bazoka, i utlandet.

    Og den er visst ekstra sterk.

    Så det hadde kanskje vært noe for meg, som snart har brukt en liten formue, på fotvorte-medisin.

    Men vortene er bare sånn halvveis borte.

    Og jeg har brukt forskjellige slag fotvorte-medisin, (hver måned), siden i sommer.

    Og jeg har funnet ut, at Scholl sine varer, (både fryse-medisin og vorte-penn), har bra kvalitet.

    (Selv om vortepennen er litt udrøy.

    Så den må jeg kjøpe oftere.

    Kan det virke som).

    Fotvortene blir gradvis bedre, hver måned, (vil jeg si).

    Jeg har søkt på nettet nå.

    Og det er fortsatt en del slag, (både i Norge og i utlandet), som jeg ikke har prøvd ennå.

    Så jeg kommer til å fortsette, å liksom krige, mot fotvortene, (som jeg har 4-5 av, under hver fot), for å si det sånn.

    Og ammunisjonen er jo da penger som man kan kjøpe fotvorte-medisin for.

    Men det er kanskje litt sånn ‘Sovjetstat/formynderstat’ at man ikke har lov til å kjøpe reseptfri medisin, fra utlandet.

    Det at Norge er med i EU sitt indre marked.

    Det blir jo noen ganger som en vits.

    (Må man vel si).

    Det er jo også sånn, at for noen år siden, så kunne man handle, for 200-300 kroner, fra utlandet, uten å betale toll/avgifter.

    Men den regelen har jo Høyre endret, til det ugjenkjennelige.

    Og det er fullstendig kaos rundt det å handle fra utlenlandske nettbutikker nå.

    (Vil jeg si).

    For de utenlandske nettbutikkene kan registrere seg, i et norsk register, (som kalles VOEC).

    Og da slipper man unna, med færre avgifter/gebyrer, (som kunde), er det vel.

    Men dette kan muligens bli litt sånn ‘tryne-faktor’, (selv om postmannen kanskje ikke veit hvordan folk ser ut, men det kan kanskje gå på om postmannen liker navnet ditt, eller ikke).

    For det er nå et så stort kaos, (vil jeg si), når det gjelder å handle fra utenlandske nettbutikker, (og angående om disse er med i VOEC eller ikke, (og man har også overgangsordninger, og man har også forskjellige toll-satser, for forskjellige varegrupper, som klær, (for eksempel), som vel har minst avgifter/gebyrer)).

    At jeg er redd for, at vi med norske navn, må betale gebyr, som noe slags ‘dimmi-skatt’, (som noen kaller det).

    Mens de med utenlandske navn, kanskje slipper unna.

    (Hva vet jeg).

    Så dette ‘tullet’, som Høyre har gjort, (de tok en usving, for de skulle egentlig la folk importere så mye de ville, (uten avgifter/gebyrer/VOEC), sa ihvertfall FRP noen år tidligere, så det å skrote tollfri-regelen, (som Høyre/FRP gikk til valg på), fikk plutselig en slags motsatt betydning, (siden at de satt ned fri-beløpet til null, (hvis man kjøper fra ikke-VOEC-firmaer), istedet for å øke det til uendelig, som de først hadde tenkt til))).

    Så dette kan muligens være noe slags snik-islamisering, (som FRP pleide å prate om, da Siv Jensen fortsatt styrte dem).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • tanta til winnem

    PS.

    Her er mer om dette, (fra Utsyn 5. desember 1999):

    mer om tanta til winnem

    https://www.nb.no/items/a06c8bef96cc56cee6915517fb273831?page=9&searchText=”Bodil%20Marie%20Winnem”

    PS 2.

    Hverken Magne eller hans fetter Colin svarer meg på Facebook.

    (Jeg sendte melding til de, på Facebook, for mange år siden.

    For å si det sånn).

    Så jeg tror jeg dropper å sende til de, om dette.

    (Ellers så sier de kanskje at jeg plager/trakasserer dem.

    Noe sånt).

    Og dette, (fra han etioperen), kan jo være noe tull og.

    (For alt hva jeg vet).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Nå sier kanskje noen, (av de som leser bloggen), at Magne og Colin har jo fått den samme mailen.

    (Fra han etioperen).

    Men dette var de mail-adressene, som de hadde, for 15-20 år sida.

    (Og som han etioperen visst har funnet, på min blogg.

    Kan det virke som).

    Så det er mulig, at disse, (Magne og Colin osv.), har fått seg nye mail-adresser, siden den tid.

    (For alt hva jeg vet).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Bekreft epost – Nyhetsvarsel fra Oljedirektoratet
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 20. januar 2022 kl. 14:37
    Til: postkasse@datatilsynet.no
    Kopi: postboks@npd.no, postmottak@oed.dep.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Oljedirektoratet <noreply@npd.no>
    Date: man. 18. okt. 2021 kl. 16:10
    Subject: Bekreft epost – Nyhetsvarsel fra Oljedirektoratet
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Hei,
    Takk for at du ønsker å abonnere på nyhetsvarsel fra Oljedirektoratet.
    Vennligst klikk her for å bekrefte ditt abonnement
    Med vennlig hilsen,
    Oljedirektoratet
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Velkommen til Brann nyhetsbrev ♥
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 20. januar 2022 kl. 14:30
    Til: postkasse@datatilsynet.no
    Kopi: post@brann.no, Kamp <kamp@brann.no>, nff@fotball.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Brann.no <post@brann.no>
    Date: man. 18. okt. 2021 kl. 12:11
    Subject: Velkommen til Brann nyhetsbrev ♥
    To: <eribsskog+verdensPinstePenis@gmail.com>
    Nyhetsbrev
    Du får nå Brann-nyheter rett i innboksen din!
    Som nytt medlem på Branns nyhetsbrevliste mottar du den nyeste og viktigste informasjonen fra oss, i tillegg til eksklusive tilbud.
    Inviter gjerne vennen dine til å følge oss også ved å dele denne lenken med dem.
    Du kan når som helst melde deg av vårt nyhetsbrev ved å klikke på lenken nederst i mailen.
    Følg oss i flere kanaler
    I Branns sosiale medier gir vi deg alt du trenger for å bli en fornøyd supporter. Vi er der ingen andre er. Vi lager sakene ingen andre kan lage. Og bare ved å følge alle våre kanaler vil du få fullstendig oversikt over hva som skjer i favorittklubben din.
    I alt har Brann 145.000 følgere i ulike kanaler – og tallet er stigende!
    Nyheter
    Scoringsvarsler
    Resultater
    Konkurranser
    Les mer her
    Kontakt oss
    Webversion Meld meg av nyhetsbrev
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Velkommen om bord!
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 20. januar 2022 kl. 14:22
    Til: postkasse@datatilsynet.no
    Kopi: postmottak@caa.no, postmottak@sd.dep.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, ga@caa.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Luftfartstilsynet <ga@caa.no>
    Date: man. 18. okt. 2021 kl. 16:44
    Subject: Velkommen om bord!
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Klikk her for å lese denne e-posten i nettleseren
    18/10/21
     Hei, Frøken.
     
    Takk for at du har valgt å abonnere på sikkerhetsinformasjon fra oss. 
    Dette gir deg enkel tilgang til informasjon om regelverk og sikkerhetsarbeid som pågår. Rett og slett informasjon som er viktig for deg som flyr.
    Uansett om du akkurat har begynt å fly eller om du har mange tusen timer i cockpit, er det viktig å være oppdatert på hva som skjer.
    Du kan forvente å motta informasjon om:
    Endringer av regelverk og høringer
    Veiledningsmaterialet
    Tekniske, operative og administrative tema 
    Sikkerhetskampanjer og arrangement
    Sikkerhetsinformasjon til privatflygere er en del av vårt program for sikkerhetsformidling. Dette vil ikke erstatte andre offisielle kilder som for eksempel NOTAM, AIP eller AIC, men er ment som et supplement til disse publikasjonene. 
     Tips og råd for sikker flyging
    Vi har satt sammen en nettside der du finner forskjellige sikkerhetstema. Der kan du friske opp kunnskapene med nettkurs eller lese forskjellige temaveiledere. Vi jobber med å utvikle disse sidene og mer innhold er på vei.
    Her finner du mer informasjon
    Twitter
    Facebook
    Luftfartstilsynet.no
    Du fikk denne e-posten fordi har registrert en flygerrettighet hos oss eller du har valgt å abonnere på sikkerhetsbrev. E-postadressen din er registrert i det felles nasjonale kontakt- og reservasjonsregisteret. Du kan oppdatere din kontaktinformasjon og lese mer om registeret på norge.no/oppdater-kontaktinformasjon.
    Vår postadresse er:
    Luftfartstilsynet
    Sjøgata 45 – 47
    Bodø, Nordland 8001
    Norway
    Add us to your address book
    Ønsker du å endre hvordan du du mottar denne e-posten?
    du kan oppdatere dine valg eller slutte å motta.
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: 👋 Welcome to the Displate family!
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 20. januar 2022 kl. 14:10
    Til: postkasse@datatilsynet.no
    Kopi: support@displate.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, metalposters@displate.com
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Displate <metalposters@displate.com>
    Date: lør. 9. okt. 2021 kl. 10:00
    Subject: 👋 Welcome to the Displate family!
    To: <e.ribsskog@gmail.com>
    Displate Metal Posters
     
    Displate Metal Posters
    Greetings, fellow collector!
    This is your Displate Detective, here to help you capture your most wanted Displates. I have a hunch, this might be the beginning of a beautiful friendship… and a collection!
     
    Start by listening to your passion(s). Don’t hold back – we’ve got everything: movies, cars, videogames, anime, space, cats, space cats!
     
    Many of them come from our official partners, such as Star Wars, The Witcher, Marvel, NASA, Bethesda, Animal Planet, or Peaky Fookin’ Blinders.
     
    But if that sounds a little overwhelming, below you’ll find our usual suspects. Or start your own investigation here:
    Find your Displates
    Mgnet mounting system
    Displate is a durable magnet-mounted metal print
     
    Wow Displate
     
    A treat for true collectors
    No tools required
    Easy to set up, switch & combine with other designs
    Collect Your Passions
    Gaming metal posters
     
    Displate Gaming Metal Posters
    Get them now
    Japanese & Asian metal posters
     
    Displate Japanese and Asian Metal Posters
    See more of those
    Sports metal posters
     
    Displate Sport Metal posters
    Shop now
    Abstract art metal posters
     
    Displate Abstract Metal Posters
     
    Decorate your wall
    Soooo easy to mount on your wall
    Displate easy magnet mounting system
    Ever heard of these guys? 
    Displate Brandshops Metal Posters
     
    Check out all brands
    What’s so special about Displate? 
    1 tree planted for each Displate
     
    1 Displate sold = 1 tree planted
    Displate print on metal
    Durable and top quality posters
    Displate Metal Posters Artists
    Designs created by Artists
    Learn more
    …or get in touch with us 💬
    Facebook Instagram Twitter Pinterest
    Copyright © 2021 DISPLATE.COM
    GWD CONCEPT Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 123a, 02-017 Warsaw, Poland
    If you are not interested in receiving the emails from us, unsubscribe instantly
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Velkommen som medlem i Økologisk Norge
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 20. januar 2022 kl. 14:03
    Til: postkasse@datatilsynet.no
    Kopi: info@okologisknorge.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Økologisk Norge <info@okologisknorge.no>
    Date: man. 18. okt. 2021 kl. 11:50
    Subject: Velkommen som medlem i Økologisk Norge
    To: Erik Løvenfjolls Ribsskog <eribsskog+fjolls@gmail.com>
    Kjære Erik Løvenfjolls Ribsskog!
    Velkommen som medlem i Økologisk Norge, den eneste medlemsorganisasjonen i landet som jobber for at økologisk landbruk og mat prioriteres i jordbruksforhandlingene, 
    på statsbudsjettet, blant offentlige og private aktører og blant forbrukere flest. Vårt arbeid er viktig for å øke både produksjon og omsetning av økologisk mat i landet vårt! 
    Stadig flere av oss er opptatt av maten vi spiser, og stadig flere kjøper og spiser økologisk mat. Den økende interessen, og det arbeidet Økologisk Norge gjør for å sette 
    økologisk mat og landbruk på dagsorden gir resultater – omsetningen, fokuset og bevisstheten øker hvert år, det gjør også antall medlemmer. 
    For at vi skal stå enda sterkere fremover er det viktig at mange støtter opp om arbeidet vi gjør. Fortell derfor gjerne andre om Økologisk Norge, lik og del våre innlegg og 
    saker på sosiale medier og verv gjerne en venn, et familiemedlem eller en kollega!
    Som medlem får du Ren Mat, Norges eneste blad med heløkologisk innhold, tilsendt fire ganger i året. Ren Mat er et viktig redskap i formidlingsarbeidet vårt, og en kilde til 
    mye nyttig informasjon, matglede og inspirasjon. Det er også andre medlemsaktiviteter og -goder, du ser hvilke på våre nettsider; okologisknorge.no.
    Engasjer deg! Som en demokratisk organisasjon har vi region-, fylkes- og lokallag i hele Norge. Vil du bidra? Du finner våre lag med kontaktpersoner på nettsiden. 
    Takk for din støtte og ditt engasjement!
     
     
    Med vennlig hilsen
    Markus Hustad
    Konstituert daglig leder
    Økologisk Norge
  • nettmobbing 19. januar

    PS.

    Jeg bruker gratisversjonen av StatCounter (en trafikk-analyse-tjeneste) på johncons-blogg, og der kan jeg se hvilke nettsteder som sender trafikk til bloggen:

    statcounter 19. januar

  • fru ness teori

    https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JxG6Lm/viste-frem-slagord-i-retten-en-rasistisk-konspirasjonsteori

    PS.

    Det var også noe oppstyr, i media, på den tida jeg bodde, i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), husker jeg.

    Da var det noen som mente, at FN hadde utgitt et dokument, hvor det stod at den siste blonde personen, kom til å bli født i Finland, om cirka 200 år.

    (Noe sånt).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det kan kanskje ha vært denne artikkelen som skapte oppstyret, (og så var det muligens sånn, at jeg fikk med meg dementien, noen år seinere):

    mer om hm

    http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/2284783.stm

    PS 3.

    Dette med at brune øyne er dominante, i forhold til blå øyne.

    Det sa også min danskfødte mormor Ingeborg til meg, på 70-tallet.

    Hu sa: ‘Se på meg Erig’.

    Og så forklarte hu, at hu hadde blå øyne, og at de var i fare for å bli uttryddet.

    Men hu sa bare A.

    Hu sa ikke B, liksom.

    Dette var helt utenom sammenhengen, liksom.

    Så det ga ikke noen mening for meg.

    Jeg vet ikke om dette skulle være en unnskyldning/forklaring, (fordi at hu hadde jobba for tyskerne under krigen), eller hvordan det skulle forstås.

    Hm.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Da jeg vokste opp på 70-tallet.

    Så var det sånn, som de synger om, i Hellbillies-sangen, (om Ål stasjon), at det var en sensasjon, hvis vi så en neger.

    (Jeg så ikke en neger, før jeg var 5-6 år gammel, (selv om jeg ofte var med min mor på handleturer, i Larvik-distriktet, osv.).

    Da vi skulle inn til Oslo, for å se på Slottet.

    Noe sånt).

    Og vi hadde skolebøker, som var om Ola-Ola, som var veldig norsk/blond, (må man vel si).

    Men hvis man ser i media, i våre dager.

    Så er det liksom det fargede, som er idealet nå, (virker det som).

    Hvis jeg skal handle klær, fra Dressmann sin nettbutikk.

    Så er halvparten av modellene fargede.

    Og det er vel en nettbutikk, som henvender seg, til ‘mainstream’ nordmenn.

    Og typiske nordmenn er vel hvite.

    Så da burde vel modellene være hvite, (når man henvender seg til folk i et nordisk land), skulle man vel tro.

    De vil kanskje ha det til, at de fra Afrika osv., er norske.

    Men de er vel ikke typisk norske.

    De er egentlig afrikanere, og passer kanskje bedre som modeller, på det kontinentet.

    (Man skulle vel tro at negre selger klær, i Afrika, og ikke i Norge.

    For å si det sånn.

    Så da er det vel rart, hvis de bruker negre, for å selge klær, i Norge/Vesten, (hvor folk tradisjonelt har en lys hudfarge).

    Må man vel si.

    Så dette, (at de liksom prototyper nordmenn som fargede), blir feil.

    Må man vel si).

    Og også det, at i Norge, så bruker de en tyrker, for å spille prinsen, i Askepott.

    (Mens Askepott er en blondine.

    Nemlig Astrid S).

    Da er det som et knefall, for de fargede, (må man vel nesten si).

    (Eller som et tyrker-ran.

    Noe som vel er kjent fra Islands historie).

    Og at de er de fargede, som blir fremstilt, som idealet.

    (Må man vel si at det virker som).

    Så da kan man vel nesten lure på, angående hva det er som foregår.

    (Noe sånt).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Her er mer om dette:

    mer om knefall

    PS 6.

    Man skal kanskje tro at Dressmann har startet en filial i Asia, men dette er en norsk modell, (for Dressmann sin norske nettbutikk):

    asia hm

    mer av det samme

    https://www.roede.com

    PS 8.

    Enda mer om dette:

    PS 9.

    Mer om fru Næss, (fra Drammens Tidende 17. november 2002):

    mer om fru næss

    https://www.nb.no/items/1be9f9948e04ff00522a354cea9a4299?page=23&searchText=”Solveig%20Næss”

    PS 10.

    Fru Næss sin ektemann, (Øivind Hagman Næss), er muligens en i slekta, for min farfar Øivind, var barnebarn av en svensk skomaker, (på morssiden), som visst var etterkommer av Hagman-slekten, (fra Buskeruds Blad 11. august 1947):

    fru næss muligens i slekt

    https://www.nb.no/items/48c740b72e41861ee22d835ad008e4a7?page=3&searchText=”aase%20solveig%20sundland”

    PS 11.

    Fru Næss fortalte også, (antagelig i en samfunnsfag-time).

    At da de skulle stemme, angående om Norge skulle bli et eget rike.

    Så var hennes far en av de få, (i Svelvik), som stemte for, at Norge skulle fortsette å være, en del av Sverige.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.

    Kvinnfolk som ble røvet av muslimene, har pleid å få dårlig rykte, (i Norden):

    ble sett ned på

    PS 13.
    Mer om at jeg er etterkommer av den svenske Hagman-slekten, (som ektemannen til Svelvik ungdomsskole-lærerinne Aase Solveig Næss):
    mer om hagman

    https://johncons-blogg.net/2020/03/mer-om-slektsforskning_84.html

    PS 14.

    Det med bestemor Ingeborg.

    Det kan ha vært på grunn av, at jeg en gang rasket med meg en bok, om en sigøyner-jente, (muligens Katitzi), hjem fra skolen.

    (Dette var da jeg gikk i første klasse, på Østre Halsen skole, (skoleåret 1977/78).

    Og biblioteket der var litt kjedelig.

    Så jeg fant ikke noen bok jeg syntes var spennede.

    (Min far, (og hans yngste bror Runar), kidnappet min lillesøster Pia og meg, noen måneder før.

    Og min mor gjorde noe av det samme, (hu bortførte/rømte med oss), i 1973.

    Så jeg kjedet meg kanskje litt lettere enn mine medelever, da.

    Noe sånt).

    Og så rasket jeg med meg den Katizi-boka, (må det vel ha vært), på slutten av timen, (da frøken forlangte at jeg måtte finne meg en bok, for jeg var den siste, som var igjen der, uten å ha funnet meg noen bok, sånn som jeg husker det).

    Og så leste jeg den boka, på senga, (min lillesøster og jeg måtte som regel legge oss tidlig), en gang, som vi var på besøk, (en helg/ferie), hos min mors foreldre, i Nevlunghavn.

    Og så lagde min mors foreldre noe oppstyr, rundt det, at jeg leste denne boka, (om en sigøyner-jente).

    (De lurte på om vi ikke lærte om Ibsen og Bjørnson osv., på skolen.

    Noe jeg forklarte at vi ikke gjorde, (vi leste jo om Ola-Ola osv., for å si det sånn)).

    Og så kan det ha vært sånn, at neste gang, (for eksempel), som vi besøkte min mors foreldre.

    Så skulle liksom min mormor forklare meg, (hu var vel nesten var på gråten), at hu ikke ville, at jeg skulle finne meg, ei sigøynerjente.

    For hu ville kanskje ha oldebarn, med blå øyne, (som oss selv), da.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 15.

    Jeg hadde vel forresten aldri hørt om biblioteket engang.

    Før klassen dro dit, (muligens i en norsk time).

    (Dette var forresten skolen sitt eget bibliotek.

    Og de hadde ikke Astrix-album, (og sjakk-brett, (min morfar lærte min lillesøster Pia og meg å spille sjakk)), som på biblioteket i Larvik.

    For å si det sånn).

    Min mor pleide å ta med min lillesøster Pia og meg, på handleturer, (til nærbutikken eller til Larvik sentrum).

    Men det var vel sånn, at hu ikke engang nevnte biblioteket, (sånn som jeg husker det).

    Jeg vet ikke engang hvor biblioteket på Østre Halsen ligger, (må jeg innrømme).

    (Hvis de har noe annet enn skole-biblioteket der).

    Jeg husker at sommeren 1979, så dro vi på sommerferie, til Kristiansand.

    (Vi leide en hytte, som lå på tomten til en bondegård.

    Rett utafor Kristiansand).

    Og da leste min mor, fra en engelsk paperback-bok, (på norsk), for oss, (husker jeg).

    Men det var vel fordi at det ikke var radio og TV der

    Min mor var mest glad i TV og radio.

    (På den tida).

    Og hu leste muligens bare bøker, når vi var på steder, uten vann/strøm.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 16.

    Jeg prøvde å finne ut om de hadde bibliotek på Østre Halsen nå, og så fant jeg ut at de har nå har fått nytt bibliotek liksom, i Nevlunghavn.

    Min mormor var så lei seg, da det gamle biblioteket skulle stenge.

    Men dette ‘biblioteket’ er jeg ikke helt sikker på, hva hu ville syntes om.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 17.

    Her er mer om dette:

    tull

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen