johncons
  • var med i 4h

    https://www.nb.no/items/bb09db5ad52fb064c283e80ad52233fe?page=45&searchText=”lisbeth%20skjeldrum”

    PS.

    Det kan kanskje ha vært hu Unn Eek Jensen, (bakerst der), som jeg husker, (som jobba på diskotek i Svelvik).

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Eller hu Line Kristin S. Halvorsen er det kanskje, (fra Tønsbergs Blad 14. september 1990):

    hu er det kanskje

    https://www.nb.no/items/befb47540c467afcf8b072d68c638390?page=33&searchText=”line%20kristin%20s.%20halvorsen”

    PS 3.

    Nei hu i PS 2, var visst russ 91.

    Så hvis hu gikk de to første årene på Sande videregående.

    Så ble det skoleårene 88/89 og 89/90.

    Og 88/89, da var jeg russ, i Drammen.

    Og 89/90, da gikk jeg på Norges Høyskole for Informasjonsteknologi, (i Oslo), for å si det sånn.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres faktura/purring fra 19. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 25. februar 2021 kl. 14:25
    Til: Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>
    Kopi: CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, order@email.cdon.com, CDON <reply@email.cdon.com>, newsletter@email.cdon.com, finansinspektionen@fi.se, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, sikkerhetssporsmal@klarna.no, abuse@telia.com, caytana.baguion@klarna.com, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, post@kghav.com, stina.westerstad@babybjorn.com, Christian.Kjaergaard@maersk.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, info@kinnevik.com
    Hei,
    jeg viser til deres brev/inkassovarsel fra 12. februar.
    (Se vedlegg).
    Jeg lurer på om dere kan ha problemer med at det er analfabeter, som jobber hos dere?
    Hvis dere ikke skjønner norsk, hvorfor har dere da virksomhet i Norge, lurer jeg.
    Jeg har forklart dere gang på gang, at dette ikke er noe som jeg har bestilt.
    Det er noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her og.
    Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: man. 8. feb. 2021 kl. 12:29
    Subject: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres faktura/purring fra 19. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
    To: Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>
    Cc: CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <order@email.cdon.com>, CDON <reply@email.cdon.com>, <newsletter@email.cdon.com>, <finansinspektionen@fi.se>, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, <sikkerhetssporsmal@klarna.no>, <abuse@telia.com>, <caytana.baguion@klarna.com>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, <post@kghav.com>, <stina.westerstad@babybjorn.com>, <Christian.Kjaergaard@maersk.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    jeg viser til Deres faktura fra 26. januar, (se vedlegg).
    Dette har jeg informert dere om mange ganger tidligere.
    Det er noen jævler/troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her også.
    Så det ville vært bra, om dere hos Qliro, kunne slutte å drukne meg, i dere åndsvake regninger og mailer.
    Dette må jeg klage på.
    Vennligst send om dette til deres direktør Westerdahl, (fra Hennes og Mauritz), eller deres russiske eier Gagarin, (eller hva han het).
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, (og de forrige forsendelsene), i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal starte med, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: ons. 13. jan. 2021 kl. 02:42
    Subject: Klage/Fwd: Deres faktura/purring fra 19. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
    To: CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>
    Cc: Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <order@email.cdon.com>, CDON <reply@email.cdon.com>, <newsletter@email.cdon.com>, <finansinspektionen@fi.se>, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, <sikkerhetssporsmal@klarna.no>, <abuse@telia.com>, <caytana.baguion@klarna.com>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, <post@kghav.com>, <stina.westerstad@babybjorn.com>, <Christian.Kjaergaard@maersk.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    jeg viser til Deres faktura fra 29. desember.
    (Se vedlegg).
    Dette er ikke noe jeg har bestilt.
    Som jeg har forklart dere mange ganger tidligere.
    Så er det noen jævler/troll som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), på nettet.
    Så det er nok det som her skjedd her også.
    Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen.
    Hvor mange ganger må jeg forklare dette?
    Har dere møkk i øra?
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sjekka postkassa på mandag ettermiddag.
    Men da var den tom.
    Men mandag var postdag, (de leverer posten annenhver dag nå).
    Så dette brevet må jeg ha fått nærmere kveldinga, på mandagen.
    Så jeg må si at jeg fikk det, på tirsdagen.
    Og så er forfallsdatoen på onsdagen.
    Da lurer jeg på om Hitler har gjenoppstått og at nå skriver fakturaene til CDON.
    For så kort forfallsfrist ligner ikke grisen, vil jeg si.
    Så jeg sender om dette til hu tidligere H&M-direktør-dama, (Westerstad), som nå jobber i deres konsern.
    (Fant jeg ut når jeg søkte på nettet.
    For kommunistene på gølvet hos dere, de bare sender meg rundt som en kasteball.
    Og de nekter å sende om dette til Qliro Group, (nå Nelly Group), siden at dette ‘kasteball-greiene’ foregår mellom deres to under-avdelinger/datter-selskap CDON og Qliro.
    Og det er en helvetes papirmølle, som jeg må drive med, enda jeg aldri har kontaktet dere om noe som helst, og langt mindre bestilt noe fra dere.
    På brevene/mailene deres, så står det ‘Nordea’ her og der nå.
    Men på Wikipedia så står det at dere er eiet av Kinnevik.
    Og at deres administrerende direktør heter Georgi Ganev.
    Hva slags navn det nå skal være.
    Det høres litt russisk-klingene ut.
    (For å si det sånn).
    Dere får sende det til han russiske direktøren deres dere og da.
    (Klarna har jo også en russisk direktør).
    Så kanskje han kan rydde opp i de elendige rutinene deres.
    (Nordea har jeg klaget til Finansklagdenemda om tidligere, rundt 2007, blant annet).
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 1. nov. 2020 kl. 21:32
    Subject: Deres faktura/purring fra 19. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
    To: Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>
    Cc: <customerservice@cdon.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <order@email.cdon.com>, CDON <reply@email.cdon.com>, <newsletter@email.cdon.com>, <finansinspektionen@fi.se>, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, <sikkerhetssporsmal@klarna.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres faktura/purring fra 19. oktober, (se vedlegg).
    Dette er det samme, som forrige gang.
    Det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.
    Og jeg har sendt dere flere titalls mailer om dette nå.
    Så dere får ta tak i dette, og rydde opp, i deres rutiner, osv.
    Jeg ønsker å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker også å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at dette skjer igjen, med andre borgere/folk.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: ons. 7. okt. 2020 kl. 13:57
    Subject: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
    To: <kundeservice@qliro.com>
    Cc: <customerservice@cdon.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <order@email.cdon.com>, CDON <reply@email.cdon.com>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/faktura/purring fra 24. september, (se vedlegg).
    Jeg gjentar at dette ikke er noe jeg har bestilt.
    Det er noen jævler/troll/pøbler som bestiller masse dritt, i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Dette har jeg også sendt til dere, (og deres samarbeidspartner CDON), om tidligere.
    Det er heller ikke riktig, at dette er snakk om, en uavhentet forsendelse, (som det står på deres faktura/purring).
    Jeg sendte pakken tilbake selv, og skrev på den: ‘Jeg har ikke bestilt dette. Returner til avsender’.
    Så her får dere kjøpe dere briller.
    Jeg ønsker å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker også å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noen lignende skjer igjen, med andre borgere/folk/kunder.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 30. aug. 2020 kl. 23:46
    Subject: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
    To: <customerservice@cdon.com>
    Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/faktura fra 17. august.
    (Se vedlegg).
    Dette er ikke noe jeg har bestilt.
    Det er noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, fra firmaer med dårlige rutiner.
    (Jeg sender all dritten i retur.
    Så dette er noe dere skal ha fått tilbake).
    Jeg ønsker at dere informerer meg, om hvem det er, som har bestilt denne dritten, i mitt navn.
    Og jeg ønsker også, at dere informerer meg, om hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer, med andre borgere/folk.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: fre. 24. apr. 2020 kl. 05:50
    Subject: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
    To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Cc: <customerservice@cdon.com>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: CDON <customerservice@cdon.com>
    Date: lør. 11. apr. 2020 kl. 22:24
    Subject: Andre spørsmål (ticket id 602794)
    To: Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    ##- Skriv svaret ditt over denne streken -##
    Hei Erik,
    Takk for at du kontakter CDON.
    Vi besvarer vanligvis på saken din innen 24 timer.
    Har du ytterligere informasjon å legge til, kan du besvare denne mailen.
    Erik Løvenbalk Ribsskog
    11. apr., 22:24 CEST
    Type av ærende: Andre spørsmål
    Navn: Erik Løvenbalk Ribsskog
    E-post: eribsskog@gmail.com
    Fritekst fra kunde:
    Jeg bare lurer! Selger dere dyreporno? ( SÅ sånn er det )
    Får jeg elsker å se en dritt stor heste pikk blir lekt med ( Bare noe jeg lurte på )
    Så sånn er det
    Bare noe jeg lurte på
    Men men
    MvH Erik Dyreporno Greven Ribsskog
    CDON AB Corporate Domicile (styrelsens säte): Malmö | Corp. Reg. No. 556406-1702
    Visiting address: Södergatan 22, 211 34 Malmö, Sweden | Postal address: Box 385, 201 23 Malmö, Sweden
    www.cdon.comCDON Logo
    Når CDON kommuniserer med deg via e-post behandler CDON de opplysninger som du har gitt til CDON i forbindelse med din melding, f.eks. navn og e-postadresse. Tenk på å ikke oppgi flere personopplysninger enn nødvendig og at du ikke opplyser noen sensitive personopplysninger i dine e-postmeldinger. CDON behandler dine personopplysninger i henhold til de gjeldende personoplysningsforskrifter og CDON’s integritetspolicy som du kan lese her.
    [93RQW9-QL70]
    IMG_20210225_0002 paint.jpg
    646K

    PS.

    Her er vedlegget:

    IMG_20210225_0002 paint

  • thomas jebsen far 2

    https://www.svelviksposten.no/vis/dodsannonser/

    PS.

    Det var også sånn, at min farfar Øivind Olsen, jobbet for en Jebsen, (som ble kalt: ‘Bergers far’), i mange år.

    Og Thomas Jebsen, (og hans far Peter Jebsen), er nok i slekt, med min farfars arbeidsgiver.

    (For å si det sånn).

    Men akkurat hvordan slektskapet er, det veit jeg ikke.

    Det var to Jebsen-brødre på Berger, som begge hadde hver sin fabrikk, (Berger Fabrik og Fossekleven Fabrik).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det var også sånn, at min farmor Ågot, jobbet for Jebsen, (som tjenestepike).

    (Det var en episode, (ifølge min farmor), hvor Jebsen hadde bestilt en flaske sprit, fra Vinmonopolet i Drammen, i min farmors navn, (ved å bruke min farmors rasjoneringskort), under krigen.

    Noe jeg har blogget om flere ganger tidligere.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Velkommen til Rødt
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 25. februar 2021 kl. 01:10
    Til: medlem@roedt.no
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, roedt@roedt.no, presse@roedt.no, bjornar.moxnes@stortinget.no, benedikte@roedt.no, finno@roedt.no, martine@roedt.no
    Hei,
    jeg viser til Deres faktura (uten dato).
    (Se vedlegg).
    Som jeg tidligere har informert dere om, så er det noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn) på nettet, fra firmaer/organisasjoner med dårlige rutiner.
    Så jeg har ikke bestilt noe fra dere.
    Så hvordan dere likevel klarer å sende meg denne fakturaen, det kan man kanskje lure på.
    Det må jeg klage på.
    Her har dere røyka sokka deres (som de sier).
    Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 17. mai 2020 kl. 09:05
    Subject: Re: Klage/Fwd: Velkommen til Rødt
    To: <medlem@roedt.no>
    Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
    Hei,
    dette er del av et stort ‘troll-post’-angrep, (styrt fra nettstedet Encyclopedia Dramatica), kan det virke som.
    Jeg har sendt om mer enn 1000 lignende saker, til Datatilsynet.
    Så dette er ikke noe tilfeldig, (vil jeg si).
    Så jeg ønsker at dere informerer meg om, hvem disse rakkerne er.
    Og at dere får dere bedre rutiner, sånn at noe lignende ikke skjer, med andre folk.
    Erik Ribsskog
    ons. 29. apr. 2020 kl. 14:50 skrev Kristoffer Lia Lerstang <medlem@roedt.no>:
    Hei igjen Erik.
    Med alle innmeldingsskjemaer på nett, dette være seg politiske partier, medlemsorganisasjoner eller for den saks skyld butikker og lignende, er den en mulighet for at personer kan sende inn noen annens informasjon. Dessverre har vi ikke noen måte å reservere oss mot dette. 
    Men det vi gjør er at vi sender automatisk e-post til de som eventuelt melder seg inn, og om dette ikke er korrekt sletter vi alt. Slik som i dette tilfelle.
    Vi har ingen av din informasjon lagret og vil heller ikke sende deg noen e-post fremover.
    Med vennlig hilsen
    Kristoffer Lia Lerstang
    Organisasjonssekretær
    Roedt_logo
    Tlf: 22 98 90 72
    Mobil: 975 73 278
    rødt.no
    On April 29, 2020, 4:35 AM GMT+2 eribsskog@gmail.com wrote:
    Hei,
    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
    (For jeg har ikke kontaktet dere).
    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    man. 27. apr. 2020 kl. 14:03 skrev Kristoffer Lia Lerstang <medlem@roedt.no>:
    Hei Erik!
    Her kan de se ut som noen har meldt deg inn mot din vilje. Vi beklager dette.
    Informasjonen som var lagt inn var navn, adresse og e-post. Vi har slettet all kontaktinformasjon fra vårt medlemssystem.
    Si ifra om det er noe vi kan gjøre.
    Med vennlig hilsen
    Kristoffer Lia Lerstang
    Organisasjonssekretær
    Roedt_logo
    Tlf: 22 98 90 72
    Mobil: 975 73 278
    rødt.no
    On April 24, 2020, 7:10 PM GMT+2 eribsskog@gmail.com wrote:
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: <medlem@roedt.no>
    Date: lør. 11. apr. 2020 kl. 04:16
    Subject: Velkommen til Rødt
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Hei Erik Løvenbalk,
    velkommen som medlem! Vi er veldig glade for at du vil være med å skape en folkebevegelse mot forskjells-Norge. Rødts politiske arbeidsmåte er å jobbe sammen med folk for å skape engasjement og endring i konkrete saker. Ditt bidrag er med på å skape et vendepunkt!
    Vi sender deg snart en velkomstpakke i posten. Denne inneholder litt mer informasjon om Rødt.
    Vi gir beskjed til lokallagsleder som tar kontakt og inviterer deg med på aktiviteter. Hvis du ivrer etter å komme i gang finner du kontaktinformasjon på rødt.no/partiet . Du velger selv hvor mye du vil bidra. Har vi ikke lokallag der du bor kan ta kontakt med medlems- og organisasjonssekretær på tlf 22989052 eller epost medlem@roedt.no hvis du vil gjøre noe med det.
    Du blir satt opp på vårt månedlige nyhetsbrev og får avisa vår, Rødt Nytt, to ganger i året i posten og fire ganger på epost.
    Vedlagt ligger også en faktura for medlemskap. Om du allerede betalte kontingenten ved innmelding vennligst se bort ifra denne.
    Følg Rødt i sosiale medier for å oppdage mer om Rødt, få svar på det du lurer på og dele med vennene dine.
    Facebook | Twitter
    Mer om politikken vår og våre lokallag finner du på rødt.no.
    Med vennlig hilsen
    Benedikte Pryneid Hansen, partisekretær i Rødt
    To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to medlem+unsubscribe@roedt.no.
    To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to medlem+unsubscribe@roedt.no.
    IMG_20210225_0001 paint.jpg
    555K

    PS.

    Her er vedlegget:

    IMG_20210225_0001 paint

  • hva mine oldeforeldre hadde

    https://www.nb.no/items/3825247c9e3c1befc17cb6a0748cec8f?page=1&searchText=ribsskog~1

    PS.

    De flytta visst bare noen få meter.

    (Fra Asak skole til Kristinetomta.

    Var det vel).
    Så det var kanskje litt rart, at de ikke ville ha med seg noe av innboet.

    Hm.

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Jeg har tidligere blogget om, at min oldefar, (Johan Ribsskog), krangla ganske heftig, med en lærer-kollega, ved navn Per Mork, i avisa.

    Og min oldemor, (Helga Ribsskog f. Dørumsgaard), hadde jobba for, denne Per Mork, noen år tidligere.

    Så om min oldemor, kan ha hatt et forhold, til denne Per Mork, (som døde, da han falt av natt-toget fra Trondheim, mens han gikk i søvne, en del år seinere).

    Hm.

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Per Mork hadde visst leilighet, (sammen med sin kone Olga, (eller om det var et annet russisk navn)), mer eller mindre tilknyttet, til min oldemors lærerinne-leilighet, (som hu ikke fikk lov til å leie ut, selv om hu også hadde en annen leilighet, (på Asak skole, en del kilometer unna), sammen med min oldefar).

    Så Per Mork var kanskje vant til, å gå inn til min oldemor, om natta, (for eksempel når det var ruskevær, sånn at min oldemor heller ville bli i jobb-leiligheten, over natta).

    Og så gjorde Per Mork denne feilen, (mens han gikk i søvne), på natt-toget.

    Og istedet for å havne inne på rommet til min oldemor.

    Så falt han av toget, (i fart), da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Min oldemor hadde vel forresten sin jobb-leilighet, (på Rud skole).

    Så hu slapp vel muligens å bo, på Kristinetomta, (hvor de vel tidligere, hadde hatt husdyr).

    Min min morfar Johannes, måtte muligens bo, på Kristinetomta, (i et tidligere fjøs, eller noe lignende, (fra han var cirka 9-10 år gammel)).

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • i hardt vær

    https://www.smaalenene.no/har-et-paradis-midt-i-sentrum-jeg-flytter-ikke-uansett-hvilken-pris-de-matte-tilby/s/5-38-675446?access=granted

    PS.

    Sånn som jeg husker Grethe, så jobba hu veldig i skippertak.

    Hu jobba hardt i noe sånt som en time.

    (Med å rake eller harve, eller noe i den duren).

    Og så stod hu resten av våren/sommeren og malte, (ofte noen ‘fjortiss-aktige’ hester), inne på låven.

    (Dette var på Løvås gård, i Kvelde.

    En gård som onkel Martin seinere har kjøpt, for kanskje ti ganger så mye, som Grethe ga for den, (rundt årtusenskiftet).

    Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    grethe skippertak

    (Samme link som overfor).

    PS 3.

    Det var forresten sånn, at Grethe også gjorde noen andre arbeidsoppgaver, den tida jeg bodde på Løvås, (noe som var fra april til juli, i 2005).

    (I tillegg til at hu dreiv med kunstmaling og maleri-utstillinger.

    For å si det sånn).

    Hu lagde alle middagene der, (for eksempel linser eller fiskeboller med karri), husker jeg.

    (Hvis hu ikke var bortreist.

    Noe hu var kanskje en gang i måneden, (eller noe lignende).

    Noe sånt).

    Og hu vaska klær, (og drev med annet husarbeid).

    Og hu klipte sauene der, (husker jeg).

    (Ikke uten å klage litt.

    Men likevel).

    Og hu dreiv sikkert med mye annet og, som jeg ikke fikk med meg, (hvis jeg skulle tippe).

    (For jeg jobba ofte med skogsarbeid, (og lignende arbeid), et stykke unna hovedhuset.

    For å si det sånn).

    Og det ble også sagt, (av onkel Martin), at Grethe hadde bygget, den uisolerte hytta, som jeg bodde i, (de månedene som jeg bodde på Løvås, våren/sommeren 2005).

    (Noe sånt).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Det bildet, (av den elva), i PS 2.

    Det må forresten være, et av de fineste bildene, som jeg har sett, av de Grethe har malt.

    (Hu har forresten vært representert på høstutstillingen, minst en gang, på 70/80-tallet.

    Sånn som jeg husker det).

    Jeg fikk litt nok av kunsten hennes, etter de nevnte hestene.

    Men det bildet der, (som visst er av Mysenelva), har jeg litt mer sansen for.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Noen av de maleriene, som Grethe malte før de nevnte hestene, hadde jeg også litt sansen for, (husker jeg).

    (Dette var muligens malerier, som jeg så, da min yngre søster Pia og jeg, besøkte Martin og dem, i Askim.

    I forbindelse med at min mor døde, høsten 1999.

    Noe sånt).

    De maleriene så kanskje litt kitch-aktige/råe/tøffe/spesielle ut.

    Det var kanskje ikke sånn som småborgerne likte.

    (Uten at jeg er noe kunst-ekspert).

    Men et av kunstverkene, (et litt mørkt/mystisk maleri, med bilde av en amerikansk bil, en ulv/hund muligens og en kløft eller fjell).

    Det så nesten ut som noe, som et heavy-band, kunne ha brukt som platecover, (synes jeg).

    (Ikke et sånt ekstremt death metal-band, (eller hva det heter igjen).

    Men et mer moderat/gammeldags heavy-band.

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Her er mer om dette:

    mer om dette kunst av grethe

    PS 7.

    Det er forresten ikke første gangen, at Grethe Ingebrigtsen, har havna oppi nabokrangler, (og lignende).

    Da hu bodde i Kvelde, (hvor hu bodde i noe sånt som ti år, fra rundt årtusenskiftet), så var det sånn, at hu en gang, (våren 2005), havna i bråk, med det lokale skytterlaget, (som hadde en leirdue-bane, på nabotomta).

    (Noe jeg vel har blogget om tidligere.

    For å si det sånn).

    Så Grethe Ingebrigtsen må muligens kalles: ‘Kranglefanta’, (eller noe lignende).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Grunnen til at jeg mailet fotoer av Grethe sine malerier til Pia sin jobb, (våren 2005).

    Det var fordi at Martin og Grethe ikke var så gode på data.

    (Sa de ihvertfall).

    Så de ville at jeg skulle sende Pia noen mailer, (de hadde selv tatt fotografier av maleriene).

    For Pia mente, at hennes sjef, (hos Norsk Forbund for Utviklingshemmede), muligens ønsket, å kjøpe noen av Grethe sine malerier, (for å henge de opp, her og der).

    (Pia jobbet liksom som selger, for Grethe.

    Må man vel si).

    Men det ble visst ikke noe av, at Pia sin sjef, ønsket å kjøpe, noen av maleriene.

    (Sånn som jeg husker det).

    Så det kan kanskje ha vært sånn, at Grethe sine malerier, ikke falt i smak.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Fotografiene, (av maleriene), ble visst tatt, mens jeg fortsatt bodde i Paris, (men hvem som tok bildene, det er jeg ikke helt sikker på, (hvis ikke det var Grethe sin far, som visst drev filmstudio i Moss, eller noe lignende)):

    hvor de fikk kameraet fra hm

    PS 10.

    Her er mer om dette:

    mer om mars 2005

    PS 11.

    Enda mer om dette:

    enda mer om når bilder ble tatt

    PS 12.

    Magne Winnem hadde også Canon-kamera, (på den tida):

    muligens en eldre modell

    PS 13.

    Det bildet til Magne Winnem, var forresten på 42 kilobyte.

    Mens bildene til Grethe, var på mer enn en megabyte, per bilde.

    (Så bildene til Grethe, var kanskje 20-30 ganger større, (enn bildet til Magne Winnem, i PS 12).

    Noe sånt).

    Og Grethe og Martin hadde bare ISDN, (eller noe lignende).

    (Løvås, (i Kvelde/Farrisdalen), blir noen ganger kalt en ødegård, og det var på den tida ikke mulig å få ADSL/bredbånd, (som Oslo-folk kunne få, allerede på slutten av 90-tallet), husker jeg at vi prata om, våren 2005.

    Og ingen hadde hørt om mobilt bredbånd, (det kom først noen år seinere).

    For å si det sånn).

    Så mailen tok ganske lang tid, å få sendt.

    Og noen ganger, så er det sånne filter, (hos firmaer/organisasjoner), som stopper mailene, hvis de er for store.

    Så det kan ha vært på grunn av dette, at jeg ba Pia om bekrefte, at det gikk greit, å få tilsendt bildene, (i PS 6).

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 14.

    Grunnen til at jeg ville ha svar, fra Pia, på SMS.

    Det var nok, at jeg muligens ble litt uglesett, (av Martin og Grethe), hvis jeg satt for lenge, foran PC-en.

    Jeg skulle nok antagelig drive med noe skogsarbeid et sted, (eller noe lignende).

    Og derfor, så ville jeg muligens ikke ha sett, en eventuell svar-mail, fra Pia, før dagen etter, (eller noe i den duren).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen