johncons






  • Gmail – Vikingskip i England/Fwd: Svar på spørsmål "hjelp med å grave opp vikingskip i England"







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Vikingskip i England/Fwd: Svar på spørsmål "hjelp med å grave opp vikingskip i England"





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Oct 18, 2010 at 5:12 PM





    To:

    postmottak@khm.uio.no



    Hei,

    jeg har kommet litt i kontakt, med noen ansatte, på en pub her i England, (i Meols på Wirral), hvor de har funnet et vikingskip, under puben.
    Men de har ikke fått gravd det opp enda.

    Jeg tror at i England, så har de lite statlig kommetanse osv., til slikt, annet enn til 'English Heritage', osv.
    Men dette går jo under nordisk/norrøn kulturarv.
    Men jeg lovte at jeg skulle skrive om det vikingskipet, på bloggen min, i Norge.

    Det var jo norske vikinger, som bodde på the Wirral, og de har stedsnavn som West Kirby og Thurstaston, osv.


    Det var et vikingland, hvor de hadde et eget ting, på et sted som nå heter Thingwall.


    Puben heter 'the Railway Inn', og er en stor og fin pub, med matservering osv.


    Vikingskipet ligger under parkeringsplassen, så det er mulig at puben ville ha syntes det var fint, hvis noen ville grave det opp.


    Jeg skjønte det sånn, at de syntes det var artig, for de har hengt opp avisutklipp osv, i puben, og bilder av vikingskip.


    Det var en av de 'innfødte', som fortalte meg det, at det var et vikingeskip, under en pub der, da jeg gikk så på Meols havn, som jeg hadde lest at hadde vært en gammel vikinghavn.


    Men det er mulig at havna var oppe ved den puben kanskje, og at havnivået har synket?


    På forhånd takk for eventuell hjelp med å grave opp dette skipet.

    Jeg tror de halvveis har forventet seg å høre noe fra Norge nå, siden jeg lovte jeg skulle skrive om det vikingskipet, på bloggen min osv.

    Til hun ene av de to som var der, (begge hadde lyst hår, så kanskje de var etter norske vikinger, tenkte jeg), som tappet øl der.

    Mvh.
    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: Haustveit, Gunvor <gunvor.haustveit@ra.no>
    Date: 2010/10/18
    Subject: Svar på spørsmål "hjelp med å grave opp vikingskip i England"

    To: eribsskog@gmail.com

    Hei og takk for

    e-post.


    Det er flere kompetansesentra og forskere som er dyktige på feltet

    om vikingskip. Anbefaler først og fremst: Kulturhistorisk museum med

    Vikingskipshuset, dernest Norsk Maritimt Museum og Norsk Institutt for

    kulturminneforskning. I Danmark er det kompetanse ved Roskilde museum.

    Lykke til!


    Helsing

    Gunvor Haustveit
    Informasjonsseksjonen

    Riksantikvaren

    Postboks 8196 Dep

    0034 Oslo

    Tlf: + 47 98 20 27 60

    www.riksantikvaren.no

    Hei,

    jeg bor i Liverpool, og vet at de har funnet noe

    som sannsynligvis er et
    vikinge langskip, under en pub, (the Railway Inn), i

    Meols, på the Wirral,
    like ved Liverpool, i Merseyside.

    Og en professor, Stephen Harding, ved University of

    Nottingham, har også
    skrevet om dette vikingeskipet.

    Men jeg lurte på om kanskje noen i Norge, kunne

    hjulpet til, å eventuelt
    grave opp dette skipet.

    For jeg var i den puben, ifjor, og prata med noen

    som jobba der, og sa jeg
    skulle skrive om det skipet, på en blogg jeg har

    osv.

    Og det stedet, (hvor norske vikinger dro til, når

    de ble kasta ut av
    Irland), altså the Wirral, er vel ikke så stort, så jeg

    tror ikke de har
    spesial-kompetanse, på å grave ut vikingeskip.

    Det er jo fra oldtiden/vikingetiden, så hvem som

    helst burde vel ikke gjøre
    det.

    Men jeg tenkte jeg kunne bare komme med en

    forespørsel.

    Så kunne jeg tatt det videre, her i England, med

    den puben, og han
    professorer Harding, ved University of Nottingham, som jeg

    også har vært i
    kontakt med, angående St. Olavs-kirken i Chester, hvor også

    norske vikinger
    bodde da.

    Så jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg, å høre om

    noen i Norge, kunne
    eventuelt ha tilbudt noe kompetanse, til utgravinger,

    f.eks?

    Kanskje ambassaden i London, eller den britiske

    ambassaden i Oslo, hadde
    vært interessert også.

    Det er jo felles kultur, som det er snakk om her,

    mener jeg.

    Så jeg tenkte jeg kunne prøve å sende en e-post,

    siden jeg snakka med de i
    den puben da, og spurte om det vikingeskipet osv.

    da, som jeg fikk høre om,
    da jeg var og så på den gamle vikingehavnen i

    Meols, og spurte en som jogga
    forbi, om veien, til der vikingene hadde havnen

    osv.

    Og da nevnte han karen det, at de hadde et

    vikingeskip, under en pub der og
    da.

    Så da spurte jeg mer i puben da.

    Og så leste jeg om lignende, i VG online, i dag,

    nede i Tjølling, (hvor jeg
    faktisk bodde på 70-tallet, i Østre

    Halsen).

    Så da kom jeg på dette med vikingeskipet i Meols

    igjen da.

    Så tenkte jeg at jeg kanskje kunne prøve å sende om

    dette til noen i Norge,
    eventuelt, siden jeg har prata med de som jobba på

    den puben, om det skipet
    da, og sagt at jeg skulle publisere om det skipet,

    på norsk.

    Så kanskje de venter at noen fra Norge, skal ta

    kontakt med dem, om det
    skipet nå, tenker jeg.

    Så da må jeg prøve å sende om det vikingeskipet,

    til noen i Norge, som hadde
    greie på sånt, tenkte jeg.

    Så jeg lurte på om dere kunne svare på noe av

    dette, om hvem jeg bør
    kontakte, for å få hjelp til å eventuelt grave opp det

    vikingeskipet, her i
    England, (hvis den puben er interessert da, jeg må jo

    også da høre mer med
    de, om de er interesserte da. Men jeg tenkte, at det

    skadet ikke å høre
    ihvertfall).

    Men men.

    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – SV: Off Licence fra England/Fwd: FW: EØS-avtalten/Fwd: Whisky







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    SV: Off Licence fra England/Fwd: FW: EØS-avtalten/Fwd: Whisky





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Oct 18, 2010 at 4:56 PM





    To:

    Tollregion Sør-Norge <sornorge@toll.no>



    Hei,

    takk for svar!
    Men er dette i overenstemmelse med EU's direktiv om fri flyt av varer og tjenester?
    For jeg tenkte å sette opp en engelsk 'off licence'-butikk, på nettet, hvor jeg har typiske britiske varer, som engelsk potetgull, (Walkers), og britisk whisky og gin.

    Da mener jeg, at jeg da må ha lov å selge det, til hele EØS-området.
    Kan man si at det er eksport, fra England, når både England og Norge er i EØS?
    Norge er jo i det 'økonomiske EU', mener jeg.

    Hvis jeg kaller varene mine for 'engelske off-licence'-varer, på tolldeklarasjons-skjemaet, så burde det blitt tollfritt, mener jeg.
    For jeg selger til hele EØS, men de tollreglene som er i Norge, de skremmer kundene mine.

    Og jeg har bodd i Norge, og jobbet som butikksjef i Norge, og har gått på markedsføringslinje, på skole i Norge, så jeg synes det blir som bortkastet da, for meg, at jeg ikke kan gjøre bruk av disse ferdighetene mine, når det gjelder butikk/salg/markedsføring.

    Så jeg spør igjen om dette, om jeg bare kan skrive 'britiske off-licence'-varer, på tolldeklarasjons-skjemaet, og at det da passerer tollfritt, som britiske spesialiteter?
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/10/18 Tollregion Sør-Norge <sornorge@toll.no>

    Hei

    Netthandel: import av varer kjøpt på internett

    Oppdatert: 12.01.2010

    Bestiller

    du varer fra utlandet, for eksempel på utenlandske nettsteder, må du også

    fortolle disse varene. Her finner du nyttig informasjon om reglene rundt

    fortolling av varer kjøpt på nett.

    Hvilke

    varer er avgiftsfrie?

    Hvilke

    varer er forbudt å importere til Norge?

    Hvor

    er varen min?

    Hvordan

    fortoller jeg varen?

    Hva

    må jeg betale ved fortolling?

    Hva

    gjør jeg dersom varen må returneres/repareres etter fortolling?

    Dersom du fortsatt har spørsmål om netthandel, kan du kontakte ditt lokale

    tollsted eller Tollvesenets infosenter på telefon 0 30 12.

    Hvilke

    varer er helt avgiftsfrie (fri for både toll og avgifter)?

    Alle varer som importeres til Norge er i utgangspunktet

    avgiftspliktige. Unntakene er:

    ·

    Sendinger fra utlandet med verdi (eksklusiv frakt- og

    forsikringskostnader) inntil 200 kroner med unntak av alkoholholdige

    drikkevarer og tobakkvarer
    .

    ·

    Bøker

    – uansett verdi – som importeres av privatpersoner til eget bruk. For

    informasjon om hva som regnes som bøker, se merverdiforskriften om avgiftsfritaket for bøker.

    Tobakk kan ikke

    importeres uten spesiell tillatelse.

    Sendinger som

    inneholder både avgiftsfrie og avgiftspliktige varer

    Bestiller du avgiftsfrie og avgiftspliktige varer i én sending, må du fortolle

    forsendelsen dersom samlet verdi overstiger 200 kroner.

    Eksempel:

    En forsendelse inneholder både:

    ·

    en

    avgiftsfri bok til 150 kroner

    ·

    en

    avgiftspliktig CD til 100 kroner

    Ettersom forsendelsens

    samlede vareverdi er på 250 kroner, må den fortolles. I dette tilfelle beregnes

    det avgift på CD-en og for CD-ens andel av frakten.

    Hvilke

    varer er forbudt å importere til Norge?

    Det er en rekke varer du ikke kan importere til Norge uten spesiell tillatelse.

    Eksempler

    på noen varer det er forbudt å importere:

    Tobakksvarer (se Helsedirektoratets nettsider)

    Legemidler

    (se Legemiddelverkets nettsider
    )

    Våpen (se

    Politidirektoratets nettsider
    )

    Planter

    (se Mattilsynets nettsider
    )

    Dyr (se

    Mattilsynets nettsider
    )

    Matvarer/næringsmidler

    (se Mattilsynets nettsider
    )

    For mer informasjon om reglene for import av disse varene

    ber vi deg kontakte den instans som har ansvar for regelverket knyttet til

    varen.

    Listen over forbudte varer er ikke fullstendig. Er du i tvil om du trenger en

    spesiell tillatelse for å importere varen du har kjøpt på nett, kan du kontakte

    Tollvesenet.

    Du vil finne hele brosjyren om netthandel

    www.toll.no.

    Den veiledende informasjon som her er gitt, er basert på opplysninger

    vi har mottatt av innsender, og ikke kontrollert av Tollvesenet. Vi gjør

    oppmerksom på at Tollvesenet ikke har anledning til å gi bindene

    forhåndstilsagn om toll, avgifter og saksbehandling.

    Vennlig hilsen

    Tollregion Sør-Norge

    Infosenteret

    tlf 03012




    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 15. oktober 2010 17:55

    Til: Toll- og avgiftsdirektoratet

    Emne: Off Licence fra England/Fwd:

    FW: EØS-avtalten/Fwd: Whisky

    Hei,

    jeg bor i England, og har en nettbutikk, hvor jeg selger godteri til

    Europa.

    Jeg har jobbet som butikksjef, i Rimi, i Norge, så jeg kjenner det

    norske markedet bra.

    Jeg har også planer om å starte en online Off Licence, fra England.

    Med salg av potetgull og tortilla chips og sprit og røyk, osv.

    Men, det skremmer kundene, at alkohol og røyk er tollpliktige fra første krone.

    Kan det være riktig, at jeg man kan importere brus og juice uten å betale toll,

    men ikke øl og vin og sprit, (hvis det er beløp under 200 kroner).

    Hvis jeg selger både tollpliktige og varer som er fritatt for toll, (når det er

    leveringer for under 200 kroner).

    Kan jeg bare skrive 'off-licence butikk'-varer da, på skjema, også går både

    tortilla chips, sprit og røyk, som en vare, sånn at kundene slipper å betale

    toll, hvis forsendelsen er på under 200 kroner?

    For jeg merker at det skremmer kundene, for det er snakk om ganske mye

    toll, på sprit og røyk osv.

    Så jeg taper salg her.

    Og det tror jeg ikke er henhold til EU's regler om fri flyt av varer og

    tjenester.

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/10/15

    Subject: Re: FW: EØS-avtalten/Fwd: Whisky

    To: GROENNINGSAETER Tore <Tore.GROENNINGSAETER@efta.int>

    Hei,

    ja, men jeg mener at man innen EØS har blitt enige om å ha en fri flyt

    av varer og tjenester.

    Men jeg får høre med tollvesenet da.

    Kanskje det er sånn at det er greit å drive Off Licence, fra England, hvis man

    har både tollpliktige og varer fritatt for toll.

    Vi får se.

    Igjen takk for svar!

    Jeg har sendt klager på ei fra Island hos dere, som ba meg sende noe til

    Solvit, men som skulle til EU-kommisjonen.

    Men dette har jeg ikke hørt noe om.

    Kjenner du noe til dette?

    Linda Bjørk Sigurdsdatter, eller noe, het hun fra Island.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/10/15 GROENNINGSAETER Tore <Tore.GROENNINGSAETER@efta.int>

    Til: Erik Ribsskog

    Takk for din henvendelse 14.10.2010.

    Jeg tok 1. mars 2010 over Elin Bjerkebos stilling som

    informasjonsansvarlig i EFTA.

    EØS-avtalen omfatter generelt ikke landbruksområdet, men i

    avtalens Protokoll 3 spesifieres tollsatser for visse produkter man er blitt

    enige om å gi fordelaktige tollsatser for ved import – se http://efta.int/eea/policy-areas/goods/agriculture-fish-food/agricultural-products.aspx

    Når det gjelder merverdiavgift, faller dette helt utenfor

    EØS-avtalen: her kan Norge sette reglene slik man vil.

    Å gi nærmere opplysninger om gjennomføringen av

    EØS-regelverk og om nasjonalt regelverk på dette området, vil være en oppgave

    for EFTA/EØS-landenes ansvarlige myndigheter. Jeg vil derfor anbefale deg å

    fortsette kontakten med Tollvesenet i Norge dersom du ønsker flere detaljer

    angående toll og/eller moms for konkrete næringsmidler.

    mvh

    Tore Grønningsæter

    Information and Communication Officer

    EFTA – European Free Trade Association

    Tel: +32 (0) 2 286 17

    19 | Fax: +32 (0) 2 286 17 50

    E-mail: tgr@efta.int | Web: www.efta.int

    Rue Joseph II, 12-16| B-1000 Brussels | Belgium

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/10/14

    Subject: EØS-avtalten/Fwd: Whisky

    To: Elin.BJERKEBO@efta.int

    Hei,

    jeg tenkte jeg kunne sende til deg, siden du er norsk.

    Jeg tenkte jeg skulle starte en online Off Licence, (jeg har allerede

    startet en online godtebutikk), hvor jeg solgte whisky osv., fra England.

    For jeg er jo norsk, så jeg annonserer mye på norsk.

    Men så sier noen det, at det blir for dyrt, for grensen for tollfri handel, til

    Norge, på 200 kroner, den gjelder ikke for sprit og tobakk.

    Så dette slår bena under meg, for livsgrunnlaget mitt nå, (som jeg hadde håpet

    at dette skulle bli), merker jeg.

    Så jeg lurer, kan dette være riktig, at fordi det er alkohol i en vare,

    så gjelder ikke den regelen om tollkvote.

    Det blir vel konkurransevridende for eksempel for drikker som øl og

    vin, og sprit da, ovenfor drikker som brus og juice da.

    Så jeg lurer litt på dette.

    Er det riktig at jeg må starte en brusbutikk, istedet.

    Eller er det sånn, som jeg mistenker, at denne loven, (om at for alkohol og

    tobakk, så gjelder ikke tollfri-grensen på 200 kroner, men man må betale toll

    fra første krone), ikke er i henhold til EØS-reglene?

    Altså, mange bygder, i Norge, har vel ikke vinmonopol og kanskje snart

    ikke butikk.

    Så hvis de kunne kjøpt sprit og røyk billig fra England, så kunne det vært med

    på å holde livsgrunnlaget oppe, i distriktene.

    Og vi ville kanskje fått redusert hjemmebrenninga.

    Og 'gamle-mor', ville kanskje hatt råd til å både betale strømregninga,

    siden hu kjøpt billig, (men litt kjedelige røykmerker), fra utlandet.

    Bare en klage om dette.

    Håper dere kan få forandret denne loven så fort som mulig!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/10/14

    Subject: Re: Whisky

    To: Josommer <josommer@gmail.com>

    Hei,

    nå så jeg det jeg og, at den 200 kroners grensen ikke gjaldt for

    alkohol og tobakk:

    NB: Vær

    imidlertid oppmerksom på at 200-kroners grensen ikke gjelder for alkohol og

    tobakk.

    Det var litt ergerlig, for jeg hadde jo planer om å starte Off Licence,

    på nettet.

    Men men.

    Kanskje jeg kan ha en som selger til resten av Europa.

    Vi får se.

    Men du får heller være velkommen tilbake til Spesialbestillinger.net,

    hvis det er noe annet, enn alkohol og/eller sigaretter, som du ønsker å kjøpe.

    Jeg lurer litt på om dette kan være i samsvar med EØS-avtalens regler

    om fri flyt av varer og tjenester.

    Så jeg kunne nesten tenkt meg, å sendt en klage, til EFTA, på dette.

    Jeg får ha det litt i bakhodet.

    Vi får se.

    Med Spesialbestillinger.net-hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/10/14 Josommer <josommer@gmail.com>

    Hei

    Takk for godt tilbud!! Men har sjekket med tollvesenet og de

    sleipingene skal ha like mye i avgifter som flasken koster. Da blir det

    desverre alt for dyrt.

    Den 13. oktober 2010 23:18 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    følgende:

    Hei,

    nå var jeg på et lokalt supermarked her.

    Og de har faktisk tilbud, hele oktober, på en single malt whisky, 35 cl.

    Og det er snakk om en 12 år gammel Glenfiddich, til £10.96.

    Den tror jeg at jeg akkurat får under 200 kroner etter påslag og porto.

    Da slipper du spesialbestillingsgebyret, siden du er en av de første

    kundene.

    Eventuelt, så kan jeg skaffe denne varen innen ca. en ukes tid, hvis du

    er interessert, så du burde få den i posten innen ca. to uker.

    Jeg er litt i startgropa her, så det tar litt ekstra tid nå i

    begynnelsen, dessverre.

    Med Spesialbestillinger.net-hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/10/10

    Subject: Re: Whisky

    To: Josommer <josommer@gmail.com>

    Hei,

    ja jeg kan sjekke hva de har av skotsk whisky, single malt, neste gang

    jeg er på Tesco.

    Så kan jeg kontakte deg tilbake med et tilbud, en av de nærmeste dagene.

    Håper dette er i orden!

    Med Godtebutikken.net-hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/10/10 Josommer <josommer@gmail.com>

    Ja dette er jo dyr whisky

    men du kan jo fks. se om du finner Coal Ila 200ml i en butikk. Den koster 149

    kr i norge. Må nesten bli rimeligere hvis jeg skal kjøpe hos deg. Men kommer

    sikkert til å kjøpe noe godterier snart.

    Den 10. oktober 2010 19:18 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    følgende:

    Hei,

    ja, hvis porto + innkjøpspris, koster mindre enn ca. 10-12 pund.

    For jeg tar et påslag på den summen.

    Pluss at det er et gebyr på kr. 49 for Spesialbestillinger.

    Pluss at jeg også må finne egnet emballasje.

    Men du vet kanskje prisene.

    Jeg har ikke sett de merkene der før, jeg har en skotsk whisky, som jeg

    kjøpte på Tesco til jul.

    Og den kosta £25.

    Så hvis dette er dyre merker, så er det nok vanskelig å få de under 200 kroner,

    f.eks., hvis du vil ha de under tollgrensen.

    Men du vet kanskje prisene?

    Med Godtebutikken.net-hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/10/10 Josommer <josommer@gmail.com>

    Hei

    Kan du sende single malt whisky som fks. Laphroaig, Ardbeg,

    Lagavulin, Coal Ila og smokehead til under 200???

    Kan gjerne være 500ml flaske.

    MVH

    Josommer

    MVH

    Jørgen


    MVH

    Jørgen


    MVH

    Jørgen






  • Sånn som jeg tenker nå.

    Så har ‘katolikkene’, dvs. Johanitterordenen vel.

    Sammen med den (russiske) mafiaen.

    De har prøvd å ta over Norge.

    Og hvis de får Adeler-linjen.

    Så får de ‘pondus’ i underverdenen kanskje.

    Og ingen i Norge, tørr å si imot dem kanskje.

    For min stefar, Arne Thormod Thomassen, han ble sammen med mora mi, i Larvik.

    Da jeg var tre år gammel.

    Og da var jeg så liten, at mora mi ikke hadde fortalt meg noe om, at jeg var etter kong Valdemar Seier, og Holger baron Adeler og Odin og Gange-Rolf, osv.

    Men, så har han Arne Thomassen, (som er litt som en russer vel).

    Så har han kanskje tatt kontrollen i familien vår da.

    Det var jo han som fikk min mors foreldre, til å flytte til Nevlunghavn, (fra Sætre), f.eks.

    Og min mor og Arne Thomassen, fikk jo en sønn, Axel Nicolay Johannes Thomassen, året før Holger baron Adeler døde.

    Så sånn var det.

    (Selv om jeg husker at venninner av mora mi, sa at hun ikke så gravid ut, på bildene, fra da vi var på ferie, i København, noen måneder før Axel ble født.

    Og det var også forviklinger rundt da broren min ble født, som jeg har skrevet om på bloggen tidligere).

    Men men.

    Og Axel er jo oppkalt etter en russisk tsar, virker det som.

    Så om han og faren er i noe russisk mafia?

    Hvem vet.

    Også har bestemor Ingeborg og bestefar Johannes, nok sagt at det var greit, at mora mi fikk arven, etter Holger baron Adeler.

    Hvis jeg også fikk bli baron.

    Så har både jeg og Axel blitt baroner.

    Men jeg er eldst.

    Og jeg er en vanlig nordmann.

    Mens broren min kanskje er russisk mafia, eller noe sånt?

    Var det derfor Axel sa det, at jeg bare gjentok meg selv, og surret, da jeg hadde familieråd, i Kvelde, i 2005, når jeg forklarte om det, at jeg hadde overhørt, i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av ‘mafian’.

    Ja, det henger ihverfall sammen da.

    Så sånn er nok antagelig det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Gmail – Til baron Wedell-Wedellsborg







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til baron Wedell-Wedellsborg





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Oct 17, 2010 at 11:55 PM





    To:

    ww@bruunhjejle.dk



    Hei,

    nå husker jeg hvordan dette med arven etter Holger baron Adeler var.
    Min mor, fikk jo arven, av sine foreldre, som var de direkte arvingene.
    Og min mor var da sammen med min stefar, i Larvik, Arne Thormod Thomassen.

    Og han ga meg noen bøker etter Napoleon, på dansk, som lå i garasjen, i huset på Tagtvedt, i Larvik, som pengene etter Adeler ble satt inn i, (jamfør min mormors testamente).
    Og når de bøkene var på dansk, og jeg fikk de mens min far, Arne Mogan Olsen var der, (noe som var sjeldent, for jeg måtte ta toget til vanlig, når jeg besøkte moren min i Larvik, så dette var som en spesiell begivenhet).

    Så da ble nok Arne Thomassen baron da.
    Og jeg og Arne Thomassen sin sønn, Axel Nicolay Johannes Thomassen.

    Vi ble nok begge baroner da.

    Og min søster Pia Charlotte Ribsskog ble nok baronesse da.

    (Jeg tror hun heter Charlotte etter Charlemagne, aka. Karl den Store.
    Og Axel heter kanskje Nicolay, etter en russisk tsar)?
    Jeg er nok oppkalt etter kong Erik Glipping, av Danmark, mistenker jeg.

    Men jeg skal ikke si det helt sikkert.
    For ingen har fortalt meg om at jeg er etter kongelige og baron Adeler.
    Jeg har bare blitt fortalt om at jeg er etter forsvarssjefen, i Danmark, min tippoldefar Anders Gjedde Nyholm, osv.

    Men men.
    Men nå har jeg fortalt det, sånn som jeg oppriktig forstår det.
    At jeg også fikk arv etter Holger baron Adeler, (de bøkene om Napoleon), gjennom min stefar Arne Thomassen.

    (Som sammen med min mor fikk huset i Tagtvedt, av min morfar Johannes Ribsskog, som var gift med min mormor, Ingeborg Ribsskog, som var niese av Holger baron Adeler, som var ektemannen til hennes tante, og Adelers døde barnløse, så min mormor og morfar arvet, (sannsynligvis arvet også hennes to brødre i Danmark etter Holger baron Adeler, men det er det ikke forklart om i detalj, i min mormors testamente).

    Så da tror jeg at jeg ble baron, den gangen, når jeg fikk de bøkene om Napoleon, av min stefar i Larvik, Arne Thormod Thomassen.
    En gang på begynnelsen av 80-tallet vel.
    Selv om min far og min stefar, ikke fortalte hvem de bøkene var etter.

    Men faren min sa at jeg burde lese dem.
    Og de leste jeg også, de bøkene, som var på dansk, om Napoleon og krigene hans og Josefine, osv.
    Men men.
    Men min far solgte huset, det året jeg tok artium, midt i skoleåret, under eksamens-stria og russefeiring, som det heter i Norge.

    Så jeg aner ikke hvor de bøkene ble av.
    Men jeg arvet ihvertfall etter Holger baron Adeler, så da kan jeg ikke skjønne det på noen annen måte, enn at jeg også da ble baron.
    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg husket, da jeg tenkte tilfeldigvis på dette nå.
    Så derfor burde jeg vel få være med i Dansk Adelsforening, siden Holger baron Adeler, var fra Danmark.
    Og jeg er jo norsk statsborger, så da kan jeg også starte en Norsk Adelsforening, (en søsterforening, av deres forening, i Danmark, tenkte jeg).

    Håper du har mulighet til å svare på dette, og beklager at det blir mange e-poster!
    Mvh.
    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/10/11
    Subject: Fwd: Til baron Wedell-Wedellsborg

    To: ww@bruunhjejle.dk

    Hei,

    nå fant jeg også ut, at jeg også er direkte etter Odin, og masse danske konger og noen av Lothringen osv, og Geva og Sigurd Ring, het han vel.

    Og Waldemar Seier og Karl den Store osv.

    (Virker det som ihvertfall).
    Så da er jeg kanskje for fin til å være med?
    Jeg er ikke så flink på de greiene her, så du får bare si fra du som vet mer om dette med adelskap osv.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.
    Her er mer om dette:

    Direkte ane (62 generasjoner)

    Deg Karen Margrethe Elisabeth Ribsskog Ingeborg Elisabeth Ankerita Ribsskog (født Heegaard) Karen Margrethe Heegaard (født Nyholm) Mary Eva Carla Nyholm (født Fog)

    din mor

    hennes mor hennes mor

    hennes mor

    Ludolph Erasmi Fog Henrik Georg Fog Rasmus Jørgensen Fog Jørgen Rasmussen Fog Rasmus Jørgensen Fog
    hennes far hans far

    hans far

    hans far hans far

    Magdalene Davidsdatter Fog (født Foss) David Lauritsen Foss Laurits Foss Maren Foss (født Pedersdatter Thøgersen Løvenbalk) Peder Thøgersen Løvenbalk
    hans mor

    hennes far

    hans far hans mor

    hennes far

    Thøger Jensen Løvenbalk Jens Lauridsen Løvenbalk Laurits Mogensen Løvenbalk Mogens Jensen Løvenbalk Jens Nielsen Løvenbalk
    hans far

    hans far

    hans far hans far

    hans far

    Niels Eriksen Løvenbalk Erik Christoffersen Løvenbalk Christoffer II Klipping, Konge af Danmark Erik V Glipping, Konge af Danmark Christoffer I Konge af Danmark
    hans far

    hans far

    hans far hans far

    hans far

    Valdemar II Sejr Konge af Danmark Sophia Dronning av Danmark (født von Minsk Poloz, Fürstinn zu Novgorod) Vladimir "Wolodar" von Minsk Poloz. Fyrste av Novgorod Anastasia V Fyrstinne av Wladimir Kunigunde Graffinn von Weimar
    hans far

    hans mor

    hennes far hans mor

    hennes mor

    Adele Graffinn von Löven Lambert II Graff von Löven Gerberge von Niederlothringen Karl Hertug av Niederlothringen Gerberge av Tyskland
    hennes mor hennes far

    hans mor

    hennes far hans mor

    Heinrich I av Tyskland Otto den store Hertug av Saksen Ludolf Hertug av Saksen Bruno I Hertug av Saksen Wigbert Hertug av Saksen, Bayern og Wes
    hennes far hans far

    hans far

    hans far hans far

    Geva av Danmark Sigurd Ring Randveig Radbardsson Aufhr Den dypsindige. Ivarsdotter Ivar Vidfadne Halvdansson
    hans mor

    hennes far

    hans far hans mor

    hennes far

    Halvdan "Sjnalle" Haraldsen Harold Valdarsson Valdar Hroarsson Hroar Halfdansson Halfdan Frodasson
    hans far

    hans far

    hans far hans far

    hans far

    Frodi Hræreksson Fridleifsson Fridleif Frodasson Frodi "Fridsami" Danasson Olafsson Dan Olafsson Olaf Vermundsson
    hans far

    hans far

    hans far hans far

    hans far

    Vermund Frodasson Frodi Havarsson Haver Fridleifsson Fridleif Frodasson Frodi Fridleifsson
    hans far

    hans far

    hans far hans far

    hans far

    Friedleif Skjoldsson

    Skjold Danskekonge Odin (Woden)
    hans far

    hans far

    hans far

    Viste denne profilen


    Odin (Woden)

    Født:

    Ca 215

    Død

    Bilder

    Nærmeste familie

    Ukjent Frigg (Friege) Frea

    Hans kone

    Skjold Danskekonge

    Hans sønn


    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/10/11
    Subject: Til baron Wedell-Wedellsborg

    To: Henrik Wedell-Wedellsborg <ww@bruunhjejle.dk>

    Hei,

    jeg så nå, at alle i baron Adeler-slekten, ble baroner.

    (Og ikke bare eldste sønn).
    Og, min mor fikk jo arven etter Holger baron Adeler, av sine foreldre, (Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, født i Frederiksværk, og Johannes Ribsskog, fra Norge), rundt i 1980, (siden min mormors tante, var gift med baronen, og disse døde barnløse).

    Det ble satt inn i et hus til henne, i Larvik.
    Og da mener jeg at min mor også fikk baron-tittelen.
    Og min mor var enslig forsørger, så hun var både som en mor og en far for oss.

    (Jeg var der riktignok ikke så mye, men jeg fikk bl.a. noen bøker om Napoleon, som jeg tror var etter Holger baron Adeler, av min stefar da Arne Thomassen.
    For de bøkene var på dansk nemlig, og lå i garasjen der, på Tagtvedt).

    Så jeg mener at da er jeg og min bror, (Axel Thomassen), baroner.
    Og min søster Pia Ribsskog baronesse.
    Jeg sender med bilder fra MyHeritage, som viser dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog





    2 attachments

    holger baron adeler tullet med.JPG
    140K
    min mormors tante.JPG
    134K




  • img083

    img084

    PS.

    Men som jeg har skrevet om på bloggen tidligere.

    Så syntes jeg at jeg ble dårlig behandlet, av the Local Government Ombudsman, i York, den forrige gangen jeg klaget til de.

    Så jeg har allerede skrevet, til hovedkontoret, (for hele Storbritannia vel), for the Local Government Ombudsman.

    At jeg ikke ønsker å gå videre med denne klagen, (som brevet ovenfor er om), som en protest, mot den dårlige og urettferdige behandlingen, som jeg ble utsatt for, fra the Local Government Ombudsman, den forrige gangen jeg kontaktet dem.

    Så sånn er det.

    Jeg skal se om jeg finner linken til den e-posten, hvor jeg forklarte hovedkontoret til the Local Government Ombudsman, om dette.

    Vi får se om jeg klarer det.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    https://johncons-blogg.net/2010/10/jeg-sendte-en-ny-e-post-til-local.html







  • Gmail – Regning medlemskap







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Regning medlemskap





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Oct 17, 2010 at 11:19 PM





    To:

    marit.stykket@nito.no


    Cc:

    trond.markussen@nito.no, haakon.eidesen@nito.no, wenche.fivelsdal@nito.no, robert.garna@nito.no, stig.lagreid@nito.no, per.erik.lovholm@nito.no, inger.annie.moe@nito.no, tor.simonsen@nito.no, Trond.smaavik@nito.no, siw.tyldum@nito.no



    Hei,

    nå fikk jeg en ny faktura, hvor purre-gebyrene er fjernet fra.
    Jeg opplyser om at jeg fortsatt dessverre er arbeidsledig, men søker jobber og prøver å få satt opp en webshop her osv.

    Jeg minner også om at jeg har mange klager hos dere, som jeg dessverre ikke får svar på.
    Håper dette er i orden, og takk for rask fjerning av purregebyr, etter den forrige e-posten jeg sente, på tirsdag.

    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/10/12
    Subject: Regning medlemskap
    To: trond.markussen@nito.no
    Cc: haakon.eidesen@nito.no

    Hei,

    nå har jeg fått en ny regning fra dere, enda jeg har vært arbeidsledig, hele den tiden jeg har vært medlem.

    Deres organisasjon, klarer visst ikke å svare på henvendelser fra meg.

    Jeg har klaget på dette, til presidenten, men hun ordner ikke opp.

    Det kan være fordi at jeg og mine søsken er direkte etter Odin og Karl den Store og den danske kongen, kong Erik Glipping osv., ettersom vår danske mormor, var etter Løvenbalk-ene som gikk tilbake til Odin, osv.

    Og at tyskerne tuller med meg, siden min søster er sær, må jeg vel si, (Pia Charlotte Ribsskog), men hun er oppkalt etter Karl den Store aka. Charlemagne, så hun får hjelp av noen tyskere/illuminati, i å tulle med meg, virker det som for meg.

    Og presidenten deres tørr sikkert ikke å svare meg, fordi hun er redd søsteren, (som noen ganger kan være litt som en drage), eller illuminati.
    Jeg sender dere en skannet kopi av regningen som vanlig.

    Med bekymret hilsen, over hva dere driver med
    Erik Ribsskog





    img082.jpg
    428K




    PS.

    Her er vedlegget:

    img082

  • img082

    PS.

    Jeg har jo nettopp fått en annen faktura, fra NITO.

    (Som jeg sendte en e-post, til NITO-styret om).

    Så jeg tror jeg må prøve å finne den igjen, og se hva forskjellen er på de.

    Vi får se om jeg klarer det.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er den siste jeg klagde på, av de NITO-fakturaene, igjen:

    img070

    PS 3.

    Men den siste e-posten til NITO, den sendte jeg på tirsdag:

    https://johncons-blogg.net/2010/10/jeg-sendte-en-ny-e-post-til-nitos-styre.html

    Så da har dem vært veldig raske, isåfall.

    Hm.

    Men jeg får prøve å sende en e-post til da, om den siste regningen.

    Vi får se om jeg klarer det.

    Vi får se.

  • nettbutikk

    PS.

    Det blir litt mye rot med navna på den nettbutikken nå, merker jeg.

    Men det jeg tenker nå.

    Er at det er jo en mulighet å kalle alle nettbutikkene for noe med johncons og.

    F.eks. ‘johncons-kiosken’.

    (Og kanskje også ‘johncons Spesialleveringer’?).

    Altså at jeg får det inn under ‘johncons’-paraplyen, mener jeg.

    Fordi johncons-blogg, og johncons.org, er vel ganske kjent nå, kanskje.

    Hm.

    Vi får se.

    Jeg får vel ihvertfall vente og se, til resultatet av den avstemningen, som foregår nå, foreligger.

    ‘johncons-kiosken’, og ‘Godtebutikken.net’, ligger best an for øyeblikket.

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • img080

    img081

    PS.

    Jeg sendte en e-post om dette, til kongehuset:







    Gmail – Slektning av det danske kongehuset. Myndighetene vil ikke etterforske mordforsøk mot meg/Fwd: Kongerekken







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Slektning av det danske kongehuset. Myndighetene vil ikke etterforske mordforsøk mot meg/Fwd: Kongerekken





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Oct 17, 2010 at 8:23 PM





    To:

    post@slottet.no



    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: 2010/10/17
    Subject: Slektning av det danske kongehuset. Myndighetene vil ikke etterforske mordforsøk mot meg/Fwd: Kongerekken
    To: hofmarskallatet@kongehuset.dk

    Hei,

    jeg sender en oppdatering om dette, siden jeg tydeligvis er i slekt med Oldenburg-dynastiet, etter kong Valdemar Seier, var det vel.
    Myndighetene i Norge, de vil ikke etterforske mordforsøk mot meg, i Kvelde i Larvik, i 2005.

    Har Oldenburg noe med dette å gjøre?
    Sender med brev fra Riksadvokaten og Spesialenheten i Norge.
    Med kong Valdemar Seier-hilsen
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/10/12
    Subject: Kongerekken
    To: hofmarskallatet@kongehuset.dk

    Hei,

    nå får dere la meg være konge i Danmark da.

    Vi er jo etter sønnen av Erik Glipping vi.

    Mens dere er etter datteren, en prinsesse med et rart navn vel.

    Så nå får dere skjerpe dere.
    Dumme dansker!
    Min bror, Axel Thomassen, sa at 'dansker er nordens jøder'.
    Hva mente han ved det?
    Med sint hilsen, siden dere tuller med kongelistene

    Erik Ribsskog
    PS.
    Her er mer om dette:

    Direkte ane (25 generasjoner)

    Deg Karen Margrethe Elisabeth Ribsskog Ingeborg Elisabeth Ankerita Ribsskog (Heegaard) Karen Margrethe Heegaard (Nyholm) Mary Eva Carla Nyholm (Fog)

    din mor

    hennes mor hennes mor

    hennes mor

    Ludolph Erasmi Fog Henrik Georg Fog Rasmus Jørgensen Fog Jørgen Rasmussen Fog Rasmus Jørgensen Fog
    hennes far hans far

    hans far

    hans far hans far

    Magdalene Davidsdatter Fog (Foss) David Lauritsen Foss Laurits Foss Maren Foss (Pedersdatter Thøgersen Løvenbalk) Peder Thøgersen Løvenbalk
    hans mor

    hennes far

    hans far hans mor

    hennes far

    Thøger Jensen Løvenbalk Jens Lauridsen Løvenbalk Laurits Mogensen Løvenbalk Mogens Jensen Løvenbalk Jens Nielsen Løvenbalk
    hans far

    hans far

    hans far hans far

    hans far

    Niels Eriksen Løvenbalk Erik Christoffersen Løvenbalk Christoffer II Klipping, Konge af Danmark Erik V Glipping, Konge af Danmark Christoffer I Konge af Danmark
    hans far

    hans far

    hans far hans far

    hans far

    Valdemar II Sejr Konge af Danmark
    hans far

    Viste denne profilen


    Valdemar II Sejr Konge af Danmark


    Tilbake til slektstreet

    Født:

    28. juni 1170

    Død:

    28. mar 1241 (i en alder av 70)

    Bilder

    Nærmeste familie

    Bergerd Dronning av Danmark (Princess of Portugal)

    Hans kone

    Christoffer I Konge af Danmark

    Hans sønn

    Valdemar I den Store Konge af Danmark

    Hans far

    Sophia Dronning av Danmark (von Minsk Poloz, Fürstinn zu Novgorod)





    2 attachments

    img080.jpg
    206K
    img081.jpg
    331K




'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen